PDA

View Full Version : Kummitustarinoita

Meppu
9.3.2004, 9:38:54
Keskustelimme eilen koulussa kummitustarinoita ja esiin putkahti tarina tytöstä, joka sai jotakin nallen. (kukaan ei tiennyt keneltä...) Sillä nallella oli suu ommeltu oudosti ja sillä oli kädet paikattu... Tyttö laittoi sen takan päälle ja nukuessaan yöllä, hän heräsi taputukseen. Se nalle oli noussut ilmaan leijumaan ja taputteli käsiään... Tyttö säntäsi alakertaan kirkuen ja Kukaan ei tietenkään sukonut häntä... Mutta vanhemmat kuitenkin laittoivat se pahvilaatikkoon ja teippasivat sen laatikon umpeen tiukasti...
Tyttö ei uskaltanut nukkua loppu yötä omassa sähgyssään, joten hän nukkui yön alakerran sohvalla olkkarissa. Aamulla häntä kauhistutti. Nalle istui vastapäätä olevalla sängyllä ja katseli tyttöä... Kukaan ei ollut aukaissut laatikkoa ja talossa oli niin nuoria lapsia ettei kukaan olisi saanut laatikkoa auki... Vanhemmatkaan eivät olleet käyneet vintillä ja vannoivat etteivät olleet pilailleet... Lopulta he polttivat nallen ja se paloi pitkään... Kammottavaa... Tämäkin perustuu tosi tapahtumiin. :eh:

Olen myös kuullut tarinan naisesta, joka asui omakotitalossa. Hän oli elellyt siinä talossa vasta jonkin aikaa... Kun edellinen omistaja muutti pois. Nainen meni suihkuun ja hänellä nousi niska karvat pystyyn... Suihkun lattiassa oli selvästi lättiasta kohonnut mummon kasvot... Kasvot eivät kadonneet sietä... Nainen tutki asiaa ja huomasi, että talon alla oli ennen hautuumaa...

Millaisia kummitus tarinoita te olette kuulleet? Kertokaa kuulemistanne tarinoista tänne. Keskustelua voi olla myös siitä uskotteko moisiin tarinoihin? Olettekos itse kokeneet jotain kammottavaa?

Yoni
9.3.2004, 12:06:42
Nuo on tuttuja mullekin, se kasvot lattiassa -juttu on tosi pelottava.
Äkkiä tuli nyt tälläinen kummitusjuttu mieleen kun jossain englannissa maaseudulla kaksi maanviljelijää kuuli jonkin vieraan miehen äänen huutelevan ja valittavan heidän ladossaan. He menivät katsomaan kuka siellä oli ja siellä leijui vanhan miehen pää edestakaisin aivan kuin se olisi ollut etsimässä jotain. Myöhemmin selvisi että sen ladon alle oli haudattu sen saman miehen pää aikoinaan ja sen aaveen pää etsi ruumistaan. :ohhoh:

Eräs toinen juttu oli tämmöinen, että eräällä pariskunnalla kuoli poika. Samana yönä kun hänet oli haudatattu, sen pojan aave käveli pihalla edestakaisin ja huuteli: "Kääntäkää arkkuni!" Pojan hauta oli avattu, ja arkku oli ollut kääntynyt haudatessa kyljelleen. :boing:

Gabriel
9.3.2004, 12:37:36
Oh, gimme a break. Kummitustarinoita on varmasti miljoonittain, mutta antakaapa edes yksi kiistämätön todiste niiden puolesta? Vaikka niiden määrästä voisi päätellä yliluonnollista tapahtuvan päivittäin, niin luulisi kaiken maailman kummitustieteilijöiden saaneen tähän mennessä edes yhden kunnollisen videon tai minkä tahansa todistusaineiston.

Jos edes noiden "tositapahtumien" vahvistukseksi saisi jotain muuta kuin pelkän sanan, niin silloin tällaisiin kertomuksiin suhtauduttaisiin huomattavasti vakavammin. Helsingin Sanomissa ei ole kuitenkaan ollut yhtään tarinaa yliluonnollisesta tapaturmasta, jotenkin sellaiset kuuluvat aina roskalehtien aineistoon.

Darruel
9.3.2004, 14:06:29
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
Oh, gimme a break. Kummitustarinoita on varmasti miljoonittain, mutta antakaapa edes yksi kiistämätön todiste niiden puolesta? Vaikka niiden määrästä voisi päätellä yliluonnollista tapahtuvan päivittäin, niin luulisi kaiken maailman kummitustieteilijöiden saaneen tähän mennessä edes yhden kunnollisen videon tai minkä tahansa todistusaineiston.

Jos edes noiden "tositapahtumien" vahvistukseksi saisi jotain muuta kuin pelkän sanan, niin silloin tällaisiin kertomuksiin suhtauduttaisiin huomattavasti vakavammin. Helsingin Sanomissa ei ole kuitenkaan ollut yhtään tarinaa yliluonnollisesta tapaturmasta, jotenkin sellaiset kuuluvat aina roskalehtien aineistoon.

Samaa mieltä Kaapin kanssa tästä asiasta. Siis mitä todisteita kenelläkään on siitä, että kummiituksia on olemassa? Ei mitään. Pelkkä sana ei todellakaan paljoa paina, sillä aika moni menee nykyään sillä "uskon vasta kun näen" meiningillä. Kaiken maailman spektre-mittareita ja vastaaviahan on nykyään dokumenteissäkin näkynyt, mutta en kyllä usko oikein, että ne pitävät paikkaansa. Pikemminkin metallinpaljastimia ovat, sillä harvinaisen usein eräässä dokkarissa kävi laite raksuttamaan juuri metalliesineiden lähellä.

Necrofobia
9.3.2004, 15:46:02
Kummitus? Mikä se semmonen on :huh: En ole ikinä nähnyt sellaista niin en tiedä mikä se on, enkä usko että sellaisia olisikaan.
Monet kummitus tarinat ovat yleens jonkun keksimiä vaikka toisin väitettäisiin. Tai joku voisi lavastaa jonku kummitusjutun vain siksi että pääsisi lehteen.
Monista kummitus tapauksista löydetään kumminkin jokin ihan luonnollinen syy... tai sitten ei.
Potaskaa kaikki kummitusjutut, näin minä asian näen

Cele
9.3.2004, 19:03:23
Hmm.. Todellakin. Ei noille jutuille ole muuta todistetta kun sana. Ja se ei tässä asiassa taida paljoa painaa.
Ja enpä todellakaan usko että kenelläkään on mitään todistetta, jolla voisi oikeasti todistaa. Sana ei riitä..

Ja yleensähän se tuuppa olemaan niin, että jokainen 'tositarina' (viittaan kaiken maailman merihirviöitä, kummituksia jne..)
sattuu olemaan silloin kun kamerasta loppuu paristo, tai videonauhuri menee rikki..;)

Yhden kerran 45min ohjelmassa ohjelma kävi tutkimassa lochnessinhirviötä(en todellakaan ole varma miten se kirjoitetaan)
ja järven vesi rupesi poreilemaan ja kamera meni kuulemma rikki.. ..älkää vain pitäkö minua tyhmänä, ettenkö olisi tajunnut kyseistä juttua pilaksi..XD

Yoni
9.3.2004, 21:07:10
Hei niitä kummitusjuttujakin olisi kiva kuulla!

Tämä juttu on muuten tosi: Serkkuni kaverin ukki oli kuollut. Sinä yönä se serkun kaveri oli nähnyt unta, jossa sen ukki oli ilmestynyt ja se oli sanonut että "Tuutko mukkaan?". Se oli sitten kertonut siitä unestaan seuraavana aamuna isosiskolleen, ja se kertoi kauhuissaan nähneensä samaa unta.

Meppu
10.3.2004, 8:13:12
No. höh... Minä en usko kummituksiin tai mihinkään kauhutarinoihin oikein itsekkään, mutta niitä tarinoita on silti mukava kuunnella ja sitten itseään pelotella. ;D
Mutta kyllä minä uskon, että täällä maapallolla tapahtuu välillä jotain yliluonnollistakin. :)

Moonstone
13.3.2004, 21:55:54
Heh. Syyttäkää nyt vain mielikuvitustani mutta olen varma että en vain kuvitellut. Erään kerran kun olin hyvien tuttujen luona:

Heräsin aamulla ja lähdin kävelemään wc:tä päin. Matkalla kävelin huoneen ohi jossa tuttuni nukkuivat. Kuulin oven takaa selvästi puhetta. En aivan saanut selvää mitä siellä sanottiin mutta selvää puhetta se oli. Menin huoneeseen ja rupesin selittämään heille jotain ja he heräsivät koska olivat nukkuneet. Mahdollistahan on että toinen heistä puhui unissaan mutta mielestäni äänen voimakkuus oli vähintään tavallisen puheen tasolla, joten en usko sitä. Toinen tutuistani osasi sanoa vielä että joskus kun hän oli ollut yksin kotona oli hän maannut sängyssä ja kuullut sellaisia ääniä millaisia tulee kun joku tulee kotiin. Hän meni katsomaan kuka tuli mutta ketään ei ollutkaan tullut. Myös hän oli täysin varma että oli kuullut jotain.

Tämä ei missään nimessä ole todistus kummittelusta mutta tositarina tämä ainakin on.

bINDER
13.3.2004, 22:59:20
Totta tai ei, mutta kummistustarinat on silti hyvää ajanvietettä esim. jollain leirillä. Vaikka tuskin kovin moni tälläisiin pohjinmiltaan uskoo niin silti yllättävän moni on "peloissaan" kuultuaan hyvän kummitustarinan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. (tunnelma yms.) =)

I have no enemy; I make incautiousness my enemy.

Candice
13.3.2004, 23:09:12
Noh noh kyynikot, on kiva kuulla joskus jotain tarinoita. Ja on kiva joskus uskoa pelottaviin juttuihin. Edes sillä hetkellä kun ne kuulee. Mikään ei voita kunnon kummitusjuttua silloin kun on niiden paikka :)

Tämä nyt on vähän ahdistava satu, jonka uskonnon opettajamme meille muutama vuosi sitten kertoi. Oli rippileiri ja muutamat pojat nukkuivat omassa huoneessaan. Yksi sitten lähti haahuilemaan keittiöön tai johonkin (en minä muista, siitä on aikaa kun tämän kuulin) keskellä yötä. Aikaisemmin päivällä poika oli kai antanut elämänsä Jeesukselle ja tullut uskoon tai jotain vastaavaa herkkää ja kaunista.

Joka tapauksessa pojan huonekaveri heräsi armottomaan huutoon, samoin yksi papeista ja molemmat ryntäsivät keittiöön. Pojan huonekaveri ehti ensin ja näki jonkin epämääräisen pyörivän nurkkaan. Pappi tuli pian myös paikalle ja näki nämä kaksi poikaa, toinen istuskeli hysteerisenä maassa ja selitti nähneensä julman näköisen pään nousemassa roskiksesta ja irvistelevän, mutta kun tämä toinen oli saapunut paikalle pää oli tipahtanut maahan ja pyörinyt nurkkaan. Pappi meni mulkaisemaan nurkkaa mutta eihän siellä mitään päätä ollut, mutta roskiksesta nousi kitkerän hajuinen savu (muistankohan tätä edes sinne päin).

En minä tiedä onko totta, sillä kummitusjutut ovat aina urbaaneja legendoja, on näitä silti aina kiva kuunnella. =)

heid
3.10.2008, 17:57:21
kerran kaverini kertoi nähneensä unta jossa mies hyräili..jonkun ajan päästä kun olin toisen kaverin kanssa kaverilla joka oli nähnyt unen kaverini kuuli saman äänen ja hyräilyn dy dy dy dyy se oli pelottavaaa! juoksimme pois talosta (talo on aavemainen vanha talo..)

olin kavereiden kanssa yhel venlal ja mun kaveril oli menny lapaset hukkaan vaikka se laitto ne aamulla pöydälle eteiseen. sitten venla kysyi mitä sun lapaset täällä tekee se sano et en mä tiiä mähän otin ne sillo kerra mukaan j pyörilin ne käes kotii..

olin kotona tekemässä läksyjä ja huomasin et mul oli mun kaverin vihko lattialla vaik ei se ees ollu käyny meillä vähää aikaa.. se vihko oli mun huoneen sängyn vieres..

nää kaikki on totta mut ei oo pakko uskoo ..

Delirium
3.10.2008, 23:03:49
Kaiken maailman spektre-mittareita ja vastaaviahan on nykyään dokumenteissäkin näkynyt, mutta en kyllä usko oikein, että ne pitävät paikkaansa. Pikemminkin metallinpaljastimia ovat, sillä harvinaisen usein eräässä dokkarissa kävi laite raksuttamaan juuri metalliesineiden lähellä.

Actually useimmat ovat sähkömagneettisten kenttien mittareita (yleensä vitun herkkiä kaikelle missä on edes 10 km säteellä sähköä) ja yleensä nämä kummitusten jahtaajat eivät edes kalibroi niitä. Hieman on ollut naurussa pitelemistä kun näitä sarjoja on katsonut: OMG, tää meitin laite reagoi näissä valastuissa portaissa, siis tajutonta!