View Full Version : Ärsyttääkö vanhat hirviöt?
mogvisti
13.3.2004, 18:38:15
Pelasin tässä päivällä FF X:ää ja jouduin tapani mukaan taisteluun. Ja vastaan tuli samanlaisia elukoita mitä on nähty FF VII:ssä, VIII:ssä ja IX:ssä. Ja sitten mieleeni tuli että aloitan tämän ketjun (ja kun selasin searchilla en löytänyt vastaavaa ketjua, mutta jos tälläinen on niin poistakaa)
Eli aiheena on että ärsyttääkö teitä, Finaalien pelaajia, samat hirviöt jotka pyörivät FF:stä toiseen. Olen pannut merkille että FF X:ssäkkin on vain kourallinen uusia hirviöitä (ja bosseja ei lasketa)
Minua se ei hirveenä haittaa, mutta kyllä jonkin verran. Olisi mukava päästä mättämään uusia monstereita. Meikä kaipaa tuoretta lihaa.
No niin, tässä vaiheessa pyydän teitä kommentoimaan ja perustelemaan aihetta, kiitos (ja olen vielä niin kohtelias :D . Oma kehu haisee... :eh: )
Vagrant
13.3.2004, 20:54:33
Ovathan jokaisessa Finalissa ainakin Tonberryt, Behemothit, Malborot ja sen sellaiset. Mutta ne ovat joka pelissä erilaisia siinä mielessä että hahmojen kehittämistapa on jokaisessa FF:ssä omanlaisensa, joten nuo edellä mainitsemani hirviöt ovat erilaisia niin kyvyiltään kuin HP:nsa suhteen, riippuen mitä Finalia pelaa. Esim. Behemoth on kasissa ja kympissä aivan naurettavan helppo, kun taas ysissä suhteellisen hankala siinä mielessä että saattaa huonoimmassa tapauksessa tappaa koko partyn Meteor counterillaan. Malboro taasen on ysissä ja kympissä helppo, mutta kasissa ärsyttävä siinä mielessä että omaa aivan tuhottomat HP:t.
Jaa-a, tulipa jaariteltua aikalailla. Sanotaan nyt että olisihan se mukavaa vaihtelua jos tulisi välillä uusiakin hirviöitä.
Originally posted by Vagrant
Ovathan jokaisessa Finalissa ainakin Tonberryt, Behemothit, Malborot ja sen sellaiset. Mutta ne ovat joka pelissä erilaisia siinä mielessä että hahmojen kehittämistapa on jokaisessa FF:ssä omanlaisensa, joten nuo edellä mainitsemani hirviöt ovat erilaisia niin kyvyiltään kuin HP:nsa suhteen, riippuen mitä Finalia pelaa. Esim. Behemoth on kasissa ja kympissä aivan naurettavan helppo, kun taas ysissä suhteellisen hankala siinä mielessä että saattaa huonoimmassa tapauksessa tappaa koko partyn Meteor counterillaan. Malboro taasen on ysissä ja kympissä helppo, mutta kasissa ärsyttävä siinä mielessä että omaa aivan tuhottomat HP:t.
Jaa-a, tulipa jaariteltua aikalailla. Sanotaan nyt että olisihan se mukavaa vaihtelua jos tulisi välillä uusiakin hirviöitä.
Mutta onhan kympissä behemotilla vaikeampia versioita. Ja minust behemotin pahimmat versiot on FFVI:ssä.
No asiaan. Eli minua ei haittaa ollenkaan että pelissä näkee paljon vanhoi hirviöitä. On vain kiva katsella miten squaren heput on kehittäneet hirviöiden ulkoasua. Onha se tietysti hauska välil nähä uusia hirviöita mutta niissä ei ole sitä samaa hohtoa.
Eli mielipiteeni on että ei haittaa, ja uusia hirviöitä tulee sopivaa tahtia
Ultima Weapon
14.3.2004, 9:24:40
Niin kuin Ifrit ja Shiva ovat olleet jo FFV - FFX asti niin ei se minua haittaa niille tulee aina silti erinlaiset liikkeet ja ne itse Hirviöt aina vain tulevat hienommaksi. Niin ja myös Bahamut :lovetus: on ollut tosi monessa ja monessa jopa yksi parhaista niin ei se minua haittaa yhtään :boing:.
Niin äskön puhuin Summoneista mutta ei se minua ne kaikki tavalliset vastus hirviötkään haittaa on niissä jotain uutta aina sillä olen pelannut niin monta Finaalia että kyllä minä niitä hirviöitä muistan mitä on ollut jo monessa mutta enpä jaksa ruveta luetteleen :doggy: .
//Ei tuplaposteja. -Isoveli joka valvoo
Eipä se minua paljon haittaa. Malborot ja cactuarit alkavat jo muuttua legendaarisiksi. Uusia hirviöitä ilmestyy peliin ihan mukavasti.
Mutta iistä ihme variaatioista en pidä, tarkotan niitä elementti vihollisia. Esim. X on niitä condor?vihollisia, ni niistä on eripuolilla spiraa eri variaatioita. Toivotavasti joku tajus... :confused:
Miyuki
14.3.2004, 13:39:29
Ei se haittaa. Kun uusi FF tulee niin tulee pari uutta vihollistakin. Mutta onhan se hyvä juttu että on vanhoja vihollisiakin niin jos vaikka tulee Behemoth taistelussa niin tiedän että se on paha ja osaan taistella sitä vastaan sitten tosissaan. Eli karkuun vaan jos on liian heikot hahmot.
Eli se on ennemmin hyvä juttu että on vanhoja vihollisiakin uusien lisäksi.
Nitromethane
14.3.2004, 13:49:25
Onhan se hyvä että noita vanhojakin vihollisia on uudemmissa FF:ssä, ihan vaikka nostalgiankin vuoksi. Mielestäni on hienoa nähdä vaikkapa FF IX:ssä samoja vihollisia mitä esiintyi vaikkapa FF VII:ssa. Mutta eiväthän ne ihan identtisiä ole kuin nimen osalta, sillä yleensähän vihulaisille on tehty jotain uusia iskuja ja vastaavasti jotain vanhoja jätetty pois. Toivottavasti FF XII:kin sisältäisi jotain vanhoja vihollisia, kivahan sitä on muistella miten sitä edellisissä osissa niitä vastaan taisteli. :)
Necrofobia
14.3.2004, 21:48:31
Ei ärsytä, ainakin nuo malborot, behemothit, bombit ja tonberryt ovat muodostuneet jo niin klassisiksi hirviöiksi että niitä on melkein pakko olla joka FF:ssä. Ja jokaisessa hirviöiden grafiikat ovat kuitenkin erilaisia. Pitäähän vanhoja monsuja olla, eihän ff olisi ff ilman niitä.
Eniten häiritsee nuo FFX:n ja X-2 hirviöt, niillä on juuri samanlaiset grafiikat, animaatiot ja värit mutta nimet vain vaihtuneet. Kyllähän X-2:sta löytyy muutama "uusi" hirviökin mutta enempikin olisi voinut olla, ainakin kaikki bossit.
Gabriel
14.3.2004, 23:08:19
Malborothan ovat klassikoita ja hyviksi koettuja. Pidän kasvimonsuista joille on annettu petoeläimellisiä piirteitä, ja malboroista saa ihan mukavasti ekspaakin. Pikemminkin minua ärsyttää iänikuiset chocobot, joita sitten tungetaan mukaan joka peliin. Ovathan ne ihan söpöjä ja klassikoita myös, mutta chocoboihin liittyy melkein poikkeuksetta hyvin ärsyttäviä alipelejä. Kympin chocobo-alipeli oli ehkä pahin kaikista. Ysin kylläkin yllättävän hyvä.
Kuitenkin lisää perinteisempiä hirviöitä! Mieluummin lohikäärmeitä tai dinosauruksia kuin käveleviä taloja tai laivoja.
Candice
15.3.2004, 10:42:27
Minä vihaan malboroita vastuksina, mutta ilman niitä peli ei maistuisi aidolta finaalilta. Aluksihan mokomien kanssa saa taistella hampaat irvessä ja miettiä parhaita taktiikoita.
Kuten kaappi sanoi, Chocot ovat pahimpia. Vihaan niitä, viekää ne pois. Kweek kweek. Mooglet ovat paljon söpömpiä ja kivempia ja vaikka mitä.
Mutta kaikissa peleissä toistuvat vihulaiset ovat kiva yhditävä tekijä pelisarjan eri peleille.
FullMoon
15.3.2004, 13:49:08
Eipä paljoa haittaa, oikeastaan pidän noista kierrätettävistä monstereista, kuten Malboro yms. kun ovat jo legendoiksi muodostuneet ja onhan niitä kiva sitten etsiä jos tietää että tästäkin pelistä sellainen löytyy...
Ainoastaan X:n ja X-2:n vihulaiset ärsyttävät, eihän niissä ole mitään ideaa, on vain muutama hirviö keksitty ja siinä se, ei mitään omaperäistä. :prkl:
Ja ne chocot tosiaan ovat ärsyttäviä, en edes pidä niistä minipeleistä, keksisivät jonkun oikein kunnon moogle-minipelin... :D
Juripa
15.3.2004, 14:37:45
Ei se haittaa minua ollenkaan, päinvastoin. Minusta on hauskaa seurailla kuinka ne kehittyvät versioista toisiin. Esim. Bahamut on muuttunut hirveästi jos verrataan sitä muihin osiiin
Gebric
15.3.2004, 15:26:38
Perinteet kunniaan!! Kivaahan se vaan on et on samoja. Ei mulla mitään uusia monstereita vastaan ole mut vanhat kunnon malborot, tonberryt jne. täytyy olla aina mukana. Ne on korvaamaton osa Finaleiden hohdetta.
Berrycake
16.3.2004, 8:16:55
Ei suinkaan ärsytä.
Mielestäni hyvä lohko Final Fantasyjen loistosta on juuri se, että pelistä peliin kulkee samojen hirviöiden joukko. Ne tekevät minusta peliin ehdan ff-tunnun :3 Aina niitä on kuitenkin varustettu muutamalla muutoksella/peli. Esimerkiksi juuri malborot ovat pikkuisen erilaisia aina joka pelissä, vaikka muuten samoja otuksia ovatkin, kuin aina ennenkin. Malborot ovat muutenkin aika hauskoja tapauksia, ne ovat niin kamalan rumia ja kummallisen näköisiä. En voisi kuvitella enää uutta finaalia, jossa ei niitä pirulaisia tulisi vastaan. Muita upeita ff- kiertohirviöitä ovat myös cactuarit ja tonberryt. Ja söpömmästä päästä chocobot ja mooglet. Kaikista parhaat mooglet ovat mielestäni ysissä, ehdottomasti. Ne päästävät sen hassun äänenkin... ja ysin chocobo kaivelu on varsin mukavaa puuhaa, mikä on sinänsä minulle ihme, kun vihaan yleisesti lähestulkoon kaikkia minipelejä.
Sitäpaitsi tuleehan joka peliin mukaan hieman originaalejakin monstereita niille jotka niitä kaipaavat. Myönnettäköön tosin, että noita klassikkomonsuja on todellakin suurin osa, mutta minusta se on vain mukavaa aina odottaa, että kuinka ne on kullakin kertaa toteutettu. Kaikista hauskin uudistus on mielestäni flaneilla. Repesin X:ää pelatessani täysin, kun niistä oli tehty läpinäkyviä ja hytkyviä. Ja sitten kun sellaisen kukistaa, niin ne ikäänkuin sulavat tiehensä. Hauskaa.
Olisi muuten aika hemmetin tyhmää, jos viholliset vaihtuisivat jokaisessa osassa. Behemot ja Malboro ovat ainakin legendoja, joita ei saisi yleensäkkään poistaa FF:istä.
Ja kun samantyyppinen vastus on monessa pelissä, tietää sitten miten kannattaa taistella, ettei tarvitse päätän puhkoa miettimällä taktiikoita..
Mitä tuota ketjua luin, jotkut ovat maininneet malboron tason vaihtelun eri osissa, ja tuo on kyllä totta, kun kasissa täytyy tehdä älyttömät Junction sekoilut, että sen voittaa. Minä kyllä luotin aina Odiniin..;) Ja muissa osissa Malboro on mielestäni ollut erittäin helppo.
Elikkäs orginaali monsut joka osassa, tekee osasta oikean FF:n!
Natsenatu
17.3.2004, 15:04:00
Ne ovat käyneet niin tutuiksi,ja olisi aika haljua jos joka osassa vaihtuisivat hirviöt. Tonberryjä ei saisi ikinä poistaa!Harvassa roolipelissä näkyy mitään samantapaista kuin vihreä kaapuun sonnustautunut möllykkä joka taapertaa veitsi sojossa ja tappaa yhdellä tökkäyksellä.Eikä niitä saa hengiltä millään ilveellä!!!
Uusien hirviöiden suunnittelu on myös aika vaikeaa(?),mutta ehkäpä se käy Squarelta helpommin,kun ovat monta vuotta Finaleita työstäneet. Lisäksi vanhojen kierrätys tekee sen että niistä tulee joko legendoja tai vihattuja ököjä,jotka tulevat vihatuksi joka paikassa.
Ei minua ainakaan haittaa. Ja onhan jokaisessa FF:ssä sen ajan grafiikkansa, joten minkä takia siitäkin pitäisi jankuttaa?
Riippuu tietenkin pelistä ja siitä, miten kauan on jotain peliä pelannut.
Minä esim olen aloittanut VIII:n useampaan kertaan pettyneenä edellisiin "kehityksiin", joten eiköhän ne samat vanhat naamat jaksa potuttaa aika kauan. Niihin on jo niin tottunut, että kyllä niitä jaksaa katsella.
Minen sanoisi niitä niinkään vanhoiksi hirviöiksi, pikemminkin parannelluiksi, mutta miten se sitten näkyy.. Noh, minen rupea turhaan toistelemaan itseäni. ^^
vegeta
19.3.2004, 17:44:01
Noh eipä nyt niin paljoo ärsytä mutta oishan noita aina mukava piestä eri vihollisia mutta onhan niillä eri liikkeitä toisaalta kiva taas antaa örreille turpaa esim.kympissä sille badbreath tyypille...
mikä nyt olikaan oo malborolle onkohan 7 sama nimi sillä... :huh:
fffani-90
20.3.2004, 15:44:44
Ei se kyllä ärsytä, mutta ne hirviöt ovat kyllä liian heikkoja esim jos vertaa final fantasy X:än iron gianttia jolla on n.20000 hp. ja final fantasy X-2 irongianttia jolla on n.1000 hp. jotan ne on nykyään liian helppoja.
Tonishi
20.3.2004, 16:09:41
Ei haittaa eikä ärsytä! Malborot, bombit ja tonberryt esiintyvät aika monessa final fantasyssä. En tiedä cactuareista, että mistä asti niitä on tullut :eh:.
Behemothit ovat kyllä jossain finaleissa helppoja, mutta esimerkiksi FFX:sä king behemoth (tai toisin päin) on yksi ärsyttävimmistä vihulaisista, kun sen tappaa niin meteor niskaan.
Iron giantit FFX:sä ovat minusta hauskan näköisiä :D.
Ja kuten käyttäjänimestäni huomaa, että olen tonberry fani :D.
Roakel
20.3.2004, 17:02:40
Jos FF peleistä puuttuisi edellisistä osista tutut hirviöt niin ei tässä uudessa varmaankaan olisi sitä tuttua tunnetta kuin aikasempia osia pelatessa, eli minulle vanhat hirviöt ovat ihan "must". Vanhojen vihollisten lisäksi pitää myös olla uusia ihan vaihtelun vuoksi, mutta ei mitään typeriä eläviätaloja tai muuta mautonta.
Jos sitten puhutaan Chocoboista (voiko näitä edes tulkita hirviöinä?) niin niitä jos mitään pitäisi olla mukana, ilman näitä keltaisiastrutseja peli ei olisi FF. Harmi vain ettei näillekkään otuksille olla omistettu peleissä kuin minipelin verran tilaa.
Eipä minua oikeastaan haittaa ja ärsytä jokaisesta Final Fantasystä tutut hirviöt. Kuten Roakel jo sanoi ilman niitä FF:ssä ei olisi sitä tuttua tunnetta joka osassa, jos jokaisessa olisi eri hirviöt. Minusta ainakin on kiva vertailla eri osien samoja vihollisia keskenään, että mitenkä ne on muuttunut ja voimistunut/heikentynyt sekä, että onko ne jossain vaiheessa saannut jotain uusia kykyjä.
Sitten nämä Chocobot. En minä osaa pitää niitä vihollisina tai hirviöinä ollenkaan. Ärsyttäviä ne ei ole mielestäni lainkaan. Ennemmin ne kauniita lintuja, kuin jotain ärsyttäviä vihuja.
// Miten minä saatoin unohtaa nuo FF Tacticsin chocobot. Siinä ne sattuu olemaan aika pahojakin vihuja kaiken lisäksi. Vaikeetahan ne siinäkin on pitää vihollisina, muttah minkäs teet, kun ne tulee ryminällä päälle.
Originally posted by Roakel
Jos FF peleistä puuttuisi edellisistä osista tutut hirviöt niin ei tässä uudessa varmaankaan olisi sitä tuttua tunnetta kuin aikasempia osia pelatessa, eli minulle vanhat hirviöt ovat ihan "must". Vanhojen vihollisten lisäksi pitää myös olla uusia ihan vaihtelun vuoksi, mutta ei mitään typeriä eläviätaloja tai muuta mautonta.
Jos sitten puhutaan Chocoboista (voiko näitä edes tulkita hirviöinä?) niin niitä jos mitään pitäisi olla mukana, ilman näitä keltaisiastrutseja peli ei olisi FF. Harmi vain ettei näillekkään otuksille olla omistettu peleissä kuin minipelin verran tilaa.
Nimenomaan. Peli ei ole FF jos siinä ei ole chocoboja tai muita tuttuja hahmoja, joita olemme tottuneet näkemään finaleissa. Moogle on sama juttu, vaikkei sitä ole ollut jokaisessa finalissa esim. FFX, vaikka jatko-osassa sellainen hahmo esiintyykin.
Ja nopeasti ajatellen chocobo ei ole hirviö. Mutta kun ajattelee että finaleissa sana "beast" suomennetaan usein hirviöksi, niin jos kysyttäisiin onko chocobo "beast:i" niin minä vastaisin kyllä.
Eli vähän outo ajattelu tapa minulla =)
Altercamo
21.3.2004, 15:55:02
Pakkohan ne vanhat hirmut on olla. Tylsää tosin, että niiden HP ja hyökkäykset muuttuu aina välillä (Tai no malboron tupakointiliike bad breath).
Chocobot taas... Ne hyökkäävät=hirviöitä. Niitä ei voi tappaa=liittolaisia. Ne ovat kesytettäviä vihollisia.
Outraider
23.3.2004, 7:49:54
Ei minua ainakaan haittaa, että samanlaiset hirviöt kiertää. Sitten kuitenkin rupeaa vähän närkästyttämään jos viholliskaarti otetaan kokonaan vanhasta pelistä, nimien kierrätys ei kuitenkaan ole pahasta.
Two winged angel
23.3.2004, 15:09:41
Ei haittaa, eikä ärsytä.
Sehän finaleissa juuri hienoa onkin kun samat hirviöt kulkevat pelistä toiseen, strategiat voivat olla samat kuin edellisissä peleissä jolloin ei tarvitse miettiä suurempia suunnitelmia niitten kukistamiseksi.
Sitäpaitsi jokaisessa pelissä hirviötä on hieman muutettu, eikä se ole täysin samalainen ulkonäöltään, itseasiassa nimikin on joskus muuttunut, vaikka ulkonäkö pysynyt ennallaan.
Sama pätee esiinotetuissa chocoboissa, jokaisessa pelissä niillä oma pikku saman tyylinen osansa vaikka ulkonäkö on jokaisessa hiukka muuttuu.
Minusta se edustaa jatkuvuutta että saa taistella samoja hirviöitä vastaan oli se sitten mikä osa Final Fantasya tahansa
aijommi
24.3.2004, 18:46:12
Ei ärsytä yhtään. Mielestäni on hienoa nähdä ne uudemmat versiot kaikista hirviöistä. Bombit, Behemothit, Cactuarit, (Mikkä ny olikaa.) Goblinit, Malborot ja Impit ( :P lääh puuh *hengästynyt*) ovat osa Final Fantasyja. Sitä FF kutosen Imppiä en oikein ymmärrä. Onko se joku kilpikonna?
Prinsessa Garnet
25.3.2004, 11:24:24
Minusta vanhoissa hirviöissä ei ole mitään ärsyttävää. Aina kun pelaan jotain uutta finalia ja tuttu monsteri tulee eteeni niin olen pikemminkin (tavallaan) iloinen siitä.
Esim. pelasin ffVII:tä (ei siis ensimmäinen finalini) ensimmäistä kertaa läpi ja olin saanut sen ilmalaivan. Vähän aikaa lenneltyäni huomasin sellaisen pienen saaren (vasemmassa alanurkassa kartasta katsottuna). Laskeuduin sitten sinne ja ajattelin että mitäköhän hirviöitä täällä tulee vastaan. Hetken päästä tuli taistelukohtaus ja minä huusin: "CACTUAR!!!" ;D
Ihunat Tonberryt ovat muodostuneet Cactuarien rinnalla jo kulttihahmoiksi :D Myös Malborot, Behemotit ja Goblinit kuuluisivat jokaiseen Final Fantasyyn ^^ Onhan joissain Final Fantasyissa samannimisiä orvelöitä, mutta ovat ulkonäöllisesti erilaisia.
ronin21
26.3.2004, 11:28:31
Ei vois vähempää haitata ;D
Siis meikäläisen mielestä on ainakin ihan mukava löytää "vanhoja tuttuja" joista saa sitten hakee uusia piirteitä =D
Otetaan nyt esimerkiks Tonberry:
onhan se ihan pelottava ja vaarallinen seiskassa, mutta mulle se aiheutti slaakin vasta kasissa :D
mogvisti
9.4.2004, 2:58:19
Sitten nämä Chocobot. En minä osaa pitää niitä vihollisina tai hirviöinä ollenkaan. Ärsyttäviä ne ei ole mielestäni lainkaan. Ennemmin ne kauniita lintuja, kuin jotain ärsyttäviä vihuja.
Totta puhut, Chocobot ovat nousseet jo sellaiseen arvoon FF:ssä, että jos ne pois otettais niin mikään ei tuntuisi samalta. Ei auringonnousu, ei tähtitaivas, ei vesisade, ei mikään. Mutta Chocobot eivät olekkaan hirviöitä vaan "kavereita". Mutta mielestäni jos jokin hirviö pitäisi poistaa niin poistaisin Marlboron ( :huh: ), sillä se on listinyt minut liian monta kertaa FF VII:ssä :prkl: . Muuten minulla ei ole sitä mitään vastaan.