View Full Version : Keskustelu: pitäisikö vB3:sen yhteydessä aloittaa puhtaalta pöydältä?
Gabriel
20.3.2004, 19:12:23
Päätin, että täällä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&threadid=8351) on menty jo kylliksi offtopikkiin tämän asian kanssa ja tulin tulokseen, ettei aihe saa tarvitsemaansa huomiota esiintyessään toista asiaa käsittelevässä ketjussa. Siksi päätin aloittaa tämän ketjun, jossa ehdotan, että vBulletin 3:sen tullessa aloitettaisiin kokonaan puhtaalta pöydältä. Tämä tarkoittaisi
kaikkien olemassaolevien threadien ja postausten lähettämistä bittituonelaan; FFfin powered by vB3 siis olisi ensihetkenään 0 postin foorumi.
kaikkien postituslukujen nollaamista. Käytännössä tämän saisi hoidettua siten, että kaikki rekisteröityisivät uudestaan. (Tämän etuna olisi se, että rekisteröityneinä jäseninä olisivat ne oikeasti aktiiviset.)
Ennen kuin otatte kantaa ja postaatte sen tänne, kehotan teitä miettimään syitänne mielipiteeseenne, olkoot ne puolesta tai vastaan. Quotean vielä itseäni ja kerron perusteluni sille, miksi kannatan tuota ehdotusta.
Kukaan ei jäisi kenenkään varjoon. Lyhyen ajan rekisteröityneenä olleen uuden ja aktiivisen jäsenen ei tarvitsisi suhtautua kerran tai kahdesti kuussa postaavaan monisata(tai jopa tuhat)postiseen tavalla, jota tämä ei ansaitse. Minä en ainakaan näe syytä kunnioittaa ihmisiä vain siksi, koska he ovat joskus postanneet paljon, ja ymmärtääkseni monet ovat sanoneet, että oma mielipide ja oikeus olla paikalla ovat tuntuneet heiveröisiltä titaanien rinnalla.
Edelliseen liittyen pääsisimme turhasta (haamu)eliitistä. On luonnollista, että kauan paikalla olleeseen suhtaudutaan eri tavalla kuin lyhyemmän ajan jäsenenä olleeseen, mutta jos joku on epäaktivisoitunut aikoja sitten, niin saa mielestäni kyllä jäädäkin menneisyyteen. Oikeasti aktiiviset pääsisivät siis ansaitsemaansa valoon.
Menneeseen kokemukseen perustuen hommat voisi tehdä paremmin. Esimerkiksi jotkut ketjut ovat tuntuneet olevan melkoisia vikatikkejä, mutta ei niitä poistaakaan viitsitä. FFfin siis säästyisi monilta lastentaudeilta ja ote tulisi olemaan todella pro. (Näin FF- tai ropeviittausta käyttäen: toisella kerralla on paljon helpompaa pelata kun tietää, mihin suuntaan sitä hahmoa kannattaa kehittää.)
Lisäksi tämän etuna olisi tietenkin se, että foorumi olisi paljon vähemmän aikaa maassa kun Jackal von ÖRFin ei tarvitse siirtää kaikkea dataa uudelle boardille (en kuitenkaan tiedä veisikö päivittäminen uuteen versioon yhtä kauan aikaa kuin siirtyminen vBulletiniin) sekä se, että Jackalilla olisi vähemmän töitä. Ja jokainen nimimerkkiinsä tyytymätön voisi uudelleenrekisteröitymisensä yhteydessä ottaa jonkun Entistä Paremman. (Itse pitäisin omani.)
Vaikka tämä voi herkästi sortua flamettamiseen, niin keskustelua kehiin kuitenkin.
PS. Ja foorumihan on sitten tärkeämpi kuin joku tietty eliitti, eli asiat tärkeysjärjestykseen.
Pinchi
20.3.2004, 19:23:54
Ollaanko jo niin pohjalla että ihan puhtaalta pöydältä täytyy aloittaa? =)
Mutta kaipa tuo ihan järkevältä uudistukselta vaikuttaa. Arkistoidaankos tämäkin sitten niinkuin Yabbikin, vai jääkö menossa oleva aikakausi kulkemaan suullisena legendana, mikäli uudistus toteutetaan?
//edit. Ja miksi olen puolesta? Koska minulla ei ole mitään syytä olla vastaankaan.
Ogloppi
20.3.2004, 19:24:10
ei ainakaan mun mielestä mikään huono idea..
Enkuli
20.3.2004, 19:32:25
Like. What's the catch?
No catch, no catch at all. Jos kaikki heitettäisiin mustaan imuriin niin mitä tästä noin tarkalleen ottaen seuraisi? Jep, samat asiat tahkottaisiin läpi uudestaan. Ei kaikkia, mutta varmasti osa. Ja tässä nyt taas ei ole elefantinbanaaniakaan järkeä.
Vanhat ajankohtaisketjut ym muu roska jolla ei ole mitään virkaa voitaisiin toki seuloa pois, mutta se tietää työtä, ja sen nyt voi tehdä milloin tahansa. Kaalin työmäärästä asiaan liittyen en tiedä, mutta hän varmaan itse parhaiten pystyy sen sanomaan. Voisinpa kuvitella että pääasiassa tämä kaikki tieto on varsin kompaktissa muodossa ja helposti siirrettävissä uuteen versioon, jos tekijöillä on ollut yhtään järkeä päässä.
Mites sitten tämä "kaikki rekisteröityvät uudestaan"-idea. Hurraa! Todella siisti idea ja kaikkea. NOT! Jos tässä nyt ylimääräistä työtä halutaan vältellä niin... no, voitte miettiä ihan itse mitä aiheutuu tuosta.
Postitusluvun saanee piiloon, jolloin sitä ei tarvitse pällistellä hikipisaroiden valuessa.
"Kyllä / ei / banaani" vaihtoehdoista valitsen tähän kysymykseen "banaani", koska se kuvaa idean naurettavuutta parhaiten. Selkokielellä: EI.
Näin meillä täällä.
-Enkuli, musta siivekäs
Jackal von ÖRF
20.3.2004, 19:49:25
Ainakaan käyttäjätietoihin en aio koskea. Vääristää vain todellisuutta ja aiheuttaa hämminkiä. Vanhat postitukset olisi perjaatteessa mahdollista jättää siirtämättä (luonnollisesti säilötään arkistoihin), mutta samalla hakutoiminnosta tulisi pitkäksi aikaa melko turha. Levytilaa saa aina lisää, joten sekään ei oikein kelpaa syyksi.
Asiasta kolmanteen. vBulletin 3.0.0 (http://www.vbulletin.com/forum/showthread.php?postid=632196) julkaistiin tänään. Asentaman kerkiän aikaisintaan 26.3. Pyrin saamaan operaation hoidettua (pääosiltaan) yhdessä päivässä.
Candice
20.3.2004, 19:56:53
[20:16] <Quisty> fiksua, ihan pirun fiksua...
Tuo kuvaa niin osuvasti tätä ketjua, taas Kaappi repäisi loistavan idean.Kyllä, minä olen nyt ärtynyt
Kuten Enkuli toi ilmi, tässä uudistuksessa ei ole mitään järkeä. Aloitetaan puhtaalta pöydältä, kohta jollain on taas enemmän posteja ja muutaman vuoden päästä liittyvillä jäsenillä vähemmän posteja kuin vähän vanhemmilla (vai tarkoititko kokonaan postituslukujen poistamista?). Nyypät ovat nyyppiä, jotka katsovat nuita vanhempia silmät kirkkaina ja ammollaan. Mikään ei muutu ja historia tulee toistamaan itseään. Emme me ole niin pahassa jamassa, että tälle olisi tarvetta.
//Kaali, olet kaunis <3
Granite
20.3.2004, 20:02:47
Ei.
Ymmärrän sinänsä sen, että uusia jäseniä halutaan asettaa tasavertaisempaan asemaan tuhatpostisten jäsenien kanssa, mutta se täytyy toteuttaa muulla keinoin. Pitäisikö kaikki aiemmat keskustelut aloittaa alusta ja kirjoittaa kaikki vanhat viestit uudelleen? Arvatkaapa kiinnostaako kirjoittaa esim. tätä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?s=&postid=131666#post131666) uudestaan? Se että ihmiset ovat ylipäätään tänne jotain ikinä näppäilleet on tarkoittanut mitä todennäköisemmin sitä, että he ovat halunneet näiden tekstien myöskin pysyvän täällä. Meinataanko täällä todellakin tuhota kaikki viestit, kaikki aiheet ja käydyt keskustelut monen vuoden ajalta? Nollaaminen tarkoittaisi siis sitä että (lähes) koko FFfin-foorumeiden historia katoaisi pysyvästi. Sitäkö todella halutaan? Miettikääpä kaikkia syvimpiä tuntojanne, vuodatuksianne, miittimuisteloitanne, hauskoja tarinoita ja kaikkea muutakin mitä olette tänne lähettäneet/täällä lukeneet. Ne olisivat mennyttä. Kaikki. Lopullisesti.
Jos on pakko saada aloittaa puhtaalta pöydältä niin perustakaa sitten vaikka kokonaan uusi foorumi ja jättäkää tämä rauhaan. Siellä kaikki voivat aloittaa alusta rekisteröitymisestä asti ilman että tämän paikan historia menetetään.
Omalta osaltani voin kertoa, että mikäli nollaus suoritetaan, niin luultavimmin jätän koko FFfin-foorumit. Ja tämä ei ole mitään uhkailua tyyliin "mie lähen jos ei tehä niinku mie halluun", en vaan usko että paikalla on enää samanlainen merkitys itselleeni jos täältä on kaikki viestit ja historia, niin omani kuin muidenkin, pyyhitty pois. Enkä usko että olen ainoa joka ajattelee näin.
Roakel
20.3.2004, 20:10:14
En näe tässä ehdotuksessa mitään järkeä, en sitten yhtään.
Nämä foorumit ovat jo olleet kolme vuotta pystyssä ja nyt kun foorumeita katselee niin huomaa varmasti kuinka ketjujen määrät komeilee eri alueilla ja joidenkin jäsenten postimääristäkin saattaa nähdä että tämä paikka on elävä foorumi, joten miksi kaikki tämä pitäisi pyyhkiä pois ja aloittaa tyhjästä? Foorumit ovat jo nyt monen vanhemman jäsenen osalta hiljentyneet joten mitään kamalan suuria muutoksia en odottaisi myöskään puhtaaltapöydältä aloittamisen myötä, ehkä idlemäärä nousisi entistä enemmän.
Mutta joo, minua ei ainakaan huvittaisi nähdä alueita tyhjinä ja jokaisen jäsenen postimäärän nollana, eli en ole tämän ehdotuksen kannalla.
No catch, no catch at all. Jos kaikki heitettäisiin mustaan imuriin niin mitä tästä noin tarkalleen ottaen seuraisi? Jep, samat asiat tahkottaisiin läpi uudestaan. Ei kaikkia, mutta varmasti osa. Ja tässä nyt taas ei ole elefantinbanaaniakaan järkeä.
Hyvä pointti. Jos kaikki tosiaan heitettäisiin menemään, niin monia aiheita varmaan tulisi uudestaan. Lisäksi olisi tyhmää vastata ketjuihin joihin olisi jo vastannut, toisaalta taas olisi tyhmää jättää vastaamatta kun ketjut kerta ovat mielenkiintoisia.(älkää keskeyttäkö, nyt tuli vastustamaton into sanoa jotain tyhmää) Ja eivätkö viestit toisaalta ole osa persoonallisuutta. Jos kaikki poistetaan niin ihmisiltä periaatteessa varastetaan persoona.
Vielä pari kuukautta sitten olisin vastannut varmasti ei, koska silloin olin postcountdiileri. Nyt se olisi toisaalta aika sama, mutta en myöskään näe yhtään hyvää syytä poistamiselle. Ei se todellakaan spammia vähennä. Eikä täälä muutenkaan ole turhan paljoa spammia enään näkynyt. (kiitos tehokkaiden moderaattoreiden) <moderaattoreilla on osuutensa asiaan mutta suurin osa spammista tulee silti newbieiltä, jotka eivät ole vielä täysin sisäistäneet sääntöjä. Eli siis ei kannata poistaa.
Gabriel
20.3.2004, 20:28:29
Kun tämä kerran näinkin suurta vastustusta saa, niin jätänpä asian ajamisen tähän. Tässä tapauksessa katson muiden mielipiteiden omaavan sikäli enemmän painoarvoa, etten kenenkään poistuvan halua. Mikäli puhtaalta pöydältä aloittaminen merkitsee samalla myös sitä, että monelta menee into foorumeihin, niin en tahdo noin tapahtuvan vaikka edelleen samaa mieltä olenkin. Nollatilasta aloittaminen olisi omasta mielestäni hyvä juttu - but, FFfin for the people, that's what I say.
Kyllä, totaalinen puhdistus toisi uusia tuulia foorumiin. Yhdyn lähes täysin Herr van Kascanocksen argumentteihin: Museoreliikit saataisiin siivottua pois turhaa kulttisuosiota nauttimasta. Jokainen joutuisi osoittamaan pätevyytensä säilyneen, jos sitä olisi ylipäätään jäljellä. Lisäksi voitaisiin saada aikaan raikastavia reformeja organisaatiossa (esim. adminien ja G-modejen on aika turhaa olla myös aluemoderaattorin asemassa kuten tällä hetkellä asia on.)
Jäsenkannan tyhjentämistä en kannata. Kynnys rekisteröityä uudelleen voi joillekin olla turhan korkea, ja ikäväkseni on todettava, että pelkällä HC-ytimellä ei foorumeita pyöritetä.
Jotkut tuskailevat vanhoja ketjujen uudelleenluomista. Ei kukaan sano, että uudella foorumilla olisi oltava tasan sama informaatiosisältö kuin vanhalla. Jos jollain on uutta sanottavaa jostain aiheesta niin siitä vaan. Sama se on kuin jos pari vuotta vanha ketju herätettäisiin tai uusi luotaisiin. FAQ:iin voisi myös pistää listan "loppuunkäsitellyistä" tai muuten vain ei-toivotuista aiheista. Saataisiin myös siivottua se järjetön kasa paskaa, joka tänne on kerääntynyt. Erittäin suositeltavaa olisi myös, että loistotason postaukset kuten Graniitin KT-arvostelu, joita ei ole foorumin ulkopuolelle tallennettu(?), copypastetettaisiin uudelle foorumille vastaavien uusien keskustelujen pohjaksi.
Sitten quotemaratoonia:
Jep, samat asiat tahkottaisiin läpi uudestaan. Ei kaikkia, mutta varmasti osa.
Moni potentiaalinen keskustelu on lukittu sillä perusteella, että mode löytää vastaavan kaksi vuotta vanhan ketjun search-tulosten viimeiseltä sivulta. Tappaa motivaation yllättävän tehokkaasti. Ja suuri osa täkäläisestä porukasta on sen verran nuoria, että mielipiteet ja kypsyys ovat radikaalisti kehittyneet esim. puolen vuoden aikana. Tämän takia puhdas pöytä on oiva ratkaisu. Kaikki ovat omalla tasollaan ilman pelkoa siitä, että joku quoteaa teininä kirjoitettuja avautumisia.
Se että ihmiset ovat ylipäätään tänne jotain ikinä näppäilleet on tarkoittanut mitä todennäköisemmin sitä, että he ovat halunneet näiden tekstien myöskin pysyvän täällä.
Oi kyllä, tulen varmasti eläkeläisenä etsimään täältä nuoruudessani tapahtuneita keskusteluita. Ei tämän ole tarkoitus olla mikään stasi-arkisto, jonne jokaisen elämänkerta säilytetään. Tuore foorumi on toimiva foorumi. Ja kuten Herr überadmin von ÖRF asian ilmaisi, arkistointia suoritettaisiin. Esim. YaBB-aikaisilla ketjuilla on enää nostalgia/huumoriarvoa. Uskallan väittää näin, vaikka olenkin vasta vajaan 1½ vuotta täällä tsillaillut nyyppä. Jokainen voi sitten lukea niitä arkistoja, mikäli haluaa nyyhkytellä menneitä hyviä aikoja.
Suurin osa spammista tulee silti newbieiltä, jotka eivät ole vielä täysin sisäistäneet sääntöjä. Eli siis ei kannata poistaa.
Newbieitä voidaan kouluttaa. Täällä on useampikin ihminen, joka on katsonut ensisijaiseksi tehtäväkseen foorumeilla opastaa nyyppiä sääntöjen ja FAQ:n pariin. Sama jatkuisi luultavasti uudessa foorumissa, joskin siihenkin saataisiin ehkä säädettyä joku kiva mekanismi. (en tiedä, suoko softa "olen lukenut ja hyväksynyt säännöt ja FAQ:n -ruksin pistämistä rekisteröitymiskavakkeeseen, mutta moinen toimisi ainakin muodollisesti.) Ja sääntöjä rikkovia voidaan aina rangaista.
Kun tämä kerran näinkin suurta vastustusta saa, niin jätänpä asian ajamisen tähän. Tässä tapauksessa katson muiden mielipiteiden omaavan sikäli enemmän painoarvoa, etten kenenkään poistuvan halua. Mikäli puhtaalta pöydältä aloittaminen merkitsee samalla myös sitä, että monelta menee into foorumeihin, niin en tahdo noin tapahtuvan.
Ihme pehmo. Entä jos minä ilmoitan ottavani itseeni ja jättäväni foorumit, mikäli puhdistusta ei toteuteta? Häh-hää, et voi miellyttää kaikkia. Pointti on siinä, että monelta on mennyt into tämänhetkisiin foorumeihin. Eikö heitä ole kuunneltu? Jengi äänestää jaloillaan, tehtiin mitä tahansa.
Gabriel
20.3.2004, 21:32:26
Originally posted by Kipppe
Ihme pehmo. Entä jos minä ilmoitan ottavani itseeni ja jättäväni foorumit, mikäli puhdistusta ei toteuteta? Häh-hää, et voi miellyttää kaikkia. Pointti on siinä, että monelta on mennyt into tämänhetkisiin foorumeihin. Eikö heitä ole kuunneltu? Jengi äänestää jaloillaan, tehtiin mitä tahansa.
Ero on kuitenkin siinä, että muutos tuottaisi hyvin todennäköisesti enemmän lähtijöitä kuin se, ettei muutosta tapahtuisi. Kyllä minä olen edelleen samaa mieltä kuin aloituspostissakin, mutta katsoessani kokonaiskuvaa en voi oikein aktiivisesti ajaa sitä, jos se tuottaisi monen ihmisen foorumoinninlopetuksen. Haluanhan minä nähdä Graniitiltakin hänen malliesimerkkinä käyttämänsä postauksen tyylisiä viestejä vastaisuudessakin.
Olisin kuitenkin iloinen jos nollapisteestä aloitettaisiin, vaikken nousekaan barrikaadeille.
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
muutos tuottaisi hyvin todennäköisesti enemmän lähtijöitä kuin se, ettei muutosta tapahtuisi. Kyllä minä olen edelleen samaa mieltä kuin aloituspostissakin, mutta katsoessani kokonaiskuvaa en voi oikein aktiivisesti ajaa sitä, jos se tuottaisi monen ihmisen foorumoinninlopetuksen.
Jos puhtaalle foorumille saadaan nopeasti aikaan tasokas ketjukokoelma, lopettavien ihmisten määrä jäisi varmasti pienemmäksi. Foorumin aloitus on kriittinen vaihe, sen täytyy lähteä täysillä käyntiin. Lisäksi mikäli vanhat jäsenet pysyvät, 'lähteminen' voi hyvinkin jäädä väliaikaiseksi. Tähän vaikutetaan juuri luomalla tasokkaita keskusteluja, joihin ei voi ollaa ottamatta osaa. Jos joku väkisin tahtoo lähteä pysyvästi, lähteköön. Uskallan väittää, että useimpien kohdalla lähteminen on vain pieni hengähdystauko, ja jengi palaa heti, kun ensimmäinen sivu on saatu täytettyä topikeilla. Jos ei palaa, no, kukaan ei ole korvaamaton.
Gabriel
20.3.2004, 22:17:43
Jos puhtaalle foorumille saadaan nopeasti aikaan tasokas ketjukokoelma, lopettavien ihmisten määrä jäisi varmasti pienemmäksi. Foorumin aloitus on kriittinen vaihe, sen täytyy lähteä täysillä käyntiin. Lisäksi mikäli vanhat jäsenet pysyvät, 'lähteminen' voi hyvinkin jäädä väliaikaiseksi. Tähän vaikutetaan juuri luomalla tasokkaita keskusteluja, joihin ei voi ollaa ottamatta osaa. Jos joku väkisin tahtoo lähteä pysyvästi, lähteköön. Uskallan väittää, että useimpien kohdalla lähteminen on vain pieni hengähdystauko, ja jengi palaa heti, kun ensimmäinen sivu on saatu täytettyä topikeilla. Jos ei palaa, no, kukaan ei ole korvaamaton.
Kieltämättä hyvä pointti kyllä. Toivottavasti tuo tulee olemaan tapahtuva skenaario, mutta epäilen sitä, siirretäänkö olemassaolevat postaukset johonkin arkistoon ja resetoidaanko postcuntit. Silti minun täytyy sanoa toivovani sitä, jo ihan aloituspostissani esittämieni argumenttien vuoksi.
Tuossa valossa tarkasteltuna ei se lähtijöidenkään prosentti niin isoksi kasvaisi. Kaiken lisäksi vähemmän aktiivisten jäsenten häipyminen ei tuntuisi juuri missään, ja tuskin aktiiviset jäsenet kovin helposti FFfinin jättämää vapaa-ajan aukkoa täyttävää korviketta löytäisivät. Ehkä minun pitäisi kuitenkin olla vakuuttuneempi omien näkökulmieni oikeellisuudesta. =)
Candice
20.3.2004, 22:37:54
Entä jos minä ilmoitan ottavani itseeni ja jättäväni foorumit, mikäli puhdistusta ei toteuteta?
kukaan ei ole korvaamaton.
ok, moimoi!
Tosin itse olen sitä mieltä, että tietyt henkilöt ovat korvaamattomia. Esimerkkinä Ren, joka vieläkin vaikuttaa hyvin paljon foorumeihin ja sen ihmisiin vaikka paikan noin vuosi sitten jättikin. Sama koskee Arwieta, jota minä lähes viikottain kaipailen. Olette todella typeriä jos oikeasti ajattelette foorumeiden "persoonien" olevan korvattavissa.
Kaappi
tuskin aktiiviset jäsenet kovin helposti FFfinin jättämää vapaa-ajan aukkoa täyttävää korviketta löytäisivät.
No huhhuh, aikamoinen väite. Internet on iso maailma kyllä sieltä aina uusia foorumeita löytyy. Ottakaapa nyt järki käteen ja käyttäkää sitä. Moni tulee jättämään tämän paikan jos noin radikaaleihin muutoksiin mennään. Luotan kuitenkin Kaaliin ja herran kylmän viileään ajattelukykyyn ja jätän teidät kaksin taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.
Enkä ala minkäänlaiseen quote-sotaan teidän kahden kanssa, menkää pois minun postini luota, hushus
//Vaihdoin sanan toiseen. Niin ja Graniitti on fiksu =)
Granite
20.3.2004, 22:39:31
Kyllä, totaalinen puhdistus toisi uusia tuulia foorumiin. Yhdyn lähes täysin Herr van Kascanocksen argumentteihin: Museoreliikit saataisiin siivottua pois turhaa kulttisuosiota nauttimasta. Jokainen joutuisi osoittamaan pätevyytensä säilyneen, jos sitä olisi ylipäätään jäljellä. Mikäli "Museoreliikeillä" viitataan käyttäjiin, jotka ovat olleet FFfin foorumeilla alusta asti (ja osa heistä jossain vaiheessa poistuneet) niin eivätköhän he ole kulttiasemansa ansainneet, kun ovat foorumin aikoinaan pystyttäneet, sen nykytasolle kehittäneet ja osa heistä pitää sitä edelleen pystyssä.
Lisäksi voitaisiin saada aikaan raikastavia reformeja organisaatiossa (esim. adminien ja G-modejen on aika turhaa olla myös aluemoderaattorin asemassa kuten tällä hetkellä asia on.)
Mode-valintoja ja -vaihtoja voidaan tehdä ilman "puhdasta pöytääkin", kuten tähänkin mennessä on monta kertaa tehty.
Jotkut tuskailevat vanhoja ketjujen uudelleenluomista. Ei kukaan sano, että uudella foorumilla olisi oltava tasan sama informaatiosisältö kuin vanhalla. Jos jollain on uutta sanottavaa jostain aiheesta niin siitä vaan. Jos jollain on jotain uutta sanottavaa mistä tahansa aiheesta, sen voi sanoa myöskin että ilman että vanha informaatiosisältö poistettaisiin. Vanhat informaatioketjut eivät ole este uusien syntymiselle.
FAQ:iin voisi myös pistää listan "loppuunkäsitellyistä" tai muuten vain ei-toivotuista aiheista. Saataisiin myös siivottua se järjetön kasa paskaa, joka tänne on kerääntynyt. Nämäkin on mahdollista toteuttaa ilman kaiken muun poistamista.
Erittäin suositeltavaa olisi myös, että loistotason postaukset kuten Graniitin KT-arvostelu, joita ei ole foorumin ulkopuolelle tallennettu(?), copypastetettaisiin uudelle foorumille vastaavien uusien keskustelujen pohjaksi.No siinäpä vasta Kaalille hommaa olisikin: seuloa läpi kaikki n. 143 000 postausta, valita niistä sopivimmat säilytettäviksi ja tallentaa ainoastaan nämä valikoidut postit uudelle foorumille. Työmäärään nähden uusi foorumi ilmestynee näillä näkymin varmaankin vuonna 2046. Ja kun tätä uudistusta kuitenkin perustellaan ennen kaikkea tasa-arvoisen aseman luonnilla kaikille, niin vanhojen postien asettaminen eriarvoiseen asemaan (toiset säilytetään, toiset tuhotaan) kuulostaa vähintäänkin ristiriitaiselta.
Ja suuri osa täkäläisestä porukasta on sen verran nuoria, että mielipiteet ja kypsyys ovat radikaalisti kehittyneet esim. puolen vuoden aikana. Tämän takia puhdas pöytä on oiva ratkaisu. Kaikki ovat omalla tasollaan ilman pelkoa siitä, että joku quoteaa teininä kirjoitettuja avautumisia.Ihmiset ja mielipiteet muuttuvat, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Menneisyydessä heitettyjä asioita jokainen meistä häpeää joskus, mutta mielipiteitään voi aina tarpeen vaatiessa päivittää tai korjata. Vaikkapa uudella viestillä tai Edit-nappulalla.
Oi kyllä, tulen varmasti eläkeläisenä etsimään täältä nuoruudessani tapahtuneita keskusteluita. Ei tämän ole tarkoitus olla mikään stasi-arkisto, jonne jokaisen elämänkerta säilytetään.Ei, tämä ei tietenkään ole stasi-arkisto, josta eläke-ikäisenä tulemme selaamaan elämänkertaamme. Tämä on muutaman vuoden vanha keskustelufoorumi, johon erilaiset ihmiset eri ikäluokista ovat kirjoitelleet mielipiteitään, mielenkiinnon kohteitaan, kokemuksiaan, ilojaan ja surujaan. Tämä on keskustelufoorumi, joka aiotaan vaihtaan softaltaan tuoreempaan versioon, foorumin perusidean pysyessä samana. Kaikki nämä foorumin käyttäjien viestit aiotaan kuitenkin kovin heppoisin perustein pyyhkäistä kadotukseen, kun ne voisi helposti säilyttääkin. Kaikki mitä useat sadat jäsenet ovat tänne luoneet, koko FFfin foorumeiden sisältö ja historia, meinataan hävittää. Jotta voitaisi ihan muuten vaan aloittaa kaikki alusta. Jos olisin vuosi sitten tiennyt että vuoden päästä kaikki kirjoittamani viestit poistettaisiin kaiken muunkin sisällön ohella täältä ihan vaan huvin vuoksi, niin arvatkaapa olisinko viitsinyt kirjoittaa tänne reilut 500 viestiä? Tai jos ajatellaan tätä jälleen uudempien foorumilaisten kannalta; mitenköhän moni muu vaikkapa viime syksynä FFfinniin liittynyt jäsen olisi viitsinyt postailla tänne ensimmäistäkään viestiä, jos olisi tiennyt että pian kaikki hänen kirjoittamat viestit pistetään koko paikan mukana sileäksi?
Lisäksi mikäli vanhat jäsenet pysyvät, 'lähteminen' voi hyvinkin jäädä väliaikaiseksi. Tähän vaikutetaan juuri luomalla tasokkaita keskusteluja, joihin ei voi ollaa ottamatta osaa. Jos joku väkisin tahtoo lähteä pysyvästi, lähteköön. Uskallan väittää, että useimpien kohdalla lähteminen on vain pieni hengähdystauko, ja jengi palaa heti, kun ensimmäinen sivu on saatu täytettyä topikeilla.Kunnes päätetään, että otetaan uusi versio käyttöön ja hävitetään kaikki tähän asti foorumille tuotettu sisältö. :P Ja jos tämän tietäisi etukäteen, että sisältö tullaan deletoimaan tietyn ajan päästä, niin motivaatio liittyä ja tuottaa tätä sisältöä onkin varmasti todella korkealla.
Todellakin, tätä kirjoittaessa FFfinnillä on 142,689 viestiä, mielipiteitä elokuvista ja peleistä, väittelyitä, tarinoita, tunteita, kaikkea mahdollista. Osa ymmärrettävästi paskaa, suurin osa ei. Kannattaako tämä kaikki todella deletoida/tunkea johonkin arkistoon siinä toivossa, että sillä saattaa ehkä olla "raikastava" vaikutus tuoreella softalla pyörivällä foorumilla?
Alkujaan kirjoittanut Graniitti
Mikäli "Museoreliikeillä" viitataan käyttäjiin, jotka ovat olleet FFfin foorumeilla alusta asti (ja osa heistä jossain vaiheessa poistuneet) niin eivätköhän he ole kulttiasemansa ansainneet, kun ovat foorumin aikoinaan pystyttäneet, sen nykytasolle kehittäneet ja osa heistä pitää sitä edelleen pystyssä.
Kulttiasema ei ole koskaan ansaittu. Kulttihenkilön saama rispekti on hyväksyttävissä ainoastaan niiden osalta, joihin henkilö on suoraan vaikuttanut. FFfinillä ei toistaiseksi ole ollut messiasta, ja toivon, ettei tule koskaan olemaankaan. Ne, jotka ovat foorumin pystyttäneet ja sitä kehittäneet, ovat vaikuttaneet meihin, ja siksi 'ansaitsevat' tunnustuksen. Mitään turhaa mystiikkaa on silti aivan turha ruveta tunkemaan.
Mode-valintoja ja -vaihtoja voidaan tehdä ilman "puhdasta pöytääkin", kuten tähänkin mennessä on monta kertaa tehty.
Pointti on siinä, että puhdas pöytä antaa hyvän (teko)syyn tehdä säätöä.
Jos jollain on jotain uutta sanottavaa mistä tahansa aiheesta, sen voi sanoa myöskin että ilman että vanha informaatiosisältö poistettaisiin. Vanhat
informaatioketjut eivät ole este uusien syntymiselle.
Nämäkin on mahdollista toteuttaa ilman kaiken muun poistamista.
Kyllä minä aloitan mieluummin keskustelun ilman, että täytyy pelätä jonkun osoittavan hämärästi samaan suuntaan viittaavaa aikaisempaa topikkia sivulta n+42
No siinäpä vasta Kaalille hommaa olisikin: seuloa läpi kaikki n. 143 000 postausta, valita niistä sopivimmat säilytettäviksi ja tallentaa ainoastaan nämä valikoidut postit uudelle foorumille. Työmäärään nähden uusi foorumi ilmestynee näillä näkymin varmaankin vuonna 2046. Ja kun tätä uudistusta kuitenkin perustellaan ennen kaikkea tasa-arvoisen aseman luonnilla kaikille, niin vanhojen postien asettaminen eriarvoiseen asemaan (toiset säilytetään, toiset tuhotaan) kuulostaa vähintäänkin ristiriitaiselta.
Jos joku pitää postauksiaan niin arvokkaina, hän näkee varmasti vaivan copypastettaa ne muistioon pariksi päiväksi. Ei ylläpidon kuulu sillä päätään vaivata, ellei se halua. Jos taas kirjailija ei halua säilyttää niitä, omapa on valinta.
Ihmiset ja mielipiteet muuttuvat, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Menneisyydessä heitettyjä asioita jokainen meistä häpeää joskus, mutta mielipiteitään voi aina tarpeen vaatiessa päivittää tai korjata. Vaikkapa uudella viestillä tai Edit-nappulalla.
Tai sitten voi aloittaa kokonaan alusta. Helpompaa ja tasapuolisempaa.
Ei, tämä ei tietenkään ole stasi-arkisto, josta eläke-ikäisenä tulemme selaamaan elämänkertaamme. Tämä on muutaman vuoden vanha keskustelufoorumi, johon erilaiset ihmiset eri ikäluokista ovat kirjoitelleet mielipiteitään, mielenkiinnon kohteitaan, kokemuksiaan, ilojaan ja surujaan. Tämä on keskustelufoorumi, joka aiotaan vaihtaan softaltaan tuoreempaan versioon, foorumin perusidean pysyessä samana. Kaikki nämä foorumin käyttäjien viestit aiotaan kuitenkin kovin heppoisin perustein pyyhkäistä kadotukseen, kun ne voisi helposti säilyttääkin. Kaikki mitä useat sadat jäsenet ovat tänne luoneet, koko FFfin foorumeiden sisältö ja historia, meinataan hävittää. Jotta voitaisi ihan muuten vaan aloittaa kaikki alusta. Jos olisin vuosi sitten tiennyt että vuoden päästä kaikki kirjoittamani viestit poistettaisiin kaiken muunkin sisällön ohella täältä ihan vaan huvin vuoksi, niin arvatkaapa olisinko viitsinyt kirjoittaa tänne reilut 500 viestiä? Tai jos ajatellaan tätä jälleen uudempien foorumilaisten kannalta; mitenköhän moni muu vaikkapa viime syksynä FFfinniin liittynyt jäsen olisi viitsinyt postailla tänne ensimmäistäkään viestiä, jos olisi tiennyt että pian kaikki hänen kirjoittamat viestit pistetään koko paikan mukana sileäksi?
Kallioonko tämä foorumi täytyisi hakata? Tämä on keskustelufoorumi, ei museo. Keskustelun kannalta on aivan sama, onko aikaisempia ketjuja sata vai kolmetuhatta
Kunnes päätetään, että otetaan uusi versio käyttöön ja hävitetään kaikki tähän asti foorumille tuotettu sisältö. :P Ja jos tämän tietäisi etukäteen, että sisältö tullaan deletoimaan tietyn ajan päästä, niin motivaatio liittyä ja tuottaa tätä sisältöä onkin varmasti todella korkealla.
Minulle säännölliset puhdistukset kävisivät aivan hyvin, kunhan väli olisi järkevä (väh. vuosi)
Todellakin, tätä kirjoittaessa FFfinnillä on 142,689 viestiä, mielipiteitä elokuvista ja peleistä, väittelyitä, tarinoita, tunteita, kaikkea mahdollista. Osa ymmärrettävästi paskaa, suurin osa ei. Kannattaako tämä kaikki todella deletoida/tunkea johonkin arkistoon siinä toivossa, että sillä saattaa ehkä olla "raikastava" vaikutus tuoreella softalla pyörivällä foorumilla?
Mikä jottei.
Koska minua ei huvita lähteä mihinkään quotesäätövääntöön, niin jätän viestini mahdollisimman yksinkertaistettuun muotoon.
Ei kiinnostu.
Ketjujen tuhoaminen aiheuttaisi turhaa sekavuutta nykytilanteeseen tottuneille, vääristyneen mielikuvan tulokkaille jne. Eliitti ja sen semmoiset eivät sovi omaan kannanottooni, olenhan nykyään kovin epäaktiivinen, mutta sen minä sanon, että kaiken polttaminen ja uudelleen rakentaminen ei ole hyvä ratkaisu, turhaa säätöä. Pidetään asiat ennallaan.
ps. Jos nyt ihan välttämättä väännätte tämän asian läpi, niin tehkää edes jotain järkevääkin uudistusta siinä samalla, eli niitä, jotka tähän mennessä on voitu teilata argumentilla "Sitten tää ja tää hässäkkä ei toimi vanhemmissa viesteissä".
Granite
20.3.2004, 23:45:58
Kulttiasema ei ole koskaan ansaittu. Kulttihenkilön saama rispekti on hyväksyttävissä ainoastaan niiden osalta, joihin henkilö on suoraan vaikuttanut. FFfinillä ei toistaiseksi ole ollut messiasta, ja toivon, ettei tule koskaan olemaankaan. Ne, jotka ovat foorumin pystyttäneet ja sitä kehittäneet, ovat vaikuttaneet meihin, ja siksi 'ansaitsevat' tunnustuksen. Mitään turhaa mystiikkaa on silti aivan turha ruveta tunkemaan.Ei, tässä ei olla tekemässä Kaalista ja kumppaneista messiasta, taikuria tai muutakaan mystiikkaa heihin tunkemassa. =)
Pointti on siinä, että puhdas pöytä antaa hyvän (teko)syyn tehdä säätöä.Aika huono tekosyy tällä kertaa. Eiköhän niitä ihan oikeita aiheellisiakin syitä olisi.
Kyllä minä aloitan mieluummin keskustelun ilman, että täytyy pelätä jonkun osoittavan hämärästi samaan suuntaan viittaavaa aikaisempaa topikkia sivulta n+42Onhan se tietysti eri nastaa aloittaa aina uusi viestiketju, mutta tuskin ylivoimaista postata viestinsä aihetta käsittelevään jo olemassa olevaan ketjuun. Mikäli jostain asiasta on jo olemassa oma ketjunsa, niin sitä asiaa koskevat aiheet postataan siihen nimenomaiseen ketjuun. Tuo käytäntö tuskin muuttuu uudellakaan foorumilla, vai meinasitko että siellä jokainen foorumilainen saa aloittaa haluamastaan aiheesta uuden viestiketjun, jolloin meillä on käytössä mm. 65 kpl "Lempi FF-hahmonne"-ketjuja?
Jos joku pitää postauksiaan niin arvokkaina, hän näkee varmasti vaivan copypastettaa ne muistioon pariksi päiväksi. Ei ylläpidon kuulu sillä päätään vaivata, ellei se halua. Jos taas kirjailija ei halua säilyttää niitä, omapa on valinta.Eli jälleen tullaan siihen tilanteeseen että vanhat viestit poistetaan jotta jokainen voi kirjoittaa ne tänne uudelleen. Hienoa!
Tai sitten voi aloittaa kokonaan alusta. Helpompaa ja tasapuolisempaa.Onko se muka tasapuolista että esim. nämä mielipiteensä muuttamattomat ihmiset joutuisivat sitten kirjoittamaan kaiken uudelleen?
Kallioonko tämä foorumi täytyisi hakata? Tämä on keskustelufoorumi, ei museo. Keskustelun kannalta on aivan sama, onko aikaisempia ketjuja sata vai kolmetuhattaEi, tämä ei ole museo kuten ei stasi-arkistokaan. =) Käytetäänpä yhtä raflaavia vertauskuvia kuin Kipppekin; tämä ei ole mikään väliaikainen suttupaperi mikä pikaisen töhertelyn jälkeen heitetään roskiin, vaan keskustelufoorumi johon näitä keskusteluja on tallennettu jotta ne säilyisi hiukan kauemmin kuin roskiin menevällä suttupaperilla. Mikään ei tietenkään ole ikuista, varsinkaan internetissä, mutta tieten tahtoen tehty sisällön nollaaminen foorumilta toiminnan pysyessä kuitenkin samanlaisena on järjetön idea. Ja mikäli se on kerran aivan sama onko niitä aikaisempia ketjuja tuhansia vai ei, niin miksi helvetissä niitä pitäisi alkaa sitten poistamaan?
Gabriel
20.3.2004, 23:51:11
Vastataanpa aiheittain.
Ns. kulttijäsenet
Toisin kuin on väitetty, ei Ren vaikuta foorumeihin enää ollenkaan, eikä Arweninkaan läsnäolo muuttaisi keskustelujen yleistä suuntaa juuri miksikään. Jos väitteellä, jonka mukaan tietyt henkilöt ovat korvaamattomia, tarkoitetaan korvaamattomia itselleen tai muuten vaan hyviä kamuja, niin se on hyvä mainita. Esimerkiksi Ren on lähtönsä jälkeen vaikuttanut pelkästään yhdellä "mitäs minä sanoin" -pointin omaavalla vittuiluviestillä, ei millään enemmällä. Äskettäin rekisteröitynytkin vaikuttaa enemmän, esimerkiksi vaikka perustamalla uuden ketjun.
Olen myös samaa mieltä Kipen kanssa siinä, ettei henkilöpalvontaan yltyvä kulttiasema ole ansaittu. Historiasta ehkä löytyy joitakin poikkeuksia tähän sääntöön, mutta tässä matriisissa se on yleispätevä. Foorumin edestä työtä tekevät ansaitsevat tunnustusta, mutta jos meininki menee sellaiseksi, että pidempään aikaan paikalla olleita palvotaan auringonjumalina, niin ei hyvin mene. Ja jos tämän palvonnan kohteena olevat henkilöt vieläpä odottavat sitä, niin jossakin on asenneongelma. Tämä ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa oleellista, sillä ketjun aiheena ei ole ihmisten kritisointi. Kunhan nyt vaan tarkkailette, mitä oikein sanotte.
Keskustelupaikka vaiko museo?
Ehdottomasti keskustelupaikka. Ensinnäkin väite, jonka mukaan FFfinin historia katoaisi, on erittäin lyhytnäköinen ja silkkaa puppua. YaBBkin on arkistoitu, ja paljon miittihistoriaa löytyy kuvagalleriasta. Sitä paitsi Jackal von ÖRFhän käsittääkseni sanoi laittavansa tämänhetkiset viestit arkistoon, mikäli poistoja suoritettaisiin.
Olen samaa mieltä myös siinä, ettei tämä paikka ole mikään arkisto. Kippe on oikeassa sanoessaan, ettei jo saavutetulla viestien yhteismäärällä ole vaikutusta itse keskusteluun. Sitä paitsi ihmisten muistit eivät nollaannu, joten mitään kovin vakavaa "historian- ja kulttuurinkadosta" ei pääsisi syntymään.
Ja sitten tämän postauksen ainoa quote.
Tai jos ajatellaan tätä jälleen uudempien foorumilaisten kannalta; mitenköhän moni muu vaikkapa viime syksynä FFfinniin liittynyt jäsen olisi viitsinyt postailla tänne ensimmäistäkään viestiä, jos olisi tiennyt että pian kaikki hänen kirjoittamat viestit pistetään koko paikan mukana sileäksi?
En tiedä uusista jäsenistä, mutta minä en ainakaan olisi jättänyt postaamatta ainuttakaan viestiäni. Ja tuossa ajassahan minä kuitenkin taisin kirjoittaa varmaan yli puolitoistatuhatta postia. Kyse ei ole sanojensa hakkaamisesta graniittiin (ehehe), vaan postien tuomasta eteenpäin tapahtuvasta entrooppisesta virtauksesta. Postit ovat vain väline, jota käyttämällä tapahtuu sinänsä näkymätön ja abstrakti progressi. Esimerkki: Jäsen A aloittaa FFfin miitit -alueelle ketjun, jossa hän ehdottaa tapaamista. Ehdotus vaikuttaa hyvältä ja useat jäsenet ovat halukkaita tulemaan. Miitti pidetään, jäsenet tulevat ja kaikki lähtevät omissa tunnelmissaan kotiin.
Onko ylläolevassa esimerkissä tärkeintä postitus ja sen säilyminen (eli onko ketju perustettu vain, jotta se jäisi?) vai sen tuottama progressi (eli se, että miitti pidettiin?)? Vastaus lienee itsestäänselvä.
Kippe sanoi irkissä, että Kurkon postin viimeinen pointti on hyvä. Allekirjoitan tuon, mutta toiminta tuolla saralla on aika turha jos päädytään toimimaan tämän ketjun ehdotuksen mukaan.
Eikä muuten ole aivan sama, onko niitä tuhansia aiempia ketjuja vai ei. Puhtaalta pöydältä aloittaminen merkitsee juuri sitä, että voidaan piirtää uudet arkkitehtiset peruspilarit. Kaikki on helpompaa alkupuolella, enkä näe mitään syytä sille, että vB3:sen yhteydessä ei suoritettaisi moista puhdistusta. Yhteisö kuitenkin pitää huolen itsestään; hyväksi koettu tulisi taas jäsenten mukana ja vastaavasti ikävähköä voitaisiin jo ennalta välttää. Mitään haittaa moisesta ei kuitenkaan olisi. Pikemminkin tämän ketjun perimmäisen kysymyksen tulee kuulua "miksei?".
David A. Mage
21.3.2004, 0:15:51
Yleisön tahdosta kuitenkin tuloksena on se, ettei ihmiset halua menettää 500+ viestin kollektiotaan ja foorumi säilyy tavanomaisena. Mutta jos jonkinmoista uudistusta pitää hakea, niin eiköhän se olisi tämä parjattu moderaattorien "2 vuotta sitten oli samainen topic, katso vaikka (http://evvk.com/)! -> lukko"-tavan kieltäminen? Silloin ihmiset saisivat postailla niitä hieman tuoreempia vanhoja topikkejaan ilman, että muinaismuistomuumiot kuten minä avaavat sen sanaisen päärynäpuuarkkunsa ja dementtisenä muistelevat aiheen olleen joskus vuonna yksi ja kaksi syöden samalla shoppaa koska hampaat tippui samaisena vuonna. Kyllä, tämä foorumi on varmaan suomalaisten foorumien sääntö- ja lakikärjen eliittiä, (Muudan harrypotterfoorumi pistää muuten vielä paremmaksi.) mutta mitens olisi jos vaikka rajoitettaisiin ihmisten virkaintoa hieman? Ei nyt saa antaa ihmisille traumoja ja antaa heidän aiheuttaa meille traumoja poistakaatääjossamanlainenonollu-kommenteilla vai?
Ja minulle asia on ihan yksi ja sama. Miksi muka 1700 kommenttia kirpaisisi missään kun Kaappi on kerännyt itselleen päälle 8000 ja ehdottaa koko uudistusta? Ja ainahan on arkistot olemassa, vaikkei niitä kukaan jaksa lukea.
Ja ensimmäinen, jolle valkenee kenen kirjailijan teksteistä minä tungin tuonne kaksi piilovitsiä saa minulta virtuaalisen keksin. Tai oikeastaan niitä on hankalampi ojentaa, joten voisin vaikka poistaa omani.
Gab
Ns. kulttijäsenet
Toisin kuin on väitetty, ei Ren vaikuta foorumeihin enää ollenkaan No eipä tämä kristillisjumalakaan ole jaksanut mitään tehdä viimeiseen kahteentuhanteen vuoteen. Sitä paitsi jos joku kokee minun olevan arvostettava henkilö kun omaan moderaattorinaseman, hän taitaa olla varsin hassu tyyppi. Ainakin päästään vialla tai jotain.
Edit://
Welc
Hyvä David. A. Mage,
Täytyy avoimesti myöntää, etten ole koskaan pitänyt persoonastasi... Sentään joku uskaltaa sanoa tuon päin naamaa. :D
Edit2://pienoinen oikoluku ja ulkoasunparannus.
Kipppe
FFfinillä ei toistaiseksi ole ollut messiasta, ja toivon, ettei tule koskaan olemaankaan.
Väärin.
Ren ehti jo.
Gabriel
Pikemminkin tämän ketjun perimmäisen kysymyksen tulee kuulua "miksei?"
Ei yritetä korjata sellaista mikä ei ole rikki.
Tämä "kultti"jäsenillä perustelu aiheuttaa lievää hymistelyä. Milloinka viimeksi esm tuo mainittu Silver on foorumeilla nauttinut jotakin palvontaa tms?:)
Allekirjoittaneenkin kanta on ei. Minunkaan tarkoituksenani ei ole uhkailla, vaan vain todeta, että tyhjään vB3:een en lähtisi mukaan.
(nyt ne kaikki alkavat kannattamaan tyhjentämistä)
--
En huolestu asiasta pätkän vertaa, sillä uskon nykyiseen johtoon. Haluni on kuitenkin tuoda esille, miten järjetön tämä tilanne on: ehdotuksen toteutuessa kaksi jäsentä saisivat aikaan koko monituhantisen jäsenistön aikaansaannokset tuhotuksi. Pidetäänhän suhteet selvillä, jooko?
Edit:
Hyvä David. A. Mage,
Täytyy avoimesti myöntää, etten ole koskaan pitänyt persoonastasi, mutta lohkaisusi oli mainioin pitkään aikaan! Kiitokseni myöhäisillan nauruista.
Gabriel
21.3.2004, 0:36:16
Ren ehti jo.
Muistelin messiaksen merkityksen olevan voideltu ja Vapahtaja. Sivistyssanakirja tietää kertoa, että messias merkitsee vapahtajaa, lunastajaa tai pelastajaa. Ren ei ole FFfiniä kai koskaan vapahtanut mistään tai pelastanut miltään, eikä lunastuksestakaan voida puhua vaikka hän QotD-miitissä rahaa foorumisoftaan antoikin. Pikemminkin Ren on reagoinut epämiellyttäviin tilanteisiin livistämällä paikalta eikä tulemalla naulituksi ristiin kuten Jeesus. Tästä voimme päätellä, ettei hän ole FFfinin messias.
=)
Jokaiselle kuuluu arvostusta juuri sen verran kuin hän ansaitsee. Enpä ole itsekään pidättäytynyt tässä aina, mutta toisaalta olen tehnyt kaikkea muutakin tyhmää. Onneksi olen nykyisin viisaampi.
Ei yritetä korjata sellaista mikä ei ole rikki.
Kuulin kerran aika hyvän lausahduksen. "Mikäli yksikään ei olisi koskaan whinennyt mistään, elisimme yhä puissa ja heittelisimme toisiamme paskalla." Aina voi nikkaroida parempaan suuntaan. Tuskinpa puissa istuminen ja toistemme heittäminen paskalla oli mitenkään rikki.
Edit:
Hyvä David. A. Mage,
Täytyy avoimesti myöntää, etten ole koskaan pitänyt persoonastasi, mutta lohkaisusi oli mainioin pitkään aikaan! Kiitokseni myöhäisillan nauruista.
Mutta eihän noin saa sanoa, se on loukkaavaa. :\ Jos Teillä on jotain henkilökohtaista kyseisen henkilön kanssa, olisin kiitollinen mikäli Te vaivautuisitte selvittämään henkilökohtaisuutenne yksityisin kommunikointikeinoin.
Itse olen puhdistamisen kannalla. Olen aikalailla samoilla linjoilla Gabrielin ja Kipen kanssa.
Ja jos puhdistus tapahtuisi, voitaisiin laittaa pystyyn ketju, jossa jäsenet saavat ehdottaa mitä threadeja siirrettäisiin uudelle foorumille. Ja siirrettävät threadit olisi hyvä siistiä ennen siirron tapahtumista. Tai sen jälkeen, ihan kuinka vain.
Niin joo, ja tälläistä oli Candice itse postaillut Squaresoft-alueella:
se on aivan hirvittävän raivostuttavan kamalaa, kun laitat uudelle jäsenelle PM:ää tämän postitettua tänne yhden lauseen ja vastaukseksi tulee "miks sit noi alkupään kaikki postit saa olla noin lyhyitä?". Yritä nyt sitten siihenkin vastata jotakin järkevää, joka ei anna sellaista kuvaa, että vanhempia lellitään ja nyyperöitä sorretaan. Kieli poskessa saa miettiä oikeasti mitä vastaa.
Lisäksi ketjun ensimmäiset viestit antavat tietyn mallin muille miten vastataan. Jos vastauksena on pari hassua sanaa niin tottahan toki uusi ja pieni käyttäjä luulee, että se on sallittua. Syytänkin tämän alueen yleistä kuntoa osittain juuri näistä vanhoista posteista.
Tuo viimeinen lause pätee aika hyvin koko FFfinin foorumiin. Näistäkin ongelmista pääsisi eroon puhdistuksen myötä.
Alkujaan kirjoittanut Welc
Allekirjoittaneenkin kanta on ei. Minunkaan tarkoituksenani ei ole uhkailla, vaan vain todeta, että tyhjään vB3:een en lähtisi mukaan.
(nyt ne kaikki alkavat kannattamaan tyhjentämistä)
Mikään ei estä odottamasta, että se ei enää ole tyhjä. (kuiteskin haluaisit pistää ekan postauksen)
kaksi jäsentä saisivat aikaan koko monituhantisen jäsenistön aikaansaannokset tuhotuksi.
a) Edelleenkään niitä ei tuhottaisi
b) (vähintään) Kaksi jäsentä, jotka näköjään ajavat ja perustelevat asiaansa voimakkaammin kuin ne monet tuhannet.
Gabrielin quoteista,
Otan tämän kaikken epäasiallisen, ohi aiheen menevän quoteilun osoituksena Gabrielin halusta kuopata tyhjänäaloittamisidea tyystin.
Jos nyt haluat kuitenkin periaatteesta jatkaa jauhamista, vastaakko tuohon?
Itse
Tämä "kultti"jäsenillä perustelu aiheuttaa lievää hymistelyä. Milloinka viimeksi esm tuo mainittu Silver on foorumeilla nauttinut jotakin palvontaa tms?:)
(katsotaan jos se osaisi, kun tässä on nyt tuo yksi ainoa varsinainen pointti)
Gabriel
21.3.2004, 2:02:37
b) (vähintään) Kaksi jäsentä, jotka näköjään ajavat ja perustelevat asiaansa voimakkaammin kuin ne monet tuhannet.
Jos nyt aivan tarkkoja halutaan olla, niin myönteisen kannan puolella on tainnut olla jo viisi.
Otan tämän kaikken epäasiallisen, ohi aiheen menevän quoteilun osoituksena Gabrielin halusta kuopata tyhjänäaloittamisidea tyystin.
Minulla ei ole halua sivuuttaa tätä ehdotustani.
En jaksa nyt alkaa repimään miljoona ja yhtä quotea, mutta tartun pääseikkoihin, jotka esiintyvät ensimmäisessä postissa.
"Kukaan ei jäisi kenenkään varjoon. Lyhyen ajan rekisteröityneenä olleen uuden ja aktiivisen jäsenen ei tarvitsisi suhtautua kerran tai kahdesti kuussa postaavaan monisata(tai jopa tuhat)postiseen tavalla, jota tämä ei ansaitse. Minä en ainakaan näe syytä kunnioittaa ihmisiä vain siksi, koska he ovat joskus postanneet paljon, ja ymmärtääkseni monet ovat sanoneet, että oma mielipide ja oikeus olla paikalla ovat tuntuneet heiveröisiltä titaanien rinnalla."
100% omaa tyhmyyttä. Jos joku oikeasti on niin mäntti, että jaksaa rispektiä tai katsoo ylöspäin henkilöä, jolla sattuu olemaan paljon posteja niin hän kyllä ansaitseekin sen. Postituslukukeskustelut ovat muuten naurettavia, enkä aio jatkaa moisia mahdollisissa quoteissa, kun niillä ei ole merkitystä (ja jos on, lue tämä kappale alusta).
Minullakin on muhkeasti posteja, yksi eniten postanneista ja silti olen yhtä samanlainen paska kuin kuka muu täällä.
"Edelliseen liittyen pääsisimme turhasta (haamu)eliitistä. On luonnollista, että kauan paikalla olleeseen suhtaudutaan eri tavalla kuin lyhyemmän ajan jäsenenä olleeseen, mutta jos joku on epäaktivisoitunut aikoja sitten, niin saa mielestäni kyllä jäädäkin menneisyyteen. Oikeasti aktiiviset pääsisivät siis ansaitsemaansa valoon"
Ha-ha-ha... Foorumin tyhjentämällä tämä "(haamu)eliitti" (on mitä?) katoaisi? ..öö, miten? Et kai nyt puhu käyttäjien deletoimisesta?
Viimeinen lause on myöskin mielenkiintoinen ja vastaan siihen kysymällä "miten?"
"Menneeseen kokemukseen perustuen hommat voisi tehdä paremmin. Esimerkiksi jotkut ketjut ovat tuntuneet olevan melkoisia vikatikkejä, mutta ei niitä poistaakaan viitsitä. FFfin siis säästyisi monilta lastentaudeilta ja ote tulisi olemaan todella pro. (Näin FF- tai ropeviittausta käyttäen: toisella kerralla on paljon helpompaa pelata kun tietää, mihin suuntaan sitä hahmoa kannattaa kehittää.)"
Noniin, tulihan se yksi hyvä syy sieltä. Toisaalta olisi hyvä aloittaa siivotulta pöydältä, mutta kun se on liian helppo ratkaisu. Alammeko siivoamaan foorumia vakituisin väliajoin? "Puhdistimmehan sen silloin kerrankin..." Hyötyä tuosta tosiaan olisi, mutta entä haitat?
Mitä mieltä minä olen? Minusta hommasta ei irtoa niin hirveästi hyötyä, että se kannattaisi tehdä. Käyttäjien tietojen nollaaminen on taasen koomista. Puhdas foorumi on taasen houkutteleva ajatus, säästyväthän vanhan postaukset kuitenkin Kaalin Mystiikkakammiossa.
Tietynlainen tiukempi kuri voitaisiin aloittaa, samalla voitaisiin siivota moderaattoreita yms.
Lyhyesti: minulle on aika sama. :P
Tuonpa nyt taideihmisenä mukaan mielestäni tärkeän pointin. Jos foorumit tyhjennettäisiin, katoaisivat myös monien ihmisten taiteelliset tuotokset useammalta alueelta. Tarinoita tai kuvia ei ole järkeä postata uudestaan, mutta eipä kyllä ole niitä järkeä poistaakaan. Myöskin omien tuotoksien kommentoinnit ovat tärkeitä ainakin minulle, uskoisin että muillekin, ja niitä oikeasti tulee selailtua joskus kun yrittää parannella hieman vanhempaa tuotantoa. Älkääkä nyt menkö edes yrittämään väittää, että kopiois ne kaikki kirjoitelmasi ja kuvasi ja niiden kommentoinnit. Löytyy nimittäin aika paljon ja aika monelta ihmiseltä noita, miksi turhaan lisätä vaivaa?
Kipppe
FAQ:iin voisi myös pistää listan "loppuunkäsitellyistä" tai muuten vain ei-toivotuista aiheista.
Jaa sinä haluat tyhjentää foorumin pysyvästi vai? Poistetaan vanhat, eikä hyväksytä uusia. Hyvähyvä.
Minä en nyt ala muiden ihmisten sanoja toistelemaan, postasin vain tuodakseni yhden uuden näkökulman esille.
Jackal von ÖRF
21.3.2004, 8:25:47
Originally posted by Purity
Älkääkä nyt menkö edes yrittämään väittää, että kopiois ne kaikki kirjoitelmasi ja kuvasi ja niiden kommentoinnit. Löytyy nimittäin aika paljon ja aika monelta ihmiseltä noita, miksi turhaan lisätä vaivaa?
Noin yksitoikkoiset tehtävät on hyvä jättää koneiden tehtäväksi. Ketjuista saadaan arkistoitua tämän verran (http://foorumit.fffin.com/printthread.php?s=&threadid=8377&perpage=10000), eli kaikki sisältö avatareja lukuun ottamatta.
Jos vanhoja viestejä siivotaan, niin minä poistaisin kaikki ketjut, joihin ei ole vastattu yli 1 kk (tai 2 tai 3 kk). RBL:n voisi samalla poistaa ja ehkä muitakin alueita järjestellä.
No, jos haluaisitte tietää mitä suurin osa kannattaa,niin eikö olisi järkevää pistää kyselyä pystyyn?
Minusta kun tuntuu, että kaikki ei "uskalla" väitellä elitismin kanssa.(Niinkuin en minäkään)Tälläisestä kyselystä saisi vähän tuntumaa, että mitä ihmiset eniten haluaa.Ja jos katsotte ketä tähän ketjuun on vastannut, niin huomaatte että melkein kaikki ovat Modeja, tai jo "vanhoja" jäseniä, jotka "uskaltavat" vastata tälläiseen keskusteluun.En tarkoita että tälläinen kysely kaikkea ratkaisee, mutta antaisi se edes vähän suuntaa, mitä ihmiset haluaa.Eihän siitä haittaa olisi?En nyt halua alkaa riitelemään tästä asiasta, mutta eihän tästä kyselystä haittaakaan olisi.
P.S.Minä olen sen kannalla että ei aloiteta tyhjältä pöydältä.Eiköhän tässä olekkin jo tarpeeksi perusteluita tullut miksi ei. =)
Huomauttaisinkohan tässä vaiheessa, että herrat Kippe ja Kaappi voisivat vähän rajoittaa näiden uudistusten kanssa. Hyvät herrat, vaikka kuinka toivotte, tämä foorumi ei ole demokraattinen valtio. Ja jos olisi... well, you're outnumbered.
Antakaas kun kerron mitä kaksi hyvin mielipiteensä perustelevaa ihmistä ovat: he ovat edelleen kaksi yksittäistä mielipidettä, joiden merkityksen voitte laskea ihan itse jakamalla luvun kaksi aktiivisella jäsenmäärällä.
Muistellaanpas vähän näitä Kaapin radikaaleja muutosehdotuksia ja niiden lähihistoriaa. Mitäs niillä saatiin aikaan? No, ei kyllä sitten aika lailla yhtään mitään konkreettista, paitsi muutama jäsen taisi äänestää jaloillaan.
Daa. Ja ihan turha toistaa noita mitättömiä "jos ei valita niin ei saa mitään aikaan" juttuja, koska niiden pätevyys täällä lähestyy nollaa. Jokainen radikaalimpi uudistus, toteutuu eli ei, tuntuu saavan aikaan vain jäsenkatoa ja/tai kiinnostuksen laskemista.
On hieman eri asia pyytää jotain uutta ominaisuutta tj, kuin totaalista reformaatiota. Jälkimmäisille löytyy aina N verran vastustajia, ja jalat liikkuvat.
Vertaus yabb->vb siirtymään on myös vähän hassu, koska tämä ei ole oikeasti verrattavissa siihen. Koko softan vaihto on ensinnäkin vähän eri asia kuin päivittäminen, olisikohan yabb-kaman siirto ollut edes mahdollista vb:lle? Lisäksi taisi väkimäärät olla hieman pienempiä silloin...
Perustakaa vaikka oma demokraattinen foorumi jota voitte uudistaa vapaasti vaikka kerran tunnissa.
Niin ja jos tämä uudistus nyt menee läpi niin kyllä, äänestän siivilläni. En tee sitä siksi että uudestaan aloittaminen olisi mitenkään iso juttu, vaan periaatteesta, koska en tunne oloani miellyttäväksi foorumilla jossa uudistusintoilijat rellestävät miten haluavat.
-Enkuli, musta siivekäs
"Rajansa kaikella, paitsi elefanteilla"
Mauler
21.3.2004, 10:20:05
No jopas taas on saatu asiaa aikaiseksi näin yksinkertaisesti asiasta. Kyllä tai ei. Ei on järkeätekevämpi, koska uudistus ei todellakaan ole edes niin iso, se on vain pieni update, ei softan vaihto. Toki vB3:ssa on vähän hassu default layout joka tarvitsee suurta viilausta, ei siltikään ole kyseessä muutakuin tuon alareunassa olevan numeron vaihtuminen. Mutta itse "Kyse" on lähinnä jostain pätemisen tarpeesta kuten yleensä. Ei sitä jaksa, uskokaa pois. Se on tylsää ja vie makua foorumeista kun joka toinen viikko taistellaan mitä typerimmistä asioista.
Joo, mikäli ei miellytä voi lähteä tai ei ole pakko lukea topikkeja, mutta ihan yleisen ilmapiirin nimissä.. voi lapset.
Gabriel
21.3.2004, 11:40:40
Originally posted by Kreifi
100% omaa tyhmyyttä. Jos joku oikeasti on niin mäntti, että jaksaa rispektiä tai katsoo ylöspäin henkilöä, jolla sattuu olemaan paljon posteja niin hän kyllä ansaitseekin sen.
Moni asia on loppujen lopuksi omaa tyhmyyttä. Esimerkiksi Kim Il Sungin suorastaan jumalallinen asema ei ollut juuri muusta kuin ihmisten omasta tyhmyydestä lähtöisin. Kuten sanoin jo aiemmin, historiaa ei voi verrata foorumeihin koska matriisi on tyystin eri, mutta ihmisenpalvonta on kuitenkin ärsyttävää. Tosin eihän sitä liiemmin esiinny.
Sitä paitsi onhan itsemurhankin tekeminen omaa tyhmyyttä. Yhteiskunta vaan pyrkii ennaltaehkäisemään sen, koska se olisi aika monien etujen vastaista. Mielestäni se, että jokin on vain omaa tyhmyyttä, ei käy perusteluksi, sillä asioita voi aina yrittää (ennalta)ehkäistä.
Ha-ha-ha... Foorumin tyhjentämällä tämä "(haamu)eliitti" (on mitä?) katoaisi? ..öö, miten? Et kai nyt puhu käyttäjien deletoimisesta?
Haamueliitti - joskus hamaassa menneisyydessä aktiivisina olleet tuhatpostiset, joita ei enää näy. Ja puhtaalta pöydältä aloittamien yhteydessä se katoaisi siten, että kaikilla olisi yhtä paljon posteja.
Viimeinen lause on myöskin mielenkiintoinen ja vastaan siihen kysymällä "miten?"
Koska juuri he muodostaisivat nyt sen ydinjäsenistön, johon kiinnitettäisiin huomiota.
Alammeko siivoamaan foorumia vakituisin väliajoin?
En tiedä. Se ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Mutta jos tarve vaatii jotakin, niin tietenkinhän olisi rationaalista toimia tarpeen mukaan.
Olen muuten huomannut, että vastapuoli on keskittynyt enemmän puolesta-kannalla olevien parjaamiseen kuin varsinaiseen argumentointiin. Taitaa olla merkki siitä, että todellisia syitä jättää tekemättä uudistus on todella vähän, jos ollenkaan. =)
Purity
21.3.2004, 12:02:57
Kaali
Noin yksitoikkoiset tehtävät on hyvä jättää koneiden tehtäväksi.Koneet ei kuitenkaan osaa kommentoida. Vaikka niitä taiteellisia tuotoksia ei postaa uudestaan, niin kyllä niitä vanhoja voi silti kommentoida lisää - mikä on ihan toivottavaa.
Minä olen edelleen ja erittäin kovasti foorumin nollaamista vastaan. Mikä ihme teitä ihmisiä okein nyt ajaa tätä asiaa eteenpäin? Minusta ei asiassa todellakaan ole sitä järjen häivääkään. Minkä takia pitäisi tyhjentää kokonaan jo vaivalla eloisaksi paikaksi saatu foorumi? Onko tässä idean takana vain sitten pelkästään se, että saa kaikki jäsenet samalla tasolle vain sellaisessa asiassa kuin postauslukumäärä? Eliitti on aina eliittiä, olkoon se postitusluku sitten yli 1000 tai 500. Tuo foorumin tyhjentäminen ei kitke mitenkään kokonaan spammia taikka ns. tyhmien ja turhien threadien ilmestymistä. Ajallaan ne sama topicit on kumminkin pystyssä ja sitten ollaan taas samanlaisessa kuin nyt.
Sitten mitenkä siihen asiaan, että mitenkä vanhempi ja pidetty jäsennistö reagoisi siihen jos foorumi nollattaisiin. Minä ainakin uskon ja luulen, että aika moni näistä pidetyistä ja vanhoista jäsenistä jättäisi foorumin sen sileän tien. Miksi näillä jäsenillä olisi motivaatiota aloittaa kaikki alusta? Sen sanon itseni kohdalla, että minulla ei ole ole ainakaan minkään valtakunnan kiinnostusta aloittaa koko hommaa alusta. Miksi ihmeessä pitäisi kertoa mielipiteensä uudelleen uudeessavanhassa ketjussa? En vain voi ymmärtää koko asian pointtia. Voi myös olla, että olen tyhmä. Minähän tunnetusti en osaa käsitellä itselleni liian monimutkaisia asioita
Jyrkkä EI foorumin nollaamiselle minun suustani.
Kipppe irkissä mainitsi
[00:28:39] <Kipppe> Jooh, mulla olisi loistava idea ketjunaloitukseksi, mutta kun se laiskuus...
No mitä ihmettä sinä sitten valitat sitä, että foorumeilla ei ole kiinnostavia ketjuja? Saat syyttää siis itseäsi kun etä muka jaksa aloittaa näitä mielenkiintoisia ketjuja.
Alkujaan kirjoittanut Rufus
No mitä ihmettä sinä sitten valitat sitä, että foorumeilla ei ole kiinnostavia ketjuja? Saat syyttää siis itseäsi kun etä muka jaksa aloittaa näitä mielenkiintoisia ketjuja.
[02:44:42] <Kipppe> Jos laatu ei tule kipen luo, kippe tekee laatua.
Hyvät herrat, vaikka kuinka toivotte, tämä foorumi ei ole demokraattinen valtio.
Pahimmilla diktaattoreillakin on takapirunsa
Antakaas kun kerron mitä kaksi hyvin mielipiteensä perustelevaa ihmistä ovat: he ovat edelleen kaksi yksittäistä mielipidettä, joiden merkityksen voitte laskea ihan itse jakamalla luvun kaksi aktiivisella jäsenmäärällä.
Yksi mies, yksi ääni? Juurihan sanoit, ettei tämä foorumi ole demokraattinen. Niitä kuunnellaan, jotka pitävät ääntä.
No, jos haluaisitte tietää mitä suurin osa kannattaa,niin eikö olisi järkevää pistää kyselyä pystyyn?
Minusta kun tuntuu, että kaikki ei "uskalla" väitellä elitismin kanssa.(Niinkuin en minäkään)
Polleissa ihmisillä on tapana äänestää ensin ja ajatella sitten.
p.s. Sano ihmeessä kantasi, jos sinulla sellainen on. Ei sinua purra, ainakaan fyysisesti.
Jaa sinä haluat tyhjentää foorumin pysyvästi vai? Poistetaan vanhat, eikä hyväksytä uusia. Hyvähyvä.
Ei tekisi ollenkaan hallaa foorumeille, jos esimerkiksi väittelyt uskontojen saatanallisuudesta/jumalallisuudesta kiellettäisiin, todennäköisyys niissä tulevaan aitoon informaatioon on häviävän pieni. Sivistynyt eettinen/kosmologinen/historiallinen keskustelu voidaan aivan hyvin suorittaa muissa ketjuissa.
Kreifi
21.3.2004, 15:09:47
Originally posted by Gabriel van Kascanos
Haamueliitti - joskus hamaassa menneisyydessä aktiivisina olleet tuhatpostiset, joita ei enää näy. Ja puhtaalta pöydältä aloittamien yhteydessä se katoaisi siten, että kaikilla olisi yhtä paljon posteja. Mjaa.. minä kutsuisin tuota foorumin historiaksi. En ymmärrä mikä hyöty näiden ihmisten "nollaamisessa" on. Kaikilla yhtä paljon posteja.
Koska juuri he muodostaisivat nyt sen ydinjäsenistön, johon kiinnitettäisiin huomiota.Annas kun kasaan vastauksesi yhteen virkkeeseen: "Oikeasti aktiiviset pääsisivät siis ansaitsemaansa valoon, koska juuri he muodostaisivat nyt sen ydinjäsenistön, johon kiinnitettäisiin huomiota." :D
Mikä palkkio tuo on? Voi hyvänen aika. Tähän kiteytyy aika hyvin koko homman idea. Jotenkin minusta tuntuu, että sinä arvostat postituslukuja, huomiota yms. Samalla sinä sanot, että uusien jäsien pitäisi olla samalla viivalla vanhojen kanssa, mutta ydinjoukkoa olet palkitsemassa.
Emmekö vaan voisi käydä foorumilla ja kirjoitella sinne?
Olen muuten huomannut, että vastapuoli on keskittynyt enemmän puolesta-kannalla olevien parjaamiseen kuin varsinaiseen argumentointiin. Taitaa olla merkki siitä, että todellisia syitä jättää tekemättä uudistus on todella vähän, jos ollenkaan. =)Oi kiitos, mutta mikäli tarkoitit minua, niin en ole kuullut yhtään hyvää ehdotusta siivoamisen puolesta (paitsi tuo yksi, josta mainitsinkin ekassa postissani). Ja jos viittaat muihin, niin voisin todeta, että ehdotuksesi on kohtalaisen hyvin kumottavissa lausahduksella "ei, siitä kun ei ole varsinaista hyötyä".
Ja ei, hyödyksi ei lasketa naurettavia tasa-arvoleikkejä.
Ja Kipelle, viitaten pariin lainaukseen Enkulilta, ärsyttävää kun mies leikkii tahallaan tyhmää, jotta pääsisi esittämään toisen puhuneen ristiin. Lue se Enkulin posti uudestaan.
David A. Mage
21.3.2004, 15:33:42
Väännetään rautalankaa:
Enkuli
tämä foorumi ei ole demokraattinen valtio ... köh. :D Tietenkään tämä foorumi ei ole valtio, mutta eikös tämä ole jo ainakin kerran osoittanut demokraattisuutensa? Ja onko nyt moista kannattavaa sanoa vähemmistölle?
Danzigo
Ei sitä jaksa, uskokaa pois. Se on tylsää ja vie makua foorumeista kun joka toinen viikko taistellaan mitä typerimmistä asioista. Onkos se nyt parempaa kuin se, että joka toinen viikko ei ole mitään keskusteltavaa?
Purity
Koneet ei kuitenkaan osaa kommentoida. Vaikka niitä taiteellisia tuotoksia ei postaa uudestaan, niin kyllä niitä vanhoja voi silti kommentoida lisää - mikä on ihan toivottavaa. En nyt tiedä, millainen meininki siellä fiktion puolella on ollut, mutta grafiikassa on varsin harvat koskaan jaksanut nostaa puolen vuoden takaisia teoksia pinnalle ja kommentoineet niitä. Silloinkin puolet niistä on lentänyt roskakoriin. Mutta jos nyt tuoreempia tuotoksia haluaa säästää ja antaa ihmisille kommentoitavaksi, saa käyttää copypastea.
Rufus
Miksi ihmeessä pitäisi kertoa mielipiteensä uudelleen uudeessavanhassa ketjussa? En vain voi ymmärtää koko asian pointtia. No ei sitä ole pakko jos ei itse halua. Jos ei huvita kertoa uudestaan pointtiaan, voidaan vetää johtopäätös topicin mielenkiinnosta ja heittää koko ajatus kommentoimisesta romukoppaan, eikös?
Ja vielä voisi tehdä sen huomautuksen, että ei Signukuvat #6 ole ainoa useampaan kertaan luotu aihepohja.
Muuan tätä nykyä FFInsiderin nimellä tunnettu paikka koki muinoin samankaltaisen uudistuksen, eikä kukaan jaksanut valittaa asiasta. Siellä sen sijaan ylläpito vaan ilmoitti, että näin tapahtuu ja sillä sopuli. Kukaan ei valittanut julkisesti. (Ja minä häippäisin paikalta yksinkertaisesti siitä syystä, että FFfin kehkeytyi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi foorumiksi.)
Edit:// Ja pitääpä vielä lisätä toisenkin kerran kun ihmiset tuntuvat antavan ulospäin sellaisen käsityksen, että kaikki tuhottaisiin: Tuhoaminen ei ole yhtä kuin arkistointi. Vaikkakaan kukaan ei koe arkistoitua - saati tuhottua - roinaa tarkastelun arvoiseksi. Kaalihan ilmoitti jo varsin tehokkaasti sen, kuinka paljon arkistoimalla saataisiin pelastettua. Enkä nyt usko kovin monen käyttävän avatariaan kovin suurena osana viestiään. Varsinkin kun niitä vaihdellaan jatkuvasti.
Gabriel
21.3.2004, 16:18:04
Sitten mitenkä siihen asiaan, että mitenkä vanhempi ja pidetty jäsennistö reagoisi siihen jos foorumi nollattaisiin. Minä ainakin uskon ja luulen, että aika moni näistä pidetyistä ja vanhoista jäsenistä jättäisi foorumin sen sileän tien. Miksi näillä jäsenillä olisi motivaatiota aloittaa kaikki alusta? Sen sanon itseni kohdalla, että minulla ei ole ole ainakaan minkään valtakunnan kiinnostusta aloittaa koko hommaa alusta.
Aloittaa mikä alusta? Jonkinlaisen henkilökohtaisen statuksen luominen vai? Keskustelufoorumin ensisijainen tarkoitus on olla paikka keskustelulle, ei famen hankkimiselle.
Mjaa.. minä kutsuisin tuota foorumin historiaksi. En ymmärrä mikä hyöty näiden ihmisten "nollaamisessa" on. Kaikilla yhtä paljon posteja.
Historia on menneisyyttä eikä menneisyydellä ole väliä. Pysykööt vaan historiassaan elleivät halua olla aktiivisesti mukana nykyhetkessä.
Minä sitä paitsi luin juuri tänän tai eilen (muistaakseni Seyanan) postauksen, jonka mukaan hän ei enää pidä foorumeista yhtä paljon kuin aiemmin niiden valtavuutensa vuoksi. Enkä usko hänen olevan ainoa noin ajatteleva. Yksi ääni hukkuu monen joukkoon, ja kun nykyinen foorumi on jo niin täynnä roskaa, niin tekisi hyvää lakaista se kaikki pois.
Sitä paitsi, jos minä arvostaisin postauslukua, niin en hyvänen aika sentään olisi sitä itseltänikin nollaamassa. :P Puhumattakaan siitä, että kannatan postitusluvut piiloon -ajatusta.
Muistaakseni Kaali sanoi kerran, että uudistuminen on tällaisten paikkojen elinehto. Ei sillä minnekään pääse jos jumiudutaan saveen ja fossiloidutaan sinne. Raikkaat muutoksen tuulet tekevät aina hyvää.
Niin, ja allekirjoitan vielä myös David.A.Magen sanomiset. Kyllä mieluummin joka toinen viikko tappelua kuin joka toinen viikko keskustelun puutetta.
David.A.Mage
Muuan tätä nykyä FFInsiderin nimellä tunnettu paikka koki muinoin samankaltaisen uudistuksen, eikä kukaan jaksanut valittaa asiasta. Siellä sen sijaan ylläpito vaan ilmoitti, että näin tapahtuu ja sillä sopuli. Kukaan ei valittanut julkisesti. (Ja minä häippäisin paikalta yksinkertaisesti siitä syystä, että FFfin kehkeytyi huomattavasti mielenkiintoisemmaksi foorumiksi.)
Mistäs sitten voisi tietää, että FFfinistä tulisi vielä kiinnostavampi jos foorumi nollattaisiin? Jos oikein ymmärsin, että toi FFInsider muuttui tylsemmäksi sen nollauksen jälkeen, niin mitäpä sitten jos FFfinille tapahtuisi samoin? Porukkaa vain katoaisi, kun foorumista tulee tylsä siitä syystä, että se nollataan. Kaikki aiheet uudestaan vaan läpi. Moni käyttäjä toteaisi tämän asian liian tylsäksi ja lähtisi muualle.
Tuhoaminen ei ole yhtä kuin arkistointi.
Ei olekkaan, mutta miksi arkistoida kaikki mahdollinen? Ennemmin menisi sitten arkistoimaan vain ne ketjut mitkä nyt sattuu häiritsemään joitakin ihmisiä. Se ei olisi huono idea, että vuoden tai puolen vuoden vanhat topicit siivottaisiin pois. Mutta että kaikki? Ei todellakaan kaikkia, vain ne hemmetin vanhat ja ne jotka nyt häiritsevät joitakin.
Gabriel
Aloittaa mikä alusta? Jonkinlaisen henkilökohtaisen statuksen luominen vai? Keskustelufoorumin ensisijainen tarkoitus on olla paikka keskustelulle, ei famen hankkimiselle.
Se on sitten kyllä jokaisen oma asia jos on foorumilla vain famen takia. Itse en ole täällä famen takia vaan puhtaan keskustelun. Miksi siis pitäisi nollata foorumi ja aloittaa kaikki kerran läpi käydyt keskustelut uudestaan?
DeathWalker
21.3.2004, 16:28:50
Mun pakko sanoa että toi idea on surkeuden äiti
koska jos tekisitte sen fffin admit sais huonon maineen
jos ette osaa siirtyä VBB 3 ilman tota mun on pakko nauraa paskaset naurut admeille
elikkä kun updeitatte VBB 3 älkää tyhjentäkö mitään
jos muuten tarviitte apua VBB 3 kanssa kun aika tulee voin olla avuksi koskan tiedän Netti koodaamista
David A. Mage
21.3.2004, 16:39:48
Alkujaan kirjoittanut Rufus
Mistäs sitten voisi tietää, että FFfinistä tulisi vielä kiinnostavampi jos foorumi nollattaisiin? Jos oikein ymmärsin, että toi FFInsider muuttui tylsemmäksi sen nollauksen jälkeen, niin mitäpä sitten jos FFfinille tapahtuisi samoin? Porukkaa vain katoaisi, kun foorumista tulee tylsä siitä syystä, että se nollataan. Kaikki aiheet uudestaan vaan läpi. Moni käyttäjä toteaisi tämän asian liian tylsäksi ja lähtisi muualle. Eikun minä taas selitän vähän epämääräisesti. Jos nyt oikein muistan, koko hässäkkä alkoi kun ihmiset nykyisessä FFInsiderissä otti ja laajensi näkökulmaa, eli toisin sanoen muutti paikan Final Fantasy IX Headquartersista FFInsideriksi, jolloin paikan sivusto ei käsitellyt pelkästään FFIX:ää. Foorumeilla taisi olla jo silloin muista FF:istä asiaa. Mutta uudistus tapahtui jos jonkinverran ennen tänne liittymistäni, elii.. Lokakuussa 2001. FFInsider oli vain kasvanut yli äyräiden ja alkoi olla hieman ylikasvanut paikka, jolloin koin FFfinin pienempänä - suomenkielisenä - paikkana huomattavasti mielekkäämmäksi. Tyhjältä pohjalta aloittaminen oli itse asiassa varsin raikastava kokemus.
Edit://
Deathwalker
Mun pakko sanoa että toi idea on surkeuden äiti
koska jos tekisitte sen fffin admit sais huonon maineen
jos ette osaa siirtyä VBB 3 ilman tota mun on pakko nauraa paskaset naurut admeille
elikkä kun updeitatte VBB 3 älkää tyhjentäkö mitään
jos muuten tarviitte apua VBB 3 kanssa kun aika tulee voin olla avuksi koskan tiedän Netti koodaamista Ja taas joku, joka tuntee itsensä nokkelaksi menee avaamaan sanaisen arkkunsa ilman minkäänlaista perehtymistä asiaan. Käsittääkseni tämän koko topicin ideana oli kysyä, kannattaisiko moinen uudistus. Kysymys ei ole adminien kykyjen puutteesta, heillä riittää sitä aivan tarpeeksi.
Gabriel
21.3.2004, 17:04:48
Originally posted by David.A.Mage
Käsittääkseni tämän koko topicin ideana oli kysyä, kannattaisiko moinen uudistus.
Juurikin näin. Olen yrittänyt tähän asti tuoda ainoastaan esille näkökulmia ja argumentteja, joiden mukaan tuon ehdotuksen mukaan toimiminen olisi kannattavaa. Mutta riippuen siitä, kuinka moni on puolesta ja kuinka moni vastaan, en ole aivan varma haluanko tätä läpi. Lisäksi olen varma, ettei noin kuitenkaan toimittaisi, joten jätän tämän asian omalta osaltani tähän, ellei mitään kovin radikaalia tuoda esiin. Olen kuitenkin tuonut esille argumenttini ja näkemykseni siitä, miksi noin toimiminen olisi hyvästä, ja sehän haluni olikin.
PS. Paikoin mahdollisesti esiintynyt turha aggressiivisuus johtui pienestä vittuuntumisesta. Tämä ketju on kuitenkin silkka ehdotus ja paikoin homma tuntui menevän turhan henkilökohtaiselle tasolle. Yritin kylläkin välttää vyön alle iskemistä.
Loppujen lopuksi olen silti sitä mieltä, että parasta on toimia kuten enemmistö haluaa. Mielestäni kaikkia koskevissa asioissa kuuluisi enemmistön mielipiteen mennä yksilön mielipiteen edelle.
Itsekin katson tuoneeni esille ne pointit, joita olen lähtenyt hakemaan. Mitä itselleni on tästä keskustelusta jäänyt käteen, löytyy seuraavasta listasta:
1. Ehdotetaan seuraavia uudistuksia:
1.1 Foorumisoftan vaihdon yhteydessä nollattaisiin postcountit.
1.2 Uusi foorumi alkaisi tyhjänä.
Tuodaan seuraavat argumentit:
- Tasapuolisuus
- 'Raikastus'
- Vanhojen virheiden välttäminen
2. Vastustetaan ajatusta, etenkin kohtaa 1.2. Tuodaan esille vasta-argumentteina seuraavaa:
2.1 Uudessa foorumissa olisi pidemmän päälle samat asiat kuin nykyisessä.
2.2 Preferoidaan vanhentuneiden ketjujen poistoa sen sijaan, että kaikki lähtisivät.
2.3 Vanhoissa postauksissa on joukossa aarteita, joiden ei soisi vaipuvan unholaan.
2.4 Suurta määrää posteja ja ketjuja pidetään osoituksena aktiivisesta foorumista.
2.5 Samat aiheet käsiteltäisiin uudestaan.
2.6 Esitetään skenaario, jonka mukaan radikaali reformi aiheuttaisi väestökatoa. Etenkin uudelleen rekisteröityminen verottaisi osanottoa. Ylläpito ilmoittaa, että käyttäjätietoihin ei kosketa, toisin sanoen käyttäjät eivät joudu missään tapauksessa rekisteröitymään uudestaan
3. Kritisoidaan kohdan 2 argumentteja seuraavin perustein:
3.1 Uudessa foorumissa voidaan luoda uusi kunnollinen pohja sen sijaan, että paranneltaisiin vanhaa. Lisäksi uusi foorumi suo mahdollisuuden reformeille.
3.2 Korostetaan sitä, että vanhat ketjut säilyvät arkistossa eivätkä katoa bittitaivaaseen.
3.3 Esitetään näkemys, jonka mukaan foorumien ensisijainen tarkoitus ei ole toimia viestien säilytyspaikkana vaan kommunikaatiolinjana.
3.4 Esitetään malli, jonka mukaan mahdollinen väestökato jäisi väliaikaiseksi ja alun kulttuurisokin jälkeen tilanne helpottaisi nopeasti.
3.5 Pidetään asioiden mahdollista uudelleenkäsittelyä pienempänä pahana kuin nykyistä möhömahafoorumia, joka osoittaa vihamielisyyttä kaikkea uutta kohtaan.
4. Kohdan 2 ja kohdan 3 argumentit tappelevat keskenään ad infinitum
Tuossa on mielestäni tässä ketjussa esille tullut oleellinen materiaali. Saatoin unohtaa jotain: editointivaltuudet omaavat saavat vapaasti täydentää listaa, teen itsekin niin, mikäli aihetta on.
Niera Kuuranpoika
22.3.2004, 15:18:51
Olen sitä mieltä että postausten poisto ja kaiken nollaus foorumisoftan vaihdon yhteydessä ei ole tarpeen. Foorumit ovat näiden vuosien aikana kehittyneet siihen missä ne nyt ovat, ja tällä paikalla on perinteitä. Jos kaikki yhtäkkiä nollattaisiin ja kaikki aloittaisivat "puhtaalta pöydältä", syntyisi sellainen vaikutelma kuin foorumien historia olisi lakaistu maton alle, ja kyseessä olisi täysin uusi foorumi. En suinkaan väitä etteikö uudistuksia voisi tehdä, mutta ei se edellytä sitä että kaikki saavutettu pitäisi poistaa.
Aiemmin esitettiin perusteluna että jos käyttäjätiedot nollattaisiin (vaikka ymmärsin kyllä ettei tuohon kuitenkaan olla ryhtymässä) niin paikalle jäisivät vain todella aktiiviset jäsenet. Mitäpä se haittaa jos mukana on myös vähemmän aktiivista porukkaa, jotka kirjoittelevat ehkä muutaman viestin vuodessa? Ei vaikuta ainakaan minuun mitenkään. Eri asia tietysti sitten voi olla jotkut nollapostaajat, jotka eivät ole kahteen vuoteen kirjoittaneet viestiäkään, ja näin ollen mahdollisesti "varaavat" itselleen nimimerkin jonka mahdollisesti joku aktiivisempi uusi tulokas olisi halunnut. Mutta jätetään kaikki nykyiselleen, ja annetaan niin käyttäjätietojen kuin postaustenkin olla rauhassa, merkkinä elinvoimaisesta yhteisöstä.
Totta on että tämä on ensisijaisesti keskustelufoorumi eikä kansallisarkisto, mutta miettikääpä, jos olisitte itse suunnittelemassa jollekin foorumille kirjautumista, kumpi olisi mielestänne houkuttelevampi vaihtoehto, paikka jossa on monia enemmän tai vähemmän mielenkiintoisia ketjuja vuosien varrelta ja laaja käyttäjäkunta, vai paikka joka päällisin puolin näyttäisi olevan vasta äskettäin pystyyn laitettu ja sisältäisi vain muutamia ketjuja? Ainakin itselleni ensimmäinen vaihtoehto antaisi kuvan hyvätasoisesta ja elinvoimaisesta foorumista, jossa käydään hyviä keskusteluja. Tämä on tietenkin vain minun mielipiteeni.
Tässä ei ole mitään järkeä! (hetkineen.. käyn hakemassa kupposen kahveeta ennen kuin jatkan.. nohnih).
Elikkäs, minä vain satuin tulemaan tänne ja satuin avaamaan tämän ketjun ihan vain huvikseni.
Shokki ei voinut olla saamatta minua pauloihinsa. Koko foorumin uudistaminen ja aktiivisten jäsenten uudelleen kirjautuminen olisi mielestäni ajanhukkaa!
Toisaalta, minä näen tässä sekä hyviä, että huonojakin puolia:
1. Nollapostaajat
Meistä jokaisesta tulisi tavallaan näitä nollapostaajia, jos aloittaisimme uudelta pöydältä. Nyt minä oikeastaan tarkoitan nykyisiä nollapostaajia. Heitä ei sitten enää olisi, mutta heitä ehkei tulisikaan, jos rekisteröitymiskäytäntöön saataisiin omat kriteerinsä. Mutta sekin taataisi vaatia aikamoiset ponnistelut. Kuitenkin tuo tapa on tavallaan hieman sortava(?).
2. Postaaminen
Tähän ovat useammat ottaneet kantaa, niin teen minäkin. Kuinka kukaan jaksaisi kirjoittaa samoja asioita toistamiseen? Toisaalta mielipiteetkin voivat muuttua ajanmittaan, joten miksi siitäkään pitäisi valittaa. Useimmat postaavat samaan ketjuun vain sanoakseen tuoreimman mielipiteensä ja silloin ketjuista löytyykin useita saman henkilön postauksia. Tähän en sitten muuta sanokaan.
3. Alueiden poistamisesta
Tällä minä tarkoitan Recycle binLadenia. Mielestäni olisi hyvä, ettei sitä enää olisi. Kuitenkin katoaisi sellainen paikka, johon useimmat postaavat, mutta onko niissäkän mitään järkeä? Siellä vain onnitellaan toisia ja puhutaan asioista, jotka eivät muualle kuulu. Turhaa, sanon minä!
4. Siltikin..
Ei siinä ole mitään järkeä, että kaikki täällä olevat hyvät asiat tuhoutuisivat, vaikka useimmat niistä talletettaisiin "pankkiin". Eikö sitä ulkoasua voi vain muuttaa ettei tarvitsisi mitään uudelleen rekisteröintiä, joka tekisi meistä ns. nyyppiä. Puhtaalta pöydältä aloittaminen ei varmaankaan tuottaisi minkäänlaisia ongelmia, mutta vaikka aloittaisimmekin samanlaisina nollapostaajina, silti postausluvutkin kasvavat ja uusia jäseniä tulee lisää. Emme kuitenkaan voi tietää, kuinka moni heistä aikoo pysyä aktiivisina jäseninä elleivät sitten jää sellaisiksi nollapostaajiksi. Aktiivisuus ei ole pahe!
Mutta hei! Tämä onkin vain minun mielipiteeni. Minä en sano vielä juuta enkä jaata. Pistäkää vaikka polli pystyhyn, kun asiasta on keskusteltu tarpeeksi. Ehkä silloin näkisimme, kuinka moni olisi tämän transformaation kannalla. Tietenkään kaikkien ei tarvitse äänestää, mutta olisihan se hyvä, jos edes useimmat niin tekisivät.
Tehkää tälle asialle jotain! Minä en idealle mitenkään lämmennyt.
Eliza Liv
24.3.2004, 19:32:59
Kai tämä on vitsi?
Eli siis, te olisitte valmiita tuhoamaan kaiken? Aivan sama kuin ottaisitte maailman historiakirjan, repisitte kaikki sivut riekaleiksi ja ihmettelette sitten myöhemmin mitä tuli tehtyä.
En kannata. Vastustan tätä ajatusta. Jos joku haluaa uuden foorumin, menee hän ja tekee sen jonnekin muualle, ei tätä tarvitse hävittää hetken mielijohteesta (ja vaikka tätä olisi suunniteltu jo vuosia). Ehkä sitten kun paikka on niin fossiilisoitunut, ettei ketään ole käynyt täällä vuoteen. Sitten asia on varmasti selvä pläkki. Mutta kuten huomaatte, täällä on edelleen porukkaa, jotka viihtyvät aivan mainiosti ja uusia jäseniä tulee.
Miksi hajottaa jotain, joka on monelle muulle todella tärkeä asia?
Ei naurata vieläkään.
Mickey
24.3.2004, 20:27:14
Alkujaan kirjoittanut Eliza Liv
Kai tämä on vitsi?
Eli siis, te olisitte valmiita tuhoamaan kaiken? Aivan sama kuin ottaisitte maailman historiakirjan, repisitte kaikki sivut riekaleiksi ja ihmettelette sitten myöhemmin mitä tuli tehtyä.
Miksi hajottaa jotain, joka on monelle muulle todella tärkeä asia?
Ei naurata vieläkään.
Ei varmasti ole vitsi.
Yabb-arkistot ovat se historiankirja.
Mitään ei olla hajottamassa.
Asiaan. Tämä on nyt vähän turha juttu. Tällä asialla ei ole oikeasti paljonkaan merkitystä ja se aiheuttaisi vaan enemmän työtä ja sekaannuksia. Vallan hyvin pärjäämme näinkin. Ja post countin voi laittaa vaikka piiloon niin se ei sitten mörkönä kummittele tuossa näkyvissä.
Mutta kyllä puhdas pöydä on aika heikko idea, banaani kuten Enkuli varmaan sanoisi. Minäkin luotan kuitenkin Jackalin harkintakykyyn ja jätän oman pienen aivokapasiteettini muuhun käyttöön.
Minä ainakaan en pitäisi.
Olen jo ollut täällä niin kauan, että kaikki uutuudenviehätys on karissut, enkä enää postaa vanhaan malliin, vaikkakin selaan päivittäin, ainakin mode-alueen.
Minulle kaikki tässä foorumissa on paitsi sen henkilöt, myös tietty ilmapiiri, joka syntyy kaikista asioista jota nyt on. Tietty henkilöpiiri ja heidän "imago" johon kuuluu postituslukukin. En ole vieläkään ymmärtänyt miksi siitä postitusluvusta niin välitetään, olen aina pitänyt sitä puoliksi huumoriasiana.
Jos foorumi uudistettaisiin, se olisi uusi foorumi samoilla käyttäjillä, ei sama foorumi. Ja puolaktiivisia jäseniä, jotka eivät enää postaa niin innolla kuin uudemmat, putoisi pois. Ehkä minäkin rekisteröityisin uudestaan, mutta tuskin pariakymmentä kertaa enempää tulisin postailemaan.
Jyrkkä ei.
David A. Mage
1.4.2004, 6:13:51
Alkujaan kirjoittanut Mickey
[B]Ja post countin voi laittaa vaikka piiloon niin se ei sitten mörkönä kummittele tuossa näkyvissä.Tuo piti kehystää, ettei se unohtuisi muilta. Ellei tuo postituslukujen nollaus ole vähän kuin tämän päivän erikoisuus vaan pysyvä juttu (kuten GIA:n sulkeminen silloin muinoin ensimmäinen neljättä), niin tuosta voisi tulla seuraava keskustelunaihe. Silloin kaikki olisivat aivan todella samalla tasalla, jos nyt siitä on asia kiinni...
Ikävä kyllä taitaa Gabriel kuitenkin juosta minut post countissa kiinni päivän päätyttyä jokseenkin tuntuvalla erolla. Tai sitten ylläpidolla on hyvä ajankohta tehdä uudistuksia... =)
Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
kaikkien olemassaolevien threadien ja postausten lähettämistä bittituonelaan; FFfin powered by vB3 siis olisi ensihetkenään 0 postin foorumi.
kaikkien postituslukujen nollaamista. Käytännössä tämän saisi hoidettua siten, että kaikki rekisteröityisivät uudestaan. (Tämän etuna olisi se, että rekisteröityneinä jäseninä olisivat ne oikeasti aktiiviset.)
Mutta jos kaikki rekisteröitysivät tänne uudestaan niin käyttäjiä olisi paljon ja puolet niistä olisi sitten niitä joiden vanhalla käyttäjätunnuksella ei enää postattas vai poistettaisiinko sitten kaikki vanhat käyttäjät?
Tuo onkin pyörinyt pitkään mielessä, että milloin admin/ korkeampi arvoinen poistaa nolla-postaajien käyttäjänimet tai niiden joilla ei ole aikoihin näkynyt elämää?
LizzieFox
1.4.2004, 8:54:44
Apuva. Te olette tehneet sen ja minä olen järkyttynyt. (tai ainakin säikähdin pahan pohjaisesti kun tulin foorumille).
Nyt siis kaikki uudet jäsenet saavat paaaaljon suuremman postitusluvun kun me 'vanhat' koska voivat kirjoitella meidän jo moniin kymmeniin aloittamiimme ketjuihin joihin me olemme jo vastanneet. Sinänsä tämä on nyt vähän epäreilua. Noh. Ei tämä silti ainakaan minun maailmani kaada. Te teitte sen ja minä en ollut muistanut lukea tätä ketjua. Näin siis olkoon.
(minä tosiaankin toivon että tämä on aprillipila)
Sama reaktio oli minullakin kuin LizzieFoxilla.
Yksinkertaisesti se fakta, että olen jo postannut useimpiin ketjuihin, johon on jotain postaamista ollut, tekee nyt hankalaksi löytää montaakaan mielenkiintoista threadia ja harvoin niihinkään syntyy kovin paljoa keskustelua koska se leimataan off-topikiksi. Näin siis nykyiset mielikuvani.
Uusilla jäsenillä taas on niin maan perkuleesti erinäisiä alueita, joihin he vapaasti voivat vielä kirjoitella.
Täten parasta olisikin juuri postcountin piilottaminen. Vähentäisipähän sekin toimi näitä paineita.
Tästä resetoidusta postitusluvusta vielä sen verran, että toimenpide on hyödytön ellei samalla resetoida kaikkia alueitakin (ts. kaikki olemassaolevat keskustelut helevettiin). Ymmärrän (tai ainakin luulen) kyseessä olevan aprillipila, joka nerokkuudessaan on tosiaan onnistunut, mutta kyllä nuo olisi hyvä palauttaa myöhemmin, sillä tällainen virtuaalikastraatio ei palvelisi mitään tarkoitusta. Jos taas puhtaalta pöydältä aloitettaisiin, niin se toki olisi aivan eri asia. :)
Postitusluvun voisi toisaalta myös heittää piiloon, mutta enpä näe syytä tehdä noinkaan. Loppujen lopuksi sillähän ei ole mitään väliä (vai?), ja ainut kunnollinen syy koskea siihen on mielestäni tämän aprillipilan lisäksi foorumin nollauksen yhteydessä tapahtuva resettaus. Eli: ellei nollata foorumia -> ei järkeä nollata postituslukua.
Tämä ihan jo pelkästään sen varalta, jos joku ajattelee aprillipilan säilymistä aprillipäivää pidempään.
SDNKorento
1.4.2004, 10:08:39
Kun siirrytään vB3:seen, niin käsitelläänkö kaikki uudistusehdotukset uudestaan?
Originally posted by Gabriel
Ymmärrän (tai ainakin luulen) kyseessä olevan aprillipila, joka nerokkuudessaan on tosiaan onnistunut...
Juuh, minulla kävi aivan sama asia mielessä pienen pohdinnan jälkeen. Mutta kyllä ensireaktio oli, että mitä helvettiä!!!
Niin, onhan tämä aprillipila... onhan? :eh:
Kyllähän se on kova isku menettäessään kaikki lähettämänsä viestit jne., mutta järkevä idea tuo on. Jos itse Gabriel van Kascanosia ei moinen potuta yli 8000 viestin jälkeen, niin miksi minuakaan yli 200 viestin jälkeen? On totta että foorumiin on rekisteröitynyt, siis vain rekisteröitynyt ihmisiä, jotka täällä eivät käy joko ollenkaan tai sitten muutaman kerran vuodessa. Eli kannatan ideaa.
Gabriel
1.4.2004, 13:41:58
Originally posted by Melkor
Niin, onhan tämä aprillipila... onhan? :eh:
On.
CyberMan
1.4.2004, 13:58:47
Voi ei nyt alko postit nollasta minä kun keräsin niitä niin paljon.
Edit//:: Bye bye eipäs enää tuon takia huvitta täällä ollakaan nähdään parin vuoden päästä.
Originally posted by #CyberMan#
Edit//:: Bye bye eipäs enää tuon takia huvitta täällä ollakaan nähdään parin vuoden päästä.Älä nyt, sinulla on jo kolme postia. Se on enemmän kuin minulla (kai).
Pakko kysäistä, onko tuo postcountien nollaaminen pysyvää?
Ainakin foorumit vilkastuivat hetkessä tämän myötä.. ;D
Psynever
1.4.2004, 14:32:12
Originally posted by #CyberMan#
Edit//:: Bye bye eipäs enää tuon takia huvitta täällä ollakaan nähdään parin vuoden päästä. [/B]
Jos tämä ei ole taas aprillipila niin ihmetyttää että voiko post count merkata todellakin näin paljo jollekkin että pitää ihan lähteä sen takia.
Edit: Ohhoh, tämä olikin täällä alueella. *prkl* Hieman pörheltyneenä oon niin en etes huomannu mille alueelle postaan =)
Necrofobia
1.4.2004, 14:48:40
Tsiisus kraist! Sain melkein sydärin kun näin että kaikilla oli postaukset nollassa (tai yksi) luulin että koneeni on rikki. Toivottavasti tämä on pysyvää, jos tämä on pila niin minua ei ainakaan naurata. Ei ainakaan harmita, ehkäpä tämä on jossain määrin hyvä juttu.
CyberMan
1.4.2004, 14:55:15
Originally posted by Psynever
Jos tämä ei ole taas aprillipila niin ihmetyttää että voiko post count merkata todellakin näin paljo jollekkin että pitää ihan lähteä sen takia.
Edit: Ohhoh, tämä olikin täällä alueella. *prkl* Hieman pörheltyneenä oon niin en etes huomannu mille alueelle postaan =)
Hmm.. nytten kun mietin niin en ehkä lähdekkään... (EHKÄ)
Hmm.. nytten kun mietin niin en ehkä lähdekkään... (EHKÄ)
Toivon todella että tuo sinun viestisi on pila. Tottakai tuo postcounttien poisto oli pila, mutta etkai sinä täällä ihan vaan sen takia notku että saat postcounttiasi ylöspäin? Ei kai asenteesi ole että "ihan sama mitä postaan, kunhan saan postituslukua ylöspäin?" Tiedän että tämä ei kuulu tänne, mutta ikävää kun joku meinaa heti lähteä kun ei enää voikkaan ihastella postituslukuaan. =)
Alkujaan kirjoittanut Jubei
Toivon todella että tuo sinun viestisi on pila. Tottakai tuo postcounttien poisto oli pila, mutta etkai sinä täällä ihan vaan sen takia notku että saat postcounttiasi ylöspäin? Ei kai asenteesi ole että "ihan sama mitä postaan, kunhan saan postituslukua ylöspäin?" Tiedän että tämä ei kuulu tänne, mutta ikävää kun joku meinaa heti lähteä kun ei enää voikkaan ihastella postituslukuaan. =)
No kyllähän sitä moni tuota postcounttia kyttää, mutta ei sitä ehkä ihan nuin vakavasti tarvii ottaa että pois on lähössä.
Vaihtelua tuohon postcounttiin tulis jos joka vuos nollattas ne tai tietysti olis sekin vaihtoehto että otettas se laskuri pois, mutta sillon lähtis se viimensinki hauskuus pois....