View Full Version : Paras/hienoin Summon
Löysin search:illa vain summon aiheista stooria, oman summonin piirrustusta ja sellasta joten täältä pesee.
Eli mikä summoni on siun lemppari? Se saa olla mistä tahansa Finalista tai Squaren pelistä.
Oma lempparini on lähes jokaisessa finalissa Shiva. Se on aina piirretty uudella ja hianolla tavalla(niinku muutki summonit)ja on vaa kaunis :P Tietenkin tykkään myös muista summoneista kuten Ifrit, Odin ja Ramuh. En kuitenkaan hirveästi tykkää uusista kuten Ramuhin tilalle kympissä laitettu Ixion. Ramuh on vaa tullu tutuks aikasemmist finaleist ja haluan sen pysyvän niissä. Tietysti Ixion ja muut uudet summonitki on hianoi, ja jotku tykkää että on vaihtelua summoneissakin. Mutta itse tykkään (jo miltei legendarisista) summoneista.
Ja niiku sanoin nii Shiva on yks mun lemppareist, mutta Bahamut taitaa ottaa kuitenki ykkös paikan mun listalta. Siihen on jotenki enemmä tutustun Finaleissa ja mainiossa pelissä nimeltä Bahamut's laquun.
Kirjoittakaa mielipiteitänne :)
Miyuki
12.3.2004, 18:01:41
Luultavasti Bahamut. Lohikäärme on voimakas ja upea taruolento ja sitä Bahamut on, voimakas ja upean näköinen. Se on sentään ollut jo monessa FF:ssä ja pysyny mustana loharina kymppiin saakka. Sehän on ollut parisa Final Fantasyssa paraskin summoni, vai olenko väärässä?
Melkor
12.3.2004, 18:07:39
Eikös tämä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=204&highlight=summon) liippaa aika läheltä?
En nyt kovin paljoa lähde vartailemaan. Kaikki (tai ainakin melkein) summonit ovat hyödyllisiä eri vihulaisia vastaan. Mutta jos nyt joku pitäisi mainita, niin olkoon sitten Ifrit. Se tepsii moneen vastustajaan ja on ihan hianon näkönen. Ja muistuttaa myös jonkin verran balrogia.
//Tai itseasiassa tämä thread on hieman monipuolisempi. Tuossa toisessa kun kyseltiin vain graafisesti hianointa.
...hieman liian aktiivisesti taas toimin. :P
Originally posted by Melkor
Eikös tämä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=204&highlight=summon) liippaa aika läheltä?
En nyt kovin paljoa lähde vartailemaan. Kaikki (tai ainakin melkein) summonit ovat hyödyllisiä eri vihulaisia vastaan. Mutta jos nyt joku pitäisi mainita, niin olkoon sitten Ifrit. Se tepsii moneen vastustajaan ja on ihan hianon näkönen. Ja muistuttaa myös jonkin verran balrogia.
//Tai itseasiassa tämä thread on hieman monipuolisempi. Tuossa toisessa kun kyseltiin vain graafisesti hianointa.
...hieman liian aktiivisesti taas toimin. :P
Niimpä, liian aktiivisesti :soso: . Ja jos olisit kattonut tarkemmin nii olisit huomannu että viime postaus oli joskus vuonna 2002
(itse asiassa päivä sen jälkeen kun sinä olet tänne liittynyt)
jonka takia tätä ei enää kaikki postaajat löydäkkään. Lisäksi sen jälkeen on tullut TODELLA paljon lisää jäseniä fffin:iin.
Eli ei tät kannattas ainakaan viel "napsauttaa". Antaakaa nyypeille tilaisuus kasvattaa maagista postitus lukua, ja voivathan finin vanhuksetki (esim. Kaappi) postata tänne uuestaan.
Yksi ylitse muiden on Bahamut, lähinnä kympin pohjalta katseltuna. Jo Bahamutin ulkomuoto on kunnioitusta herättävä, suuri ja musta lohikäärme. Myös Bahamutin 'kädet ristissä' -asento on ylpeyttä sekä ylemyydentunnetta alempiarvoisia hirviöitä kohtaan edustava. Plussia ropisee vielä mahtavasta Ovedrivesta.
Eli ei tät kannattas ainakaan viel "napsauttaa". Antaakaa nyypeille tilaisuus kasvattaa maagista postitus lukua, ja voivathan finin vanhuksetki (esim. Kaappi) postata tänne uuestaan.
Onhan tämä myös hyvää harjoitusta hieman "kokeneimmille" postaajille harjoitella äidinkielen oikeinkirjoitustaitojaan... Eihän täällä olla postituslukua kasvattamassa, ihan vain keskustelemassa... Pienenä Off-Topicina...
Originally posted by Grav
Yksi ylitse muiden on Bahamut, lähinnä kympin pohjalta katseltuna. Jo Bahamutin ulkomuoto on kunnioitusta herättävä, suuri ja musta lohikäärme. Myös Bahamutin 'kädet ristissä' -asento on ylpeyttä sekä ylemyydentunnetta alempiarvoisia hirviöitä kohtaan edustava. Plussia ropisee vielä mahtavasta Ovedrivesta.
Onhan tämä myös hyvää harjoitusta hieman "kokeneimmille" postaajille harjoitella äidinkielen oikeinkirjoitustaitojaan... Eihän täällä olla postituslukua kasvattamassa, ihan vain keskustelemassa... Pienenä Off-Topicina...
Nimen omaan Bahamutin asento kympissä, aijai ;) . Mie oon aina kaikkialla samas asennos melkein, en katsele alas tyyppiä jonka hakkaan seuraavaksi. (niin enkä minä ole itserakas, minä vain tunnen itseni ja kykyni hyvin).
Miusta Bahamut on hianoin ysissä, se on tarkast piirretty(tietyst sen aikasil graffoil, ja niist mie tykkään) :P
Vagrant
12.3.2004, 19:24:22
Minä olen aina tykännyt Shivasta. Ysissä pidän siitä sen takia koska ei tee muuta kuin tulee ulos siitä jääpyörteen tapaisesta, katsoo vastustajaa oikein vähättelevästi, ja sitten jäädyttää nämä. Kympissä pidän erityisesti siitä miten Shiva tulee näyttämölle ja miten hän lopulta tuhoaa vihollisensa. Hienosti jään sisällä, jää räjähtää ja Shiva nakkaa Yunalle kaapunsa. Sitten hän jäädyttää pahikset, napsauttaa sormiaan, ja sillä siisti.
Paras kaikissa on yleensä Bahamut. Seiskassa kaikki bahamutit olivat komeita, samoin kasin bahamut sai nimensä pitää. Myös ysissä on hieno Bahamut.
Lohikäärme on vaan niin hieno taru-olento, Angeli jo perustelikin loppuun.. Eli se vaan on IN!
Ja aina ne on osannu tehä sen animaation hienosti!
Näyttää, että kaikki pitää bahamuttia hienona. No onhan sen hieno ja myöskin hyvä, mutta mie kyllä kääntyisin shivan tai ifritin puolelle. Ne on niin perus summoneita (käytän nyt tuota nimitystä) ja sit vielä ne elementit. Shiva on aina yhtä hienosti pukeutunut :D Ifritillä on taas asennetta (niinkuin FFX:än Bahamutillakin :P)
Candice
12.3.2004, 21:32:40
Minä etsin ja etsin, mutta en sitä alkuperäistä löytänyt (kyllä se siellä on ja joku saa sen etsiä ja linkittää ja sitten lukotetaan tai sulautellaan, k?). Paras summoni on shiva, nätti täti, jolla on liian vähän vaatteita ja viileä olemus. Toinen kiva on se hassu pikku lohikärmes, carbuncle vai mikä lie. Luulin sitä kasia pelatessani mutaatio-pupuksi ^^
Niin ja antza, vaikka ketju on sinun perustamasi, ei sinun tarvitse takertua jokaiseen sivulauseeseen, jossa mainitaan joku off-topik. Jos joku spammaa tänne lauseen pituisen vastauksen niin älä kommentoi sitä vaan odota kiltisti modeja jotka tulevat kyllä hoitamaan likaiset hommat. Tietysti saat kommentoida jos tätä aihetta koskee, mutta ei kylvetä sitä off-topikkia tähän ketjuun, k?
Mac_HH
12.3.2004, 23:06:08
Suosikki summoneita on monia (kaikki :D ), mutta laitanpa vaikka kolme suosikkia.
1.Bahamut: legendaarinen summon, jos en väärin muista niin, eikös Bahamut ole ollut jokaisessa FF:ssä mukana.
2.Anima (FFX): Anima teki vaikutuksen heti kun näin sen ensimmäisen kerran FFX:ssä Luca stadionilla ja Oblivion. :ooh:
3.Ifrit/Shiva: Molemmat taitavat olla mukana lähes jokaisessa FF:ssä, korjatkaa jos olen väärässä.
Originally posted by Candice
Minä etsin ja etsin, mutta en sitä alkuperäistä löytänyt (kyllä se siellä on ja joku saa sen etsiä ja linkittää ja sitten lukotetaan tai sulautellaan, k?). Paras summoni on shiva, nätti täti, jolla on liian vähän vaatteita ja viileä olemus. Toinen kiva on se hassu pikku lohikärmes, carbuncle vai mikä lie. Luulin sitä kasia pelatessani mutaatio-pupuksi ^^
Niin ja antza, vaikka ketju on sinun perustamasi, ei sinun tarvitse takertua jokaiseen sivulauseeseen, jossa mainitaan joku off-topik. Jos joku spammaa tänne lauseen pituisen vastauksen niin älä kommentoi sitä vaan odota kiltisti modeja jotka tulevat kyllä hoitamaan likaiset hommat. Tietysti saat kommentoida jos tätä aihetta koskee, mutta ei kylvetä sitä off-topikkia tähän ketjuun, k?
Juu totellaan, totellaan :bored:
Kyl mie tiiän ettei tartte jokaseen vastata, ja ettei ne ole osotettu mulle.
Minua vaa harmitti ku heti alko tuleen spammia.
Pahoittelen jos aiheutin modelle päänvaivaa.
Necrofobia
12.3.2004, 23:39:11
Jaa, vai että hianoin summon. Eka kertaahan summoneja tavattiin ff3:ssa niin sanonpa vaikka jokaisesta parhaan.
FFIII: Bahamuth, tämä näyttää hienolta jopa nessi grafiikoilla ja on pelin paras summon.
FFIV: Leviathan, Tsunami on niin hieno ja se tekee paljo damagea. Ja vielä Leviathan pitää itse hakata.
FFV: Remoras, heh heh... melkeimpä turhin summon koko pelissä mutta älyttömän hieno. Kaloja pomppii vihollisten niskaan :D
FFVI: Phantom, pelottava kummitus tulee ja ulisee. Tosi hyödyllinen, kaikille invisible
FFVII: Bahamut (Zero), Tera Flare on aika hieno kun lohhari tulee avaruudesta ampuu vihollisia flarella. Tosi hyvä tämäkin.
FFVIII: Odin, se näyttää niin hienolta kun se tulee hevosella ja laittaa viholliset kahtia ja sitten vielä ilmestyy niitä japsi-merkkejä.
FFIX: Ark, hirveän pitkä mutta tyylikäs summonaus. Paras summoni koko pelissä.
FFX: Yojimbo, Tämä on tavallaan vain erillainen versio Odinista mutta paljon coolimpi ;) . Zanmato on varsinkin niin upea että...ja saapahan tapettia kaikki bossitkin kerrasta.
Tottahan toki Bahamut kuuluu minunkin listalleni mutta vain ne kyseiset Bahamutit, jotka ovat seuraavissa: FFV, FFVII ja FFVIII, eli en todellakaan tykkää nelosen liian vääntyneestä Bahamutista enkä kutosen liian epäselvästä, joskin ihan ajatuksella tehdystä Bahamutista ja sen "hyökkäysanimaatiosta". FFIX:n Bahamut oli ihan komea FMV:ssä, mutta Garnetin kutsumana Bahamut on jotenkin.. mössöä. FFX:ssä Bahamutista oli tehty liian kirjava, eikä se herättänyt pelkoa ja mikä hiton pyörä sillä oli selässä? Naurettavaa.
Mutta mitkä Summonit sitten todella iskivät? Ykkösenä ehdottomasti FFVII:n Hades. Sen ulkoasu on todella hyvä, sen rekvisiittaa on hyökkäysanimaatiossa sopivasti, eli ei liikaa ja koko hyökkäysanimaatio on koruttoman kompakti, jossa on kaikki olennainen, Mestariteos. Hyvänä kakkosena FF VIII:n Doomtrain. Todella mielenkintoinen Summon-monsu, JUNA. Siis mitä sä voit tehdä junalle? Et mitään. Miinuksia lähinnä ylipitkästä, vaikkakin näyttävästä hyökkäysanimaatiosta. FFX:n Anima pitää hyvin kolmatta sijaa. Mukavan groteski hirviö, jolla on todella hyvät hyökkäykset Pain ja Oblivion. Vihulainen kärsii oikein toden teolla. Harmittaa lähinnä sen perushyökkäys, silmällä telominen. Onhan se ihan kiintoisa, mutta jotain jäis kaipaamaan... Heh, kaikki kolme ovat muuten myös statushyökkääjiä.
Muina hyvinä mörköinä mieleen jäi söpö-Carbuncle (V:n Carbuncle oli pelottava, ainakin hirviömuodossaan), Tonberry ja Cactuar, eikä pidä unohtaa FFVII:n Choco-Mogia ja Fat Chocoboa :)
mogvisti
13.3.2004, 17:59:23
No jos tähän lasketaan mukaan myös Aeonit niin kyllä paras on ehdottomasti Anima.
Tähän valintaan ei varmaan perusteluja tarvita mutta pakkohan se on jotain siitä sanoa. Elikkä ekana se on niin siistin näkönen, kahlittu, surullisen näkönen tappaja. Toiseksi on myös siistin näkönen tapa, jolla se kutsutaan. Eli ankkurilla se vedetään helvetin liekeistä. Myös sen Overdrive on siisti. :rispekti:
Natsenatu
13.3.2004, 18:11:06
Paras summon Final Fantasyissä koskaan on Bahamut!Se on voimakkaimpia summoneita koko pelisarjassa ja iskut ovat aina jollain tavalla erittäin hienoja. Lohikäärmeiden kuningas on myös aina graafisesti upeaa katseltavaa. Hyviä ovat myös FFVIII:n Gilgamesh,joka ei tosin ole summoni mutta saman osan Odinin tapaan ilmestyy silloi n tällöin,FFIX:n Madeen,vahva Holy-hyökkäys,muistuttaapi muuten FFVI:n Maduinia,ja myös Leviathan kaikki ne aaltohyökkäykset on tehty hyvin,ei ole kuitenkaan yhtä hyvä kuin Bahamut,koska jää aina tasoa alemmaksi summoniksi.
Hienoimman ja voimakkaimman summonin tittelin minulta saa Eden,vaikkakin esiintyy vain kasissa,mutta on silti pelin paras GF.
Ikävää että en ole päässyt kunnolla maistamaan FFX:n upeutta muuten kuin demon voimin,mutta ennakkosuosikkini tulee varmaan monen muun tavoin olemaan joko Yojimbo tai Anima.
Ultima Weapon
13.3.2004, 18:17:38
Minun mielestäni on Bahamut ;D hienoin koska siinä on monenlaisia värejä (Riippuu FF:stä) Ja se on voimakas lohikäärmeen näköinen summon :ooh: . Ja Bahamut on ollut monessa Finaalissa. FF10 on Bahamut varmaan hienoinmillaan :lurps: :rispekti:.
//Joo sillon en ollu nähny Yojimboa eli Bahamut , Yojimbo ja Anima ovat hienoimmat. Sitä Magus Sisteriä en oo vielä nähny niin en tiiä siitä.
Pay Gried
14.3.2004, 8:35:59
Hienoin Summon on ehdottomasti pieni ja söpö Carbuncle. Vaikka se tekeekin joissain paikoissa aivan hyödyttömän iskun, minä kutsun sen paikalle ja ihailen sitä jonkin aikaa. Varsinkin kasissa, iloitsen paljon eräässä tappelussa, jossa joudun kutsumaan sen monta kertaa paikalle, että saan hyviä taikoja päävastustajalta. Silloin tämä söpöläinen on aivan korvaamaton apu. Kaikista FF:istä juuri FF VIII: ssa on söpöin Carbuncle, jos sitä vertaa muihin.
Vaaleanvihreä nyt sopii hyvin Carbunclelle ja se punainen rubiini viilaa vielä hieman. Ja summonauksen alussahan, Carbuncle työntää päänsä esiin kolosta ja kun ensimmäisen kerran sen näin, huusin veljelleni "Hei! Tule katsomaan! Voi, että kun se on söpö!" Ja veli sitten pudisteli päätään ja mutisi jotain etten minä saisi enää pelata FF:iä. Mutta söpöin summon on ehdottomasti Carbuncle.
Eikös Carbuncle ollut GF? No, tässä tapauksessa se on summon, sillä nehän ovat melkein sama asia... :)
Mutta mikä sitten on ehdottomasti paras summon? Tämä onkin sitten vaativampi kysymys, koska tässä ei söpöys ratkaise mitään. Voisin sanoa, että parhaan summonin tittelin ansaitsee FFVII:n Knights of the Round. Vaikka se onkin hirveän pitkä, sen isku on kyllä paras. Harvoin summon tekee niin montaa kertaa damagea kuin tämä summon tekee. On kyllä aika mahtavan näköistä katsoa, kun vihollinen... Tai no, enpäs taidakaan sanoa(en ole varma luetellaanko se spoiliksi niin ihan vaan varmuuden vuoksi). Mutta Knights of the Round sai parhaan tittelinsä sen takia, että mikään muu summon ei tee niin montaa kertaa damagea kuin se. Miinusta on vain se, että se on ihan hirveän pitkä.
Clacier
14.3.2004, 11:02:56
VII:ssa ainakin Neo Bahamut ja Bahamut ZERO. Molemmat ovat todella hienosti toteutettu ulkonäöltään, ja myös niiden hyökkäykset ja tavat, miten ne ilmestyvät paikalle, ovat aivan upeita. Neo Bahamut lentää pilvimeren päällä ja Bahamut ZERO tulee avaruudesta. Tavallinenkin Bahamut olisi muuten yksi lemppareistani, mutta en kamalasti pidä siitä sen karjunnasta, joka ei kuulosta juuri ollenkaan pelottavalta lohikäärmeeltä. Hienolta se kyllä näyttää, mutta ei yhtä hienolta, mitä muut Bahamutit.
IX:ssa Fenrir, Bahamut ja Leviathan. Fenririllä Terrestial Rage ei ole kovin hieno, mutta Millennial Decay sen sijaan aivan mahtava. Enkä tarkoita nyt vain sitä, mitä Fenrir siinä tekee, vaan muutenkin. Fenrir on todella kaunis ulkonäöltään, ja lisäksi sillä on ihana ääni. Melkeinpä samanlainen, mitä Hopeanuolen ulvonta. :p Bahamutilla ja Leviathanilla eivät perustelut juuri poikkea Fenrirista. Hienosti toteutettuja, hyökkäykset näyttävät upeilta jne. Lisäksi IX:ssa on mielestäni hienoin Leviathan. IX:n Carbuncle on myös ihan kawaii. Ja Madeen.
X:ssa Valefor ja Ifrit. Minä taidan olla aika paljon noihin eläintä muistuttaviin summoneihin päin. Eipä näihin tosin osaa juuri mitään enää sanoa, kun mainitsin kaiken jo edellisissä kohdissa. Ifritillä se, miten se tulee paikalle, ei niin kovin hieno ole, mutta muuten Ifrit on aivan ihku. Se näyttää niin paljon sudelta, mikä ehkä vaikuttaa omalla kohdallani aika vahvasti. Valefor nyt vain on.. suloinen. Ja se tekee pelissä Yunalle jotain, miksi pidän sitä niin suloisena. En jaksa alkaa spoiler-tageja laittamaan, mutta X:ää pelanneet melko varmasti tietävät, mistä puhun.
Ehkä kuitenkin X:n hienoin summon on Anima. Kun ensimmäistä kertaa näin Seymourin kutsuvan sen, niin ajatukseni olivat suunnilleen jotain tällaista: "waaaa." Se on jotenkin niin liikuttavaa, kun raukka vedetään ankkurilla helvetistä (?) taisteluun, ja joka kerta sen hyökätessä näyttää siltä, kuin se itsekin kärsisi siitä. Jo kahleissa se on noin voimakas, mutta kuinkahan vahva siitä mahtaisi tulla ilman niitä? Ja kun sillä valuu verta silmistä. Gah. Aivan <3 summon.
Olen ihan tällainen yleissivistymätön barbaari, kun en ole edes tuota Knights of the Roundia koskaan nähnyt. Kaikki aina kehuvat kuinka hieno summon se on, mutta onko minulla koskaan tarpeeksi intoa kasvattaa niitä chocoboja saadakseni sen? Ei ole. Laiska mikä laiska. Pakko se on kyllä joskus kuitenkin tehdä. Kuuluuhan se sentään yleissivistykseen.
Lexicon
14.3.2004, 11:22:41
Hienoin summon on seiskan Ifrit, älyttömän coolin näköinen ja se karjaisu minkä se päästää karmii ensimmäisella kerralla selkäpiitä.
Mainitsemisen arvosia on myös seiskan Alexnder ja kasin Diablos.
Nitromethane
14.3.2004, 12:16:18
No seiskan summoneista voisi hyvin mainita tuon Bahamutin (ja vieläpä Bahamut Zero tarkemmin), myöskin Knights of the Round ja Kjata ovat aika kivoja katsella, aivan mahtavaa Fat Chocoboa unohtamatta :D.
Kasin summoneista hienoimpana pidän ehdottomasti Eden:iä, vaikka se on monien mielestä pitkäveteinen/pitkähkö (ei ole mielestäni jos osaa käyttää boostia samalla ja lisätä sen iskun voimaa) on se silti hieno katsottava joka kerta kun sen tekee. Kasin summoneista myöskin Odin on hyvin tyylikäs.
Ysissä tulee enemmän käytettyä taikoja ja fyysisiä hyökkäyksiä, joten summoneiden käyttö on jäänyt harvemmalle, mutta jos pitää mainata jokin nii mainittakoon vaikka tuo Ark.
Minä pidän kaikkein eniten Phoenixista, mm. siksi kun se on tosi kaunis ja se parantaa hahmot KO:sta ja samalla myös hyökkää vihollisen kimppuun. Mutta pidän myös tosi paljon Leviathanista, koska sen elementti on vesi ja minä tykkään ihan hirmuisesti vesi- elementistä. Ja toinen syy on sama kuin Phoenixilla: Se on kaunis!
Berrycake
16.3.2004, 11:25:39
Bahamut on aina komea ilmestys. Lohikäärmeiden kuningas on todellakin arvoisensa näky. Upeimmillaan Bahamutti on kyllä ysissä. Kohtaus, jossa Dagger äimistelee linnan parvekkeella edessään leijuvaa Bahamuttia, on totisesti unohtumaton. Bahamut teki myös melko esityksen Iifa treellä samaisessa pelissä. Kylmiä väreitä... Myös Odin rokkasi ysin välivideossa, Vaikka tekosensa eivät niin mukavia olleetkaan. Odinkin on hieno, siis.
Toinen yllättäjä on seiskan Hades: ukkeli manalasta joka mumisee jotain noitapadalleen, oli todella hauska ajatus. Sitten uusista tuttavuuksista Anima teki surullisella ja kurjalla olemuksellaan lähtemättömän vaikutuksen. Kurjuuden ja kärsimyksen kahleet kolisevat kun otus saapuu paikalle. Ja näyttävästi saapuukin, kun se vedetään maan pinnalle koukuilla kahleistaan. *brr... Sitäpaitsi oblivion on kivan näköinen overdrive, tulee ihan jotkin vanhat kummitus-merimiehet mieleen niistä corpseista vai mitä lienevätkään, jotka paukuttavat nyrkeillään menemään iskun loppuvaiheessa. Anima saa aikaan suuren myötätunnon tunteen, tekisi mieli lohduttaa ja ilahduttaa sitä reppanaa jotenkin. Huomasitteko muuten kenen kuva animalla roikkuu kaulassaan?
Hannu747
16.3.2004, 20:16:47
Lohikäärmeiden kuningas, Bahamut on jokaisessa Final Fantasyssä se hienoin näky. Siinä on jotain ylvästä ja kaunista, mutta myös jotain joka herättää kunnioitusta. Ja ne Bahamuttejen värit ovat aina niin hienoja. Yksinkertaisesti sanottuna Bahamut on Se summon, jota kannattaa katsella tarkkaan ja hartaasti.
'Jecht'
17.3.2004, 19:13:30
No nyt kaikista pahin ja ehkä parhaiten minua kuvaava summon pelista FF VII...... FAT-CHOCOBO!!! (okei ehkä vähän liikaa huutamerkkei... :eh: Ehkä vähän joo, poistin niitä muutaman rivillisen -CanCan ) Fat-Chocobo on aivan mahtava, harmi vaan että FF VIIn grafiikka on vähän niin ja näin mutta anyway!!
No ei.... Jos ihän vakavasti otetaan niin kyllä ne menee järjestyksessä.
1. Leviathan
2. Odin
3. Ifrit
Leviathan on aivan ylivoimaisesti mun suosikki. Varsinkin kasin ja nelosen Levit oli herkuttelua näkö hermoilleni.
Odinkin oli suorastaan vakuuttava ysin demossa kun Odin tuhosi Cleyran.
Ifritkin on yksi niistä jotka seuraavat melkein FFien joka käänteessä, ja tällä tarkoitan että kaikissa peleissä. Hienosti tehty ja erittäin tehokaskin.
Toki poikkeuksiakin löytyy jotai ei muissa peleissä ole kuin tietyissä FFissä kuten:
FF VII - Zero-Bahamut
FF VIII - Eden
FF IX - Madeen ja Ark
FF X - Yojimbo
Eli siis nuo olivat eliitti yksilöitä.
Kirjoitanpa tähän vaikka Animasta:
Se näyttää hassulta(vähän kuin kuolleelta kalalta... :D ). Ja ole myös aina ihmetellyt, että miten peevelissä se voi väistää fyysisiä iskuja :huh: :bored: ????? Ajatuksen voimallako :huh: =D ?
EDIT: Ja on mys se FF V Remora, joka on mielestäni naurettavan hyödytön HA!! :P Vain kasa kuppasia pirahnoja tulee ja pitää kummaa ääntä.... Mitä sen pitäisi muka tehdä; Stop:ko?? :confused:
Ehrottomasti Bahamut ja Odin!
Bahamutit ovat hianoja lohhareita, joita kelpaa katsella. Niiden kanssa jaksaa olla tekemisissä ja niitä haluaa käyttää sen voiman vuoksi. Ne ovat kauniita ja siten myös parhaita.
Odin on myös hyvä, mutta en voisi sanoa sen olevan mitenkään hieno. Minua vain ihmetyttää, että miksi sillä hepoisella on kuusi jalkaa eikä kahdeksa, niin kuin olen lukenut Odinin ratsulla olevan? Luulen tämänkin johtuvan vain siitä, että se kuusijalkainen heponen on kauniimpi ja hienompi sekä sulavaliikkeisempi että helpommin käsiteltävissä kuin jos sillä olisi kahdeksan jalkaa.
Mutta se siitä sitten. =)
Auroth
25.3.2004, 14:13:38
Kyllä ysin Alexander vie tässä kisassa ylivoimaisen voiton. Aina kun pelaan tuon kohdan missä se näytetään upeana FMV:nä niin ajattelen että PRKL kun tuota ei saa itselle!
Alexander on muissakin Finaleissa hyvä mutta kun en seiskassa ikinä saa sitä :(
Ryu-chan
25.3.2004, 20:07:26
Ykköseksi kiirii luultavasti tuo FFX:n oma pikku Odinimme, eli:
the legendary guy:
YOJIMBO!
Toiselle sijalle saapuu täyttä laukkaa kolmella jalkaparilla Sleipner ja yhdellä Odin. Nyt tarkoitan aika lailla kaikkia Odineja
Kolmoseksi saapuu mahtipontisesti meidän True Edgen tekijä, suoraan Final Fantasy kutosesta Odinin kakkos level: Raiden!
Miksi minusta tuntuu niinkuin kaikki ovat enemmän tai vähemmän Odineja, ja tappo yhdellä iskulla tyyppejä? :angi:
Siltikin oikeastaan kerron teille siitä... että tuonne kakkoseksi pitäisi kai laittaa Anima... se kun on niin TAPPAVA! ajatelkaas kun se tekee oblivionin jossa on muistaakseni ainakin yli kaksikymmentä iskua, ja jos on hyvin pelannut ja kouluttanut tekee se joka iskulla 99999... ouch!
Bahamutitkin ovat tosi cooleja! Eniten kai pidän Neo Bahamutista seiskassa... ZERO on vähän liian ränsistynyt. Niin ja ysinkin Bahis on aika Baha... Kympissä se on hiukkasen lihonut! X3
Nyt kun siiten jo tämän aloitin niin jatkanpa vielä:
Alexander on 9:ssä aika mukavan näköinen ja seiskassa myös. FF8:Ssa se on pikkusen erikoinen otus... tai siis koje.
Ramuh/Se-mikä-nyt-olikaan-niissä-vanhemmissa-final-fantasyissä
on sellanen vanha thunderpapparainen josta en liiemmin pidä, ihan turhakin!
Quezacotl-nenäliina on eksoottisen näköinen, tosin...
Tuo Shiva vain vähentää vaatteitaan... ehkä sitten FF neljässätoista sillä ei enää ole mitään vaatteita!
Ifrit/Jinn on kaikkein kivoin FFX:ssä
Maduin on järjettömän ifritin näköinen
Tri-juttu siitä FF6:sta on aika jäätynyt tyyppi... kylmäsydämminen tappaja.
Ja sitten päästää siihen, yhteen parhaimmista: Chocobo summoneihin!
Choco/mog on aika mukava, vaikkakin se joskus on Fat Chocobo.
FF8 Chocobo: Todella tulinen pikku nilviäinen joka tulee tappamaan ne viholliset tosta vain!
Phoenix: Eniten siitä pidän Final Fantasy kuutosessa, kun sehän ns. pelastaa päivän...
Crusaders: Mukava summoni... kunhan sitä ei käytä... montakohan kertaa olen ajatellut: no what the heck! ei se mua enää voi tappaa kun mulla on näin rutosti HP:tä... sitten se tappaa...
Eden: Murhanhimoinen kasa kankaita
Ark: Cool... jesh... tappaa... mutta mitäs siitä, sitä varten se on
Knight of the round: Woohoo! Siinä ne tulevat! Lancelot! Arthur! Ja kaikki muut legendaariset sankarimme! Kerää koko setti! se tappaa jopa Ruby weaponin (no eipä ainakaan mun pelissäni!)
Magus sister:
Mindy: Pistävän tappava pikku mehiläistytteliini... kätevä taikoja
Sandy: Huippu attack, hyvät defense taiat ja muutenkin hyvä
Cindy: Meidän tarkoin varjeltu tankkerimme saapuu ja jyrää vihollisen kuin vihollisen. Mukava ättäkki... osaa parantaakkin!
Valefor: Hyvä lentojuttu joka tappaa kenet vain kunhan vain sitä koulutetaan
Ei jaksa enää jatkaa tätä... but, y'know: you get my point, ain't that right?
:tultamunille: :tultamunille: :tultamunille: tappokone
ronin21
26.3.2004, 11:24:06
Silllon kun aloitin ekan kerran pelaamaan finaleita, niin alotin kasilla ja kun summonoin siinä SHIVAN ekan kerran, niin se oli ehkä kauneinta mitä olin pitkään aikaan pelissä nähnyt!!!
Toiseks huipuks pitää tietenkin mainita Bahamut, sillä sen voima ja sulavat likkeet tekevät aina hyvän vaikutuksen =D
black_hawk
26.3.2004, 14:47:19
Kaikki ne on mahtavia mutta yksi nousee yli muiden ja se on bahamut siinä vasta kaunis tapaus se on hieno ja aika kovakin.Se luo jotain entis ajan mystiikka kun se on vieläpä loho käärme niin se on tosi kaunis.Itse asiassa kaikissa finaleissa missä oon nähbyt sen niin se on paras ehdottomasti
Mutta ei pidä unohtaa alexsander suuri se on myös hieno ja sen jaksaa käyttää vaikka se ei tekis damagee sama on bahamutissa ne on niin hienoja ja phonix kin on siisti.
Mutta jos pitää perustella miks bahamut on siisti niin muistelkaapa 9sin animaatijoita ja muittenkin finaleitten niissä aina yhtä komeana on bahamut
alexsander on vaikea hommata 7 kassa mutta senkun hommaa niin kylläse vaiva on palkittu iloinen omistaja
Thunderheart
30.3.2004, 15:14:08
juu, minun mielestäni kaikkein hienoin summon, mitä Squaren mahtavat maailmat pitävät sisällään on Eden FF VIII: sta. Se on niin ISO!!! Ja hittolaisen tehokas myös......sen kehittäminen 100 leveliseksi on yhtä tuskaa, mutta on se sen arvoista! :D
Soul Reaver
1.4.2004, 13:12:51
Noh, kerran eka FF:ni on Final Fantasy 9, niin tietysti sen ekan FF:n Summonit onnistuvat vaikuttamaan paremmin. Vielä kun se ysi oli pleikka ykkösen FF:istä kaunein. Ekaa kertaa kun kutsuin Ramuhia, niin enhän ennen ollut moista nähnyt. Upean sulavasti tanssahteleva ukkosmyrsky. Mutta koko sen pelin suola Summonien osalta oli, kun ne esiintyivät välianimaatioissa. :up:
Aah, Odinin heittäessä Grungirin keskelle Cleyraa ja täten tuhoten tämän oli taikuudeltaan käsinkosketeltavaa. Samoin oli Bahamutin ja Aleksanderin välinen lyhyt kamppailu. Ja tietysti Lindblumin joutuessa Atomoksen hyökkäyksen kohteeksi. Pistin nyt pilaajat varmuuden vuoksi, ettei FF 9:iä pelaamattomat kärsisi Summon-välidemojen spoilaantumisesta.
Mutta kumminkin, itselleni kaikkein upein ja vaikuttavin Summon/mikälie on Bahamut ZERO. Valinta oli tosin aika vaikea kaikkien Bahamuttien, Edenin, Arkin, Animan ja Typhoonin väliltä, mutta ZERON Bahhuli veti pisimmän korren. Muistan, kun pieksin Ruby Weaponia Bahamut ZERO:lla kerta toisensa jälkeen. Mutten ikinä kyllästynyt. Hän on se oikea lohikäärmeiden kuningas, toisin kuin FF 10:n Bahamut, joka loistaa koreudellaan kuin joulukuusi, vähän liian absurdi makuuni. Sekä FF 7:n ja kasin Bahamutit (ei koske Neo Bahamuttia), jotka ovat muuten ihan hienoja, paitsi että he ovat sen verran koruttomia ja olemukseltaan ZEROA vaikuttamattomampia (sekä tehottomampia), että he eivät oikein anna kuvaa itsestään lohikäärmeiden kuninkaina. Siis nämä ainakin verrattuna ZERO:n.
+1...tästä se alkaa. :)
Bahamut. Se vain on niin iso, voimakas, mahtava ja niin hiano. Kaikista ihmeellisistä örkkeleistä lohikäärmeet on ykkösiä ja Bahamut on niiden kuningas. No tietysti Shiva on kyllä tosi kaunis, mikä täällä on jo tullut esille.
Bahamut FF X:stä. Luultavasti siksi koska olen kouluttanut sitä aika paljon ja se on tällä hetkellä yksi tehokkaimmista Aeoneista.
Leviathan FF IX:stä. Erittäin hienon näkönen, mutta ei yhtä hyvä kuin Bahamut. Hyökkäys on hieno Leviathanilla.
Yunski
16.4.2004, 12:46:52
Minun suosikkeihin kuuluu Bahamut, Ifrit, Odin ja Shiva.
Bahamut siksi koska itse tykkään lohikäärmeistä.
Ifrit sen takia kun se on niin coolin näköinen, varsinkin FFVIII:ssa se kun se kutsutaan.
Odin varmaan siksi kun tykkään siitä kuusi jalkaisesta hevosesta ja sarvipää heppu on jotenkin mysteerien.
Shiva taas on jokaisessa Finaleissa kaunein summoni.
zeikki-
26.4.2004, 20:01:42
Bahamut on nro. 1. Se on aina tehokas, hieno, ja muutenkin osaa säväyttää aina uudestaan. Kympin ja x-2:n Bahamut tosin oli melkoinen pettymys. Se rinkula pään päällä häiritsee jotenkin.. Semmoset hirmu massiiviset on aina siistejä, paitsi ne jotka räjäyttää koko maailman ilman että vihollisille tulee pienintäkään naarmua.
Odin on kanssa tosi hieno melkein kaikissa. Kympissä sekin piti korvata jollain Yojimbolla! (No kyllä sekin ihan kiva on) Toisaalta vaihtelu kyllä virkistää, Shivaan ja Ifritiinkään ei keksitä enää mitään uutta. Ne vois vaihtaa jo pois.
Ärsyttävimpiä on kyllä ne pitkät joista ei välttämättä saa edes mitään selvää (esim. Eden, FF VIII ja Ark FF IX).
FFX-2 oli summon-loitsuissakin pettymys. Vain special-dresspheret jäivät ja nekin on ihan rumia. :eh:
Itse pidin tosi paljon Diabloksesta, vaikka se ei olekkaan niitä voimakkaimpia. Ensin sen ulkonäkö: Sillä on hienot siivet joissa on kynnet(?) niiden päissä, sen pää on ihan kuin Lich Kingin päähine wc3 tft:stä joka jo itsessään on hieno. Sitten itse liike: se kerää lepakoita(jotka on hienoja) kasaan ja muodostaa "pallon" joka liiskaa vihollisen(olisivat saaneet tehdä niin että se mihin hyökkää palautuu hiljalleen normaalin muotoon) ja sen ymrärille tulee hienoja "symbooleja".
korppis
27.4.2004, 20:38:03
Hienoa. Olen iloinen, että joku viitsii tehdä threadin, jossa minä voin ilmaista mielipiteeni. (köhköh +1)
Eli siis, minun mielestä yksi hienoimmista Summoneista on FFVII:n Hades. Julman näköistä, mutta kaunista. Sitten myös tykkään Ixionista. Kaunis heppa, joka on yllättävän tehokas (kun sitä vähän kehittään, niin kuin minä. Ennen Seymour Omnisia tavallinen isku 9999 ja overdrive myös 9999 =/)
Mutta niin.
Okei. Lempisummoneitani on aika paljon mutta parhaimmat.
Knights of the Round (FFVII): Hieno ja vaikuttava summon. Pitkä kutsu"demo" ei kyllästytä. Ritarit mätkivät vihollista/vihollisia omalla tyylillään. Hee :D Ja se huipentuu siihen viimeiseen jonka silmät välkkyy ja niin pois päin. KOTR on kyllä pelastus vaikeimmissa pomoissa (lähinnä Weaponeissa) vaikka Emerald Weapon on tullut päihitettyä ilman sitäkin.
Shiva: Kaunis jääkuningatar, viileä asenne. Hänet on suunniteltu erilailla jokaisessa FF:ssä missä on ollut mutta aina Shivan tunnistaa. Hänellä on näyttävä tyyli jäädyttää viholliset. FFX:n Shivalla on kyllä näyttävin ulkoasu (varsinkin kampaus).
Doomtrain (FFVIII): Tähän "ihastuin" ensinäkemällä pelissä. Eh, ihastuin? :D
Se ajaa tosi siististi vihollisten yli ja aiheuttaa mukavat huonot statukset jos ei oo suojausta. Plussaa on se että se tekee myös Meltdownin! Hienosti synkkä ulkonäkö myös (varsinkin "kasvot"). Doomtrain on juna jonka alta ei juosta niin helposti ;D
Odin: Kuusijalkainen hevonen ja näyttävä ulkoasu. Kasin Odin on hieno, mutta myös seiskan. Ai niin, ja ysin! Okei, nyt menee vaikeaksi. Varsinkin kun menee Malboroa tai Elnoylea vastaan (FFVIII) niin odotan Odinia. Mitäs muuta sanoisi Odinista..en keksi nyt muuta siitä. :huh:
Bahamut: Jes, lohikäärmeiden kuningas. Näyttävät kutsudemot eri FF:ssä.
"Jylhä" ulkonäkö ja ai että mie rakastan Mega Flarea! :D Upein Bahamut on varmaankin FFX:ssä tai FFIX:ssä. Lohikäärmeet on vaan niin hienoja...
Yojimbo (FFX): Odin korvattiin Yojimbolla, vaihtelu virkistää. Samurai-ulkonäkö on myös aika hieno :D Zanmato on kyllä todella upea. No mercy for anyone.
Yojimbon "entranssi" on myös aika näyttävä.
Eden (FFVIII): Todella näyttävä kutsudemo. Valtavan kokoinen summon ja tapa millä rankaisee vihollisia. Whoo. Vähän niinkuin KOTR. Ensimmäistä kertaa kun näin Edenin niin :ooh:
Anima (FFX): Sama juttu kuin Edenillä ja KOTR:illakin. :ooh: Oblivion on Animan näyttävin isku. Siis niin mahtava. Anima myös teki minuun Lucassa vaikutuksen. Siinä on myös sellaista "tiettyä pelottavuutta" ja synkkyyttä.
Ark (FFIX): Edelleen näyttävä. Varmaan yksiä FF:ien näyttävimpiä summoneita ja kutsudemoja. Ysistä tämä on suosikkini. Tuo ehkä hiukan mieleen ysin taian, Doomsdayn. Ja se miten Ark "muuttaa" muotoaan kutsudemossa, jee. :D
Carbuncle (FFVIII, esim.): Kukapa ei pitäisi tästä söpöstä summonista!
//Höh. Unohdin aivan Diabloksen, Hadeksen ja Phoenixin. Phoenix on kyllä yksiä pelastavimpia summoneita. Hades on synkkä mutta siisti. Diablos on kanssa aika näyttävä! Sen siivet on hienot
Hienoinpia ovat minun mielestäni:
(Piti jakaa ykkös- ja kakkos paikka ku kummatkin on tosi hienoja)
1.Bahamut,lohhari joka tulee taivaasta ja tekee Flaret vihuihin!
1.Alexander,Jumalaton kone ilmestyy,avaa luukun,päästän piskuisen laaserin luukusta ja jälkitapahtumat ovat kuin ydin pommin jäljiltä!
2.Ramuh,vuori nousee maasta ja sen päälle ilmestyy Gandalfin näköinen Ramuh ja sitten hän käristää sähköllä vastustajat.
2.Odin,Ritari ilmestyy vuoren päälle allaan monijalkainen heppa ja tulee miekallaan halkaisemaan viholliset.
3.Kujata joka tekee tetra disasterin.
Muuten kaikki summonit ovat omalla tavallaan hienoja.
Julppa
17.5.2004, 20:37:42
Summoneiksi lasken kaikki paitsi X:n kutsumiset, sillä siinä ei ole enää perinteisiä summoneita. Eli siis niiistä "perinteisistä" parhaat ovat yleensä ne viimeiset eli Eden, Bahamut ZERO, KotR ja Arc. Tämä nyt oli aika itsestäänselvyys, sillä ovathan ne aika näyttäviä ja myös tehokkaita. Ainoa haitta on niiden ylenmääräinen pituus, keskimääri 2 min., Eden jopa n. 5 min. Tästä syystä niitä ei koko aikaa jaksa tehdä, mutta ovat ne silti ykkösiä.
Bahamut on tosi cool, varsinkin FFIX:ssä.
Animasta pidän sillä se on näyttävä ja tehokas.
Yojimbon Zanmato-hyökkäys jää pysyvästi mieleen (raakuus plussaa).
Shivasta voi sanoa, että hyökkäyksen lisäksi itse summonkin on kaunista katseltavaa.
Choco/Mog FFVII:ssä, ;D .
Siinäpä viisi summonia, joista pidän.
BlizzarD
23.5.2004, 12:23:27
FF VII: Bahamut Zero, Knights of the Round: Mielestäni KOTR on hienompi ku kaikki lyö erilailla vihollista, mutta myös Bahamut Zero on hieno kun se ampuu avaruudesta ja sitten tulee iso tulipallo(?) joka lopulta sitten räjähtää. Hienoja molemmat.
FF VIII: Doomtrain ehkäpä koska se on todella hieno GF ja se animaatiokin on hieno.
FF IX: Mikään ei ole mielestäni kovin erikoinen, mutta jos joku pitäisi valita niin ehkäpä Atomos. ;D
FF X: Ehdottamasti Anima. Ihailin heti sitä voimaa kun se ensimmäisen kerran ilmestyi Lucan stadionilla. Ja sen Overdrive on tosi hieno.
Critis
23.5.2004, 13:48:07
FFVII:
-ChocoMog koska se animaatio on hieno ja siitä tulee se hieno BOOM! merkki.
-Kaikki seiskan Bahamutit koska se Megaflare on niin tehokas isku.
-KOTR se animaatio on niin hieno ja sitten jokainen ritari tekee 9999 damagea.
FFVIII:
-Odin se Zantsekuken on hyvä siitä kun se tappaa vihollisen heti ja siinä lukee
punaisilla jotain japaniksi tietääkös kukaan muuten mitä siinä lukee itse en tiedä mutta olis hieno tietää.
-Cactuar miksikös ei olisi öhöm avatar öhöm hieno kun se tulee yhtäkkiä kuvaruudun kulmasta tekee sitten tuhat neulaa.
-Eden koska sillä on hieno animaatio vaikka onkin hieman pitkä ja voimakkain
GF koko pelissä ja tekee enemmän kun 9999 damagea.
FFVIII:
-Odin se Zantsekuken on hyvä siitä kun se tappaa vihollisen heti ja siinä lukee
punaisilla jotain japaniksi tietääkös kukaan muuten mitä siinä lukee itse en tiedä mutta olis hieno tietää.
Nuo punaiset japanin kieliset merkit mietityttivät minuakin aika lailla mutta sain kuulla, että ne eivät merkitse mitään sen isompaa kuin....... (yllätys yllätys) Zantetsuken!
Oma suosikki Summonini on FFVII:n Neo-Bahamut (olikohan oikea nimi, kummiskin se iso punainen joka nostaa ilmaan ja sitten ampuu)
Myös Choco/Mog on kiva. Mogilla on kamikaze huivi otsalla ^^
Sookie
25.5.2004, 19:06:34
No mä luulen että mun suosikiksi nousee Odin. Se on vaan niin tyly, ja aika hieno kaikissa. Sitten yksittäisemmin: seiskassa varmaankin Bahamut, se ensimmäinen. Muissa alkaa mennä vähän yli se juttu, ja se on vaan yksinkertasen hieno.
Kasissa sanoisin et Diablo tai Bahamut, sanon Diablo kun äsken sanoin Bahamut. Veikeä hyypiö...
Ysissä sitten olis taas Bahamut aika varmasti. On vain niin siisti...
Ja loppujen lopuksi saatan sittenkin päätyä Bahamutiin lempparinani...
Minun lempparini kaikissa Final Fantasyissa on Bahamut paitsi kympissä. Kympissä se ei ole sen takia koska kaikissa muissa se on älyttömän ilkeän näköinen mutta kympissä se rengas ja värikkäät siivet pilaavat minusta Bahamutin ilkeän ja voimakkaan olemuksen.
Kympissä minun lempi Aeonini on Ifrit, (joka on minusta muissa Final Fantasyissa toiseksi hienoin Summon) koska se on juuri sellainen millainen Bahamutin pitäisi olla kympissä eli hienon, ilkeän ja vahvan näköinen. Mutta tosin FF7:ssa ei Ifritistä taas voi pitää, koska siinä sen naamanpiirteet näyttävät liian ihmismäisiltä.
leviathan. aina ollut paras & hienoin kaikista <3 vesielementti yleensäkin on aina ollut lempparini joka asiassa.
läheltä liippaavat myös valefor, bahamut ja shiva ^_^
FF X: Anima, koska se on niin valtava kaikki muut summonit jotka oon nähny jää animan jalkoihin ;D . Toisena on Yojimbo ilkeän tehokas (Zanmato) sitten ku sitä viel kehittää niin ai jai vihulaiset... Myös TULINEN Ifrit
FF VII: Hades julman näköstä kun joku huppu päinen luuranko tekee keitoksiaan ;D Bahamutit on tosi hienoi varsinkin se toka.
Bahamut on mielestäni paras, koska se näyttää jokaisessa osassa erittäin hienolta. Kun kaverini ensimmäisen kerran summonoi Bahamut Zeron, silmäni muuttuivat pyöreiksi (siihen aikaan se oli aivan mahtavaa grafiikkaa), kun Tera Flare jysähti avaruudesta vihollisen niskaan. Ysin Bahamut on toisiksi hienoin, erittäin uhkaavan näköinen. Kasin Bahamut jätti mielestäni ehkä hieman toivomisen varaa. Kutosen Bahamut on myös erittäin hieno, kuten viitosenkin.
Off-topic: Yay, eka viesti. :)
Sephiroth13
2.6.2004, 9:50:16
Parhaat Summonit ovat
FF VII: Choco/Mog ja Phoenix :shy: muista seiskan summoneista en kauheasti pidä paitsi tietenkin Bahamutista ja KOTR:ista.
FFVIII: En ole vielä kovin paljon kasia pelannut. Kaikista näkemistäni GF:istä paras on Diablos.
FFIX: Phoenix ja Odin. Phoenixista tykkään sen takia, että se herättää kaikki kuolleet hahmot henkiin. Ja kun laittaa Eikolle Rebirth Ringin ja kaikki hahmot kuolee niin Phoenix tulee ja herättää kaikki hahmot henkiin. :P Mutta tuo ei valitettavasti toimi aina.. :(
Odin on parhaimpia summoneita, koska kaikki viholliset kuolee sen iskusta jos se osuu.
SanHosee
5.6.2004, 20:54:24
Minun lempparini kaikissa Final Fantasyissa on Bahamut paitsi kympissä. Kympissä se ei ole sen takia koska kaikissa muissa se on älyttömän ilkeän näköinen mutta kympissä se rengas ja värikkäät siivet pilaavat minusta Bahamutin ilkeän ja voimakkaan olemuksen.
Sama täällä. FFX:ssä on huono Bahamut. Kaikkien aikojen parhaan ja upeimman summonin titteli menee näin ollen Animalle. Se on vaan niin pahis. Ja iso. Ja kova. Ja tottelee, kun käsketään tehdä jotain, eikä vaan vedä lonkkaa... *köh*magus sisters*köh* (jos ne nyt oli ne X:n kolme summonia mitkä tulee yhtä aikaa kentälle?)
Tonishi
15.6.2004, 10:17:33
noh...Vastaus(et) on:
Bahamut ,Tonberry :D, Cactuar, Yojimbo, Shiva ja....Ja...DIABLOS!!!!
Nuo ovat minun lemppari summoneita ^^.... Bahamut on hienoin FF8:sa ja FFX:sä! Tonberryn tiedätte varmaankin miksi..:eh: Cactuar on nii hauskan näkönen ja se pööllähtää kivasti siihen kuvaruutuun xD. Yojimbo...Aivan mahtavan näköinen! Shiva taas on....Niin....Söpö =).... Diablos on tosi magee!!!! Ja sillä on hauskan näkönen isku, kun se "heittää" sen "pallon" vihollisten päälle (siis ne viholliset on hauskoi kun ne litistyy).
ijikemushi
15.6.2004, 12:55:08
Bahamuthit on ihan parhaita. Tälläinen lohikäärme fani kun satun olemaan. =) Yleensä jopa ne on myös tehokkaita kuten jokaisen lohharin pitää olla.
Anima in myös ihan tarpeeksi sairas minun makuuni. Sellasen pelottavan näkönen iso örri joka tekee lämää.
Koomisin on Choco/Mog. Ekan kerran kun näin niin sille katkeili ihan hanaa. Ja se kamikaze huivi kruunaa kaiken. Sillon se ei ole enään niin hauska kun se iso lihava chocobo putoaa vihollisen päälle. Mutta hauska kuitenkin.
Lähes kaikki summonit ovat hienoja mutta joitakin poikkeuksia on myös olemassa. Summonit rocks!
In memoriam
27.10.2004, 18:36:17
Mielestäni kaikkein parhaat summon-olennot ovat X:ssä.
Erityisesti pidän Shivasta, Ixionista ja Animasta.
Shiva on kaunis, kun hän aluksi laskeutuu taivaista alas taistelukentälle. Hieno hetki, kun jäässä heijastuvat Shivan kasvot tulevat näkyviin. Sitten vielä overdrive. Diamond Dust on todella kaunis. Shiva lennättää jäätä vihollisten päälle.
Entäpä Ixion. En itse ole mikään heppahullu. Oikeastaan päinvastoin. Miksi sitten pidän Ixionista? Se on vain niin cool. Samalla jotenkin aidon oloinen ja samalla jotenkin mystinen. Todennäköisesti liittyy norjalaiseen mytologiaan, koska overdrive on nimeltään Thor's Hammer.
Sitten vielä Anima. Se ei ole kaunis, mutta se omalla tavallaan hienon näköinen. Krusifiksi, joka roikkuu kaulasta ja ketjut, jotka pitävät Animan kiinni. Ja sitten on vielä se alaosa, joka näkyy vain Overdrivessa. Se on tosi cool , kun se hakkaa nyrkeillään. Ja tietysti vielä Pain, Anima tekee vahinkoa silmällään.
Muista FF:stä parhaat ovat.
Knights of Round Erittäin komea. Kolmetoista ritaria viipaloi ja pilkkoo viholliset. Erittäin hieno, vaikkakin on julmetun pitkä. Toisaalta ei tätä ihan joka taistelussa tehdä.
Supernova Kai tämäkin lasketaan summoniksi, vaikka Sephiroth sen tekeekin? Hienon näköinen, vaikkakin pelottava fiilis, kun Sepi pistää tämän. Hienon näköinen kun ohittaa planeettoja ja menee jopa Jupiterin läpi. Taustalla soiva One Winged Angel korostaa tunnelmaa vielä hienommaksi.
Tietysti Bahamut on kaikissa paitsi kympissä hieno, vaikka en yksityiskohtia muistakkaan.
WWWWolf
27.10.2004, 19:54:37
Sori että satun olemaan vielä varsin pihalla muista osista kuin FF7:stä, joten tässä keskityn vain siihen...
Summoni joka Virittää Parhaiten Pelisarjan Tunnelmaan: Choco/Mog. En tiennyt mitään näistä summon-virityksistä aikanaan ja koetin käyttää tätä. Hankala kuvata ihan tarkkaan mitä mielessä pyöri kun tämän ensimmäistä kertaa näin, mutta kaiketi kaikkein osuvin ilmaisu olisi "Mitä h...? Täääääh!" :)
Legendaarisin: No mitäs luulette? Bahamut-trilogia, tottakai! Kaikkein näppärimpia ja kiinnostavimpia summoneita jos sattuu pitämään lohikäärmeistä. Neo Bahamut on aivan mahtava! Zero taas alkaa mennä animaatioltaan pitemmän puoleiseksi...
Eeppisin: Odin. Steel Bladed Sword-animaatio on kertakaikkiaan sanoinkuvaamattoman tyylikäs.
Pettymyksiä: Knights of the Round. Tämän saamiseksi piti turvautua huijaukseen, mutta olisin takuulla pettynyt jos tämän olisin hiellä ja vaivalla hommannut. Ainoa hyvä puoli on totaalisen järkyttävä damagemäärä. Animaatio? Tylsä kuin hauta ja pitkä kuin nälkävuosi. Nyt olen pelaamassa peliä läpi huijaamatta, ja taidan jättää tämän hankkimisen kolmoslevyn murheeksi. Muuten pelin jo alkujaan tylsistä taisteluista tuppaisi tulemaan sanoinkuvaamattoman puuduttavia. :) (Täten annamme Knights of the Roundille "olet käynyt jo tänään vessassa"-palkinnon. Ihan muuten vain.)
Sixpounder
27.10.2004, 20:34:03
Kyllä se on tuo FFX:n Anima! Feel my pain, COME ANIMA! :D Ja Anima on muuten vaan niin hiton siisti Aeon. oblivion on niin hgauska ja siinä on kauhua niin jo on hauskaa! Anima sai pikku siskoni myös kiljumaan ;D Kun se teki oblivionin niin se Animan toinen puoli pelotti sitä. Heh heh heh... Ja se on mahtava iskuissakin! Esim: Pain on aika varmasti tappava isku. Ja oma Animani on iskenyt jo vaikka kuinka kauan 99999 tavallisella attackilla. Joten vastaus on ANIMA!
Darruel
27.10.2004, 20:36:25
Voisin lyödä vaikka satasen vetoa, että olen joskus postannut tänne, mutta eipä sitä viestiä täältä ketjun uumenista löytynyt. Noh. Kirjoitetaan sitten nyt. :)
Hienoin. Jaa-a. Kaipa se kallistuu FFVII Bahamutheihin. Todella upeita. Varsinkin ZERO. Muita komeita sitten:
Valefor FFX
Leviathan FFVIII
Odin FFIX
ja sitten vielä FFX Anima. Siinäkin on kyllä paljon upeita elementtejä.
Mutta kyllä potti menee Bahamuth-kolmikolle.
Jim Alastor
27.10.2004, 20:55:23
Iffrit on itse asiassa henkilo kohtainen suosikkini ja kuuluu minun top 3 aeoneihin mutta se ei ole vasta kun se kolmasneksi parhain...Toisen paikan taas on ansainnut pitkalla urallansa finaleissa eli tietenkin:Shiva...mutta kaikkien muiden aeoneiden seasta olen valinut aeonin joka symboloi pimeytta ja esiintyi ensimmaisen kerran FFX:Lucan Blizt ball areenalla...Animan!Tama Aeoni on ylitse kaikkien muiden...
Sanoisin että Odin on paras vaikka animointi ei ole kovin hieno, mutta Odinin Zantetsuken on voimakas ja sen varmasti kaikki tietää. Sit jos hienointa etsii niin se on Eden, koska siinä on se animointi todellakin upea, se pitkä ja se on erilainen kuin muut.
WonderAndy
28.10.2004, 8:53:36
Tykkään eniten Bahamutista. Se on aina siellä voimakkaampien Summoneiden joukossa ja se saadaan yleensä taistelemalla sitä vastaan. Bahamutin Mega Flare kuulostaakin oikein tappavalta iskulta ja sitähäb se onkin. Vaviskaa, Bahamut tulee...
Nyarlathotep
28.10.2004, 13:02:05
Erhm. Tässä ollaan nyt vähän patti tilanteessa. Mielestäni Eden on hienoin mutta se on myös ärsyttävin koska se on niin pitkä. Mutta silti se on hienoin. Aluksi tulee vain oudon näköinen huvipuisto taivaasta mutta sitten kun Eden laukaisee se monen minuutin pituisen jytypaukun. Jonka se laukaisi Tonberrya vastaan, näytti kyllä todella hienolta. Mutta myös FFVII:n Hades on melkein yhtä hiano
Paras on sitten Knights of the Round. Kuvitelkaa mitkä damaget kun isketään monta, monta kertaa 5000-9999 damagea. Se on aika kova.
Velvety
28.10.2004, 17:18:17
Hmm. Vaikea kysymys, sanoisinko. x]
Mutta minusta Bahamut, Neo Bahamut ja Bahamut Zero ovat parhaimmat summonit. Bahamut on sinäänsä mukavan yksinkertainen, sen ilmestymisessä ei mene kovinkaan kauan. Bahamuthan on ollut mukana Final Fantasyissä jo seiskasta lähtien (en tiedä/muista oliko noissa vanhemmissa finaleissa, mutta korjatkaa jos olen väärässä). Neo Bahamut taasen oli hieno, hieman pitempi kuin tuo "normaali" muoto, mutta huomattavasti tehokkaampi. Bahamut Zero taas on upea näky. pidän kyseisestä summonista kovasti, enpä koskaan ole nähnyt sellaista summonia. Tiedän, että on olemassa sellaisia "hienompiakin" summoneita, mutta tämähän on mielipidekysymys, josta kukaan ei quote-sotaa jaksa käydä. Eiköhän tuossa kuitenkin ollut asiaa tarpeeksi? Suosikki summonini ovat siis Bahamut, Neo Bahamut ja Bahamut Zero. <3
ascalon
28.10.2004, 17:28:01
Nyt tuli todellakin aika paha. Tyylikkäin Summon kaikista FF:istä on vaikea valita. Lempisummoni on Ramuh, mutta se nyt ei välttämättä ole niin järin tyylikäs tai hieno. Se on muuten vain aika päheä. Bahamut on sinänsä ihan hieno, muttei kuitenkaan NIIN upea. FFIX:n Madeen on ainakin efektiensä puolesta ehdoton ykkönen, vaikka itse mörkö ei kaksinen olekaan. Sanotaan vaikka Ark. (FFIX) Tyylikäs ja pelkoa herättävä. Varsinkin kortissa todella hieno.
Johnny X
29.10.2004, 6:55:30
Jos yleisesti ajatellaan kaikkia FF-pelejä niin silloin puhutaan Bahamutista, oli se sitten FF4:n tai FF10:n versio :) Jos kuitenkin puhutaan yhdestä Bahamut-yksilöstä niin ylivoimaisen voiton vie FF7:n Neo Bahamut. Se kuvastaa hienosti uutta nuorta Bahamut-sukupolvea (tai minä olen aina halunut ajatella perus Bahamutia vanhemman lajin edustajana, Neota uuden sukupolven edustajana ja ja Zeroa ainoana alkuperäisenä, vanhimpana; mut sehän on vaan minun näkökanta), jossa viisaus ja voima ovat kiteytyneet (tai ehkä paremminkin romahtaneet; huomioi Bahamutin ulkomuoto, aivan kuin vuoret olisivat yhtä sen kanssa) yhteen saaden aikaan uuden, paljon voimakkaamman ja suuremman Bahamutin.
Plussaa tulee jo siitä ettei Bahamut edusta mitään tiettyä elementtiä kuten Shiva, Ifrit tai Ramuh, vaan sen liekki on jotain muuta kuin pelkkää tulta.
Mitä tulee tuohon FF10:n Bahamuttiin, minusta se on liiankin inhimillinen ylevän käyttäytymisen ansiosta. Kädet ristissä, kahdella jalalla ja leuka pystyssä seisova lohikäärme ei vastaa käsitystäni voimasta ja viisaudesta lohikäärmeessä, joka on elänyt useamman ihmisen sukupolven (vaikka tosin Bahamutin ikään ei viitata oikein mitenkään; omia käsityksiäni taas). Mielestäni Bahamut sukupuun heikoin lenkki.
Real Emotion
29.10.2004, 13:09:07
Lohikäärmemäinen Valefor on suosikkini.
Se ei ole kovin tehokas taisteluissa, kun vertaa johonkin muuhun aeoniin.
Silti pidän siitä, koska se on niin suloinen.
Sekin hyväpuoli siinä vielä on, että sillä on siivet. Siivekkäät otukset ovat ihania.
Yuna myöskin kutsuu sen hienosti esille.
Sininenkissa
29.10.2004, 15:40:20
Bahamut.
Kaikki seiskan Bahut on ihania! Ja kympissäkin (muista en ole nähnyt.). :lovetus: Se on niin sulonen, pikku, musta lohkari joka haluaa tappaa kaikki.
Sitten hyviä on myös se himo Samurai siinä kympissä (se pesukarhu on ihuna!!) ja sitten Chocobo seiskassa. Se on söpö mutta tylsä... :P
Näyttäisi siltä että Bahamut vetää tilastojen kunkkuna....mun on pakko mainita omista säväreistä kun ensi kerran punaisen summon materian löysin nimeltä Hades....Seiskan monet summonit oli loistavia, mutta tämä vetää kylmiä väreitä vielä usean vuoden jälkeen kun ajattelen Hadesta loitsuamassa patansa äärellä...en ole koskenut VII sitten vuosiin, mutta teidän vika!!! (.../kiitos=) Neiti lähtee kaivamaan levyjä kaapinpohjalta... :lovetus:
Muita kauniita/sävähdyttäviä olleet Ramuh ja Phoenix seiskassa, diablos ja tonberry kasissa, ysissä ei suuremmin säväyttänyt muuta kuin Ark ja kympissä shiva veti pisimmän korren...kaunista ja niin feministinen kiireestä kantapäähän....Mulle ei Bahamut ole koskaa oikein sanonut mitään...
(olenko outo???) :ooh:
Final Weapon
1.11.2004, 21:45:04
Noh...öö...tehdään nyt sitten TOP 5!!!
jah.. tässähän se on, ei mennyt pitkään miettiessä...:
5. Bahamut
-Kaikki aina kehuvat Bahamuttia, mutta minusta se ei ole kovinkaan hieno
tai mahtava. Tietysti onhan se voimakas.
4. Magus Sisters
-Siis aivan mahtava summon(FFX)! Ja hienoa on myös se että taistelemaan
ei tule vain yksi Aeon vaan kolme!!!:ooh:!!!
3. Kinghts of the Round
-SIIS VÄHÄN HUIPPU! Ihan hienon näköinen ja ERITTÄIN VOIMAKAS!
2. Valefor
-Hieno ja itselläni hirveän voimakas. Esim. aina kummallakin Overdrivellä
tulee se mahtavat 99999 damagee! Ja sattuu olemaan myös Yunan
ensimmäinen, luotettavin ja uskollisin Aeon.
ja kappas vain... mutta ykkössiahan onkin jaettu!
1. ANIMA
-Huippu voimakas, suuri, pientä pelkoa herättävä ja mahtavasti keksitty!
kuka ennen tätä olisi keksinyt tehdä tuollaista kaksi osaista hirviötä, joka
on kahleissa. Tosin nimen perusteella, ensimmäisen kerran kun kuulin
kaveriltani FFX:stä ja Animasta ja sen voimista...kuvittelin että se olisi
jollain tavalla Omega Weaponin tai sen tapaisen näköinen(mutta tämä ei
olisi ihmeellisesti nelijalkainen, vaan kaksijalkainen, ihmisen tyylinen
Weapon) Mutta Anima RULEZ!!!...aivan ja Oblivion...siis tuo huippu
Overdrive, Anima on (lähes)voittamaton kun se tekee Oblivionin! Ajattele
kun saat Animan iskemään jokaisella 30:llä iskulla 99999, niin Avot!
no oikeastaan tämä on kaikista paras:
1. YOJIMBO
-Juuri hieno ja TODELLA voimakas! Etenkin Zanmato. Itselläni ei
tarvitse maksaa kuin 100 gil ja tämä tekee varmasti Zanmaton. Sitten 70 gil
Wakizashiin ja 30 gil Kozukaan. Yojimbo on yksin kertaisin ratkaisu kaikkiin
vastuksiin, jos onnistuu tekemään Zanmaton... Yojimbo on yksin kertaisesti
coolein ja voimakkain Summon/Aeon(monet eivät ehkä ole samaa mieltä).
Ja Yojimbon koira ja Yojimbon kutsumis-video on aivan mahtava.
Tuo koira on juuri sellainen mitä tuollaiselta Aeonilta voisi odottaa...
Siihen loppui lista...(toivottavasti en kirjoittanut joitan asioita ärsyttävällä tavalla esim. noin pitkä teksti, itsesestäni puhuminen, tuo sana mahtava ja nuo suuret välit melkein jokarivin välillä)
Kiitos...
Yami no kokoro
2.11.2004, 13:36:52
Aah! Neo Bahamut ja Bahamut seiskassa!
Rakastan noita ihania hömelöitä!
Ihania liskoliinejä. Grafiikka on hieman kulmikasta, mutta olen kasvanut pikseleiden keskellä, joten se ei haittaa. Ja ajatushan se tärkein on.
...Ne vain ovat niin ihania...
Ah, olin unohtaa, myös kympin Ixion. Ihuna. Haluan sen lemmikiksi.
Bahamut, Neo Bahamut, Bahamut Zero, Valefor, kympin Bahamut,Leviathan, Odin, Choco/Mog, Madeen, kympin Ifrit, kasin Shiva, Quettie(kasissa se sähköolio), :lovetus: KAIKKI! :lovetus: Ne on vain niin ihania! Final Fantasy olisi paaaaaljon tylsempi ilman Aeoneita, Geeähviä, Summoneita ja Totemoita! Ja minähän kirjoitan ne isolla!
Mutta kaikkia en ole edes nähnyt, kun nuo pikkuvekjet tahtovat pelata pelit nopeasti läpi... :eh:
Setzer-44
2.11.2004, 15:13:38
Paras ja hianoin on tietenkin Bahamuth joka taitaa joka finalissa olla summonina.Se on vaan niin hieno ja lohikäärmeiden kunkku.Ja yleensä Bahamuth on paras summoni voimiltaan,eikös.Myös eräässä toisessa Squaren pelissä (Bahamuth Lagoon)on lohikäärmesummoneita ja kyllä siinäkin on Bahamuth paras ja hienoin ja se muistuttaa hieman FF kutosen Bahamuthia.Muita upeita summoneita on Leviathan,Ramuh,Ifrit ja Shiva.Leviathan on upea,Ramuh kiva elementtinsä takia,Ifritillä on aina hieno isku ja Shivalla on kiva nimi.
Ceassa
2.11.2004, 15:26:54
Eivät ole missään paremmuusjärjestyksessä, kunhan luettelen sitä mukaa kuin mieleen tulevat. :)
Minä olen aina pitänyt kovasti Shivasta, oli kyseessä sitten mikä Final Fantasy tahansa. Mahdottoman nätti ja siro olento, ja yleensä ensimmäisiä summonolentoja joita pelissä saat. Pelien loppuvaiheissa ei enää muihin voimakkaampiin summoneihin verrattuna niin hyödyllinen tai vahva, mutta miellyttävä olento kuitenkin ja Fire-vihulaisiin hyvinkin tehokas. Eritoten FFX:sta Shiva on jäänyt parhaiten mieleen, pelin muut aeonit ovat sellaisia isohkoja monstereita mutta pikkuruinen, ihmisvartaloinen Shiva silti sinnittelee Yunan rinnalla vähintäänkin yhtä suurella antaumuksella ja yhtä raivokkain hyökkäyksin kuin muutkin aeonit. Pieni mutta sisukas tyllerö, min pidän. Ja kaikissa peleissä kyseisen summonin esiintulo/hyökkäysanimaatio on myös yleensä hyvin vaikuttavan näköinen.
Valefor X:sta onnistui jäämään mieleen useasta eri syystä. Kymppiosan summonsysteemi erosi muista osista rutkasti koska siinä aeonit todella taistelivat pelaajan rinnalla, ja minusta oli hienoa että pelissä varta vasten näytettiin kuinka Yuna ensimmäistä kertaa manasi esiin ihkaoman aeoninsa ja miten heidän välillään oli selvästi nähtävissä hyvinkin vahva side, jonka kaltaista ei muissa osissa ole juurikaan ollut mukana. Lisäksi yksi kivoimmista kohtauksista pelissä on se, kun Valefor pelastaa Yunan silloin siellä Bevellessa tämän hypättyä sieltä rakennuksesta alas. Ja Valefor on myös ainoa aeon pelissä jonka on mahdollista saada perus overdrive-hyökkäyksensä rinnalle myös toinen hyökkäys, ja tämä osoittautui hyvin tarpeelliseksi seikaksi ainakin pelin alkumetreillä, kun muita tehokkaampia aeoneita ei vielä ollut käsillä.
Juu ja nyt kun vielä muistan niin tähän väliin pitää mainita, että minä yleisesti ottaen pidän kaikkein eniten juuri X:n summoneista (kuten tuosta ylempää ehkä voi jo alustavasti päätellä..). Muissa osissa summonit ovat olleet vain satunnaisia apuja taisteluissa, niitä on voitu junctioida tai muuten vaan määritellä kenelle pelin hahmolle tahansa, mutta X:ssä ne oli nostettu huomattavasti korkeammalle jalustalle. Itse asiassa jos tietyltä kantilta tarkastellaan, niin koko pelin tarina tai ainakin Yunan pyhiinvaellusmatka perustui aika lailla aeoneiden ympärille. Hänen täytyi kiertää rukoilemassa maailman jokaisessa temppelissä ansaitakseen uusia aeoneita, joiden avulla hän voisi treenata itseään voidakseen jokin päivä kohdata itse Sinin. Tällä kertaa summoneita ei noin vain löydetty mistään satunnaisesta aarrearkusta tai polun varrelta tai vedetty joltain bossiviholliselta, vaan ne piti oikeasti ansaita, ja niillä todellakin oli oma tärkeä merkityksensä itse pelissä ja tarinassa. Tämä oli hyvin piristävä muutos noihin aiempiin osiin verrattuna, joissa summoneilla ei juurikaan ollut mitään sen kummempaa merkitystä taistelujen ulkopuolella (paitsi IX:ssa, joka antaitsee peukunnoston siitä että myös siinä Eidolonit näyttelivät pientä osaa tarinassa - pientä, mutta kuitenkin).
Eteenpäin... Anima. Ehkä pelottavin summonolento ikinä. Minä pelästyin sitä oikeasti kun se ensimmäistä kertaa ilmestyi pelaajan silmien eteen Lucassa, aeonin ulkomuoto oli jotenkin niin pysäyttävä ja karu ettei siinä tiennyt olisiko pitänyt sääliä sitä vaiko kipittää karkuun. Aeonin esiintulo on vähintäänkin häkellyttävä ja synkkä ja muutenkin Anima on hyvin pelottava ja summoneiden saralla myös aika erikoisen näköinen ilmestys. Ja voi että min olin paniikissa kun ensimmäisen Seymour-taistelun aika koitti ja ennen pitkää Seymour alkoi kutsua Animaa mukaan - kirosin oikeasti ääneen että "eijei, älä kehtaa, ehheh... oikeasti, ei Animaa! *tärinää ja kylmänhikeä*" ja olin varma että edessä on yksi vaikeimmista kamppailuista pelissä, Anima oli antanut aiemmin itsestään sellaisen kuvan että en missään nimessä haluaisi ajautua sen eteen taistelun merkeissä. Noh, itse taistelu ei ollut mikään ylitsepääsemätön, mutta muilta osin hyvinkin mieleenpainuva. Lisäksi kyseisen aeonin kiinnostavuutta lisää myös tieto siitä, kuka olento oikeasti on.
Sitten, Choco/Mog VII:sta. Minä naureskelin tälle ääneen varmaan ainakin puoli tuntia kun sen ensimmäistä kertaa esiin manasin, ja vieläkin summoni saa aina hymyn huulille. Jotain aivan erilaista kuin mihin pelaaja on FF:ien parissa tottunut, on hauska nähdä tuollaista ylisöpöilyäkin välillä. ^^ Eritoten se Fat Chocobo -versio saa minut ratkeamaan takuulla joka ikinen kerta, mwahah. Ja on Choco/Mog kyllä ihan kohtalaisen hyödyllinenkin summoni ainakin pelin alussa, ei sen puoleen.
Ramuh ysistä. Tämäkin lähinnä tuon tarinassa olevan taistelujen ulkopuolisen osuuden takia, minusta on mukavaa kun summoneille annetaan välillä jotain muutakin tekemistä kuin vain pelkkänä apuvoimana oleminen taisteluissa. Minä tykkäilin paljon siitä Pinnacle Rocksin tarinankeruutehtävästä, ja tässäkin tapauksessa oli hauska "ansaita" Daggerille tuo hänen ensimmäinen varsinainen summoninsa.
Jo pelkästään esiintuloanimaationsa puolesta täytyy seuraavaksi mainita Yojimbo. Oikeasti, nätein ikinä. Ne hassut äänet joita aeon päästää paikalle saapuessaan ovat aivan ihastuttavia (ne "tiung, toing"... mitä ovatkaan, tiedätte varmaan mitä ajan takaa) ja muutenkin koko taisteluun saapuminen tapahtuu kovin rauhallisissa ja kauniissa merkeissä, on kuutamo ja kaikkea. Itse taisteluissa en juurikaan Yojimbosta pidä, koska aeonin hyökkäykset Zanmatoa lukuunottamatta eivät ole mitenkään erityisen hyviä, tulevat täysin satunnaisesti ja vievät vielä säännöllisesti käytettynä sievän summan rahaa. Mieluummin pelaan varman päälle ja käytän jotain muuta aeonia jonka hyökkäyksistä voi jopa olla täysin perillä. Ja tuo Zanmatokin on sellainen hyökkäys jonka käyttämistä en suosi lainkaan, mitä intoa siinä on jos tuollaisilla keinoilla kaikki pelin hankalimmat vihulaiset läpäisee? Itsekin joskus ensimmäisellä läpipeluukerralla tapoin Sinin Zanmatolla kun en sadannenkaan yrityksen jälkeen ollut saanut sitä tapettua ennen kuin se teki sen Overdrivensa (tuokin vastus olisi ollut helposti voitettavissa jos vain olisi jaksanut vähän hahmojaan kehittää), ja sen jälkeen tuli heti paha maku suuhun kun pääsin tuollaisella huijauksella taistelun läpi. Tyhmä Zanmato. ;(
Ja vaikka juuri pääsinkin sanomasta että tykkään kontrolloida summoneiden hyökkäyksiä itse enkä antaa olentojen tehdä niitä sattumanvaraisesti, niin pidän kuitenkin kovasti Magus Sistersseista. 1) Heille ei tarvitse maksaa rahaa, ja 2) hyökkäykset ovat jopa ihan hyviä, toisin kuin Yojimbon kohdalla. Minusta on hauska nähdä mihin ratkaisuihin sisarukset päätyvät pelaajan antaman pienen ohjastuksen jälkeen, ja yleensä tulokset ovat hyviä ja Sisterssit toimivat suht koht järkevästi. Lisäksi on hauskaa että yksi aeon onkin periaatteessa kolme, ja jokaisella heistä on omat hyökkäyksensä ja tehtävänsä. Minä muuten törmäsin alkujaan ensin Magusien Dark-versioihin ennen kuin olin jaksanut hommata varsinaisia aeoneita itselleni, ja olin hädin tuskin ehtinyt toipua siitä naurukohtauksestani ("mimitäh..?! kolme aeonia - öö siis, ötökkää? HAH") kun dark-siskokset sitten ensimmäisenä iskivät Overdrivensa päälleni - voitte uskoa että suhtautumiseni noihin "ötököihin" muuttui saman tien ja Game Over -ruudun käväistyä näytössä oli pakko lähteä hommaamaan kyseiset tapponeitoset omaankin valikoimaani. x)
Puffhuff... Siinäpä joitakin suosikkeja, vähän meni X-painotteiseksi taas muttakun se on hyväparhain. ^^
Naukseri
5.11.2004, 19:35:31
Jaa että hianoin summon? Kyllä se taitaa olla se cactuar...en nyt tiedä sen hienoudesta, mutta kyllä se hauska ja hyvä on. Hyvä puoli on myös se, että se on melko lyhyt aikainen summon (tai no...GF).Ensimmäisen kerran kun tämän kyseisen otuksen näin omalla puolellani... noh te tiedätte miltä ISOT naurut kuulostavat. Ihmettelempä vain miksi sillä ei ole viiksiä muissa kuin kortissa ja kun sitä vastaan otellaan (en ole varma siitäkään, kun ei muista!).
No nyt se hienoin eli Bahamut joka on ollut aina suosikkini FF8:ssa ja 9:ssä.
Mega Flare... se vain on niin nätti, en osaa selittää miksi. :eh:
Gondarf
10.11.2004, 18:42:46
Kyllä se Bahamut taitaa olla hienoin ja tyylikkäin. Kaikissa peleissä missä olen Bahamuthin nähnyt se on ollut coolein ja paras summoni. Sen tyylikäs lohikäärmemäinen ulkonäkö (kympin siivet oli kyllä aluksi järkytys) ja siitä hehkuva mahtiponttisuus, joka ilmenee varsinkin kympin "kädet ristissä" asennosta.
Myöskin Bahamuthin hyökkäys Mega Flare on jotain jota jaksaa katsella. Sitä kuinka se kerää vaimaa ja lopulta ampuu valtavan sädepallon joka syöksee vastustajan tuhoon.
Ja vielä lisäyksenä minä lasken myös Bahamuth zeron ja neon "tavalliseen" Bahamuthiin.
Anima on suosikkini. Tämä suuri demoni on sekä voimakas, että kaikessa synkkyydessää näyttävä ilmestys. Animan esiintuleminen on vaikuttava, taivaalta maan alle sinkoutuva koukku kiskoo Animan ylös suoraan helvetistä. Hänen iskunsa ovat aika synkän oloisia, kuten Pain ja Oblivion. Siteisiin kääritty pää, kahleet, ja eräänlainen kuori luovat oman tunnelmansa hänessä.
Kaaos
11.12.2004, 23:45:09
Top 3 summonia/esperiä/aeonia/GF:sea.
Bahamut:Kun oli Final Fantasy oli myös Bahamut (paitsi FF II jossa muistaakseni häntä ei löytänyt). Lohikäärmeiden kuningas, summonien jumala ja monet muut arvonimet square on jättiliskolle suonut eikä suotta. Bahamut on ylivoimaisesti ollut merkittävin summon juonen kannalta Final Fantasy historiikissä.
Final Fantasy I hän ylensin sankarit ammattinsa toiselle asteelle.
IX:ssä haastoi Kujan, tuhosi Alexandriaa, kunnes kohtasi Alexanderin itse.
Bahamut on yleensä ollut tuhoisin summoni aina VII asti jolloin muut "jumalat" anastivat sen hänen paikkansa, mutta hyvitykseksi sai kolme versiota itsestään toineen toista parempia, vaikkakin VII ensimmäinen bahamutin tulosta syntyvä ääni kuulostaa ihan kirkuvalta norsulta. 2d bahamuteista V ja Vi ovat tietenkin parhaat mutta 3D loisto on liian paljon niille. IX:ssä hahmo palaa lohikäärmemäisempää muotoonsa enkä VIII pitää ensin hoitaa pari asiaa kun pääsen saamaan hänet itselleni. X:n Bahamut oli kyllä hirvittävä kuvatus verrattuna häntä edellisiin joten toivon että tulevissa osissa saataisiin enemmän Zeron näköisen
Diablo: FF VIII:n tyylikkäin ilmestys. Vaikka onkin esiintynyt vain yhdessä FF:ssä (toivon silti hänen palaavan vielä joskus) jo taistelu diabloa vastaan oli synkkä. Pimeyden ympäröimä juokkueesi yritää selvitä 1 cd:n kovimmasta haasteesta. Voittaminen on kyllä sen arvosta saadessasi Dark Messengerin itselleen. Varsinkin pimäen viestintuojan kutsuminen on antoisaan, kun hautausmaa taustalle ilmestyy lepakkoja jotka luovat yhdistyessä Diablon. Sitten seuraa ison demipallon luonti mikä paiskaantuu vihollista päin pahan enteisin merkkien saattelemana aiheuttaen mukavat vahingot tai pahimmiten ei yhtikäs mitään. Koko olemus silti on niin hieno mustan ja punaisen yhdistelmä että pahimman näköistä tyyppiä saa hakea.
Alexander: Pyhä elävä linnake kuulu niihin summoneihin jotka pitätää heti palauttaa takaisin peli sarjaan. Ensiesiintyminen VI:ssä oli hieno, mutta VII:ssä sai minut hengähtämään linnakkeen kauneudesta, jonka kasin Alexander meren rantoineen paransi vielä enemmän. Huippu saavutettiin ysissä, vaikka häntä ei saanut eidolonina. Kun Alexander nousee hädän hetkellä suojelemaan kaupunkia siipiensä avulla Bahamuttia vastaan Voittaen lohikäärme kuningaan pyhillä säteillä mikä tarkoittaa, että hän on parempi :P, mutta kohtaa oman kohtalonsa lopuksi.
Tämä jos jokin ansaitsisi paikkansa tulevassa osassa
Dorianthem
17.12.2004, 16:38:35
Lempparisummonini on juuri FFX:n Shiva. Siinä Shivalla on kauniit ja esillenousevat muodot. Shiva on kyllä aivan mahtava
Aeonina.
Kauhein summon, minkä tiedän on bahamut. Ja vieläpä taas FFX:n Bahamut. Tämän pahin isku, Megaflare, kestää mielestäni liian kauan. Ja Bahamutista on tehty LIIAN hyvä. Sillä on niin paljon taitoja, että olisi helpointa listata, että mitä liikettä se ei osaisi.
//
No paras on tietenkin ANIMA!
Animalta löytyy tietynlaista karismaa, jota jokapojalla ei ole. Vaikka Anima näyttääkin välillä kärsivältä, totuus on se, että pian te tulette kärsimään, jos olette Animan lähettyvillä.
Setzer-44
17.12.2004, 17:24:28
Olen vissiin postannut ennenkin tähän ketjuun mutta voin sanoa että olen muuttanut mieltäni sillä nykyisin hienoin summoni on FF VI Crusader sillä kun sen kutsuu tulee hieno liike minkä ne kolme tekevät ja tässä summonissa on se haittapuoli että se sattuu iskemään omiakin mutta se on kyllä vaan hieno.Onko muuten Crusader myöhemmissä finaleissa?
Master Tonberry
17.12.2004, 21:54:26
Eräs lempi summoneistani on ehdottomasti Ifrit, sillä tuo liekehtivä hirviö on vaikkakin pelottavan näköinen myös erittäin komea.
Tai sitten on Bahamut, joka teki vaikutuksen olemalla suuri ja mahtava lohikäärme, ellei voisi myös olla Cerberus, sillä tuo kolmipäinen koira on erittäin vaikuttava näky....... Siinähän ne sitten olivatkin :shy:
Ultima Weapon
22.12.2004, 1:41:11
Lempparisummonini on juuri FFX:n Shiva. Siinä Shivalla on kauniit ja esillenousevat muodot. Shiva on kyllä aivan mahtava
Aeonina.
Kauhein summon, minkä tiedän on bahamut. Ja vieläpä taas FFX:n Bahamut. Tämän pahin isku, Megaflare, kestää mielestäni liian kauan. Ja Bahamutista on tehty LIIAN hyvä. Sillä on niin paljon taitoja, että olisi helpointa listata, että mitä liikettä se ei osaisi.
Bahamut ei ole minusta liian hyvä FFX, ainakaan aluksi kun sen saa... mutta tottakai se sitten on hyvä kun sitä on kasvattanu tarpeeksi niinhän ne muuteki aeonit tekevät :). Mutta siinä puhut totta että tämän aeonin owerdrive kestää liian kauan ei sitä kukaan jaksa kattoa.
Ja nyt omiin mielipiteisiin: FFX:n Anima on paras ja hienoin aeon koko FFX:sässä, vaikka onhan se magussisteriki ihan hieno ja hyvä, mutta ei se pärjää mahtavalle ja coolille animalle xD.
Rumin summoni on tietenki FFX:sässä Valefor ja huonoin se kans on...
YunaTheMage
26.12.2004, 14:43:09
Minä pidän erityisesti FFX:än Shivasta...
Aijai kun Shivan Attack näyttää ihan balettitanssijan liikkeiltä kun veljeni (ihastuu kaikkiin hiukankin paljastavampiin naishahmoihin Finaleissa... Esim Tifa, Selphie ja Rikku...) nmäki Shivan ensimmäisen kerran, hän näytti varmaan tältä: :eek:
Sitten VII:ssä Choco&Mog on HAUSKA ;D Varsinkin Fat Chocobo, kuten joku tuolla taisi jo mainitakin....
Muita en juuri nyt saa oikein mieleeni... Ixion oli huono, en ikinä ole hepoista pitänyt....
Kyllä se omasta mielastäni FF X:sän Bahamut on yksi parhaimmista. Lohikäärmeet kun on aina kiehtonu pientä mieltäni ja Bahamut edustaa hyvin voimaa ja jykevyyttä. Ja sitten toisena tulee Shiva. Hän kun taas edustaa sitä hienoa sulavaa liikehdintää. Nämä kaksi hahmoa kylläkin ovat hieman ristiriidassa keskenään, mutta molemmat olemukset ovat minulle itselleni tärkeitä. Välillä kun tarvitsee olla jykevä ja toisinaan (tietyissä tilanteissa) pitää pystyä olemaan sulava ja hienostunut.
OysterOfBalance
7.1.2005, 17:08:49
Anima taitaapi olla hienoin. Vahvan Animan kutsuminen sopi oudolle seymourille paremmin kuin nyrkki silmään. Kun ensimmäisen kerran näki Animan voimat, niin alkoi pakostakin miettimään että tämäkö on pelin voimakkain Aeon? Ensimmäinen summon joka edes etäisesti pelotti hiukan. Ja vielä voimakas kuin mikä. Tyylikkäät iskut ja muutenkin graafisesti hieno toteutus.
PSX:nfinaleista hienoin taitaapi olla Alexander. Massiivinen Alexander ampuu kymmeniä välkehtiviä ohjuksia, jotka aiheuttavat massiivista tuhoa vastustajalle. Tosin ei FF-VIII:n tehokkain GF mutta silti.
Messiahcoin
11.1.2005, 16:48:25
Ehdoton suosikkini ja mieleenpainuvin summon on Anima. Kaikki osuu tässä kohdalleen aina taisteluun saapumisesta voimakkuuteen. Graafinen taso on myös upea. Animan kärsimyskin on melkein käsinkosketeltavaa ja oblivion overdrive todella hieno.
Myös muut voimakkaat summonit ovat jääneet mieleen, kuten Knights Of the Round ja Ark. Myös perinteiset, kuten Ifrit ja Shiva toimivat. Klassikoiden summonit eivät tee minuun niin suurta vaikutusta, niitä tulee harvoin käytettyä. Vaikka taitaa olla jokaisessa osassa että ne huonommat summonit jäävät parempien varjoon.
Finality
13.1.2005, 17:53:06
Hienoin on Alexander.
En tiedä pitääkö tässä ketjussa mitellä mikä Summon/Aeon/Eidolon/GF on vahvin tai millä on hienoin isku. Mutta Alexander on kaikista hienoin. FFIX:ssähän Alexander suojelee hienosti Alexandrian linnaa Bahamuttia vastaan. Se oli mielestäni pelin koskettavimpia kohtia. Vaikka aloin melkein itkemään, kun Kuja kehtasi mennä tekemään Alexanderista selvää!
Poletti
13.1.2005, 20:11:24
Bahamut on paras. Se on vahva, pidän kaikista lohikäärmeistä ja se on muutenkin hienon näköinen. Ainut ruma bahamut on X:ssä. Leviathan on myös hienon näköinen. Odinkin on aika kovan näköinen sen Tzantsetukeninsa kanssa ja muutenkin aika ilkeän näköinen.
Lifestream
13.1.2005, 21:02:50
Yojimbo on hieno. Sen yksityiskohdat ovat upeita. Ja Zanmato on niin hyvä!
Yojimbon Zanmatoon kyllästyin kyllä pian. Siinä menee järki, kun ei saa taistella välillä kunnolla. :nuija:
Shiva on kans iha kiva. Ja Odin ja Tonberry =) .
Shiva on paras n.s. klassikoista, mutta se on ehkä liian sininen.
Odin on suosikkejani etenkin FFVII:ssä, kun se voi tehdä Zantetsukenin ja Gunge Lancen.
Upein on EHDOTTOMASTI Phoenix. Se kun herättää henkiin hahmot ja tekee lämää vihulaiseen. Ja minä Rakastan lintuja!! :lovetus:
adenipoo
14.1.2005, 10:28:01
no tietysti paras on bahamut, esim ffx:ssä se on raju että kun se tulee sieltä taivaalta ja tömähtää maahan ja sit seisoo kuin kaappi siinä lady yunan vieressä. anima on kyllä todella pelottava se on siis niin iso ja kärsineen näkönen että meinaa itteäkin pelottaa. ifrittiä en pidä pahana enkä hyvänä mut se sellainen pikku-piru, aika tyylikäs sekin on. ff8:ssa odin on aika kova luu myös, kun sen tzantetsuken on hieno ja sen tulo tappelussa on aivan loistava. bahamutista diggaan kun se on ffien perus summoni. shivasta en oikein tykkää paitsi kun haluan vähän silmän iloo. :D
Lady Baralai
15.1.2005, 15:55:31
Shiva ja Bahamut taitaa olla mun suosikit. Shivassa on aina tyyliä ja viileyttä, varsinkin VIII:ssä ja siitä eteenpäin. VII:ssä se ei muistaakseni ollut yhtä tyylikäs...
Bahamut on varsinkin VIII:ssä todella upea, sen hyökkäys-animaatio on hienoimpia ikinä...sinertävä lohikäärme lentää pilvien seassa, nostaa hetkeksi päänsä niiden yläpuolelle kuin tarkistaakseen tilanteen, sitten sukeltaa pilvien alapuolelle tekemään useimmiten ihan kivasti tuhoa hirviölle...on siinä vaan sitä jotain.. :ooh:
Hienoin summon....
FFVII: Typhoon. Se on vaan niin erikoisen näköinen örvelö että jää kummittelemaan mieleeni aina.
FFVIII: Doomtrain.
Kaikki pimenee....Kuulet varoituskellojen soivan kun puomit laskeutuu eteesi... Tunnet junanraiteet jalkojesi alla.... kaukaisuudesta näkyy lähestyvän juna joka tulee sinua kohti täyttävauhtia... LOISTAVAA!!! :D
FFIX: Terra (se eikon susi, sori jos muistan nimen väärin)
On hienon näköinen kun se susi kutoo käsissään hienon vihreää energiaa. Mitäs siihen on enää sanomista. (Se kyllä näyttää vähän turhan paljon yheltä diguimonilta tai jotain sinne päin)
FFX Shiva
Niin elegantti ja tyylikäs. Ei häslää paljon ja damagen tekeminen tapahtuu helposti sormia napsauttamalla. Melkeinpä hienoin koko FF sarjassa.
freya™
19.1.2005, 21:01:59
Täytyy sanoa, että Phoenix on kaikista paras! Se on sellanen kaunis ja vaarattoman näkönen, mutta tadaa ulkonäkö pettää. Lisäks se on kuolematon, ainaki linnun oman mytologian mukaan. Mutta ehdottomasti Phoenix on paras VII:ssä....... Phoenix ***** + Final Attack ***** , ymmärrätte varmaan :lovetus: .
No joo Anima on kans aika KURKO näkönsä ja powerinsa puolesta, sen kutsunta on kaikista komein koko FF sarjassa... Ymmärrän miks Anima on vihanen, en itte ainaka haluis et joku heittäis ankkurilla päähän... :D
Sixpounder
2.2.2005, 15:53:43
Anima. Se on iso ja mahtava! Paras aeonini FFX:sä. Animan avulla olen mennyt pelin läpi (Siis kun sain Animan niin menin sitten lopun pelistä). Anima on myös siisti! Näyttää vähän Sinscalelta kun sillä on ne ihmeen kuoret sen kummallakin puolella. Oblivion rulz!!! :tultamunille:
Choco&Mog
15.2.2005, 13:58:19
Ehdottomasti Bahamut. lohikäärmeet voittavat reilusti esim. Ixionin, koska sattumalta en ole hevoshullu. Siksi minusta seiska on paras, koska siinä on eniten lohikäärmeitä (Bahamut, Neo Bahamut, bahamut ZERO...). Pidän Bahamuttista Myös siksi, koska olisi siistiä, jos osaisi kutsua niin hienon Summonin, jota luultavasti aika moni pelkäisi.
Palaanpa taas näihin vanhoihin tapoihin, joten teen minun oman TOP 5-listan.
1.Bahamut Se on siksi paras koska se on niin huippusuperhyvä Summon.
2.Anima kunniotan sitä, koska uskon sen olevan pohjimmiltaan hyvä...Blaah mitä tillintallinlässytystä minä osaankaan.
3.Magus Sisters Siksi, kokska se on aika erikoinen, kolme eri Aeonia...Ja tietty tehokas.
4.Shiva No, Empä tiedä oikein perusteluja, se on vaan niin Mahtava jään valtiatar.
Quetzaqotl No empä oikeastaan pidä siitä hirveänä, sillä on vain niin jänskä nimi.
Yozora
15.2.2005, 20:18:39
Yojimbo. Voi. Luoja. Rakastuin ensisilmäyksellä, kun näin Yojimbon FFX:ssä, ja toivoin kuumeisesti, että "kai minäkin saan tuollaisen aeonin itselleni!" Onneksi sain. Yojimbon summonaus-animaatio on mielestäni kaunein ikinä, ja sen samurai-look aivan mahdoton vastustaa. Sitä paitsi Yojimbolla on koira! Miten voisin olla rakastamatta aeonia, jolla on paksu pahiskoira? Ja sitten on tietenkin Zanmato, jonka animaatio on aivan upea.
Leviathan. Hieno "kastemato", tyylikäs ja kaunis. Leviathanissa on varsinkin ihastuttavaa sen terävä nenä ja pitkät, suipot korvat. Parhaimmillaan Leviathan on mielestäni FFIX:ssä, varsinkin kun se oli saanut siivet sitten FFVIII:n. Summonaus-animaatio on todella upea, varsinkin juuri IX:ssä. Kuuluu ehdottomasti lemppareihini!
Bahamut. No tietenkin. Lempparini on, vaikka monet ovatkin toista mieltä, FFX:n Bahamut. Se on niin mechamainen ja siitä ihan huokuu, miten se tietää olevansa hyvä. Upea ilmestys.
Extrana FFIX:n Fenrir. Valtavan kaunis susi, täytyyhän sitä rakastaa.
Vekkuli
17.2.2005, 18:26:55
Bahamut rulez! Bahamut on paras! Mielestäni Bahamut on ikäänkuin voiman vertauskuva, ja sitten on Anima, ilkeän näköinen mutta pohjimmiltaan hyvä aeon. Eikon Fenrir on myös hieno, samoin Ixion. Ixion on ihana, se on nopea ja kaunis, eli täysin erilainen kuin minä, joka lyllerrän menemään ja pelästytän kaikki pois tieltäni. Ai niin, Yojimbo. Meinasin unohtaa. Se on todella hieno, oikea samurai-look ja kaikki. Ja sen koira on ihana pörröinen pikku-samurai-koira! Mie tahon kanssa sellaisen :lovetus:!
Anima ja Bahamut tulevat, Yojimbo ei mahda mitään, pimeä puoli pääsee valloilleen ja vie voiton :evilgrin:!
Tangentti
20.2.2005, 9:24:58
Bahamuth on aina ollu parhaimpia ja ja hienoimpia summoneita.Eikä vain FF:ssä vaan myös Bahamuth Lagoonissa.Toinen kova sana on Leviathan joka on myös hyvin vaikuttava ja sekin yleensä aiheuttanut monta tiukkaa taistoa.Ramuh on myös kova sana ja varsinkin Kutosessa ja siinähän hän kantaa hieman suurempaa osaakin kuin vain vanhaa papparaista.
Alexanderkin on upea ja Stray Cat kutosesta siksi koska pidän kissoista.
Neo Bahamut sekä Choco/Mog ovat ehdottomasti suosikkejani VII:sta, toisessa tykkään siitä ilmanäkymästä sekä tietenkin itse summonin giganttisesta koosta ja toinen taas on yksi hulluimpia summoneita mitä muistan FF-peleistä ja on mukavan erilainen verrattuna muihin summoneihin. VIII:n hienoimpia taas ovat mielestäni Leviathan sekä Quezacoatl
huru-ukko
1.3.2005, 9:33:22
Minusta Cactuar on hienoin summon.
Se on niin yksinkertaisesti tehty, ja animaatiokin on sopivan lyhyt, mutta vaikka 1000. needles-isku ei olekaan kovinkaan tehokas niin se on hieno.
Ja se on hauska, kun se tulee yhtäkkiä vain siihen ruutuun.
En osaa oikein selittää muuten, mutta tämä vain kuuluu lempisummoneihini. :)
Mun mielestä ainakin paras summon ffx:sästä on magus sisters.Ei se kovin hieno oos silleen mutta tosi hyvä.On animakin hyvä mutta musta magus sisters on parempi.Mutta hienoimpaan.No ainakin ffx:sästä hienoin on ifrit.Ne sarvet kruunaa kaiken.Ffx:sästä bahammutkin on hieno koska sillä on kans hienot sarvet ja massiiviset siivet.No ffix:sässä ei oikeen ollu ees hienoja ne summonit.Mutta ffviii:ssä on kan sifrit hieno.
Ei nyt tuu muuta mieleen mutta edittaan jälkikäteen jos tulee joku hieno mieleen.
Ok. Mun summoni lemppari on ehdottomasti Bahamut! nooh siksi koska lohikäärmeet ovat kosmisia!. Olen aina pitänyt lohikäärmeistä ne ovat niin mahtavia. Olisi niin mageeta saaha oma bahamut koska nitistäisin sillä yhen idiootin.....
No mutta asiaan, tässä teille kuiteskin mun Summonien Top-5:
1. Bahamut koska sanoinkin jo että lohikäärmeet ovat kosmisia.
2.Anima koska ainakin minusta sillä olisi mukava pelotella muita ihmisiä+se on muutenkin aivan mahtava=)
3.Magus sisters koska kolme summonia on aina vahvempi kuin yksi=)=)=)
4.Ixion sähkö jyrää...
5.Valefor en tiiä miks.....
Gizamaluke
5.3.2005, 20:06:05
Kyllä se on Leviathan. Hieno ulkoasu, hienot hyökkäykset, hieno nimi.
Phoenix on myös kaunis (ja kätevä). Vähän kuin voimakkaampi Ifrit, joka herättää kuolleet ryhmän jäsenet henkiin.
Kolmanneksi parhaaksi yltää Alexander. Pyhä robotti tuntuu kieltämättä hieman oudolta, mutta mikäs siinä, kunhan tekee tehtävänsä.
Kyllähän se on se legendaarinen Bahamut. Jotenkin minä koen hänet syvällisenä hahmona, vaikkei useimmissa FF:issä pukahda sanaakaan. Okei, Bahamutissa nyt vain sattuu olemaan munaa ja parhaimmillaan hän on VII:ssa (kaikissa muodoissaan), X:ssä mutta kaikkein paras lohikäärmeiden kuningas on IX:ssä. Mega Flare on kyllä melkoinen valoshow.
Toiselle sijalle pääsee Shiva. Hän... tuota... no joo joo, hänellä on kivat muodot eikä pidä päällään paljoakaan vaatteita. Parhaat Shivat ovat VIII:ssa ja X:ssä.
Ja kolmanneksi sijoittuu Ifrit, vanha kunnon peikko. Sääli vain, ettei hän ole oikein missään FF:ssä kovinkaan voimakas.
Sir Edmund
21.3.2005, 16:57:28
Bahamut. Aina sitä tiettyä mahtipontisuutta ja tyyliä. Tehoakin löytyy sentään tarpeeksi, ettei jää sellaiseksi "hieno, mutta eihän tuota käyttää kannata" -summoniksi, toisin kuin vaikkapa joku chocobo FF VII:ssa (tässä odotan aina Fat Chocoboa). Myös FF IX:n Demi-loitsun summon (en muista nimeä) on aina ollut suuri suosikkini.
kusimutteri
21.3.2005, 19:18:09
Monen suosikki näyttää olevan tuo Bahamut. No täytyy sanoo että se on mun suosikki kans. Joka FF:s mitä oon pelannu (FFVII alaraja) nii Bahamut on aivan yliveto.
Sitte 10:stä kans suosikkeja on Magus Sisters ja Anima. Magus Sisterssit on vaa nii hyvii ja hirviöitä hävettää ku saa naisilta turpaan! Animasta sen verran että on mukava kattoo ku Oblivionilla iskee yli miljoona. (siis yhteensä)
Myös tuo Phoenix on hyvä ainaki FFVII, jos on liittäny yhtee Final Attackin kans mut se on häjy puoli ku se vie nii paljo MP:tä... :(
Jaa no ei mulla ny muita suosikkeja tainnu sitte ollakkaa.
Oijoijoi, kuinka melkei saatoin unohtaa Yojimbon, se on hyvä tappo kone ja sillä oon monet bossit voittanu.
Parhaimpia en jaksa alkaa selvittelemään, nehän jokainen tietää jo muutenkin, eikö? Jos hienoimmista puhutaan, niin voiton vievät ehdottomasti FF IX FMV eidolonit, ihan jokainen mitä vain FMV:nä näytetään. Noh, Atomos ei niin suurta vaikutusta tehnyt kuin Odin, Bahamut ja Alexander, mutta hieno se oli kuitenkin. Pelitilanteessa hienoin on Ark, vaikka vähän pitkäveteninen se video onkin. FF VIII hienoimpia ovat Diablos ja Alexander.
Sitten jos palataan klassikoihin, nostan ykköseksi FF V Bahamutin. Tuli aikas kovat kylmänväreet kun Bahamut nousi merestä niemen kärjessä, siipien kärkivälin ollessa suurempi kuin koko niemi :P FF VI ei mitään erikoista ollut, mutta FF IV Mist Dragon on mielestäni maininnan arvoinen. En tiedä miksi, mutta jotenkin se viehättää kaikessa yksinkertaisuudessaan.
DarkWater
23.3.2005, 9:54:54
Shivasta olen aina pitänyt. Kaunis hahmo ja samalla niin julma ja viileän rauhallinen. Juuri kuten jo aiemmin sanottu. Katsoo vähättelevästi ja napsauttaa sormiaan. Hmh se siitä vihollisesta. Lisäksi Shivaa on onnistuttu parantamaan jokaiseen FF peliin aina hieman lisää. Bahamuth on tietenkin kunnioitettava voimiensa puolesta, mutta pidän enemmän leviathanista, joka sekin on kunnioitettava lohikäärme. Vesiputous/hyökyaalto animaatiot on mahtavia.
fireboy
23.3.2005, 13:17:31
Bahamut on suosikkini yli muiden, joten ehkä "peli" on selvä minun osaltani.
Mega Flare on aina ollut mitä tehokkaimpia iskuja tehokkuuden ja näkyvyytensä takia.
Pelkästään yhdessä keskustelussa toivoin tämän ( sekä muiden GF:ien ) olemassa oloa.
Verbatim
23.3.2005, 14:10:42
Mitä? Enkö minä vielä ole tännekään vastannut?
FF VII: Phoenix oli muistaakseni hieno, ehkä siksi, kun se on ainoa, jonka näistä muistan. *nolo*
FF VIII: Eden olisi muuten hieno, mutta kun siinä on mukamas pakko koko ajan rämpyttää nappeja, niin se lohkaisee osan sen "hienoudesta" (Siis voisko joku kertoo tohon oikean sanan?) pois. Tonberrykin on vaikuttava, nousee sellaisesta "reiästä" maassa, ja lyö vastustajaa. Oudon näköistä, jos vastustaja on Tonberry. :)
FF X: Bahamut on edelleenkin hieno, se kiekko selässä vaan häiritsee jotenkin, mutta se kuitenkin kuuluu sinne. Yojimbo on hieno, mutta Zanmatoa on tullut käytettyä ehkä turhan paljon... esim. Siihen saakutin Siniin, joka pitää voittaa, ennen kun se mokoma avaa suunsa, sekä Dark Valeforiin. Ja Shivahan on kuin kaunis balettitanssija jne.
salaperäinen
24.3.2005, 15:23:11
Pitää kirjottaa tää viesti uudestaan ja PERUSTELLA!
VI: Hienoin on Bahamut, KOSKA se on huolellisimmin tehty jaolen aina ihaillut lohikäärmeitä. Paras on Palidor, KOSKA jos ryhmässä on vahvoja tyyppejä, isku aiheuttaa mahdottoman vahingon.
VIII: Paras on Eden, KOSKA se tekee suurimman vahingon vastustajaan, Hienoin taasen on se iso lepakkomies, KOSKA se ei säröile kesken iskun ja isku on todella hieno.
X: Anima on upein!!! Koska se vain on. Sillä on mystinen kaulalaatta, vai mitä?
Magus on paras! Passado tekee suuren tuhon ja Delta attack on hyvä.
Onko hyvin perusteltu!? :P
'Leonheart'
24.3.2005, 20:20:15
Näitähän riittää. Ensinnä tulee kasin Eden. Jo sen nimi kertoo jonkin asteisesta voimasta, ja sen animaatio on niin härö ettei paremmasta väliä.
Anima. Ensimmäisen kerran kun näin sen Lucassa mieleen iski sellainen "mikä hel***ti tuo on! Ja sitten kun sain sen itselleni, ja pääsin ensimmäiseen taisteluuni jotain pikkuötöä vastaan...Mielessä oli sellainen " :D you are going SO down".
minun mielesetäni parhaat/hienoimmat summonit ovat:
FF VII: paras ja hienoin summon on KoR koska se on todella tehokas ja tuo
mieleen muistoja kun olin "pieni" ja serkullani näin tämän hienon summonin :)
FF VIII: en tiedä onko tämä varsinaisesti GF mutta mielestäni hienoin on
Odin . se on vaan niin käsittämättömän hieno :lovetus:
ja olen koko pienen ikäni ollut odin fani :) (ehkä hiukka laimea perustelu)
FF IX: tämän pelin hienoimman summonin valinta tuottaa hiukka hankaluuksia
koska aikalailla tasoissa ovat Odin ja Bahamut. Odin on jokaisessa
Final Fantasyssä ollut hieno ja hyvä mutta nyt on tullut tähän peliin paha
kilpailia.valintani on Bahamut koska se on niin lennokas ja tehokkaan näköinen.
FF X: tämä peli on graafisesti todella laadukas.
tämän pelin hienoin summon..tai Aeon on ehdottomasti Anima .
animalla on todella tehokas overdrive ja muutenkin anima on tosi
näyttävä. kahlittu peto iski kyllä minuun.
Jos otetaan kolme parasta summonia niin ne ovat tässä:
1) FF8:n Odin. Se on niin coolia kun se tulee ja tappaa(melkein)kaikki Zantetsukenilla. Muutenkin se on rajun näköinen. :)
2) FF8:n Eden. Hienot näytöt mutta kestää liian kauan.
3) FFX:n Yojimbo. Se on hieno ja muutenkin hienot iskut etenkin tykkään Zanmatosta.
Hmm... no, Shiva tietenkin. :P
Atomos on ehkä hienoin. Niin kaaosta uhkuva jättiläismäinen Eidolon, joka on sekoitus eräänlaista porttia ja hirviötä. Summon-animaatiossakin Atomos on niin komee kun se ilmestyy horisontista ja imaisee viholliset sisäänsä. G-Force 199 oli iskun nimi, hmm?
Anima on myös upea. Sillä on suorastaan loistava design ja toteutus. Vaikuttavaa. Animan Oblivion on siisti isku, enpä olisi uskonut että perseissämme asuu ruma partaveikko.
Makoreactor 5
5.4.2005, 18:44:48
http://www.rpgamer.com/games/ff/fft/graphics/summons/bahamut.jpg
Bahamut on kyllä kaikkein hienoin. Pidän muutenkin lohikäärmeistä, ja sitten kun Mr. Bahamutilla on vielä se hieno säteensäkin!! :D Paras bahamut minkä olen nähnyt on joko FF5 bahamut, FF7:n NormaaliBahamut tai saman pelin Neo Bahamut.
Shiva on tylsimmän näköinen :confused: , varsinkin seiskassa se näyttää siltä että olisi juuri nukahtamassa. :)
http://ff7.sawen.com/images/invocs/shiva.jpg
Ainii, seiskassa on myös typhoon hiano.. Se on niin hassunhauska. :lovetus:
http://www.fitforfinalfantasy.de/ff07sum_typhoon.jpg
Kympissä ehdottomasti Anima... Se on sellanen symbolinen..
(mitkä tuskat!! :()
http://www.ffxposed.com/ffx/summons/pics/animalarge.jpg
liuliu
23.4.2005, 16:24:57
tonberry on paras!
sitä ei voi sanoa missään pelissä että se on huonon näköinen koska se on aina samallainen
(ffix hienoin!)ja se on myös parissa ffssä myös summonina,ja se on niin söpö päästää
outoja ääniä ja murhaa kaikki eteentulevat! :) :) :)
Lord JF
24.4.2005, 12:03:52
Paras summon on tietysti Bahamut :cool: pitkälti samoista syistä kuin kaikilla muillakin, joten en niitä rupea nyt erittelemään.
Muita hyviä summoneita ovat: Hades, Odin, Alexander, Feenix, Anima ja onhan se Shiva etenkin kympissä aika nätti. :lovetus:
Ehkä Shiva on parhain, varsinkin kun se oli X:ssä niin nopea overdrivesta toipuja ja muutenkin niin pirun hyvä väistelemään. Mutta kyllä Bahamutkin on todella hyvä, varsinkin kun sillä oli se break damage limit jo valmiina. Lisäksi hän oli hyvin vahva, vaikka hävisikin kirkkaasti Animalle tässä asiassa. Mutta kyllä minä Shivan puolelle kallistun. Se pelasti minut pahoissa taisteluissa niin monta kertaa.
juu, kyllä siis graaffisesti hienoin on toi ifrit kympistä, mutta paras on tietysti anima. Se on minusta niin hieno kuin voimakaskin. Ja sen saa tehtyä niin voimakkaaksi että se tekee yli miljuunan damagea overdrivellaan. Mutta se ei ole pelin tehokakin hyökkäys. Jos saat kaikille maagusti sisaruksillel maksimi powerit kaikkiin, niin esimerkiksi se pienin (en muista mikä sen nimi oli) voi tehrä suurin piirtein saman verran ku se ampuu përseestään piikkejä
Candela
26.4.2005, 11:11:38
Se taitaapi olla kympin Yojimbo, josta meikäläinen tykkää eniten. Vanha kunnon samurai henkivartija astelee jonkin kitaran(?) soidessa kirsikkapuun takaa, ja kuu loistaa.
Sitä paitsi, minä olen onnistunut kehittämään niin hyvä suhteen Yojimbooni, että se tekee minulle suht. helposti Zanmaton. Olisko tällä jotakin asiaa kantaani, hmm...?
Black Abyss
19.5.2005, 15:34:47
Voiton vie ffx shiva!
se on niin nätti ja graafisesti ehkä hieman "normaalin" näköinen mutta silti.
Aloitus,jossa yuna kutsuu shivan on myös hieno mutta joskus toivoisi että ´jääkimpaleet jotka tippuvat osuisivat yunaan mutta se nyt on vain vitsi.
Iskut ei kuitenkaan ole kovin hienoja oikeastaan aika huonoja sekä shivalla on vähän hp:tä.Mutta overdrive on yksi hienommista vaikkakin hieman yliampuva
mutta niinhän ne kaikki.
shivan ekaa kertaa näin ffv:ssä ja näytti jo siinä todella hienolta vaikka shivalla iskut eivät ole koskaan olleet hyviä mutta sillä ei lookin kanssa ole mitään tekemistä.
Ferithem
19.5.2005, 18:27:42
Minusta ihanin kutsuolento on X:n Anima. Karmivan näköinen, pelottava otus, jonka kutsuminen karmii selkäpiitä. Örkin kutsuanimaatio on erityisen vaikuttava, samaten tämän Oblivion -Overdrive. Ei huvittaisi olla paikalla, kun Anima jakelee alaruumiillaan (sillä toisella kamalalla otuksella) iskuja niin että rutisee.
Aeonin tarina on myös mielenkiintoinen; muistaakseni tämä oli Seymourin äidistä "luotu" tai no, tiedätte kyllä mitä tarkoitan. Hänen saamisensakaan ei kuulu pelin juoneen, mutta pieni sivuseikkailu ja aarteiden keräily on tämän arvoista.
Kolmanneksi, Anima on valtavan voimakas. Jo alkuaikoinaan tämä aeon päihitti paremmuudessa kaikki muut, hyvin koulutetut aeonini, ja nyt rapiat 150 tuntia pelanneena hän on voittamaton. Tekee pahaa katsoakin, kun vihollinen saa köniin Oblivionilla.
silverfang
9.6.2005, 23:31:27
Ehdottomasti anima!!!
Se näyttää todella pahalta kun se nousee sieltä sen kettingin varassa...
Ja sen hankkimiseen saa nähdä hiukan vaivaakin ei tartte pelkästään seurata juonta...
Ja kuten tossa jo ferithem sanokin että ei haluas olla paikalla ku oblivion tulee...
En kyllä mäkään!!!!
Mulla oblivion tekee n.1,250,000 että ei paljo huvittas...
Ja kyllä anima oli muistaakseni seymourin äidin faythin kautta jotain pläääh en muista mutta kuitenkin jotenkin se liitty siihe seymourin äitiin...
OmegaBahamut
10.6.2005, 8:38:10
Minun lemppareita on Bahamut,Yojimbo,Anima,Odin,Cactuar,KingTonberry
Bahamut no se on upean näköinen ja se on voimakas ja sillä on ainakin FF10 siisti erikoisisku. :D
Yojimbo on siistin näkönen ja se on salaperäinen summon ja sillä on siisti isku Zanmato se on siinä hieno kun se katkasee ne vihulaiset. ;D
Anima se on outo summon koska sen erikoisiskussa se vanha (mummo) hyökkää sen takia se on outo ja erikoisisku on siisti kun lyö monta kertaa ;D
Odin sekin on salaperäinen olento koska se aina haluu olla yksin ja aina välil se on hyvä jos kiperäs taistelus niin se katkaiseene ja sillä on siisti univormu ja 6 kavionen hevonen :D
Cactuar no sekin on siisti koska se on hassunäkönen ja sillä on hassu erikois isku tuhat neulaa. ;D ;D
KingTonberry sekin on siisti kun se käyttää Chef Knife ja se on kovannäkönenkin :D
FinPro
14.6.2005, 16:05:49
IV: Odin ihan selvästi. Se viipaloi, kuutioi ja kuorii, eli vihollisista ei jää jäljelle mitään.
V: Shoat. En nyt sanoisi hienoksi mutta hupaisan näköinen se on :)
VI: Tritoch. Jäinen lintu joka hyökkää kaikilla kolmella perus elementillä, hienoa katsottavaa.
VII:Kjata. Samat perustelut kuin Tritochilla. Mutta kyllä Titan on myös kiva, se kääntää asiat sananmukaisesti ylösalaisin.
VIII: Eden. Iso hirviö jolla piisaa voimia.
IX: Atomos. Siitä tulee ihan Karvinen mieleen. :)
Tuotapa en ole ennen ajatellutkaan. Seiskassa on lemppari varmaan se Fat Chocobo, joka tulee joskus Choco/Mogin tilalle. Se on niin hassu.
Kasissa taas pidän eniten varmaan Shivasta, hän on kovin kaunis. Oikeastaan VIII on mielestäni ainut peli, jossa Shiva on todella, oikeasti, hirmu kaunis. Seiskassa se on hiukan jäykkä (ellen nyt sekoista ysiä seiskaan), ja ysissä vähän juron näköinen. Kympissä se taas on liian silikonipamela. Njuu. Kasissa kyllä kaikki GF:t ovat kauniimpia kuin muissa.
Ysissä tykkään Atomoksesta. Johtuu varmaan siitä, ettei sitä muista löydy (vai löytyykö?). Ja tietenkin, koska sekin on kaunis. Ja silleen aika erikoinen.
Kympissä.. hmm. Varmaan Yojimbo, koska A) Sillä on hienot vaatteet ja B) sillä on kiva nimi. Eijei, ehkä sittenkin tykkään enemmän Magus Sistereistä. Varsinkin Mindystä. Se on niin pieni ja pippurinen. ^____^ Tulee vähän mieleen Maija Mehiläinen.
VIII: Shiva(joku jo tuossa mainitsikin Shivan kauneudesta, kasin shiva on kaikista kaunein).:)
Minimog. niin ihana ja Söpö pieni mog, joka ihanasti tanssii rumpujen päällä. olen aivan lyöty.:)
X:Valefor. Valeforkin on jollain tavalla kaunis, ja tyylikäs, muttei silti yltä kasin shivan kauneteen, mutta ihan nätti lintuhan tämä on. :)
Sir Edmund
14.6.2005, 17:56:09
KOTR on ollut minulle aina se legendaarinen ja mahtavin summon. Muistan vielä joskus kauan sitten ihmetelleeni kavereitani, jotka olivat saaneet sen hankituksi. Siitä lähtien se on ollut minulle puhdasta legendaa, jota en itse osannut hankkia. Olin vain kuullut juttuja sen mahtavasta tehosta ja siitä, kuinka sillä pystytään voittamaan mitä tahansa. Voitte varmaan arvata reagointini, kun se sitten viimeinkin sain käsiini. Siinä vaiheessa tajusin taas sen, että KOTR on se legendaarisin summon kaikkein legendaarisimmassa pelissä kautta aikojen.
Roxsheena
17.6.2005, 22:05:54
Ensimmäinen summon joka teki minuun vaikutuksen oli Quezacotl/Quezacoatl. Upea salamamyrskyn ympäröimä sulkakäärme oli ensimmäinen näkemäni summon.
Bahamutkin on jäänyt mieleen ja varsinkin FF8 ja FF9:n Bahamutit ovat edukseen. FF10:n Bahamut on mielestäni liian suurikokoinen. Se on menettänyt upean virtaviivaisuutensa ja tyylikkyytensä. Onhan iskuissa puhtia ja pauketta, mutta itse pidin enemmän vanhemmista versioista :3.
Gauntlet
20.6.2005, 22:25:58
Kolmannelle sijalle Gauntletin Suosikki-Aeonit-listalle sijoittuu Shiva, tuo kaunis jääneito. Hän on vakio (melkein) kaikissa Final Fantasyissa, ja jokaisen osan myötä hänestä tulee aina vain kauniimpi. VII:n Shiva ei niinkään vakuuttanut, mutta sen seuraaja... ei, ainoa syy ei ole se, että hän on alasti, vaan se, että hän on myös kaunis. IX:n Shivasta en valitettavasti muista mitään, mutta X:ssä hän on paras kaikista. Se jäätävä katse ja piittaamattomuus... kylmiä väreitä. Kuitenkin, Shiva ei ole valitettavasta järin voimakas missään FF:ssä (paitsi X:ssä jossa hän tekee Break Damage Limitin kanssa aika mukavasti vahinkoa) vaan visuaalinen puoli on hänen etunsa.
Toiselle sijalle tulee Anima. Se on vain niin kaunista kun se ilmestyy Lucan stadionille ja tuhoaa fiendejä omalla tuskallaan ja kärsimyksellään. Animan ulkomuoto pelotti aluksi, mutta nykyään peräti säälin sitä. Huomaa kuinka se kärsii. Näyttävä se on myös, naamioitu, kahlittu demoni, joka karjuu kärsivästi. Lisäksi Anima on pelottavan tehokas, Oblivion tekee aika törkeästi vahinkoa (joka iskulla 99999).
Ja ensimmäinen sija kuuluu Bahamutille, lohikäärmeiden kuninkaalle. Se on niin tyylikäs jokaisessa FF:ssä, jossa se on esiintynyt. Mega Flare on hieno jokaisessa Final Fantasyssa, kuten myös Giga Flare (?) ja Tera Flare. VII:n Bahamut Neo ja Bahamut ZERO ovat hienoimmat summonit koko pelissä. VIII:ssa Bahamut on melko valju edeltäjiinsä verrattuna, mutta tyylikäs silti. IX:n ja X:n Bahamutit joutuvat jakamaan hienoimman summonin sijan. IX:ssä Bahamut on upean näköinen ja voimakas kuten myös X:n vastaava. Lohikäärmeet eivät ole muuten lähellä sydäntä, mutta Bahamut iskee minuun jostain syystä.
// Ai niin, erityismaininnan ansaitsee Magus Sisters. Oli hienoa nähdä FFIV:n eräät ärsyttävimmät bossit pelaajan kontrollissa.
Mä oon aina tykännyt Shivasta. Jotenkin automaattisesti tulee sitä aina finaleissa [joissa se on] käytettyä eniten. FFVIII:ssa se oli todella suuressa käytössä ja ihastuin siihen muutenkin heti. X:ssä sitten se oli vielä näyttävämpi. Jotenkin vaan se jäinen olemus ja kauneus on musta hieno juttu ja ehkä myös se että kyseinen Aeon on "ihmisen muodossa", kun kaikki muut ovat jotain örkkejä niin se jotenkin sai aina mun huomion sieltä seasta.
Muita on sitten Magus Sisters. Ei saa nauraa, musta tää oli kiva ja uus idea finaleissa, joka oikeastaan toimi. Niillä on hauska pelata ja kokeilla kaikkea ja ne on hyönteisiä. <3 Jotenkin vaan noin yllättävä idea sai mut heti mukaansa.
Dimish
22.6.2005, 14:22:58
Okei, tähän tulee sitten perustelut...(kun ne pyyrettiin laittamahan)
1. Yojimpo.
se on graaffisesti hienoin aeon, ja itse pelissäkin tosi tärkee. Don't leave home whithout it :D
2.Anima
Erittäin tehokas ja hiano aeon, joska sen owerdrivellä iskee maximillaan yli miljuunan. niille tietämättömille jotka eivät seuraavaa asiaa tierä
se on seamorin mutsi
3.Ifrit
tämä aeon on graaffisesti hienon näköinen, mutta niin mahtimaalisen voimakas se ei ole. Tätä ei kannata kovin usein pelissä käyttää.
kaikkihan nämä on pelistä nimeltä FFX.
:tultamunille:
HeavyLord
18.7.2005, 2:16:57
Hmm, suosikkini on joko Yojimbo tai Anima.
Yojimbo siksi että se on tyylikäs Samurai ja Anima siksi koska se on outo ja pelottavan näköinen otus kahden maailman välillä (niin ainakin luulen :D).
Ja muutenkin kun erikoishyökkäys on nimeltään Pain ja Overdrive Oblivion, eikö se kerro aika paljon?
(Oblivion tekee muuten ihan pirusti vahinkoa ja on mielestäni aika pirun hieno hyökkäys)
PhazonBlaxor
1.8.2005, 1:06:20
Ehdottomasti anima!
se on vain niin siisti otus ku se vedetään siletä manalsta kahleissa...
ja onhan se tietysti hyvä muutenkin...
ja sitten toiseksi paras/siistein summoni on minun mielestä bahamuth,
se(ne) on varsinkin seiskassa tyylikkäitä.....
Memoria
1.8.2005, 12:07:33
Bahamut on lähes poikkeuksetta hienoin Summon/Esper/GF/Eidolon/Aeon/Mikälie jokaisessa Final Fantasyssa, ei kuitenkaan kaikissa, sillä esimerkiksi Final Fantasy X:n Anima on paljon tyylikkäämpi. Mutta Bahamut ei ole silti menettänyt loistoaan, parhaat yksilöt löytyvät Final Fantasy VII:sta Neo Bahamut ja Bahamut ZEROn muodossa sekä Final Fantasy IX:stä. Mega Flare on aina niin vaikuttava ja tuhoisa isku, ja vahinko on yleensä sen mukainen. Mainittakoon vielä, että Final Fantasy VII:n Bahamut ZEROn Tera Flare on upein isku koskaan, Super Novakin kalpenee sen rinnalla.
FF7:Upein mitä tähän mennessä olen nähnyt on Neo Bahamut..maan kappale nousee ilmaan ja pilvet ympäröivät vihollisen..yhtäkkiä suuri punainen lohikäärme pujahtaa eteen ja tekee vihollisesta selvää
FF8:Tähän mennessä hienoin on Gilgamesh, punaiseen kaapuun pukeutunut miekkamestari tipahtaa taivaalta ja neljä miekkaa pamahtaa viereen siitä sitten valtisee yhden ja tekee jonkunmoisen liikkeen.
FF9:Bahamut omaa omasta mielestäni FF9:sissä hienoimman animaation...Lohikäärmeen varjo näkyy pilvien läpi ja yhtäkkiä se pujahtaakin vastustajan eteen ja MEGA FLARE!!! pamahtaa.
Ted Bundy
1.8.2005, 19:13:03
mun mielestä bahamut mitä mul on ollu mutta anima on kuulemma hyvä kanssa mutta en ole edes löytänyt sitä (x).kuulemma jossain ronson kotiseudulla oon juoksennellu siellä ympäriinsä mut ei vaan löydy.se pitää kuulemma eka vapauttaa kahleista ennen kun sen saa.
Parahin on tottakai FF9 tähdittämään päässyt Bahamutti.
Se on graafisesti upeasti toteutettu, ja se on voimakas ja nätti otus.
Shivat ovat myös nättejä tyyppejä, niitä on kiva käyttää. Ifrit on myös vaikuttavan näköinen ötis.
Upein Summon ois ehkä ysin bahamut, kympin valefor tai magus sisters tai sitte seiskan Choco/Mog!!
Ysin bahamut on TOSI upee siks se on niistä yks! :D
Sitte kympin Magus sistersit on vaan niin huvittavia varsinki se leppäkerttu! ;D ja Valefor siks kun se on tosi nätin näköne ja sehän sen Yunan otti mukaansa kun se "tippuu" Sieltä bevellestä! vai oliks se bevelle? =)
Sitte Se seiskan Choco/Mog on vaan niin hauska ja ne on niin söpöjä ne Chocobot ja Mooglet!! :shy:
Enkö minä todellakaan ole vastannut tähän topiikkiin? Miten minusta tuntuu, että olen... Mutta sivujen selaus osoitti arveluni vääriksi. Niin että laitetaan sitä viestiä sitten.
Olen aina pitänyt eniten Phoenixista. Tulilintu, joka herättää kuolleet hahmot henkiin :3 Paras Phoenix on ehdottomasti FF9:ssä. On se vaan niin hieno. Kerrankin meinasin kuolla FF9:ssä johonkin bossifaittiin, mutta kun Eikokin sitten sai kuolettavan iskun olinkin laittanut Phoenixin seuraavaksi hyökkäykseksi. Eli vaikka koko ryhmäni oli sillä hetkellä K.O. niin Phoenix viime tipassa pelasti kaikki.
Toinen josta tykkään on Bahamut. Lohikäärmeet on kivoja, varsinkin tulta syöksevät. Suosikki Bahamut on taas FF9:stä (no se on minun ensimmäinen ja suosikki ff). Fenhir (vai mikä se susi nyt tarkalleen olikaan) on myös kiva ja kekseliäs. Ensin näytetään kuun edessä ulvovaa sutta ja seuraavaksi maasta tulee nyrkki joka sinkoaa vihollisen ilmaan C: Myös Eikon viimeinen summon on hieno. En nyt vain muista sen nimeä. Hemmetti, kun veli vei PS1:n muistikortin, eikä ole enää seiviä josta voisi käydä tarkistamassa D:< Pitäisi hankkia uusi muistikortti, mutta senkin jälkeen pitäisi alkaa vetämään uudestaan ysiä läpi (eikä olisi kuin viides kerta).
Oonkohan kirjottanut tänne aikasemmin ... en jaksanut katsoa, mutta nyt olen sitä mieltä että hienoin summon on magus sisters. Koska niitä on kolme hyvää, joilla on hyvät iskut ja kun niiden voimat yhdistetään syntyy parempia iskuja. Toisaalta on harmillista että niillä ei ole mitään tiettyä elementtiä mut jos niillä ois tietty elementti niin se ois liian helppoa. Hyvä asia on myös se että en koskaan tiedä sataprossasest, että mikä on niiden seuraava hyökkäys.
Cutter
28.8.2005, 21:20:36
Kaikkien aikoin suurin ja komein on tietysti Bahamut, siitä ei pääse yli, eikä ympäri.
Sitten toisia melko hyviä ovat esimerkiksi:
FFVII: Titan
Kaljamahainen luolamies tulee ja aiheuttaa maanjäristyksen :D. Kuka ei pidä siittä?
FFVIII: Alexander
Se on tankki. Eihän se kovin tehokas GF ollut, mutta hieno sen summonointi animaatio, kun tuli ja kosautti vastustajat palasiksi. (Kerran viikossa...)
FFIX: N/A
Bahamut is the only one...
FFX: Magus Sisters
Nämä ainoastaan sen koppakuoriais tyllerön takia. Se aina nauratti kun kaverilla tämä pelasi, ja läskimahainen Magus Sisteri pomppasi litistäen vastustajan... :D
Hienoimmat summonit ovat varmaankin Fenrir ja Bahamut.
Bahamut on vain jotenkin niin hieno, ja sen hyökkäykset tekevät paljon damagea vihollisiin. Hienoin Bahamut on varmaankin Final Fantasy IX pelissä.
Ja Fenriristä olen jotenkin vain tykännyt, en nyt osaa perustella sen paremmin. (Ja Fenrirhän on Final Fantasy IX pelistä)
Muita hyviä ovat omasta mielestäni Final Fantasy VI pelin Tritoch ja Palidor. Myös Phoenix on hieno.
Ja tuossapa nuo taisivat ollakin.
Lord Bahamut
10.9.2005, 19:27:42
Final Fantasy kympin Bahamutissa on sitä jotain. Sillä on niin siisti asenne kun se seisoo kädet ristissä, ja muutenkin koska se on niin voimakas.
Lempisummoneihin kuuluu myös perus Shiva ja Ifrit, perusteluja nuo eivät kaipaa, eläviä Legendoja :D . Magus Siskokset ja Animakin ovat Sooo CooOl
Quaden
10.9.2005, 21:35:27
FF IX:n Alexander on todella kaunis, vaikkei sitä ikinä pääsekään käyttämään (olisihan se varmaan vähän liian ylivoimainen :)) itse pelissä. Bahamutit ovat olleet läpi sarjan hienoja, jopa kymmenennessä osassa (minä en ymmärrä mikseivät jotkut pidä siitä). Myös vanhalla kunnon Ifritillä on hieno ulkoasu jokaisessa osassa eikä Shivakaan jätä ketään kylmäksi (olenpas nokkela suustani ;)). Mutta kyllä se Bahamut on paras lähes poikkeuksetta.
Kadaj-kun
11.9.2005, 16:02:32
Ehdottomasti hienoin on Bahamut. Se on vain niin upea =D Ja sen mega flare-hyökkäyskin on niin hiaano ^^ Eniten pidän ehkäpä kympin ja ysin Bahiksesta...no joo kaikki Bahamutit ovat upeita :lovetus:
Astrall
11.9.2005, 16:30:26
Seiskassa pidin eniten Bahammut ZERO:sta, vaikka loppupelissä turha olikin.
Oli näytävä ´ja muutenkin kiva.
Kympissä pidän Animasta. Oblivion on pelin paaras Overdrive jos Zanmatoa ei oteta lukuun.
Käytännöllisin: Yojimbo
Vaikuttavin: Knights of the Round
Paras: Choco/Mog
Hienoin: Anima
Ääneni Choco/Mogille perustuu siihen että se on ensimmäinen summoni jonka saa, ja VII pahin vihu kumartuu sen edessä....
Anima ihan goottiuden takia, ja KOTR nyt damagen takia....Yojimbo=Zanmato
Jos summoneita oikeasti olisi, minun käytössäni olisi Choco/mog...
Henkilökohtainen suosikkini on todellakin IX:n ihastuttava vesipeto Leviathan. Käärmemäiset oliot ovat aina olleet lähellä sydäntäni, eikä sininen värikään niin kovin paha ole. Leviathanista saa koulittua myös todella vahvan sen mukaan, montako Orea vaihtaa Daguerreossa Aquamarineksi. Mutta, käärmemäisyys on se mikä sai minut tästä Summonista tyksimään.
Toisaalta, pidän myös X:n Valeforista. Pedon olomuoto ja design ovat mielestäni mukavan uniikit, sekä liikkeistäkin löytyy jotain tiettyä hienoutta minun makuuni. Kaunis olento, vaikka ei vahvin kaikista olekaan.
Bahamut on myös kovin upea Summon, mutta mielestäni X:ssä oliosta oli tehty jotenkin turhan tönkkö ja hieman liian jykevänoloinen. Design oli myös todella mutkikas, minkä vuoksi pidän enemmän IX:n Bahamutista. Valtavan suuret siivet, solakka ruumis ja kookkaat sarvet tekivät vaikutuksen. Tottakai myös se, että Kuja käytti tätä lohikäärmestä Brahnea & Alexandriaa vastaan. (:
Se jos mikä on hyvä asia.
Nay.
No-one
21.9.2005, 17:30:03
1. Shiva
2. Magus Sisters
3. Bahamut
4. Anima
Kyuuketsuki
23.9.2005, 16:05:05
Minusta hienoin summoni on kyllä aika varmasti tuo ffx:in bahis..
Se vaan on niin hieno ja muutenkin kaikista bahamuteista onnistunein.
Toiseksi on ehkä myös kympin Ifrit..Sekin on aika hieno, ja muutenkin lempisummoneitani. Hmm, pidän myös Leviathanista, koska sekin on todella hurmaava. Mutta kyllä tämän voittaa tuo kympin Bahamut jossa vain on sitä jotain..joka tekee siitä lempisummonini. :D
grand summoner
23.9.2005, 17:14:00
No jos joku on minun lempparini niin Aleksander (en oo varma kuina se kirjotetaa) se on just kova ainaski 6-8
Parhaaksi olen kokenut Animan, Koska sille ei täydy maksaa mitään yojimboja
eikä se ole mikään fuskaus zanmato jolla voi tuhota kaikki viholliset yhdellä vipaisulla.
Jerige
23.9.2005, 18:40:40
Mielestäni hienoin Summon on Bahamut, etenkin FFVIII:ssa oleva. Se on todella coolin näköinen ja pidän muutenkin lohikäärmeistä tai sen tapaisista otuksista. Shiva on myös toinen ja Ifrit. Shiva on paras FFX:ssä ja Ifrit VIII:ssä.
Pidän jonkin verran melkein jokaisesta summonista, mutta nuo kolme ovat nyt mielestäni hienoimmat ainakin tällä hetkellä.
Healing aeris
23.9.2005, 19:12:28
Mun ehdottomiin summon suosikkeihini kuuluu Bahamut. Olen muutenkin lääpälläni lohikäärmeisiin, joten siksi se on suosikkini :yay:
Toinen summon suosikkini on carbunkle(en ole ihan varma, miten se kirjoitetaan), etenkin, kun se luo suojan kaikkien pelaajien ylle. Huono puoli on vaan se, että ei pysty pistää energiaa muilla, vaan omalla tyypillä, ja suojakaan ei kestä kauan. Mutta se on niin suloinen pikku vihreä otus
Skillertume
24.9.2005, 8:01:28
Lé BAHAMUT & ANIMA!!! Ne on siistin näköisiä, eivätkä edusta mitään elementtiä..Shivakin on aika siisti...(sen iskun nimi no...perinteisesti on AINA Diamond Dust, FFX Overdrivena on Diamond Dust!!)
Minä tykkään elementittömistä Aeon/GF/Summon, tai muusta vastaavasta..
Tässä tulee pikku "luettelo" lempisummoneistani:
FFX:än Aeonit, siinä lukee niiden Overdrivet:
Valefor, FFX. (Energy Ray, Energy Blast, Sonic Wings)
Anima, FFX. (Oblivion, Pain)
Bahamut, kaikissa FF:issä. (Mega Flare)
Shiva, kaikissa FF:issä. (Diamond Dust)
Eden, FF8. (Eternal Breath)
Tonberry, FF8.(Chef's Knife)
Cactuar & Diablos, FF8.
(Efekti toimii aika samalailla, kummallakin, tosin Diabloshan tekee vahinkoa riippuen sen omasta levelistä, Cactuar taas tekee vahinkoa, riippuen vihollisen HP:sta ainakin minun testejeni tulosten mukaan.:))
Xanatos
24.9.2005, 11:41:17
Paras summon on minun mielestä knights of round. Se on monelle varmaan tuntematon, koska sen saa vain FFVII:ssä, ja sen saamiseen tarvitaan gold chocobo. Ite olen saanu sen, mutta monta tuntia siihen meni. Mutta kun sen on saanu, niin huomaa, että työ oli vaivan arvoista. Nimittäin knights of round iskee saman verran kun Cloudin omnis-slash (riipuen magic:in tehokkuudesta) ja se on ihan sairaan hiano kaiken lisäks. Ainoa miinus on se, kun se vie 250 manaa. =/
S3773R the ninja
26.9.2005, 19:28:10
no minun lempi Summon on no mikähän se olikaan en osaa kirjottaa sitä oikein mu se oli jotenkin yojimbo no minä sanon sitä joujimbo:ksi niin se on helppo muistaa :P se on parhain summoni joita olen tavannut siinä on vaan huonoja puolia että sille täytyy maksaa ja se valitsee joskus randomilla iskun mutta jos antaa puolet rahoista niin niin se EHKÄ tekee zammaton siis sen parhaimman iskun siksi pidän siitä summonista kun sillä hiano no sanotaan Samurai asu ja siisti se miekka. Ja myös Bahamut on aika Cool ja sen MEGA FLARE on AIVAN PARAS Ja oli viel FFAC:ssä :D :D :D