PDA

View Full Version : Mitä mieltä Yaoista ja Shounen Aista?

Zorah
17.4.2004, 20:43:21
Eli tosiaankin kuten otsikon perusteella näkee, mitä mieltä olette kyseisistä genreistä?

-Tykkäätkö/Vihaatko?
-Luetko yaoi tai shounen-ai mangaa?
-Katsotko yaoi tai shounen-ai animea?
-Surffaatko noihin liittyvillä sivuilla?

Mielipidettänne kyselen, ja tässä tuon julki omani kitsastelematta. Minä suorastaa rakastan yaoita ja shounen-aita <3 Minusta on vain niin ihanaa jos kaksi bishounenia tykkää toisistaan. Luen aika paljon kyseistä mangaa ja katson siihen liittyvää animea. Gravitation taitaa olla monelle tuttu, mutta olen sen lisäksi muitakin katsonut. Surffaan netissäkin sellaisten henkilöiden sivuilla, jotka skannaavat yaoi mangaa ja sitten kääntävät sen englanniksi. Myös irkissä saatan käväistä yaoi kanavalla ja ladata sieltäkin tavaraa. Tänne sivuille voi myös pistää nettiosoitteita, jotka liittyvät yaoihin ja shounen aihin. Minä laitan nyt ainakin yhden niistä monesta, mitkä minulla on jo bookmarkissa. :shy:

www.shi-ran.cjb.net

-Täältä löytyy paljon zipattuja yaoi-mangoja, joita voi sitten koneelleen ladata.

Ja vielä tämmöinen vinkki, DC++:lla tai Kazaalla ei kovin paljon yaoi mangaa löydy, joten kannattaa ottaa koneelleen eMule-niminen ohjelma. Sen kautta löytyy paljon ;)

Ja jos tällainen topic on jo ollut, poistakaa ihmeessä.

Dagger
17.4.2004, 21:48:03
On tällainenkin ollut joskus vuonna keppi, mutta vanhat topicit ajan myötä mäkeen lentävät. Mikset tehnyt yaoin lisäksi saman tien yuri topicia?

Itse en oikein tykkäile mistään hc-yaoimangasta, mutta muuten jonkin verran. Välillä mennään hieman liioitteluun kun kutsutaan jo shounen-ai:ksi jotain taidetta missä vain seisovat kaksi miekkosta vierekkäin. Yaoi-mangoissa yleensä viehättää se, että ärsyttävä naispäähenkilö on jätetty pois. Mieluumminhan sitä pelkkiä bishejä katselee. Monissa heterorakkaustarinoissa juttu on sellaista "juupas eipäs"-rakkautta ja kaikki vähän liian ennalta arvattavaa eikä lopulta jutussa tapahdu mitään. Hentai on sitten ihan asia erikseen, jolle sanon ei kiitos. Yaoi mangoissa mennään yleensä vähän pidemmälle, mikä on kiva jos romantiikan lisäksi tykkää jostain vähän intiimimmästäkin.

Yaoi animea en katsele. Gravia olen hieman lukenut (ja katsonut vaikkeihän se anime oikein kunnon yaoita ole) ja Wild Rock on myös suosikkejani, mutta enemmin nämä yaoi-jutut jäävät vain anime ja peli doujinshien pariin ja niissäkin olen suht valikoiva. Ei sitä nyt ihan kaikkea lukea jaksa - kyllä juontakin täytyy hyvän piirrosjäljen ja tunnelman lisäksi löytyä, mitä onneksi useimmiten onkin. Eipä tässä kai muuta nytten. Te pirun warexoroiat saatte puolestani pistää linkkiä joillekin hyville douji/taidesivuille.

Bananasplit
18.4.2004, 10:36:40
Yaoi on yksi parhaista - eikun paras animen ja mangan alalaji. Sääli sinänsä, ettei Suomi ole sitä älynnyt, täällä ei näytetä yaoi animea ja yaoi mangaa tänne ei saa edes doujinshina, jollei tilaa sitä jostakin hyvin kaukaa.

Gravitation on lähimpänä yaoita mitä varsinaisesti katson/luen, vaikka sekin on kyllä shounen-aita. Ja sitten tietenkin netistä löytyy kaltaisteni vinksahtaneiden (tyttö)lasten kirjoittamaa ja piirtämää shounen-aita ja yaoita jostain täysin heterosta animesta/mangasta, joita mielelläni etsin. (nytkin toisessa netti-ikkunassa auki yksi sellainen saitti)

Toden puhuakseni sellaisista tarinoista (olivat ne sitten animea, mangaa tai jostain pelistä) voin rehellisesti nimetä vain yhden heteroparin, joka oikeasti viehättää minua, muut ovat sitten kaikki sitä muuta.

Yooha
19.4.2004, 11:34:00
En mitään virallista yaoi-mangaa lue tai -animea katsele, mutta netissä silloin tällöin surffailen yaoi-henkisillä sivuilla. Yaoi-doujinsheja en jostain syystä siedä, johtuneeko se sitten siitä, että käsitän jo ennalta tutut miespuoliset hahmot jonkinasteisiksi "sukulaisiksini", joten vaikkapa FF7:n Vincentin ja Cloudin yhteenotot rakkauden rintamalla eivät sytytä, vaikka molemmat hahmot tietysti nättejä poikia ovatkin. Sen sijaan hahmot, joihin mulla ei ole mitään aikaisempaa sidettä saavatkin sitten rietastella sodomian saloissa minun hiljaa nautiskellen. Henkilökohtaisena suosikkina yaoi-alueella on ehdottomasti furre yaoi, johon entinen tyttöystäväni minut pitkällisen ja kivuliaan prosessin kautta houkutteli. Tässä siis joitain mietteitäni aiheesta.

D.N.Angel
20.4.2004, 11:10:58
UAAAH! :D pidän shounen-ai:sta se on niin suloista, luen mangoja silloin tällöin kun löydän niitä ja ainut shounen-ai anime jonka olen katsonut on se yksi ja ainut Gravitation. :lovetus:

Surffailen Shounen-ai:hin liittyvillä sivuilla silloin tällöin :shy: . Olen myös pelannut muutamaan Shounen-ai peliäkin yksi niistä taisi olla, Sukisho! se oli tosi hyvä, suosittelen. (kannattaa etsiä googlen tai altavistalta)

nappa
24.4.2004, 11:09:59
Tjaa-a, latailin vähän tuota yaoita ja olen niin härski että lataan kyllä lisää. :P Olen jo kauan aikaa tiennyt mitä yaoi on, mutta en ole oikein löytänyt sitä mistään, joten tutustuminen on aika vaikeaa. Tulee aika irstas olo noita lukiessa. :> Erityisesti tuollaiset "shut up and kiss me" tyyliset ovat lähes kutkuttavia.

Yuurei
18.5.2004, 6:56:54
Kai se menee.

Riyuu
30.5.2004, 9:14:13
Tykkään keksiä teorioita miksi jotkut miespuoliset hahmot pitävät toisistaan O.o *Syvä hiljaisuus* Khrm hm, fanityttö meininkiä.

Eikö kaikki muka tee noin? Minä ainakin. ;__;

Mutta niin, minä rakastan-rakastan shounen-aita ja yaoita. Kiinnostuin genrestä oikeastaan vasta pari kuukautta sitten, joten olen ihan n00b. Sarjoja en tiedä kuin muutaman, onneksi kesällä on aikaa tutustua aiheeseen enemmänkin. Rawr.

Shounen-ai animea ei ole tullut katsottua, kuin 13 osainen Gravitation ja sen kaksi OVA:a. Maailman suloisin anime, olen nähnyt sen kymmeniä kertoja ja koskaa en kyllästy. <3 Toinen sarja on Zetsuai, joka oli minun mielestä upea. Piirtotyyli oli pyramidimaista ja animaatiot huonoa, mutta anime onkin tehty samana vuonna kuin minä synnyin. Kaverini haukkui sen ihan lyttyyn, minä taas itkin hulluna koko ajan ja kuolasin. Hm, Zetsuai taidetaan oikeastaan luokitella enemmän yaoin puolelle, kuin shounen-ai'hin.

Shounen-ai mangoja on tullut luettua myös hyvin, hyvin vähän. Gravitationia olen lukenut vasta ensimmäisen osan, se oli suloinen, oikeastaan jopa parempi kuin anime. Myöhemmissä osissa mennään kuulemma jo yaoin puolelle, tekisi mieli kirkua. Boys next doorin latasin netistä ja rakastuin. Hyvin kaunis ja koskettava shounen-ai tarina, itkin ihan koko ajan, ensimmäiseltä viimeiselle sivulle.

Aiheeseen liittyvillä sivuilla tulee surffattua ihan päivittäin, luonnollisestikin. Etsin jatkuvasti uutta shounen-ai-/ yaoi-mangaa. Ficcejä ja fanartia tulee kuolattua myös niin usein, että en taida päästä enää taivaaseen. Kirjoitan myös omia ficcejä mitä mielenkiintoisimmilla kokoonpanoilla. Kiljun ääneen keskellä kaupunkia, jos näen jotain homouteen viittaavaa, keksin vastaan tuleville pojille poikaystäviä ja mietin, onko tuo ja tuo ihminen uke vai seme.

Muoks. // Vihaan typoja.