PDA

View Full Version : Inspiraatio

nox
8.7.2002, 8:33:41
Onko tuttu tilanne: Istut kynä kädessä paperi nenän edessä toista tuntia ja sitten siinä paperilla on yksi viiva. Käyt mielessäsi läpi erilaisia kirosanojen yhdistelmiä...kello on kaksi yöllä, väsyttää, ja tuntuu että koko luomiskyky ja piirrostaidot ovat kadonneet jonnekkin taivaan tuuliin. Sitten se ihana inspiraatio tulee joskus seuraavana päivänä ja katoaa sitä seuraavana.
Itseäni inspiroi ehkä kaikista eniten vain nähdä muiden onnistuneita teoksia...Yleensä kaikki muu näyttää todella upealta paitsi omat tekeleet.
Olenko aivan yksin vai onko muillakin samoja ongelmia?

RinOa
8.7.2002, 12:21:09
mulla on ihan sama juttu :) sillon kun ei huvita piirtää niin tuntuu että mikään mitä siihen paperille tekee ei oo hienoa, ja sit tulee vaan rutattua paperia ja kiukkunen mieli! mut se taas on ihanaa kun iskee inspiraatio, niin saa piirrettyä, mä ainakin, montakin kuvaa yhdessä yössä ja tuntuu että kaikki on kerranki onnistuneita :) yleensä mulla iskee inspis öisin, ja kanssa just siitä kun kattelee muiden hienoja töitä. kouluaikana se vaan on paha jos yöllä iske inspiraatio kun pitäs vähän nukkuakin :)

nox
8.7.2002, 13:12:21
Inspis tosiaankin iskee öisin...harmillista. Ainahan sitä voi sitten nukkua töissä. :D Saa vielä rahaa siitä...

Pinchi
8.7.2002, 14:41:01
Jos minulla ei ole inspiraatiota, en yksinkertaisesti pakota itseäni istumaan paperi nenän edessä, paitsi kuvistunnilla, siellä pitää ainakin olla tekevinään jotain ettei numero laskisi. Meikällä saattaa mennä viikkoja ennenkuin inspiraatio iskee, ja kun se iskee, niin tuotantoakin tulee enemmän, tai siis sellaista ns. kunnollista. Tokihan sitä lähes joka päivä tulee tuherreltua jos jotakin (useimmiten päitä, silmiä, hiuksia yms), mutta ne ovat vain sellaisia kynän vetoja sanomalehden kulmaan. Eli joskus inspis antaa odottaa itseään, ja se tulee kun on tullakseen. Ei kannata väkisin rueta äkertämään jotain jos ei innosta, siitä ei todellakaan synny mitään. Ainakaan meikän kohdalla.

samiloop
8.7.2002, 17:05:11
Originally posted by Pinchi-chan
Tokihan sitä lähes joka päivä tulee tuherreltua jos jotakin (useimmiten päitä, silmiä, hiuksia yms), mutta ne ovat vain sellaisia kynän vetoja sanomalehden kulmaan.

Tämä kuullostaa tutuimmalta. En kuitenkaan luo graafista, vaan äänimaailmallista materiaalia. Nyt on mennyt kuukausia muutaman kymmenen sekunnin looppipätkiä vääntäen ja monimutkaisia biisejä päässä rakentaen, mutta sitten joskus tulevaisuudessa taas the Inspis iskee samaan aikaan kun jaksaa alkaa vääntämään.

Harmi että näin käy suhteellisen harvoin.

urho
8.7.2002, 19:44:07
Hömm. Itse en kotona piirrä edes kovin usein, se on jo harvinaista jos jotain satun väsäämään. Kuvistunnilla kaikki hienot (?) työni väsään, jos sattuu olemaan jokin hyvä juttu jonka voi ikuistaa. Niin, itse en kuvaamataidosta edes kovin paljoa välitä/se ei kiinnosta, kummiskin se on aina ollut minulla todistuksessa 10. :D

Harmi, kun ei ole skanneria, jotta voisin laittaa pari tekelettä tänne. :[

n4x
9.7.2002, 2:12:54
Joo minulla on sama ongelma:)Harmi vain ettei minulla ole skanneria niin en voi näyttää "taide teoksiani"=/

Potri
9.7.2002, 10:55:58
Kyllä sen inspiksen saa melkein mistä vaan: leffoista, sarjakuvista, muiden kuvista ja peleistä. Monista asioista tulee mieleen juttuja joita haluaisi piirtää paperille (jos vain kaikkea osaisi). Tai jos ei muuten ole mitään ideaa, niin ainahan voi piirtää yhden pikku muistilapussa olevista enemmän tai vähemmän tyhmistä sarjakuvaideoista. (Tällä hetkellä siinä on 8 piirtämätöntä sarjakuvaa.)

Flaming Amarant
9.7.2002, 17:56:36
Ihme ja kumma, mutta minulla ei inspiraatio ongelmia ole, pikkusta-vaille aina tulee jotain päähän. Eli aihe ei ole ongelmana. Mutta aloitus on yleensä ongelmana, joskus sitä istuu tunteja penkillä että keksisi miten aloittaa, mutta tämä ongelma koskee enimmiten kynällä piirrättäessä.

The Blinzar
9.7.2002, 19:27:52
Kyllähän mulla siis inspiraatiota tulee, aika paljon. Mutta mulla tulee niihin inspiraatiopiirroksiin niin paljon yksityiskohtia, etten enää osaa piirtää sitä. :eh:

@TranceKuja@
9.7.2002, 21:03:01
Minullakin on aina välillä sama ongelma. Kun olen jossain muualla kuin kirjoitus pöydän ääressä tulee joku tosi hieno juttu mieleen. Sitten siirryn pöydän ääreen eikä tule muuta piirettyä ku epäselvä sotku piirrustus=) .

Tsunami
9.7.2002, 21:34:30
Mulla ei tollasta onkelmaa oo,koska ei mulla oo piirtämistaitoakaan;D .

Tämän viestin sisältö on kyllä aika paljon yhtä turhan kanssa... - David

yksisiipi
6.9.2002, 11:01:51
Kyllähän tuota on tullut koettua useastikin. Paperiin syntyy ruma luonnos, joka jää kesken kun inspiraatio katoaa. Yleensä musiikkia kuunnellessa inspiraatio ei sammu kesken vaan kuva tulee tasaista tahtia valmiiksi asti, kesti se kuinka kauan tahansa. Se on sitten toinen asia ovatko nekään hyviä. :D

Neruru
6.9.2002, 19:16:06
Nykyisin harvemmin käy noin. Inspis on minulle näkymätön, sen tajuaa saapuneen vasta kun piirustus on valmis. Sitten sitä piirtelee kunnes nukahtaa. Ja taas tulee pitkä kausi niin, ettei mitään älyllistä synny paperille.

Safir
7.9.2002, 9:19:09
Inspis.. juu, no se tulee minulla aika harvoin. Saatan istua toisinaan ihan turhaan paperin edessä yrittäen väkisin saada jotain siihen väkerrettyä, mutta silloin paperille ei tule muuta kuin sotkua. Joskus se kyllä tulee ihan yllättäen, ja sitten ei kun piirustamaan. Silloin saatan piirtää moniakin kuvia, ja ne peräti onnistuvat. Mutta tämä inspiraatio tulee ikävä kyllä liian harvoin.. Mutta kun saisi se pirun skannerin. Mutta kun ei. *köhköhkunsaansenehkäjoulunaniinjoudutteköhkes tämäänköhminunkauheitatuotoksianiköhöh* :)

Raine
7.9.2002, 9:31:34
Minun inspikseni tulevat useimmiten joko koulussa tai iltaisin ennen nukkumaanmenoa.Joskus harvoin saattaa tulla koulunkin jälkeen,mutta ne ovat enemmänkin sellaisia"viitsisinköhän piirtää"mietiskelyjä.Kumma kyllä,parhaimmat kuvani syntyvät koulussa välituntisin tai sitten keskellä tylsää tuntia,jolloin ei olisi oikein susositeltavaa piirtää,vaikka piirrän silti,vihkojen keskiaukeamalle :)

David A. Mage
7.9.2002, 10:00:57
Jokuhan saattaa muistaakin minun joulun alla postaamani kuvan, joka kuvasi inspiraationhankkimistani aika hyvin.. :D

Ja jos ei ole joku nähnyt sitä niin voin paljastaa kyseisen kuvan ankean sisällön: Omakuva, jossa istun paperi ja kynä kädessä päälläni synkkä musta pilvi. Ja tuo oli edustava kuvaus kuvauksettomasta sisällöstä. ^^'

Eli toisin sanoen inspiraatio iskee silloin kun se iskee ja kun se iskee niin pitää olla kynä ja paperia valmiina, tai iskusta seuraa muistinmenetys. Pahaksi onnekseni se iskee vain harvoin. Useimmiten nimittäin tulee tuherrettua vain jotain surkeita sketchejä ja niissäkään en saa mitään keksittyä... Ärsyttävää...

Juliet
7.9.2002, 11:56:54
Juu, joskus ei kyllä saa mitään aikaiseksi vaikka miten haluaisi piirtää.. Mutta sitten taas kun niitä inspiraatioita tulee, niin alkaa piirrustuksiakin tulemaan... Niinkuin Brain power jo sanoi, yleensä inspis iskee silloin kun katselee muiden onnistuneita tekeleitä. Sillon niitä ideoita tulee vaikka millä mitalla, vaikka se oma idea ei liity mitenkään siihen kuvaan josta se idea tuli... :P