PDA

View Full Version : PS2...pettymys?

Mosashii
17.4.2002, 21:20:14
Onko täällä ketään täällä jotka on sitä mieltä että ps2 on ollut pettymys.
Omasta mielestä se ei oo ollu niin hyvä kun odotti ja pelitkään ei oo ollu mitenkään hyviä.
katkerana toivon että xboxista tai gc:sta tulee HYVÄ konsoli.
Mutta se FF10 on tietenkin toinen juttu. :lovetus:

psaijai
17.4.2002, 21:23:38
No monkä takia se oli pettymys? En ole ite pelannu ainuttakaan PS2 peliä mutta on se kone ollu jo 5kk ja en kadu yhtään. Sillä on hyvä kattoo DVD:t ja FFX tulee kohta.

GameCube tulee olemaan kova sana mun päässä, joten se on varmaan kanssa hyvä konsoli.

isoSILLI
18.4.2002, 7:26:58
Hähää!!!
herra on hyvä ja kertoo mikä siinä on niin kaduttavaa/pettymys!
En mä ainakaan oo katunu ostostani tippaakaan!
äkspoksi ei sitä voita ja nintendo menee tasoihin.
Ja peleistä on jo keskusteltu. Eli on sille ps2:llekin hyviä pelejä ffx,gt3, gta3, ssx, aoe2, the bouncer sekä timesplitters jne jne.

Edited by IsoSILLI on 18.4.2002 08:27

Locke Cole
18.4.2002, 16:05:22
Ei mielestäni PS 2 ole pettymys. Sille löytyy paljon hyviä pelejä, niitä en kyllä jaksaa alkaa luettelemaan. Voisit tietenkin kertoa miksi kone on mielestäsi pettymys?
I loooove PS2  :lovetus:

orimos
18.4.2002, 20:49:30
Ei PS2 minulle ainakaan pettymys ole ollut. Sille on tosi paljon hyviä pelejä ja niitä on tulossa vielä paljon lisää. Sillä on myös hyvä kattoo DVD:t, joten ei todellakaan ole ollut pettymys minulle. Niin ja voisit vielä selittää, että miksi se oli sinulle pettymys.

Z-e-r-o
19.4.2002, 7:17:06
PS2 pettymys? noh ei todellakaan! Sen pelit ja niitten tekijät eivät vaan osaa vielä käyttää kaikkia PS2:sen voimavaroja (tai pysty) esim: 60Ghz näyttötaajuus ja pelit jotka tukevat myös 60Ghz kovalevyä (tosin se pitää ostaa erikseen).
Joten periaatteessa juttu on sama kuin PSX:ssä eihän siinäkään ollut alussa mitään silmää hiveleviä pelejä.

Mutta jos PS2 vertaa Xbox:iin niin Xbox ei voi enää Halon jälkeen Grafiikassa parantaa. Koska Halo koetteli heti Xboxin rajoja ja ylittikin ne heiveroisesti (joka muuten näkyy noin 3 tunnin pelin jälkeen).  

GameCube on sitten aivan eri asia koska siitä tehtiin syyllä pieni joten DVD-ominaisuuden puuttuminen on ymmärrettävää.
Nintendo saisi laittaa siihen vaan litteäkide näytön ja akun niin se olisi täydellinen pelikone.

Aphrael
19.4.2002, 10:12:39
Minä en todellakaan voi sanoa että olisin muka pettynyt PS2:seen. Eikä ole avopuolisonikaan...  :D
Päinvastoin, olemme olleet tosi tyytyväisiä.  =D
Joidenkin pelien hinnot ovat kylläkin aika pahoja.. ???

Celeb
19.4.2002, 13:58:19
pelit joita olen ostanut on ollut loistavia kaikki. [paitsi yksi]
mgs2 ylittää kaikki mahdolliset.
gamecubesta toivon että se menestyisi hyvin mutta x-box sinne mistä tulikin: PC:hen.

Dreamer
19.4.2002, 14:15:39
Ei ole ollut pettymys, pelitkin on ollut ihan hyviä.

Ja kohta niitä pitäis tulla lisääkin... :)

Khazar
19.4.2002, 15:22:24
Ei miun mielestä ole pettymys, tietenkään en ole pelannut/en omista kyseistä laitetta, mutta miusta pelit on näyttänyt lupaavilta.

Chrono
19.4.2002, 15:51:20
No kyllähän se pikku pettymys oli siihen verrattuna mitä luvattiin... Mutta kai tuo Final Fantasy X korjaa asian :D
Pelit eivät ole olleet mitään mahtavia mutta eiköhän niitä "WOW" elämyksiäkin ala kohta tulla. Ja se DVD toisto on BTW takapuolesta revitty :(  sen takia ei kannata PS2:sta ostaa.

Dante
19.4.2002, 17:00:05
Siis pelithän on ollut aivan mahtavia, DMC, MGS2, GT3, GTA3, TTT yms. ja tietenkin FFX joka on viellä tulossa.

Mosashii
20.4.2002, 9:53:54
No ensinnäkin kovalevy ja netti pitää ostaa erikseen.

DVD on surkea, kaverilla ei edes toimi ja kävin eilen leffavuokraamossa ja parissa leffassa luki että ei toimi ps2:lla.

Pelitarjonta on latteaa ainoat jotka kuuluu pakko-ostoksiin ovat MGS2 ja FFX. Kyllähän sille semmoisia hyviä pelejä on toista kymmentä. :prkl:

Ruhve
20.4.2002, 10:07:14
Originally posted by Chrono @ 19.4.2002 16:51
. Ja se DVD toisto on BTW takapuolesta revitty :(  sen takia ei kannata PS2:sta ostaa.
ja kuten tässä lainatussa tekstissä mainitaan ei ps2 kannata ostaa pelkän dvd:n takia. itselläni se on vielä kestänyt,
mutta kai sekin aika tulee kun se menee hajalle :prkl:
pelit kylläkin toimivat moitteetomasti. siis ps2 ainoa pettymys on dvd soitin.

Chrono
20.4.2002, 10:27:12
Originally posted by Rufus @ 20.4.2002 11:07

Originally posted by Chrono @ 19.4.2002 16:51
. Ja se DVD toisto on BTW takapuolesta revitty :(  sen takia ei kannata PS2:sta ostaa.
ja kuten tässä lainatussa tekstissä mainitaan ei ps2 kannata ostaa pelkän dvd:n takia. itselläni se on vielä kestänyt,
mutta kai sekin aika tulee kun se menee hajalle :prkl:
pelit kylläkin toimivat moitteetomasti. siis ps2 ainoa pettymys on dvd soitin.
Ei se hajalle mennyt. Se vaan on niin pyllystä että se ei toista kaikkia levyjä..

Helmholtz
20.4.2002, 19:54:55
PS2 pettymys? noh ei todellakaan! Sen pelit ja niitten tekijät eivät vaan osaa vielä käyttää kaikkia PS2:sen voimavaroja (tai pysty) esim: 60Ghz näyttötaajuus ja pelit jotka tukevat myös 60Ghz kovalevyä (tosin se pitää ostaa erikseen).

60GHz näyttötaajuus? Ei kai sentään? :D
60Ghz kovalevy? Et kai mahdollisesti tarkoita 60Gb kovalevyä?

Ren
20.4.2002, 20:18:19
Millä periaatteella konsoleita yleensä arvotatte? Onko se vain pelaamista harrastavalle merkityksellistä kuinka tehokas prossu koneessa on? Kyllähän ne luvut noita muropaketti-henkisiä säätäjiä saattavat kiihottaa kovastikin, mutta minulle sanonnan mukaan yks hailee.

Köh, 60Ghz televisionkin kun näkisi :)

Sami E
20.4.2002, 22:41:27
Konsolille tärkeimpiä ovat pelit. Laitteen laatuun vaikuttaa paljon myös laitteen käytettävyys: tallennusmedia, ohjain ja itse laitteen toimivuus. Hinnallakin on väliä.

PlayStation2 oli siinä mielessä pettymys, että se ei ole vieläkään oikein lunastanut lupauksiaan. Lisäksi alkuaikojen pelivalikoima oli aika laaduton. Toisaalta en itse odottanut PS2:n lunastavan lupauksiaan, ja tiesin että alkuaikojen pelit eivät minua kiinnostaisi. Eli pikemminkin se oli ennakoitu pettymys. PSOne-yhteensopivuuden odotin tosin toimivan paremmin, ja DVD-toistokaan ei ollut odotetetun laatuinen. RGB-ongelma taas on aivan typerä. Kyllä, PS2 oli pettymys, joskaan ei suuri.

Nyttemmin pelivalikoima on parantunut runsaasti, paitsi kunnon ropeja ei ole vielä kuin pari. Laitteen hinta on laskenut siedettävämmälle tasolle ja pelien hinta näyttäisi laskevan mm. PS2:n Platinum-pelien myötä. PS2:n tapauksessa pettymys oli pikemminkin lievä alkupettymys, joka on jo oikeastaan kääntynyt kohtuulliseksi tyytyväisyydeksi.

Sepphiro
20.4.2002, 22:52:17
Ei playkkari 2 oo ollut mikään pettymys... Päinvastoin!
Mut XBoxista tai Gamecubesta en voi samaa sanoa...

Sephy
20.4.2002, 23:07:10
Tähän sopisi oikeastaan yksi toinen kysymys paremmin..
Onko X-Box pettymys, sehän maksaa jo saman verran kuin PS2.
PS2 eij ole pettymys!

Ren
20.4.2002, 23:18:06
Originally posted by Sami E @ 20.4.2002 23:41
PlayStation2 oli siinä mielessä pettymys, että se ei ole vieläkään oikein lunastanut lupauksiaan. Lisäksi alkuaikojen pelivalikoima oli aika laaduton. Toisaalta en itse odottanut PS2:n lunastavan lupauksiaan, ja tiesin että alkuaikojen pelit eivät minua kiinnostaisi.
Hölmöjähän nyt aina kaiken tavaran uunituoreena ostavat ovat. Ekstraa siinä maksaa. Hyvänä esimerkkinä pikkuveli, ps2:n omistaja joulusta 2000, ensimmäinen PS2-peli tänä keväänä.

Jos joku täysi killeripeli julkaistaan samalla, niin asia voi olla eri. Sanon tuon vain siksi, että jollekin ei tulisi turhaa postausta sen mainitsemisesta ja minulle aiempien sanojeni paikkailusta :)

Sami E
20.4.2002, 23:44:29
Originally posted by Ren @ 21.4.2002 00:18
Hölmöjähän nyt aina kaiken tavaran uunituoreena ostavat ovat. Ekstraa siinä maksaa.
Juup. Minä olin rauhassa lievästi pettynyt PS2:een ja ostin sen sitten nyt viime syksynä, kun sain käytettynä kohtuuhintaan.

Zero:

PS2 pettymys? noh ei todellakaan! Sen pelit ja niitten tekijät eivät vaan osaa vielä käyttää kaikkia PS2:sen voimavaroja (tai pysty) -- Joten periaatteessa juttu on sama kuin PSX:ssä eihän siinäkään ollut alussa mitään silmää hiveleviä pelejä.

Ahaa, niin pelien grafiikoistako se laitteen laatu mitattiinkin?

Kyllä minulle PSX:n ensimmäiset pelit olivat ihan tarpeeksi hienoja.

Zero:

Mutta jos PS2 vertaa Xbox:iin niin Xbox ei voi enää Halon jälkeen Grafiikassa parantaa. Koska Halo koetteli heti Xboxin rajoja ja ylittikin ne heiveroisesti (joka muuten näkyy noin 3 tunnin pelin jälkeen).  

Joo, ihan varmasti yksi konsolin ensimmäisistä peleistä jää sen hienoimmaksi.

Se, että Halo ei toimi täysin hidastelematta tai mitä ongelmaa siinä onkaan, ei suinkaan tarkoita että Xboxista olisi revitty kaikki irti. Se tarkoittaa vain, että Bungie ei kyennyt kokemuksellaan optimoimaan Xboxin suorituskyvyn käyttöä tarpeeksi hyvin pelin vaatimuksiin nähden. Tulevaisuudessa myös Xboxin kehittäjät oppivat optimoimaan pelinsä paremmin ja hyödyntämään Xboxin tehot paremmin. Kun koodista saadaan tiiviimpää kuin aikaisemmissa peleissä, tehoja menee vähemmän "hukkaan", ja kun Xboxin laitteistosta ja erikoisominaisuuksista onnistumaan puristamaan enemmän ja enemmän puhtia, tulevat Xboxinkin pelit paremman näköisiksi.

Edited by Sami E on 22.4.2002 14:25

Chrono
21.4.2002, 10:15:53
Originally posted by Sepphiro @ 20.4.2002 23:52
Ei playkkari 2 oo ollut mikään pettymys... Päinvastoin!
Mut XBoxista tai Gamecubesta en voi samaa sanoa...
Oletkos pelannut paljon GC:lla?

Mosashii
21.4.2002, 21:01:45
No kertokaapa onko ps2:n grafiikat tyydyttäny teitä?
Entä se TÄRKEIN eli pelit onko niiden taso ollut  =D vai  :prkl:

Omasta mielestä pelien grafiikat on ollu ihan ok, mutta ei niin hyvä kun odotin, mutta välianimaatiot on ollu aika pirun hianoja.

Tiedän että pelistä on jo puhuttu mutta kuitenkin ne ei oo ollu niin kovin erikoisia. Ja niitä ei oo ollu niin paljon kuin edeltäjällä
eikä läheskään niin hyviä.

Deux
2.5.2002, 18:50:24
Nope, ei se miun mielestä pettymys oo..jotkut vaan petty kun luuli ps2:sen grafiikkaa yms mahdottoman hyväksi...eihän siltä nyt ihmeitä voi oottaa...min ei yksinkertasesti pettyny, koska en oottanut siltä mahdottomuuksia... ;D

bigspin
2.5.2002, 19:55:25
ei se musta mikään pettymys ollut(vaikka mulla ei sitä oo :eh: )mutta olen kuitenkin sen verran kavereilla sillä pelannu että kyllä se on ihan näppärä kone :)

Noirre
2.5.2002, 20:25:58
No ei tod. ole ollut pettymys. En osaisi luultavasti elää ilman sitä. Sitä paitsi kun "joudun" muuttamaan pois kotoa saan mukaani samalla soittimen ja DVD katselulaitteen (mikä tosin on mainittu jo monta kertaa) sitä paitsi Dark Cloud pitää minut hengissä nyt kun ffx odottelen :lovetus:

orimos
3.5.2002, 11:11:51
Ja niitä ei oo ollu niin paljon kuin edeltäjällä
eikä läheskään niin hyviä.
Hmm no eikai niitä nyt vielä voikkaan olla yhtä paljon kuin edeltäjällä, kun ei ole ollut markkinoillakaan niin kauan.
Luulen myös, että kyllä ne pelit vielä paranee paaaljon, kun noita kilpailijoitakin on alkanut ilmaantumaan. Grafiikan taso on riittänyt minulle aivan hyvin, vielä kun en edes välitä niistä grafiikoista niin paljon.

Predator
3.5.2002, 17:34:58
Ei minusta PS2 ollut pettymys. Konsoli oli sellainen mitä odotin paitsi ulkomuoto ,mutta se ei haitannut.Sillä pystyy katsomaan DVD elokuvia ja kuuntelemaan musaa ja tietenkin pelaamaan.  :)

Ehrgeiz
4.5.2002, 19:54:28
DVD:stä valittajat, jos olen ymmärtänyt oikein, ette ole lukeneet ohjekirjaa. Tässä esimerkki. Tiesitkö että DVD:issä on alue koodi!? :P  ;D

Sephy
1.6.2002, 17:30:53
Pettymys saatta johtua siitä että ensimmäinen peli minkä osti, oli todella rupu, huonoja pelejä on kyllä paljon PS2:sella.
Onhan niitä hyviäkin tietysti :]
löydät lisää keskustelua PS2:sen peleistä täältä. (http://youzen.fffin.com/cgi/ikonboard/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=1630)

Heldy
28.6.2002, 17:45:52
onhan aina yleensä ensinäkemältä kaikki pettymys mutta ei aina..ps2 oli pienenpieni pettymys, mutta se taisi hävitä..
(vai hävisikö?) :D
Pelit eivät ole parhaimpia, mutta kyllä niitäkin tulee pelailtua..!

Chappu
18.7.2002, 11:50:41
Odotin Ps2 niin paljon ja odotin siltä niin paljon että tais se iha pieni pettymys olla! Mutta viimeistää ku toi FFX ilmestyi niin pettymys häipyi!

Sonya
18.7.2002, 13:49:15
Eipä tuo PS2:nen minulle ainakaan ollut pettymys..
En odottanut paljoa, joten en voinut kovin paljoa pettyäkään :)

Crimson
18.7.2002, 13:57:22
PS2 oli kaikkea muuta kuin pettymys!
Ei tarvinnut ostaa pelkkää DVD-soitinta kun sai PS-konsolinkin siinä mukana!:) Joten miusta siinä ei ole mitään pettymyksen aiheuttajaa!!!!
Mutta jokaisella on omat mielipiteensä...=)

Shaft
18.7.2002, 23:41:38
En ole pettynyt omaan ps2 -konsoliin. Oon miettiny tota ku porukka sanoo et se DVD soitin on siinä iha paska jne. nii pistäkääs kunnon perusteluja, ite on ole viel huomannu mitää vikaa, kaikki leffat on näkyny ja toiminu hyvi.

Harmittaavaan se et sellasia "pakko ostaa toi" -pelejä ei tule kovin paljon, tosin iha hyvä vaa nii jää rahaa muuhunki ^__^

Ja se joka menee päästämään suustaan sellasen sammakon et "PS2:lle ei ole edes hyviä pelejä" nii hommaa FFX ja pese suus saippualla :D

Chrono
19.7.2002, 9:17:46
Originally posted by Shaft
En ole pettynyt omaan ps2 -konsoliin. Oon miettiny tota ku porukka sanoo et se DVD soitin on siinä iha paska jne. nii pistäkääs kunnon perusteluja, ite on ole viel huomannu mitää vikaa, kaikki leffat on näkyny ja toiminu hyvi.

Harmittaavaan se et sellasia "pakko ostaa toi" -pelejä ei tule kovin paljon, tosin iha hyvä vaa nii jää rahaa muuhunki ^__^

Ja se joka menee päästämään suustaan sellasen sammakon et "PS2:lle ei ole edes hyviä pelejä" nii hommaa FFX ja pese suus saippualla :D

Kaikissa PS2:ssa ei ole ongelmia DVD elokuvien kanssa mutta valitettavan monessa on. Yritäppä katsoa esim. Japsi importteja niin ongelmia aika varmasti ilmenee.

Nyt kyllä saan koko boardin kimppuuni kun sanon tämän. FFX oli lopujen lopuksi aikamoinen pettymys. Pelissä ei ollut sitä vapaudentunnetta mitä aikaisemmissa osissa (johtuen varmaankin siitä ettei pelissä ollut maailmankarttaa) ja hahmot ovat nyt mitä ovat. Ihan OK peli mutta ei pääse lähellekään pleikkarin Finaleissa (paitsi ehkä FF9:ssä:P ).

Shaft
20.7.2002, 0:20:20
offtopic...

Nyt kyllä saan koko boardin kimppuuni kun sanon tämän. FFX oli lopujen lopuksi aikamoinen pettymys. Pelissä ei ollut sitä vapaudentunnetta mitä aikaisemmissa osissa (johtuen varmaankin siitä ettei pelissä ollut maailmankarttaa) ja hahmot ovat nyt mitä ovat. Ihan OK peli mutta ei pääse lähellekään pleikkarin Finaleissa (paitsi ehkä FF9:ssä ).

Kuolet huomenna... ><

No en ole testannu mitää Japsi importteja, mut kuten joku sano nii DVD levyissä on alue koodit et ne kannattaa tsekkaa ensi, mut en sit tiiä mistä johtuu et joillai ei leffat toimi, mulla ainaki toimii :)

Crow87
22.7.2002, 11:19:55
Ei se mulle ainakaan ole ollut puttymys ainakaan vielä

Safir
22.7.2002, 11:59:35
Ei pleikka kakkonen ole pettymyts. Siinähän on vaikka miten hyvii pelejä. Esm. Final X, Gta 3, Jak and Daxter etc. Lisäksi siinä voi katsoa Dvd:tä, joten sen takiakin se on hyödyllinen. ^.^

chad
26.7.2002, 22:18:39
PS2 on paras mahdollinen pelikone mitä markkinoilta saa. Siinä on tosihyviä pelejä ja dvd toimii mulla moitteetomasti. Eli se on hyvä kone....OLEN YLPEÄ SIITÄ......:)

mogvisti
15.5.2004, 23:50:43
Eipä tuo PS2 mikään pettymys ollut, mutta harmittaa vain se että sen tehot on jo nyt sen verran alhaiset, että sille ei enää ilmesty mitää huippupelejä, kuten esim. Half-Life 2 tai Ninja Gaiden.

Mutta silloin kun se ilmesty, niin se oli täyttä timanttia, eikä varmasti pettänyt ostajiaan, mutta nykyyän monen parempi tehoisen konsolin yli vyörytessä se jää ikävä kyllä kakkoseksi.

Mutta, kyllä se silti paras konsoli on!

Soul Reaver
16.5.2004, 0:52:14
Eihän se yleisesti katsottuna mielestäni pettymys ole, mutta kun verrataan ekaan pleikkariin, niin...pelien määrään suhteutettuna PsOnella oli aika rutosti enemmän huippupelejä.
Mutta muuten (räiskintäpelejä lukuunottamatta) Ps2:lta löytyy jokaiselle genrelle laatupelejä, se on kivan linjakas ja pienehkö, tehoja on riittävästi sekä mukavat ekstrajututkin (dvd:n katselumahdollisuus). Ei pettymys, ei todellakaan.

Mutta silloin kun se ilmesty, niin se oli täyttä timanttia, eikä varmasti pettänyt ostajiaan
Rohkenen olla eri mieltä tuosta, ainakaan pelijulkaisujen kohdalta. Johtuuko sitten alun vaikeuksista kehittää pelejä vaikealle Ps2:n alustalle, mutta julkaisupelit olivat melkoisen köyhiä. SSX oli kyllä laadukas peli totta tosiaan, mutta muut silloiset urheilupelit, kuten muittenkin genrejen pelit, olivat karmeita viritelmiä. Ja siksi joku ostaja saattoikin pettyä pahasti juuri ilmestyneeseen Ps2:n.
Ps2 oli pikemminkin silloin timanttia, kun Xbox haki vielä tuntumaa ja Gamecube oli juuri ilmestynyt.

mogvisti
16.5.2004, 1:18:05
Rohkenen olla eri mieltä tuosta, ainakaan pelijulkaisujen kohdalta. Johtuuko sitten alun vaikeuksista kehittää pelejä vaikealle Ps2:n alustalle, mutta julkaisupelit olivat melkoisen köyhiä. SSX oli kyllä laadukas peli totta tosiaan, mutta muut silloiset urheilupelit, kuten muittenkin genrejen pelit, olivat karmeita viritelmiä. Ja siksi joku ostaja saattoikin pettyä pahasti juuri ilmestyneeseen Ps2:n.
Ps2 oli pikemminkin silloin timanttia, kun Xbox haki vielä tuntumaa ja Gamecube oli juuri ilmestynyt.

Enpä nyt olisi samaa mieltä kanssasi, sillä eikös MGS 2 ollut PS2:n avauspeli ja moni ihminen osti kyseisen konsolin kyseisen pelin takia ja kyseinen peli ei varmasti ollut pettymys loistavine grafiikoineen. Korjaa jos olen väärässä.
Mutta kyllähän sille PS2:lle nykyään ilmestyy ihan kunnon pelejä, mm. Final Fantasyt. Eli nykyään ei olisi valittamista, paitsi sen suhteen että Zeldat eivät ilmesty PS2:lle!

Soul Reaver
16.5.2004, 1:36:10
Enpä nyt olisi samaa mieltä kanssasi, sillä eikös MGS 2 ollut PS2:n avauspeli ja moni ihminen osti kyseisen konsolin kyseisen pelin takia ja kyseinen peli ei varmasti ollut pettymys loistavine grafiikoineen. Korjaa jos olen väärässä.
Mutta kyllähän sille PS2:lle nykyään ilmestyy ihan kunnon pelejä, mm. Final Fantasyt. Eli nykyään ei olisi valittamista, paitsi sen suhteen että Zeldat eivät ilmesty PS2:lle!
En tiedä MGS2:n ilmestymispäivää, mutta se EI ainakaan tullut samoihin aikoihin kuin Ps2, vuonna 2001 aikaisintaan. Tai sitten se oli jo japsien keskuuteen putkahtanut, mutta oli Ps2:kin aiemmin sinne tullut. =)
Ja tällä hetkellä Ps2:lta löytyy jo ihan mukavasti laatupelejä juu.

Ruhve
16.5.2004, 10:57:04
eikös MGS 2 ollut PS2:n avauspeli ja moni ihminen osti kyseisen konsolin kyseisen pelin takia.

Ei todellakaan ollut MGS 2 PS2:n avauspelejä. PS2 tuli markkinoille vuonna 2001 ja Konsolifininistä (http://www.konsolifin.net/) löytämäni uutisen mukaan MGS 2:n julkaisupäivä oli 22 helmikuuta 2002.

Eli nykyään ei olisi valittamista, paitsi sen suhteen että Zeldat eivät ilmesty PS2:lle!

Mutta ajatteleppa sitten sen kannalta, että olisiko Nintendo enään Nintendo jos Zeldat julkaistaisiin muillekkin konsoleille?

zeikki-
17.5.2004, 7:55:10
PS2:n oisin ostanu joka tapauksessa, koska sille ilmestyy (tai on tähän mennessä ilmestynyt) melkein kaikki nämä uudet Final Fantasyt. Kuitenkin se hajos ihan itestään. =/ Siinä ei toimi enää muut kun pelit ja niistäkin vaan kirkaspohjaiset. Tuota lukuunottamatta oon ollu tosi tyytyväinen pleikkariin. Nyt se vaan pitäs laittaa johonkin maahantuojalle korjaukseen. Tai sitten odottelemaan pleikkari kolmosta.

Muuten, off-topicina, tietääkö kukaan toimiiko pleikkarin tai edes PS2:n pelit enää kolmosessa?

Cena
17.5.2004, 9:25:15
Word Life! PS2 muka pettymys? Hei c'mon, ei todellakaan ole! Sehän myy parhaiten kolmesta konsolistamme, huippupelejä tulee markkinoille kaiken aikaa! Et ehkä pidä konsolista, muttet voi kieltää sitä tosiasiaa etteikö kyseinen konsoli ole hyvä.. Se ei todellakaan ole pettymys millään osa-alueella.

Julppa
17.5.2004, 12:08:59
Ei ainakaan minun mielestäni. Se on itse asiassa jopa positiivinen yllätys. Grafiikat ovat nätit, ohjain on sama vanha tuttu ja pelejä se tukee paljon. Ja päälle vielä DVD. Ainoat valituksen aiheet ovat grafiikkojen häviäminen X-Boxin ja Gamecuben vastaaville ja äänekäs tuuletin. Grafiikkojen hienoinen alakynteen jääminen ei haittaa missään määrin, ovat ne silti huippuja. Ja äänekästä tuuletinta ei huomaa, jos keskittyy pelaamiseen.
Ei misään nimessä pettymys.

mogvisti
17.5.2004, 12:42:06
Ei todellakaan ollut MGS 2 PS2:n avauspelejä. PS2 tuli markkinoille vuonna 2001 ja Konsolifininistä (http://www.konsolifin.net/) löytämäni uutisen mukaan MGS 2:n julkaisupäivä oli 22 helmikuuta 2002.

Voi helekutti kun tuo muisti pätkii =) .
Mutta moni hommasi kuitenkin PS2:n ainostaan päästäkseen pelaamaan MGS 2:sta, tai ainakin pari kaveriani. Ja sitten on tullut muita hyviä pelejä perässä PS2:lle.

Mutta ajatteleppa sitten sen kannalta, että olisiko Nintendo enään Nintendo jos Zeldat julkaistaisiin muillekkin konsoleille?

Mutta saisivat lisää rahaa. Sillä eiköhän tuo raha kelpaa kaikille, mutta sinänsä kyllä se olisi aika yllättävä uutinen, jos Nintendo kertoisi uusimman Zeldan ilmestyvän kaikille konsoleille, mutta enpä minä valittaisi :) .

Antza
17.5.2004, 13:25:23
Ei ole pettymys. Grafiikat on peleisssä kauniit ja koneen ulkonäkökin on ihan mukava. En ole ollenkaan pettynyt konsoliin, niinkuin en yhteenkään aikasempaankaan ostamaani.

Pelivalikoima on ihan mukava mutta uusien pelien korkea hinta harmittaa.
Varmasti tulen ostamaan playstation kolmosen kun se ilmestyy.

Potri
17.5.2004, 14:39:37
PS2 tuli kyllä tännekkin 2000 vuoden loppupuolella, ensimmäisen Gameworldin aikoihin. Eihän sitä päivää voi unohtaa. :shy:

Mutta saisivat lisää rahaa. Sillä eiköhän tuo raha kelpaa kaikille, mutta sinänsä kyllä se olisi aika yllättävä uutinen, jos Nintendo kertoisi uusimman Zeldan ilmestyvän kaikille konsoleille, mutta enpä minä valittaisi :) .
Yritä nyt vähän ajatella. Zelda on aina ollut Nintendon konsoleiden valttikortti. Pelistä saatavat myyntitulot eivät kattaisi lähimainkaan Cuben myynnin menetyksiä. Osta vaan Gamecube äläkä inise. :P

Eipä PS2 mikään pettymys ole. Huippupelejä on jo nyt kuin PSX:ällä aikoinaan ja lisää vaan tulee.

Vagrant
17.5.2004, 18:16:57
Ei ole PS2 edelleenkään pettymys. Paljon hyviä pelejä ja ennenkaikkea pelivalikoima on todella monipuolinen ja koko ajan tulee lisää. Ja koko kakun kruunaa se että sille löytyy parhaat mättöpelit joista niin pidän (Tekkenit ja VF:t). Soul Calibur 2 ei ole huono peli ei, mutta jossain mielessä se oli silti pieni pettymys.

Ja jos joku alkaa vielä inttämään siitä milloin PS2 tuli suomeen, niin ainakin itseltäni löytyy kuitti jonka pvm. on 23.11.2000.

Archux
17.5.2004, 19:26:44
Tekniikaltaan se on kyllä lannistavan paljon muiden konsoleiden jaloissa, mutta onhan sen parissa tullut vietettyä monta miellyttävää tuntia.

M1green1
2.6.2004, 23:50:33
Hah, se on naurettavaa jos joku väittää PS2:sta pettymykseksi. Grafiikka on hienoa, ohjain on juuri käteen sopiva ja sille vielä tulee paljon mahtavia pelejä, tietysti myös huonojakin. Esimerkkejä en rupee kuitenkaan latelemaan tähän paitsi, Final Fantasyt oli kuitenkin tärkein syy minulle playstation 2:sen ostamiseen. :D Mielestäni paras konsoli, mitä on vielä tähän mennessä tehty.

Grove
3.6.2004, 9:18:07
Ei todellakaan ollut pettymys. Tosin oli käydä niin, koska ensimmäinen pelini oli Crash Bandicoot: Wrath of Cortex ja se ei todellakaan ole hyvä peli. Onneksi kuitenkin voitin ennakkoluuloni ja ostin FFX:än jonka jälkeen en ole ikinä ajatellut ps2:sta pettymykseksi ja ne jotka ajattelevat: Hyi hyi teitä! =)

Leon
3.6.2004, 18:08:19
No ei missään nimessä. Oikeastaan PS2:sta löytyy vain yksi huono puoli ja se on tuulettimen sietämätön möykkä xD Nojoo, ei se niin sietämätön oo mut turhan kova siltikin. Ja jos jonkun mielestä tuntuu, että PS2 on pettymys kun pelaa jotain peliä, niin silloin se peli on pettymys, ei konsoli itsessään. (Meni ehkä turhan vaikeaselkoseksi :D) Eli Se Ei Ole Pettymys.

Ildjarn
4.6.2004, 8:42:44
hah.. ps2 on pettymys vain pettymyksen minimaalisimmissa merkityksissä. kaikkea sitä ajatellaankin.

mutta huamautettavaakin löytyy. ps2 on aika hidas - aivan, kuten sanoin - aika hidas. en tiedä johtuuko se meillä siitä, että se on tippunut niin monta kertaa lattialle. toinen asia, joka häiritsee, on tuo äänekkyys. kun esimerkiksi työnnän levyn sisään laatikkoon, kuuluu jotain outoa suhinaa. tosin se saattaa olla ihan olellista, jolla viittaan nyt siihen, että tuo laattikohan on pudonnut jo varmasti toistakymmentä kertaa pikkuveljeni aiheuttamana.

pelit ovat kuitenkin aina yhtä pelattavia, ja grafiikka erittäin laadukasta. itseasiassa oman ps2:semme ostimmekin sillä ajatuksella, että se oli sen hetken parhain pelikone. periaatteessahan se on myös nykyään.

kunniaa ja ylistystä siis ps2:lle.

Ferithem
4.6.2004, 21:00:04
PS2 on todellinen pettymys. Huomasin sen hiljattain, kun kone ei lukenut erästä levyä. Tarkastin levyn ja huomasin, että naarmuja ei ollut edes nimeksi, mutta eipä se silti sitä huolinut. Yhä useampi levy alkoi temppuilla ja menetin hermoni. Niinpä tyrkkäsin laitteen isäpapan kouriin ja sanoin erään PS2 -hoitolan osoitteen. Maanantaina, he sanoivat, maanantaina. Ja kuinka ollakaan, lukijassa oli jotain saastaa. Yleinen ongelma asiantuntijoiden mukaan. Vaan onko kone, jonka lukija ei toimi, luotettava?

Eikä leikkuriKakkoselle edes löydy hyviä pelejä. Tai löytyisi, jos jaksaisin kokeilla. Minulla on yhteensä neljä PS2 -peliä, kun taas ykkösen pelejä kaksin verroin. Plääh.

// No tottakai äänen- ja kuvanlaatu ovat periaatteessa parempia kuin edeltäjässään, mutta ei se korvaa pelien puutetta. Äänekkyys on tosiaan myös vakava haitta, hurina kun kuuluu melkein seinienkin läpi.

Grove
4.6.2004, 21:08:26
toinen asia, joka häiritsee, on tuo äänekkyys. kun esimerkiksi työnnän levyn sisään laatikkoon, kuuluu jotain outoa suhinaa.

Se ääni joka kuuluu siitä pleikasta johtuu siitä että aika monet sinun peleistäsi ovat minun muistaakseni Platinum-versioita joista kuuluu tuplasti saman verran melua kuin normaali versioista. Saatan toki muistaa väärinkin noiden sinun pelejesi suhteen, koska kyllähän niistä normaali versioistakin kuuluu melua.^^

Ildjarn
5.6.2004, 10:36:46
Se ääni joka kuuluu siitä pleikasta johtuu siitä että aika monet sinun peleistäsi ovat minun muistaakseni Platinum-versioita joista kuuluu tuplasti saman verran melua kuin normaali versioista. Saatan toki muistaa väärinkin noiden sinun pelejesi suhteen, koska kyllähän niistä normaali versioistakin kuuluu melua.^^

Aivan. Tokihan minun playstation-yksi-pelini ovat platinumeja suurimmilta osin, mutta en yleensäkään pelaa niitä. Kakkosella minulla ei tietääkseni ole kuin yksi platinapeli, joka sattuu olemaan Tony Hawks Proskater (tjt) 4.
Luultavasti olen kuitenkin vain yliherkkä pleikkarin äänille. Kyllähän tietokoneesta kuitenkin kuuluu kovempaa melua :shy:

Ninjor
5.6.2004, 17:46:32
Miten PS2 voi tuntua pettymykseltä PSX:n jälkeen? Melkein kaikilla osa-alueilla tehnyt aimo harppauksen parempaan suuntaa edelliseen laitteeseen verrattuna, vielä kun pelivalikoimasta tulisi yhtä kattava kuin PSX:llä. Ja laitteiden ja pelien hinnat saisivat tulla hieman alhaisemmiksi. Olen tyytyväinen ostokseeni.

Von Wiensburgh
5.6.2004, 19:57:46
Ei ole PS2 pettymys, vaikkakin siitä luovuinkin jo aikaa sitten. Se vain jäi MINUSTA muiden koneiden varjoon. Kyllä sillä aina mielellään pelasi, mutta sitten kun vain halusin hankkia toisen koneen, niin kyllä se PS2 sai jäädä, eli vaihtoon vain. Nyt sitten on kotona kaksi MINUSTA parempaa konetta.

Kyllähän PS2:lle tulee vieläkin loistavia pelejä, mutta kun Nintendo on aina ollut valmistaja, jonka konsolit hankin, ja sitten kaipasin parempaa konsolia, jossa on loistavat verkkopeli mahdollisuudet, niin päätin sitten vaihtaa Microsoftin laatikkoon.

PS3 on mahdollisesti hankinnan alla, kunhan vain ilmestyy, joten sekin vain todistaa sen, että ei PS2 ollut minulle pettymys, se vain jäi jalkoihin.

Twom
18.6.2004, 14:29:47
Miten niin olisi pettymys DVD kattomis mahollisuus ja hyvät tappelu pelit sekä uusimmat finalit + pleikka ykkös pelien pelaamis mahollisuus(en omista ps ykköstä). En keksi paljoa huonoa sanottavaa itse koneesta mutta pelien hinnat, sekä ps 1 ja 2 peleille omat muisti kortit ne ovat huonoa. Paljoa huonoja ominaisuuksia on vaikea keksiä. Verkko peli mahdollisuuskin on olemassa joten ei pitäisi olla valittamista.

Ruhve
30.6.2004, 21:52:53
Ja laitteiden ja pelien hinnat saisivat tulla hieman alhaisemmiksi.

Totta. Pelien hinnat ovat aivan liian korkealla. Etenkin köyhälle opiskelijalle hinnat ovat aivan liian korkealla. Ei miinkäänlaisia mahdollisuuksia oikein ostaa pelejä, kun ne rahat menee kaikkeen muuhun. Luultavasti, jos pelien hinnat tulisi 10-20 eurolla alaspäin, niin pelin myynti kasvaisi mitä luultavammin aika huomattavasti.

sekä ps 1 ja 2 peleille omat muisti kortit ne ovat huonoa
Ei minussa niissä mitään muuta huonoa ole kuin, että ne ovat hiton kalliita. Onneksi kakkosen kortti on iso ja minulla se ei ole edes vielä puolillaan.

(psst. typot olisi kiva korjata, muokata lauseet järkevimmiksi ja korjata yhdyssanavirheet.)

Ninjor
1.7.2004, 1:19:20
Totta. Pelien hinnat ovat aivan liian korkealla. Etenkin köyhälle opiskelijalle hinnat ovat aivan liian korkealla. Ei miinkäänlaisia mahdollisuuksia oikein ostaa pelejä, kun ne rahat menee kaikkeen muuhun. Luultavasti, jos pelien hinnat tulisi 10-20 eurolla alaspäin, niin pelin myynti kasvaisi mitä luultavammin aika huomattavasti.

Jep. Hintojen alennuttua moni uskaltautuisi ostamaan myös näitä vähän erikoisempia ja vähemmän tunnetumpia pelejä. Itsekin pelejä ostaessa maksan täyden hinnan pelistä vain, jos olen aivan varma että pidän siittä. Muuten odottelenkin pelien päätyvän alehyllylle, josta sitten uskallan ostaa muitakin pelejä, kun ei ole niin paljoa rahaa menetettävänä.

Tosin, varmat hitit myisivät vaikka hinta olisi puolitoista kertaa tavallista korkeampi. Lisäksi näiden ei-niin-tunnetuiden peliyhtiöiden on varmaankin kannattavampaa ja riskittömämpää myydä tällä nykyisellä hinnalla, jotta pysyisivät mukana kilpailussa. Eli epäilen ettei pelien hintoja tulla alentamaan vähään aikaan. :(

Cith_aeria
2.7.2004, 12:26:14
Ps2 ei ollut minulle pettymys. Verraten siis aikaisempaan nintendo64:seen jonka omistin. ;) Pelien hinnat tosiaan voisivat olla matalemmalla koska nyt sitä laittaa rahansa mieluusti takuuvarmoihin ja suurella mainostuksella esiin tulleisiin peleihin. Ja mitä peliyhtiöt hyötyvät siitä, että ihmiset mieluummin ostavat kalliin pelin viiden porukassa ja lainailevat sitä sitten toisilleen. Sama juttu jos nämä viisi ihmistä ostaisivat kaikki yhden itselleen kymmenen tai kahdenkymmenen euron pelin.

Kuitenkaan playkkari ei ole huono ostos juuri näiden squaresoftin (ja enixin) pelien vuoksi.

Kartz
21.7.2004, 23:23:00
No hyi kamala mitä kuulenkaan... tai siis luen :P

Niin, vastaus on EI! Ei todellakaan ole pettymys. Kun minulla PS2 eka pelikin oli niin loistava kuin MGS2, niin kyllä se lupaukset piti. Sitten vielä lisättiin soppaan myöhemmin FFX, niin AVOT! (Pahoittelen että käytin tuota sanaa. En tiedä mikä minuun meni. Ehkä väsymys :P )

Se, että PSOnen pelit toimii, on :up: Syynä miksi tämän ostin, oli se että Square ilmoitti tekevänsä sille pelejä. Muuta en tarvinnut. PS2 on vekotin minun makuuni. :P

Janess
22.7.2004, 14:10:52
Ps2 ei todellakaan ole ollut pettymys... ei vähäänkään! Tosin hiukan kovaa ääntä se pitää... :( ... ;D

Pelit ovat minusta mainiota luokkaa etenkin FFX ja varmasti tuleva FFXII. Ja onhan sille muitakin hyviä pelejä. Ja sitten on hyvä että sillä voi katsella dvd:tä koska ainakaan minulla ei ole dvd-soitinta erikseen. Yleisesti ottaen ps2 on mainio konsoli, kaikin puolin. Se on paras!!

Minä olen jonkin verran microsoftin boxia ja yleensäkin microsotfia vastaan... vähän nää windowsitkin ottaa päähän :D . Mielestäni ps2 on parempi kuin x-box.

:up: Ps2:lle, :down: x-box:lle

Necrofobia
29.7.2004, 21:13:21
Ei ollut pettymys koska en edes siltä paljoa odottanut, pelithän ne ovat pettymyksiä tai yllätyksiä, harvemmin konsoli paitsi että tuuletus on ehkäpä pettymys. Hirveää huminaa mutta mitään hyötyä ei ole, jatkuvasti pitää puhistaa konetta jotta se toimisi moitteettomasti. Ps1 toimi aina vaikka siitä ei ikinä pölyjä pyyhkisikään.

Oikeastaan ostinkin koko ps2 final fantasyjen takia ja parin muunkin pelin joten en ole monia pelejä pelannut niin ei ole pettymyksiäkään ollut. äX-poksia mainostetaan hienolla grafiikalla ym mutta luulen että monet ihmiset ovat saaneet pettymyksen siitä koska pelit ovatkin olleet huonoja tai sitten pc-kopioja.

Amira
31.7.2004, 6:08:24
En nyt voisi sanoa pettymys. Kaikin puolinhan se on parantunut ensimmäiseen verrattuna. Tosin tuo kamala hurina saa minut hulluksi! Ja se että aivan roska peleistäkin pyydetään vähintään 60 euroa. Kai se on se grafiikka sun muut, mutta pelien tekijät eivät saisi unohtaa mikä siitä pelistä tekee sen pelaamisen arvoisen, pelkällä kauniilla grafiikalla ei pitkälle pötkitä. Muuten nyt tuli mieleen, että PS2:lle kyllä ilmestyy paljolti roska pelejä, tottakai ensimmäisellä pleikallakin oli omansa, mutta niissä yleensä kiinnitettiin huomiota kaikkeen muuhun pelissä kun pelin kauneudella ei aina voinut kehuskella. Pelaankohan ihan vääränlaisia pelejä..? :bored:

Johnny B.
29.8.2004, 21:08:34
Alkuasetelmiin nähden jonkinasteinen pettymys. Todellisuudessa PS2 ei ole tuonut mitään uutta pelimaailmaan, vaan kaikki sama on nähty ja koettu aikasemmin. Suorituskyky ei myöskään ole Sonyn lupailemaa: piti kuulemma suoriutua 55 miiljoonasta polygonista sekunnista. Hyvä jos totuus on 5.5.

Muistaako muuten kukaan Snurbseja? Uudenlaista grafiikkaa joiden myötä polygonien piti näyttää vanhanaikaisilta ja palikkamaisilta. Peligrafiikan piti kuulemma olla Toy Story -elokuvan tasoista. Aikana kaukana ollaan siitä tasosta, mitä nyt kyseisestä elokuvasta enää muistan.

Pelitarjonta on tullut todellisena pettymyksenä, ostin PS2:den n. 1,5 vuotta sitten ja odotin paljon parempaa. GT3 on kyllä ehdoton kunkku, ja FFX meni jopa enemmän positiivisen yllätyksen kuin pettymyksen puolelle, mutta siihen se sitten jääkin. Dark Chronicle on pitänyt hankkia jo viimeiset puolivuotta, ja ehkäpä myös Grandia 2 jossain vaiheessa. FFX-2 oli jopa ennakkotilattuna, mutta homma kusi kun tietokoneen näytönohjain sanoi sopimuksensa irti. Aikaahan silti on vielä, eipä PS2:lle ole lähiaikoina mitään järkevää tulossa.

MSG2 oli pienoinen pettymys, ja oikeastaan vain muutama peli todella kiinnostaa tällä hetkellä, vaikka mistään todellisista houkuttimista ei voida puhua. FF XII mitä todennäköisemmin muuttaa tilanteen täysin, mutta sitä tuskin pääsemme pelaamaan tämän saatika ensi vuoden puolella. Suppealta tilanne silti vaan näyttää, varsinkin kun vertaa Cuben nykyiseen ja tulevaan pelitarjontaan. PS2 ei yksinkertaisesti ole vielä pystynyt siihen mihin PSX pystyi; eli tarjoamaan yhtä mielenkiintoisia pelejä kuin Nintendo tarjoaa omilla konsoleillaan.

Ei PS2:ta vielä kannata tuomita, parhaat pelit ilmestyvät poikkeuksetta konsolin ehtoopuolella, ja eiköhän PS2 saa ainakin muutaman todellisen superjulkaisun ennen Sonyn seuraavaa mallia. Tällä hetkellä PS2 on kuintenkin vielä kaukana siitä tasosta jolla PSX oli/on, ja aikahan sen vaan näyttää pääseekö PS2 ikinä samalle tasolle. Kiirettä pitää, PS2:lla ei ole vielä yhtään samantasoisia pelejä kuin FF VII ja VIII, ensimmäinen Grandia, Chrono Cross jne.

Oma pelimaku on kyllä melko subjektiivinen, ja harvoina millekkään toiminta/räiskintä/mätkintä -akselille tulee edes vilkaistua. Pitäisi olla todella erityislaatuinen julkaisu, että jaksaisin innostua niistä. Lähinnä kiinnostaa seikkailut ja konsoliropet, ja tässä suhteessa PS2:lle en ole löytänyt läheskään yhtä mielenkiintoisia julkaisuja kuin PSX:lle. Kattellaan silti ihan rauhassa, kyllä PS2:lla on ainakin sellaiset kolmisen vuotta elinkaarta jäljellä.

//edit: pysytäänpä vaan siinä PS2:ssa, eikä aleta viestin lopussa puhumaan PS3:sta.

masu
31.8.2004, 12:59:45
Ei ollut pettymys minullekkaan tuo Playstation 2:n hommaaminen. Ostin sen itse tienaamillani kesätyörahoilla ja kyllä kannatti! Grafiikka on aivan loistavaa ja sillä on kätevä katsoa DVD-leffoja. Minusta siinä ei ole mitään moittimista, olin aivan onnessani kun sain sen vihdoin ostettua. Kyllä sitä sitten ihaili kun vei sen kotiin :shy:

Archux
1.9.2004, 21:34:28
No kyllähän se pienoinen pettymys on, mutta en kadu sen hankkimista.
Alussa hyviä pelejä ei lötynyt kirveelläkään, eikä ne parhaatkaan pelit nyt "niin" hyviä ole. FFX ja FFX-2 häviävät PSX:n fantasioille, MGS2 oli suorastaan hirveää moskaa (muutaman tunnin pelasin ja sitten alkoi jo koko homma tympiä). Vice City, Disgaea ja Silent Hillit olivat kyllä aika helmiä, mutta eipä niitäkään paljoa ensimmäisen läpipeluukerran jälkeen jaksanut pelata. Tekkenit häviävät muiden konsoleiden mätkinnöille aika reilusti ja on se PS2 grafiikka kyllä aika karua Cubeen tai Boxiin verrattuna.

masu
3.9.2004, 9:56:42
Ja se että aivan roska peleistäkin pyydetään vähintään 60 euroa.

Hinnat ovat kyllä kerrassaan järkyttäviä. Ei tällaisella opiskelijalla ole rahaa ostaa pelejä ainakaan uunituoreina suoraan kaupan hyllyltä. Ei sitä kuitenkaan kehtaa vanhempien antamia ruokarahoja törssätä peleihin... Tosin välistä nappaan pari euroa ruokarahoista säästöön jotain peliä varten :D Mieluiten ostaisin pelit uusina, mutta käytetyt ovat halvempia.

Joidenkin huonojen pelien hinnat ihmetyttää. Niiden hinnat ovat aivan liian korkeat (siis ne pelit joita itse pidän huonoina). Final fantasy X-2 on hinnaltaan yli 60 euroa, sen kyllä ymmärtää, mutta onko se sittenkin liian korkea hinta? Markoissahan se olisi jotain tyyliin 360 mk?

memo
3.9.2004, 10:09:22
Final fantasy X-2 on hinnaltaan yli 60 euroa, sen kyllä ymmärtää, mutta onko se sittenkin liian korkea hinta? Markoissahan se olisi jotain tyyliin 360 mk?
Totta. Minä ostin aikoinaan Final Fantasy IX:n alkuperäisen PAL-version (siis se jossa on ne Sagakuchin taideteokset kansissa) hintaan 459mk. Aivan järjettömän kallis. Sen kyllä ymmärtää, kun ostopaikkana oli Helsinki-Vantaan lentoaseman Tax-Free -myymälä.

Itselleni PS2 ei ole mikään pettymys. Itse pidän sitä parhaimpana konsolina, koska sille tulee parhaimmat pelit (tosin se saattaa muuttua lähiaikoina), mutta vielä tällä hetkellä PS2 on paras. Vaikka GC ja Xbox hakkaa PS2:n tehoissa, se ei minua haittaa. PS2 grafiikat ovat kauniita, musiikit hyvänlaatuisia, ja pelattavuus omaa luokkaansa, jos peli on tehty hyvin. Playstation ohjain on näpsäkkä. Sopii käteen erinomaisesti, ja kaikki nappulat heti ulottuvilla.

Ja kyllä, PS2 pelit ovat uutena helkutin kalliita.

Natsenatu
3.9.2004, 16:25:03
Ja kyllä, PS2 pelit ovat uutena helkutin kalliita.

Niin,uutena. Ei aina silloinkaan. Esimerkkinä (ja VAIN esimerkkinä): PlayerOnesta bongattu uutukainen MGS 3 65 egen hinnallaan nielee 10-vuotiaan Erkin viikkorahoista yli 200 % ahmaisten mukanaan vielä seuraavan viikon rahat,kun sama peli olisi myynnissä Anttilassa 25 eurolla. Yllätyksenä Anttilan kauppahyllyt pursuilevat kyseistä peliä,mutta paikassa näkyy korkeintaan tusina vaahtosammuttimen kokoista vekaraa ja muutama eläkeikäinen mummeli. Ensimmäiseksi mainitussa putiikissa on täyttä kuin Turusen pyssyssä ja pelit revitään käsistä. Mutta miksi peli tulisi ostaa heti uunituoreena? Kun pelitalojen rahamassit ylittävät ruusuisimmatkin kuvitelmat,niin aika varmasti tuodaan sieltä takin alta se platinumikin. Vaikeaa sitä on odottaa pysymättä hengissä,ainapahan säästää vaivaiset pennosensa,mutta miettikää pelikierrettä:peli ostetaan riistohintaan,se pelataan läpi/siihen asti että tylsistytään ja sen jälkeen levy on kuin pyhäinjäännös kun se pölyttyy kaapissa ilman että siihen kukaan koskee pitkällä tikullakaan.

Tonishi
4.9.2004, 8:07:35
Eipä se minun mielestäni mikään pettymys ollut (ellei lasketa minun PS2:seni DVD video playerin häiriötä :eh: ). PS2:llahan voi pelata PS1 pelejä että PS2 pelejä..PS2 pelit ovat kyllä aika kalliita niin se kyllä on harmi, jos haluaa jonkun pelin, mutta sitten... Liian kallis.. PS2:sa on se hyvä, ettei tarvi ostaa DVDplayeria erikseen, vaan, että se on samassa "paketissa"..

masu
14.9.2004, 11:23:41
Mullakin ollut yksi ropleema DVD-soittimen kanssa. Mun PS2 ei ruvennut soittamaan erästä aasialaista leffaa. Onko Asian Collection-DVD-levyjen pakkausmuoto tai levyn ominaisuudet jotenkin poikkeavia normaaleista? Kyseessä saattoi olla sekin, että DVD:n pinta oli naarmuinen.

Ruhve
14.9.2004, 14:43:35
Mullakin ollut yksi ropleema DVD-soittimen kanssa. Mun PS2 ei ruvennut soittamaan erästä aasialaista leffaa. Onko Asian Collection-DVD-levyjen pakkausmuoto tai levyn ominaisuudet jotenkin poikkeavia normaaleista? Kyseessä saattoi olla sekin, että DVD:n pinta oli naarmuinen.

Taitaa olla nyt niin, että sinun DVD on eri aluekoodin omaava, kuin mitä Pleikkari vaatii ja muutikin eurooppalaiset DVD-soittimet. Katsos kun Pleikkari ei soita muita kuin 2 alueen DVD:tä. Tämän pystyy tarkistamaan DVD:n takana olevasta numerosta, joka on yleensä sellaisen maapallon sisällä. Eli DVD:t tarvitsee olla 2 alueen, jotta ne toimisivat Pleikkarissa.

Sitten on tietty näitä elokuvia jotka ei toimi Pleikkarissa ollenkaan, kuten The One. Tälläisille leffoille ei voi sitten muuta kuin ostaa DVD-soitin.

Jarkkopekka
14.9.2004, 18:30:36
Taitaa olla nyt niin, että sinun DVD on eri aluekoodin omaava, kuin mitä Pleikkari vaatii ja muutikin eurooppalaiset DVD-soittimet. Katsos kun Pleikkari ei soita muita kuin 2 alueen DVD:tä. Tämän pystyy tarkistamaan DVD:n takana olevasta numerosta, joka on yleensä sellaisen maapallon sisällä. Eli DVD:t tarvitsee olla 2 alueen, jotta ne toimisivat Pleikkarissa.

Mulla pelasi pleikkari Region 1-coden levyjä vaivatta, tosin mustavalkoisena. Se johtui kaiken selvittelyn jälkeen ikivanhan TV:n hylkimisestä, ei Sonyn ihmepalikasta. Jos ei ole varaa / halua hankkia uutta PS2:sta, myynnissä on myös sellaisia CD:itä (en muista nimeä, Action Replayssa saattaa olla mukana sellainen (LUE: EN OLE VARMA)) joilla voi säätää PlayStation 2:n aluekoodivapaaksi, tjsp. Saattaa olla jotain niinkin ärsyttävää kuin aluekoodin rämpläämistä joka katsomiskerralla. En tiedä tuota. Suosittelen saman tien uuden DVD pelittäjän hankkimista, ne ei nykyään maksa niin paljoa ja niissä on asetuksissa on aluekoodisäädin, jolla saa kaiken näkyväksi.

Ruhve
14.9.2004, 20:11:46
Mulla pelasi pleikkari Region 1-coden levyjä vaivatta.
Ok, minä unohdin mainita tuossa, että en aivan varma asiasta ole. Kuitenkin hyvä, että selvisi tämä. Onkos sitten tietoa, että mitkä on tarkalleen ne regionit, mitä Pleikkari tukee? Mahdollisesti se lukee ohjekirjassa, mutta en jaksa käydä kaivamaan sitä juuri tällä hetkellä tuolta kaapi päältä.

myynnissä on myös sellaisia CD:itä (en muista nimeä, Action Replayssa saattaa olla mukana sellainen (LUE: EN OLE VARMA)) joilla voi säätää PlayStation 2:n aluekoodivapaaksi.
Jeps, kaverini omisti tuollaisen levyn jolla pysty säätämään Pleikkarin aluekoodivapaaksi. Sen nimi taisi DVD Region X. Em kylläkään muista mistä hän sen osti, mutta kuitenkin sillä sai kaikkien alueitten DVD:t toimimaan.

Davidson
14.9.2004, 22:56:56
Playstation 2 ei ole ollut itselleni pettymys sen ominaisuuksien taikka pelienkään puolesta. Pleikkaria tulee käytettyä niin pelailuun kuin DVD-levyjenkin katsomiseen, eli se on itselleni ihan tarpeeksi monipuolinen viihdepaketti. Ja vaikka graafiset ominaisuudet jäävätkin jälkeen Microsoftin tai Nintendon saman sukupolven pelikonsoleista, ei asialla ole todellakaan yhtään väliä omalla kohdallani, koska en ole koskaan nostanut grafiikan tasoa tärkeimmäksi arvostelun kohteeksi pelien tasoa pohtiessani. Pelien tasoon vaikuttaa tietysti se, että FF-sarjaa on jatkettu PS2:lla, joten ei ollut kovin vaikeata tehdä ostopäätöstä konsolien kohdalla aikanaan. Sitävastoin X-BOX vaikuttaa peliensä suhteen tylsimmältä=liikaa PC-räiskintöjä.

Berrycake
15.9.2004, 13:23:40
Jeps, kaverini omisti tuollaisen levyn jolla pysty säätämään Pleikkarin aluekoodivapaaksi. Sen nimi taisi DVD Region X. Em kylläkään muista mistä hän sen osti, mutta kuitenkin sillä sai kaikkien alueitten DVD:t toimimaan.Minulla itselläni on samanlainen kapistus, siis levy nimeltään Region X. Ainakin se minun versioni Region X:stä toimii sillä tavalla, että sen levy täytyy syöttää laiteeseen ensiksi, ja sen jälkeen, kun Region X levy on luettu, aloitusvalikossa voi vaihtaa haluamansa dvd- levyn pyöritettäväksi. Region X poistaa jollain tavalla kaikki rajoitukset laitteelta ja täten mm. NTSC:t (ja kaikki muutkin) pyörivät normaalisti euroopanversioiden tapaan. Luulenpa kuitenkin, että tuosta Region X:stä ei ole mitään iloa, jos PS2 ei ole lisäksi asennettu jonkinnäköistä modauspiiriä. Itselläni on PS2 -konsolissa ns. "Messiaspiiri", joka jo sellaisenaan mahdollistaa kaikkien regionien alkuperäisten PS& PS2 pelien pelaamisen. Niin, ja tietysti myös niiden piraattien peluun. Mutta minullapas ei olekaan yhtään piraattia, vaan messiaspiirin ja Region X:n hankin vain siksi, että pystyn pelaamaan jenkkipelejä ja katsomaan vierasregioonalaisia dvd elokuvia. Varsinaista region free- dvd soitinta kun en omista. Messiaspiiristä tuli vähän sen jälkeen, kun sen itse hankin, uusi versio jossa tiettävästi tuli valmiina Region X toiminto mukana. Eli siis semmoinen, joka toimii ilman mitään ylimääräisiä levynvaihtoja alkaen pyörittää leffaa kuin leffaa, suoraan. (Minulla on siis karvahattuversio, mahdolliset vanhentuneet tiedot voivat johtua siitä.) Mutta pointtina on, että Region X vaatii toimiakseen luultavasti jonkinmoista muutakin laitteen modaamista.
Ok, minä unohdin mainita tuossa, että en aivan varma asiasta ole. Kuitenkin hyvä, että selvisi tämä. Onkos sitten tietoa, että mitkä on tarkalleen ne regionit, mitä Pleikkari tukee? Mahdollisesti se lukee ohjekirjassa, mutta en jaksa käydä kaivamaan sitä juuri tällä hetkellä tuolta kaapi päältä.
Omien testiemme mukaan (meillä on kaksi PS2: modattu ja modaamaton) modaamattomassa PS2 voi soittaa vain ja anoastaan 2- regionin dvd:itä. Mutta ns. universaaleja (region 0) se soittaa myös, minkä nyt sanoo jo järkikin. Muita se ei ala soittamaan, vaan se pyytää asentamaan PS2- format discin.

Jos jotain epäkohtia löytyy, korjatkaa kiltit ;)
.................................................. ...........................................
PS2 ei ole ollut minulle minkäännäköinen pettymys. Samassa kämpässä majailevat myös PC ja Gamecube, mutta melko yksinäisä ne pelaamisen kannalta minun osaltani kyllä ovat. Enimmäkseen PS2 rallattaa iloisesti olohuoneessa tai missä nyt milloinkin. Sillä pelaan mitkä tahansa pelit ja katson mitkä tahansa DVD:t, yhdellä laitteella näppärästi. Muuta en nyt keksi, mutta sanonpahan vaan, että miksiköhän siihen nyt yliäätään pitäisi olla niin pettynyt. Koko ajan markkinoille tulee enemmän semmoisia pelejäkin, jotka ottavat k.o konsolista kunnolla tehojakin irti.

Täällä noista regioonista ja muusta vähän lisää. (http://www.psreporter.com/dvd_region_codes.php)

masu
17.9.2004, 12:24:55

Voep olla mutta kun se DVD-leffa (Vulcano High) oli R2 alueen DVD, sillä lainattiin se Filmtownista. Harmittaa ettei näkynyt, mutta onneksi poikaystävän DVD-soitin pyöritti sitä.

Tosin täytyy tsekata se aluekoodi juttu. Enpäs hoksannutkaan sitä aiemmin. Arigato.