View Full Version : Ilkka Remes
SupraZ
28.3.2004, 12:07:05
Elikkäs mikä Remeksen kirja on mielestänne paras? Ja kertokaa mielipitietä kirjasta.
Mun lempparini on tuo Ruttokellot. Paljon mielenkiintoisia hahmoja, kuten vaikka Artem Granov. Erittäin toimivaa Remestä ja oikeasti jännittävä. Loppua kohde jännitys vain pahenee. Suosittelen kaikille.
Itse olen lukenut vain Piraatit ja Ruttokellot joten en ole mikään Remes asiantuntija. :) Mutta silti ihan pidin molemmista kirjoista, vaikkakin Piraatit oli ehkä hieeeman helpommin seurattava. ^^ En tiedä miksi minulle jäi siitä parempi maku, ehkä se johtui lukemistilanteesta, mutta Ruttokellot oli mielestäni hieman pitkäpiimäinen keskikohtaan mentäessä (loppu oli huippu! :up: ). Piraatit oli aika jännää luettavaa sillä se oli ensimmäinen (tietääkseni) Remeksen kirjoittama nuorten kirja ja mielestäni hän oli hyvin onnistunut.
Ihailen Remeksen tekemää taustatyötä kirjoihinsa ja kaikkea sitä vaivaa mikä niiden etsimisessä täytyy olla. Kirjoja on myös siksi mukava lukea koska ne ovat realistisia ja kirjojen tapahtumien voisi OIKEASTI kuvitella tapahtuvan! Hyvia kirjoja.
:)
En ole vielä lukenut kyseisen kirjailijan kirjoja, mutta tarkoitus olisi lukea Karjalan Lunnaat. Kiinnostuin meidän luokkalaisten poikien kautta, kun he tekivät Ilkka Remeksestä esitelmän ja tutkielman. Juonen he kertoivat erittäin tarkasti, ja se kuulosti hyvältä. Luulin ensin että Remeksen kirjat olisivat ihan tylsiä :shy:
Itse olen lukenut kaikki Ilkka Remeksen kirjat, ja ehdottomasti paras kyseisen kirjailijan teoksista on Itäveri. Mielestäni Itäveressä on vain kaikki hyvän kirjan elementit henkilöhahmoista jännitykseen ja kaikkeen siltä väliltä.
Et kyllä kysynyt, mutta huonoin kirja on Piraatit. K.o. kirjan juoni on uskomattoman kliseinen, ja päähenkilökin oli ärsyttävä Tinttimäinen ihmemies, joka keksii keinon joka ongelmaan.