PDA

View Full Version : Final Fantasy & Star Wars (sisältää spoilauksia)

Kartz
22.3.2004, 17:29:58
Kuten on hyvin tiedossa Final Fantasyjen ja Star Warssien välillä on yhtäläisyyksiä, mutta mistä nämä johtuvat? Onko Square-Enixin väki Star Wars faneja?

Itse ainakin repesin nauramaan kun FF IV lopputekstit rävähtivät ruudulle Star Wars maisesti. :D

Toinen mystinen pari on Biggs & Wedge, jotka ovat Rogue Squadronin (Konnalentueen:confused:) lentäjiä. Tai siis Biggsihän kuoli Star Wars Episodi nelosessa, mutta silti.

Ja sitten vielä nämä siniset oliot (Dang ku ei muista niiren nimiä) FFX ja FFX-2 ovat kuin ilmettyjä gunganeita, mutta ei tosin yhtä ärsyttäviä. :eh:

Mitä on siis odotettavissa tulevissa FF peleissä? Valomiekkoja? Ei sen puoleen, olen kummankin fani, siis SW ja FF, mutta kommentoikaa asiaa. Ketä nämä asiat ärsyttää? Minulle ne saa ainakin hymyn huulille :D

SupraZ
22.3.2004, 17:39:06
Originally posted by Kartz
[B

Ja sitten vielä nämä siniset oliot (Dang ku ei muista niiren nimiä) FFX ja FFX-2 ovat kuin ilmettyjä gunganeita, mutta ei tosin yhtä ärsyttäviä. :eh:

[/B]

Tarkoittaako sinä Hypelloja?? Ei ne kyl must näytä yhtään Gunganeilt

Nojoo. Kyllähän tuo Biggs, Wedge juttu on hieman outo. Tuliko IV:ssä ne tekstit ihan samal lailla ku Star Warsis. Siis niinku sillee avaruudes?

Eivät ne minua pahemmin ärsytä kun ei niitä pahemmin ole. Biggs Wedge juttu alkaa olla jo Legendaarinen.
:)

Kartz
22.3.2004, 19:28:34
Aivan niin! Hybelloja! Eihän ne näytä, mut puhuu saman lailla.
"Ridesh the shoopuf" = "Mesa called Jar Jar Binks" :confused:

Niin ja FF IV oli semmonen kota lopussa kun näytettiin avaruutta ja ne tekstit tuli silleen alareunasta ruutuun. :D

SupraZ
22.3.2004, 19:35:07
Weehee!!! No sehän on sitten räiskyvä lainaus. :D
No kyllähän se kieli muistuttaa läheisesti Kunkaneitten polotusta.

Cele
22.3.2004, 19:38:31
Itse olen huomannut Wedgen ja Biggsin..
Ihan sama mulle oikeastaan, onko FF:issä jotain SW tyylistä, kunhan eivät survo liikaa..

*Spämmx*

Antza
22.3.2004, 20:54:22
Tähän oli pakko postata kun tuli mieleen FFIX:sän loppu.

Siinähän Necron niminen bossi puhuu jotaa "fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering" tai jotaa sellasta.
Kuitenkin tuohan on juuri Starwars episode ykkösessä Yoda:n repliikki.

Joka tapauksessa olen varma että jossain vaiheessa squarelle on huomautettu asiasta ja joku squaren heppu (joku pelin tekijä/pääjehu) on myöntänyt olevansa suuri Starwars fani.

Varmasti joku muukin on tuon kuullut :huh:

Kartz
22.3.2004, 21:22:01
Aivan niin, toi Yoda puhe oli melkein kokonaan unohtunut :D

Tuskin nua lainaukset kauheesti ketään haittaa, mut kyllä niistä hupia irti saa =D

Necrofobia
22.3.2004, 22:57:56
Enpäs ole houmannut tuota wedge ja biggs juttua.
Mutta kuitenkin, lainauksia tai ei en oikeastaan välitä. Voihan se olla niin että square on saanut vaikutteita star warseista mutta varmasti myös muistakin elokuvista.
Ja kutosessahan Atma Weapon näyttää aivan valomiekalta :P

Ruhve
22.3.2004, 22:57:57
Tässä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?threadid=734) ja tässä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?threadid=5545) on jo kyseisestä aiheesta topicit. Searchin käyttö on sallittua.