PDA

View Full Version : Kuvia pelistäni

Crow
6.7.2002, 17:22:41
Joo, tässä on pari screenshottia pelistä jota olen tekemässä. Grafiikat onnistu yllättävän hyvin.. Ja niiden ei ole tarkoitus olla mitään super-realistisia. Mä yritin vähän sellaista SNES-tyyliä näihin. En tiedä onnistuiko...
Tässä ne on:

Kuva #1 (http://www.kolumbus.fi/mantyrannat/winter1.png)
Kuva #2 (http://www.kolumbus.fi/mantyrannat/winter2.png)
Kuva #3 (http://www.kolumbus.fi/mantyrannat/winter3.png)

Pähenkilöä ei näissä vielä näy, mutta se on sellanen perus-sankari.
Kertokaa mitä mieltä olette...

Helluva
6.7.2002, 18:31:36
jos SNES tyyppistä ulkonäköä hait niin se on kyllä onnistunut..*kehaisee*

Stilzkin
6.7.2002, 18:59:04
Joo, TOSI hyvin onnistunut tekemään SNESsi tyylisen taustan! Itsekkin teen omaa peliä, mutten oikeen osaa tehda Snes tyylistä taustaa NOIN hyvin!
:rispekti:iä sinulle!

urho
6.7.2002, 20:23:15
:eek: noihan on hienoja, melkein samanlaista grafiikkaa kuin FFIV/FFV! Tosi hieno peli on tulossa. Jatka samaan malliin :)

Seyana
6.7.2002, 20:40:40
Muistuttaa jo noita ensimmäisiä FF:iä:) Puut on vähän hassuja,mutta amatöörin tekemiksi kuvat on hyviä.

Nightblade
6.7.2002, 20:42:16
Loistavaa! Aiotko levittää tuota nettiin? Minä ainakin olen kiinnostunut. Toivottavasti saat sen pian valmiiksi.

bigspin
6.7.2002, 21:06:16
Vau,onpas hienosti tehtyjä kuvia:) Tulee muuten tosiaan mieleen toi FF 1:nen noista kuvista niin kuin Nazna sanoi:)
mielestäni ensimmäinen kuva oli kaikista hienoin=)
Jatka vaan tekemistä;)

Celeb
6.7.2002, 21:50:36
Tulee mieleen FF IV & V. Vaikken ole kumpaakaan peliä pelannut.
Elä huoli, itse en pysty parempaan.

Dark
7.7.2002, 1:28:08
Näyttää ihan itseasiassa ihan kivalta ja jotenkin aika tasapainoiselta grafiikalta, Joka ei ole ylensä ihan helppo pitää. Kaikista parhainten sä olet onnistunut tekemään sen puisen lattian ja varjostukset, Mutta puun teko on mennyt hiukan pilalle, Joten koita tehdä se uudestaan vielä. (Tiedän ettei se ole mikään helppo homma.) Pelin resoluutiosta hiukan huomaa, Että siihen on koitettu pistää vähän laajakuvaa. Ylensä Grafiikan teossa on vaikeinta tehdä hahmot, Koska niistä pitää tehdä aina niin monta kuvaa ennen kuin se näyttää, Että se "kävelee" joka suuntaan ja sit vielä pitää tehdä kylä hörhöilijät. Et puhunut mitään minkälaiset taistelut siinä tulee olemaan... *Tahtoo tietää*
Tiedän, Mitä sulla on vielä edessä ja onnea tuon pelin teossa.:)

-kikki-
7.7.2002, 12:01:12
Nuo on hyviä kuvia jos ajatellaan sitä aikaa kun ei ollut vielä edes PS1 mutta nykyaikana ne kusee =/

Crow
7.7.2002, 13:34:24
Oho, kiitos kiitos.
Nuo puut eivät tosiaankaan ole kovin hyvät, mutta koitan varmaankin kohta parantaa niitä. Teen niistä varmaankin sellaset, jotka vie monta 'tileä' (prkl keksikää suomennoksia noille sanoille), eikä vaan yhtä niinkun tuossa.
Ja kyllä, aion tätä peliä levittää netissä, kerron sitten kun se on valmis (jos on, yleensä kun on ongelmana juuri se, etten saa mitään valmiiksi), että mistä sen saa.
Taistelut on sellasia FF-tyylisiä, paitsi että nää on vaan 1 vastaan 1-taistelut, koska tästä tulee vähän sellanen mini-peli. En oo vielä päättänyt, että laitanko tähän jotain 'Skillejä', esim Steal (siis että voi varastaa viholliselta), mutta taikoja tulee ainakin.

Juoni on jo valmis, mutta esim. nimeä en ole pelille vielä keksinyt. Myös melkein kaikki muut grafiikat on valmiit, lukuunottamatta ihmisiä ja muita NPC:itä. Musiikit on vielä aika työn alla.

Resoluution on aika huono 320*200*256(värit), mutta ainakin sille resolle osaan tehdä grafiikoita jotenkuten... Jos tarkemmaksi mennään, niin sitä vaikeampaa se on.

Rune
7.7.2002, 13:39:53
Joo hienojahan noi on. NPC:t ja muut hahmot vaan puuttuu. Kerroppa vähän taustoja maailmasta ja juonesta ja niin edelleen. Tostahan voi tulla ihan hyvä, ainakin hienon näköinen tulee, itsetekemäksi peliksi.=) :wink:

Crow
7.7.2002, 15:54:57
Kerroppa vähän taustoja maailmasta ja juonesta ja niin edelleen.

Tuo tapahtuu sellasessa 'ikuisen talven' maailmassa. Ihmiset on kokonaan unohtanu muut vuodenajat. Sitten se päähenkilö lukee jostain kirjasta muista vuodenajoista, ja siitä kuinka jossain on joku ihmeen sää-alttari, josta säätä voi hallita. Ja sitten se lähtee etsimään sitä. Ei oo mikään uskomaton juoni, mutta menettelee.
Ja liittyy siihen juoneen muitakin asioita ja henkilöitä tottakai. En viitsi vielä kaikkea paljastaa, kun pelin tekokin on vasta niin alussa. NPC:tä en ole vielä edes 'piirtänyt' mutta se vaihe on pian edessä, koska kaikki muut grafiikat alkavat olla valmiit.

Tässä muuten uusi versio siitä ensimmäisestä kuvasta, korjasin puut:
Kuva (http://www.kolumbus.fi/mantyrannat/winter6.png)

Seyana
7.7.2002, 16:18:47
nyt näyttää puutkin jo paremmilta:)
juoni oli hyvä,mutta yksi asia vaivaa;Toi talo on rakennettu osittain joen päälle.tai puron,tai mikä onkaan..

Crow
7.7.2002, 16:52:59
Originally posted by Nazna
nyt näyttää puutkin jo paremmilta:)
juoni oli hyvä,mutta yksi asia vaivaa;Toi talo on rakennettu osittain joen päälle.tai puron,tai mikä onkaan..

Joo, no se nyt on vaan tossa kuvassa, tuskin sellasin teen itse peliin.

Nightblade
7.7.2002, 17:29:30
Originally posted by Crow

Juoni on jo valmis, mutta esim. nimeä en ole pelille vielä keksinyt. Myös melkein kaikki muut grafiikat on valmiit, lukuunottamatta ihmisiä ja muita NPC:itä. Musiikit on vielä aika työn alla.

Laitappa nimeksi: The Super Adventure Of The Real Ultimate Super Hero
(;D vitsi vitsi)

EDIT: Millä ohjelmalla muuten teet tuota?

Crow
7.7.2002, 18:27:01
EDIT: Millä ohjelmalla muuten teet tuota?

Good ol' Quick Basic 4.5. Vaikka kuinka harjoittelen C++:aa, niin aina palaan tekemään pelejä QB:lla. Sillä on jotenkin niin hauska tehdä pelejä. Ja kohtuullisen helppoakin, itse olen sitä osannut vasta n. kaksi vuotta ja osaan sitä nyt jo erittäin hyvin. Se on hyvä ohjelmointikieli aloittelijoille, kun siinä pääsee helposti alkuun, ja sen avulla oppii hyvin ohjelmoinnin perusteet. C++ ja muut kielet on ollut huomattavasti helpompi oppia tämän jälkeen.

n4x
7.7.2002, 20:06:03
Ihan hienoja,nuo puut näyttävät nyt paremmilta,itekki oon tekemässä peliä,näytän varmaan kuvia sitten kun pääsen tekemään vähän kunnon maisemaa ja muuta semmosta.

Crow
18.8.2002, 14:01:45
http://koti.mbnet.fi/elbereth/mini2.png

Tässä on uusi kuva (eri pelistä). Sen on tarkoitus olla NES-tyyppinen. Noiden whatever "koneiden" oli tarkoitus tuoda kuvaan Narshe-fiilistä, mutta epäonnistuin siinä pahasti. Täytyy parantaa niitä paljon. Mielestäni kuvassa on ainakin erittäin hyvä tunnelma, ja niin tulee toivottavasti myös itse pelissä olemaan.

Ja se edellinen peli mitä olin tekemässä on melkein valmis, pari juttua vielä pitää tehdä, mutta niissä kestää aika kauan, kun innostuin nyt tekemään tätä uutta.

Seyana
18.8.2002, 14:30:13
Uuden kuvasi noista härveleistä en oikein ymmärrä..
Sen sijaan kuva on muuten hieno, nimenomaan se tunnelma, sinisyys. Vaikuttaa joltakin talviselta yöltä. Hienompi kuin edelliset^^.

Griever
18.8.2002, 23:32:42
Näyttää aivan uskomattomalta! Tulee ihan vanhat FF:t ja BoFit mieleen :)
Ja sitten vaan peliä jakoon kun on valmis :D

Ja jos vielä mennään näin ohi grafiikka-aiheen, niin hirviästi kiinnostaisi oisko sulla antaa mitään hyvää linkkiä missä neuvotaan Quick Basicia? Kun ohjelmointikieliä osaan jos jonkinlaisia, mutta en ihan niin pitkälle että niillä tuommoista pääsisi tekemään...

Crow
19.8.2002, 14:15:38
En välttämättä suosittele Quick Basiciä kenellekään, se on nähkääs vähän huono. Mutta kyllä silläkin ihan hyvää jälkeä saa aikaan anyways. Osaatko siis yhtään sitä? Jos et, niin täällä (http://qbasicnews.com/learn/tutorials.shtml) on esimerkiksi jotain alkeellisia tutoriaaleja. Ne ovat kyllä englanniksi, toivottavasti ei haittaa. Tarvitset myös QB4.5-ohjelman, sen saa esmes täältä (http://koti.mbnet.fi/elbereth/new/dls/qb45.zip) .

Crow
19.8.2002, 19:36:14
http://koti.mbnet.fi/elbereth/mini6.png
Tässä taas uusi kuva. Tämä on mielestäni aivan loistava, olen ylittänyt itseni. Ja niille jotka eivät tajunneet, tämä kuva on metsästä. Ja se on vähän kulmikas, muuten ihan hyvä. Täytynee vähän vähentää kulmikkaisuutta seuraavaksi.

// oho sori tuli tuplaposti

Kirin
19.8.2002, 20:35:51
Tosi hyvän näköisiä! Varsinkin toi uusi metsä :ooh:
Mä oon aina ollu kauhee NES ja SNES grafiikkka fani
Miäkin oon ajatellut tehdä pelin kamujen kanssa
Minä graffat ja kamut stoorin.
Toi peli on mulle pakko hankinta!!

Griever
21.8.2002, 20:03:10
Noniin, kiitos linkeistä! Vaikutti mukavan yksinkertaiselta tuo kieli, niin vois joskus koittaa sitä vähän enemmänkin opetella :)

Ja hyvältä näyttää edelleenkin tuo sinun peli :)

Lumi
10.9.2002, 16:23:23
Käsittämätöntä :) en voi muuta sanoa,paitsi että jos tuon pelin sitten joskus saan,niin tahkoan sen läpi ja kunnolla :D
Keep up the good work,Crow :)

Rafalski
10.9.2002, 16:57:22
Heti ekana tuli mieleen että olet ottanut jostain FFIII:sta screenshotteja. Tosi hienoja! :rispekti:

The death Magic
11.9.2002, 8:42:12
Olihan se hieno aikalailla samanlainen kuin FF1. Mutta FFIV tai V:tä en siitä saisi kuitenkaan mieleeni koska grafiikan ovat jonkun verran suttuisemmat kuin niissä.

Pitääpä itsekkin kokeilla tuota Q basiccia. Näyttäisi ihan helpolta...

Se näyttäisi ensivilkaisulla paljon helpommalta kuin Visual Basickään...(tai C++ mutta sen nyt tiesi...)