View Full Version : Kuinka paljon huijaatte pelatessanne?
Cid Highwind
17.4.2002, 10:12:41
Kuinka paljon kaytätte peleissä huijauksia vai käytättekö ollenkaan ite käytän niin että ensin peli läpi sitten koodit
Väärä alue, huono otsikko. (korjataan)
Itse en käytä koskaan koodeja. Paitsi tietenkin peleissä jotka muuten olisivat niin pirun tylsiä.
The death Magic
17.4.2002, 12:06:20
Ikinä en oo ekalla pelikerralla koodeja käyttäny. ENKÄ KÄYTÄ.
Se on nynnyille. Koodit ovat vain hauskanpitoa varten ekan pelikerran jälkeen.
Ilezki
17.4.2002, 12:11:42
Yleensä periaatteella peli läpi sitten koodit, mutta jos peli on todella loistava en käytä koodeja ollenkaan, vaan jätän ne omaan arvoonsa.
Seyana
17.4.2002, 12:14:30
En käytä koodeja koskaan.Tai n The Simssissä aina kun jaksan sit'ä pelata.
Jabberwokki
17.4.2002, 12:15:16
En käytä koodeja yhtään. Paitsi jos olen pelannut pelin läpi ja näen jonkun koodin, niin voihan sitä kokeilla.
Joo, ensin pelaan pelin läpi, ja sitten käytän koodeja jos jaksan.
Paitsi THPS2:ssa käytin koodia jolla sain kaikki Gapit ja Private Carreran, kun ei niitä hullukaan jaksa hankkia muuten.
Käytän koodeja vain jos olen pelannut pelin läpi hauskanpitoa varten tai jos olen kauan...TOSI kauan jumissa jossain kohtaa
saatan käyttää jotakin pientä koodia. :eh:
Diablos
17.4.2002, 15:07:11
Eka läpi, sitte hupi!
Ukkosritari
18.4.2002, 17:06:39
Jediknight II: Jedi Outcast... siinä on peli jossa on AIVAN PAKKO käyttää yhtä huijauskoodia.
g_saberrealisticcombat 1
Joka tekee valosapelista todella valosapelin. Koskeminenkin on vaarallista ja impit sun muut voi pistää halki, poikki ja pinoon. ;D
EDIT: Periaatteessa tuo ei ole tsiitti vaan Ravenin kätkemä ominaisuus.
Edited by Ukkosritari on 18.4.2002 19:35
Janzku86
18.4.2002, 18:02:11
Originally posted by Ukkosritari @ 18.4.2002 18:06
Jediknight II: Jedi Outcast
Mitkä kone vaatimukset siinä on, kun meinasin itsekin ostaa sen?
Ja yleensä pelaan pelit ensin läpi ja sitten otan kaikki irti koodeilla tai joskus huvikseen katson mitä tietty koodi tekee
Edited by Janzku86 on 18.4.2002 19:03
Khazar
18.4.2002, 18:28:10
Jos koodeja käytän, olen pelannut pelin läpi, muuten jätän koodit käyttämättä.
Jim Profit
19.4.2002, 11:32:00
Ensin läpi ilman koodeja, sitten koodien kanssa. Noh pelasin kyllä aikanaan dark forcesin vikan kentän läpi koodeilla kun näyttö oli rikki -> ei näyttänyt punasta väriä ollenkaan, oli aika ankeeta kattella pelimaailmaa.. :)
Aphrael
19.4.2002, 11:58:24
En kyllä ole käyttänyt koodeja koskaan. Joskus on ollut pakko kysyä kaverilta apua kun on jäänyt pahasti jumiin joissain peleissä. ( lasketaankohan se huijaamiseksi?)
Mutta kun FF-pelissä jää jumiin niin täältähän ne parhaimmat vinkit saa. :D
Karppi
19.4.2002, 18:16:11
Täytyy myöntää että käytän koodeja toisinaan.
Grand Theft Autossa varmaan joka kerta, koska muuten sen pelaaminen on tylsää. Tai no se pelaaminen on kyllä vain pelkkää tuhoamista, minä mitään tehtäviä jaksa suorittaa.
Ja toinen peli missä käytetään joskus koodeja on Delta Force. Jotkut kentät on vaan muuten ihan ylivoimaisia... :)
Ja Swatissa se housutpoisiskujoukolta-koodi on hassu. :D
Dagger
19.4.2002, 18:54:22
Minä en oikein käytä koodeja. On mukavampi mennä peli lävitse ilman mitään apua. ...Joskus sitä toivoo että niitä koodeja kaikkeen olisi, mutta kyllä minusta ilman niitäkin voi pärjätä. :)
psaijai
19.4.2002, 22:27:31
Sama juttu mulla. Ensin pelaan pelin läpi ja sitten alan pitämään hauskaa kuolemattomuus ja ase koodeilla.
Narbeleth
20.4.2002, 2:17:43
Eipä niitä koodeja paljon tule käytettyä muutenkaan, mutta ensimmäisellä pelikerralla ei ainakaa.
Locke Cole
20.4.2002, 9:15:00
En käytä koodeja, tai käytän silloin kun olen mennyt pelin ensin käpi. Koodit vievät ekalla läpipeluukerralla kaiken innon.
En huijaa. Cheat koodeja en käytä varsinaisesti ollenkaan.
Jos peliä en pääse läpi ilman koodeja, en sano että olisin mennyt sen läpi.
Emulaattoreilla tulee kyllä savetusta käytettyä, sen myönnän,
jos joku nyt katsoo sen huijaamiseksi.
Joskus peli on niin huono että siitä ei saa iloa irti, niin käytän koodeja, ettei peli jää vain hyllyyn pölyyntymään.
Esimerkkinä South Park.
Kreifi
22.4.2002, 20:03:15
Riippuu kyllä täysin pelistä. Jos peli on hyvä ja mielenkiintoinen niin ei sitä aleta koodeilla sotkemaan. Eli eka kerran(ainakin) läpi ja sen jälkeen voi leikkiä koodeilla.
No esim. Delta Force Land Warriorissa en tiedä miten koodit toimii... Mutta en yleensä käytä niitä ollenkaan ellen halua pelleillä niitten ählämien kaa! :D
No en enää. Jos käytän niin jossain worms pelissä että saa mättää kaikilla aseilla. Mutta muissa vain kun on pelannut läpi.
Predator
5.5.2002, 10:43:15
Ensin pelaan jonkun pelin ensin parikertaa läpi, kunnes kyllästyn sitten rupean käyttämään koodeja hauskanpidoksi. :D
=) no yleensä meen ensiks pelin läpi ja sitten kun alotan sen alusta niin saatan käyttää koodeja..
en käytä koskaan koodeja... En edes ekan pelikerran jälkeen! No SIMSissä kun pitäisi saada rahaa niin sitten kyllä käytän... :)
Koodit ovat höpöstä! :mad:
Mutta joillakin koodeilla on joskus hauska leikkiä!Esim jollain näkymttömyydellä saa joissain peleissä viholliset ihan sekaisin!
Yleensäkkin kaikki cheattaaminen oli se sit koodien käyttöö tai save filejen editoimista ainaki mun tapauksessa vie kaikennäkösen ilon pelaamisesta pois, ei mitään haastetta enää. Monesti sen jälkeen kun on kerran huijannut tavalla tai toisella ei jaksa enää ollenkaan alkaa pelaamaan kyseistä peliä nähtyään miten helppoo hommat on niitten huijauksien kanssa.
Kuitenkin joudun kyl myöntämään et muutamaan otteeseen on erinäisiä huijauksia tullut käytettyä ja siitä sit kärsittyä, enää ei jaksa huijata. Jos peli on niin tylsä ettei sitä jaksa reilusti pelailla on oikeestaan ihan sama tehä jotakin muuta ku pelata.
Originally posted by Potri @ 17.4.2002 11:21
Väärä alue, huono otsikko. (korjataan)
Itse en käytä koskaan koodeja. Paitsi tietenkin peleissä jotka muuten olisivat niin pirun tylsiä.
Hyvin samantapaista.
Jos on tylsä peli, kautta jos on pelannut jo ja haluaa jonkun tylsän kohdan pelissä (kun tietää että se on sitä jun jun junnaamista) niin skippaa sen.
Muuten pelinautinnon säilyttäminen on tärkeää.
Jos sitä on mitä säilyttää.
well, GTA3 kun rälläilen tulee jtn koodeja kyllä käytettyä, muuten en käytä.
The Game
6.5.2002, 9:56:50
Minähän EN huijaa...! FF7:kin pelasin monta kertaa läpi ILMAN huijaamista!
Croppola
6.5.2002, 12:04:45
Itse en koskaan käytä koodeja joilla peli tulee helpomaksi päästä läpi. Esim. Kuolemattomuus jne...
Tosin Colin McRae rallyssä oli kaverin kanssa tapana tehä miniautot niistä ja semmoset että ne kiihty ihan perhanan nopeesti ja huippunopeus on n. tuplasti isompi. Koita siinä sitten hallita niitä. Vesi tuli silmistä kun naurettiin vaan ja sijoitus oli 16. 2 minsaa 15. jäljessä. Tollasissa tilanteissa jossa pelistä tehdään hauska käytän ainoastaan koodeja.
CloudStrife
6.5.2002, 15:59:52
En ikinä käytä koodeja... Se on p33l0j3n ammattihommaa...
Vielä enemmän vatuttaa kun jotkut pelaa Diablo2:sta tai Counter-Strikeä ziittien kanssa... Tekisi repiä niiden päät irti ja syöttää ne koirille...
Flaming Amarant
6.5.2002, 16:27:42
En huijaa ikinä ensimmäisellä pelikerralla, paitsi vain ÄÄRIMMÄISISSÄ hätätilanteessa.
Paitsi GTA3ssa kun joskus tahtoo pimahtaa kun joku tehtävä menee jonkun aivan typerän mokauksen johdosta pieleen, sitten pyöräytän pari kertaa asekoodin ja pistän ranttaliksi, mutta en tallenna sitä siihen oikeaan peliin.
Edited by Flaming Amarant on 06.5.2002 17:30
En huijaa melkein koskaan, en etenkään ensimmäisellä pelikerralla, mutta jos pelissä on jotain salaisia kenttiä mihin ei pääse muuten niin kyllähän niitä sitten täytyy testata.
en IKINÄ käytä koodeja ekalla kerralla pelatessani peliä!
tokallakin kerralla käytän jos haluan vähän kokeilla eri jutskia. tylsissä ja huonoissa peleissä käytän paljon koodeja että niistä saa mielenkiintoisia. esim. duke nuken: time to kill :/
Blasting Zone
7.5.2002, 16:11:48
En ollenkaan, itse asiassa. Riippuu hieman millainen peli mielestäni on. Mutta olen kyllä sitä mieltä (mitä varmasti monet muutkin ovat), että koodit ovat tarkoitettu nynnyille.
Originally posted by The Game @ 06.5.2002 10:56
FF7:kin pelasin monta kertaa läpi ILMAN huijaamista!
Eihän siinä edes voi huijata... Tai no, voi tietenkin Gamesharkilla tai W-Itemillä. :eh:
Minä en käytä koodeja yleensä, paitsi jos peli on harvinaisen tylsä tai huono. Läpivedon jälkeen aikaisintaan.
Amadeus III
7.5.2002, 18:30:18
Originally posted by Flaming Amarant @ 06.5.2002 17:27
En huijaa ikinä ensimmäisellä pelikerralla, paitsi vain ÄÄRIMMÄISISSÄ hätätilanteessa.
Mä en huijaa, ensimmäinen pelikerta on pakko päästä läpi ilman koodeja...mutta jos on vastassa niin paha paikka enkä tiedä miten siitä pääsisi pois niin ehkä mä netistä löydän jonkun walktroughn ja katon siitä sen YHDEN ainoan kohdan ja deletoin sen pois. Huijaus koodeja en kyllä käytä koskaan. =)
En käytä koodeja tai jos käytän niin toisella läpi menuu kerralla kokeilen mut muuten en.........
sitte kun on pelattu lävi.... :/
Z-e-r-o
9.5.2002, 19:10:32
En yleensä pelaa pelejä jossa huijaukset ovat mahdollisia muuta kuin jollakin Gamshark vehkeellä mutta GTA III käytän koodeja kyllä hanakkaan.
Käytän koodeja vasta sitten kun on pelannut pelin kerran läpi.
Mutta käytän helppoja koodeja en mitään tälläisiä:sinun pitää 12tunnissa ehtiä memoriaan...(aika vaikea homma)
Mizakki
9.5.2002, 20:25:04
EN HUIJJAA!!! :prkl:
koodeja en final fantasyissa käytä!
muissa kyllä... :shy:
paitsi en koskaan rooli-seikkailu peleissä!
Tiituli
15.5.2002, 12:43:46
käyttää koodeja jos on niin helvetin tylsä peli ettei sitä jaksa pelata ilman hirveää superarmeijaa tai kuolemattomuutta...Mutta hyvissä peleissä ei semmosia käytetä...
eZRoller
19.5.2002, 16:15:41
ainoat pelit missä käytän koodeja on GTA3 ja tony hawk 3.
tony hawk on pelattu täysin läpi ja GTA:ssa melkein..anyway kummassakaan ei mitään haastetta..sitä nykyisin vaan pelailee silloin tällöin ihan huvikseen..kruisailee autolla tai puskee free skatea..
todellakaan missään final fantasyssä käyttäisi koodeja :prkl: fiilis katoaa heti jos käyttää..
yksisiipi
23.5.2002, 11:05:23
Varmaankin ainut peli jonka pelasin loppuun huijaamalla on Half-Life. Tokihan olen monessa pelissä huijauksia käyttänyt, mutta silloin en edes yritä pelata niitä läpi, kunhan kikkailen hiukan esim. kokemuspisteiden suomilla erikoisuuksilla tai loputtomilla aseilla.
Crow87
31.5.2002, 18:38:56
Ensin peli läpi ja sitten kokeilen koodeja jos ei ole mitään muuta tekemistä
Roleplayer
1.6.2002, 20:41:26
jos käyttää huijauskoodeja pelatessaan ei ole yhtään intoa pelata..niitä saa käyttää vaan todella tylsissä peleissä mikä tuo niihin lisää hauskuutta...ja jos nyt niiät jossain parempi laatusessa pelissä aikoo käyttää niin ensin peli läpi sitten vasta koodeja kokeilemaan...näin se on
bigspin
28.6.2002, 22:54:43
no yleensä ekalla pelikerralla en käytä koodeja.vasta sitten kun pelin on mennyt kokonaan läpi niin voi koittaa koodeja:)
Tristam
29.6.2002, 0:41:08
No sitten kun pelin on vetänyt läpi, niitä voi käyttää hauskanpitoon.
Niinkuin esimerkiksi GTA3:ssa on kivaa luukutella vaan ja ammuskella kyttiä kaikilla aseilla ihan vaan turhan agressiivisuuden purkamiseksi. :D
Leviathan
29.6.2002, 15:40:48
Käytän koodeja vasta kun peli on läpi, sitten niitä voi kokeilla:D
Nightblade
29.6.2002, 16:50:17
Joskus muinoin käytin koodeja ihan hirveesti.. Oli siinä aina joku GameFaqsin (http://www.gamefaqs.com) läpipeluuopas vieressä. Nyt en kyllä kattele mitään semmosia kun voi käyttää päätään.. tai kysyä täältä..
En koskaan,paitsi joissakin päättömissä räiskinnöissä.
Captain Cid
30.6.2002, 11:37:31
Käytän koodeja vain huonoissa peleissä.
Minä en yleensä käytä koodeja. Ainakaan ensimmäisellä pelikerralla. Siinä eij ole järkeä. Onminule tärkeää, että pääsen pelin läpi ihan itse, ilman apua. Koodien käyttäminen pilaa peli-ilon.
Ainoastaan GTA 3:ssa olen niitä käyttänyt. Muutenkin vaikea peli, ei sitä läpi pääsis jossei koodeja jossain vaiheessa k.
samiloop
3.7.2002, 22:56:15
Mietin lyhyen hetken, ja keksin nopean funktion jolla koodien käyttö tai käyttämättä jättäminen tapahtuu (tutkimusotos N=1, eli yleistyksiä ei voi vetää ihan liikoja).
Koodien käyttäminen on suoraan suhteessa pelin tylsyyteen. GTA3:ssa käytin parissa tehtävässä (etenkin viimeinen) asekoodia, kun aseiden kerääminen kerta toisensa jälkeen alkoi syömään päätä pahan kerran. State save on cheattausta pahimmasta päästä, ja käytän sitä usein RPG-seikkailuissa, kun pitää päästä kävelemään pitkiä matkoja ilman random encountereita. FAQ:n lukeminen on myös erittäin pahaa cheattausta, ja onnistuin pilaamaan pari mielenkiintoista bossia FFX:ssä tällä tavoin. Toisaalta se pelasti yhden mielenterveyden muutaman tärkeän aseen suhteen.
Sen sijaan toisenlaisissa tylsiä kohtia sisältävissä peleissä kuten Doom (tällöin vielä harrastin 3d-räiskintöjä) tai Sim City, koodeja tuli käytettyä vasta kun peli oli läpi useampi kymmentä kertaa etu- ja takaperin, sekä sivuttain.
Ai kökkö. Doomin yhtäkään episodea ei tullutkaan pelattua nightmarella läpi. Pitäisiköhän tämä epäkohta korjata tässä jonain päivänä kauniina. :D
<Black Mage>
4.7.2002, 12:05:35
Ensimmäisellä kerralla vedän pelin läpi ilman mitään(paitsi ehkä manuaalin kanssa). Toisella kerralla yritän saada pelistä kaiken vinkkien avulla. Koodeja käytän jos peli on tylsä...
En käytä koodeja, en hyväksy koodeja, mä käytin aikoinaan koodeja GTa peliin. Jos käyttäisin koodeja Final Fantasyssa niin en voisi sanoa että olen päässyt ne läpi.
Candice
4.7.2002, 14:15:27
en käytä koodeja muuta kun hätätilassa (Dukenukem 3D on ihan klassikko esimerkki, ei niitä hirviöitä uskalla kohdata ilman kuolemattomuutta) ja jos olen tarpeeks kauan jumissa jossain kohdassa niin saatan hakea apuva
Daim the Damned
8.7.2002, 22:52:59
EN käytä cheatteja koska peli menettää ideansa ja tehonsa huijatessa. Ainoat cheatit jota melkeen voi käyttää on jonkinlaiset lisäkentät yms.
Ensin peli läpi huijaamatta, paitsi jos bugin joutuu kiertämään (ok, Jedi Knight 2:ses kiersin ja ihastelin jotain alkupuolen kenttää ulkopuolelta noclipillä - olivat kivan pääsiäismunan tunkeneet ;) ).
Sen jälkeen jos on jotain hauskaa* tai jos ei jaksa pelata jotain kenttää. Muuten ei.
*(taas JK2: bind ä "npc spawn RebornFencer;npc spawn RebornForceUser;npc spawn RebornAcrobat;npc spawn Luke", äääää ;) Rupesi perkele pätkimään vaikkei ollut kuin 20 tyyppiä huitomassa valosapeleilla neljän metrin levyisellä kielekkeellä jonka alla varma kuolema - täysillä detaileilla tietenkin. Ja sitten kun muistaa että koodeilla saa kaksipuolisen valosapelin tyyliin Darth Maul...)
Alucard
18.7.2002, 3:14:55
Noh, kyllähän niitä huijauksia tulee käytettyä mutta VASTA kun olen mennyt pelin vähintään kerran aikaisemmin läpi...
Löytyyhän minulta jopa kaksi huijausmodulia PSX:lle; Xplorer ja Game Hunter Pro (joka kyllä oikeastaan on MOD-moduli...mutta sisältää huijauksia)
Yakomaru
18.7.2002, 9:12:03
Joo, aina pitää, itse eka yrittää, vasta sitten voi leikkiä koodeilla.
Mä käytän yleensä vain niitä sen vuoksi, että pelistä saa kaiken irti.
Kumama
19.7.2002, 19:21:12
käytän koodeja ainakin aoe:ssa ainakin kun puu,kivi ja muut ovat lopussa
diablossa käytän kloonaamista rahan puutteessa.
hulluz
27.7.2002, 22:19:40
Jos koodeja aijon käyttää niin käytän vasta kun olen mennyt pelin läpi tai sitten jos jään tosi tosi tosi pahasti jumiin niin käytän.
Zell Dincht
2.8.2002, 19:13:17
Mä käytän koodeja vaan the simsissä kun tarttee rahaa tai jotain. en oo ikinä käyttäny missään muussa pelissä cheatteja.
En ikinä. ainakaan ekalla peli kerralla ehkä sitten kun olen vetänyt pelin IHAN kokonaan läpi eikä siinä ole enää muuta.(en ole ihan varma mutta muistelisin ,että joskus aikaa sitten olisin joitain pelejä chiitannu ennen läpi menoa koska on alkanut vatuttaa kun peli on ollut niin tylsä :D )
Kuinka paljon käytän huijaus koodeja? tasan 1% kaikista peleistä mitä olen ikuna pelannut. Ehkä harvoin jos on tylsä peli jonka olen jo pelannut läpi... Joskus. Mutta koodeihin en koske, koska se ei ole edes hienoa leijua jossain katossa ja ampua vihulaisia ilmasta käsin lentokoodilla. Paljon parempaan tunnelmaan pääsee ilma huijauksia, ja jos ei pärjää niin pelaa ja saa harjoitusta. Niin ihminen oppii, you know? Ihan kuten roolipeleissä. Kun käytät kykyä, niin voit kehittyä siinä. Mitä enemmän olet oppinut, sitä vähemmän on opittavaa. Muta sinua parempi löytyy aina jostain, muista se. Kukaan ei oel täydellinen!
Tommistus
3.8.2002, 15:29:02
Peli ensin läpi ja sitten koodit päälle! Koodit hän on tehty hauskan pitoon..., onhan!?
Vasta koodeillahan pelistä saa kaiken irti, mutta itse en siihen ryhdy ennen kuin peli on vedetty läpi! Mm. The Simssissä, Tomb Raidereissa ja Grand Theft Autoissa huijaukset ovat toisinaan aika vahvasti mukana. :shy:
kawaii-chan
5.8.2002, 21:16:15
Minäkin pelaan juuri sillä tavalla, että ensin peli läpi ilman koodeja ja ilman kaikkia "sala"-juttuja. Sitten kun se on vedetty kerran läpi ja se on vähän tutumpi, yritän löytää salaisuudet ilman koodeja.
Sitten, ja VASTA SITTEN turvaudun koodien apuun, jos niitä tarvitsen. Enkä yleensä edes koodeihin, vaan valikoituihin paloihin walktroughista..
Tiedän kyllä, ettei koodeja pitäisi käyttää, mutta minkäs teet, olen luuseri :eh:
Jos hyvä peli en käytä siinä ikinä koodeja... huonommissa kun kaikki on pelissä jo koluttu...
Jos peli on hyvä en käytä koodeja ainakaan ekalla kerralla. Sitten kun haluaa kasvattaa pelin ikää, ja muutenkin lisätä peliin jotakin käytän salasanoja ja kaikkia koodeja. Huonoissa peleissä huijakset ovat joskus välttämättömiä, että niitä jaksaisi pelata. Mutta kukapa nyt huonoja pelejä pelaisi.
Justin1
30.8.2002, 17:28:26
minä käytän koodeja kun olen mennyt läpi. (toisesta aiheesta) muuten ottakaa yhteättä kun tarttisin apua ff5 sessa 2 mailmassa yhyyyyArvon@kastema.to no kuitenkin :) :huh:
Roleplayer
31.8.2002, 8:21:09
En käytä koodeja...joskus kyllä jos pelit on todella tylsiä tai olen mennyt ne monta kertaa läpi en muuten kyllä...se on todella tyhmää...
Post Mortem
31.8.2002, 13:06:20
Varsinaisia cheat-koodeja en ole käyttänyt vuosiin mutta joskus on pakko katsoa netistä miten jonkun kohdan pääsee läpi, esim. pleikan Alundrassa jossa on välillä aivan helvetillisiä puzzleja, se on ehkä vaikein pelaamani peli ikinä.
Huijauksia en tue ikinä. Joskus penskana kun hermo ei riittänyt jotain NESin pelejä pelatessa niin silloin kaikki mahdolliset huijaukset käyttöön jotka löytyi joistain Nintendo-lehdistä yms.
Mutta tosiaan. Menee pelaamisen ilo pois siitä jos heti aloittaa pelin huijauskoodeilla ja mikä on kaikista kauheinta etenkin RPG-pelien parissa niin on se, että hommaa heti walktrough -oppaan siihen peliin...äh.
Käytän harvoin ja vain fps pelissä ja vasta sen jälkeen kun olen mennyt pelin kertaalleen rehellisesti läpi.
Ja vain the simssissä käytän koodeja,koska ei siinä ole mielestäni mitään muuta hauskaa kuin talojen rakentaminen ja niiden sisustaminen.
Tordragon
2.9.2002, 23:15:32
Pysty edes muistamaan milloin viimeksi olisin cheatteja käytellyt.. Joskus aivan satunnaisesti tai kersana muuten vain. En minä oikein saa edes mitään kicksejä ja nauti cheattien käytöstä, en todellakaan edes silloin kun olen puhkonut pelin ns. rehellisesti läpi. Ja kaikkihan me tämän nimeen vannomme, mutta millä sen todistamme? *grins*
Kai niillä saisi jotain kivaa sälää tehtyä, ihan vain tylsistyneenä, mutta silloinkin kannattaisi tehdä jotain muuta, hark. Aijuu, muistanhan minä: joskus tarkistelimme kaverin kanssa Starcraftin unittien nopeuksia käytännössä ja niin edelleen. Sen muistan ja siihen liittyi koodien käyttö, että saisi rakennukset nopeammin valmiiksi ja sitä kautta nopeammin tutkimuksen tehtyä *grin*
LizzieFox
3.9.2002, 12:00:31
hmm..en kyllä ole koodeja käyttänyt pelikkarilla pelatessani mitään koodeja paitsi spyrossa jota en ottanut tosissaan.
Ja tietokoneella DukeNukem3D:ssä koska se oli minulle vaan niin ylivoimainen..;)
Missään FinalFantasyssa en ole käyttänyt enkä varmaan käytäkkään.
Voisihan sitä kokeilla mutta ei jaksa alkaa säheltämään.
Kunhan voi pelata ja pääsee eteenpäin niin en koodeja ota käyttöön.
Kyllä mä eka pelaan pelin läpi ilman minkäänlaisia huijauksia. Toisella tai kolmannella kerralla saatan huijata, mutta yleensä en huijaa yhtään. Jos tulee kuitenkin joku aivan mahdoton juttu, silloin kyllä pitää ruveta huijaamaan ihan pikkaisen jotta selviäisin siitä.
Chastity Rowan
20.9.2002, 17:54:38
Originally posted by The death Magic
Ikinä en oo ekalla pelikerralla koodeja käyttäny. ENKÄ KÄYTÄ.
Se on nynnyille. Koodit ovat vain hauskanpitoa varten ekan pelikerran jälkeen.
Niin just en koskaan käytä koodeja ekalla läpipeluu kerralla. korkeintaan toisella tai kolmannella, mutta ekan kerran haluan päästä läpi ilman apuja.
Saatan huijata aika paljonkin jos kyseessä on joku aivan yhden tekevä peli. FF seiskaa ensimmäisellä kerralla pelatessani (Ensimmäien RPG jota pelasin) jumituin aivan totaalisesti joihinkin kohtiin pelin loppupuolella. Enkä edes tajunnut että joitain niitä side questeja ei voi selvittää omin nokkineen. Jos nyt netistä vinkkien etsiminen lasketaan huijaamiseksi niin silloin lasken itseni huijariksi. Mutta vain silloin jos olen totaalisesti stuckissa.
The_Sipi
21.10.2002, 16:02:01
:tultamunille: Huijaukset!
En ole koskaan käyttänyt paljon huijauskoodeja. Just nyt muistuu vain joku Turtles peli, jossa pääsin tosi nopeasti eteenpäin käyttämällä koodia jonka avulla pääs kävelemään vetten päällä, sekä Heroes 2, jossa käytin mustan dragonin kutsukoodia (32167 tai joku vastaava) ja nopeasti peli tuli tylsäks enkä tajunnut silloin vielä et miks se oli yhtäkkii niin tylsä. Ja mitä tohon Turtlesiin tulee, niin olin silloin joku 10-vuotias kun kyseinen peli koneellamme oli, joten siinä määrin se on ymmärrettävää, että koodeja käytti.
Mikä on tilanne nyt? En oo huijauksia käyttänyt tosiaankaan Heroes2:n jälkeen, ellei pelin edetessä niitä ole tullut esimerkiksi alkuvalikkoon (kuten THPS-peleissä esimerkiksi) ja niitäkin vasta sitten KOKEiLEMAAN (ei siis käyttämään uudelleen peluuta silmällä pitäen) kun peli on menty läpi. Vaikka osa koodeista onkin tehty huumorimielellä (isot päät, alastomat äijät ym. ym), ei niiden hakeminen netistä innosta niin paljon, että jaksaisin vaivautua. Toisaalta joskus kyllä tulee ajatelleeksi, että voisi joskus kokeilla, että mitä koodeja tähän peliin on, mutta se jää siihen ajatteluasteelle.
Asiaa joskus yläasteaikoina (oi niitä aikoja ;) ) mietittyäni tulin siihen tulokseen, että en ymmärrä yhtään, miksi pelintekijät niitä peleihin pistävät. Pahimmassa tapauksessa koodit vain pilaavat pelin elin-ikää kaikkine kuolemattomuus-kaikki aseet-turbovauhti-ym. koodeineen. Minä, joka olen sentään pelannut kaiken maailman Tomb Raiderit, Lemmingsit sun muita älyllisiä pelejä, tiedän, että on paljon innostavampaa keksiä ratkaisut itse kuin edetä peli koodien voimalla. Joskus joku sano, että niitä tehdään pelin testaajia varten, että ne vois testata kaikkien kenttien pelattavuutta nopeasti, mut ei se oikeen kuulosta uskottavalta, kun pelintekijät vois hyvin antaa pelattavaks erillisii kenttiä jos niikseen tulee. Haluaako pelintekijät tosiaan, että niiden pelit mentäis mahdollisimman nopeesti läpi? Tästä asiasta pidin silloin yläasteella oikein puheen äikän tunnilla.
Ja mitä tulee läpimenoo-oppaisiin, niin mun mielestä ne on huijauksia siinä missä kooditkin. Kun ei pääse jossain kohdassa eteenpäin, niin käytetään huijauksia. Itelläni mustin tahra tähän asiaan löytyy kun menin Tomb Raider II:n läpi ekan kerran. Silloin oli juuri ilmestynyt Playstation Pelikirja 98, jossa oli sen läpimenoo-ohje ja totta kai mä käytin sitä melkein koko ajan. Ei sillä, kyllä mä siitä pelistä silti pystyin nauttimaan vaikka avun kanssa meninkin. Tämä oli kuitenkin ainoa kerta, kun näin laajasti käytin läpimenoo-ohjetta. Muissa tapauksissa käytin niitä vain äärimmäisessä hätätapauksessa. Viimeiset vuodet mä oon ollu immuuni läpimenoo-ohjeille paria tapausta lukuun ottamatta. Tomb Raider: The Last Revelationissa aina kentän läpäistyäni kävin kattomassa netissä, että olinko löytänyt kaikki salapaikat (niitä ei kerrottu kentän lopussa) ja jos en ollut, menin rataa niin monta kertaa, että löysin (yhessä kentässä saatto mennä parikin viikkoa). Sit toinen poikkeus oli nyt toi kun kysyin täällä tota FF6 piilotetut hahmot juttua, jotta ei pelin täydellisesti-läpäiseminen olisi mahdotonta. Yleensäkin jos pelissä on kohta, jossa on kaksi eri ratkaisuvaihtoehtoa, niin yritän mennä sitä polkua pitkin, joka johtaa lopulta pelin täydelliseen läpäisemiseen. Jos on sellainen peli, joka ei ole lineaarinen (kuten ff6), niin silloin voi tulla sellainen tilanne eteen, että "jos mä teen nyt A:n mukaan, niin voinko enää saada sitä tai tätä" ja tällaiset tarkistan varmuuden vuoksi netistä, sillä jos valitsen väärän, niin aloittaisin alusta joskus vain saadakseni kaiken mahdollisen.
Noita FF osastoja en paljon nyt vilkuile, koska en halua, että saan jonkun vihjeen, mitä jossain tilanteessa pitää tehdä, koska en ole pelejä läpi vielä pelannut ja jotkut kuitenkin jäis mieleen.
finalfantasyguy
23.10.2002, 11:06:49
En mä tiedä onko tämä huijausta (tai sitten se on normaaleja pelaajia kohtaan) nähkääs kun sukulainen ameriikasta lähettää aina itsetekemänsä läpipeluuoppaansa minulle niin pelaan aina sen mukaan ja kerron mielipiteeni siitä. Kyllähän se hieman huijaukselta tuntuu kun tietää kaikki mitä tapahtuu niin ei ole mitään intoa kun ei saa sitä "ahaa elämyksen" tunnetta. mitä mieltä te olette läpipeluuoppaista?
Vasta toisella läpipeluukerralla, pelistä lähtee kaikki ilo jos käyttää koodeja koko ajan ja vielä ekalla pelikerralla.
-Rixu-
8.11.2002, 12:25:35
Konsolipeleissä ei pahemmin koodeja käytellä, mutta joskus harvoin kun jaksan käydä taistelemaan vanhan ja huonon koneemme kanssa niin käytän koodeja, koska tietokoneella olevat pelit on pelattu läpi ties kuinka monta kertaa ilman koodeja. Koodeilla pelaaminen on vain sellaista pelleilyä. Jos pelaa tosissaan niin sitten tietysti ilman koodeja.
BobaMa
8.11.2002, 22:45:57
Nojuu ekalla kertaa koitan välttää niitä..ja jos niitä käytän niin laitan mahdollisimmna hyvin niistä saadun hyödyn pois tai kokonaan pois... Niin ja The Sims pelissä kyllä isoja taloja tehdessä rahakoodi on ollu kovassa käytössä..mutta myös täysin huijausvapaasti olen sitäkin pelannut... Niin ja eihän siinä ole mitään hauskaa pilata pelinautintoa käyttämällä koodeja..ei minusta ainakaan...
Mysticus
9.11.2002, 16:06:10
Käytän koodeja ainoastaan silloin, kun pelistä ei saa enää "rehellisesti" mitään hyvää irti. The Sims ja Grand Theft Autot ovat loistavia esimerkkejä näistä, koodien tullessa kuvioihin mukaan peliä jaksaa tahkota huomattavasti pitempään. ^^
Ultimate3
9.11.2002, 16:33:03
Minä olen rehellinen enkä käytä koodeja :D
paitsi kerran kun piti saada simsissä vähän rahaa.
Kun pelasin ekan kerran kaverillani ff kasia niin joka kerta alussa tuli aivan vahingossa koodi joka antaa 10 000 rahaa ja kaikille 100 levelii... no alotin kuitenkin silloin alusta koska en halunnut huijata.
JonVonRox
9.11.2002, 17:47:14
Täytyy yhtyä lukuisiin ylläoleviin tyyleihin jotenka pelaan myös pelin läpi ensiksi ilman cheatteja ja sitten katsotaan mitä lisäkoodeilla löytyy... ihan pelin lisäiänkin saavuttamiseksi. Joskus pelistä ei oikein saa mitään irti cheateilla tai ilman mutta joskus huijaus avaa tajuttomasti lisäkenttiä/ominaisuuksia/aseita ym. mukavaa! Ihan oman itsekunnioituksen takia sitä yrittää alussa pelata vaikeitakin kohtia uudelleen ja uudelleen naama irvessä läpi, mutta muutaman kerran on ollut pakko heittää hanskat naulaan ja hommata jostain ohjeet tai lisävinkkejä. Joskus joku kaveri saattaa sanoa että tee siellä sitä ja tuolla tuota joten lasketaanko se sitten huijaamiseksi vai ei... jokainen päättäköön itse. Ajatushan on minulla ainakin se että pelit ovat mukaansatempaavia ja viihdyttäviä.. ei sellaisia joita tahkoo puolikuolleena väkisin läpi.
Outraider
11.11.2002, 20:43:15
jos saisin selville henkilön, joka alunperin keksi ujuttaa cheatteja peleihin, veisin hepun saunan taakse ja ampuisin
Vodoun
13.11.2002, 15:57:32
se vähän riippuu pelistä. Tämmösissä "yksviivaisissa" peleissä, niinku Tomb Raider ym. ei saa huijata. Sitten taas Puzzle-peleissä, kuten Monkey Island ja Grim Fandango:ssa on ihan pakko käydä välillä kahtomassa miten pääsee eteenpäin, kun ei millään keksi. Mutta varsinaisten huijauskoodien käyttö on ehdottomasti kiellettyä ja se on Lo-ho-se-her:eiden hommaa!! dih!
Adl2000
14.11.2002, 6:49:33
Minulla ei ole tapana käyttää huijaksia, nimittäin sitten menee peli kokonaan hukkaan. En ainakaan kaupasta peliä ostaisi jos pääsisin sen parissa päivässä läpi. Jos taas olen jumittanut pelin jossain kentässä esim. käyn hakemaan seuraavaan kentän warppi-koodin, tai käyn kysymästä netistä miten sen pääsisi läpi...
jos saisin selville henkilön, joka alunperin keksi ujuttaa cheatteja peleihin, veisin hepun saunan taakse ja ampuisin
Asiaa!!
Kurt Zisa
21.11.2002, 14:38:15
En käytä ekalla kerralla ikinä koodeja sitten kun peli on läpi niin seuraavissa saveissa käytän cheatteja on se joskus hauskaa cheateilla.
Kookasi
23.11.2002, 22:36:27
Pelaan pelini vähintäänkin pari kertaa ja vaikeimmalla tasolla myös läpi ennen kun alistun leikkimään cheateilla. Joskus vanhan pelin pariin palatessa saa sitä muutaman tunnin lisää inspiraatiota pelleillä, mut eka kerralla cheatteja käyttävät pelaajat on aivan naurettavia.
Grim Fandango:ssa on ihan pakko käydä välillä kahtomassa miten pääsee eteenpäin, kun ei millään keksi.
Duh, en tajua mikä tostakin pelistä muka tekee niin vaikean. Kaverini ovat myös valittaneet olevansa täysin jumissa siinä jo toisen tai kolmannen vuoden kohdalla. Ainut kohta missä itse jouduin pieneen muutaman mietintähetken ajaksi pattitilanteeseen oli
kolmantena vuonna huoneessa, jonne Mercedes Colomar oli lukittuna ja jonne Manny myös itsensä lukitsee ---> piti huomata katsoa lattiasta, että mihin kohtaan vesi imeytyy ja sitten tiputtaa se painava kirves siihen päälle, jolloin lattiaan aukeaa pakoreittinä toimiva aukko.
Liquid
25.11.2002, 14:51:22
Ite en käytä koodeja KOSKAAN!!! En edes vaikka olen pelannut pelin jo läpi. Yksi poikkeus kuitenkin löytyy -> Kerran käytin nimittäin GTA3:ssa rahakoodia, kun ei ollu tarpeeks rahaa yhden tehtävän suorittamiseen, mutta kuten sanotaan "poikkeus vahvistaa säännön" ;)
Huijaus on niin törkeetä pelin tekijöitä vastaan
Colimar
18.12.2002, 17:42:36
en käytä koskaan koodeja. Koodien käyttäjät ovat mielestäni surkimuksia tai eivät vaan osaa pelata ilman koodeja, jälkimmäissestä poisluettakoon tilanne jossa peli on jo kertaalleen pelattu ilman koodeja läpi. mutta joka tapauksessa EI minulle sallaisia
Miksi koodeja yleensäkin tehdään???
Necroth
30.12.2002, 15:06:38
Alkujaan kirjoittanut Mysticus
Käytän koodeja ainoastaan silloin, kun pelistä ei saa enää "rehellisesti" mitään hyvää irti. The Sims ja Grand Theft Autot ovat loistavia esimerkkejä näistä, koodien tullessa kuvioihin mukaan peliä jaksaa tahkota huomattavasti pitempään. ^^
Jälleen tässäkin asiassa olen Mysticuksen kanssa täysin samaa mieltä ja vielä samat esimerkit olisin itsekkin laittanut.
Kyllä minä joissain muissakin peleissä olen koodeilla pelaillut mutta en ennen läpivetoa...
Usagi
31.12.2002, 14:31:49
Onhan niitä koodeja joissakin peleissä tullut käyteltyä. En ole mitenkään hyvä pelaaja, ja joskus kun ei pääse eteenpäin, niin pakkohan niitä koodeja on käyttää.
Final Fantasy VIII'ssä huijasin vahingossa... Ekalla CD'llä kun piti päästä Deling Cityn kartanoon, niin minun ei tarvinnutkaan käydä Tomb of The Unknown Kingissä. Kun siihen piti laittaa se jokin koodi, pistin vain umpimähkää jonkun luvun. En tiedä oliko se oikeasti niin helppoa, mutta koodi oli oikein. En vieläkään tajua miten tein sen. Ehkä se ei ole niin ihmeellistä, mutta en tiedä miten se kohta pitäisi oikeasti mennä läpi. Olen suunnitellut että aloitan FFVIII'n pian uudestaan, ja kokeilen sitten.
Pay Gried
28.2.2004, 14:54:26
Minä en ole koskaan huijannut pelejä pelatessani. Vai olenko? Riippuu, jos bugin hyödyksi käyttäminen on huijausta. Sitä ei voi mielestäni laskea huijaukseksi, mutta jos voi, niin olen vain kerran huijannut ja se tapahtui Final Fantasy VII:ssä.
Muuten minä en ole koskaan käyttänyt koodeja enkä muita sen tapaisia huijauksia. Pelaan pelit läpi rehellisesti ja minun mielestäni, koodien käyttäminen vie mauan pelin läpipelaamisesta, vai onko joku eri mieltä kanssani? Pelithän pelataan läpi sen takia, että niistä nautitaan ja voi olla ylpeä itsestään, jos on pässyt vaikeankin pelin läpi.
Kerran olen syyllistynyt siihen, että olen auttanut kaveriani huijaamaan koodeja käyttäen. Ja vielä Tomb Rider 3:ssa kun hän soitti minulle ja kysyi olinko netissä. Vastasin olevani ja hän pyysi minua etsimään koodeja, miten saisi lisää Save Crystaleita, koska hänellä oli niita aivan liian vähän. Halusin tietenkin auttaa ystävääni ja siispä etsin hänelle koodit. Jälkeenpäin kyllä kadutti, mutta tehty mikä tehty ja häntä ei kaduttanut huijaaminen.
Itse en ole syyllistynyt koodien käyttämiseen, mutta olen syyllistynyt auttamaan kaveriani käyttämään koodeja. Ja jos totta puhutaan, inhoan koodien käyttämistä.
Riippuu paljolti pelistä. Mutta yleensä se sääntö on, että ensin läpu ja sitten koodit käyttöön.
Esim. Vice City tms. en jaksa yrittää läpi, vaan yleensä koodien kanssa leikin.
-gunmachine-
Diamond
28.2.2004, 21:27:26
Alkujaan kirjoittanut Cele
Riippuu paljolti pelistä. Mutta yleensä se sääntö on, että ensin läpu ja sitten koodit käyttöön.
-gunmachine-
Mulla on samanlainen tapa että ensin läpi kerran ja sitten koodit käyttööt tai vinkit. Esimerkiksi final fantasyt kun ensin ne vedän yhden kerran läpi ja sitten vasta otan vinkkejä tai apuja vastaan.
M1green1
28.2.2004, 23:33:35
Käytän vain todella harvoin koodeja ja muita vinkkejä.En ainakaan käytä final fantasyissä vinkkejä, kun haluun keksiä kaiken aivan itse! Jos on niin tylsä kohta jossain pelissä tai joku ärsyttävä kohta,niin silloin käytän joskus koodeja.Mutta en yleensä!
No yleensä vasta silloin kun on peli kunnialla pelattu läpi, ensin työ sitten vasta huvi :P
Näyttää siltä että ihmiset pitävät pelissä huijaamista jotenkin pahana asiana. Että he olisivat luusereita, nynnyjä, yhteiskunnan pohjasakkaa ja ihmiskunnan syöpä. Miksi he siis huijaavat?
Koska eivät pääse jotain vaikeaa kohtaa läpi?
Ihmiset ovat eritaitoisia. Sanotaan vaikka että 2 ihmistä suunnittelee koneen ostamista. Vaikkapa herra X ja Y. Herra X osaa väkertää tietokoneen kasaan vaikka ruuvin palasista kun taas herra Y ei. Joten pitäisikö herra Y:tä sen takia syrjiä ja haukkua, mitä? Tietysti (sarkasmi). Ja kun herra Y monien kokoamis yrityksien jälkeen luovuttaa ja ostaa valmiin koneen kaupasta. Teidän mukaan herra Y siis huijaa, koska herra X ei ostanut kaupasta vaan rakensi koneen itse.
Kun tästä sitten ajattelee että se lopputulos voi olla tärkein, ei se keino jolla sinne päästiin. Niin voi sanoa että herra Y nauttii koneestansa varmasti yhtä paljon kuin herra X vaikka X:sä rakensikin koneen itse.
Saanen siis kysyä mitä pahaa tuossa oli että Y:tä pitäisi haukkua. Olisiko Y pitänyt käydä kolmivuotinen koulutus läpi ennenkuin olisi ostanut koneen?
Kuten Colimar kirjoitti:
en käytä koskaan koodeja. Koodien käyttäjät ovat mielestäni surkimuksia tai eivät vaan osaa pelata ilman koodeja, jälkimmäissestä poisluettakoon tilanne jossa peli on jo kertaalleen pelattu ilman koodeja läpi. mutta joka tapauksessa EI minulle sallaisia Miksi koodeja yleensäkin tehdään???
Kuten Jaguar kirjoitti:
Huijaus on niin törkeetä pelin tekijöitä vastaan
Tähän sanon että, ei. Pelin tekijät usein itse laittavat peliin mukaan sisäiset huijaus koodit. Miksi?
Koska ajatelkaapa jos pelit tehtäisiin niille jotka eivät osaa hyvin pelata tai pelaavat hyvin vähän. Tämä tarkoittaisi sitä että pelien vaikeus taso laskisi sieltä vuoren huipulta meren pohjaan asti.
Tarkoittaen että monet pelaajat yksinkertaisesti lopettaisivat pelaamisen, kun pelin pääsee 6 tunnissa lävitse painamalla vain 2 kertaa X nappia.
Jos taas huijaukset ovat pelissä jo valmiina mukana, niin voidaan helposti tehdä vaikeita pelejä. Mutta annetaan vain vinkki että voi myös huijata vaikeat kohdat ohi. Tämän avulla meillä on vielä edes joitan haastavia pelejä kaupan hyllyillä.
Originally posted by The death Magic
Ikinä en oo ekalla pelikerralla koodeja käyttäny. ENKÄ KÄYTÄ. Se on nynnyille. Koodit ovat vain hauskanpitoa varten ekan pelikerran jälkeen.
Tässä tulee taas tämä ihmisten eritaitoisuus esille. Kun jossakin pelissä tulee niin vaikea kohta ettei sitä pääse miljoonankaan yrittämisen jälkeen pääse siitä ylitte. Mutta haluaisi esim. nähdä loppuvideon joka tulee vaikean kohdan jälkeen niin silloin huijataan, tietysti.
Kumpikin täten nauttivat pelistä. Se joka ei huijannut ja se joka huijasi.
Kuten Outraider kirjoitti:
blah. Miten ne sinua häiritsevät? =)
Omista kokemuksista voin sanoa että monet pelit on menty heti ensimmäisellä kerralla huijaamalla läpi. Esimerkiksi moni klassikko kuten Diablo, FFVII, FFVIII, Fallout, Unreal 2, Star Craft, War Craft ja monia satoja pelejä joita ei nyt muista. Kyllähän nuo kaikki on myöhemmin menty huijaamattakin lävitte. Ja samanverran nautin kummastakin peli kerrasta.
Kokemuksella voin sanoa että jos jää johonkin "mahdottomaan" kohtaan jumiin niin kyllä siitä on leikki kaukana. ;D
Lopuksi voisin vielä sanoa että älkää ihmiset ottako niitä pelejä niin vakavasti että niiden läpipääsemisestä ilman huijaamista pitää ihan "miestä" olla. Viihdettä ne on vain, ei elämä.
OmniWepon
8.3.2004, 18:41:23
EEEN PAALJOO! :D
siis vaan tietyissä peleissä ja vaan kuin silloin kun ne on menty läpi.niikuin Command&Gonquer peleissä käytän ja joissakin ammuskelu peleissä.
CyberMan
8.3.2004, 20:31:56
Paljon paljon ja paljon on vain kiva huijata :) GtaVC:n pelasin läpi käyttäen koko ajan koodeja :)
Necrofobia
8.3.2004, 21:40:49
En oikeestaan huijaa paljo mutta jos tulee vaikka joku ärsyttävä kohta josta on joskus jo mennyt niin sitte voi huijata. Myös jotku pelit joita vain haluan kokeilla niin niissä tulee ehkä huijattua. Kaikissa räiskintä peleissä huijaan monesti koska on mukavaa mennä ja ampua eikä tarvi välittää että paukut loppuis :)
WeeDarsH
9.3.2004, 7:04:53
En käytä oikeestaan lainkaan.
SoF2 pelaan melkeen ainoostaa sillon kun joku ärsyttää paljon ja sillon yleensä väännän pelimusiikit nollaan, räminä-metallia soimaan ja xiitit päälle ja vähä teurastusta. Ai mut, olihan se joskus GTA:ssakin sama. :D Muissa peleissä en oikeestaan lainkaan, mitä nyt Morrowindissa nostan hahmon nopeutta jos pitää testata jotain Construction Setillä juuri väsättyä luomusta.
Okei okei, myönnetään: kerran kokeilin CS xiittejä hyviä kavereita vastaan omalla servulla ja näytin matsin jälkeen pari hienoa kuvaa.
Sen jälkeen kun kaikki tiesi asiasta, poistin xiitit ja sen jälkeen en ole mokomaa pelannut muutenkaan.
EDIT. Hmm, huomasin juuri että suurinpiirtein kaikki pelit missä olen jäänyt jumiksiin johonkin, on jäänyt sitten kesken kokonaan, ihan vaan laiskuuttani en jaksa hakea koodeja/läppäreitä.
Tulihan sitä pienempänä käytettyä WarCraft II:ssa hieman cheatteja, kun ei sillon osannut vielä oikein RTS:a pelata. Nykyään en käytä enää missään pelissä huijauksia (jos ei nyt satunnaisia walkthrough -tirkistelyjä lasketa =)), en edes yleensä silloinkaan kun peli on menty läpi (no okei okei, Max Payne 2...). Onhan huijauskoodeilla joskus kiva vetää överiksi, mutta siihen kyllästyy todella nopeasti ja huijaamisen 'ilo' häviää siitä pelistä lopullisesti. Ymmärrän kyllä, että koodit pitää jenkeille peleihin laittaa, tai alkaa valitus ja pelintekijöiden on melkeinpä pakko lisätä peliin huijauskoodit päivityksellä (konsolipeleissähän ne tietenkin on jo valmiina).
Jos taas huijaukset ovat pelissä jo valmiina mukana, niin voidaan helposti tehdä vaikeita pelejä. Mutta annetaan vain vinkki että voi myös huijata vaikeat kohdat ohi. Tämän avulla meillä on vielä edes joitan haastavia pelejä kaupan hyllyillä.
Voidaan helposti tehdä vaikeita pelejä? En ihan jaksa uskoa, että jos pelintekijät jättäisivät pelistä huijaukset pois, peli olisi luonnostaan helpompi (eihän sitä jenkit edes pelaisi huijauksien puuttessa). Minusta peleistä voitaisi jättää kaikenlaiset huijaukset pois suosiolla, tuskin se pelin vaikeustasoa heilauttaisi. Ja kyllä jokainen, joka on jaksanut väkertää jonkin vaikean kohdan itse läpi ilman huijauksia tietää, että kyllä se voitto aina makeammalle maistuu ilman huijauksien käyttöä.
Koska ajatelkaapa jos pelit tehtäisiin niille jotka eivät osaa hyvin pelata tai pelaavat hyvin vähän. Tämä tarkoittaisi sitä että pelien vaikeus taso laskisi sieltä vuoren huipulta meren pohjaan asti.
Totta osaksi, mutta tämän takia esim. RTS- sekä FPS -peleissä on keksitty sellainen namiska kuin vaikeustason säätö. Ja jos ei sellaista ole, ainahan voi harjoitella pelaamista. 'Harjoittelu tekee mestarin' pätee pelaamiseen yhtälailla kuin vaikkapa kotikokkaukseen. Eihän kaiken tarvitse toimia teiniajatusmaailman mukaisesti 'mulle-kaikki-nyt-heti-paikalla' -periaatteella. Ja jos henkilöllä ei ole aikaa pelata paljoa, tai pelaa hyvin vähän, pelatkoon aina sen verran kuin kerkeää, ei pelin tarvitse olla parissa illassa läpi koodeilla rushattuna. En sano, etteivät he nauttisi pelistä yhtälailla kuin ne, jotka pelaavat pelin tunnollisesti ilman koodeja lävitse omaa tahtiaan, mutta on se kokemuksena silti erilainen.
Tästä on tietenkin kaikilla omanlaisensa näkemys, tässä oli pala minun näkemystäni...
Prinsessa Garnet
9.3.2004, 11:33:32
No varsinaisia huijauskoodeja en ole koskaan kokeillut. Tai kyllä minä yhden kerran spyro 3:ssa kokeilin 99 elämää ja vaihdoin värejä (Mustanvärinen spyro on aika koomisen näköinen).
Netistä olen hakenut apua monestikkin. Esim kun olen jäänyt pahasti johonkin ff:ään jumiin niin silloin juoksen koneelle ja katson mitenkäs sen pääseekään...
Itse en käytä koodeja kuin sikailessa peleissä, esim. GTA:ssa. On synti ja häpeä käyttää yhdessäkään roolipelissä tai ylipäänsäkään missään pelissä koodeja, joita yrittää vetää tosissaan läpi!
fffani-90
9.3.2004, 14:45:56
minä en käytä koodeja missään muussa pelissä kuin gta:ssa
Word Life! Ei kuulu tapoihin käyttää huijauksia peleissä. Mitä järkeä siinä muka on? Maksaa nyt ensiksi itsensä kipeäksi ostamastaan pelistä ja suoraan sanottuna skippaa koko pelikokemuksen avaamalla kaikki bonukset ja harppaamalla pelin loppuun koodien avulla. Siinä ei ole mitään järkeä.
Ainoa peli, jossa käytän koodeja, on GTA. En ole varmaan ikinä pelannut sitä tarkoituksenani päästä läpi. On paljon hauskempaa varasta autoja, ampua viattomia, paeta poliisiautoja ja toimia taksikuskina. Roolipeleissä en käytä koodeja, kun siihen ei ole edes tarvetta. Mutta jos nyt joku oikein mahdottoman vaikea kohta tulisi, enkä millään pääsisi sitä läpi, niin en minä kyllä mitenkään häpeäisi käyttää niitä koodeja. Ehkä koodien käyttäminen sitten on säälittvää, mutta hei; minähän olenkin säälittävä ihminen.
Ainiin, ja The Simsissä tietenkin. Rahakoodia tulee käytettyä aina. Ei minulla ole mitään intoa pistää niitä hahmoja töihin ja hiki hatussa raataa, että saa niille yhden vaivaisen vessanpöntön ostettua. Pöh. Myös sellaista kodia käytän, millä pystyy liikuttelemaan mitä tahansa esineitä ja ihmisiä. Mikään ei ole hauskempaa, kuin vangita siivooja komeroon ja siirtää koulubussi katolle. Usein teen vankityrmän ja siirrän sinne kaikki naapurustosta kylään tulleet ihmiset.
Nitromethane
14.3.2004, 12:03:57
Ensimmäisellä pelikerralla en koodeja käytä. Sitten kun peli on tullut läpäistyä, niin sitten voi hyvillä mielin etsiskellä netistä jotain huijaus koodeja ja kokeilla niitä. Mutta poikkeuksena mainittakoon tuo edellämainittu GTA. En ole koskaan edes kunnolla yrittänyt päästä sitä läpi. Asekoodi on kiva keksintö, sen avulla voikin sitten loputtomasti ampua esim. singolla autoja, tai liekinheittimellä käristellä poliiseja. Sitten tietysti The Sims:ssä jos sattuu paha rahapula, eikä sim raukat saa edes ruokaa hankittua, voi rahakoodi olla paikallaan, mutta ei sitäkään liian kanssa tule käytetty, sillä muuten alkaa into häviämään itse pelaamisesta. FF VII:ssä nyt sitä W-Item kikkaa tulee käytettyä vain elixirien saantiin, sillä en ole niin pitkä pinnainen, että jaksaisin niitä lähteä varastamaan/morphaamaan.
No tuossa nyt pari peliä missä tulee jonkun verran käytettyä cheatteja, mutta kyllä olen pyrkinyt pelit pelaamaan läpi, ilman huijauksia.
Misha-san
15.3.2004, 15:46:18
Minäkään en pidä ensimmäisellä pelikerralla koodien käyttämisestä. Enkä oikein käytä niitä toisellakaan pelikerralla, paitti nyt joskus alle koulu ikäsenä ko pelasin nintendoa jottain turtelisia ja super mariota, niin silloin syyllistyin monta monta kertaa koodien käyttöön :)
Mutta nykyään en käytä niitä ollenkaan (ellei ne sitten ole tyyliin paksupäinen spyro tai jotain muuta tuollaista hupijuttua, mitkä eivät kuioteskaan helpota pelaamista millään tavalla)
vegeta
19.3.2004, 18:34:09
Noh en minä varsinaisesti koodeja käytä katson ylleensä vinkkejä jos vaikka juutun jonnekkin ihme paikkaan tai halluun vaan äkkiä eteenpäin ja en jaksas miettiä mutta en nyt niin paljon käytä koodeja kuin jotkut luulevat...
Yleensä koodeja kokeilen vasta kun olen vetänyt pelin läpi. Emulaattoreilla käytin save stateja melkein joka pelissä, mutta eipä niitten pelaaminen silloin mitään haastavaa ollu joten päätin erota pahasta tavastani.
Natsenatu
20.3.2004, 22:20:46
Jos Finaleissa voisi käyttää koodeja ilman että pitää asentaa mitään Mod-piirejä,niin olisin vetäissyt ne hienosti läpi jo kominkertaisesti mitä nykyisin. Huijarinahan minä käytän jok'ikisen koodin jonka tiedän,että peli helpottuisi. Eikä peli menetä silti makuaan,vaikka huijaan sutena.
Rehellisesti en minä kuitenkaan joka pelissä...koska en löydä niihin mistään koodeja :D Okei. Jätän jotkut pelit rauhaan huijauksilta,ihan vain joko laiskuuttani (jonka takia monet pelit jäävät kesken) tai sitten joko sitä etten halua pilata pelaamisen iloa. Pelaan ihan normaalisti joskus,eivät kaikki pelit ole niin vaikeita että niissä tarvitsee huijauksia.Riippuu tietty pelaajasta.
Alkujaan kirjoittanut Nitromethane
Mutta poikkeuksena mainittakoon tuo edellämainittu GTA. En ole koskaan edes kunnolla yrittänyt päästä sitä läpi. Asekoodi on kiva keksintö, sen avulla voikin sitten loputtomasti ampua esim. singolla autoja, tai liekinheittimellä käristellä poliiseja.
Tuossa olen samaa mieltä. Ilman asekoodia GTA olisi huomattavasti vaikeampi,joka tosin voisi pidentää sen pelattavuusikää,mutta joka taas saisi laiskimmat pelaajat heittämään ohjaimen nurkkaan ja lopettavan pelaamisen kokonaan.
Miyuki
21.3.2004, 11:12:27
En huijaa paljonkaan. Yleensä kun olen sellasen pelin päässyt läpi, johon voi käyttää myös koodeja niin saatan vähän kokeilla.
Final Fantasyihin ei taas saa koodeja oikeastaan laitettua, mutta jossain Spyrossa esimerkisi kun saa niitä laitettua niin tykkään vaikka vaihtaa värin tai jotain muuta kivaa.
Ehdottomasti ensin mennään peli läpi ja sitten vasta voi kokeilla koodeja. Onhan niitä aina sellaisia koodeja melkein joka pelissä, että siitä pelistä saa hauskemman, niitä on aina kiva kokeilla.
Setzer-44
11.12.2004, 22:14:23
No en käytä Cheateja mutta syyllistyn läpipeluuohjeiden käyttöön.Ottaa päähän sillä en haluaisi käyttää mutta kun vähän kattoo niin rupeaa heti sieltä katsomaan kaikki.No joissakin peleissä olen hetken aikaa katsomatta joissakin en olisi koskaan päässyt jotain kohtaa läpitte ilman GameFAQia tai Rpgclassicsia mutta yritän olla cheattaamatta.
Defense
12.12.2004, 10:39:14
Kuinka paljon kaytätte peleissä huijauksia vai käytättekö ollenkaan ite käytän niin että ensin peli läpi sitten koodit
No vähä tolleen niinku sanoit, ensiks läpi, sitten koodit. Mutta jos joku AIVAN mahdoton kohta löytyy nii vähä mä sillon kaikkia läpipeluu ohjeita ja koodei käytän.. :P
Eipä niissä oikeen järkee löydy.
Nyarlathotep
12.12.2004, 11:10:38
En koskaan käytä huijauksia tai koodeja ensimmäisellä pelikerrallani. Haluan läpäistä pelin aina ensin kunnialla läpi kuin heti ensimmäisessä liian vaikeassa kohdassa alkaisin "xiittaamaan" Final Fantasyissa en ole koskaan käyttänyt mitään koodeja taikka bugeja hyödyksi, mutta jos minulla olisi gameshark niin olisin varmasti kokeillut niitä kaikkia (Toisella pelikerralla). Jos tulee joku ylivaikea kohta niin käyn vain katsomassa vinkkejä, enkä ala tekemään mitään kaikkiaseet tai jumalmoodi-koodeja. Toisaalta warcraftia en ole koskaan päässyt täysin läpi ilman koodeja. Esimerkikisi Spyrot ja Crash Bandicootit ovat hauskoja toisella pelikerralla kun niihin on semmoisia hauskoja värinvaihto koodeja tai sitten isopäisyys koodeja. Joskus 8-vuotiaana kun pelasin Tony haukka 2:sta niin silloin käytin niitä koodeja aina. nykyään kaikki pelit jotka pleikalla omistan olen mennyt kunnialla läpi. Eli lyhennettynä. Ensin kunnialla läpi, toisella kerralla koodeja käyttäen.
Messiahcoin
12.12.2004, 11:59:08
Inhoan koodien käyttämistä ensimmäisellä läpipeluukerralla..Pelistä menee into, osoittaa pelkuuruutensa ja luonteenheikkoutensa jne. Mutta kun pelin on pelannut läpi, huomaa että ei koodeja jaksa enää käyttää. Tämä ainakin useimmissa peleissä.
Joskus käytän vinkkejä, mikä on oikeastaan yhtä hölmöä kuin koodit.
Arthas
12.12.2004, 12:05:29
Huijaaminen on tylsää ensimmäisellä läpipeluu kerralla, mutta sen jälkeen minäkin relaan ja aloitan koodien käytön.
Mikä on sen hauskempaa kuin hidastettu aika LORT: Two Towers pelissä tai kuolemattomuus GTA: Vice Cityssa?
Critis
12.12.2004, 15:37:43
Itse tulee pelattua aina peli ensiksi rehellisesti lävitse ja sen jälkeen voin jotain cheattia kokeilla jos kyseiseen peliin sattuu niitä löytymään. GameFaqissa käymistä en itse ainakaan laske huijaamiseksi vaan enemmänkin vinkkien hakemista johonkin tiettyyn kohtaan josta ei itse tajua pääsevänsä muuten mihinkään jos ei katso Gamefaqista eli se on mielestäni vinkkien hakemista.
Välillä on tullut esimerkiksi ohjelmointivirheiden aiheuttamia esteitä, jolloin pelissä eteneminen on pysähtynyt täydellisesti. Esimerkiksi Half-Life²:ta pelatessa tuli tehtyä sellainen moka, että olin jättänyt vain yhden tallennuksen jäljelle, joka oli tallennettu sellaiseen kohtaan jossa NPC oli jämähtänyt lopullisesti keskelle oviaukkoa estäen läpipääsyn. Ko. ongelmaanhan eivät nuo ai-korjaukset auttaneet, joten oli vain pakko naputella konsoliin "sv_cheats 1" ja aloittaa taso alusta.
WonderAndy
14.12.2004, 11:06:50
En huijaa lainkaan, koska pidän sitä lapsellisena touhuna ja huonon pelaajan merkkinä. Pyrin aina pääsemään peleissä niin pitkälle kuin suinkin pääsen, enkä ole tähänkään mennessä huijauksia liiemmin tarvinnut. Vaan enpä juuri sellaisia pelejä omistakaan, joissa huijaaminen olisi mahdollista ilman lisälaitteita.
Kalabatik
14.12.2004, 11:29:19
En oikeastaan. Joskus tietysti laittaa tyyliin kaikki aseet ja heittää aivot narikkaan, mutta pelkkää kokeilua tuo on eikä sitä kauaa jaksa. GTA3:sta pelatessani käytin pari kertaa turtoise (Suojat) koodia kun en jaksanut etsiä niitä tai ostaa. Koodeja en siis käytä ensimmäisellä pelaamiskerralla ja harvemmin toisellakaan. Läpipeluuoppaita käytän välillä kun hermot menee tai ei ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä, mutta harvemmin tuota tapahtuu. Rehti pelaaminen on winwin.
Silloin tällöin. Riippuu siitä, mikä katsotaan huijaukseksi. Yleensä en itse pääpeliä läpivetäessä käytä huijauksia laisinkaan, ellei eteen satu joku pahuksen vaikea kohta, josta en sitten millään keksi, miten pääsisi eteenpäin. Tällaista tapahtuu kuitenkin todella harvoin ja jälkeenpäin sitten harmittaa, jos on tultu "turhaan" netistä katsottua ohjeita tai käytettyä hyödyksi bugeja tai koodeja, sillä tuntuu, että pienellä mietinnällä olisi tuokin kohta ratkennut. Jos taas en pääse eteenpäin taas puutteellisten pelitaitojeni takia, kokeilen yhä uudelleen ja uudelleen tai jätän pelin hyllyyn pölyttymään. Koodeja en yleensä käytä muuta kuin kokeilun vuoksi ja harvoin edes siksi. Tuollaiset voisi minun puolestani vaikka poistaa myyntiversiosta. Bugien hyödytäminen ei myöskään kuulu tapoihini, sillä siinä ei ole mielestäni mitän mieltä. Moniin ylettömän vaikeisiin sivutehtäviin, esim. FF:issä ja Ratcheteissa ja Clankeissa, katson apua GameFAQsista. Niiden ratkominen ilman apua ei aina ole edes hauskaa.
fireboy
15.12.2004, 17:12:13
Huijaan eniten peleissä. Mutta yleensä pelaan kokonaan läpi ennen kun käytän koodeja. Niitä löytyy parhaiten netistä, kun käyn.
Google on hyvä esimerkki: Ensin kirjoitan esim: Final Fantasy 8 cheat codes,
sitten klikkaan Hae ( eniten käytän Enter- näppäintä ), ja voila! Sieltä löytyy kiva määrä sivuja, joissa on tällaiseen peliin liittyviä sivuja ja muihinkin peleihin.
Puhumalla tää kävisi nopeampaa, jos tiedätte... =/