PDA

View Full Version : Mitä PC-peliä ensimmäisenä pelasit?

Flaming Amarant
10.7.2002, 20:14:40
Eli mitä PC peliä ensimmäisen kerran pelasit, jos nyt joku sattuu muistamaan.

Minä ainakin joskus 10v sitten pelasin Nightmare3D:tä ihan onneni kukkuloilla ja myöskin Doomia. Nightmare3D:n 'pelottava' tunnelma oli kyllä jotain niihin aikoihin. Näitä pelaan vielä näinäkin päivinä joskus (no okei, ampukaa mut ;D ), ihan vaan nostalagisista syistä. :D

No nyt kun tuossa muistutettiin siitä pelistä niin muistan hämärästi että ensimmäinen pelini olisi sittenkin ollut se hauska peli jossa sillä kissalla kulettiin kadulla ja aidoilla sun muualla, varmaankin sen nimi on sitten Alley cat, ja ehkä myös police quest saattoi olla ensimmäisiä mutta silloin mentäisiin ajassa vielä enemmän taaksepäin.

Arwie
10.7.2002, 21:35:11
Jännittävää, juonellisesti huipputasoa ja haasteellista peliä, jota kutsutaan nykyäänkin Pasianssiksi.

Shai
11.7.2002, 12:09:46
Ensimmäinen PC peli jota pelasin oli muistaakseni Legendaarinen Alley Cat vai mikä lieneekään.

Amadeus III
11.7.2002, 12:40:27
Muistaakseni se oli joku cat niminen peli jossa mentiin kissalla kujalla, ja siellä piti mennä ikkunoista sisään joissa oli joku tehtävä aina. Toinen peli oli doomi jota pelasin päivät pitkät, sitä ei voinut lopettaa kesken koska se oli niin loistava.:D

Kurko
11.7.2002, 13:36:58
Kyllä niitä vaihtoehtoja on pari kipaletta. Joko Alley cat tai Ski or Die. En muista kumpaa ensin, mutta noista se on jompikumpi. Alley cat ja Ski or Die ovat kyllä loistavia pelejä vielä nykypäivänäkin.

Ilezki
11.7.2002, 14:41:28
Ensimmäinen? Älyllisesti erittäin haastava, loogista ajattelua vaativa, ei-niin-kovin-legendaarinen pasianssi! Sitten ensimmäinen jota kunnolla pelasin oli Legendaarinen Alley cat, ja myöskin Ducktales!:D niiden parissa kului joskus 90-luvun alussa illat rattoisasti.

samiloop
11.7.2002, 15:29:37
Jaaha. *miettii pään puhki*

Aivan, eli Alley Cat oli ensimmäisiä 386-aikojen pelejä, mutta 286-aikoina tuli pelattua Diggeriä! Oli siellä varmasti joku muu peli vielä aikaisemmin, mutta ei näytä muistavan millään.

Haprog
11.7.2002, 18:48:34
En ole varma mikä oli aivan ensimmäinen mutta muistaakseni joku näistä:

Prince of Persia (1 tai 2)
Doom 1
Rolling Ronny
Rampart
Raptor
Rise of the Triad (ROTT)
Maniac Mansion
Keen (6?)
Psycho (pinball)
Stunts
Supaplex

Saattoi olla joku. muu :huh:

Cloud
11.7.2002, 21:49:14
Kyllä ne alkupään pelit ovat jo unhoissa, luultavasti silloin 286:lla Digger, Capper sun muut ja Wolfenstein 3D
Ne oli niitä aikoja.... mega muistia, muutaman megahertsin prossu ja VGA oli huipputavaraa :D

Archux
13.7.2002, 16:41:02
Eka peli jota pelasin kaverin tuliterällä peeceellä (siihen asti meillä oli ollu vaan amigat), oli vissiin joku räiskintäpelin demoversio. En muista edes sen nimee mutta alkeellinen oli.

Toisaalta eräällä toisella kaverilla oli vielä vanhempi pc josta löyty mm. doom, wolf3d, the incredible machine, alone in the dark ja muita klassikoita. En ole aivan varma kumman koneella pelasin ensin.

The death Magic
13.7.2002, 18:00:00
Taisipa olla Wolfenstein 3-d ensimmäinen 3-d räiskintä.

urho
14.7.2002, 10:26:31
DUCKTALES. Aivan mahtava peli jota pelaan vielä joskus nykyäänkin.

//typo

Welc
14.7.2002, 14:10:26
Mahdotonta sanoa. Alley Cat, Ducktales, Ski or Die, Super Off-Road tms, sekä jokin ylhäältäpäin kuvattu tankkipeli lienevät ensimmäisten joukossa. Ellei sitten ollut jokin dos-pasianssi tai Nero 2000.

Edit:
Nyt vasta tuli mieleeni, jokin kummallinen muka-3D-sokkelopeli missä juostiin haamuja karkuun tms oli myös ensimmäisten joukossa. Nimestä ei hajuakaan.

Polar
14.7.2002, 14:30:33
Jos en aivan väärin muista, niin ensimmäinen pelaamani peli taisi olla micro-man (kyllä, se oli suuri hitti 386:lla)

RenTeR
15.7.2002, 12:27:36
Indiana Jones and the Fate of Atlantis omalla koneella, sitä ennen varmaan jotain Keeniä tai Larryä. (ei sitä oikein pelaamiseksi voi laskea).

Moneymaker
16.7.2002, 0:58:39
Jaah...Vai että ensimmäistä, no tuo historiallinen tapahtumahan sattui joskus v.1990-1992 välisenä aikana, kun oli jo noita tuon ajan "huimaavia" tietsikoita, niin mulle taidettiin ihan erehdyksessä ostaa Jazz JackRabbit-pelin erikoisdemo, olihan se kyllä aika rankka peli, mutta nykyään olen all :bored: out for those tasoloikka hyppelypeli shaissesta...:P

Falco
16.7.2002, 21:25:57
jaahas enpä osaa sanoa ehkäpä pasianssia? En muista kunnolla mutta joku sen tyylinen rutku pelihän se oli! :confused:

Theemu
22.7.2002, 12:29:51
A10 Tank Killer.

Jäänyt sellaiset traumat, etten lentosimuja jaksa nykyään enää ollenkaan.

Wing Commander 2 taas oli kovan luokan Kokemus.

Sonya
23.7.2002, 9:09:53
Eka peli jota pelasin?!
Hmm.. tais olla Supaplex tai Doom 1:nen.. en ole ihan varma, et kumpi..

yksisiipi
24.7.2002, 7:42:53
Ensimmäinen pelini lienee... Pacman vanhalla huyndai ponylla. Mustavalkoväreillä (tai keltastahan siinä oli). Sitten uudemman kerran sain koneen niin taisipa pelin nimi olla Wolfenstein 3d.
Mutta varsinainen peli-innostus lähti kun sain joskus muutamia vuosia sitten 200mhz koneen. Taisi pelaaminen tälläkertaa lähteä Red Alertista, Worms 2:sta tai GTA:sta.

RBelmont
25.7.2002, 15:58:48
Bubble Bobble. Todella kiehtova peli edelleen.

Hotaru
25.7.2002, 20:39:16
Hmmm... Se taisi olla tuo tyttöjen oma Tetris-peli.

Kassi
26.7.2002, 23:31:52
Taisi olla joko Doom tai sitten yksi legendaarisista Commander Keen -peleistä.

Tristam
27.7.2002, 0:02:48
Nyt tuli paha, eihän näitä voi hullukaan muistaa...

Taitaa olla niin että ensimmäinen peli jonka muistan ihan PC:llä on Police Quest 1. Se on kyllä vieläkin aivan loisto tavaraa.

auron_86
2.8.2002, 17:27:00
Joko Doom 1 tai Prince of Persia 1

Vince II
14.8.2002, 19:46:57
VOI kamala en muista ,mutta ehkä saattoi olla miinaharava.

kervi-chan
17.8.2002, 15:09:29
digger -85 286 AT:llä :P

Belwar
18.8.2002, 14:44:02
Doom3d.
Pelasin kaverin kanssa sen faijan kannettavalla Yhdessä.
Toinen ohjasi nuolilla ja toinen näpytti ampuma näppäintä :D
ja uskokaa pois, HAUSKAA OLI ;D ;D

Torspa
20.8.2002, 17:45:41
Eka pc peli jota pelasin oli doom.About 8vuotta sit.Iha hyvä mut en oikee oo koskaa innostonu siit et oisin pelannu siitä montaki tuntii ilman taukoo.Joskus pelailen sitä kyl vielki

Sensori
21.8.2002, 21:45:58
Ensimmäinen PC-peli jonka muistan on joku härö formulapeli, mutta ensimmäinen jonka nimenkin muistan taitaisi olla Empire. Olen aina pelannut strategiapelejä. Toisaalta, jos puhutaan C64:stä niin... En muista sieltäkään mitä ihan ensiksi pelasin. Commandon muistan, River raidin muistan, jonkun toisen lentopelin muistan, Robocopin muistan... Muistan myös monia muita, mutten muista mikä oli eka. Toisaalta, onhan aina Macintoshikin jolla pelasin myös ties mitä pelejä. Enkä muista niiden nimiä ollenkaan.

DjCloud
23.8.2002, 22:20:56
minulla oli legendaarinen wolfenstein kaverin kansa hakattiin joka äivä joku 100 kertaa läpi toinen rämpäsi MLI (pelinkoodi) muistan sen vieläkin ;D ja sitten pelasin aina keeniä se oli HUIPPU! myös :)

Supah
27.8.2002, 8:18:42
Pelihän oli Commander keen :D ja pyörittimenä toimi 386
Ja tuo taisi tapahtua noin 8 vuotta sitten tuo commander keen oli kyllä klassikko mutta kyllästyin siihen sen jälkeen kun pelasin zoolia tai kaverilla doomia

Rachel
28.8.2002, 8:39:57
Ala-asteella tietsikkaluokassa saatiin joskus pelata ja siellä pääsin tutustumaan sellaisiin peleihin kuin Captain Comic ja Alley Cat. Hyviä pelejä molemmat. Mutta ehdoton suosikkini oli Prince of Persia. Vieläkin olen sitä mieltä että se on huippupeli. :)

Toia
28.8.2002, 8:48:37
Oi ku kivaa :D
No mä pelasin pienenä sellasta lintu peliä jossa sellanen pikkulintu lensi ja piti väistellä kaiken maailman esineitä tai toisia lintuja :D
Mä rakastin sitä PC peliä pienenä :lovetus:

Awna
5.9.2002, 10:34:01
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards. :) Siskoni pakottivat minua pelaamaan sitä, ja siitä opin myös TODELLA hyödyllistä englantia... :)

Ultimate3
5.9.2002, 15:37:28
öh.... mitähän ne oli :huh:

No pelasin kuitenkin alkuajoilla jotain pasianssia ja destruction derbyä :D

Malc
5.9.2002, 19:16:48
Ensimmäinen peli jota pelasin taisi olla Commander Keen vai oliko se Jazz Jackrabbit...En muista

Ra
5.9.2002, 19:36:20
Originally posted by Arwen
Jännittävää, juonellisesti huipputasoa ja haasteellista peliä, jota kutsutaan nykyäänkin Pasianssiksi.

Veit sanat suustani :D.

DestruX
8.9.2002, 18:04:19
ensimmäinen peli taisi olla Slipstream kunnon tietokoneella.. jos commodore 64 lasketaan PC:ksi, niin taisi olla joku jossa valittiin ensin 5 hahmoa ja niillä seikkailtiin ympäriinsä.. ei muistu nimi mieleen, mutta upeet grafiikat oli :D

volt
10.9.2002, 14:11:32
Jahas, viestini näköjään poistettiin :D Hyvä niin, se olikin vähän vajaa. Yritänpä pistää kunnon vastauksen tällä kertaa.

Tuota noin, ihan tarkasti en muista mitä PC-peliä ensimmäisenä pelasin (siitä on jo aikaa), mutta luultavasti joku seuraavista peleistä.
Koska en itse konetta silloin joskus omistanut, jouduin käymään kaverin luona pelamassa. Tutustuin sellaisiin peleihin kuten: Street Rod, Giana Sisters, Hunter jne. Luultavasti noista Street Rod oli ensimmäinen pelini, koska muistan pelaneeni sitä aika paljon.

Chastity Rowan
13.9.2002, 12:19:50
=D Tai olla Evo. Pelasin sitä emulaattorin kautta. muita en nyt keksi. Toinen tais olla Sims. =D

Hessu
14.9.2002, 9:57:33
Steel Empires, Doom, Skee or Die... joku noista taisi olla

Belgarath89
10.10.2002, 14:04:59
Ite pelasin sellaista räiskintäpelien kuningasta, ei sen pelin voittanutta, legenda, voittamaton, kuolemattoman iätön, kaunis, loistelias (ei tosinkaan graafisesti), sitä veren lentoa ei voinut vastustaa entä niitä aseen valikoimia.
Ai mistäkö puhun?
no tottakai: DOOM IIIsta. :ooh:

Adl2000
12.10.2002, 7:30:47
Äh, se oli joku C64 klassikko... Kaverilla oli kokonainen boksi lerppuja täynnä... Saattoi olla peräti Stunts...

hmm...Enpä nyt tiedä lasketaanko C64 PC:ksi...olkoot tämä nyt tässä, vaikka olettaisinkin topicin käsittelevän IBM-PC (eli nykytietokone)-pelejä. -Ilezki
No minäkin ajattelin että tämä olisi IBM-PC topic, mutta onhan C64:kin PC. Commorore Personal Computers taitaa lukea sen päälläkin. Mutta tosiaan, ei muuteta ketjun luonnetta vaan pistäkää niitä ensimmäisiä PC-pelejä. -Kurko

Prometheus
15.10.2002, 16:03:48
PC oli toinen koneeni. Ja sen ensimmäistä peliä taisin pelata vuonna -no miten mä en muista sitä vuotta-. Peli oli TIM (The Incredible Machine). Siinähän oli niitä kaikkia cooleja puzzleja kuten vaikka ammu kaikkia palloja pyssyllä ennen kuin ne tippuu. Tämä taitaa olla suhteessa aika uusi peli noihin muihin verrattuna, mutta kun kauan aikaa oli ensin toi amiga.

Vähän tämän jälkeen sain pelailtua vanhempia pelejä esim. Keenejä. Doomeja ja Wolfensteinejäkin kokeilin, mutta en perustanu enkä kyllä perusta vieläkään paljoakaan shoot 'em up-peleistä. x---------x TIM oli kuiteski siis eka.

//minua haittaa....

Fan
16.10.2002, 0:57:27
Olisko ollu joku Doom 2 tai joku muu en oo ihan varma

Senshi
23.10.2002, 20:44:27
tais olla pasianssi.. sitten kun vähän edistyin siirryin jo suosikki peli sarjaani Tomb Raider:D niitä onkin sitten pelailtu ihan toistenkin edestä :)

Da-
23.10.2002, 22:06:17
Ellen nyt ole täysin dementoitunut se tais olla Prince of Percia, Doom 1, sim city tai duck tales.. kumminkin pelasin sitä joskus pikkunassikkana kaverin hienolla ja huippunopealla 286:lla :D

Juliet
24.10.2002, 15:53:03
Hmm.. tätä pitää kyllä miettiä toden teolla... Varmaan ensimmäiset pelit on ollut jotain pasiansseja sun muita, ihan kunnon peleistä se oli joku Zeldan tapainen peli. Mikä lie ollut, mene ja tiedä... Olin nimittäin vain muutaman vuoden ikäinen sitä pelatessani. Sen vain muistan, että hajoitin sen pelin jotenkin ja sitten oli veli hyyyyvin vihainen... :D Sitten tuli luultavasti jotkut alkeelliset disneyn pelit, Lion kingit, Aladdinit ja Jungle bookit. Varmaksi en mene kuitenkaan sanomaan, olen tietokonetta pelannut niin kauan kuin muistan.

Tar_Minastir
16.11.2002, 11:30:09
Very ensimmäinen peli taisi olla UFO: Enemy Unknown Kaverin koneella, ensimmäinen omalla koneella enemmän pelattu peli oli Doom 1

Vodoun
24.11.2002, 20:55:31
kommoromu nyt ei ole PC, mutta kyllä mä lasken sen tietokoneiden piiriin. Pelasin sillä semmosta pallo peliä, missä meni jonossa 5 palloa, ja niillä piti väistellä esteitä.
Ihan PC peli tais olla Wacky Wheels, jossa elukat ajaa rallia. Se oli hyvä peli!

Sami Tonberry
25.11.2002, 12:11:33
Ensimmäinen peli jota pelasin 386:llani silloin kun sen sain tutultani niin oli Stunt Driver:
eli Stunt Driver oli ja on edelleenkin sellainen ajopeli, jossa äänet olivat silloiset elikkä piipetipiip ja niin edelleen....

Se oli kyllä "tykkipeli" niin silloin aatamin ajoilla.

Feamor
27.11.2002, 16:11:27
eka pel itais olla joku Pac man tai Pasianssi,mutta Warcraft 2 oli myös jotain ekoja pelejä. ;)

sketsie
4.12.2002, 15:18:56
Taitaa olla tuo Doom 1....ihan lekendaarinen peli kylä voi sanoa.. :)

nox
4.12.2002, 16:26:58
Mikäli en väärin muista niin se oli serkullani kokeilema Tie Fighter, jota en osannut ollenkaan. Voi olla että jotain muutakin tuli pelattua ennen sitä mutta tuosta on virallinen muistikuva. Minulla oli Amiga 500 enkä katsellut noihin PC:n penteleihin päin silloin.

Kurt Zisa
4.12.2002, 18:34:32
Mulla tuli tietokoneen mukana pari peliä ja ensinmäisenä pelasin moto raceria.

Ultimate3
4.12.2002, 20:49:10
Se oli joku timon ja Pumba kun kaverini sai juuri ostettua semmosen samaan aikaan kuin se sai tietokoneen. Myös Destruction Derby oli myös ensimmäisten joukossa.

Hawkeye
10.12.2002, 10:18:37
Helsingissä ollessani joskus 4-5 vuotiaana pelasin jotain ihme moottoripyöräpeliä. En tiedä/muista nimeä, mutta oli se kuitenkin hyvä peli silloin. Toinen oli tykkipeli! Se se vasta vänkä peli olikin. Ja kun piti päästää velipoikakin pelaamaan niin minä siirryin nintendon pariin pelaamaan mario bros 3:sta :D

Eliroaero
12.12.2002, 1:04:16
Jaa... *kelaa aikaa takaperin*

Se tais olla joko Alley cat (He he :D) tai Tetris jompikumpi.

Jeth
14.12.2002, 12:33:12
Muistaakseni se oli Alley Cat

Zarin
15.12.2002, 10:34:39
Tämä on aika hankala...olen pelannut PC:llä aika pienestä lähtien, ja menneisyyten mahtuu paljon niin tunnetumpia kuin tuntemattomampia pelejä. Ainakin yksi niistä ensimmäisitä voisi olla Prince of Persia tahi joku Konamin vanha Turtles-peli.

Type-R
15.12.2002, 20:13:38
Ensimmäinen peli jota pelasin oli Alley cat. Siinä piti hyppiä talojen ikkunoista sisään ja käydä syömässä akvaarioista kaloja, repiä verhoja ym. Se tuntui silloin uskomattoman hyvältä...

R'lyeh
5.1.2003, 19:19:46
Alley Cat näkyy olevan aika legendaarinen, ja muistelen itsekkin, että tuo peli saattoi hyvinkin olla ensimmäinen kosketus tietokonepelien ihmeelliseen (sekä bugiseen) maailmaan. Myös Sim Cityä pelasimme ala-asteella opettajan johdolla, oi niitä vanhoja hyviä aikoja.

silent_deadly
5.1.2003, 19:23:27
Taitaapi olla tuo Prince of persia. Se oli kyllä aika huba peli. Varsinki ne miekkailukohdat. Jee.

Von Wiensburgh
4.2.2003, 9:44:01
Commander Keen 1 tais olla eka PC peli, mitä pelasin. Kaverilla oli se PC:llä ja mulla oli vain Amiga ja se oli kivaa päästä pelaamaan oikein PC pelejä.
En toisin pelaa juurikaan PC:llä nykyäänkään. Oon konsoli-ihminen. Neverwinterin pelaan ja se siitä sitten

bigspin
4.2.2003, 16:00:39
No Prince of Persia nimistä peliä pelasin ja stunttia sekä commandor keen:iä.Nuo kaikki kolme on aivan huippuja pelejä vieläkin ja varsinkin silloin kun eka kertaa koitin :eek:
Myös Zoom niminen peli oli hyvä ja vieläkin se on tallessa korpulla =)

PhoenixFlame
2.3.2003, 16:28:15
Pasianssi ja Keen. Ikää oli abaut seittemän ja hups vaa, oho. "Mikäs tälle sedän koneelle tuli? Häh? Oho ruutu mustana?" Ja eiku tietokone asentaja paikalle ja meikälle traumoi tietokoneista.

Jubar
2.3.2003, 18:58:17
Ensimmäinen tietokonepeli, jota pelasin, oli varmaan luokkaa Giana Sisters. Ensimmäinen PC:llä pelaamani peli taisi olla Croc. Peli oli ihan hauska, mutta ohjaustuntuma tökki ja tylsä tasosuunnittelu turhautti, varsinkin kun vaihtoehtona oli Nintendo 64:n Super Mario 64.

Dragonleo
3.3.2003, 17:03:26
Mikäli oikein muistan, se on ollut Prince of Persia, jonka olen tähän päivään mennessä pelannut läpi lukemattomia kertoja. Muistan myös ensimmäisiä kertoja tietokonetta käyttäessäni pelanneeni Commander Keen 4-nimistä peliä. Myöhemmin olen haalinut itselleni joka ainoan osan kyseisestä pelistä :D
Jokin Pacmanin outo versio oli myös ensimmäisiä pelejä, joita pääsin kokeilemaan... Ensimmäisiin peleihin kuului myös jokin kumma Kissa-Hiiri-peli, jossa hiirellä piti vangita kissoja mahdollisimman pieneen tilaan näin muuttaen niitä juustoiksi. Tämä peli oli silloin joskus aivan ylivoimainen ensimmäisen yhdeksän tason jälkeen.
Jostain syystä sen jälkeen minulla oli kaikenlaisessa pelaamisessa pidempi tauko, mutta kiitos serkkuni, pääsin yksi kaunis päivä koettamaan Street Fighter 2:n ensimäisiä versioita. Sitä hakattiinkin sitten yötä päivää, kunnes innostus laski.

freyelise
12.3.2003, 17:58:11
Ihka ensimmäinen peli oli microsoftin multimedia golf!! Siinä vasta laatu latinki. Tuli koneen mukana (P90) ja kesti koneella jopa pari kuukautta kunnes ketään ei enää kiinnostanut. Niin, tuskin tämä jää kenellekään mieleen..

ceeb
26.3.2003, 13:11:05
Prince of Persia näin nopeasti muisteltuna. Aivan älyttömän hyvä mutta myös haastetta antava peli. Kaikille jotka eivät ole tätä peliä pelanneet tai edes kuulleet niin tulista ruoskaa ja kuritutusta seuraavat 10 vuotta.

Barret_87
4.4.2003, 12:27:26
ensimmäinen peli jota pelasin oli Prince of Persia.
Pelasin sitä isäni ensimmäisellä tietokoneella joskus 10v sitten

Lazuli
8.4.2003, 6:32:02
Ensimmäinen pc:llä pelaamani peli on cat (voi olla tuo edellä mainittu alley cat), pelasin sitä koulun titokoneella 1 luokalla, seitsemän vuotta sitten. :D Cat:issa päähahmona on tietysti kissa (väriltään sininen) muistan vielä siitä sen verran että siinä hypittiin ikkunoista sisään ja jossain välissä yritettiin pelastaa oranssi naaras kissa

joakim
16.4.2003, 12:54:05
mä pelasin ekana kommander keen 2

Yose
19.4.2003, 21:24:25
Eka peli, jota pelasin on se legendaarinen Doom, ja silloin kun sitä pelasin olin aivan hullaantunut kyseiseen peliin.

Illuusia
2.5.2003, 20:37:49
Jos ei iänikuista pikkupeliä (luonnollisesti erittäin huvittavaa sellaista) Ski Or Die:ta lasketa, ensimmäinen pelini taisi olla Tomb Raider... I tai II, en muista, enkä edelleenkään ole päässyt kumpaakaan läpi >.<

merisielu
3.5.2003, 7:58:31
Alley cat ja Larry I..että ne oli hüviä aikoja ne..pelasin tota ensinmainittua viimeks eilen serkun luona, tuli kyl sellasia nostalgiafiiliksiä että..

Gabriel
3.5.2003, 13:29:24
En muista mitenkään varmasti, mutta se taisi olla Kallion kirjaston koneilla pelaamani Command & Conquer: Red Alert. Se oli erinomainen peli se, ja pidän siitä nykyisinkin vaikka se nykyskaalalla onkin vähän niin ja näin...
...Toinen peli josta pidän hyvin paljon ja joka oli ensimmäisten pelaamien PC-pelien joukossa oli "Vaaleanpunaisen pantterin seikkailut" tai jotain sinne päin. Se käsitteli joka tapauksessa Vaaleanpunaista pantteria ja oli sellaista etsivätyötä maailman halki, oikein hauskasti toteutettuna. Ensin käytiin Englannissa, sitten Egyptissä...en muista minne jatkettiin, mutta käytiin myös Tiibetissä ja Kiinassa. Muistaako kukaan mikä peli oli kyseessä? Tahtoisin tietää nimen, sillä olisin enemmän kuin iloinen jos saisin sen pelin käsiini.

StrongBad
13.5.2003, 12:59:32
Minun eka pelini tietokoneella taisi olla legendaarinen Kyrandia3!
Sain koneeni mukana jonkun oudon pelikokoelma jutskan (olisko ollut megapack6?) Siinä oli muitakin pelejä mutta jostain syystä kokeilin kyrandiaa ekana... :D Se kone oli 133mhz pena ja 32mt muistia (tai jotain). Sillä kokoonpanolla pyöritti jokaista peliä mitä oli olemassa...Ai niitä aikoja... ;D

PS:Minulla ei ollut alkuaikoina muuta kuin konsoleita (alkaen NES)

Ken_Masters
14.5.2003, 21:32:26
Tämäon vaikea kysymys. Se taisi olla joku sharewarepeli, niinkuin Agent006 tai Commander Keen tai Bio Menace, juu se oli Bio Menace. Kun me asutiin silloin Tuusulassa (lähellä Helsinkiä)Niin me käytiin aina ostamassa Filmtown:sta sharewareja, kun ei ollut kokonaisia, hetki eikös Commodore64 ole tietokone...jos se lasketaan niin eka pelattu peli oli Digdug!!!

Z-e-r-o
15.5.2003, 21:17:30
Hmm.. aikaisinta PC peliä mitä pelasin en kyllä muista mutta aikaisinta omalla tietokoneella pelattu peli olisi varmaan Sim City (se alkuperäinen) tai sitten niitä jotain lastepelejä. Syndicate (Bullfrogin tekemä) on myös hyvin "aikaisin" pelattu peli.

Tietty jos Pasianssi nyt peliksi lasketaan niin se tietysti :D.

gorppi
28.5.2003, 16:14:25
Ellen nyt aivan väärin muista, ensimmäinen peli jota pelasin taisi olla Prince of Persia. Oli se kyllä hieno peli siihen aikaan, ei voi muuta sanoa. :) Oli vaan vähän vaikea pienelle miehelle siihen aikaan.

Frodo
28.5.2003, 17:56:38
Taisi olla Doom, jota piti aina päästä rytkyttämään kaverin luona.Ensimmäisen episodin viimeisen kentän kaksi päälle rynnivää punaista (kyllä ne kuitenkin enemmän vaaleanpunaisilta näyttivät) demonia onnistuivat järkyttämään pientä mieltä ja aiheuttamaan kauheita pelkoja ja painajaisia (nykyään "pinkki-paholaiset" kyllä kuolevat moottorisahan terästä.).

The Mynthon Fighter
30.5.2003, 15:57:12
GTA 1... hienoa kaahailua jos ei grafiikalla ole väliä.

tkorpe
4.6.2003, 21:02:04
Teeveestä tuttu Hugo (kai). Siinä oli vain kaksi kenttää, juna ja vuori. Enkä päässyt sitä koskaan läpi, sillä en päässyt vuoressa ylemmälle tasolle. :cry:
Huiman kolmen levykkeen ISO peli.
Silloin kun se saatiin, niin Doomista ei vielä tiedetty mitään...

En ole aivan varma, se oli TIM tai Hugo. :huh:

Jantteri
7.6.2003, 18:56:30
Eka peli...

Day of the tentacle
Doom
Prince of persia 1
Rampart
Scorched Earth

Joku näistä...

En muista pelasin ukon kanssa aina näitä 486: sella

Ferithem
7.6.2003, 19:32:41
Noin yhdeksän vuotta sitten, ja peli oli jokin Aladdin Puuhastudio. Valitettavasti joku älykääpiö tunki sen tulostimen väliin ja minä pikkuinen kakara itkin koko sen päivän.

Lizia
8.6.2003, 21:57:33
Aluksi en ollut varma mikä se niistä monista klassikoista olikaan, mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin taisipa se olla Blues Brothers. Voi niitä aikoja! Se peli oli niin hyvä silloin. Myöhemmin olen päässyt sitä koittamaan ja kyllä tulee muistoja mieleen.

Raika
9.6.2003, 13:49:19
Todella vaikea muistaa. Olisikohan ollut Duke Nukem 3D tai Shadow Warrior mitä ensimmäisen pelasin. Doomi taisi tulla sitten näiden jälkeen. Half-Life oli myös niitä ensimmäisiä, joita tuli pelattua. Silloin kun en omistanut konetta ja kaverillani oli aika valikoitunut maku noiden pelien suhteen (autopeli-friikki), niin kuljin askeleen jäljessä näiden räiskintöjen suhteen.

Migelus
9.6.2003, 13:52:37
Sen täytyy olla kyllä Aleey Cat tai tetrix papan jollain ikivanhalla PC:llä.. Eipä tainnut edes olla värinäyttöllä varustettu :) Se oli sitä 80-90-luvun vaihdetta.. Voi niitä aikoja =)

BlackWalzi
12.6.2003, 16:45:15
Hmm jos ottaa siitä mitä omalla koneel (kaverin koneelta en kyllä muista) niin se o varmaa Larry 2 tai Supaplex
Vanha kone o vieläki talles ja kummatki pelit siinä :)

X.Auron.X
15.6.2003, 14:40:55
Ensimmäinen pc peli jota pelasin oli korpulla oleva outo avaruuspeli, jossa vain ammutiin meteoriittejä ja kerätiin pisteitä. Edes Parhaat pelaajaat listaa ei ollut ilman nettiä. Ensimmäinen kunnon pc peli jota pelasin oli doom jos nyt sitäkään voi kunnon pc peliksi sanoa :).Ja tämä avaruuspelikin oli omalta kaverin koneelta en edes muista.................

Seto
16.6.2003, 15:32:04
Wolfenstein se oli ja heti perään Doom

Rose *Valkea Neito*
19.6.2003, 16:45:44
Hmm....taisi olla Doom III, tai sitten Commander Keen...tai sitten se oli peräti Outrun(tai jotakin), jonkinsortin autopeli...ja olihan vielä yksi peli, joku mikälie labyrintti juttu ja sitten siinä oli joku velho joka taiko jotakin tulipalloja(sönköttää...), sekä siinä oli KUNNON silimäntappo värit...:D*muistaa vieläkin pelistä aiheutuneet päänsäryt*

Seto
19.6.2003, 21:52:16
Originally posted by Rose *Valkea Neito*
Hmm....taisi olla Doom III, tai sitten Commander Keen...tai sitten se oli peräti Outrun(tai jotakin), jonkinsortin autopeli...
http://image.com.com/gamespot/images/2003/gba/segagallery/0604/sega_screen007.jpg

Jep, Outrun. Enpä muistanut ite mainita peliä ollenkaan. Pelissähän painettiin talla pohjaan, väisteltiin autoja ja valittiin sitten uusi reitti kun tie haarautui. Maisemat vaihtui jne. Vieläkin muistuu mieleen ne musiikit. :)

ja olihan vielä yksi peli, joku mikälie labyrintti juttu ja sitten siinä oli joku velho joka taiko jotakin tulipalloja(sönköttää...), sekä siinä oli KUNNON silimäntappo värit...:D*muistaa vieläkin pelistä aiheutuneet päänsäryt*...

Itsekin olen pelannut jotain velhopeliä. Oisko ollu joku Cauldron niminen.. Pelipaketissa tais olla joku pata ja sammakko. En muista tarkemmin, kun siitä onkin monta monta vuotta.. Kuitenkin sivulta päin kuvattu, pirun vaikea ja sillä velholla pystyi ampumaan jotain kuten sanoit.. Voi kyllä olla ettei puhuta samasta pelistä.

Postauksestasi tuli vielä mieleen yksi avaruuspeli, jonka nimi ei muistu mieleen. Alusta ei voinut pysäyttää, pystyi vain ohjaamaan vasemmalle ja oikealle. Vastassa oli jonkin sortin turretteja ja tykkejä. Välillä pääsi etenemään "putkessa", jossa pystyi väistelemään vihuja "putken" reunoja pitkin. Jos jollekin tulee mieleen nimi niin postailkee..

gosu
19.6.2003, 22:15:05
En ole nyt täysin varma, mutta ensimmäisenä pelasin wolfenstainia tai ski or die:ta olin niin pikkuinen niin en todellakaan muista, vai olikohan se sittenkin simcity :)

Raika
20.6.2003, 1:18:20
Originally posted by Demonray
En ole nyt täysin varma, mutta ensimmäisenä pelasin wolfenstainia tai ski or die:ta olin niin pikkuinen niin en todellakaan muista, vai olikohan se sittenkin simcity :)

Kas kummaa, et pelannutkaan ensimmäisenä cs:ää? :P Minä kun luulin, että Rauski on osa juuri sitä niin surullisen kuuluisaa cs-pelaaja_(lue: peelooja)_stereotypiaa. Muutama kuukausi taaksepäin kävin lanzor-tietokonetapahtumassa, jossa oli näitä henkilöitä aika rutkasti.

Tuntomerkit:

- 3 päivää kestäneillä laneilla en nähnyt heidän muuta peliä pelaavan, kuin cs:ää.
- Jos he eivät pelanneet cs:ää, he katsoivat koneeltaan cs-demoja/videoita.
- Keski-ikä noin 13v.

Henkilölle tyypillistä:

- Pelaa cs:ää
- Kehuu cs:ää ja olennaisesti, haukkuu muita räiskintäpelejä.
- Jos haukut cs:ää, vastalauseeksi kuulet: "Et vaan osaa pelata!" tjsp
- CB-statuksen jatkuva uteleminen.
- Jos haukut jotain pelaajaa, vastaukseksi kuulet: "Oon sentään top 50 klaanissa @ cb!!11"

Ja minä kun ajattelin näiden tuntomerkkien täsmäävän Rauskiin täydellisesti. Tämäpä tuli yllätyksenä. Kyllä minä Rauskilta vielä joku päivä kiristän tämän tiedon... (sinähän pelasit cs:ää ensimmäisenä pelinäsi, kun kerran minä niin sanon! :P)

Xuador
24.6.2003, 23:56:37
kyl se varmaa on tää kuuluisa pasianssi joka oli ensimmäinen peli enkä ole sitä sen koomin pelannu

Zell
7.7.2003, 13:08:20
Jaa-a että ihan eka peli? :huh: No se tais olla keen (1,2 tai 3).

Kookasi
6.8.2003, 14:21:28
Miinaharavaa mutsin tiasalla sen työpaikalla muinoin. Jos tuota ei nyt kunnon peliksi lasketa, niin sitten serkulla Heroes of Might and Magic 2, joka lumosi minut aivan täysin. Kyseisen pelin takia hankin aikoinani myös ensimmäisen tietokoneeni, mutten loppujen lopulta itse peliä koskaan ostanut - HoM&M 3 oli tuolloin jo ilmestynyt, joten hommasin sen.

Arvothawizard
8.8.2003, 21:20:33
eka pc peli oli kun olin 4 v pelasin win. mikä lie version
formulaa

Tommistus
11.8.2003, 0:45:50
Pakko myöntää että se oli klassikko-taktikointi miinaharava. Sitten tulivat WC2 aj muut vähän paremmat pelit. Pelasin enne enemmän konsoleilla kuin tietokoneilla.

Blood Omen
21.8.2003, 20:15:17
joku jack rabbit se oli....

Arma
26.8.2003, 8:31:41
Hihii. Ensimmäinen PC-peli jota pelasin on pasianssi. Siinä katsokaa ei voi huijata. No jos kysytään kunnon pelistä taitaa se olla joku - nimeä en muista - lastenpeli, joka tuli koneen mukana... olisikohan se ollut englanninkielinen lastentarha.

Gerad
26.8.2003, 8:48:23
Ensimmäisenä pc pelinä taisi olla Wolfensein 3d tai sitten Alley Cat. Tosin se myös saattaa olla tämä klassinen erittäinkovan strategian ystäville suunnattu miinaharava, jota muistaakseni pelasin joskus ihan pienenä (4v) kummisetäni työpaikalla kun siellä oli hieno tietokonen jossa ihan windows jopa. Tosin vaikeukisa tuotti pieni ja kömpelö sarjaportti hiiri ja se että en nähnyt kunnolla pöydälle jolla se oli. :P

Uber Weapon
26.8.2003, 8:53:02
Oisko ollut Larry? Tai vastaavasti Space Quest... En himskatti muista. Ihan varmasti se oli minun setäni kämpässä. Koska hänellä oli puucee jo silloin kuin muut semmoisista vain haaveilivat. Oli meistä (kuusnepan käyttäjistä) uskomatonta että siinä oli SISÄINEN levy?! Voi niitä aikoja...

Setä oli lapsirakas ja kaikkee vaikkei hänellä silloin ollut muksuja oli hän hankkinut tietokoneeseensa ihan meitä sukulaispenskoja varten joitain pelejä. Tai jollei ollut Lärry eikä Speis Kuest niin sitten se oli joku lentosimu.

Tommi
26.8.2003, 12:47:09
En edes muista pelin nimeä, joku tekstipohjanen räpellys 086:lla. Oi niitä aikoja kuin 286:lla pääsi pelaan jo pelejä _hienoilla_ grafiikoilla...

Ze Shoopuf
26.8.2003, 15:54:45
Karhu-virtuaalikirja. Ihan oikeista peleistä otetaan ensimmäiseksi varmaan Afrikan Safarit.

Dezibeli
31.8.2003, 19:38:19
Minä muistan, että olin n. 5-vuotias kun menin kaverilleni pelaamaan tietokoneella jotain ihme dino/lohikäärme tasohyppely peliä.
Pelissä oli kaksi dinoa, vihreä ja... ja sininen! Pelin, sekä niiden dinojen nimi, oli joku hassu. Joku Bubble jotain.

Muistan ,että yhdessä maassa dinot taistelivat kuplia vastaan. Silloin minusta tuli pahasti peliriippuvainen, ja sellainen olen vieläkin.
Hitto, kun en muista sen pelin nimeä.

Tommi
31.8.2003, 21:14:10
Alkujaan kirjoittanut Désirée La'Esurio
Minä muistan, että olin n. 5-vuotias kun menin kaverilleni pelaamaan tietokoneella jotain ihme dino/lohikäärme tasohyppely peliä.
Pelissä oli kaksi dinoa, vihreä ja... ja sininen! Pelin, sekä niiden dinojen nimi, oli joku hassu. Joku Bubble jotain.

Muistan ,että yhdessä maassa dinot taistelivat kuplia vastaan. Silloin minusta tuli pahasti peliriippuvainen, ja sellainen olen vieläkin.
Hitto, kun en muista sen pelin nimeä.

Bubble Bobble! Pelistä löytyy kattavat sivut osoitteesta: http://taito.overclocked.org/

nappa
31.8.2003, 21:27:03
Stunt (vai Stunts?). Ihan kamala, ja hirvittävät äänet. Mutta hauskaa oli.

LizzieFox
4.9.2003, 8:51:09
Kyllä minä taisin Duke Nukem:ia pelata ensimmäistä kertaa pelatessani tietokoneella. Toinen saattoi olla Flipper. Semmoinen kamalan vanha Flipperi. Tai sitten Prince tai joku semmoinen. En muista koska siitä on jo niin paljon aikaa.

Auron, The Hero
5.9.2003, 20:12:10
Oh, Minulla oli MDK. Se on nyt hyvin vanha ja naarmuinen! Mutta nyt minä pelaan Ice Wind Dalea tietokoneella.

Evil Zack
6.9.2003, 18:24:30
Ensimmäiset pelit mitä pc:llä pelasin taisivat olla Command & Conquer ja Duke Nukem. Pelasin tuota C&C:tä mummollani viime kuussa ja kyllä se vieläkin hyvältä tuntuu, tosin hiukan jälkeen jääneeltä, jos näihin nykyajan strategioihin vertaa...

Jubei
15.9.2003, 7:30:04
Eka...toi oli paha, koska mun kaikkien aikojen ensimmäinen tietokonepeli oli KEEN1 ;D Se näytti sillon tosi hyvältä, kun pelasin ekaa kertaa. Nyt se peli on syvältä ;)

Miyuki
16.9.2003, 14:03:22
Pelasin ekaa kertaa vapaatakenttää,joka on korttipeli (jos joku ei tiedä),tietokoneella.

Sepeh
20.9.2003, 18:18:48
Omalla koneella ensimmäinen oli Tomb Raider tai Worms 2, muuten taisi olla räiskintä-legenda Doom.

Guha
23.9.2003, 19:04:09
Pelasin ensimmäisen kerran n:10v sitten Mario ykköstä. (on muuten mario ja snes tallessa ja toiminnassa viäkin).

Yoni
29.9.2003, 13:41:23
Aiai....on siitä kyllä aikaa.....voivoi...siitä on ainakin 10 vuotta aikaa....huoh.... tietokonepelineitsyyteni menetin sellaiselle upealle klassikolle nimeltä Pacman! :P Aijai....

Ceassa
13.10.2003, 10:17:53
Ikivanhalla ja antiikkisella koneellamme taisi joskus vuonna yksi ja kaksi olla jokin Doomintapaisen räiskinnän demoversio, jota muistan hakanneeni paljon. Oi että se limaisten hirviöiden silmitön tappaminen oli niin kivaa, mutta vielä enemmän pidin kenttiin piilotetuista salaisista huoneista, joita etsin aina urakalla ja melkein kaikki tulinkin löytäneeksi. En millään muista pelin nimeä ja sen vanhan koneemmekin olemme jo menneet hävittämään, mutta voisi yrittää kaivaa pelin jostain esiin, olisi hauska nähdä että onko se nyt enää vuosien jälkeen niin hieno tapaus laisinkaan.

Ensimmäisinä PC-peleinä tulevat myös luonnollisesti nämä kaiken maailman pasianssit ja miinaharavat, jotka olivat myös kovin ihmeellisiä pelejä tuolloin aikoinaan. Ja Keenit, oijoi. Niitäkin muistan jostain imutelleeni ja pelanneeni aivan tohkeissani. Jokin toinen tasohyppelypeli oli myös kovasti mieleeni, mutta mitään suurempia muistikuvia en kyllä saa tähän hätään muistumaan.

Moonstone
16.10.2003, 12:38:19
Ihan ensimmäinen tietokoneella pelattu peli oli Windows 95:ssa oleva muistipeli. Jos kaupallisia pelejä kysytään niin taisi olla ajopeli nimeltä Screamer.

Se muistipeli oli muuten silloin hyvä (siis silloin joskus 95...96) kun en ollut pelannut parempiakaan puuceellä.

Anima
16.10.2003, 18:52:13
Hmm...taisi olla Doom, Keen 4 tai Duke Nukem 3d

Hellenic
17.10.2003, 10:38:18
Hmm... Taisi olla Stunts.
Joskus 7 vuotiaana, se oli kaverin 486:lla.

Kun sitten sain oman koneen, sillä ensimmäinen peli jota pelasin oli Need For Speed II Special Edition :D

forever_child
21.10.2003, 15:27:32
Taisi olla joku Freddy fish niminen peli. Tai joku muu tuollainen lastenpeli. Muistan kun ostimme ensimmäisen tietokoneen, saimme muutaman levyn jossa oli erilaisia pelejä. En ole varma mitä pelasin ensimmäisenä.

Geric
23.10.2003, 14:36:02
Tais olla joku supermario,tai doom. :)

Bodom
25.10.2003, 17:55:29
Mulla tais olla Chicago 90.. Ihan kiva takaa-ajopeli, vaikkakin kankea ku mikä! Sitte taiskin tulla Captain Comic tai Doom 1... Noita ainakin muistelisin.. Myös Indy 3 oli aika alussa.

korppis
25.10.2003, 18:05:33
Ski or Die oli peli jota pelasin ekana. Sinä aikoina se oli todella kivaa pelattavaa, mutta nykyajan peleihin verrattu se on täyttä moskaa. Mutta peli on vieläkin legenda. Minulla on jopa se koneellani, niin mahtava peli se on vieläkin :D

Niera Kuuranpoika
25.10.2003, 19:20:02
Ensimmäinen pc-peli jota muistan pelanneeni taisi olla Aladdin vuonna 1995. Mahdollisesti olen saattanut pelata aikaisemmin jotain kaverien luona, mutta ei ole ainakaan jäänyt mieleen. Joten sanottakoon että Aladdin oli ensimmäinen.

Dimmy
26.10.2003, 9:10:38
Oletan että Commandore 64 pelejä ei lasketa tässä tapauksessa, niissä se oli joku C-kasetilta ladattava avaruusalus ammuskelu, nimestä ei aavistustakaan sillä taisin olla maks. 4-vuotias silloin. Muistikuvat rajoittuvat siihen etten koskaan päässyt 10 sekunttia pidemmälle.

Jouduin itseasiassa miettimään pitkään että mikä peli oli kyseessä, mutta muistuihan se sieltä. Ensimmäinen pelaamani PC-peli oli Xenon. Avaruusalus ammuskelu tuokin. Ylöspäin rullaava näyttö ja alukseen pystyi ostamaan lisäaseita kaupoista. Pelasin sitä kaverin koneella jossa oli mustavalko näyttö joka muuten loi peliin ihan oman tunnelman.

//:Tulipahan tuosta jostain alempana olevasta viestistä flashback jossa pelaan naapureilla juuri tuota kyseistä kissa-peliä ja froggeria, koneesta tosin ei aavistustakaan mutta ikä taisi olla siinä kolmen tai neljän ikävuoden tienoilla.

Natsenatu
15.11.2003, 23:57:30
No jos voisi mainita niin pasianssi :D
No jaa,en oikein muista,mikä oli eka tietokonepeli,jota pelasin...
...mieti...
...mieti...
...mieti...
AHAA!
Doom 3D,Windows 95 joskus tuhat vuotta sitten.

Meya
2.12.2003, 9:33:03
Taisi olla joku ankea kissapeli, jossa kissa pomppii pyykkinaruja pitkin huoneistoihin kadulta. :huh: Ainakin tuon muistan vielä...silloin tuo peli oli kyllä niin upea, että... :D

Auroni-setä
11.12.2003, 19:49:28
ihan ekana tietokonella,hmm muistan et se oli diablo 1 :huh:

cloud-79
12.12.2003, 6:58:19
mulla taisi olla Police Quest 1 ja toinen oli Larry1

Tonishi
22.12.2003, 15:52:14
Minä pelasin ensimäiseksi worms 2. Erittäin hyvä peli.

Kirishin
24.12.2003, 12:21:54
Nyt tulee mieleen vain, jotku hämärät NES-pelit mitä ikinä olivatkaan.
Sitten DOOM 2:sta pelailin (tietysti kaikilla mahdollisilla kuolemattomuus, kaikki aseet ja seinien läpi -koodeilla.) Pelasin siitä vain parhaat kentät, joissa oli Hannibaaleja ja sellanen iso robotti hämis ja se joku sarvipää, jolla oli tykki toisessa kädessä. (Onkohan tuo Hannibaal sen örvelön oikea nimi, vai olinkohan sen itse keksinyt :huh: ) Oli se varmaan epätoivoisen näköistä, kun minulla oli kaikki mahdolliset koodit ja silti kiljuin, kuin viimeistä päivää ja juoksin pikku örvelöitä pakoon. No hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.
Meillä oli myös hassu versio DOOM 2:sta. Siinä oli Kummelista laitettu äänet. Oli hauskaa, kun ampu yhdellä aseella, tais olla joku torpedo (TUSKIN!) siitä kuului ääni: Älä tapa koiraa, tai joku tuon tyyppinen.
Heroes of Might and Magic oli myös yksi peli, mitä YRITIN pelata ja jopa onnistuinkin siinä. Ongelmana oli vain se, että englannin taitoni olivat vielä ala-aste -tasoa ja kaiken lisäksi rakas isoveljeni ei suostunut minua opettamaan. Onnistui pelaaminen jollain tavalla... Jos pelasin monin pelillä itseäni vastaan :eh: Vielä kun saisi ne pelit itselle, niin voisin pelata ne läpi oikeaoppisesti.

//edit: Nyt olen saanut kiristettyä isoveljeni tuomaan minulle sen DOOM 2:n, mikä toimii muuten paitsi äänet tökkii jotka päätettiin laittaa kokonaan pois käytöstä. Mutta saanpa kuunnella jotain muuta samalla ilman mitään örvelöiden örinää. Niin siis se minun väittämä Hannibaal on oikealta nimitykseltään Mancubus. Surkea nimi, jos minulta kysytään. Nyt kuitenkin muistan, että Mancubus piti ääntä, joka muistutti aivan, kuin se olisi hokenut hannibaal... No ihan miten vaan.

jedat
29.12.2003, 16:31:13
Pelasin ekana PC pelinäni Keen 4:sta. Hankalahan se oli silloin jotenka käytin kaikkia mahdollisia lento, loppumattomat ammukset koodeja pelatessani. Hauskaa oli, vaikkei ihmekkään kun pelaaja oli silloin jotain 7 vuotias kakara.

'Jecht'
29.12.2003, 17:23:27
Ensimmäinen peli jota pelasin oli Pasianssi.

Darruel
6.1.2004, 19:50:42
Ensimmäinen PC-pelini oli niinkin loistava pelikokemus kuin Miinaharava.

Zephiroth
12.1.2004, 17:24:44
Ensimmäinen taisi olla counter-strike en kyllä oo ihan 100% varma mutta jonkun sen sorttinen peli se kyllä oli............. varmaankin :eh:

Auroni-setä
16.1.2004, 23:11:33
ensimmäinen peli jota pelasin oli joku ihme peli siinä räiskittii ukkelilla limanuljaskoja :tultamunille:

Cele
18.1.2004, 21:00:20
Eka PC peli, jota pelasin, oli pasianssi tai miinaharava. Mutta taas sellainen, joka piti itse asentaa, taisi olla Elasto mania!1 jejejejee!

-gunmachine-

Sephy91
19.1.2004, 20:20:26
Ööm hmm.. Se taitaa olla pasianssi :D

vkarper
21.1.2004, 12:50:16
Joku win95:n mukana tullu peli jossa piti ohjata laivaa ja pudotella syvyyspommeja sukellusveneitten päälle.

Mr.Joo
26.1.2004, 17:09:19
taitaa olla doom 1 tai joku doomi kuitenkii joskus 90luvun alus

Akkile
27.1.2004, 20:01:55
se taisi olla joku sokkelopeli jossa mentiin ukolla sokkeloissa .. tai jos lasketoon sellane älyvanha loota joka piti kytkeä telkkariin niin se oli mäkihyppy tai sellane helilupteri peli tai sellane turbo kupla ( se oli huippu)

Zatyyr
4.2.2004, 20:47:41
Se oli joku risti-nolla peli tietokoneella. Ei pienintäkään hajua mikä kone oli. Sen muistan että näyttö oli 2-värinen. =) Eivän tainneet olla edes cga-grafiikkaa vielä keksineet siihen aikaan.

Keepa
9.2.2004, 22:01:42
Ensimmäinen peli jota pelasin vuoden 87 kannettavalla jossa näytössä oli vain yksi väri, oranssi, 2vuotiaana oli Dave tai sitten DangerousDave( sanoin itse sitä Daveksi ). Pelasin myös legendaarista Jumpjet peliä, jossa eri tasoilla pitää tuhota tietynlaiset kohteet, pelottavin oli 4kentän pääkallo, joka liikkui nopeasti laidalta toiselle, en voittanut sitä koskaan, mutta isä kerran voitti koko pelin, ja se oli hienoa, viimeisessä kentässä piti hakea yks äijä sairaalasta ja viedä se sinne lentokentälle. Captain Comic oli myös yksi parhaista, ja olen kaikkia keenejäkin pelannut ja Wolfenstain 3d oli pelottavin pelini. Fgodmon on myös jännä peli, jossa ravut yrittävät ottaa kiinni keijukaisen, jolla pelaaja liikkuu. Koneeltani löytyy myös 83vuoden pelejä, mutta ne eivät olleet ensimmäisiä pelejäni. Nykyään pelaan vanhoista peleistä Jetpacia, Hereticiä ja Acrossia, joista minulla on kokoversiot.

Asmodeus
11.2.2004, 9:16:12
jaa-a se taisi olla joko pasianssi tai miinaharava :huh:

M1green1
15.2.2004, 21:09:23
Ööö...Pelasin joskus 4 vuotiaana kaverin luona päivät pitkät pacmania, kattia, ski or dieta ja faceoffia. Ne olivat aivan uskomattomia pelejä siihen aikaan...

Lexicon
16.2.2004, 8:13:15
Ei voi millään muistaa mitä peliä ensimmäisenä pelasin, aloitin PC pelaamisen joskus 12 vuotta sitten. Luultavasti se oli joku Leisuresuit Larry 1 tai Commander Keen.

Donter
17.2.2004, 12:51:26
Joskus 3-4 vuotiaana taisin pelata supaplexia. Se oli aivan mahtava peli, saiskohan sitä vielä jostain...?

Cele
18.2.2004, 17:57:12
Hmm.. Olisikohan ollut Pasianssi? Aika legendaarinen peli.. Todella vaikea, kyllä!;)
En tarkalleen muista, kun ekalla koneella oli niitä ihmepelejä paljon. SkiFree jne.. Hih.. :P

-gunmachine-

Jaguar
18.2.2004, 20:24:08
Mulla varmaan oli joku... hmmm.... 7v pelasin jotain, varmaan Doomia... en oo ihan varma

Nitromethane
18.2.2004, 21:10:16
Taisi olla Keen (en muista mikä niistä) tai sitten Ducktales. Molemmat ovat aivan huippuja. :D

mogvisti
19.2.2004, 19:45:22
Mun ensimmäinen PC:llä pelattu peli taitaa legendaarinen DOOM. Muistan kun sain sen käsiini 5- vuotia...., 6-vuotiaa..., äh kuitenkin pienenä ( pieni välikevennys ;D ) Ja muistan sen tunteen kun pelailin sitä pienessä, pimeässä huoneessani. Se oli melko karmivaa, mutta aivan mahtavaa!

Assassin
19.2.2004, 20:00:16
Hmm.... Se on joko joku erittääääinn vanhoista klassikkopeleistä erittäin vanhalla tölkillä (ei enää käytössä) tai sitten legendaarinen Pasianssi.

Dementia iskee taas......... :confused:

ZuLie
7.3.2004, 1:44:04
Hmmmm.. En oikein ole varma oikeastaan mistään niistä menneisyden koneista mitkä niistä olivat pc:itä ja mitkä eivät. En ole mikään ekspertti näiden pelikoneiden historiassa. Itse pelasin pienenä Amiga 500 ja siinähän oli näitä samoja pelejä mitä tässä ketjussa on mainittu[ja ei mainittu *höm*] (ski or die, Giana sisters, LARRY :D, Indiana Jones, Monkey Island, Bubble Bobble, Roadland..etc), mutta puheistanne päätellen kone ei siis ole pc, joten piste. Mutta olenpas noita pelannut. Ja varmaan siinä oli noita muitakin pelejä, pelejä on yhteensä satoja (osa tietty ei toimi) ja kaikki edelleen tallella. Ei vain ole tullut pelattua kaikkia.
Mutta asiaan, ensimmäinen VARMASTI pc peli mitä olen pelannut: Noh, näitä en oikein muista aika järjestyksessä mutta=
Lion King, Pasianssi, Doctor Brain ja sellainen ihme peli joka on kummitellut mun mielissä koko elämän, näin kun serkku pelasi sitä ja ainut muistikuva on että siinä liikuttiin kaupungissa ja vähän väliä tuli jonkin asukkaan kuva ruutuun ja tekstiä.. Siitä taitaa olla jo yli 7 vuotta, en silloin vielä osannut englantia. Mutta Lion Kingin muistan selvimmin.

Jaahas, en olisi ikinä voinutkaan kuvitella quottaavani Gabrielia mutta kait niitä ihmeitäkin voi tapahtua.. ^^

Alkujaan kirjoittanut Gabriel van Kascanos
...Toinen peli josta pidän hyvin paljon ja joka oli ensimmäisten pelaamien PC-pelien joukossa oli "Vaaleanpunaisen pantterin seikkailut" tai jotain sinne päin. Se käsitteli joka tapauksessa Vaaleanpunaista pantteria ja oli sellaista etsivätyötä maailman halki, oikein hauskasti toteutettuna. Ensin käytiin Englannissa, sitten Egyptissä...en muista minne jatkettiin, mutta käytiin myös Tiibetissä ja Kiinassa. Muistaako kukaan mikä peli oli kyseessä? Tahtoisin tietää nimen, sillä olisin enemmän kuin iloinen jos saisin sen pelin käsiini.

En IKINÄ ole ennen tavannut muita jotka olisivat pelanneet tuota! :D Se on yksi ehdottomimmista suosikkipeleistäni kautta aikojen! Pelasin sitä päivät läpeensä kunnes pääsin läpi.. Muistan sen vieläkin NIIN selvästi... Alussa oltiin jossain ihmeen lasten leirillä ja sitten piti hakea kaikkia tavaroita, yms. ja sitten ympäristö yllättäen muuttui sellaiseksi rumaksi (pahikset hyökkäsivät) ja sitten matkusteltiinkin jo ympäri maailmaa salapoliisihommissa. ^^ Muistan myös elävästi Intian (Taj Mahal -laulu *wirn*) missä lehmä muuttui naiseksi, Kiinan (laulu Kiinan miljardista asukkaasta ja siitä kun hallitus laittoi maksun jos lapsia syntyi enemmän kuin säännöt määräsivät. Se oli hyvä laulu, hehe), jossa piti hakea teenlehtiä, Englannin missä etsin pari tuntia jotain ihmeen palloa puusta ja kävin pelottavalla Stone hengellä.... Täytyy myöntää, tuo peli avaisi minulle tällä hetkellä paljon enemmän kuin silloin pienenä! ^^ Sain siitä kyllä NIIN suuret määrät yleistietoa maailmasta että huh. Ja se oli todella hyväjuoninen ja jännittävä. Varmasti yksi parhaista ja opettavaisimmista lapsille suunnatuista peleistä mitä olen ikinä pelannut. Haluaa pelata sitä uudelleen.

//Edit: Niin Gab, jos haluat edelleen saada pelin nimen selville, niin voisin EHKÄ saada sen tietooni... Hieman epävarmaa mutta voisin yrittää. :/

Lunar Light
7.3.2004, 8:28:26
Varmaan se kissa hommeli, mutta sitä vaan ehkä kerran kuussa koulussa. Legendaarinen Command & Conquer oli eka peli mitä pelasin kunnolla. Sen jälkeen minua ei ookkaan saanu koneen ääestä pois helposti :D

Zatyyr
12.3.2004, 14:14:09
Minulla taisi olla Alley Cat tai sitten se oli Rampage. Jomp' kump'.

Melkor
14.3.2004, 12:01:40
Eiköhän se ollut vanha kunnon Lemmings. Sitä kyllä tuli pienenä poikana pelattua useammankin tovin. Myös ensimmäisiä pelejä olivat Wolfenstein 3d ja Cosmos Cosmic Adventures. Ihan huippuja kaikki. :D
Harmi vaan, kun en enää omista noita pelejä. Tekee mieli päästä nostalgisoimaan...

abstrakti
23.3.2004, 21:10:41
Taisin pelata jotain sen nimistä kuin Crystal Caves. Sitten oli myös Captain Comic tai joku vastaava... Kun sain ekan oman koneen, niin sillä taisi olla Wolfenstein 3D, mitä pelasin juuri eilen viimeksi. :P

Zenes
27.3.2004, 12:30:51
Mulla tais olla Digger. Pelasin sitä jotain 1,5 v... En oo kyllä vieläkää paljo vanhempi. :D No muita, jotka oli ensimmäisten joukossa oli Alley Cat, Crystal Caves ja Hocus Pocus...

Tomppa
30.3.2004, 16:33:41
Pelasinhan mina sita keen(en muista mikä)peliä.vähän kun neljä vuotijaana pelasin sitä ;D sitten se tuli jo mun lemppari peliksi(kun en muuta osannut) niin pelasin sen pari kertaa läpi ja sitten tuli pleikka ja ff9 ;)

vegeta
11.4.2004, 21:12:46
RoboCob sellanen ukko joka aina veny ihan hullunua ylös :). Tai sitten se oli joku sellanen ihme peli, jossa liikuttiin tikapuita ylös alas ja kerättiin jotain. Sitten aina joku ilkee nakki tai vastaava jahtas, hitto kun en muista pelin nimee :cry:.

josu
18.4.2004, 22:46:59
Miten voi olla etten ole tähänkään vastannut...

Itse taisin ensimmäisenä pelata jotain näistä, en muista aivan tarkkaan mitä. Meidän 286:lla oli huikeat 3 peliä, joita sitten kavereiden kanssa pelailtiin. Tässä ne legendaariset kolme peliä:

Prince of Persia
Arkanoid
Grand Prix

SupraZ
19.4.2004, 5:59:06
Taitaapi olla Prince Of Persia. Usein katsoin kun isukki pelas, olin aina pelissä mukana katsomassa. Sitten kun olin jo tarpeeksi katsonut ja näppäimiä opetellut niin päätin koettaa sitä.
Vaikealtahan se tuntui aluksi mutta kyllä sitten alkoi luonnistumaan.

Usein myös katsoin kuka isu niin hyvin tuota Indiana Jones:ia pelaili. Hih. Jäi aina kiinni jossain poppamies-kohdassa.
Voi niitä aikoja...

Disturbed
23.4.2004, 20:15:41
Eka peli mitä tietokoneella pelasin oli Pasianssi. :cool: Mutta jos ihan pelipeli, niin taisipa se tuo Red Alert I olla mikäli aivan oikein satun muistamaan.

Grimm
23.4.2004, 20:45:31
Ensimmäinen PC peli mitä pelasin? On varmasti täytyny olla joku Commander Keen tai sitte vanha kunnon Stunts. Jota tulee muuten joskus vielä pelailtuakin.

Ensimmäiset muistot on kyllä kuusnepan Winter Gamesista. Että se ampumahiihto oli mukavaa.

Hikaru
27.4.2004, 11:28:15
Eka peli jota pelasin pc:llä oli Final Fantasy VII :)

Loigor
29.4.2004, 20:57:51
Ski or Die, Alone in The Dark, DukeNukem 3D, ja Wolfenstein 3D.

Sookie
15.5.2004, 12:39:16
Ihka ensimmäinen PC peli oli Comic tai Prince Of Persia. Kumpaakaan en ole vieläkään läpi pelannut :D . Pasianssin sentään olen....

Julppa
15.5.2004, 12:44:04
Tätä ei millään voi muistaa tarkkaan. Jos oikein pinnistää niin arvelisin että se oli pasianssi ja käyttöjärjestelmä taisi olla legendaarinen Windows 3.1.1. Tai sitten se DOSissa pelattu Commandeer Keen(elävä legenda).

square
31.5.2004, 10:00:53
Ensimmäinen jota pelasin oli Blues Brothers legendaarinen peli. :P

Pissis
31.5.2004, 10:33:54
Hurjaa ensimmäinen tietokonepeli jota pelasin oli legendaarinen, jopa Ti-86:ssa, toimiva Tetris. Epäilemättä kaikki ovat vähintäänkin kokeilleet tätä sensaatiomaista peliä, joka alunperin ilmestyi 80-luvun alussa :eek:

Laudon
31.5.2004, 12:37:59
En muista kyseisen pelin nimeä... joku Olympialaispeli se kuitenkin oli.

Riku
31.5.2004, 12:48:56
Hmm, hankala vastata kun en tarkalleen muista mitä tuli pelattua ensimmäisenä... Ensimmäisiin lukeutuu Wacky Wheels, Doom, Prince on Persia, Larry 1, Commander Keen jne. jne..