PDA

View Full Version : Trigun

Supah
10.7.2002, 17:54:24
mitä mieltä olette tästä mainiosta™ animesta mun mielestä ihan ässä todella hauska ja juonikin ihan hyvä

psaijai
10.7.2002, 22:09:10
Mä en ole koskaan kuullukaan tosta. Pitänee varmaan ladata. Kertoisitko vähän kyseisestä animesta. Onko se sarja vai leffa vai molemmat, onko pitkäkin sarja, mistä kertoo, minkä tyylinen? Kiinostaa kun animesta on kyse.:D

Supah
10.7.2002, 22:27:30
ok siis se on semmonen humoristinen sarja jätkästä nimeltä Vash "the stampede" jolla on semmonen 60 biljoonan dollarin palkkio sen päästä.Sarjan pituudesta en tiedä ja se on sarja (enkä tiedä myöskään onko siitä leffaa luultavasti ei) piirrosjälki ja ilmeet on mielestäni tosi hyviä en nyt rupea sarjasta spoilaamaan niin kaikki ilo jää sitten sarjan katsomiseen

psaijai
11.7.2002, 0:47:35
Juu, kiitos. Tuon verran juuri halusinkin kuulla enkä yhtään enempää. Kyllä tuo nyt ainakin tutstumisen arvoinen on joten kommentoin sarjaa sit muutaman päivän päästä.:)

//edit: No nyt on nähty ensimmäinen osa ja täytyy kyl todeta että ei oikein napannu. Aika outoo tavaraa mut täytyy nyt vielä jokunen jakso ottaa ja kattoo inostuisko.

Sinä kutsut sitä oudoksi? o.O
Se on minusta aivan yhtä järkevä kuin partamooseksen seikkailut raamatussa(tm).
Hyi. Hyi hyi mitä roskaa sanon ma. -vivi89
//ainiin, ja niitä jaksoja on muistaakseni 26

Shai
13.7.2002, 15:28:04
On tullut nähtyä ja sehän on erittäin hyvä. Olen vain nähnyt vissiin 17 jaksoa ja tämä sarja taisi olla 25 jaksoa pitkä?

Ja kyllähän minun avataristani huomaa sen että olen katellun sitä :)

Sinä kutsut sitä oudoksi? o.O Se on minusta aivan yhtä järkevä kuin partamooseksen seikkailut raamatussa(tm). Hyi. Hyi hyi mitä roskaa sanon ma. -vivi89

Vivi on tyhmä. Jos katsoisit pitemmälle kun pari jaksoa sarjaa niin tietäisit edes siitä jotain. Huomaa että sinä pidät vain huonoista animeista näköjään. Trigun on erittäin hyvä anime sarja. Ja ennen kuin sanot sitä tyhmäksi yms. Niin katso edes vaikka pari jaksoa sarjaa ennen kuin tuomitset. Ja pitääkö muuten Animeiden olla Järkeviä?? Sitten sinunhan ei pitäisi mitään Animea katsoa. Tässä sarjassa ei sentään ole joka jaksossa verta ja suolenpätkiä kuten jossain muissa on.

Jackal von ÖRF
13.7.2002, 17:38:40
Originally posted by Ninja
Ja pitääkö muuten Animeiden olla Järkeviä??
Kaikki järki Ö-mappiin, niin saadaan Excel Saga. Sangen mainio sekin. :D

Jostain syystä Trigunin katsominen on jäänyt kaiun kanssa vähän puolitiehen. Ihan hyvä sarja, mutta jotkut toiset ovat vain päässeet katsomisjärjestyksessä sen edelle ja uusia sarjojakin putkahtelee aina silloin tällöin esille, viimeisimpänä SaiKano.

Ja jaksoja on siis 26.

http://www.animenfo.com/anime.php?id=403

Eltsi
13.7.2002, 17:59:27
.

Dagger
17.7.2002, 12:12:38
Originally posted by Jackal von ÖRF
Kaikki järki Ö-mappiin
Se vähä mitä olen Trigunista nähnyt on todellakin ollut tuolta järjettömästä Ö-mapista. Aluksi totesin saman mitä kaverini jonka mielestä Trigun sukkaa. Nähtyäni "Somebody Hates Me" -musiikkivideon [vaikka kappale ei tainnutkaan olla Trigunista] aloin jopa hieman pitää siitä. Juonesta en ole tarkaan nyt saanut mitään järjellistä selkoa paitsi "oudot animehyypiöt juoksentelevat jossakin ja ammuskelevat toisiaan". Näyttää siltä että moni kai pitää siitä, joten ei se välttämättä ole niin huono anime. Täytyy ehkä hieman tutustua siihenkin~

Alucard
17.7.2002, 17:12:28
Kyllä tämä kyseinen sarja menettelee, mutta ei pärjää omille suosikeilleni... Pari kolme jaksoa olen katsonut, mutta sarja ei vakuuttanut niin kuin esim. Hellsing, joka on ehkä paras anime... eääh... eikä ookkaan. Muttei oo mikään muukaan. On vain puoli tusinaa suosikki animea jotka ovat paremmuudessa aina tasassa toistensa kanssa.

Mutta siis, en liiemmin diggaile Trigunista, mutta kyllähän sitä katsoo kunhan saa vaan sopivat fiilarit...

iNC
17.7.2002, 23:18:07
Kyllä Trigun oli minusta ihan hyvä sarja, se syventyi loppua kohti aika lailla ja jaksot paranivat, joten tästäkään ei hirveästi ole kellään sanomista kuka ei koko sarjaa katso.

n4x
18.7.2002, 0:35:27
On tullu katottua(ja sen myös huomaa sigistä) perkuleen hauska:D.Ei se kovin pitkä sarja ole.Leffojakaan ei ole tehty.Jaksoon 14 asti se on hauska,sitten se alkaa olemaan "hämärtyä"(en tarkoita että se huonontuu tms)En ole kattonu kaikkia jaksoja,lopussa se Vashin ja sen veljen(kuulemma on sen veli) taistelu on kuulemma mahtava:)

Goljatt
13.3.2003, 13:32:23
Tosi hyvä sarja tuo sillä olen ladannut/katsonut kaikki noi jaksot ja olen sarjan fani...
Sarja on mielestäni tosi hauska, mutta sitten loppuun päin se menee vähän vakavammaksi, kun juonesta saa enemmän selkoa että miksi Vashista on nii iso palkkio jne..
Suosittelen koko sarjan lataamista/ostamista sillä se on todella hauska ja myös hyvä juoninen...

David A. Mage
14.3.2003, 13:56:35
Trigun on ehdottomasti paras sarja mitä olen nähnyt. Huumori on loistavaa, toimintaa on paljon ja niin edelleen. Kaikkein eniten siinä kuitenkin viehättää se, että ko. sarja pistää ajattelemaan. Siinä nimittäin on hyvinkin syvällistä asiaa kun tarpeeksi pitkälle katsoo (12. jaksosta ylöspäin jos tarkkoja ollaan). Vaikka se saakin sitten aika radikaalin muutoksen alkupään ehdottoman huumoripitoisiin jaksoihin nähden, ei siitä tule yhtään huonompi vaan pikemminkin päinvastoin. Legato, jonka sarjaantulo tämän muutoksen oikeastaan aiheuttaa, onkin ensimmäinen vastaantullut pahis jota olen todella oppinut vihaamaan. (en siis kuitenkaan sillä tavalla, että liittyisin hate-clubiin tms. vaan pikemminkin pidän kyseenomaisesta hahmosta. Vähän kuin Sephiroth, mutta paljon julmempi voisin sanoa..) Ääninäyttely (varsinkin Vashin) ja Madhousen animointi on loisteliasta ja Tsuneo Imahorin musiikki sopii kuin nappi otsaan. Itse asiassa taustalla soi jo ennen kuin topiikin huomasin Trigunista löytämäni mp3:set. Nytkin "Scattered rain taustalla soidessa meinaa tulla tippa silmään... Ja kaikille, jotka vihaavat Trigunia, sanon vain pari oktaavia tavallista korkeammalla äänellä "Moukka" ja tuhahdan.

Ei tästä voi sanoa mitään, ellei spoilereita pistä. Jos ette ole katsonut sarjaa loppuun, saatte vain syyttää itseänne jos nämä katsotte:

Trigunissa viehättää myös se, että heti ensimmäisestä jaksosta asti tulee viitteitä tulevaan. Siinähän Merylin ja Millyn riippuessa köytettynä Vash ampuu köyden katki, ja vasta myöhemmin selviää, että hänen aseensa sihti heittää erittäin pahasti. Tämähän viittaa samaan asiaan kuin Wolfwoodin kanssa uudelleenaktivoituneessa tehtaassa Vashin laukaus ilman asetta, eli asekäteen. Ja sitten ne todelliset spoilerit: Kuolemantapaukset on hoidettu alta pois hyvin ammattitaitoisesti. Varsinkin Wolfwoodin ja Legaton kuolemanjälkeisiä tapahtumia ei pitäisi pystyä olankohautuksella ohittamaan. Vash todella näytti olevan romahduksen partaan ylittänyt tajutessaan tappaneensa jonkun. Kosketti ja pahasti, ei voi muuta sanoa.

Tiituli
14.3.2003, 22:41:57
Hmmmm....laittoi itse tänne samaisen postin ja mun meni heti lukituksi.....kiitti vaan....mutta itse pitää sarjasta ja paljon.....

Supah
19.3.2003, 6:13:10
saattaa olla niin että teit sen sun trigun topiccisi vasta vähän aikaa sitten ja tämä on ollut jo yli puoli vuotta pystyssä...kannattaa katsella searchilla löytyykö topicceja niin ei sitten tule ihmeteltyä jälkeenpäin :) .

Chastity Rowan
19.3.2003, 6:43:07
Minä olen kuullut tästä sarjasta pelkkää hyvää. En ole katsonut kyseistä sarjaa mutta olen joskus hamassa menneisyydessä omistanut yhden musiikki videon joka on tehty trigunin pohjalle ja voin sanoa että hyvä oli. kappale sopi mainiosti trigunin päälle. :D

Pitäisi kait ladata trigun jostain hornan tuutista. =) Mine ole vielä täysin tottunut tohon WinMX ohjelmaan, se kun on täysin erillainen kuin kazaa. Pitänee kait opetella ohjelmasta jotain. :eh:

Prima
20.3.2003, 21:24:49
Trigun oli melkein ensimmäinen anime jota katsoin ja pakko myöntää että se on edelleen minusta paras anime sarja mitä olen katsonut. Hahmot ovat hyviä ja persoonallisia ja sarjan maailma on todella hieno ja kekseliäs. Scifiä ja villiä länttä sekoitettuna hyvässä suhteessa. Toimintaa löytyy ja se on tehty tyylikkäästi. Sarjasta löytyy muutamia tosi vaikuttavia kohtia kuten..
Legaton kuolema. Legato on ehdottomasti paras hahmo sarjassa minun mielestäni. Tätä hienompaa pahista saa hakea. Suosittelen kaikille jotka ei ole Trigunia nähnyt niin katsokaa ihmeessä.

Ænima
20.3.2003, 22:02:33
Kymmenen jaksoa on nyt tullut imutettua Trigunia ja niiden perusteella loistava anime. Huumori uppoaa minuun kuin luoti nahkaan ja toimintaakaan ei sarjasta puutu. Hahmot ovat kerrassaan hienosti piirrettyjä ja varsinkin Vash on erittäin cool ja persoonallinen tyyppi ;)
Pitänee hakea loputkin jaksot piakkoin...

Z-e-r-o
27.3.2003, 19:53:33
TRIGUN ! ! ! ! Love & PEace !

Noh kuitenkin TRIGUN and Cowboy Bebop:in ja Vandread:in rinnalla yksi Anime jonka jokaisen Anime fanin pitäisi "omistaa" (taikka sitten omistaa)

(muistakaa että Kazaa:lla taikka WinMX:ällä mitään hyvää saada)

Nyt menen kuitenkin itse asiaan spoiler laatikon merkeissä ja jos ette ole nähneet sarjaa älkää lukeko sitä... vaikkakin yritän spoilata hillitysti. (mutta jo esim 10 jakson titämyksellä voi vähän kurkistaa) :D

Eli sarjahan muuttuu paljon vakavammaksi loppua kohti, mutta silti huumoria on tiputeltu väliin sopivasti. Esim kaikki jaksot yli 20 ovat jokseenkin koskettavia. Myös jakso 9. Murder Machine jossa Wolfwood esiintyy ensimmäistä kertaa on erittäin viihdyttävä.

NYT VAIN SARJAN NÄHNEILLE:
Eli esim jakso 23. Paradise jossa Nicholas.D.Wolfwood kuolee on todella surullinen (ainakin loppu). Lopulta olisin toivonut hiukan enemmän mutta kuitenkin 10 Anime

Afrox
6.4.2003, 22:08:18
Olen vasta ensimmäisen jakson nähnyt mutta vaikuttaa täydeltä laadulta siis hyvin piirretty , hauska ja hyvä juoni (ja mistä minä sen tiedän kun olen nähnyt yhden jakson :eh: ) .
kyllä se oli hauska mutta ei aivan yhtä hauska kun Kyon ensimmäinen jakso.
Vash vaikuttaa aika stamSPEDEltä mutta ei se mitään vaan parempi niin.
Pitäisi varmaan vähän lisää tuota katsoa kun sitä muistaakseni broidin koneella on.

happosai
20.4.2003, 17:17:32
Vasta kaksi jaksoa tullut katseltua (prkl ku ei oo koneessa äänikorttia)

Vaikka olen nähnyt vain kaksi jaksoa, on mínun pakko myöntää että ehdottomasti hauskin animesarja jonka olen nähnyt. Se Vash hiukka syä niitä donitseja :) edittaan lisää kunhan olen enemmän katsonut.

Yurikosan
20.4.2003, 17:38:31
joo tuota.. en oo kattonu sarjaa kertaakaan. ja suoraan sanottuna ei houkuttele yhtään... päähenkilö on joku ihme blondi pehko ventele nii.. ja muutenkin koko nimi jo karkottaa meikäläisen .. tietty on tapahtunut sellasii esim chobits että oon pitäny vaikka eka onkin asenne ollu mitä on.. mutta takasin aiheeseen.. Trigunia en oo nähny ja toivottavasti en tuu näkemäänkään =/

auron_86
20.4.2003, 18:16:28
Originally posted by Yurikosan
joo tuota.. en oo kattonu sarjaa kertaakaan. ja suoraan sanottuna ei houkuttele yhtään... päähenkilö on joku ihme blondi pehko ventele nii.. ja muutenkin koko nimi jo karkottaa meikäläisen .. tietty on tapahtunut sellasii esim chobits että oon pitäny vaikka eka onkin asenne ollu mitä on.. mutta takasin aiheeseen.. Trigunia en oo nähny ja toivottavasti en tuu näkemäänkään =/
Älä sano noin. Minä nimittäin ajattelin jokinaika sitten ihan samalla tavalla, koko sarja tuntui luotaansa työntävältä ja typerältä. Mutta sitten eräs ystäväni lahjoitti minulla kaikki jaksot suht hyvä laatuisina, ja ajattelin että kun tästä on paljon hyvää kuultu niin kokeillaan ja kun ilmaiseksi saadaan.

Sarja iski jo alussa kuin tuhat volttia. Komediat ja romanssit ovat aina olleet minun suosikkejan animen saralla (poikkeuksena voin sanoa että suosikkisarjani ei ole kumpaakaan, ainakaan paljoa), ja Trigun iski juuri tämän ensimmäisen takia.

Vasta olen kuusi jaksoa katsonut, mutta kaikki ovat vakuuttaneet. Musiikki on juuri sarjan tunnelmaan sopivaa, kitarakompit tuovat vaihtelua sille perinteiselle j-popille, ja enpä muista että olisin RK:n Heart of Swordin jälkeen katsonut niin montaa kertaa openingia/endingiä peräkkäin kun mitä katsoin Trigunissa. Piirrosjälki ei ole parasta mahdollista, mutta sopii tunnelmaan ja miljööseen loistavasti. Enpä ole nähnyt yhtä sympaattisia omaperäisiä ilmeitä sitten... No, koskaan. Osa kunniasta menee myös loistaville seiyuille, etenkin Vashin seiyuu eläytyy rooliinsa täysin. Mitään sen kummempaa juonta ei ole tullut vastaan, paitsi että kaikuja jostain paljon syvemmästä on nähtävillä.
Esim. mieleen nousee kysymys siitä kuinka Vash hallitsi plantia ja mitä hän loppujenlpuksi teki Julyssa sen tuhoutuessa, ja mitä koko kaupungille ylipätään tapahtui.
Sarjan tunnelma on loistava, se on kuin yhdistelmä westernejä ja Cowboy Bebopia. Minuun ainakin iski. Hahmotkin tuntuvat juuri sopivan inhimillisiltä, Vash etupäässä. Mutta myös Meryl ja Milly tuntuvat juuri sellaisilta kuin vakuutusyhtiön porukoiden pitääkin olla (Meryl etupäässä, Milly on vähän yksinkertaisempi). Kaikenkaikkiaan loistava sarja, suosikkini sci-fi/sci-fi toiminta genressä, ja ehdottomasti yksi parhaista, vaikkei paras, sarjoista joita olen nähnyt. Edittaan kunhan olen katsellut sitä lisää, sarja kuulemma vakavoituu täysin jossain vaiheessa.

niten
3.5.2003, 14:36:11
Sarja on todella hauska ja pidän siitä, omistan sarjan osat dvd:llä, hieman sen jälkeen kun ostin dvd:t ni kävin ostamassa Trigun art bookin... Hyvä sarja

Roleplayer
4.5.2003, 16:07:37
Trigun on mahtava sarja päähenkilöineen ja Kissa joka vilahtaa joka jaksossa on mainio..Päähenkilön ilmeet ovat kyllä kovia.. :P
Itse omistan sarjan kaikki 26 osaa olen katsonut jokaisen osan pariin kertaan ja kyllä tätä sarjaa voi uudelleenkin katsoa.
Mutta sarjan loppu on kyllä aika typerä.. :/

(joojoo kun en osaa muuta sanoa tähän hätään niin editoin jos tulisi jotain vaikka mieleenkin ärghs..)

Ken_Masters
5.5.2003, 20:24:42
Trigun on ainakin mun mielestä ihan kurko sarja! Sarja on aluksi hauska, mutta sitten puolessa välissä se muuttuu vakavaksi(draamaksi,tragediseksi,jne.) Ehdottomasti katsomisen arvoista animea.