View Full Version : Mietitäänpä kumpi kannattaisi hankkia, Xbox vai Gcube
Johnny B.
11.4.2004, 11:34:55
Enpä ainakan nopeella silmäyksellä vastaavaa löytänyt enkä viitti ruveta koko forumin historiaa tonkiin
Nyt kun taas vaihteeks on ylimäärästä rahaa niin
kai se on pakko Xbox tai Gcube hankkia :cool: .
Gamecuben halpa hinta ja zelda + pari muuta peliä houkuttaa selvästi enemmän kun Xboxin kuppaset nettipelitja laiha
tarjonta hyvistä peleistä yksinpeleistä (Jokainen voi itte päätellä minkälaiset pelit kiinnostaa jos tänne kirjautuu). Mutta ei toi
Xbox silti täysin suljettu vaihtoehto, joten mielipidettä kehiin.
Sit asiaan:
Onko gamecube oikeasti halpa konsoli, vai onko kyseessä pelkästään läpiperinteinen nintendon harrastama kusetus, eli myydään konsoli + peli halvalla mutta muistikorteista, peleistä ja muista oheislaitteista nyhdetään törkeä ylihinta. Toisin sanoen, onko Gcube oikeasti halpa vai pelkkäa kusetusta?
Xboxista kysysiin sen verran että onko hyvien (yksin)pelien tarjonta tosiaankin niin vaatimaton miltä se ainakin mun silmiin näyttää. PC on nettipelaamista varten, sitä varten ei konsolia tarvita. Ja oikeastaan ainoa peli joka kiinnostaa on Splinter cell, mutta se ei voi olla niin paljoa PS2 versiota parempi, että Xbox sen takia kannattais hankkia. Onko hyvät pelit Xboxilla tosiaanki niin kortilla miltä se tänne näyttää?
Sit vaan kommenttia jos jaksatte
-Johnny B.-
CyberMan
11.4.2004, 11:42:18
Hmm.. Itse ne mitään noista omista.(Parempi niin etten ole mikään että omistan vain sen konsolin ja se on hyvä). Niin asiaan, olen ainoastaan pelannut noilla konsoleilla pelejä, ja Xbox sisältää huomattavasti parempia pelejä. Mutta GC:lle on tuo FFCC joka vaikeuttaa kaikkea jos on mario/zelda fani ehdotan tätä konsolia jos taas ei niin ehdotan Xboxia. Toivottavasti auttoi. Itse en ole Mario ja Zelda fani sen takia ehdotan Xboxia. Mutta PS2 rulettaa!!
Bananasplit
11.4.2004, 11:53:09
No itselläni on GC, ja äitini mukaan (joka osti sen muistikortin) kortti oli suurinpiirtein saman hintainen kuin PS2:n muistikortti. Muista oheistarpeista en kyllä tiedä, kun ei ole moisille tullut tarvetta. Ehdotan GameCubea ihan vain Microsoftin ärsyttämiseksi (ei anneta niille yhtään enempää rahaa, kuin ne saa jo tietokoneohjelmilla). Itse en Xboxista tiedä muuta, kun mitä Pelit kuukausittain kertoo sille ilmestyneistä peleistä, mutta niissä ei toistaiseksi ole ollut mitään niin ihmeellistä, että olisin tuntenut mitään tarvetta ÄxLootaa omistaa. Toisaalta makuasioista on paha kiistellä, ja paras tapa selvittää jommankumman konsolin paremmuus on usein omakohtaisen kokemuksen kautta (mikä on tässä tilanteessa vähän vaikeaa)
Ei varmaan ollut paljon apua vertailussa, mutta ehkä tänee sitten Xbox-tietäjiäkin tulee..
Gamecuub on oikea valinta. Yhtä kalliita ne pelit ovat kaikille konsoleille. Suurin osa Xboxin hyvistä yksinpeleistä on multiplatform pelejä kun taas Gamecube on :love: legendaaristen Nintendopelien :love:, joita ei missään sukupolvessa
tule missata, ainoa alusta. Eikä unohdeta uutta Twin Snakea. Ja Splinter Cell PT:kin Cubeversion luvataan ilmestyvän tässä kuussa.
Roakel
11.4.2004, 12:26:37
GameCube ehdottomasti. Konsoli maksaa lähes yhtä paljon kuin tavallinen pelikin joten ei siinä voi muuta kuin ihmetellä ellei tätä jo löydy jokaisen vähänkään peleistä kiinnostuneiden kodeista. Pelit ovat muihin konsoleihin verrattuna hieman halvempia ja omasta mielestäni kaikkein laadukkaimpia, eikä GC:lle olla myöskään tuotu PS2:sen tapaan kasoittain kaikkea lisenssiroskaa johon eivät edes nuorimmat pelaajat koske.
Ja X-Boxistahan en mene sanomaan mitään kun oma suora mielipiteeni on se ettei sillä ole tarpeeksi laadukkaita pelejä mikä jaksaisi pitää mielenkiintoa yllä tätä konsolia tahkotessa, eli lyhyeesti sanottuna: Kuivin pelitarjonta.
Itse olen harkinnut GC:n ostoa, syyksi että sille on ilmestynyt tarpeeksi hyviä pelejä että sen voisi ostaa. Kehottaisin enemmän katsomaan pelitarjontaa kuin hintaa ja teknisiä tietoa. Käsittääkseni X-box on markkinoiden paras konsoli graaffisesti, mutta itse en osaa nimetä sille yhtään peliä jotka olisivat ostopäätöksen arvoisia.
Itse ostin PS2:den pääasiassa FFX:n ja Playstationin pelien toimivuuden takia.
Minun vinkkini olisi katsoa kummalle on ilmestynyt/ilmestyy omasta mielestä paremmat pelit ja päättää sen mukaan.
Julppa
11.4.2004, 14:11:18
Vastaukseni tähän on että Gamecube. Sille nyt vaan on tullut paremmat pelit. Zelda, Mario, Metroid Prime, FFCC ja jos eiväy nuo pelit kiinnosta niin tuleehan sille tietysti paljon myös muille konsoleille ilmestyviä pelejä, joita en tässä ala kyllä nimeämään.
Ja sitten se on vielä pienikokoinen, halpa ja tehoiltaan PS2:takin tehokkaaampi ja grafiikoiltaan nätimpi.
Xboxiin en kajoa, osasyynä Microsoftin "boikotointi", mutta pääsyinä hinta ja pelien onneton laatu(minun mielestäni).
Suosittelisin Gamecubea, mutta se on vain makuasia, näin sanoakseni.
GameCube ehdottomasti. Konsoli maksaa lähes yhtä paljon kuin tavallinen pelikin joten ei siinä voi muuta kuin ihmetellä ellei tätä jo löydy jokaisen vähänkään peleistä kiinnostuneiden kodeista.
Aah *haaveilee GC*. No se ihme on näköjään tapahtunut, näes vaikka rakastan pelejä ja pelailenki joka päivä jotain 7-13 tuntia, niin ei GameCubia miulta löydy, PS2 taasen. GC varmaan suosittelisin... XBoxia olen pelannut Sittarissa, GameCubea kaverilla [sillä Zelda Windwakeria ja Mario Sunshineä] että kääntyisin GC puolelle, grafiikka on ainaki aika hyvää kun vertaa esim. Pleikan vanhukseen [2 tarkoitan]. Tuskin sitä malttaa odottaa että PS3 ilmestyy... *wink wink* No joo mutta ilmaisen asian vielä tässä lopussa; Osta ehdottomasti GameCubi.
vegeta
11.4.2004, 16:45:29
Came Cube tietysti ( ainakin itse ostaisin ) siinä on monia hyviä pelejä, jota X-Boxille ei saa. Kaiken maailman mariot ja muut vähän lapselliset pelit. Ohjain on parempi kun X-Boxin ja ihmeen halpahan tou Gamecubekin on. Toisaalta X-Boxissa on huippu grafiikka ja oisiko enemmän räiskintää :huh:. Jos tykkää enempi jostain tappo ja mätky peleista niin varmaan X-Box sitten, jos taas ei...
Johnny B.
12.4.2004, 9:26:34
Tässä aamulla selailin Gbuben pelejä ja silmiini osui sellainen kun Skies of Arcadia Legends. Onkos tässä nyt kyseessä se rooliseikkailu joka keräsi glooriat dreamcastillä? Sen verran muistan ettei Dcast versiossa ainakaan ollut mitään legendoja perässä.
Eli onko toi siis peli sama, se tosiaankin kiinnostaa mua. Onko toi Gcube versio täysin oma peli vai joku erikoisversio alkuperäisestä
-Johnny B.-
Ninjor
12.4.2004, 13:09:42
Tässä aamulla selailin Gbuben pelejä ja silmiini osui sellainen kun Skies of Arcadia Legends. Onkos tässä nyt kyseessä se rooliseikkailu joka keräsi glooriat dreamcastillä? Sen verran muistan ettei Dcast versiossa ainakaan ollut mitään legendoja perässä.
Eli onko toi siis peli sama, se tosiaankin kiinnostaa mua. Onko toi Gcube versio täysin oma peli vai joku erikoisversio alkuperäisestä
-Johnny B.-
Jep. Sama peli kyseessä. Tosin GC-versio on varustettu paremmilla grafiikoilla ja siihen on lisätty jotain pieniä extrajuttuja.
Ihan kelpo peli. Tuli pelattua alkuperäistä versiota kaverini DC:llä, vaikken ihan läpi päässytkään. Eli jos on Gamecube hyllyssä ja pidät konsoliRPG:istä, niin tämä on kannattava ostos.
Necrofobia
12.4.2004, 13:20:17
Minähän en omista kumpaakaan mutta suosittelisin tuota Game Cubea. Kyllähän Xboksia on kehuttu graafikoista jne mutta Game Cube on huomattavasti halvempi ja siihen löytyy paljon hyviä pelejä. Kuten esim. Zelda Wind Waker, FF Crystal Chronicles, Resident Evil Zero, Super Mario Sunshine. Kannattaa ostaa Gcube.
Niin ja tuo Skies of Arcadia Legends oli dreamcastilla pelkkä Skies of Arcadia, Legends puuttui nimestä.
SupraZ
13.4.2004, 20:19:16
Enköhän mä tuon pelikuution ostaisin. Nintendon laadukkaat ja hauskat yksinoikeudella pelit houkuttelevat.
Halpa hinta on myös plussaa. Kyllä sinne x-lootallekin hyviä pelejä tulee. Vähemmän paskaa sinne tulee kuin ps2 mutta samalla myös vähemmän helmiä.
Pelikuutiolla ei kovin huonoja pelejä ole ollut. Eiköhän tämä ole ihan selvä juttu: Osta Gc.
Kamekupe! Xboxilla ei ole paljoa hyviä pelejä, tosin onhan sillä halo tms..
GameCubella on sitä paitsi FF Crytal Chronclines tjsp. :D
Xboxista en ole koskaan tykännyt oikein. Oli se silloin alkuaikoina ihan hyvä, mutta nykypäivänä kun vertaa, niin jopa PS1 voittaa poksin.
Eli osta GameCube!
olenko ainoa joka pitää edes hieman x-boxin puolia? :p
muistakaa xbox live !
eikä xboxilla niin hirveän vähän yksinoikeuspelejä ole jos esim. gameqube:n verrataan. eihän sillä ole kuin mariot ja pari muuta, mariot ja pikminit sun muut hörhellykset lasken pois koska en ole mikään nintendo pelien fani. esim. kaikki mariot samanlaisia.
muttah... tämä ei tarkoita etten pitäis gqubesta, hyvähän laite se on, silläkin paljon pelejä ja phantasy star online on luultavasti mahtava peli :)
Enköhän mä tuon pelikuution ostaisin. Nintendon laadukkaat ja hauskat yksinoikeudella pelit houkuttelevat.
No menettipä Nintendo sitten Silicon Knightsin ja samalla yksinoikeudet Too Humaniin. Loistavalta vaikuttava peli jota on jo ikuisuus työstetty. Mitä luultavimmin yksi laadukas peli muille pelialustoille. Tässä lähde (http://www.cube-europe.com/news.php?nid=6341) mistä luin.
Halpa hinta on myös plussaa. Kyllä sinne x-lootallekin hyviä pelejä tulee. Vähemmän paskaa sinne tulee kuin ps2 mutta samalla myös vähemmän helmiä.
Halpa hinta kyllä on Nintendolla etuna. Samoin luen niihin etuuksiin yksinoikeudet Resident Evil pelisarjan. Totta on, että X-Boxille tulee vähemmän "Roskapelejä". johtuenkin varmaan siitä, että Ps2 on kuitenkin tunnetumpi konsoli kuin X-Box. Tätä kautta varmaankin pelitalot hakemat enemmän myyntiä peleillensä. Onko sitten Ps2:lla helmiä? Minusta X-boxilta kuin Ps2:n löytyy yhtä paljon helmiä. Jos helmiä haluut pelata niin hommaa PsOne.
Pelikuutiolla ei kovin huonoja pelejä ole ollut. Eiköhän tämä ole ihan selvä juttu: Osta Gc.
Gamecubeen kun en ole pahemmin kumminkaan tutustunut, niin en voi sanoa kuinka paljon sillä on huonoja ja hyviä pelejä. Mutta sinä näköjään pystyt, vai oletko pelannut melkein kaikkia Cuben pelejä?
Minusta tälläiset ketjut on vähän tyhmiä, kun nämä menee aina siihen "tää konsoli on paras koska se on paras minun mielestäni" keskusteluun. Perustelisitte edes kunnolla miksi se sinun ehdottamasi konsoli on paras.
Minä en ota kantaa asiaa, kun en tiedä kummastakaan konsolista tarpeeksi paljon jotta alkaisin sepittämään kumpi on parempi.
Sergei Susi
16.4.2004, 15:43:04
Sinuna en ostaisi kumpaakaan mokomaa (mokonaa?) vaan suunnistaisin johonkin retrolandiaan ja ostaisin Supa Nintendon, joka on kaikkien aikojen paras pelikone, kuten Xboxikin, heti kaikkien muiden jälkeen. ;)
Mutta jos ei retro kiinnosta, älä tuhlaa rahojasi, vaan jätä Xboxin romu kaupan hyllylle ja osta se kuutio.
SupraZ
16.4.2004, 17:43:24
Totta on, että X-Boxille tulee vähemmän "Roskapelejä". johtuenkin varmaan siitä, että Ps2 on kuitenkin tunnetumpi konsoli kuin X-Box. Tätä kautta varmaankin pelitalot hakemat enemmän myyntiä peleillensä. Onko sitten Ps2:lla helmiä? Minusta X-boxilta kuin Ps2:n löytyy yhtä paljon helmiä. Jos helmiä haluut pelata niin hommaa PsOne.
Sanoin että prosentuaalisesti tulee yhtä paljon helmiä molemmille.
Artemicion
17.4.2004, 18:02:34
Sanoisimpa että Cube kannattaa hankkia. Riippuu tosin mistä peleistä tykkää.
Boxille en itse näe muuta hyvää kuin Halon. Cubelle taasen on FF:CC, Zeldat, Mariot...
Ja Cuubi on myös edullisempi. [ ( 95e + zelda collectors edition :eek: ) tämän paketin itse ostin] .
Edit: Niin ja Cube mahtuu huomattavasti pienempään tilaa kuin kaapin kokoinen Boxi. En kyllä tiedä onko tolla mitään väliä mutta sanoimpa kuitenkii.
Johnny B.
18.4.2004, 10:22:47
Minusta tälläiset ketjut on vähän tyhmiä, kun nämä menee aina siihen "tää konsoli on paras koska se on paras minun mielestäni" keskusteluun. Perustelisitte edes kunnolla miksi se sinun ehdottamasi konsoli on paras. Minä en ota kantaa asiaa, kun en tiedä kummastakaan konsolista tarpeeksi paljon jotta alkaisin sepittämään kumpi on parempi.
[Offtopic]? (oon nyyppä täälä :lovetus: )
Ketju ei ole missään mielessä tyhmä, koko ketjun idea on se että kumpaa konsolia pidetään yleisesti parempana. Yleinen mielipide näyttää kallistuvan aika vahvasti Gcuben puolelle, ja yleistä mielipidettä on nyt vaan aika helewetin vaikeeta perustella millään muulla kun yleisellä tasolla
Ettei mene pelkäksi aiheen sivuuttamiseksi, niin kysyistäänpä viä tosta Gcuben muistikortista. Uusimmassa Mikrobitissä iski silmään kortin vaivainen 4 Mt:n koko. Se on n. puolet PS2 muistikortin koosta ja sellasta ei tule edes konsolin mukana. Mikäs on keskiverto tallennuksen koko Gcubella?? Mua ei ainakan kiinnosta ostaa uutta muistikorttia 2 kk:n välein koska vanha on täynnä.
-Johnny B.-
[Offtopic]? (oon nyyppä täälä :lovetus: )
Ketju ei ole missään mielessä tyhmä, koko ketjun idea on se että kumpaa konsolia pidetään yleisesti parempana. Yleinen mielipide näyttää kallistuvan aika vahvasti Gcuben puolelle, ja yleistä mielipidettä on nyt vaan aika helewetin vaikeeta perustella millään muulla kun yleisellä tasolla
Kyllä minä ymmärrän, että tällä ketjulla haetaan miettimistä, että kumpi konsoli kannattaisi hommata. Ihmiset voisivat kuitenkin enemmin perustella, että miksi toinen on parempi kuin toinen. Suurin osa posteista kun tuntuu olevan "tää on parempi kun se vaa on" luokkaan. Olisi vain paljon kivempi lueskella tälläisiä ketjuja, jos vastaukset olisi kunnolla perusteltuja.
Sanoisimpa että Cube kannattaa hankkia. riippuu tosin mistä peleistä tykkää.
Totta, kannattaa aika paljon katella, että minkälaisista peleistä pitää ja mitä pelejä on tulevaisuuessa tulossa kyseisille konsoleille. Näillä näkymin molemmille on tulossa erittäin hyviä pelejä ainakin minun mielestä. Cubelle on tulossa Eternal Darknesin jatko-osa sekä Resident Evil 4. Boxille on taas tulossa Halon jatko-osa. Kannattaa nyt tarkaa harkita siis kumman hankkii. ;)
//Cybermänni:
Minä jo ilmoitin tuolla aiemmassa postissani Silicon Knightsin tapauksesta. Kannattaisi pikkaisen lukea niitä aikaisempia posteja. =)
CyberMan
18.4.2004, 14:06:34
Tiltin uutisissa oli jotain game-cubeen liittyvää: GameCuben tuki heikkenee
Kuluneen viikon aikana peräti kaksi yksinoikeudella Nintendolle pelejä tehnyttä pelistudiota on ilmoittanut lopettavansa pelien työstämisen vain Nintendolle. Kyseessä ei ole mitään pikkupuljuja, vaan Star Wars: Rogue Squadron -pelejä tehnyt Factor 5 ja mm. Metal Gear Solid: The Twin Snakesin käännöstyöstä vastannut Silicon Knights. Kummankin yhtiön johtajat ovat kuitenkin vakuuttaneet, että suhteet Nintendoon ovat edelleen kunnossa. Factor 5:n edustaja kertoo GameCube-pelien kehittämisen loppumisen johtuvan siitä, että yhtiö suuntaa jo katseensa seuraavan konsolisukupolven peleihin.
Edit//: Sori Ruffe oli kiire.
Johnny B.
19.4.2004, 15:57:05
[QUOTE=Ruffe]Kyllä minä ymmärrän, että tällä ketjulla haetaan miettimistä, että kumpi konsoli kannattaisi hommata. Ihmiset voisivat kuitenkin enemmin perustella, että miksi toinen on parempi kuin toinen. Suurin osa posteista kun tuntuu olevan "tää on parempi kun se vaa on" luokkaan. Olisi vain paljon kivempi lueskella tälläisiä ketjuja, jos vastaukset olisi kunnolla perusteltuja.
Onhan sulla tossa ihan hyvä pointti. Silti on etukäteen selvä asia ettei tälläseltä 15-v. forumilta mitään kunnollisia perusteluja löydä (mistään asiasta). Pointtihan nimenomaan on se että yleinen mielipide tulee joka tapauksessa selville, perusteluja tai ei
-Johnny B.-
Von Wiensburgh
22.4.2004, 8:49:17
Minä omistan molemmat koneet, ja olen molempiin todella tyytyväinen.
Cubella on tosiaan nuo Zeldat ja Mariot ja muutenkin Cube ottaa suurempia askelia pois realismista kuin X-Box, joka taas panostaa enemän realismiin peleissään.
Cube on vallan mainio kone, jolle on todella paljon loistavia pelejä ja halpahan se nykyään on. Cubelle on tosiaan tulossa jossain vaiheessa uusi Zelda, Metroid Prime 2 ja monia muita loistavia pelejä. Sitten kun Cubeen liittää vielä GB-playerin, pystyy Cuben avulla pelaamaan Game Boyn pelejä TV:n välityksellä, joka on minusta ainakin erittän mukavaa. Sitten tosiaan minun mielestäni loistavia pelejä Cubelle on jo Zelda: WW, Star Fox Adventures, Metroid Prime, Super Mario Sunshine, Metal Gear Solid: Twin Snakes ja Rogue Squardon:it. On paljon muitakin loistavia pelejä ja tosiaan lisää loistavaa tulee.
Sitten taas X-Box. Pelikone, joka minulla on erittäin kovassa käytössä tällä hetkellä. Ohjain ei ole tosiaankaan niin huono, mitä ihmiset täällä väittävät. Eteenkään se S-Ohjain on loistava, ja sitten saa Logitechin ohjaimen, joka on aivan lyömätön kapula. Ja maksaakin jotain 20 €, joten ei ole kallis. Muistikortteja ei tarvise hankkia, kiitos kovalevyn. pelit ovat todella usein laadukkaita ja komeita.
Jos vain haluaa verkkopelejä pelata, niin ei ole muuta konsolia kuin X-Box, jossa olisi niin loistava verkkopeli systeemi, josta voi vielä ladata lisää pelattavaa moniin peleihin. Live toimii, on monia verkkopelejä ja paljon pelaajia. Suomalaisiakin löytyy todella paljon verkosta, ja hauskaa on ollut. Loistavia pelejä X-Boxille: Project Gotham Racing 1 & 2, Halo, GTA:t, Star Wars: Knigths Of the Old Republic, MGS2: Substance, Rainbow Six 3, Crimson Skies ja Grabbed By Ghoulies.
Nyt sitten vain pitää ostajan miettiä mitä haluaa. Realistisia tai ainakin realistisen näköisiä pelejä, vai sitten pelejä, jotka näyttävät Super Marioilta tai Zeldoilta. Ja sitä, onko verkkopelaaminen lähellä sydäntä. En siis suosittele kumpaakaan, vaan molempia. Riippuu vain siitä, mitä haluaa.
Johnny B.
3.5.2004, 16:20:20
Nostetaanpa vaihteeks ylös näitten turhien "mikä on paras" -kyselytopikkien seuraksi. (Eikö täälä ole omaa poll-osioo tai vastaava niille?)
Joo, Kyllähän noista kahdesta on GC pakko valita.
Kysytäänpä viä ajankuluks että mistä irtois halvimmalla:
CB + Zelda collector's edition
Super Marion sunshine
Muistikortti 251
Koko paska LUULTAVASTI irtoaa VPd:sta n. 170 - 190 ernolla. Ei kuulosta turhan pahalta, ja huuto.nettiin en viitti mennä pelleileen. En usko että halvemmalla mistään irtoaa vastaava, mutta kysytään nyt kuitenki että voisko irrota halvemmalla jostakin?
-Johnny B.-
Minun isoveljelläni on xbox ja siinä on modpiiri.Me tilasimme sen jostain mutta en muista mistä...joten laita googleen hakusanaks.Tässä hyviä syitä miksi ostaa xbox:
1.Voi netistä ladata pelejä ja siirtää ne jollain kaapelilla xbox:ille
2.Siihen voi laittaa emulaattoreita kuten snes,nes,ps1 ja puolen vuoden sisällä siihen saa ps2,ggube ja kaikki muut huippu konsoleitten emulaattorit.
3.xboxille voi siirtää sen kaapelin kautta elokuvia/musiikkia.
4.xbox on parempi kuin ggube ;D
Von Wiensburgh
4.8.2004, 14:02:45
Minun isoveljelläni on xbox ja siinä on modpiiri.Me tilasimme sen jostain mutta en muista mistä...joten laita googleen hakusanaks.Tässä hyviä syitä miksi ostaa xbox:
1.Voi netistä ladata pelejä ja siirtää ne jollain kaapelilla xbox:ille
2.Siihen voi laittaa emulaattoreita kuten snes,nes,ps1 ja puolen vuoden sisällä siihen saa ps2,ggube ja kaikki muut huippu konsoleitten emulaattorit.
Jos sitten alkaa piratismia miettimään, niin muuttakaa pojat Venäjälle ja pelatkaa sitten siellä. Piratismi on pelaajien synneistä suurin, pahempaa rikosta omaa harrastusta ajatellen ei oikein voi tehdä.
Johnny B.
4.8.2004, 14:47:58
Kaippa tästä jollekkin muulle voi vielä höytyä olla, mutta mun kannalta on ihan sama mitä vaiheessa sanotaan, kun Cube tuli jo ostettua. Ja hyvä niin.
Xbox taitaa jäädä väliin, liian huono pelitarjonta suhtetuttenua hintaan, eikä rahat muutenkan riitä kolmeen eri konsoliin.
Lisätään vielä sen verran, että Xbox ei tosiasiassa ole juuri yhtään tehokkaampi kuin Cube, ja Cube on latausajoissa nopeampi.
Äänipuolella Boksi on sitten omaa luokkaansa, kunhan löytyy kunnolliset äänentoistovehkeet.
Mutta, Xboxia ei todellakaan kannata hankkia pelkästään sen takia, että se olisi muka selvästi tehokkain konsoli. On se ehkä tehokkain, mutta erot on todella marginaalisia Cubeen nähden.
Hieman off-topiccia tähän vaiheeseen, jos sallitte. Eräässä MikroBitin numerossa *...kaivaa esille...*, tarkemmin sanottuna 4/2004 oli parin sivun artikkeli PS2:sta, X-Boxista ja GameCubesta. Kyseisten konsolien teknisistä tiedoista ilmeni, että PS2:ssa on parempi grafiikka-ajuri, kuin GameCubessa:
-PS2: Sony Graphics Synthesizer 148 MHz. (66 milj. polygonia sekunnissa)
-X-Box: nVidia GPU 250 MHz. (125 milj. polygonia/s)
-GC: ATI/Nintendo Flipper 162 MHz. (12 milj. polygonia/s)
Ymmärränkö nyt väärin, vai onko PS2:ssa todellakin parempi grafiikka kuin GC:ssa?
Von Wiensburgh
4.8.2004, 15:31:42
Mutta, Xboxia ei todellakaan kannata hankkia pelkästään sen takia, että se olisi muka selvästi tehokkain konsoli. On se ehkä tehokkain, mutta erot on todella marginaalisia Cubeen nähden.
No jos nyt sitten nakataan Nintendo sympatiat syrjään, ja kerrotaan julma totuus: X-Box pesee GameCuben menentullen, ei sille voi mitään. Harvoin sanon mitään pahaa Nintendosta, koska kyseinen firma on jo sympatiapisteet minulta saanut. Mutta jos Cuben ja X-boxin tosissaan laittaa ns.viivalle, niin kyllä se Cube sinne jää katselemaan perävaloja. Eikä tämä tosiaankaan ole Cuben mollaamista eikä X-boxin kehumista, vaan kylmä tosiasia, jonka olen itse huomannut molempien konsolien omistajana. Kyllä Nintendo onnistuu tekemään loistavia pelejä Cubelle, ja miksipä ei niin tekisi. Aivan loistava kone se on, mutta on ne erot X-Boxiin nähden ei ole vain marginaalisia, vaan ihan näkyviä ja tuntuvia.
Hyvät kaupat teit Johnny B. Todella hyvät kaupat. Cube on loisto kone.
Johnny B.
4.8.2004, 17:06:33
No jos nyt sitten nakataan Nintendo sympatiat syrjään, ja kerrotaan julma totuus: X-Box pesee GameCuben menentullen, ei sille voi mitään. Mutta jos Cuben ja X-boxin tosissaan laittaa ns.viivalle, niin kyllä se Cube sinne jää katselemaan perävaloja. Eikä tämä tosiaankaan ole Cuben mollaamista eikä X-boxin kehumista, vaan kylmä tosiasia, jonka olen itse huomannut molempien konsolien omistajana. Kyllä Nintendo onnistuu tekemään loistavia pelejä Cubelle, ja miksipä ei niin tekisi. Aivan loistava kone se on, mutta on ne erot X-Boxiin nähden ei ole vain marginaalisia, vaan ihan näkyviä ja tuntuvia.
Paha itte sanoa sen kummepia, omaa kokemusta kun ei ole. Lähinna perustin juttuni eri saittien tekemiin vertailuihin ja niistä Boksi on kyllä suoriunut tehokkaimmin, siinä en vastaan väitä, mutta graafisella puolella puolella erot eivät nyt älyttömän suurilta vaikuta. En sano tämän enempää, ehkä sitten jos jossain sattumalta näen Boksin pelejä livenä.
Kuten sanoin jo, Boksi on äänipuolella täysin ylivoimainen, edes uusimmat PC:t eivät ole lähelläkään sen tasoa. Tämän voin sano ilman omaa kokemusta, se on tullut muutenkin selväksi.
Latausajoissa Cube sitten päihittää Boksin, tosin erot ei kuulemma hirveän suuria ole. Ainakin ittelleni tämä vaikuttaa paljon, eipä ole vastaan tullut Cuben peliä jossa tarvitsi latausajat vartoilla (wrath of cortex?).
Pelit sen kuitenkin ratkaisee, ja voihan olla että Xboxin omista peleistä löytyä sellaisia missä Cube jäisi jälkeen selvemminkin. Vertaukset on tietysti revitty niistä peleistä jotka on julkaistu kummallekkin koneelle, ja sillonhan on selvää että kummankin konsolin parhaat ominaisuudet jäävät käyttämättä.
Hyvät kaupat teit Johnny B. Todella hyvät kaupat. Cube on loisto kone.
No, ne pelit minkä takia Cuben ostin (SoAL, SMS ja Zelda) eivät nyt kaikkia odotuksia täyttäneet. SMS melko keskinkertainen, Zelda helvetin hyvä, mutta turhan lyhyt, ja SoALia ei tunnu löytyvän mistään.
Metroid Prime tuli tänään, ja vaikuttaa ainakin alun perusteella parhaalta Cube-peliltä. Alku ei ainakan ole yhtä tylsä kuin Zeldassa, mutta toisaalta pelaaminen on aika raskaanpuoleitsa välillä.
Harvoin sanon mitään pahaa Nintendosta, koska kyseinen firma on jo sympatiapisteet minulta saanut.
Joo, omalla tavallansa kieltämättä sympaattinenkin firma, mutta toisaalta harrastaa myös törkeää pelaajien kusetusta ja vedätystä. En nyt jaksa yksityiskohtiin mennä, kerran topikki ei sitä käsittele, mutta ei Nintendo kaikilta osin ainakan mun sympatioita kerää.
Zeldat ja Mariot se kuitenkin julkaisee, ja se riittää mulle ainakin toistaseksi. Sympaattinen tai ei, pelit sen ratkasee.
Minun oma mielipiteeni on, että Xbox kannattaa hankkia, koska Xboxille on tehty, ja tehdään kokoajan paljon enemmän "hittipelejä", kuin GameCubelle [Esim. Halo yms...]. Mutta kyllä GameCube:kin on ihan kiva konsoli mielestäni. Totuus vaan on se, että Xbox:ille on enemmän, ja parempia pelejä, kuin GameCubelle.
Minun oma mielipiteeni on, että Xbox kannattaa hankkia, koska Xboxille on tehty, ja tehdään kokoajan paljon enemmän "hittipelejä", kuin GameCubelle [Esim. Halo yms...]
Minua ainakin kiinnostaa enemmän pelin laatu ja pelattavuus, ei se fakta, että se on hittipeli. Pelin ei nimittäin tarvitse olla hitti ollakseen hyvä.
Suokaa anteeksi off-topic.
The Pagan Winter
4.8.2004, 20:01:28
[Esim. Halo yms...].
Ja siihen se taitaa jäädäkkin.
Itse suosittelisin GC halvan hinnan takia ja paremman/monipuolisemman peli-
tarjonnan vuoksi.Gamecubelle on tulossa ensivuonna,todella kovia nimiä.
Ymmärränkö nyt väärin, vai onko PS2:ssa todellakin parempi grafiikka kuin GC:ssa?
Ei,ymmärsit väärin.
Androga
4.8.2004, 23:55:05
no en minäkään voi sanoa että omistaisin kumpaakaan mutta kehotan cgubea.
se on kaikin puolin parempi kuin xbox. sitä paitsi olen kuullut että microsoft ajoi alkuperäisen kehittäjä tiimin konkurssiin ja osti xboksin niiltä.. tuo taas ei luultavasti ole totta mutta eikö sillä Gatesilla (nyky maailman stallin) ole jo tarpeeksi rahaa... mitä me sille lisää antamaan. gamegube on mielestäni parempi. no nyt pitää kaivertaa tuo xboksin nimi pois arkkuni kyljestä......
En hanki konsolia sen tehon perusteella, vaan pelitarjonnan perusteella. Bboxin pelitarjonta on niukka minun kranttua pelimakuani varten, joten päädyn GameCubeen, jonka omistankin jo.
Ostin itse X-Boxin, ja voin sanoa että mielestäni oli virhe ostos. Tuleehan sille paljon pelejä mutta X box live on melkein pakollinen jos haluaa kunnollisen peli elämyksen, En nyt ala mollaamaan sitä maan rakoon mutta tykkää ken tykkää.
No tietenkin se jolla on mielestäsi parempi peli valikoima. Itse valitsisin tässä GameCuben.
En omista oikeastaan kumpaakaan, mutta ystävilläni on kummatkin koneet. Xbox muistuttaa enemmän PS2:ta, siihen löytyy kaikkia näitä seikkailu/kauhu ja tälläisiä pelejä, kun GameCubelle minusta tulee aina vähän "nuoremmille" tarkoitetut pelit. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta en ole kertaakaan nähnyt mitään "todellisen" näköistä hahmoa GC peleissä. Esim. Final Fantasy hahmotkin ovat nyt sellaisia pieniä ja "söpöjä".
En tarkoita, että GC:n pelit ovat kakaroille, vaan että niin voisi luulla ulkonäön perusteella.
mutta en ole kertaakaan nähnyt mitään "todellisen" näköistä hahmoa GC peleissä
Olet sitten vain pelannut vääränlaisia pelejä. Kokeile vaikka Eternal Darkenssia tai Resident Evil: Code Veronicaa. Siinä sinulle niitä kaipaamisiasi "todellisia" hahmoja.
En hanki konsolia sen tehon perusteella, vaan pelitarjonnan perusteella.
Hemmetin järkevää. Itse olen myös tähän päivään saakka ostanut konsolini pelitarjonnan perusteella. Minusta ei ole mitään järkeä mennä ostamaan konsolia sen tehokkuuden takia ja sitten pelailla pelejä mitä ei oikeasti haluaisi pelata. Olkoon sitten vähän huonompi grafiikka, mutta kyllä se pelinautinto aina se grafiikan voittaa.
sitä paitsi olen kuullut että microsoft ajoi alkuperäisen kehittäjä tiimin konkurssiin ja osti xboksin niiltä
Kuullut? Kuka Kertoi ja missä lähde?