PDA

View Full Version : Moderaattorit?

Nightblade
6.7.2002, 17:15:58
Niin, että keitä nuo "moderaattorit" ovat? Ovatko he ihan oman koneensa ääressä kirjoittelevia ihmisiä, vai FFfinin "staffia", perustajaporukkaa? Joissain foorumeissa moderaattoreilla on 200+ postia, joissain yli 1000. Onko sillä väliä? Kuinka moderaattoriksi pääsee, voinko minä päästä? Kertokaa!!

The Blinzar
6.7.2002, 17:20:13
Moderaattorit minun tiedon mukaan, ovat tätä "staffi" porukka, myös he valvovat foormueita, esim: floodaukselta, spammilta jne.
Mulla ei kyllä ole ihan tarkkaa tietoa siitä... :D :eh:

Ren
6.7.2002, 17:32:15
Moderaattorit ovat tavallisen käyttäjäkunnan joukosta poimittuja luotto- ja aktiivijäseniä ja heidät on jaoteltu heidän henkilökohtaisten kykyjensä ja kiinnostustensa mukaan (esim. minä saatan olla pätevämpi apuva-alueella kuin joku intter nettiin tottumattomampi).

Moderaattoriksi pääsee käymällä läpi Täysikuisen Keskiyön Patukkarituaalin, jossa kokelas kastetaan erilaisilla nesteillä salaseuraan. Moderaattorin asema on elinikäinen, siitä pääsee pois vain jalat edellä.

Moderaattorin virallinen tehtävä on poistella mielivaltaisesti rumien membujen postauksia ja pelotella kaikkia etuoikeuksillaan.

Jos modeja tarvitaan, niin siitä tiedotetaan foorumilla kyllä. Pääsyvaatimukset ovat ylimielisyys, egoistisuus ja mieltymys urkupilleihin.

psaijai
6.7.2002, 17:33:46
Moderaattorit ovat henkilöitä ympäri suomea jotka ovat saaneet adminien luottamuksen puolelleen ja ovat osoittaneet olevansa aktiivisesti mukana fffinin toiminnassa. He hoitavat virkaansa oman koneen välityksellä. Heillä on oikeus muokata oman alueensa topiceja sekä poistaa niitä. Modet auttaavat admineja siivoamaan spammaajat sun muut rötösteliät foorumeilta.

Modeksi voi päästä olemalla aktiivinen jäsen joka ei spammaa tai tee muutakaan hyvien tapojen vastaista. Ruinaaminen ei auta. Adminit ottavat yhteyttä jos se on tarpeen.

(mikähän mäkin tällästä oon selittämään mut kai tosta ainakin puolet pitää paikkansa :eh: )

Nightblade
6.7.2002, 18:03:15
Kiitos tiedosta! Miten olisi, voisinkohan minä päästä FFI-VI foorumien moderaattoriksi? Vastaus on varmaan ei, mutta tulevaisuudessa? Kuka sen muuten päättää?

Gabriel
6.7.2002, 18:56:45
Originally posted by Nightblade
Kiitos tiedosta! Miten olisi, voisinkohan minä päästä FFI-VI foorumien moderaattoriksi? Vastaus on varmaan ei, mutta tulevaisuudessa? Kuka sen muuten päättää?

Vastaus on, että sinne päätetään moderaattorit heidän kykyjensä, aktiivisuutensa ja tässä tapauksessa; tietojensa mukaan. Moderaattoriksi pääset kunhan osoitat pätevyytesi.

Adminit sen päättävät, joskin on suht. turhaa häiritä Kaalia, Wompoa tai Neoa näin vähäpätöisellä seikalla. Modehakemukset PM:llä minulle.

Kurko
6.7.2002, 19:25:21
Tätä ei vielä mainittu, eli peelouden tuhoajaksi ei pääse peeloilemalla. Pidä caps lock kurissa, älä vastaa ketjuihin joissa ei ole mitään sanottavaa, älä spammaa täysin turhilla viesteillä jne. Moderaattorin tehtävässä täytyy myös olla jokin sortin vastuuntuntoa. Pelkän keskustelija statuksen nostamiseen sitä ei kannata/saa havitella.

Arwie
6.7.2002, 21:07:36
Originally posted by Ren
Pääsyvaatimukset ovat ylimielisyys, egoistisuus ja mieltymys urkupilleihin

Ilkimys:D

Kun noita luki, niin täytyy kyllä sanoa että toi Kaapp1 anto mulle kyllä melkoisen luottamuksenosoituksen kun teki musta moden... nyt tuli stressi siitä olenko ollut sen arvoinen :eh: Tai sitten täälllä vain kaivattiin modeja TODELLA epätoivoisesti.

Olin nimittäin modeksi tullessani ollut täällä vielä alta viikon ja posteja kahdenkymmenen paikkeilla, että eipä kai sillä postimäärällä niin paljon väliä ole. Eli kyllä me olemme aivan tavallisia FFfinin jäseniä joilla on hiukkasen enemmän arvovaltaa, ja meitä tulee kunnioittaa!!! (Rmh... En voinut vastustaa kiusausta :D)

Öh... tässä tulee nyt jokatapauksessa väkisinkin itsekehuja...

Eli ole täällä paljon, älä peeloa yhtään ja niin edelleen. Sitten kirjoita vakuuttava perustelu miksi sinusta pitäisi tulla mode, ja kannattaa pitää mielssä, että moderaattorin työssä tulee myös vastuu mukana, eli sitä kannattaa miettiä, miksi haluat modeksi, toivotko vain saavasi sillä enemmän respektiä vai mitä. (Siitä ei tule, ainakaan minun tapauksessani :D) Minä olen suljeskellut ja avannutkin topiceja jos siihen näyttää olevan syytä. Ja (tätä ei minulle ole tullut vielä vastaan) jos jokin topic näyttää olevan eksynyt väärälle osastolle (Squaresoft-alueella keskustellaan hylkeiden kannan laskemisesta Suomessa) se pitää siirtää. Olen editoinut tuplapostit ja laittanut niistä ystävällismielisiä huomautuksia ja joskus muuten vain editoin jonnekin jonkun hauskan tai vähemmän kommentin, koska se on käsittääkseni luvallista. =) Siinä kai sitten kutakuinkin olikin, jos tuossa nyt jotain lisättävää olikaan...

Rune
14.7.2002, 20:16:28
Kiitos vain tuosta kaikesta tiedosta! Pitää alkaa postailemaan kaikkea hyödyllistä kalassikoiden alueelle. Tiedän niistä kai aika paljon, mutten ole pelannut paljoa FF III:tä, enkä ole tapellut FF V:ssä Omegaa (tai jotain) vastaan. :D ;D

Ette kai koskaan arvaa tarkoitus periäni...=)