PDA

View Full Version : StarCraft

Shadow88
18.2.2004, 10:09:17
Onko täällä starcraftin pelaajia, jos on niin mielipiteitä?
Starcraft on aika monipuolinen peli loppujen lopuksi, koska siinä on kolme rotua joilla ei ole mitään yhteistä.

Nuclear War

Roleplayer
18.2.2004, 10:40:02
Hmm..Minä siellä pelailen, muta olisit voinut ilmoittaa accounttisi ja pelinseura pyyntösi tänne (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=1860&highlight=Starcraft) . Itse pelailen siellä monella accountilla kuten: Masterlos, Eternity. , ja monet monet muut. Juu ja itse pidän pelistä myöskin vaikka se on jokseenkin vanha.

Shadow88
18.2.2004, 17:43:36
En etsi peli seuraa, vaan haluan mielipiteitä pelistä!
Niin että mitä mieltä ootte pelistä mitä hyvää? mitä huonoa?

Nuclear War

Seto
19.2.2004, 9:45:04
StarCraft kuuluu lanien valiopeleihin. Yksinpeli ja moninpeli on hyvin toteutettu. Rodut ovat aika tasapuolisia viimeisimmän päivityksen myötä. Erittäin hyvää pelissä on äänet, musiikki, pelaamisen yksinkertaisuus ja nopeus. Yksiköitä voi tehdä reippaasti verrattuna warcraft 3:een. Huonoa ei oikeastaan ole. Ehkä tietokone voisi olla viisaampi moninpelissä.

Eliroaero
19.2.2004, 13:25:34
Monipuolinen strategiapeli ja ehdotonta Blizzard-laatua.

Eri tahoilla pelaaminen on tarpeeksi erilaista.

mogvisti
19.2.2004, 17:48:18
Itse pelaan vielä nykyäänkin StarCraftia, koska uudemmat Strategia- pelit eivät toimi koneellani :( . Ja muutenkin StarCraft on yksi parhaista pelaamistani peleistä. Kyllä Blizzard osaa Strategia peljä tehdä, se on saletti

M1green1
23.2.2004, 14:33:59
Pelailin Starcraftia aika paljon silloin, kun se tehtiin.Nykyään en ole hirveenä pelaillut,oikeastaan en yhtään.En tiedä minne olen edes levyn heittänyt.Kun on parempiakin strategia pelejä,esim warcraft 3 ja red alert,niin niitä innostaa enemmän pelailla.

Sergei Susi
4.3.2004, 11:38:20
Mahtava peli! En pelaile sitä Batlle.netissä, koska kyseistä peliä ei oo enää meillä, joka on harmi. Ei yhtä laadukas kuin fantasiaveljensä Warcraftit, mutta paljon parempi kuin Diablo. Pelaan yleensä niillä kyborgiroboteilla.

Shadow88
8.3.2004, 11:30:42
Tehtäviä on tässä pelissä todella paljon ja jos lasketaan lisäosa mukaan niin niitä on kuusi episodia.
Custom game on myöskin hyvä koska siinä voi rakentaa oman tahdon mukaan ja vihollisella ei ole valmiina mitään.
Entä mitäs mieltä olette rata editorista? oletteko tehneet hyviä ratoja. Itse olen tehnyt pari Campaingia.

Nuclear War

Necrofobia
11.3.2004, 20:52:50
Starcraft on mainio peli, pelailen sitä vieläkin vaikka olen omistanut sen jo kauan. Mielestäni paras strategia ja Blizzardin tekemä peli. Battle-Netissä en pelaa, pelailen vain custom kenttiä ja campainit olen melkein päässyt läpi. Vieläkin olen jumissa Zerggien Episode 6, tehtävässä 7. Yleensä pelaan Terraneilla custom jaksoissa tai randomilla. Olen tehnyt jopa yhden 10tehtävän mittaiset campainin.

OmniWepon
12.3.2004, 14:16:50
Mä PELAAAN!...............
paitsi en enään voi :(
MUN SAATANAN KUSIPÄÄ KAMU HAJOTTI LEVYN PRKL!
mutta pelisin sitä mieluusti jos se ois ehjä.

johannes_mikael
22.3.2004, 13:13:46
Jee Jee
se on ihan perkeleen hyvä peli, ainoa hyvän tarinan omaava strategia

Wiseman
25.3.2004, 12:55:49
Olen pelaillut Starcrafia netissä ja yksin, ja voin sanoa, että se on aivan loistava, verrattuna siihen, että miten vanha se on. Siinä ei ole oikeastaan mitään muuta huonoa, kuin se, että kaikkea pitää olla aivan älyttömästi, että pärjää. Esim. Protossien Photon Cannoneita pitää olla 2 riviä, jotta niillä olisi edes mahdollisuus torjua ilmahyökkäys.

vegeta
12.4.2004, 17:08:20
Muistan vielä kun ostinkin sen pelin, katsoin vaan paketin takakantta siinä luki: From The Greators of WarCraft II. Ostin pelin heti ja se maksoi 149,00 mk. Menin kotiin ja asensin sen ja aloin pelaamaan siitä lähtikin into stragenia peleihin...myöhemmin olenkin ostanut koneelleni kaikki Blizzardin pelit. StarCraft on yksi aikamme parhaista peleistä, joka alueella mitattuna. Netissä en ole pelannut, vaan lähiverkossa...Kaikki jotka eivät tätä omista niin ostakaa ihmeessä!

Kamppaniakin on niin hyvin tehty :D. Itse pidin siitä ainakin ja loppu ratkaisu oli hyvä ( mutta ei niin yllättävä ). Sankarit olivat kova sana varsinkin Zeratul Kerrigang...Rodut ovat luotu hyvin kaikki ovat erilaisia kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet. Paras rotu on tosin Zerg ;) ja Protossit Terranit haisee.

josu
21.4.2004, 22:02:08
Taisin ostaa pelin hieman sen ilmestymisen jälkeen, mutta silloin olin tosinaksuissa sen verran huono, että enhän minä siinä mitenkään loistavasti pärjännyt. Vähän aikaa sitten kokeilin uudestaan ja täytyy sanoa että ei ole StarCraftin vetovoima minnekään kadonnut. Nettiin en ole uskaltanut, missään nimessä, sen verran huono olen tosiaikanaksuissa muutenkin.

Kampanja on todella hyvä, sekä tarina eroaa hieman näistä perinteisimmistä (C&C) tosiaikanaksuista. En ole tosin peliä aivan loppuun pelannut, joten en tiedä miten tarina päättyy, mutta pelailen sitten kun kerkeän. Rodut ovat hyvin suunniteltu ja eroja rotujen välillä on tarpeeksi pitääkseen mielenkiinnon yllä kampajasta toiseen eri roduilla pelattaessa. Myös äänimaailma erottuu edukseen. Ääniefektit sekä yksikköjen vastaukset ovat sitä perustavaraa, mutta musiikki on keskitason yläpuolella ja sitä kuuntelee mielellään.

Karttaeditori on myös kätevä lisä, tosin en sillä ole mitään ihmeellisempää värkännyt. Joskus pienempänä yritin innoissani väsätä jotain hienoa tehtävää, mutta päilleenhän homma meni, silloin kuin en vielä ohjelmasta paljoa tajunnut... :eh:

Sergei Susi
1.6.2004, 10:12:10
StarCraftissa on myös hyvä kenttäeditori. Harmi vain, etten omista peliä enää. Prkl. Myydänköhän sitä enää kaupoissa? Itse tykkäsin kenttäeditorissa mahdollisuuten vaihtaa olentojen nimiä. Mutta yhtä asiaa en ikinä oppinut. Kuinka aloitukseen saatiin enemmän joukkoja kuin normaalit aloitusjoukot?

edit//: kiitoksia, vegeta.

vegeta
1.6.2004, 11:03:07
StarCraftissa on myös hyvä kenttäeditori. Harmi vain, etten omista peliä enää. Prkl. Myydänköhän sitä enää kaupoissa? Itse tykkäsin kenttäeditorissa mahdollisuuten vaihtaa olentojen nimiä. Mutta yhtä asiaa en ikinä oppinut. Kuinka aloitukseen saatiin enemmän joukkoja kuin normaalit aloitusjoukot?

Kyllä. Myydään muistaakseni paketissa, jossa tulee myös StarCraft Brood War mukaan. Tosin, jos ei sitä kaupasta löydy niin ainahan sen voi tilata netistä =). Örr kenttä editorissa muistaakseni Triggers command(tai vastaava) valikoissa on aloitus rahat, vihujen taktiikka jne. eiköhän se sieltä muuteta.

yksisiipi
1.6.2004, 22:58:54
Onhan tuota Starcraftia tullut pelailtua joskus vuosia sitten. Silloin se oli hyvä, silti samaa tasoa muiden toimintanaksutteluiden kanssa. Onhan se kaiketi jonkinmoinen klassikko, mutta en kovin paljoa siitä välitä. Warcraft on aiheeltaan kenties hieman parempi.

mogvisti
16.6.2004, 15:22:45
Kyllä. Myydään muistaakseni paketissa, jossa tulee myös StarCraft Brood War mukaan. Tosin, jos ei sitä kaupasta löydy niin ainahan sen voi tilata netistä =).

Niin ja onhan niitä myynnissä divareissa ja helpostihan sen saa ostettua kaverilta joka siihen on jo kyllästynyt.

Onhan tuota Starcraftia tullut pelailtua joskus vuosia sitten. Silloin se oli hyvä, silti samaa tasoa muiden toimintanaksutteluiden kanssa. Onhan se kaiketi jonkinmoinen klassikko, mutta en kovin paljoa siitä välitä. Warcraft on aiheeltaan kenties hieman parempi.

Aiheeltaan WarCraft 3 on hyvä, mutta merkittävämpi uudistus löytyy grafiikoista ja sankari hahmoista. Muuten peli onkin samalla " Valmista-yksiköitä-niin-nopeasti-kuin-pystyt-tai-kuole" taktiikalla höystetty peli, kuin aikaisemmatkin Warcraftit. Mutta missään tapauksessa ei kannata aliarvioida näitä blizzardin strategia pelejä.

vegeta
18.6.2004, 15:01:53
Aiheeltaan WarCraft 3 on hyvä, mutta merkittävämpi uudistus löytyy grafiikoista ja sankari hahmoista. Muuten peli onkin samalla " Valmista-yksiköitä-niin-nopeasti-kuin-pystyt-tai-kuole" taktiikalla höystetty peli, kuin aikaisemmatkin Warcraftit.

Ei ole niinkään ei sovi unohtaa, tarvitaan WarCraftissa myös taktiikkaa. Jos vaikka vedät massalla gruntteja ja toinen onkin tehnyt ilmaa niin ohhoh! Ja yksiköiden määrällä ei ole niin paljoa väliä, sankareilla enempi kenties. Mutta silti kyllä se voittaa joka niitä ukkoja nopeemmin saa =)

Ja WarCraft 1 eroaa sen verran tuosta "Valmista-yksiköita-niin-nopeasti-kuin-pystyt-tai-kuole". Siinä pelissä ei päde tuo lainauksesi.

No okei WC3:sta on helpompi tehdä esimerkki.
Vaikkapa night elfien jousimiehet ( naiset ) olisivat parempia jos ne ovat sijoitettu mäen päälle, jossa niillä on enemmän näkyvyyttä ja nuoli lentää kauemmas.
Ja mäkeä ylös kiipeävät yksiköt olisivat heikoilla kun nuolia tulee kohti!
Sellaisilla uudistuksilla saataisiin aikaan sellainen herkku, että myös huonot yksiköt pärjäisivät hyville jos vain keksii taktiikan! Ja sitä minä haluaisin!

Ööör ei sopisi oikein WarCraftiin. Kyllä NE:n jousiakat(archerit) pärjäävät ihan hyvin kunhan niitä osaa liikutella oikein, eikä jätä siihen paikkaan odottamaan että joku footti hakkaa ne hengiltä. Esim. Yö aikana hidetys päivällä juoksee vaikka pakoon sillä mitä tapetaan. Kaikilla yksiköillä on hyvät/huonot puolet. WarCraft III on hyvin tasapainotettu, mikään rotu ei ole ylivoimainen kaikilla on hyvä/huonot puolensa.

mogvisti
18.6.2004, 15:07:44
Ei ole niinkään ei sovi unohtaa, tarvitaan WarCraftissa myös taktiikkaa. Jos vaikka vedät massalla gruntteja ja toinen onkin tehnyt ilmaa niin ohhoh! Ja yksiköiden määrällä ei ole niin paljoa väliä, sankareilla enempi kenties. Mutta silti kyllä se voittaa joka niitä ukkoja nopeemmin saa =)

Niin no onhan sekin tietenkin totta että laatu korvaa määrän, mutta mielestäni olisi mukavaa jos tätä taktiikka puolta olisi hiottu enemmän.
StarCraftissakin olisi siistiä että esim. että vaikka siege tankkeihin olisi vaikeampi osua niiden ollessa piilossa vaikkapa vuoren takana ( huono esimerkki ).

No okei WC3:sta on helpompi tehdä esimerkki.
Vaikkapa night elfien jousimiehet ( naiset ) olisivat parempia jos ne ovat sijoitettu mäen päälle, jossa niillä on enemmän näkyvyyttä ja nuoli lentää kauemmas.

Sellaisilla uudistuksilla saataisiin aikaan sellainen herkku, että myös huonot yksiköt pärjäisivät hyville jos vain keksii taktiikan! Ja sitä minä haluaisin!

?
18.6.2004, 15:27:02
Tulikin mieleen että miten starcraft pyörii "uusiilla" koneilla. Eli voiko sitä pelata ilman mitään säätämistä esim tämmösellä koneella:
Emo Gigabyte 7vac
Prossu AMD Athlon Xp2400+
Muisti 512mt ddr(muita tietoja ei varmaankaa tarvita)

mogvisti
18.6.2004, 15:43:12
Tulikin mieleen että miten starcraft pyörii "uusiilla" koneilla. Eli voiko sitä pelata ilman mitään säätämistä esim tämmösellä koneella:
Emo Gigabyte 7vac
Prossu AMD Athlon Xp2400+
Muisti 512mt ddr(muita tietoja ei varmaankaa tarvita)

En näe mitään syytä miksi se ei toimisi sinun koneellasi. Ja se tuskin tuohon XP:n kaatu, sillä kaverillani on myös Win XP ja hyvin toimii.
Jos ei toimi niin meikä on ihmeissään.

?
24.6.2004, 19:00:17
Elikkäs nyt on pakko kysyä että mistä tuon nettikaupoista tuon voisi tilata(itselle ei tule nyt mieleen paljoa dose.netissä se oli loppu)

Suuri
24.6.2004, 23:48:20
Pelaisin JOS SC levyni löytyisi jo! Pelaan(/pelailin) Superseppo nimellä ja sain pari kaveriakin SC kautta. "Viva la SC!"

Elikkäs nyt on pakko kysyä että mistä tuon nettikaupoista tuon voisi tilata(itselle ei tule nyt mieleen paljoa dose.netissä se oli loppu)

Halpalaarista pitäisi löytyä ja alle 10 ekee pitäis maksaa...kun viimeksi vilkaisin.

Shadow88
30.11.2004, 7:20:57
Onko kukaan yrittäny modata starcraftia. Ite oon muuttanu joitain säätöjä ja olen onnistunut saamaan Terranien missile turretin ampumaan Halo rocketteja maahan tosin ei yhtä tehokkaasti kuin valkyrie. Muun muassa firebat ampuu niitä myös mutta maksavat 150m ja 100g. Ase ja armor upgradeja saa lvl 10 asti mutta paras maksaa sitten 2100 m ja g ja sen kehittämiseen menee enemmän ku tarpeeks aikaa joten se on tasapainotettu.

kertokaa toki jos olette itse tehneet jotakin.

Nuclear War

Nyarlathotep
30.11.2004, 7:59:50
Onhan tuota Starcraftia tullut pelattua kun itselläni on Starcraft original ja Starcraft Brood war. Kaverilta sain CD:ltä Crackin. Mielestäni Protossit ovat parhaita kehittyneen teknologiansa ansiosta. Viime pelikerrasta on ainakin 1 vuosi. Silloin pelasin peliä himona koodeilla, koska muuten en pärjännyt. Nyt voisi alkaa pelaamaan ilman koodeja. Starcraft on todellakin hyvä peli vaikka se onkin vanha. (Vuodelta 1994 jos en väärin muista) Starcraftin peluu sitten jäikin kun sain Warcraft 3:sen. Kelpo peli tuo starcraft onkin. Suosittelen.

Jubei
4.12.2004, 18:49:18
Nostetaan nyt tämäkin, kun kerta aloitin starcraftin pelaamisen alusta. Joskus vekarana en pärjännyt yhtään, ja hävisin jo terrainien kolmannessa kentässä. Taisin silloin pelata koodeilla läpi. Sen jälkeen en ole sitä pahemmin pelaillut, paitsi laneissa. No nyt sain taas kaverilta lainaan broodwarin, niin aloitin normaalin alusta. Ehkäpä tuo lanikokemus auttaa tai jotain, koska en voi tajuta miten joskus olen voinut olla niin huono starcraftissa. Nyt olen pelannut normaalissa sc:ssä Terrainien kamppanjan läpi, ja Zergeillä olen kahdeksannessa kentässä. Sitten vain vielä protossit, sekä broodwarin kaikki puolueet. Pelistä on pakko sanoa että paras strategiapeli mitä tiedän. Monet ovat täällä sanoneet että warcraft 3 ja red alert 2 ovat paljon parempia pelejä, mutta itse olen toista mieltä. Kummatkin edellämainituista olen pelannut läpi, ja hyviä olivat, mutta häviävät silti starcraftille. Ainoa asia mikä noissa on ehkä parempaa on krafiikka, mutta muuten ne ovat huonompia. Vaikka yleensä pidän menneisyyteen sijoittuvasta puolifantasia mätöstä, niin sc:n skifiympäristö iskee paljon paremmin kuin warcraftin. Kaikenkaikkiaan mahtava peli, nyt kun osaa pelata.

Lanissa tämä on todellinen legenda, jota jaksaa tahkota vaikka kuinka kauan. (oma ennätys kaverin kanssa 20h putkeen.) :P Tässä on myös paras ja helppokäyttöisin kenttäeditori, jonka olen koskaan nähnyt. Sillä saa aikaan uskomattoman hienoja alkukeskusteluja, triggereitä, taisteluita sekä paljon muuta suhteellisen helposti. Tottakai triggeritoiminto sekä muut pitää opetella, mutta eivät ne mitään ylivoimaisen vaikeita ole. Lisäksi editorista tekee hyvän mahdollisuus tehdä kamppanjoita.

vegeta
4.12.2004, 19:44:46

Tuo pitää paikkansa tietyissä tilanteissa. Jos olet esimerkiksi sijoittanut rakennuksiesi taakse juosimiehiä, niin että meleet eivät pääse kiinni sinun jousimiehiin. Tässä tapauksessa ainakin normaalisti heikoilla olevat juosimiehet(rangedit yleensä)ovat paljon parempia kuin meleet.

Microus on muutenkin avainasemassa, ainakin WarCraftissa: jos et osaa komentaa ukkojasi oikein, vaan jätät ne tulittamaan melee ukkoja, kuten vaikka arsut tulittimaan Gruntteja, niin tietysti ne häviävät. Pitää siis vain yksinkertaisesti osata kontrolloida joukkojasi. Kyllä Ud:n rangedeilla pieksää esimerkiksi Gruntit helposti, koska ne ovat paljon kömpelömpiä ja eivät pääse aina kiinni sinun ukkoihisi, kunhan vaan tajuaa liikuttaa niitä pois päin, mahdollisesti myös parannella.

Väitteesi on kuitenkin aika typerä, kaikilla ukoilla pärjää, kunhan osaa vain pelata niillä. Peli vaati taitoa ohjata ukkoja, kuten juuri esimerkiksi starcraftissä sitä ei tarvita, ainakaan paljoa, koska siinä komennetaan niin suuria määriä yksiköitä, ei paljoa ehdi miettiä muutaman yksikön kohtaloa.

On muutenkin typerää väittää, että WarCraftissa ei ole mitään taktisuutta

Monet ovat täällä sanoneet että warcraft 3 ja red alert 2 ovat paljon parempia pelejä, mutta itse olen toista mieltä. Kummatkin edellämainituista olen pelannut läpi, ja hyviä olivat, mutta häviävät silti starcraftille. Ainoa asia mikä noissa on ehkä parempaa on krafiikka, mutta muuten ne ovat huonompia.

Noh tämähän on tietysti oma mielipiteeni, mutta ainakin WarCraftissa vaaditaan paljon enemmän taktikointia, kuin StarCraftissa. Pelattavuus on myös paljon parempaa luokkaa warrissa, toki StarCraft on yksi kovimmista strategioista, mutta ei sitä enää jaksa pelata sellaisella innolla, kuten ennen. Eittämättä peli on jo vanhentunut.

Tässä on myös paras ja helppokäyttöisin kenttäeditori, jonka olen koskaan nähnyt. Sillä saa aikaan uskomattoman hienoja alkukeskusteluja, triggereitä, taisteluita sekä paljon muuta suhteellisen helposti. Tottakai triggeritoiminto sekä muut pitää opetella, mutta eivät ne mitään ylivoimaisen vaikeita ole. Lisäksi editorista tekee hyvän mahdollisuus tehdä kamppanjoita.

Liian vaikee. :( Itseltä ei onnistunut kuin tekoälyn vaikeusasteen laitto, resurssit ynnä muut perusjutut. Monipuolinen editori varmasti, kunhan sitä vain osaisi käyttää sitä.

StarCraft on kuitenkin edelleenkin yksi parhaista pc-peleistä. Yksinkertaisesti loistavaa strategiaa. Tosin peli on pahasti vanhentunut ja kuten jo sanoin, sitä ei enää jaksa pelata enää samalla innolla kuin ennen, mutta olen silti huomannut itseni aina palaavan pelin pariin pelemaan muutamia matseja tekoälyä vastaan. Vieläkin siitä nauttii, kun saa rökittää ne avuttumat. =)

Jubei
4.12.2004, 21:01:33
Tottakai jokaisella saa olla omat mielipiteet, mutta tartutaan nyt johonkin:

Noh tämähän on tietysti oma mielipiteeni, mutta ainakin WarCraftissa vaaditaan paljon enemmän taktikointia, kuin StarCraftissa.
Tuota taktikointia en täysin tajunnut, koska omasta mielestäni starcraftissa vaaditaan enemmän taktikointia kuin warcraftissa. Mielipiteitä saa aina olla, mutta yritän nyt jotenkin perustella: Warcraftissa on joukkojen sijoittelu osittain tärkeää, mutta omasta mielestäni starcraftissa se on vielä tärkeämpää. Et todellakaan voita starcraftissa vain kasaamalla suuret joukot joitain yksiköitä ja hyökkäämällä. (paitsi ehkä skirmisseissä) Jos pelaat joko tehtäviä tai ihmispelaajia vastaan, niin siihen tarvitaan paljon enemmän. (tehtävissä on itseasiassa parempi tekoäly kuin moninpeleissä. Moninpelien tekoäly nostetta voisi kai jotenkin nostaa editorilla, mutta itse en ole siitä varma). Annetaan esimerkki: Pelaat skirmishiä vihollista vastaan ja olet esim protos: Rakennat 10-20 carrieria ja hyökkäät viholliselle. Voitat varmasti. No ihmistä vastaan pelatessa tämä ei todellakaan toimi: Hävisin kaverilleni 20 carrieria hänen hävitessä 2 zergliniä. :P (häviö jota en vieläkään voi täysin ymmärtää). Jokatapauksessa oikeiden yksiköiden rakentaminen, (riippuen käytettävästä strategiasta) sekä yksiköiden sijoittelu on todella tärkeää starcraftissa.

Pelattavuus on myös paljon parempaa luokkaa warrissa
Tätä pelattavuutta en täysin myöskään tajunnut. Omasta mielestäni pelattavuus noissa peleissä on oikeastaan samaa luokkaa.

toki StarCraft on yksi kovimmista strategioista, mutta ei sitä enää jaksa pelata sellaisella innolla, kuten ennen. Eittämättä peli on jo vanhentunut.
Tuo vanhentuneisuuskin riippuu paljon näkökulmasta. Omasta mielestäni peli ei ole vanhentunut kuin krafiikaltaan. Tottakai sen näkee heti, mutta se on ymmärrettävää; Onhan peli vuosimallia 96. Krafiigan lisäksi en paljoa vanhentuneisuutta keksi. Pelissä on edelleen mahtava juoni, joka tempaa mukaansa. Peliä myöskin jaksaa pelata moninpelillä niin kavereita kuin vihollisiakin vastaan. Tottakai peli on vuosinalaskettuna vanha, mutta ei mielestäni voi sanoa että pelistä olisi aika ajanut ohi samalla tavalla kuin esim 2d palikkamössöpeleistä.

vegeta
4.12.2004, 22:18:43
Mielipiteitä saa aina olla, mutta yritän nyt jotenkin perustella: Warcraftissa on joukkojen sijoittelu osittain tärkeää, mutta omasta mielestäni starcraftissa se on vielä tärkeämpää. Et todellakaan voita starcraftissa vain kasaamalla suuret joukot joitain yksiköitä ja hyökkäämällä. (paitsi ehkä skirmisseissä) Jos pelaat joko tehtäviä tai ihmispelaajia vastaan, niin siihen tarvitaan paljon enemmän. (tehtävissä on itseasiassa parempi tekoäly kuin moninpeleissä.

Eipä oikeastaan WarCraftiakaan pelatessa (siis konetta vastaan ja kamppaniassa) noitten ukkojen liikuttaminen/asettelu ole niin kriittisessä asemassa, mutta ainakin bnetissä on tullut huomattua, että se ratkaisee jo aika paljon, missä sinun joukkosi ovat.

Minä ainakin pelaan StarCraftia aina massaamalla. :P Tosin tehtävissä taktiikka on paljon tärkeämpää kuin noissa custom peleissä, kavereita vastaan ei niinkään (ne ei oo kovin hyviä). Esimerkiksi yhdessä tehtävässä pärjää vain kuudella tankilla ja yhdellä bunkerilla, kun aina etenee SCV:n avulla hiukan eteenpäin rakentamalla uuden bunkerin, joten onhan se aika taktista. Täytyy kyllä myöntää, että en edes osaa pelata muuten starria taktisesti, massaan vain usein kaikein.

Moninpelien tekoäly nostetta voisi kai jotenkin nostaa editorilla, mutta itse en ole siitä varma).

Jep, voi sitä. Taitaa olla peräti kolme vaihtoehtoa (tai sitten neljä, en muista kun sekotan aina warriin).

Annetaan esimerkki: Pelaat skirmishiä vihollista vastaan ja olet esim protos: Rakennat 10-20 carrieria ja hyökkäät viholliselle. Voitat varmasti. No ihmistä vastaan pelatessa tämä ei todellakaan toimi: Hävisin kaverilleni 20 carrieria hänen hävitessä 2 zergliniä. (häviö jota en vieläkään voi täysin ymmärtää).

Mahdotonta. :P

Jokatapauksessa oikeiden yksiköiden rakentaminen, (riippuen käytettävästä strategiasta) sekä yksiköiden sijoittelu on todella tärkeää starcraftissa.

Ei minusta kauhean (siis se sijoittelu, oikeiden yksiköiden teko on tietysti tärkeää). Oikeastaan vain ihmisillä rakentelen "järkevästi" eli sijoittelen bunkereita, siegejä ja missile turretteja puollustuksiin, mutta muilla roduilla rakennan vaan niin paljon ukkoja kuin lähtee, joten omasta mielästi ainoastaan terrainella on tärkeää, miten/minne rakentaa ja sijoittelee ne ukot, ei muilla.

Tätä pelattavuutta en täysin myöskään tajunnut. Omasta mielestäni pelattavuus noissa peleissä on oikeastaan samaa luokkaa.

WarCraft on minusta siis helpommin sisäistettävä/pelattava (helpompi) peli kuin StarCraft (eri asia onko sillä mitään tekemistä pelattavuuden kanssa =) ).

Peliä myöskin jaksaa pelata moninpelillä niin kavereita kuin vihollisiakin vastaan. Tottakai peli on vuosinalaskettuna vanha, mutta ei mielestäni voi sanoa että pelistä olisi aika ajanut ohi samalla tavalla kuin esim 2d palikkamössöpeleistä.

Osittain varmaan tuo, miksi sanon, että aika on ajanut siitä ohi johtuu siitä, koska olen pelannut peliä jo niin helvetin pitkään ja en vaan jaksa enää innostua siitä.

Jooh, tulipa taas helvetin sekava. Yritä ymmärtää.

Jubei
4.12.2004, 22:50:15
Otetaanpas vielä yksi reply, jollei muuten niin ilmiselvän selvennyksen vuoksi.

mutta ainakin bnetissä on tullut huomattua, että se ratkaisee jo aika paljon, missä sinun joukkosi ovat.
Minä ainakin pelaan StarCraftia aina massaamalla. Tosin tehtävissä taktiikka on paljon tärkeämpää kuin noissa custom peleissä, kavereita vastaan ei niinkään (ne ei oo kovin hyviä). Esimerkiksi yhdessä tehtävässä pärjää vain kuudella tankilla ja yhdellä bunkerilla, kun aina etenee SCV:n avulla hiukan eteenpäin rakentamalla uuden bunkerin, joten onhan se aika taktista. Täytyy kyllä myöntää, että en edes osaa pelata muuten starria taktisesti, massaan vain usein kaikein.
No meneppäs pelaamaan starcraftia battlenettiin, niin katsotaan kuinka hyvin massaus-strategiasi toimii. :) Itse olen kokeillut, mutta siellä on juuri näitä ihan Uubereita jotka eivät näytä välittävän "iso armeija voittaa pienen armeijan"- säännöstä. Kerro muuten vielä hieman tuosta "massaus" "strategiastasi (:P )" , eli siis rakennatko jotain yksikköä todella paljon (esim protosseilla hirveän määrän carriereita), vai onko ihan sama mitä yksiköitä on kunhan niitä on paljon?

, kavereita vastaan ei niinkään (ne ei oo kovin hyviä).
Riippuu taas paljon kaverista. Itselläni on kaveri, joka on parempi pelaamaan kuin minä ja itsekkin voin sanoa olevani hyvä. ;) Mutta se ketä vastaan pelaa merkitsee todella paljon. Esimerkiksi zergeillä tietokoneita vastaan hyvä massaustaktiikka: Rakenna muutaman hautomon lisää ja kaikki zerglin upraget. Sitten vain niin paljon zergejä että niitä tulee kymmenen 12 ryhmää. (yhteensä 120). Sitten vain hirveällä massalla päälle ja viholliset kaatuvat. (saman voi myös tehdä mariineilla.) No kaveriani vastaan tein näin, mutta hänen observerinsä oli päässyt puollustukseni ohi. No hän rakensi 20 reaveria ja tuhosi 120 zergliniäni menettämättä yhtään yksikköä.

Annetaan esimerkki: Pelaat skirmishiä vihollista vastaan ja olet esim protos: Rakennat 10-20 carrieria ja hyökkäät viholliselle. Voitat varmasti. No ihmistä vastaan pelatessa tämä ei todellakaan toimi: Hävisin kaverilleni 20 carrieria hänen hävitessä 2 zergliniä. (häviö jota en vieläkään voi täysin ymmärtää).

Mahdotonta.
Ja tässä viestini pääpointti. =) Eli siis tottakai kaverillani oli paljon muutakin kuin nuo 2 zergliniä (jonka luultavasti kyllä ymmärsit.) Hänellä oli joku 5 ilmatorjuntatykkiä, 15 hydraliskiä sekä joitakin zerglineitä ja mutaliskejä. Ajattelin meneväni tuosta helposti läpi. No pääasiallinen häviöni syy oli se että laitoin kaikki vain hyökkäämään vihollisen taakse (CTRL+A) ja kaverin laittoi kaikki ampumaan yhtä alusta kerrallaan.

Ei minusta kauhean (siis se sijoittelu, oikeiden yksiköiden teko on tietysti tärkeää). Oikeastaan vain ihmisillä rakentelen "järkevästi" eli sijoittelen bunkereita, siegejä ja missile turretteja puollustuksiin, mutta muilla roduilla rakennan vaan niin paljon ukkoja kuin lähtee, joten omasta mielästi ainoastaan terrainella on tärkeää, miten/minne rakentaa ja sijoittelee ne ukot, ei muilla.
Tämä riippuu myöskin ketä vastaan pelaa.

WarCraft on minusta siis helpommin sisäistettävä/pelattava (helpompi) peli kuin StarCraft (eri asia onko sillä mitään tekemistä pelattavuuden kanssa ).
:D
Itseasiassa tämä voi olla totta. Warcraftin sisäistin itsekkin nopeammin kuin starcraftin. (johtuuko tämä sitten kasvaneesta strategiapelituntemuksestani, sitä en tiedä.) Kun ensimmäisen kerran pelasin starcraftia 3 vuotta sitten, en päässyt sisään peliin. Kuten jo edellä mainitsin hävisin terrancien 3:nen tehtävän ja kiinnostus meni nopeasti koko peliin. Nyt kun uudelleenalotin pelin, niin kiinnostus on taas huipussaan.

Osittain varmaan tuo, miksi sanon, että aika on ajanut siitä ohi johtuu siitä, koska olen pelannut peliä jo niin helvetin pitkään ja en vaan jaksa enää innostua siitä.
Itselläni taas on toisinpäin lähinnä tehtävien kohdalla. Olen pelannut warcraft 3:sen kahteen kertaan läpi, sekä frozen thronen 3:een. Starcraftin tehtäviä taasen en ole koskaan pelannut läpi. Tällä hetkellä omalla kohdallani starcraftia pelaan mielelläni, mutta warcraft ei voisi vähempää kiinnostaa. Pitäisikö sanoa että aika on ajanut warcraft 3:sta ohi? :D

PS: Hitto kun tuli taas raiskattua viestiään hymiöillä.

vegeta
5.12.2004, 0:31:40
No meneppäs pelaamaan starcraftia battlenettiin, niin katsotaan kuinka hyvin massaus-strategiasi toimii. :)

Hyvin se ainakin toimi omia vastaan. :D On se joskus toiminut, joskus pari vuotta sitten, kun pelasin jotain ihan hyvää pelajaa vastaan, niin massasin vaan hydraa ja se pelas protosseilla, niin ei ne mahtanut niille mitään. Hydra on paras!

Itse olen kokeillut, mutta siellä on juuri näitä ihan Uubereita jotka eivät näytä välittävän "iso armeija voittaa pienen armeijan"- säännöstä. Kerro muuten vielä hieman tuosta "massaus" "strategiastasi (:P )" , eli siis rakennatko jotain yksikköä todella paljon (esim protosseilla hirveän määrän carriereita), vai onko ihan sama mitä yksiköitä on kunhan niitä on paljon?

En massaa kuin yhdellä rodulla, zergeillä. Niillä vaan massa hydraliskiä. Joskus huvikseni myös tykkään "leikkiä" protossoilla ja massaan niillä dark templaareja, ne vasta kivoja onkin. :D Tärkeintä varmaan massata sellaisia, jotka ampuu ilmaan ja maahan, tai mistä minä tiedä, kunhan massaa jotain.

Riippuu taas paljon kaverista. Itselläni on kaveri, joka on parempi pelaamaan kuin minä ja itsekkin voin sanoa olevani hyvä. ;) Mutta se ketä vastaan pelaa merkitsee todella paljon. Esimerkiksi zergeillä tietokoneita vastaan hyvä massaustaktiikka: Rakenna muutaman hautomon lisää ja kaikki zerglin upraget. Sitten vain niin paljon zergejä että niitä tulee kymmenen 12 ryhmää. (yhteensä 120). Sitten vain hirveällä massalla päälle ja viholliset kaatuvat. (saman voi myös tehdä mariineilla.)

Nopeampi russi (olettaen, että tietää missä vihulainen on): Spawning pool vaan heti ensimmäisenä, kun on saanut mineraalit, spawnin valmistuttua vaan zerggejä ulos ja gg.

No kaveriani vastaan tein näin, mutta hänen observerinsä oli päässyt puollustukseni ohi. No hän rakensi 20 reaveria ja tuhosi 120 zergliniäni menettämättä yhtään yksikköä.

Julma kohtalo. =)

Ja tässä viestini pääpointti. =) Eli siis tottakai kaverillani oli paljon muutakin kuin nuo 2 zergliniä (jonka luultavasti kyllä ymmärsit.) Hänellä oli joku 5 ilmatorjuntatykkiä, 15 hydraliskiä sekä joitakin zerglineitä ja mutaliskejä. Ajattelin meneväni tuosta helposti läpi. No pääasiallinen häviöni syy oli se että laitoin kaikki vain hyökkäämään vihollisen taakse (CTRL+A) ja kaverin laittoi kaikki ampumaan yhtä alusta kerrallaan.

Ihmetyttää vain silti, että miten joku voi lyödä 20 carrieria ja menettää vain 2 yksikköä. Kannattaakin aina vaan ohjata kaikki ukot tulittamaan yhtä kerrallaan.

Itselläni taas on toisinpäin lähinnä tehtävien kohdalla. Olen pelannut warcraft 3:sen kahteen kertaan läpi, sekä frozen thronen 3:een. Starcraftin tehtäviä taasen en ole koskaan pelannut läpi. Tällä hetkellä omalla kohdallani starcraftia pelaan mielelläni, mutta warcraft ei voisi vähempää kiinnostaa. Pitäisikö sanoa että aika on ajanut warcraft 3:sta ohi? :D

Kaippa sitten. :D

//

Tuossa voi kyllä loppua mineraalit, ja vaikka niitä riittäisikin, niin rakennus voisi olla hieman liian hidasta yhdellä hautomolla.

Vihu ei ikinä selviä siitä russista. ;)

Jubei
5.12.2004, 0:45:17
Nopeampi russi (olettaen, että tietää missä vihulainen on): Spawning pool vaan heti ensimmäisenä, kun on saanut mineraalit, spawnin valmistuttua vaan zerggejä ulos ja gg.
Tuossa voi kyllä loppua mineraalit, ja vaikka niitä riittäisikin, niin rakennus voisi olla hieman liian hidasta yhdellä hautomolla.

Julma kohtalo.
Niin on =)

Ihmetyttää vain silti, että miten joku voi lyödä 20 carrieria ja menettää vain 2 yksikköä. Kannattaakin aina vaan ohjata kaikki ukot tulittamaan yhtä kerrallaan.
Sitä minäkin ihmettelen. =) Mutta ei tuo toki ole ainoa kerta. Hävisin minä erään toisenkin kerran 20 carrieria, mutta siinä sentään vain kaverilta tuhottua puolet basesta. (kentässä, jossa oli "loputtomasti rahaa.")

PS: Mutta eiköhän tämä mielenkiintoinen keskustelu ollut tässä. Voisi sitä varmaan antaa muillekkin mahdollisuuden puhua, vaikka ei näin hyvästä aiheesta voi koskaan keskustella liian paljon. :)

MonGooli
9.12.2004, 9:08:46
Starcraft on kyl yks parhaista peleistä jota oon pelaillu, tosin nyt en oo puoleen vuoteen pelannu. Pitää sitä aina välillä pitää taukoo että sitten joskus jaksaa taas pelata. ^^

Rahakentistä en oikein tykkää, ku niissä ei oo kyse skillseistä vaan tuurista, koska saat 5min tehtyä limitin ukkoja ja sitten vaan koko ajan pistät tulemaan lisää ja lisää ja hyökkäät vihuille. Mieluummin pelaan jotain LT:n tyylistä kenttää jossa pitää tosiaan miettiä mitä tekee, ja pitää olla nopee build orderi, että ei sitten rupee kyrsimään jos vihu kerkee hyökkäämään ennenku kerkeet tekemään yhtäkään ukkoa.

Luultavasti tämä johtu siitä että vihu on hyvä ohjaamaan ukkojaan ja/tai osaa hyvin microttaa.

Et pärjää jos pelaat korealaisia gosuja vastaan tuollasella taktiikalla. ^^ Kyllä tuolle nopealle lingi rushillekin pärjää helposti, jos vaan osaa liikuttaa ukkoja tarpeeksi hyvin.

En massaa kuin yhdellä rodulla, zergeillä. Niillä vaan massa hydraliskiä. Joskus huvikseni myös tykkään "leikkiä" protossoilla ja massaan niillä dark templaareja, ne vasta kivoja onkin. Tärkeintä varmaan massata sellaisia, jotka ampuu ilmaan ja maahan, tai mistä minä tiedä, kunhan massaa jotain.
No entäpäs jos vastassa on vaikkapa Protossi äijä joka tekee riivuja (reavereita)? Et taida oikein pärjätä, koska riivujen madot tappaa muutaman hydran aina kerrasta, ja varsinkin jos vastassa on vaikka 10 riivua. Yleensä kannattaa tehdä kahta eri monsua, toinen joka on hyvä maassa ja toinen joka on hyvä ilmassa. Näin pärjää paremmin. ^^

Siinäpä oli nyt sitten vähän kommenttia. Ois varmaankin tullu enemmänkin viestiä, mutta tää saa nyt riittää tältä erää.

vegeta
9.12.2004, 21:10:42
Luultavasti tämä johtu siitä että vihu on hyvä ohjaamaan ukkojaan ja/tai osaa hyvin microttaa.

Tai sitten carrierien ohjaaja ohjasi niitä huonosti, koska siinä ei paljon liikuttamis taidot auta, jos laitat 20 carrieria hyökkäämään yhden yksikön kimppuun, kuolee se aivan varmasti.

Et pärjää jos pelaat korealaisia gosuja vastaan tuollasella taktiikalla. ^^ Kyllä tuolle nopealle lingi rushillekin pärjää helposti, jos vaan osaa liikuttaa ukkoja tarpeeksi hyvin.

Kuka sanoikaan, että pelaan korelaisia gosuja vastaan. =) Minun vastukseni tulevat usein sieltä helpommasta päästä, ainakin niihin se puree hyvin. Ja tuskin se ukkojen liikuttaminen kauheasti vaikuttaa, kun yleensä zerglingit ovat määrältään huomattavasti ylivoimaisempia vastustajan joukkoihin nähden.

No entäpäs jos vastassa on vaikkapa Protossi äijä joka tekee riivuja (reavereita)? Et taida oikein pärjätä, koska riivujen madot tappaa muutaman hydran aina kerrasta, ja varsinkin jos vastassa on vaikka 10 riivua. Yleensä kannattaa tehdä kahta eri monsua, toinen joka on hyvä maassa ja toinen joka on hyvä ilmassa. Näin pärjää paremmin. ^^

Pah. Massauksen ideahan on massata tiettyjä ukkoja, kuten nyt esimerkiksi niitä hydraliskejä. Eikä 10 "riivua" voita mitenkään massa hydraa. On muutenkin hyvin epätodennäköistä, että vihu kerkeää techiä niin pitkälle. Tosin bnetistä en tiedä, mutta kaveriporukan kesken ainakin massa hydra on kova sana.

Jubei
10.12.2004, 6:42:11
Sen verran vielä replyän tänne, että:

Tai sitten carrierien ohjaaja ohjasi niitä huonosti, koska siinä ei paljon liikuttamis taidot auta, jos laitat 20 carrieria hyökkäämään yhden yksikön kimppuun, kuolee se aivan varmasti.
Tottakai kuolee, mutta vihollisella on joku 20 hydraa.(sekä muita tottakai) Lisäksi yhtä kerrallaan ampuminen on todella vaikeaa, koska omia pikkualuksiasi pyörii näytössä hiukan liikaa. Aina kun yrität ampua yhtä kerrallaan, osoittimesi valitsee oman pikkualuksesi. Koin parhaaksi laittaa kaikki hyökkäämään ctrl+a:lla vihollisen taakse, joka ei osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi.

pelaan kavereitani vastaan, eikä ne ole kovin hyviä

mutta kaveriporukan kesken ainakin massa hydra on kova sana.
Niinpä. :D

Ei millään pahalla mutta voisitte puida miltei nämä taktiikka keskustelut PM:inä, sen verran aiheesta olette ohi menneet. Tai sitten vaan joku taktiikka ketju pystyy
Sori, ehkä hieman innostuimme liikaa. :)

MonGooli
10.12.2004, 8:04:29
Pah. Massauksen ideahan on massata tiettyjä ukkoja, kuten nyt esimerkiksi niitä hydraliskejä. Eikä 10 "riivua" voita mitenkään massa hydraa. On muutenkin hyvin epätodennäköistä, että vihu kerkeää techiä niin pitkälle. Tosin bnetistä en tiedä, mutta kaveriporukan kesken ainakin massa hydra on kova sana.

En nyt tarkottanu sitä että jos sulla ois limitti hydraa ja vihulla 10 riivua, vaan sitä et jos vaikka riivuja on 10 ja sulla hydria parisenkymmentä. Yleensä vihukin tietää mikä tehoaa hyvin hydriin ja osaa siten tehdä sitten oikeita ukkoja. Ja kyllä sitä nopeesti saa techattua, jos vaan tietää mitä tekee, eikä ala tekemään mitään muuta kesken pelin. Mun kaveri kyl on aika paha vastus (en oo koskaan sitä voittanu, pelaa sit nimellä W(i)nd. ^^), joten jos yritän massa hydraa ni tulee köniin enneku kerkeen saada limittiäkään. Enkä muutenkaan pelaa mielellään mitään nubuja vastaan, koska ei siitä mitään opi. ^^

Ja se pitää muistaa että statsit ei merkkaa mitään! Kerronpas tässä nyt sellasen jutun mitä tapahtu ku en välittäny statseista. No joinasin yhteen 1v1 peliin ja katoin vihun statsit, no sillä oli jotain 120voittoo ja 15häviöö. Katoin pelin nimee, ylläri ylläri, "1v1 noobs only!!". ^^ No pelasin sitä vastaan ja voitin. Mulla statsit oli 4voittoo ja 6häviöö, ku vasta olin sen accountin tehny. Miettikääs sit sitä, et merkkaako ne statsit mitään. ^^

vegeta
10.12.2004, 10:14:17
En nyt tarkottanu sitä että jos sulla ois limitti hydraa ja vihulla 10 riivua, vaan sitä et jos vaikka riivuja on 10 ja sulla hydria parisenkymmentä. Yleensä vihukin tietää mikä tehoaa hyvin hydriin ja osaa siten tehdä sitten oikeita ukkoja. Ja kyllä sitä nopeesti saa techattua, jos vaan tietää mitä tekee, eikä ala tekemään mitään muuta kesken pelin. Mun kaveri kyl on aika paha vastus (en oo koskaan sitä voittanu, pelaa sit nimellä W(i)nd. ^^), joten jos yritän massa hydraa ni tulee köniin enneku kerkeen saada limittiäkään.

Kukaan ei ole niin hidas (en ainakaan minä), että minulla olisi vasta 20 hydraa, kun vihulla on kymmenen matomaattia. Käytännössä tuo on ihan mahdoton tilanne. =) Tuossa fast techauksessa kusee vaan yks juttu, nimittäin: jos joku zerg pelajaa päättääkin tehdä zerglink russin, niin eikös protossi ole aika kuollut?

Enkä yleensä itse tuota massausta saa koskaan suoritettua loppuun (ruoka 200/200). Yleensä hydria tulee vaan 3-5 crouppia, niilläkin pärjää jo aika hyvästi.

Enkä muutenkaan pelaa mielellään mitään nubuja vastaan, koska ei siitä mitään opi. ^^

Eikö niitä ole muka hauska piestä? :P

Ja se pitää muistaa että statsit ei merkkaa mitään! Kerronpas tässä nyt sellasen jutun mitä tapahtu ku en välittäny statseista. No joinasin yhteen 1v1 peliin ja katoin vihun statsit, no sillä oli jotain 120voittoo ja 15häviöö. Katoin pelin nimee, ylläri ylläri, "1v1 noobs only!!". ^^ No pelasin sitä vastaan ja voitin. Mulla statsit oli 4voittoo ja 6häviöö, ku vasta olin sen accountin tehny. Miettikääs sit sitä, et merkkaako ne statsit mitään. ^^

Tietysti merkkaa. Kyllä minä ainakin koen uhkaavammaksi vastukseksi sellaisen, jolla on 120 voittoa/15 häviötä kuin sellaisen, jolla on 4 voittoa/6 häviötä. Mutta olen toki itsekkin voittanut noita "gosuja", joten ei siinä mielessä statseilla niin kauhean paljon väliä ole, mutta kyllä ne jonkunlaisen näytön antavat pelajaan taidoista.

Shai
11.12.2004, 0:52:20
Ei millään pahalla mutta voisitte puida miltei nämä taktiikka keskustelut PM:inä, sen verran aiheesta olette ohi menneet. Tai sitten vaan joku taktiikka ketju pystyy

Super Saiyan
3.1.2005, 12:56:34
Onhan tätäkin space-taktiikkaa tullut pelattua, mutta siitä on jo aikaa. Lempi osapuoleni pelissä oli Protossit, vaikka ovatkin kalliita, hintansa arvoisia. Pidän StarCraftiä edelleen hyvänä pelinä omassa genressään! En ole pelannut sitä netissä, mutta kyllä se yksinpelinäkin käy, tehtävineen ja custom gamineen.

Naukseri
13.2.2005, 18:14:38
Voih, kyllä minä sitten rakastin sitä peliä, aivan luit oikein, rakastin! Pelaisin sitä varmasti vieläkin intohimolla ellei Windows äxpee olisi tullut 98:in tilalle. Pelihän ei nimittäin toimi tällä uusimmalla Windowsilla.
Itse asiaan, mielestäni peli on yksi legendaarisimmista Blizzardin peleistä, mutta noh, mikäpä Blizzardin peli ei olisi legendaarinen. Lempirotuni oli Zergit ja niillä täyteen upatut Hydraliskit... ja Larvat, ne on niin söpöjä, tai sitten ei ehkä niin söpöjä:eh:. Pelin nopeus on sujuvaa, komput eivät ole mitään puupäitä, eikä grafiikoissa ole todellakaan mitään moitittavaa, varsinkin jos vuosilukuun päinkään vilkaistaan.
Loppujen lopuksi, OLIhan se loistava peli *nyyhkii*.

memo
13.2.2005, 19:57:49
Pelaisin sitä varmasti vieläkin intohimolla ellei Windows äxpee olisi tullut 98:in tilalle. Pelihän ei nimittäin toimi tällä uusimmalla Windowsilla.

Kyllä muuten toimii. :P

Frown
27.2.2005, 15:05:00
Yksi parhaista strategiapeleistä ikinä. Lempirotuni on Protoss, ja niillä yksikkönä Carrierit. Tuo peli pieksää monet nykypäivän strategiapelit helposti, vaikka onkin vanha tuo peli jo, mutta Blizzardhan on laatufirma ja laatupelit on niiden ainut tuote. Netissä tulee enää harvemmin mätettyä, mutta laneilla tuota pelataan aina.

NOrua
3.3.2005, 7:06:58
Aivan mahtava peli! Ite pelaan sitä ja kaikki campaingit läpi , lisä versiosta ja tavallisesta :)
Ärsyttävintä on 2min rushNyypät , vaikka itsekkin olen noobi , en sentään lähe hyökkäykseen heti rakentajilla pelin alussa , joka on tosi ärsyttävää varsinkin sillon kun pelasin ekan kerran netissä.
"HURRAA sain tehtyä barracksin! mitäs vit... gameover". Antais ees aikaa tehä jotai , tai sit ite oon hidas tekee :D
Ois kivaa saada peliseuraa täältä joten pistäkää PM mulle kiits...:bow:

Qualin
3.3.2005, 13:34:29
Peli löytyy ja olen pelaillut muutaman vuoden verran. Tarina on hyvä ja odotan innolla, että saan SC2 käsiini ja pääsen pelaamaan mahdollista uutta rotua ja ränkkämään campaignin läpi.
Kaikki oleellinen on pelistä näemmä ehditty jo setviäkkin, joten tähän loppuun tahdon laittaa huipennukseksi veljen diagnoosin pelistä:

'' Heti kun on saanut jonkin sortin sivilisaation pystyyn, tulee jotkin hemmetin dinosaurukset ja hyppii sun kaupungin yli! ''