PDA

View Full Version : Klassikkoalue kuollut?

aijommi
20.4.2004, 12:26:10
Ehkä kerran kahdessa kuukaudessa täällä klassikkopuolella näkee uuden ketjun ja uuden postauksen kerran kolmessa viikossa. Eikö klassikot enää viehätä? Onko tämä alue kuollut? Kyllä FF 7-9 riittää puhuttavaa, mutta klassikkoalue ammottaa tyhjyyttään. Eikö niistä muka ole enää mitään sanottavaa?

Vähän turha ketju, mutta yrityksenä olis saada jäseniä postaamaan tänne vähän aktiivisemmin.

The death Magic
20.4.2004, 13:00:47
Noh se johtuu myös katsos siitä että klassikkoalueelle kerääntyy harvoin spämmiä kun squaresoft alueelle ja Nykyiset alueelle sitä tulee aina silloin tällöin :P

No ei se vaan johtuu siitä että useammalla ihmisellä on enemmän asiaa/kokemusta nykyisistä kun useimmat jäsenistä pääsi klassikoita pelaamaankin vasta kun ne julkaistiin eurooppaan jokin aika sitten. Ja alkuperäisestä FF3:sta ei vieläkään ole kovin monella kokemusta.
Ihmiset vaan on pelannu klassikoita vähemmän joten niistä on silloin asiaakin vähemmän. Niin yksinkertaista.

Noh siinä mielessä kyllä että itse pitäisi kyllä aloittaa jokin uusi hieno uniikki topic tänne pitkästä aikaa...

Sergei Susi
20.4.2004, 13:47:16
Tällä palstalla pörräävät samat immeiset koko ajan. Klassikot kyllä ovat parhaita finaleita, ja tämä on yleisin ff-alue minne kirjoittelen.

Yooha
20.4.2004, 14:11:07
Ehkäpä syynä ihmisten kaikkoamiseen on se, että klassikot, vaikka hyviä pelejä ovatkin, ovat aika pelkistettyjä pelikokemuksia eikä niistä saa VI-osaa lukuunottamatta revittyä suuria tunteita ja dramatiikkaa, joista kelpaa keskustella ummet ja lammet päivittäin. Tosin eipä nykyään uusimmilla foorumeilla mitään lennokasta keskustelua saa aikaseksi dramaturgisista aiheista, mutta ajankohtaisuuden vuoksi niillä käy hitusen enemmän käyttäjiä kuin täällä.
Toinen painava syy on käyttäjien ikä. Suurinta osaa tämän foorumin käyttäjistä ei ollut syntynytkään, kun ensimmäiset FF:t julkaistiin räjäyttämään sen ajan pelaajien tajuntaa. Kun mitään koskeutuspohjaa (muuta kuin pikaisia testejä emulla ja lehtikuvia) klassikkoihin ei ikinä ole syntynyt, niin kirjoitteleminen tälle alueelle tuntuu merkityksettömältä ja vaikealta ison kynnyksen vuoksi. Nykypelaajilla, vaikka eivät sitä myönnäkkään, on todella suuri ja kipeä askel lähteä FFX-2:n jälkeen koluamaan FF:n ja FF2:n maailmaa. Ajat muuttuvat, kehitys sen kuin kiihtyy ja klassikot jäävät 70- ja 80-luvulla syntyneiden naavapartojen tarkoin varjelluksi kulttuuriomaisuudeksi, jota uusi sukupolvi kiertää kuin sivari parturia.

Necrofobia
20.4.2004, 14:22:04
Asian on juuri niin kuin Death Magic mainitsi. Monilla foorumilaisilla on tieten asenteena että "eihän niitä vahoja äfäffejä voi pelata ku niisä on niin paskat grafiikat" yms..., eivät selvästikään tiedä mistä puhuvat. Yksinkertaisesti asia on vain niin että paljon ketään ei kiinnosta klassikot.

Ja alkuperäisestä FF3:sta ei vieläkään ole kovin monella kokemusta.

Minulla on kokemusta, neljästi olen läpi kahlannut. Pakko oli sanoa.

Sergei Susi
20.4.2004, 14:38:05
Kuten Yooha jo mainitsikin, ei niillä uusimmilla foorumeilla mitään lennokasta keskustelua saa aikaseksi dramaturgisista aiheista, mutta ajankohtaisuuden vuoksi niillä käy hitusen enemmän käyttäjiä kuin täällä.

Nykyisten foorumien palstoilla puhutaan pelkkää sontaa. Kun tänne thread tupsahtaa, se on useimmiten hyvä. Mutta ff7-9 ovat pahin alue. Kaikki puhuvat jotain ``paras ase? paras hahmo? paras kohta? lemppariweaponi? ``, jotka ovat joiden 6-viestisten imppien (imppaajien?) tekemiä. Ja miksi tyytyä harmitteluun? Voihan niitä threadeja tehdä itsekin, kunhan vältetään klasiikofoorumin peeloutuminen, mikä on onneksi erittäin epätodennäköistä. :)

Unski
20.4.2004, 16:45:13
Yllä olevat puhuvat asiaa.
Mutta itse en kyllä jaksa graffoista välittää pätkän vertaa. Tämän vuoden graffat ovat ensi vuonna kaameata katsottavaa kummiskin joten SO WHAT?!?
Nykyiset grafiikat on vain pelkkää silmänkarkkia! Ei niitäkään kehtaa katsoa kun pelkkää valojen välkettä ja perus Fire taika tekee sellaiset efektit, että silmiin vihloo.

Locke88
21.4.2004, 14:50:24
Puhuisin kutosesta mutta kun en ole vielä pelannut sitä mutta ouhun heti kun aloitan sillä minulla on se mutta en ole vasta pelannut kuin alkua ja vitosesta ja nelosesta jotka olen jo pelannut niin ei ole mitään sanottavaa.

SDNKorento
27.4.2004, 19:59:58
Grafiikat on osa syy, mutta myös asian puute. Jos katsoo uusimpien alueiden ketjuja, niin ne ovat automaattisesti kuraa. Jostain syystä tänne ei ole ilmestynyt kovinkaan monta ketjua, jossa ihmiset oikeasti keskustelee ja pohtii peleistä. Oi niitä harvoja laatuketjuja, joissa pohditaan astetta syvempiä (kuten se FF8 teoria-ketju).

Onko moni valmis keskustelemaan jostain FF6:sen päähenkilöiden elämänkatsomuksesta?

korppis
27.4.2004, 20:43:56
Ja täällä, ei todennäköisesti siksi puhuta, taino tietysti puhutaan, mutta silleen etc. Niin kun näitä ns. "klassikoita" on vaikea löytää kaupasta, jota yleensä kukaan ei tee, vaan lataa ne Emuille, niin on se vähän kankeeta pelata Emulla. Ja Emuja on aika helppo löytää, mutta ihmettelen kun näitä ns. "klassikoita" saa pelata ilmaiseksi niin, niitä ei pelata, vaan maksetaan ja puhutaan. Tosin grafiikat, ns. "jäykkyys" on osasyytä, ettei täällä pelata ja sitä kautta puhuta. Ihan sama.

zeikki-
28.4.2004, 7:05:09
Kyllä se näiden klassikkojen epäsuosio johtuu varmaan ainakin osittain siitä, että ff-pelaajat eivät innostu vanhoista jutuista, koska niissä ei välttämättä ole mitään uutta tarjottavaa. Itse olen pelannut kutosen läpi ja vähän nelosta. FF VI oli kyllä ihan mahtava. Pituuttakin pelillä riitti ihan mukavasti ja grafiikasta huolimatta peli oli hieno kokemus. Nelonen taas ei onnistunut innostamaan. Siihen voisi sanoa syyksi ehkä että siinä oli niin tönkkö alku. Ensivaikutelma on melko tärkeä pelejä pelatessa.

Unski
29.4.2004, 17:12:28
Grafiikat on osa syy, mutta myös asian puute. Jos katsoo uusimpien alueiden ketjuja, niin ne ovat automaattisesti kuraa. Jostain syystä tänne ei ole ilmestynyt kovinkaan monta ketjua, jossa ihmiset oikeasti keskustelee ja pohtii peleistä. Oi niitä harvoja laatuketjuja, joissa pohditaan astetta syvempiä (kuten se FF8 teoria-ketju).

Onko moni valmis keskustelemaan jostain FF6:sen päähenkilöiden elämänkatsomuksesta?

Hei hei hei! Puhutaanpa siis Kefkasta! Häntä on monesti epäilty eri sivustoilla Esperiksi, syystä tai toisesta (itse en ole vielä FFVI:tä aivan läpäissyt joten en voi olla 100% varma) Kommentteja? Vai luodaanko suorilla uusi threadi?

Rune
29.4.2004, 19:29:15
Esper? En oikein usko, tarvitsihan hänkin Espereiden voimaa loitsiakseen. Esperien voimaan verraten Kefkalla ei ole tuhovoimaa paljoakaan, ainakaan alkuvaiheessa (ks. ennen Magicitejen luomista isosta kasasta espereitä) jotenka esperiksi en häntä laskisi. Toisaalta herää kysymys että miten ihmeessä Imperiumi sitten löysi sealed caven, ellei sitten vain huhuja seuraten. Aika hakuammuntaa olisi silloin kyllä ollut. Mutta jos Kefka olisi Esperinä johdattanut Gestahlin portille, missä välissä Kefka olisi päässyt pois Esperien maailmasta? Jotenkin en usko Kefkan jääneen ihmisten maailmaan Esperien maailman luontivaiheessa.

Off-topic, kyllä tämä nyt näyttäisi täällä alkavan. ;) Voitte tosin kyllä siirtää tämänkin viestin siihen ketjuun mikä tulee, jos on tullakseen koskaan.

mogvisti
11.5.2004, 17:35:37
No varmaan tämän alueen tyhjyteen on syy siinä että ihmiset eivät ole pelanneet muuta kuin FF VII:stä ylöspäin FF:iä. En ole itsekään pelannut kuin hiukan aikaa FF VI:tä ja kyllä se oli ihan "mielenkiintoinen" pelikokemus.

Mutta kyllä tämä siltä vaikuttaa että tämä alue kuolee käsiin jos ihmiset eivät pelaa ensimmäisiä FF:iä aktiivisemmin.

squal[FIN
11.5.2004, 18:06:06
Klassikko alue alkaa kyllä olla aika lailla kuollut :( . Tosin monet ajattelevat että vanhoja finaaleja ei voi pelata, koska grafiikka niissä on todella vanhaa. Omasta mielestäni grafiikalla ei niinkään ole väliä jos peli on vain hyvä. Itse tykkäsin todella paljon vanhoista Final Fantasyistä kun niitä ensimmäistä kertaa pelasin, vaikka jo silloin ne olivat n.5 vuotta vanhoja. Sitä paitsi monet vanhathan ovat monilta osin parempiakin kuin esim. ffx-2(josta en itse pitänyt :eh: vaikka päähenkilöt olivatkin niukasti vaatettettuja =) , niin silti juoni oli mielestäni huono)

LizzieFox
12.5.2004, 6:42:58
Minä en oikein osaa tällä alueella phemmin puhua mistään koska en ole vielä päässyt sitä kutosta läpi [en pääse eräästä kohdasta eteenpäin]. Pakko vaan myöntää että minä en tiedä niin paljoa näistä kuudesta ensimmäisestä FF-pelistä. Varmasti puhuttavaa riittäisi mutta ne pelit eivät ole kaikille välttämättä yhtä tuttuja kuin esim. 7 ja kymppi. Minä itse seuraan tätäkin aluetta mutta eipä näytä olevan mitään ketjua johon voisin jotain sanoa koska en vaan tiedä mitä sanoa.

Kyllä tämä tästä alkaa elämään kunhan pelejäkin pelataan uusiksi tai uutena. Innostetaan ihmisiä pelaamaan niitä joilla siihen on mahdollisuus.

Grove
15.6.2004, 12:32:31
Ai että onko tämä alue kuollut? Ei ainakaan toivottavasti! Minäkin olen aina koettanut hankkia noita vanhoja FF:iä ja nyt vasta löysin sivun josta ne voi ladata Rom-versioina. Ja on ne kyllä älyttömän hyviä. Tällä hetkellä mulla on FF4, FF5 ja FF6 kaikki kesken. Toivottavasti tämä alue ei ainakaan kokonaan "kuole". :(

mogvisti
15.6.2004, 12:50:06
Ai että onko tämä alue kuollut? Ei ainakaan toivottavasti! Minäkin olen aina koettanut hankkia noita vanhoja FF:iä ja nyt vasta löysin sivun josta ne voi ladata Rom-versioina. Ja on ne kyllä älyttömän hyviä. Tällä hetkellä mulla on FF4, FF5 ja FF6 kaikki kesken. Toivottavasti tämä alue ei ainakaan kokonaan "kuole". :(

No ei varmasti kuole! Siitä pidän minäkin huolen, sillä olen aloittanut pelaamaan emulla FF 6:sta alaspäin FF:iä. Minä ainakin yritän kantaa korteni ketoon jotta tämä alue saataisiin samanlaiseen loistoon kuin FF VII-IX alue ja ehdotan että kaikki tekisivät samoin! Mutta pitää odottaa ainakin syksyyn että saan pelattua nämä kaikki vanhat FF:t läpi, sillä tässä on nyt melko kiireistä aikaa, eikä kerkeä paljoa pelailla.

Ja muuten vanhat FF:t ovat mahtavia!