View Full Version : FFX-2 Musiikit
Liquid
11.3.2004, 19:25:24
Kyseisen pelin musiikeista on oltu enimmäkseen sitä mieltä, että ne ovat huonoja, tai ainakin huonompia kuin edellisissä FF peleissä. Ja kyllä voin itsekkin osittain yhtyä siihen, mutta mielestäni joitakin kohtalaisen hyviä kappaleita joukossa todellakin on. Tosiaan kuitenkin musiikin ovat menneet enemmän kevyempään suuntaan, siitä tunteikkaasta pianomusiikista mitä edellisissä FF:eissä on totuttu kuulemaan. Mutta ärsyttäviä musiikkejakaan ei ole tullut pahemmin vastaan. Jotkut ovat sanoneet, että se Celsiuksen musiikki on ärsyttävää, mutta ei se loppujenlopuksi olekkaan. Ja onhan mukava välillä saada vaihtelua siihen samaan musiikki kaavaan. YKSI asia ainakin on mennyt parempaan suuntaan X-2:n musiikeissa verrattuna edellisiin osiin... nimittäin taistelumusiikki. Siihen ei kyllästy kuten esimerkiksi FFX:n taistelu musiikkiin (hahmojen koulutaminen oli aina yhtä tuskaa sen takia). Mutta nyt olen pelannut 50h enkä ole vielä kyllästynyt siihen ollenkaan. On varmaan Squarekin ajatellut että hahmojen treenaus on paljon mukavempaa kun ei ole aina sitä samaa ärsyttävää musiikkia taisteluissa....
Voin laittaa tähän lopuksi lempi kappaleeni:
- 1000 Words (Piano Version)
- 1000 Words
- Eternity ~Memory Of Lightwaves~
- Yuna's Ballad
- I'll Give You Something Hot (Leblanc Battle Musiikki)
- Zanarkand Ruins
- Real Emotion
Necrofobia
11.3.2004, 19:41:17
En pahemmin pitänyt mitään musikkia uber-loistavana, koska en tykkää popista mutta passaavat kumminkin peliin ihan hyvin. Olen samaa mieltä Liquidin kanssa tuosta tappelu musasta, siihen ei kylästy ollenkaan :huh: ...mystistä. Pidänkin tätä pelin parhaimpana musiikkina ja kaikkia bossi-musiikkeja myös. Huonoin biisi on se Chocobo musiikki, joka on aivan karmivaa... hirveän kuulosta räppi-runkutusta. Mutta kokonaisuutena musiikit on yhtä hyvät kuin kympissä =/
Täytyy kyllä olla samaa mieltä edellisten postaajien kanssa. Pelin musiikit eivät ole huonoja, kuten olen monelta kuullut, ne ovat vain erilaisia ja sopivat mielestäni peliin erinomaisesti. Ainahan löytyy sellaisia kappaleita, joista ei niin hirveästi pidä, mutta ne menevät siellä taustalla ihan niin kuin muutkin. Ja tosiaan, taistelumusiikki on parantunut kympistä huomattavasti. Vaikka tytöt ovatkin jo lvl 85 paremmalla puolella, ei taistelumusiikkiin osaa kyllästyä.
Muutamia hyviä kappaleita ovat mm. 1000 Words, jota olen kuunnellut (tai siis katsellut) sen jälkeen kun Lucasta ostin varmaan 25 kertaa, ellen enemmän (katsoin sen heti ostamisen jälkeen 5 kertaa putkeen =)). Onhan se minulla myös MD:llä että koulussakin voi kuunnella jos jaksaa :D. Myös tuo Real Emotion on hyvä, japaniksi ehkä parempi (PAL -käännöksen ääni ei kuulosta läheskään yhtä hyvältä. Enkä siis viittaa laulajan ääneen). Muita hyviä kipaleita ovat myös tuo Liquidin mainitsema I'll Give You Something Hot (mahtava komppi), Calm Lands, New Yevon Party sekä Under Bevelle.
Ceassa
15.3.2004, 19:38:01
Odotin FFX-2:ää musiikkien osalta pienellä varauksella, kun kaikkialla haukuttiin sen olevan aivan sietämätöntä poppia ja muutoinkin lähes mitäänsanomatonta. No, kokonaisuutena kieltämättä FF-sarjan huonoimmasta päästä, mutta eivät ne minua niinkään häirinneet, vaan sopivat pelin tunnelmaan erinomaisesti ja löytyihän pelistä muutamia helmiäkin, joita jaksaa kuunnella erittäin mielellään.
Ensimmäisenä vaikka tuo perus taistelumusiikki, ja oikeastaan kaikki muutkin tappelumusat. Aluksi vihasin, loppua myöten aloin pitämään kovasti. Tempo oli sopiva ja muutoinkin teema oli kivan pirtsakka. Etenkin siitä bossimusiikista, joka soi mm. Aeon-taisteluiden aikaan, opin pitämään.
Real Emotion ja 1000 Words ovat lauluja jotka soivat koneellani usein. Niitä jaksaa kuunnella kyllästymättä kerta toisensa jälkeen, Koda Kumin versioita tosin, mielestäni Jaden esittämät laulut eivät olleet yhtä hyviä alkuperäisiin verrattuina. Etenkin Real Emotionin "what can I do for you?" -kohdat PAL-versiossa ovat aivan sietämättömiä.
Sittensitten, Eternity, oih. Tähän ihastuin heti kun sen ensimmäisen kerran jostain netin uumenista löysin, eikä kyllästytä vieläkään. Kerran jätin FFX-2:n alkuvalikon taustalle pyörimään pitkäksi aikaa ihan pelkästään tämän kipaleen takia. ^^ Vocal Collection -versiona myöskin oikein näppärä.
Vielä loppuun sitten jotain mainitsemisen arvoisia kappaleita, joita en kuitenkaan jaksa alkaa sen kummemmin analysoimaan: Zanarkand Ruins, Yuna's Ballad, I'll Give You Something Hot, Temple ja The Nightmare of the Cave.
FFX-2:n musiikit ovat surkea esitys. Kunnon fantasiafiilis ei heräile melkein kertaakaan koko pelin aikana, kun musiikit jotenkin läsäyttää sen tunnelman, jonka pelistä irti saa. Real Emotion ja 1000 Words ovat parhaimmat kappaleet.
Jos Nobuo olisi päästetty musiikit säveltämään, niin oltaisiin sentään jotain verrattomasti parempaa tunnelmaa saatu peliin ainakin äänien kannalta. Vaikka sellaista kuin ysissä tai seiskassa.
CyberMan
16.3.2004, 19:10:28
Originally posted by Celeb
FFX-2:n musiikit ovat surkea esitys. Kunnon fantasiafiilis ei heräile melkein kertaakaan koko pelin aikana, kun musiikit jotenkin läsäyttää sen tunnelman, jonka pelistä irti saa. Real Emotion ja 1000 Words ovat parhaimmat kappaleet.
Jos Nobuo olisi päästetty musiikit säveltämään, niin oltaisiin sentään jotain verrattomasti parempaa tunnelmaa saatu peliin ainakin äänien kannalta. Vaikka sellaista kuin ysissä tai seiskassa.
Juuh olen huomannut että Square on alkanut tekemään koko ajan huonompia pelejä.
Bianca
16.3.2004, 20:47:13
Mä ainakin tykkään niistä.. Real emotion ja 1000 words on ihania. ja ne muutkin musiikit on hyviä. Le Blancin themen kuullessa kyllä rupee kiehumaan koska se ärsyttävä akka tulee sillon aina jostain.
Berrycake
17.3.2004, 10:12:24
Ponnetonta poppia koko pelin halki, mitä muutakaan niistä musiikeista voi edes mennä sanomaan, vaikka kuinka hyvällä yrittäisikin. Suurimmasta osasta veisuja paistaa läpi väkisin vääntäminen, niissä ei ole mitään, siis MITÄÄN, joka tarttuisi korvaan vähääkään. Kuulostavat ihan jonkin surkean poppilevyn täytebiiseiltä ilman laulua lähes kaikki. Taistelumusiikki, siis se joka yleensä taustalla soi, on aivan hirveä ja masentava. Lopputuuletuksen uliseva ja venyvä "tekokitara" on karmaisevaa kuultavaa sekin. Nekin paikat, joissa oli vielä X:ssä hyvä musiikki, oli menty kokonaan pilaamaan, kuten esimerkkinä Besaid. Ja jääkääpä hetkeksi joskus varsin kuuntelemaan sitä plinkutusta joka soi taustalla, kun expot jaetaan. Siinä vaiheessa pääsee itku. Minusta on aina ollut upeata, kun Final Fantasyiden musiikit ovat olleet nautittavaa kuultavaa. Tämä uusi laimea pop- suuntaus ei todellakaan pure ainakaan minuun.
Ainoita siedettäviä surullisten esitysten joukosta ovat Leblancin tunnari ja 1000 words, joiden aikana ei tule mitään suurempia pahoinvointi/turhautumis/haukotus reaktioita. Harmin paikka, kun näistä ei pääse nauttimaan itse pääasiallisen pelaamisen aikana useammin, vaan joutuu tyytymään suurimmaksi osaksi siihen, mitä sen aikana on tarjolla. Siis taistelumusiikkia ja ääliömäisiä paikallisia plinkutuksia. Joiden toteutus jättää liian paljon toivomisen varaa... ja joiden parissa se 90% peliaamisen ajasta vietetään. Muuan kerran/pari kuuluva melkein hyvä veisu ei valitettavasti paljon lämmitä.
Juripa
17.3.2004, 14:46:41
Final Fantasy X-2:ssa oli paljon hyviää biisejä. Eniten pidin näistä:
YRP Battle 3
1000 Words
1000 Words Orchestra
LeBlanc theme
Zanarkand Ruins
Mt. Gagazet
Farplane Abyss
Yuna's Theme
Mi'hem High Road
Under Bevelle
Sphere Hunters (se mikä soi Sphere Breakissa)
Yuna's Ballad
Ending Theme
Miceroth
18.3.2004, 8:27:57
Pelin musiikit ovat minun mielestäni vähän vähemmän Final Fantasy tyyliset, mutta eivät todellakaan ole huonoja, kuten jotkut mainitsevat!
Ylivoimaisesti paras kipale on: The troupe performs, se joka soi viimeisessä chapterissa Guadosalamissa. Muita hyviä ovat:
Leblanc taistelu musiikki, joka on minun mielestäni nimeltään 'Let me blow you a kiss'. 1000 Words, jonka välidemo on eniten Final Fantasy tyylinen koko pelissä. Yuna's theme ja Rikku's theme, hilpeää menomusiikkia, jotka soivat onneksi monessa paikassa. Kyllä pelistä muitakin hyviä löytyy, mutta tuossa parhaat :P
Ze Shoopuf
18.3.2004, 13:33:51
Originally posted by Miceroth
Ylivoimaisesti paras kipale on: The troupe performs, se joka soi viimeisessä chapterissa Guadosalamissa.
Kyllä, aivan ihana...
Mutta se on vielä parempi pianoversiona, siinä alssa, siis kun alkaa pelaamaan sitä, niin tulee alkudemo. Ihana musiikki...
Muutenkin oli kivat musiikit, taistelumusa oli huomattavasti kivempi, kuin kympissä. Bikanelissa oli mukava rokkikonsertti ja Macalaniassa vain välillä jotain pientä...
Erittäin kivat musiikit, kivemmat kuin kympissä Minä tykkäsin. ^^
Liquid
18.3.2004, 19:07:07
Leblanc taistelu musiikki, joka on minun mielestäni nimeltään 'Let me blow you a kiss'.
Siis kyllä sen Leblanc taistelumusan oikea nimi on 'I'll Give You Something Hot', eikä toi sun mainitsema. Olin muutes unohtanut kaksi tosi hyvää kappaletta tosta listasta minkä ekaan viestiin tein, mutta nyt lisäsin siihen Eternityn ja 1000 Words Piano Versionin.
Slimmy
20.3.2004, 18:48:49
kertokaas mikä sen biisin nimi on mikä soi siinä alku valikossa.
Liquid
20.3.2004, 19:07:04
Alkujaan kirjoittanut Slimmy
kertokaas mikä sen biisin nimi on mikä soi siinä alku valikossa.
Real Emotion
edit// siis (?) tarkotatko alkuvideota? Luin vähäsen nopeasti ton viestin. Luulin että siinä lukee alku videossa.
Itse on kuunneltua kyseinen OST ainakin kertaalleen läpi, joten sen perusteella perustelut. Läheskään kaikkia biisejä en muista, mutta aluksi olin että onpa onnetonta paskaa joka biisi. No vähän aikaa kuunneltuani sieltä löyty muutama hyvin kolahtava funk biisi. Taino mihin genreen kuuluukaan, mutta muutama erittäin piristäviä vetoja. Yhdestäkään näistä ei ole kuitenkaan evergreeniksi. Ja missä on tämän sarjan Prelude?! =/
Musiikki poikkeaa paljon verrattuna muihin sarjoihin, mutta niin taitaa pelikin poiketa muista sarjoista aikas lailla.
Slimmy
20.3.2004, 19:17:26
ei kun tarkoitan sitä biisiä mikä soi siinä valikossa missä on new game ja load :D
Cloudberry
21.3.2004, 8:42:05
Aluksi vähän pelästyin kun tekijätiimistä ei löytynytkään sitä tuttua ja turvallista Nobuo Uematsun nimeä. Jotkut FFX-2:sen kappaleet eroavat aikalailla edellisistä FF-biiseistä (..lähinnä Real Emotion, mutta täytyy myöntää että onhan se kympin Otherworldkin aika erikoinen =) ) Kummallista oli myös, että kaikissa kympistä tutuissa paikoissa oli eri musiikki. Tykästyin kovasti kympin Besaid-kappaleeseen ja vei aikaa ennenkuin kelpuutin uuden kappaleen paikan teemaksi.
Omia suosikkejani:
- Gullwings-teema
- Machine Faction (Svengaa kun hirvi :D )
- 1000 Words (Nättiä..)
Miyuki
21.3.2004, 11:05:45
Tässä mun 3 suosikkia järjestyksessä:
1. 1000-words
2. I'll give you something hot
3. Eternity Memory Lightwaves(vähän toisteleva, mutta pidän silti siitä =)).
Vaikutti/ kuulosti oudolta kun ei ollutkaan enää Nobuon tekemiä nämä FFX-2:n musiikit, mutta eivät nuo nyt hassumpia olleetkaan.
Kyllä nuo kolme tuossa listassa nyt ihan kuunneltavia on.
Miceroth
22.3.2004, 8:29:41
Siis kyllä sen Leblanc taistelumusan oikea nimi on 'I'll Give You Something Hot'
Meneppäs Lucan sphere teatteriin ja kato, niin siellä on: "Let me blow you a kiss", joka soi aina kun taistelee Ormia, Logosia tai Leblancia vastaan.
En tiedä mistä tuo 'I'll give you something hot' on, taitaa olla jostain amerikan versiosta, mutta kuitenkin se on todellakin tuo minun mainitsema. Mietin vain, että olisi kohtuullisen outoa jos jollain on pelissä eri kappaleen nimi kuin itsellä.
Ze Shoopuf
22.3.2004, 13:53:59
Originally posted by Miceroth
Meneppäs Lucan sphere teatteriin ja kato, niin siellä on VARMASTI vain: "Let me blow you a kiss", joka soi aina kun taistelee Ormia, Logosia tai Leblancia vastaan.
En tiedä mistä tuo 'I'll give you something hot' on, taitaa olla jostain amerikan versiosta, mutta kuitenkin se on todellakin tuo minun mainitsema, vai onko jollain muulla myös tuo something hot niminen?
Minä oon imuroinut netistä sen soundtrackin ja siinä se LeBlancin taistelumusa on nimeltään I'll give you something hot. Varmaan amerikkalaisversio...
Uber Weapon
24.3.2004, 10:54:55
Olihan tuossa poopissa totuttelua. Meinasi jäädä ohjain maahan alkudemoa katsellessa. Ei jPooppia, ei ei. Kyllähän tuohonkin tottuu, niinkuin mihin tahansa. Juuri se harmitti että kaikki vanhat hyvät biisit oli korvattu uusilla popeilla. Varsinkin Besaidia jäi kaipaamaan suuresti. Oli tunnelmat korkealla kun Besaidiin menin ensimmäistä kertaa ja henkeäni pidätin odottaen että "ei kai ne sitä ole voineet muuttaa". Olihan ne.
En lämmennyt sen enempää 1000 Wordsille kuin Real Emotionillekaan. Pooppia.
Razakin
24.3.2004, 13:46:39
Alkujaan kirjoittanut Ze Shoopuf
Minä oon imuroinut netistä sen soundtrackin ja siinä se LeBlancin taistelumusa on nimeltään I'll give you something hot. Varmaan amerikkalaisversio...
Epäilen suuresti että ei. I'll give you something on FF X-2 soundtrackin LeBlanc taistelumusan "tarkka" käännös japaninkielestä. Mutta näköjään Square-Enix sitten mennyt vaihtamaan kappaleen nimeä kunnolla peliin.
Mutta pelin musiikit kyllä minuun iskivät kunnolla kun ekaa kertaa levyn kuuntelin viime vuoden puolella, etenkin Eternity ~Memory of Lightwaves~, real Emotion (Koda Kumin tai Jaden laulamana kelpaa), ja monien haukkuma Chocobo-teema. Sitten kun pelin ostin kaksi viikkoa sitten ja hymy suussa pelin yleisen pirteän tunnelman takia pelasin tahkoten läpi, niin huomasin miten loistavan soundtrackin Noriko Matsueda ja Takahito Eguchi ovat tehneet peliin. Ja nyt kun soundtrackkia on tullut tehokuunneltua niin pakko tästä on pitää todella paljon.
Jotain minun piti vielä höpistä mutta ajatuskatkos tuli, niin edittaan jos tulee mieleen.
Alkujaan kirjoittanut Slimmy
ei kun tarkoitan sitä biisiä mikä soi siinä valikossa missä on new game ja load :D
Eli tuo Eternity ~Memory of Lightwaves~ soi alkuvalikossa.
CyberMan
26.3.2004, 13:52:21
Huh huh eihän pelistä löydy kunnon musaakaan? Fanttasiakin puuttuu kuunnelkaa vaikka tätä: http://www.fffin.com/Tiedostot/Midit/Final%20Fantasy%20X/
Originally posted by Liquid
Siis kyllä sen Leblanc taistelumusan oikea nimi on 'I'll Give You Something Hot', eikä toi sun mainitsema.
Umm, VIRHE! kyllä se on 'Let me blow you a kiss' ja tarkistaahan asian voit sieltä Lucasta.
CyberMan
26.3.2004, 15:18:08
Originally posted by Kartz
Umm, VIRHE! kyllä se on 'Let me blow you a kiss' ja tarkistaahan asian voit sieltä Lucasta.
Heh taitaa olla riita onko se se vai se ainakin mulla se näyttää Let me blow you a kiss.
naakka
26.3.2004, 16:20:23
Pidin X-2:n musiikeista. Ne olivat sopivalla tavalla erilaisia X:n musiikeista, mutta koko Spirahan oli muuttunut roimasti X:n tapahtumien jälkeen, joten mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä. Zanarkandin ja Macalania Woodsin surulliset sävelmät sopivat pelin tunnelmiin yhtä hyvin kuin kaikki ne kevyemmätkin kappaleet mitä siitä löytyy.
Taistelumusiikit olivat myös mieleeni. X:ssä ehdin kyllästyä toden teolla siihen iänikuiseen satunnaistaisteluiden renkutukseen, mutta X-2:ssa ei ole sellaista reaktiota syntynyt. Leblancin taistelumusiikki on erityisen ihana, se on niin omalaatuinen ja hauskakin. Muut musiikit hukkuvat sopivasti taustaan niin kuin taustamusiikin kuuluukin.
Popahtavuus ei häirinnyt juurikaan, koska Spira on futuristisempi (no aiankin vapautuneempi ^^'') X-2:ssa kuin X:n aikana, ja minusta kokonaan uudenlainen musiikki vain tukee tunnelmaa. Ainoa kappale mikä jäi mieleeni täysin pelkästään huonona oli se tylsä, jankuttava chocobo teema, jota ei kerta kaikkiaan viitsi kuunnella enempää kuin on pakko :\
Kyllähän siinä on ihan taattua Square kamaa noi musiikit, eli loistavat. Ei mitenkään perinteisiä, mutta eihän ole myöskään FFX-2. Erityisesti jäi mieleen se alun hieno piano plimputtelu, jota on tullut kuunneltua jo monnen kartaan via Winamp.
matrixtyttö
10.4.2004, 22:39:02
On FFX-2:ssa ihan kohtalainen musiikki..sopii siihen pirteään tunnelmaan... eniten pidin näistä kappaleista:
1000 words
Real Emotion
Eternity memory of lightwawes
Yunas ballad
Ending theme: Till the day we mwwt again
Spher hunters ja
se musa mikä tulee Zanarkandissa...
Gauntness
11.4.2004, 10:00:37
...
The Black Mage
11.4.2004, 19:25:19
FF X-2:ssa ihan hyvät musiikit, mutta eivät vedä ihan vertoja edeltänänsä elikkäs X:n, mutta suosikkeja ovat:
1000 Words
Real Emotion
Zanarkand Ruins
Eternity Memory of Lightwaves jos se nyt noin kirjoitetaan.
CyberMan
13.4.2004, 17:57:31
Ainoa FFX-2:sessa musa jota edes haluaa kuunnella on Eternity.
Katsokaas nytten X:kin musia SutekiDaNe,BlitzballArenaMusa, To Zanarkand jne.
Noin teinpäs tuon selville. Lol taidan olla typerä.
Moonstone
17.4.2004, 1:59:26
Kamalaa, aivan kamalaa. Aivan kokonaan en ole läpäissyt mutta edittaan sitten jos mielipide muuttuu.
Kaikkien kappaleiden taso on mielestäni korkeintaan keskinkertainen. Paremmaksi taistelumusiikiksi en viitsisi sitä uutta taistelumusiikkia kutsua. Kyllähän vanha oli ärsyttävä kun se kajahti soimaan sen miljoonannen kerran. Mutta silti se voittaa uuden vähintään 5-0.
Mikään kappaleista ei ole jäänyt mieleen mikä kertoo jotain niiden tasosta. Kun näitä vertaa muistoihin, eli FF6:n Rachel themeen (mikä liekään oikea nimi) FF7:n You can hear the cry of the planet -nimihirviöllä varustettuun biisiin, FF8:n Salt flats:iin tai FF9:n Mystery sword:iin alkaa käsi vaihtamaan peliä johonkin toiseen missä on sentäs hyvät musiikit.
Ei voi mitään, jos Uematsu lempataan, loppuu minun uusien Finalien pelaaminen. Viisaat ja asiaan perehtyneet osaavatkin kertoa tuleeko Uematsu takaisin seuraaviin osiin.
EDIT: Ja eihän se mielipide muuttunut lopputekstienkään jälkeen...
Darkoth Windark
1.8.2004, 11:21:54
YKSI asia ainakin on mennyt parempaan suuntaan X-2:n musiikeissa verrattuna edellisiin osiin... nimittäin taistelumusiikki. Siihen ei kyllästy kuten esimerkiksi FFX:n taistelu musiikkiin (hahmojen koulutaminen oli aina yhtä tuskaa sen takia). Mutta nyt olen pelannut 50h enkä ole vielä kyllästynyt siihen ollenkaan. On varmaan Squarekin ajatellut että hahmojen treenaus on paljon mukavempaa kun ei ole aina sitä samaa ärsyttävää musiikkia taisteluissa....
Olen samaa mieltä, taistelumusiikki on ärsyttävä kympissä, sen sijaan pidän enemmän sen bossimusiikeista.Kympissä on kokonaisuutena paremmat musiikit kuin X-kakkosessa, mutta on siinäkin (X-2) hyviä biisejä, esim: Leblanc musiikit, molemmat konsertit ja se, kun Shuiyn soittaa siellä Vegnagunin selässä
squal[FIN
1.8.2004, 12:48:50
FFX-2:n musiikki oli surkeaa! Huonompia musiikkeja en ole Final Fantasyssä kuullut. Yksikkään kappale ei ollut erinomainen ja vain muutama pääsi keskinkertaisen tasolle. Uematsun puutuminen oli vielä loppu huipennus tälle muutenkin huonolle Final Fantasylle.
FFX-2 oli mielestäni myös huono Final Fantasy, siinä oli kaikki samat huonot puolet kuin kympissä ja vielä muutamia uusia huonouksia päälle. Päähahmoissa ei sinänsä mitään vikaa ollut, mutta sivuhahmot kuten Brother ja muu airshipin väki oli todella idioottimaista porukkaa.
Ainut hyvä puoli pelissä oli tappelu systeemi. Aktivetime battle oli ihan mukava ja dresspheretkin oli ihan "ok" systeemi, kaikki muu pelissä sitten huonoa olikin. Välillä ajattelin jo, että tätä peliä en läpi jaksa pelata, mutta jotkut pienet hyvät kohdat kaiken muun paskan keskellä saivat minut jatkamaan.
FFVII:tä parampaa Final Fantasyä ei ole ja tuskin koskaan tuleekaan...
// Moonstone puhuu asiaa
Eivät ne musiikit minua pelatessa haitannut pätkääkään, mutta ei FFX-2:n musiikit sieltä parhaimmasta päistä ole, eivätkä ne mitääh huonojakaan ole. Eikä tuo poppimaisuuskaan minua haitannut ollenkaan.
Aerthos
3.8.2004, 20:40:52
Itse pidän (Lucan Theatresta music spheret) Chocobo, The Machine Faction ja 1000 Words Piano version :)
Ja tietysti niin, 1000 Words -konsertti oli :love:
Muuten, musiikit, mielummin pelaan äänettömällä kuin kuuntelen niitä surkeita, todella surkeita musiikkeja, esim. normaali taistelu, jne.
BlizzarD
3.8.2004, 23:08:51
Final Fantasy X-2:n musiikit ovat suurimmaksi osaksi erittäin huonoja. Oli hirveää kuunnella sitä surkeata taistelumusiikkia joka taistelussa, niinpä päätin sitten laittaa äänet pois ja kuunnella hyvät musiikit jos semmosia tulee vastaan. Itse pidän näistä:
- 1000 Words
- Real Emotion
- Yuna's Ballad
- Se mikä soi viimeisessä Chapterissa Guadosalamissa (en muista nimeä)
- LeBlanc Battle teema
- Vegnagun teema
Ja pidän jonkin verran siitä musiikista mikä tulee Zanarkand Ruinseilla. Saisi tulla Nobuo Uematsu takaisin tekemään ne musiikit ettei seuraavissa Final Fantasyissä ole noin hirveää musiikkia kuin X-2:ssa. =/
Cid The Mechanic
4.8.2004, 15:23:27
Ostin X-2:sen eilen ja heti korvaani alkoi sattua kun kuulin nuo helveilliset musiikit mitkä peliin oli laitettu. Tämä on kyllä pohjanoteeraus ainakin musiikkien saralla koko final fantasy sarjan historiassa! Ja hahmojen ärsyttävä pirteys ottaa hermoon.
Toivottavasti XII on laadukkaampi :eh:
Velvety
15.8.2004, 9:37:08
Pakko sanoa, että näm seuraavat kappaleet ovat ehdottomat suosikkini:
- Bevelle's Secrets
- Yuna's Ballad
- Rikku's Theme
- 1000 Words
- real Emotion
- Let Me Blow You A Kiss
- Zanarkand Ruins
- Farplane Abyss
- Shuyin's Theme
- Yuna's Theme
- YRP, Fight! nro. 1
Persteluna sanotaan vaikka, että musiikeista osa on pirteitä ja ihan kivoja kuunneltavia, mainitaan nyt vaikkapa nuo Rikku's theme ja Let me Blow You A Kiss ja tietenkin YRP, Fight! nro. 1. Nuo loput kappaleet tuovat ihanan tunnelman peliin, varsinkin Yuna's Ballad, Zanarkand Ruins, Farplane Abyss, Bevelle's Secrets, Yuna's Theme ja Shuyin's Theme Nuo kaksi lalulua, real Emotion ja 1000 Words ovat kumpikin hyviä kappaleita ja minä pidän niistä hyvin paljon. :P
Sininenkissa
15.8.2004, 10:54:12
Tykkään aivan hirveästi siitä Real Emotionista tai siitä... *jamma jamma* Se on niin kivan nopea. :cool: Mutta muuta en olekkaan kuullut niin en voi sanoa muuta... :eh:
Critis
16.2.2006, 15:28:50
Noston paikka nyt kun on itselläkin FFX-2 ja sen musiikkia tullut kuunneltua pelatessa. Musiikki FFX-2:ssä on suurimmaksi osaksi huonoa mutta kyllä sieltä seasta joitakin hyviäkin kipaleita löytyy mutta aikas vähän kylläkin, suurin syy miksi FFX-2:ssa on huonommat musiikit on Uematsun puuttuminen. Muutenkin olen tottunut Uematsun sävellyksiin näissä aijemmissa FF:ssa joihin hän musiikit on tehnyt, muutenkin Uematsun kipaleissa on enemmän tämmöinen klassinen tunnelma joka sopii FF:iin. Suurin syy mikä erottaa FFX-2:den musiikit muista FF:istä on se poppimaisuus, FFX-2:den musiikit on mielestäni liian poppimaisia ja siksi eivät iske minuun niin hyvin kuin edelliset FF:syn musiikit. Mutta löytyy tästä FFX-2:sta joitakin hyviä kipaileta tässä lista.
Nämä kappaleet voivat olla väärillä nimillä tai sitten en tiedä niiden nimiä, tässä kuitenkin JumboCactuarin favorite FFX-2 musiikki lista.
YuRiPa Battle 2 (Boss musa parempi kuin ykkönen johon kyllästyy nopeasti)
Summon Battle (kipale joka soi mm:ssa Dark Yojimboa ja Ifrittiä vastaan taistellessa)
LeBlanc Battle (soi LeBlanc taisteluissa, mukavan kuuloinen kipale)
LeBlanc Theme (soi mm:ssa siellä LeBlanc päämajassa)
Main Title, Menu Theme (tämä joka soi valikossa jossa valitaan new tai load game)
Besaid Theme (parempi kuin FFX:sän Besaidilla soiva musiikki mielestäni)
Youth League Theme (nuoriso liigan ;D päämajan musiikki on myös hyvä)
Tuossa tämän hetken parhaimmat FFX-2 musiikit jotka miellyttävät korvaa. Lopuksi tähän voisin heittää mielestäni kauheimman kipaleeen jonka olen kuullut ja se titteli menee niin sanotulle ''Chocobo Themelle''. Tätä ei voi kuin kuvailla yhdellä sanalla raiskaus mitä hemmetti se säveltäjä on ajatellut tätä tekiessään, siis aivan kamalaa runkutusta koko kipale, halleluja sentään.
Minulle näistä FFX-2:den biiseistä maistui vain 1000words. Sekin meni hikiseen, koska se ns. "musiikkivideo" oli melko hirveä. Hankin kuitenkin biisin koneelle ja jaksoihan sitä aikansa popitella. Nyt se maistuu lähinnä puulle. FFX-2:sen musiikit ovat liian poppimaisia minun makuuni, vaikka ne ehkä hyvää poppia ovatkin. Iloiseen peliin iloinen musiikki. Mutta täytyy sanoa, että kyllä muissa FF:ssä on paljon parempi musiikki laadultaan ja kuunneltavuudeltaan. Toivotaan että FFXII:ssä palattaisiin tähän tuttuun hyvään kaavaan =)
Snabii
16.2.2006, 22:04:43
X-2:ssa ehdottomasti parhaimpia musiikkeja olivat molemmat konsertit. Muista pelin musiikeista en pahemmin pitänyt. Kyllä kympissä oli paljon paremmat musiikit. Ne olivat enemmän jotenkin tunnelmallisempia kun taas X-2:ssa oli sellaista pilipali tilulilulii musiikkia. Toivottavasti seuraavassa petrataan.
Täytyy sanoa että erittäin tympeää musiikkia, tylsää ja mitäänsanomatonta.
Mukana on tietysti näitä überihania kappaleita, jotka tahdotaan heti koneelle tai levylle ja rallatetaan sitten puoli vuotta. Mutta tällaisia on muihin peleihin verrattuna ikävän vähän. Helmiin kuuluvat minulle ikimuistoinen Eternity Memores of Waves and light, sekä Mt. Gagazetin kappale, sekä 1000 Words on aivan kiva. Vaikuttavia olivat myös Vegnagun Awakes, sekä Their Resting Place. Sen tahdissa oli mukavaa Shuyinia hakata, mutta muuten kappaleet ovat tasapaksuja ja ei-mieleenjääviä latteuksia. Leblancin tunnus on hirvittävä, perse keikkuen saapuu sen tahdissa ja kuulostaa aivan kuin joukko hikisiä ukkoja tanssisi vatsatanssia taustalla. Ja tavallinen taistelumusiikki on varmaan yksi hirveimmistä, kamalaa kitaranraiskausta ja tehottomuutta. VII:n tunnelmallisen, vauhdikkaan ja mieleenjäävän tappelutunnarin vaikutus oli kaukana.
X-2:sen musiikit ovat tylsiä, ja ei X:kään mikään lippulaiva ole mutta joissain kohti parempi. X-2:sen tunnelma kärsiikin juuri näiden osittain sopimattomien kappaleiden takia ja se pilaa monta kohtausta luoden niille täysin väärän tunnelman. Siksi osittain se ällöpirteys. Real Emotion on kuunneltava, mutta kaukana maustani.
Näin sitä Nobuo Uematsua kaipaa.
i<3yaoi
17.2.2006, 15:44:23
Minusta X-2 musiikit olivat kamalaa mömömöä... Liian pirteää mutat mitäänsanomatonta.
Vegnagun awakens oli ainoa hyvä miusta.
Pelin ällöpirteys korostui vielä sopimattomien musiikkien takia. Joissakin kohti vain meni niin yli, että...
Olen liian angst- ihminen tälle pelille :D
ikävä Nobuota...
Toistan vaan samaa mitä muut edelläni. Olenpa turha ihminen.
Minullakin on oikeus mielipiteeseen, pjärkele!
Isaaru
17.2.2006, 22:18:51
Kyllähän ne musiikit ihan hyviä olivat, vaikkeivat kovin Final Fantasy tyyppisiä olleetkaan (muutama kyllä oli) ja löytyihän sieltä muutama todella surkeakin kappale. Ja kuten jo on mainittu, onhan Spirakin muuttunut, niin miksei musiikitkin.
Tässä mielestäni parhaat:
-Memories of Waves and Light (kummatkin versiot)
-The Bevelle Underground (Under Bevelle)
-1000 words (Yunan laulama versio paras)
-New Yevon
-Mt. Gagazet
-Real Emotion
-Yuna's ballad
-Bikanel Desert
-Epilogue -A Reunion- (Happy Ending musiikki)
-Bevelle's secrets
-The Temples (sopii hyvin New Yevon HQ musiikiksi. Sen sumun(?) keskelle.)
-Anything goes for Leblanc!
-Their Resting place
-YuRiPa fight 2 (boss musiikki)
-YuRiPa fight 3 (tavallinen taistelu musiikki)
-Aeons (taistelu musiikki)
-Let me blow you a kiss
-Macalania woods
...ja muutama muu.
Huonoimmat:
-YuRiPa fight 1
-Joost leave it tae us!
-Paine's theme
-Three Mice in Chateau Leclanc (hermostuttava)
(joidenkin kappaleiden nimet saattavat olla vääriä, nuo nimethän vaihtelevat aika suuresti lähteen mukaan)
Sitten vielä tuosta Besaidin musiikista; mielestäni se kympin Besaid musa sopi todella hyvin sinne, kun kuulin kymppikakkosen musiikin ajattelin ensin että nyt ne ovat pilanneet Besaidin tunnelman. Lopulta siihen musiikkiin kuitenkin tottui, ja se sopii sinne ihan hyvin. Kympin Besaid musa on kuitenkin parempi.
Yhteenveto:
FFX-2 musiikit ovat suurimmaksi osaksi erittäin hyviä.
Real Emotion
17.2.2006, 22:28:23
Kaikki varmaan kuvitelevat minun pitävän jotenkin erityisesti Real Emotion -biisistä. Noh, voin tässä korjata asian. Ei se nimittäin ole ihan niin. Kun noin kaksi vuotta sitten kuulin sen, olin aika tykästynyt kipaleeseen. Nyt olen kuitenkin kyllästynyt siihen, vaikka kyllähän sitä vieläkin voi kuunnella. Ihan kiva pop -biisi, muttei tarpeeksi erikoinen. En edes ajattele nimimerkini enää merkitsevän sitä kappaletta. 1000 words on minusta parempi. Se on sopivan herkkä, vaikka en ehkä ihan koskettavaksi sanoisikaan. Nätti biisi, ei siitä mihinkään pääse. Minuun vaan iskee paremmin nopeampi tempoisemmat kappaleet, enkä siksi kuuntele tuota usein.
Muita musiikkeja en valitettavasti muista pelistä. Niitä ei tuotu niin paljon esille, enkä kyllä muutenkaan ole pelaillut FFX-2:sta aikoihin. Kai ne loputkin biisit olivat ihan menetteleviä, sillä ei minulle ainakaan mitään traumoja niistä jäännyt. En ole oikein ymmärtänyt tätä "ihan surkeeta poppista" hehkutusta, mitä peli on joutunut saamaan osakseen.
Ääh, en kyllä tykännyt tän pelin musiikeista sitten yhtään. Ellen ihan väärin muista niin musiikeista vastas joku aivan muu kuin herra Uematsu. Se on sääli, koska Nobuo Uematsu teki kaikki parhaat biisit. Oikeestaan ainoo hyvä biisi oli tuo 1000 Words. Se jäi päähän soimaan. Muutennoin biisit oli pahimmillaan jopa todella ärsyttäviä. Esimerkiksi se mikä soi ilmalaivassa, olikohan Gullwings teema tai vastaava. ARGH, siinä katkee naama. Suurin ärsyttävyystekijä oli kenties se biisien erikoisuus. Kummallisia ääniä ja erikoisia elementtejä. Ne ei enää vaikuttanu musiikilta, enemmänkin vaan ääniä peräkkäin.
Musiikit olivat täyttä kidutusta! Siis aivan törkeää musiikkia. Mission Time! alkaa semmoinen musiikki, että pää halkeaa siitä. Kyllä "1000 Words", "The Bevelle Underground", "Bevelle's secrets" ja jotkut pari muuta olivat ihan hyviä mutta muut olivat aivan törkeitä. Kyllä Square enix munasi täysin tämän pelin soundtrackista, anteeksi nyt vain.
GolliM
21.3.2006, 18:28:23
[ensimmäinne viestini, jollei esittelyä oteta huomioon n_n]
Pelin musiikit ovat minusta ihan hyviä. Osa kappaleista raastaa hermojani, esimerkiksi Thunder Plainsien musiikki... vai olikohan se se? En nyt muista, mutta joitain ei kehtaa kuunnella.
Taistelumusiikki on ihan ok, mutta itse olisin pitänyt mieluummin saman kuin X:ssä, minusta taitselumusiikki oli juuri X:n parhaimmistoa. Tuo X-2:sen taistelumusiikki oli jotenkin outo ja se kitaranvingutus lopussa ärsytti välistä, välisät oli kyllä kiva tuulettaa kun voitti ylihankalan vastuksen n.n
Real Emotion on aivan ihana kappel, etenkin se mikä on tässä eurooppaversiossa ^^ Olen jo pari päivää kuunnellut japaninkielistä, englanninkielistä ja tuota international versiota putkeen. Paras on international version ja huonoin englanninkielinen (johtuu pääasiassa siitä, että laulaja on sama kuin japaninkielisessä ja ääntäminen ei ole sieltä parhaasta päästä...)
Leblanc theme tai mikä onkaan on yksi parhaista, erottuu joukosta ja aina tietää odottaa Leblancia ja niitä ärsyttäviä heppuja...
Musiikit ovat hyviä, ylittävät sen keskitason reilusti mutta eivät yllä lähellekään X:n ihania kappaleita.
Dorianthem
27.3.2006, 17:46:40
Pelin musiikit ovat mielestäni Squaren pohjanoteeraus. Taistelumusa on aivan surkea ja sitä ei jaksa kuunnella, eikä pahemmin voi kehua Boss Battle -musiikkiakaan. Pelin ainoat hyvät kappaleet olivat 1000 Words ja Real Emotion ja siihen ne sitten loppuvatkin. Nuo ovat ainoat hyvinkin tunteita pintaan nostattavat kappaleet ja niitä jaksaa kuunnella uudestaan ja uudestaan. On sentään edes pieni valopilkku ei-mitenkään-hyvässä-pelissä.
Alkuvideon aikana löysin itsestäni todella pelottavan puolen. Ensinnäkin se uskomaton purkkapoppi joka kyseisessä pätkässä soi, sai minut jammailemaan. Video oli kokonaisuutena niin hieno, että syytetään sitä moisesta ilmiöstä.
Ylipäätään välianimaatioiden musiikit sekä päävalikossa soiva pianoballadi olivat aika kauniita kappaleita. LeBlanc-tunnari oli ajaa minut itsetuhoon, joten yleensä laitoin voluumia hieman pienemälle sen rinkutuksen ajaksi. Muuten musat olivat kokonaisuutena aika hyviä, vaikka perus-FF-musat oli jätettykin vähemmäksi.
No emmaa nyt tiiä, kun en ole muita pelannut kuin kymppiä ja tätä, mutta kyllä musiikki oli hieman erilaista kuin edeltäjässään. Ehkä liian happipoppia, mutta onhan se joskus kiva hypettää tuon ainaisen angstaamisen sijasta. Ja kyllä minäkin olen nytkynyt ja hytkynyt monesti tuon Real Emotionin tahdissa, sillä tämmöinen tanssahteleva hupakko kun olen niin mikä tahansa musiikki saattaa aloittaa minussa jammailun tunteen. Tottakai useamman pelikerran jälkeen nuo kaikki pelistä löytyvät musiikit alkavat pikkuhiljaa etoa ja silti Real Emotion kaikista vähiten. Miksikö? Siksi ettei sitä perjaatteessa tarvitse kuulla kuin sen yhden kerran alussa. Niitä muita sitten joutuukin kuuntelemaan enemmän, mutta ainahan volyymit saa pois. Täytyy kyllä myöntää, että pelistä löytyy paljon sitten niitä "argh-voisin-vaikka-hakata-päätäni-lihanuijalla" -kappaleita. Yksin hirveimmistä kappeleista on ehdottomasti se Chocobo-musiikki. Sitä en kestä kovin kauaa. Ja myös ne Bevelle Undergroundin huohotuskappaleet [no kun minusta kaikki nyt kuulostaa oudolta] saavat kylmät väreet liikkeelle. Semmoista nitinää ja natinaa kukaan kuuntele. Sanottakoon nyt lopuksi, että parhaimmat kappaleet luultavasti ovat Real Emotion, 1000 words, Let me blow you a kiss ja se alkuvalikon musiikki. Myös Yunan theme tuo haikeutta kivasti. Toivottavasti uudessa Final Fantasyssä on hieman enemmän synkkyyttä taas vaihteeksi ihan jo siinä musiikissakin, sillä semmoiset synkät ja surulliset musiikit jäävät paremmin mieleen ja tuovat nostalgisuutta. Tai jotain.