PDA

View Full Version : Whee, ensimmäinen Psp työ ^___^!

Pinchi
7.7.2002, 20:33:51
Niin eli eilen illalla sain kaveriltani Paint Shop Pro 7, ja tietenkin sitä piti tänään kokeilla. Nopea luonnos ja tussaus (10 min korkeintaan) ja sitten väritys päälle. Värityksessä kyllä sitten vierähtikin pari kolme tuntia, koska tämä oli ihan ensimmäinen kerta kun mitään Psp:lla teen, ja minun piti hieman katsoa tutoriaalia että osaisin nuo rajaukset laittaa oikein ja vekslata layereiden kanssa. Mutta opinpahan senkin sitten. Kuvana ei mitenkään erikoinen, mutta itse olen tyytyväinen ensimmäiseen kunnolliseen cg työhöni, ja harjoitusta tarvitsen vielä.

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/p/i/pinchi/1026065892672.jpeg

Celeb
7.7.2002, 20:50:22
Wow. Ja onnistuit siinä ensimmäisessä työssäsi hyvin!
Hiukset ovat todella hienot. Tuo kaula hieman hämää koska se on ulospäin pullistunut. Muuten laatuluokkaa.

Muuten, kuvien arvostelu on tosi yksitoikkoista. :P

bigspin
7.7.2002, 20:52:56
Vau kun on hieno:D varsinkin ensimmäiseksi työksi tolla Paintilla=) kuvassa on kaikki kohdallaan.Itse hahmo ja varsinkin tausta ja värit ovat onnistuneet hyvin=D miinusta en työstä löydä=/ arvosanaksi saat täyden kympin;)

Sonya
7.7.2002, 20:53:33
Wautsi :ooh:
Tuo on todella hieno :rispekti:
Onko tuo varmasti ensimmäinen psp työsi.. ei oo todellista :ooh:
Hiukset, värit ja kasvot ovat onnistuneet hienosti.. ainut hämäävä juttu on tuo kaula..

9½ antaisin arvosanaksi :)

Pinchi
7.7.2002, 21:00:27
Tuo kaula hieman hämää koska se on ulospäin pullistunut

ainut hämäävä juttu on tuo kaula..

Karsastaako silmät tai jotn? Ei se ole pullistunut, vaikka siltä saattaa näyttää, vaan siinä on varjostukset (jotka näkyvät aika hämärästi, mutta kyllä ne näkyvät jos tarkasti katsoo ^^). Kyllä sen pitäisi muuten olla ihan suora

Shaft
7.7.2002, 21:20:42
En ny jaksa enempää jaaritella ku sanoa vaa et samaa hyvää laatua ku enneki :D

nii tos kaulassa on aika tummat ne varjostukset ja jos ei kato tarkkaa nii se voi näyttää vähä oudolta...

muumuu
7.7.2002, 22:07:45
Ihana ^^
Min pidän tuosta oikein paljon ^^
Ainut mikä hää, on nuo varjostukset, minen ole tottunut mustiin varjostuksiin, paitsi mustavalko kuvissa...
Mutta kun sitä hetken katsoo, se on oikein nätti.
Silmät, suu, nenä, kasvot muutenkin on onnistuneet hyvin.
Hiukset ovat herttaiset.
Kalua hiukan hämää, mutta pienen katsomisen jälkeen, on se ok.
Enempää en nyt keksi tähän :/
*menee harjoittelemaan itsekkin*
Ja pintsi antaa minulle oppitunteja juu?
vaikka semmoset 50c tunti? XD

Seyana
7.7.2002, 22:35:46
Woa,todellakin hieno.En ymmärrä kuinka jotkut saavat tuollaista jälkeä koneellakin.
Hiukset on hienosti tehty,ja tausta onnistunut.Vaatteet vain on vähän hassut,mutta hienot nekin.

Potri
7.7.2002, 23:32:50
...ja ensimmäinen työ vielä. Minä en varmaan vieläkään saisi Psp:llä tuollaista jälkeä aikaiseksi. Tosin ensimmäisen Psp väritys turoorin luin about 3 viikkoa sitten.
Värit ovat sopivat ja kirkkaat, sekä tussilinja on uskomattoman terävä. Valaistukset ovat hienot. Jos heti ensimmäinen kuva on tälläinen, niin millainenhan mahtaa olla sitten seuraava? :) (tosin pidän silti eniten niistä puuväriväritetyistä töistä :) )

Scalio
7.7.2002, 23:50:58
Luin nuo muut kommentit sillä aikaa kun odotin kuvan latautumista. Sitten menin kattomaan ylös kuvaa. Anteeksi jos puhe tulee hieman epäselvästi, leukani loksahti kait sijoiltaan :) Monen ihmisen piirtotaito taitaa olla kasautunut sulle :)
*yrittää vaihtaa eBayllä sieluaan piirtotaitoon*

n4x
7.7.2002, 23:51:34
Siis..Uuuh....Hieno:) Kaula todellakin hämää ensin,mutta muuten se on hyvä,kuten väritys ja hiukset,silmät jne.

urho
8.7.2002, 7:30:59
:ooh: Miten kukaan voi käyttää noin hyvin psp:tä? Itse en saa edes noin hienoa taustaa sillä väsättyä :eh:

Tosi hienosta tehtyä jälkeä. Hiukset on etenkin todella hienot.

Todellista loistokamaa :)

Safir
8.7.2002, 7:46:57
Vai eka psp työ? No ei kyllä siltä näytä, niin hieno tuo on.
Hiukset on hyvin tehty. Samaten kasvot. Varsinkin silmät. Vaatteetkin on hianosti väritetty, sekä piirretty.
Numerona joku.. 9½.

nox
8.7.2002, 8:24:51
Hiukset ovat todella hyvät ja hyvin väritetty. Highlightit menee just niinkuin pitääkin. Tausta on mielestäni aika tärkeässä osassa. Tyttö pomppaa värikkään taustan ansiosta oikein kunnolla silmille. Muutenkin siinä on tunnelmaa. Tuollaiset abstraktit taustat on paljon parempia kuin esittävät koska piirros sulautuu siihen yleensä paljon luonnollisemman näköisesti.

FantasyManIX
8.7.2002, 11:49:57
Siis aivan loistava ja vielä eka psp työ. Minulla on ollut psp jo muutaman vuoden ja en osaa mitään tolasta. Pitäisi kai harjoitella enemmän.

Numeroksi annan 9

Ilezki
8.7.2002, 13:08:57
aEWAN loistava työ! Etenkin psp 7, miten sitten joiltain onnistuukin nuo työt käsin tai koneella. Hieno työ, varjostukset ovat onnistuneet, väritys on yleisestikin hyvä, ja taustakin hieno!
Ainoa mikä pistää silmään on minustakin tuo kaula, muttei se paljoa haittaa.

Flaming Amarant
8.7.2002, 16:43:34
Onpas kivaa kun palasin vihdoin suomeen.

Työ: Liiankin täydellinen että siihen voisi uskoa. Ei psp7:lla voi noin hyvin tehdä yksityiskohtia, paitsi jos vetää homman pikselitasolle.

Hmm? Kuten sanoin, kyseessä on tussauksen päälle (tai periaatteessa alle kun layereita on käytetty) tehty väritys. Toivottavasti lukisitte myös kirjoituksenikin paremmin
-Pinchi

Oohoh, upsista. Noh...hyvä kummiski. Taisi juuri se kohta jäädä lukematta.

Roakel
8.7.2002, 19:16:02
Toi on kyllä upea, kaikki väritykset ovat onnistuneet täydellisesti ja toi tyttökin on erittäin kivan näköinen :). Ensimmäiseksi psp kuvaksi toi on upea :D .

samiloop
8.7.2002, 20:33:41
Meinasin, että ei tänne varmaankaan tarvita vielä yhtä viestiä kertomaan itsestäänselvyyttä, mutta tulipa silti.

Kuvan vahvin osa-alue on mielestäni viivan elävyys. Väritys ihon ja hiusten varjostuksien kautta taustan valoihin (kiiltävän letin ja söpön puvun myötä oikaisten) on toki hienosti toteutettu, mutta työ olisi vain mielenkiintoinen taustakuva ilman näitä ihmeellisiä, vahvoja ja hyvin toteutettuja viivoja.

Ja kuten niin totutusti tapahtuu, suurennuslasiklubin kunniajäsen ilmoittaa löytämänsä: Selän varjostus aivan puvun reunan yläpuolella, kainalon kupeessa. Leuan paksumpi viiva, unohti sheivata tai jotain. ;)

Yksi mielenkiintoinen seikka on mangapupun kasvot hiusten kanssa. Tuollainen ilme pistää miettimään mitä ihmettä siellä kuvan reunan ulkopuolella on...

Myös kuvan asettelu on ehkä omalaatuinen - kuva olisi tasapainottunut jossakin määrin lisäämällä pikkaisen "tyhjää" neitosen kasvopuolelle. Vaikka onhan tuokin aika tarkasti 1/3 ja 2/3, vaatii ilmeisesti vain adaptoitumista nähdä kohde kuvan vasemmassa reunassa. :D

Aina roppakaupalla ylimääräisiä pointseja manga-tyylistä.

Candice
9.7.2002, 8:57:32
Tuskin näitä kehuja enää tarvitaan, mutta kuitenkin täältä tulee:
Hieno työ, tausta ja värit on mahtavat (varsinkin tauta se on oikeesti upee!). Tyttö on tosi sievä ja omaa kivat hiukset. Ja se kaula on ihan hyvä, en olis huomannu ellei kaikki olis maininnu. Hyvä työ 9½!

Helluva
9.7.2002, 14:27:10
itseasiassa mitä mie itseäni tänään peilailin niin tuo kaulakin on mielestäni hyvin luonnollinen.. sillä kun ihminen katsoo ylöspäin niin kaula "pullistuu" ulospäin.. pistin vain merkille..
Täysi kymppi Pinchi sinulle työstäsi.. miula kanssa tuo PsP7 on mutta emmie sitä osaa käyttää enkä sillä mitään ole väritellyt.. ja hyvin nopeasti minun kuvani sinun kuvien rinnalla kalpenevat..

Leviathan
11.7.2002, 22:21:12
No nyt on numero pakko antaa ja se on 10. Todella hieno. Hiukset ovat todella hienosti toteutettu.

Saria
12.7.2002, 22:13:08
Toi oli tosi hieno.... kaikki iahn kohadallaan tykkäsin oikeen kovasti tosta kuvasta...taustaki oli hieno ja tuo tyttö näytti kansa tosi sievältä ja hinolta..tosi hyvää jälkeä..kuten aina...:D

Noirre
13.7.2002, 8:47:58
Kerrassaan ihana, vaikea tusosta on alkaa nalkuttaa. Tausta on kyllä mielestäni turhan räikeä, jotenkin osa värityksestä hukkuu siihen.

Mikey
13.7.2002, 14:00:48
Eikä! en usko että toi olisi ensimmäinen työsi psp:llä.... tuo kuva on erittäin animemainen... tykkään siitä...:)

Sinä ja kaksi seuraavaa, toivoisin että laittaisitte myös perusteluja sille miksi kuva on upeamahtavahuonokarsea jne. -Pinchi

Griever
14.7.2002, 19:34:19
USKOMATONTA :ooh:
Tää on täyden kympin työ!

Emmä tienny että PSP:llä saa tommosta aikaan :D

Blaxor
15.7.2002, 14:56:21
:rispekti: 10!!!! Ehdottomasti!!!! Mut onko toi varmasti sun eka työs :ooh:

Naksu
15.7.2002, 15:42:14
ehhehe, tollaset työt aiheuttaa ______ (tunnetila) kun ei itse osaa piirtää :D
ihan "mukavaa" jälkeä, tosin tuo rintavarustus vaikuttaa hieman liian muhkeahkolta

KomaJ
30.7.2002, 16:05:50
Tuo on todella hyvä! Ei voi muuta sanoa.

tosin tuo rintavarustus vaikuttaa hieman liian muhkeahkolta
Eikä näytä. :D Tai no...Minä sanon kyllä aina noin... :)

Viv
30.7.2002, 18:52:19
Minä olen niiiiiiiiin kadekadekadekade! o_o Tuo on niiiiiiiiiin nättinättinättinätti!

~ Viv the Rosollikastike ~