PDA

View Full Version : Weed-manga

Riku
8.3.2004, 11:49:46
10-vuotta sitten nähtyäni Hopeanuolesta kaikki jaksot, ajattelin että se oli vain yksi saaga. Pari viikkoa sitten kuulin Weedistä, Hopeanuolen pojasta, mistä on tehty sarjakuva. Onko kyseisestä sarjiksesta julkaistu mitään piirrettyä tai vastaavaa? www.hopeanuoli.com :ista löytyy hyviä faktoja.

LizzieFox
8.3.2004, 13:53:49
Itsekkin tutustin Hopeanuolen pentuun Weediin hopeanuoli.comin kautta. Yllättävän saman-näköisiä molemmat koirat ovat. Ainakaan tietääkseni Weed-mangaa ei saa vielä suomesta mutta hyvällä lykyllä sitä tulee hopsun suuren suosin avulla myöskin meille vielä jonain päivänä.

ruohoooo..

// hei kuul jees ja muuta semmoista. taidan itsekkin nyt suunnistaa netistä tilaamaan sitä :)

OmniWepon
8.3.2004, 15:26:57
Weed on muuten hyvä manga.....täällä seinäjoella on niitä yhdessä kaupassa.mulla on 1 ja 2 osa.oon tietänyt Weed mangasta jo yli vuoden.

Prinsessa Garnet
9.3.2004, 10:48:21
Minä olen lukenut pari weed sarjista netistä. Hyvänlaatuista tuntui olevan :)
Sisko taisi napata muutaman osan koneelle...

forever_child
9.3.2004, 14:21:54
Minulla on kaikki Suomessa ilmestyneet Weed-osat. Kolmehan niitä on ja tietääkseni Comics One on tuomassa lisää.
Esim. fantasiapeleistä (http://fantasiapelit.com/) saa tilattua Weed-mangaa.

OmniWepon
10.3.2004, 19:49:29
Jeps....mä pyysin FantasiaLinnan omistajaa(mikko)
tilaamaan lisää Weed mangaa.
kivojahan ne on :D

Kyo
10.3.2004, 21:58:10
Itseltä löytyy kaksi ensimmäistä englanniksi. Olisihan niitä kiva saada lisää, mutta rahat on loppu, ja mielelläni ostaisin ne enkuksi, mutta kyllä se japaniksikkin menisi, mangan kuvakerronta kun on mielestäni erittäin selvä, ainakin noin yleensä. Mutta kiva se on tietää mitä Weed ja kumppanit puhuu. =)

Kirishin
14.3.2004, 11:43:03
Juu u... Weed on mielenkiintoinen manga varsinkin, kun se on jatkoa Hopeanuolelle. Olisi Weed voinut hiukan näyttää erilaisemmalta kuin isänsä, mutta ei sillä väliä ole.
Olen tietänyt tästä jo hyvän aikaa ja joskus meinasin Weediä Helsingistä ostaa, mutta enpähän muistanut siellä ollessani.
Kuitenkin nyt minulla on kaksi ensimmäistä osaa, jotka hankin OmniWeponin mainitsemasta kaupasta. On se vain hyvä ettei tarvitse hakea mangaa kotoa kauempaa...

Edit:// Nyt on jo kolmas osakin kotona! Sitten lisää odottelemaan, jos sitäkin joskus tulisi lisää...

OmniWepon
14.3.2004, 15:00:29
Alkujaan kirjoittanut darkelf
Juu u... Weed on mielenkiintoinen manga varsinkin, kun se on jatkoa Hopeanuolelle. Olisi Weed voinut hiukan näyttää erilaisemmalta kuin isänsä, mutta ei sillä väliä ole.
Olen tietänyt tästä jo hyvän aikaa ja joskus meinasin Weediä Helsingistä ostaa, mutta enpähän muistanut siellä ollessani.
Kuitenkin nyt minulla on kaksi ensimmäistä osaa, jotka hankin OmniWeponin mainitsemasta kaupasta. On se vain hyvä ettei tarvitse hakea mangaa kotoa kauempaa...

ai sinäkin oot täällä seinäjoella :D
on se Fantasialinna aika hyvä kauppa.tiedoksi vaan että 2 ja 3 osa ovat siellä kans ny ;)
ehkä nähään siel.

Maw
30.4.2004, 8:22:09
Hahaha, sori jos nyt menee pois aiheesta, mutta mieti jos menet johonkin kauppaan joka myy animea jossain englanningkielisessä maassa:

"Dude, you got weed for me?"

HAHAHAHAH!!!! ;D ;D ;D ;D

No niin, oli ihan pakko sanoa, jatkakaa keskustelua :enkeli:

Zorah
1.5.2004, 13:24:09
Okej, siis onhan se Weed ihan kiva manga. Olen imuuttanut sitä netistä ja sain tietää siitä niihin aikoihin kun ostin Hopeanuoli DVD-boxin ja aloin netistä selailemaan faktoja. Ja hopeanuoli.com:sta niitä tietoja hain minäkin :D

Kaiowas
2.5.2004, 0:39:21
Käsittääkseni Weed:iä ei ole julkaistu englanniksi kuin kolme osaa. Mutta itse olen ja tulen jatkossakin, pommittanut egmont-kustannuksen ja sangatsu mangan toimitusta siinä toivossa että ne julkaisisivat weedin suomeksi. Kaikkia joita kiinnostaa saada weed suomeksi niin kannattaa lähetellä kyseisille julkaisijoille meiliä.

Velvety
10.8.2004, 14:25:11
Olen lukenut kyseistä mangaa pari osaa, mutta nyt on pikkuinen tauko siinäkin. ;D Mutta, Weedistä ei olla teitääkseni tekemässä mitään animea, en ainakaan usko, että olisi näin.

Hopeanuoli ja Weed näyttävät toisiltaan hyvin paljon, ovathan he sukua toisilleen. ^^ Minua se ei sinäänsä mitään haittaa, että Weed näyttää isältään niin paljon.

Pitää alkaa taas lukemaan sitä mangaa, prkl.

Grove
10.8.2004, 15:02:23
Uu jeah! Ne on ihania sarjakuvia. Isosiskoni tässä taannoin huusi Huutonetistä niitä muutaman kappaleen ja olen lukenut kaikki monta kertaa lopusta alkuun. (Äskeisen lauseen vitsi = Ne luetaan lopusta alkuun...)

Ja muutenkin kun Hopeanuoli rulettaa niin onhan se mahtavaa päästä lukemaan sen jatko-osia, varsinkin kun Weed tosiaan näyttää niin paljon isältään.

Mutta minusta ne ovat aika törkeän kalliita sarjakuvia, vaikka ovatkin hyvälaatuisia..

Sininenkissa
10.8.2004, 16:13:40
Minulla on kaikki Suomessa ilmestyneet osat. (eli 3) Haluaisin että tulisi lisää... Mutta suurin unelmani olisi että Suomeen tulisi GIN MANGAA!!! Hahaa... Mutta se on mahdotonta. :P Suomelle siis hankkia sellaista...

masu
30.8.2004, 8:40:33
Minä myös olen Weed-mangas kuullut ja metsästän sitä paraikaa itselleni ja siskolleni. Siskoni on suurempi Hopeanuoli-fani, joten kai annan sen sitten hänelle, jos vain jostain saan.

Kaikki Hopeanuolet olen katsonut, niin leikatut kuin leikkaamattomatkin versiot, ja kyllä minua kiinnostaa nähdä miten seikkailu jatkuu. Tällä kertaa tosin seikkailijana on Weed, Hopeanuolen pentu.

Deux
30.8.2004, 12:29:48
Minulta löytyy 3 ekaa osaa tätä mangaa. Enempää en ole onnistunut löytämään :c Kiva manga se on, tosin ei hakkaa Hopeanuolta. Hopskua olen sentään katsonut ekan kerran tokaluokkalaisena. Se on aika iso nostalgiajuttu minulle. Nykyään löytyy kaikki hopeanuoli animet vhs:nä (vaikka minulla ei olekkaan videoita). Japaniksi oli Ginga legend Rikiä,mutta se poistui koneen myötä. Se vaikutti kiinnostavalta (paha sanoa kun en japania osaa).
Ääh, Weedistä jatkaakseni, niin onkohan sitä tulossa Suomeen enemmän kuin nuo 3 osaa? Toivottavasti on, jäi ikävästi kesken koko sarja :C

masu
2.9.2004, 11:27:37
Sainpas iloisen tiedon alkuviikosta: tein korkeimmain tarjouksen Weed vol.1 - mangasta ja saan sen ensi viikolla. Kyllä nyt on hymy herkässä :D Sai koko ajan pelätä, että joku huutaa korkeamman tarjouksen, mutta onneksi niin ei käynyt. Phew!

Riku
2.9.2004, 12:39:46
Hopeanuoli ja Weed ovat minulle tuttuja, mutta kuulin että Rikistäkin olisi tehty oma manga, Ginga legend Riki tms.?

Velvety
2.9.2004, 21:42:11
Hopeanuoli ja Weed ovat minulle tuttuja, mutta kuulin että Rikistäkin olisi tehty oma manga, Ginga legend Riki tms.?
Kyllä. Rikistä on myös tehty manga. Manga kertoo Rikin tarinan, kuinka Riki kasvoi aikuiseksi, eli aika paljon samanlainen kuin Hopeanuoli ja Weed, en itse ole harkinnut aivan vakavissani tämän Rikin tarinan lukemista, vaikka Riki kuuluukin suosikkihahmoihini Hopeanuolessa, pitänee vielä harkita, mutta tuo tosiaan on totta että Rikistä on myös tehty manga. :)

TaMz
3.9.2004, 1:08:27
kyllähän nuo kolme tuolta löytyy...
tosin itse en ole niin suuri fani, mutta siskoni yrittää saada niitä millä keinolla hyvänsä...

Kaiowas
6.9.2004, 1:48:33
Jos haluatte kyseistä mangaa usemman kuin kolme osaa, sitten teidän täytyy tyytyä japanin kieliseen. Englanniksi sarjaa ei ole käännetty kuin kolme ensimmäistä kirjaa, jonka jälkeen tuotto lopetettiin huonon myynnin takia.

nevena
11.4.2005, 18:06:58
Olen lukenut muutaman Weed mangan kaveriltani ja tykkäsin älyttömästi, nyt mahdollisuuksien mukaan, ostan ne sitten itselleni, tietääkö kukaan onko Weedistä tehty animea?

Qure
11.4.2005, 19:07:58
Eipä ole vielä, eihän koko manga ole edes tullut vielä kokonaan? Vai onko? Itse en ole lukenut vähään aikaan mutta hyvältä vaikutti, jos tulis tieto että Weedistä tehdään anime niin hajoaisin, nimittäin juoni on todella hyvä.

Nemes
14.4.2005, 16:15:17
Minäkin olen ollut Hopeanuoli-fani jo aivan pienestä lähtien ja monesti on tullut mietittyä että mitäköhän sitten tapahtuu kun Akaka Booto on voitettu. Jo lapsena kuulin joiltain että Hopeanuolesta olisi jatkoakin, mutta en sitten tiedä, tuskin Weediä vielä silloin oli. Tai mistäs sitä tietää jos vaikka Hopeanuolelle onkin tehty jatkoa ennen Weediä, mutta sitä ei ole rantautunut tänne meille (olisiko siinä jotain uutta..).

Mutta niin, itse Weediin. Oi sitä onnea kun Minna ja Weed löysivät toisensa :lovetus:
Kirjahyllystä löytyy kaikki kolme englanniksi käännettyä osaa, saisivat kääntää lisää. Tosin noh, serkkukulta on Japanissa, voisihan sitä tietenkin pistää lähettämään Weediä, eriasia tietenkin se ymmärtäisinkö mitään, mutta ainahan voi katsella kuvia jollei Japanin kieli tahdo sujua xP

Vaylan
18.4.2005, 10:54:49
Itseasiassa Hopeanuoli-manga jatkuu Akakbooton voittamisen jälkeenkin!
Valitettavasti tätä on saatavilla vain ja ainoastaan japaniksi. Jos haluat ostaa Hopsu-mangaa niin esimerkiksi huuto.net:stä sitä voi etsiskellä. Siellä on välillä aika paljonkin sitä myynnissä tai sitä voi tilata myös Japanista. Bemmu on aika hyvin välittänyt Hopsu- sekä Weed-mangaa tänne kotosuomeen ja ihan kohtuu hintaan. Bemmu ilmioittaa kotisivuillaan, että olisi valmis kääntämään Hopeanuolta suomeksi, mutta siihen tarvitsee jotain sitoumuksia joista näkee, että lukijoita olisi tarpeeksi. Jos haluaa Hopsua ilmestyvän Suomessa niin Bemmun sivuille (http://www.hopeanuoli.fi/manga/info.php) vaan vierailemaan.

Itse asiaan...
Weed on aivan ihana manga Hopeanuolen ystäville! On tosi jännittävää palata Hopsumaailmaan ja lukea mitä kaikkea onkaan tapahtunut. Tällä hetkellä omistan vain kolme ensimmäistä mangaa, mutta kunhan rahavirrat vain aukeavat niin silloin tilaan niitä lisää kasakaupalla... :D
Ensimmäisen kolmen mangan perusteella suosikkihahmoni on varmaan päähenkilö eli Weed vaikka
esiintyyhän Hopeanuolikin mangassa, kuitenkin hän jää jokseenkin vieraaksi hahmoksi.
Eli Hopeanuoli on kasvanut aikuiseksi ja on mangassa jo yli 20 vuotias(?), vai paljonko lie olikaan. Jokatapauksessa aivan liian korkeaikäinen normaalikoiraksi.

En millään osaa kuvitella Hopeanuolta isänä, koska hän tulee aina olemaan minulle se rohkea pieni pentu.
Toisaalta Weediä aina kuvittelee Hopeanuolena ja se häiritsee jonkin verran... :eh:

Olisi todella hienoa jos Weediä käännettäisiin lisää englanniksi, jos vaikka joskus tulen tilaamaan Japanista näitä alkuperäisiä mangoja, niin onhan se silti parempi olla juonesta selvillä ihan kunnolla kuin vain summittaisesti. (Yllätys yllätys japanin alkeet eivät ole hallinnassa.)

Sini-san
27.4.2005, 16:47:38
VAUTSI!! Onko siitä jatko-osa!?

Luin vasta äsken tosta sivusta ja VAU!! Tosta kerroin heti Kahelle veljelleni! Toivottavasti sitä tulee TV:kin joskus!! Onko kenelläkään Faktaa siitä?!

Edit: Minä kuulin juuri että siitä on tulossa animeekin!!
Edit: Kuulin sen toiselta veljeltäni

Velvety
29.6.2005, 16:57:17
Joo. Tulipa taas luettua tuota sarjaa ja ihastuin jälleen. Vähään aikaan en sitä jaksanut lukea lainkaan, mutta joo. Ihastuin tuohon sarjaan totaalisesti jälleen ja fanitankin sitä. <3

Luin vasta äsken tosta sivusta ja VAU!! Tosta kerroin heti Kahelle veljelleni! Toivottavasti sitä tulee TV:kin joskus!! Onko kenelläkään Faktaa siitä?!

Siis Weedistä EI olla tekemässä animea lainkaan. Kyllähän se ihan mukavaa olisi, mutta se ei ole mahdollista. Ginga Legend Weed pysyy mangan muodossa ainakin minusta, eikä siitä tehdä animea. Ilmeisesti tästä jatko-osasta ei jakseta alkaa tekemään anime versiota.

Jos Weedistä kumminkin tehdään anime, olisi minusta myös ihan oikein, jos Ginga Legend Rikistäkin tehdään anime.

Hukka
30.6.2005, 17:25:24
Siis Weedistä EI olla tekemässä animea lainkaan. Kyllähän se ihan mukavaa olisi, mutta se ei ole mahdollista. Ginga Legend Weed pysyy mangan muodossa ainakin minusta, eikä siitä tehdä animea. Ilmeisesti tästä jatko-osasta ei jakseta alkaa tekemään anime versiota.

Ähää, väärin Velve. Lueskeleppa tuota www.animelehti.fi sivua ja hämmästy. Noiden juttujen mukaan Weedistä olisi tulossa anime. Täällä foorumillakin on asiaa käsittelevä topikki.

Mutta nyt itse asiaan: Olen Hopeanuoli-fani (moneskohan kerta lie kun asiasta mainitsen?) ja olen lukenut myös kaikki englanniksi ilmestyneet Weed-mangat. Harmi vain, että niitä on tullut vasta kolme kipaletta, mutta ehkäpä lisää on tulossa, toivotaan.
Manga on hyvä, se on piirretty hyvin ja siinä on suhteellisen toimiva juonikin. Nyt vaan toivon, että jutut tuosta animesta todella pitää paikkansa.

Wiléda
1.7.2005, 19:42:17
Weed on aivan ihanaa. Harmi että suomesta löytyy vain kolme ekaa osaa, vaikka niitä on nyt tullut 33. Weedin ja Ginin (Hopeanuolen) yhden näköisyys on hyvin suuri, vaikka Weediltä puuttuu arvet, värikkin on sama.

Lady Kiha
20.4.2006, 15:44:29
No, nyt kun olen katsonut Weediä animena 17 jaksoon saakka, niin päätinpä ostaa mangojakin. Minulla löytyy siis kakkonen ja kolmonen, mutta ykköstä ei. Infosta ei sitten millään löytynyt ykköstä, mutta eipä siinä mitään, olen katsonut animea niin tiedän mitä tapahtuu (tosin mangassahan tapahtumat ovat erilaiset, mutta kyllä minä selviän, ja varmasti pian myös ykkönen on käsissäni). Piirrosjälki oli yllättävän hyvää, ajattelin sen olevan huonompaa. En käsitä miten edes ajattelin että se olisi huonoa *heh*. Mutta anyway. Tarina on aikalailla sama kuin animessa, mutta hyvin monta animesta eroavaa kohtaa löytyy, en edes jaksa niitä luetella. Kuvat ovat hienoja ja hyvin toteutettuja, niissä ei mitään vikaa.

Olen vähäsen pöllästynyt, kun Hopeanuolesta on isä tullut, hän on minulle ikuisesti rohkea, pieni koiranpentu joka yllätti kaikkia usein. Tässä taasen hän on jo 15-vuotias, melkein 16 (on kulunut 15 vuotta siitä kun Akakabooto voitettiin), niin kuin varmaan jo me kaikki Weediä lukeneet/katsoneet tiedämme. Mutta ei Hopeanuoli aivan vieraskaan ole, hän kuulostaa nimittäin aivan samalta kuin ennen (ei siis ääni vaan se, mitä hän sanoo). Aluksi en millään tuumannut sisäistää sitä ajatusta, että Weed on tässä päähenkilö, mutta nyt olen tottunut siihen.

Kaiowas, onko se tosiaan totta ettei Weedejä enää käännetä englanniksi näiden kolmen jälkeen? Eikä, juuri kun minä innostuin lukemaan Weediä... Nyt kaikki tekemään vetoomusta siitä, että Weediä käännettäisiin englanniksi enemmän. Jos joku tietää että tällainen hanke olisi jo pystyssä, niin sivua tänne laittamaan, niin minä laitan oman panokseni peliin lisää Weedin englanniksi kääntämisen puolesta!

Kaiowas
21.4.2006, 2:23:29
Kaiowas, onko se tosiaan totta ettei Weedejä enää käännetä englanniksi näiden kolmen jälkeen? Eikä, juuri kun minä innostuin lukemaan Weediä... Nyt kaikki tekemään vetoomusta siitä, että Weediä käännettäisiin englanniksi enemmän. Jos joku tietää että tällainen hanke olisi jo pystyssä, niin sivua tänne laittamaan, niin minä laitan oman panokseni peliin lisää Weedin englanniksi kääntämisen puolesta!

Joo. Mutta, jos en nyt aivan täysin väärin muista niin jotakin huhua jossain vaiheessa on liikkunut, että Weed:in kääntämistä englanniksi jatketaan, mutta ainakaan en nyt tähän hätään löytänyt mistään mitään infoa. Itseasiassa kyseisen firman (ComicsOne) nettisivutkin näyttivät olevan alhaalla. Ja mitä tuohon vetoomukseen tulee, niin muistaakseni hopeanuoli.com on joskus pistänyt kyseisen adressin liikkeelle ilman sen suurempia tuloksia. Toki adressiin monet rustasivat nimensä, kuten myös itse allekirjoittanut. Ja tuossa äskön surffaillessa huomasin, että ComicsOne on mennyt konkurssiin ja on omistanut oikeudet julkaista englanninkieliset käännökset, eli ei ilmeisesti ole tulossa. Mutta sentään tuo Weed-anime tullaan julkaisemaan myöskin suomessa, eli kyllä mekin nyt tänne saadaan pieni pala Weed:iä. Itsekin olen kyllä tykännyt Weed:istä, molemmista animesta ja mangasta, ja täytyy kyllä myöntää, että odotan aika innolla tulevaa dvd-julkaisua.