View Full Version : Tähtiportti-sarja
Aphrael
18.4.2002, 8:21:03
Moi!
Jälleen eilen tuli pitkästä aikaan uusi jakso Tähtiportti-sarjasta.
Onko täällä ketään muita jotka pitävät tästä sarjasta? :)
Voisin vaikka katsoa joka päivä.. :D
Kyllähän sitä katselee, vaikkei nyt mikään ihmeellinen olekkaan. Richard Dean Anderson on kone! :D
Onhan se ihan hyvä ohjelma! Mielelläni sitä katselen, kun vain jaksan, mitä yleensä en. Mutta voishan sitä alkaa vähän katselemaan, aina kun jaksaa.
jb_slasher
18.4.2002, 12:01:36
Hyvä sarja. Kaverit inhoaa, mutta minä olen se porukan scifi-nörtti. Tai sitten en.. *g*
Daniel Jackson, Teal'c, Samantha ja Jack O'Neill. =)
The death Magic
18.4.2002, 12:54:03
Ihan hyvä sarja. Olen kyllä iloinen että uudet jaksot alkoivat niin on jotain tekemistä keskiviikko iltaisin.
Eikä päähenkilötkään ole mitään ylivoimaisia supersankareita.
Sami E
18.4.2002, 13:05:35
Kyllä Oikeus ja kohtuus tietenkin oli parempaa rattoa keskiviikkoillalle, mutta Tätikotikin on kyllä kohtuuhyvää scifistystä. Katselee mielellään, toisin kuin jotain Luikkareita. Buah. Vähän koomista on se porukoitten vakavuus välillä, mutta pääasiallisesti homma pysyy hallinnassa.
Ensimmäinen kausi oli aika yhdentekevää juttua, mutta sarja sitten parani sen jälkeen.
Onhan se hyvä kun Tähtiportti vihdoinkin palasi ruutuun uusilla jaksoilla, mutta ehtihän niitä uusintojakin tulla.
Ragnarok
18.4.2002, 16:32:33
Keskinkertainen mutta muuten katsottava sarja. Hyvä idea ja toteutus, vaikka henkilöt eivät ole uskottavia ja juonissa on aukkoja. Yllättäen kuitenkin huomaan että palaan aina, kuitenkin telkkarin ääreen katsomaan sitä joka keskiviikko.
isoSILLI
18.4.2002, 16:51:03
Hähää!!!
se on yksi mun lemppari sarjoista!
Tosin Richard on vakuuttavampi "ihmemiesmägaiverissa".
se on todellinen ihmemies, semmonen vanha pappa jaksaa tehdä vaan koko ajan jotain.
Se on kuten joku jo sanoikin kone!
Ihan hyvä idea, mutta ryssitty täysin mitäänsanomattomalla toteutuksella. Kaikki jaksot jotka olen nähnyt sisälsivät seuraavan juonikuvion.
a) Mentiin planeetalle
b) Löydettiin planeetalta vain kaksi _primitiivistä_ kylää, hyvien ja pahojen
c) Vietetään aikaa hyvien kylässä, yksi seurueen jäsen senssii
d) Pahat käyvät hyvien kimppuun keihän ja miekoin
e) Seurue tappaa kaikki pahat konepistooleilla
f) Hyvien kylä on taas onnellinen
g) Taas lisää senssiä, haikea kotiinlähtö
Onni etten keksinyt enempää, eihän noita aakkosia tuota pidemmälle olisi osannutkaan.
Aluksi se oli tosi hyvä sarja mut sitten se rupes
TOISTAMAAN itseänsä ikävä kyllä...
Toistaa itseään.
Minen pidä Mr. McGyverista.
Alkuperäinen elokuva r00lz :]
Voi ei!! Unohin kattoon eilen. Mut hyvä sarja, katoin kaikki jaksot joskus kaaaauan sitten. Mut alusta en sarjaa kattonu kylläkään, joka on harmi sinansä. :(
Ukkosritari
18.4.2002, 18:08:46
Hyvä syy "raahautua" koneen äärestä olohuoneeseen katsomaan telkkaria. Tyykkään katsoa ja olipahan vähän erilainen jakso tällä kertaa.
Khazar
18.4.2002, 18:32:33
Tähtiportti on erittäin hyvä ohjelma! Olen katsonut niitä PALJON, ja aion katsoa kaikki mahdolliset jaksot.
Locke Cole
18.4.2002, 19:12:08
En eilistä jaksoa katsonut, mutta olen katsonut sarjaa viimeiset kaksi tuotantokautta ja pidän siitä.
Joo se on tuommoinen vakio sarja mitä katson. Olen vain vissiin yhteensä pari jaksoa missannut.
Hyvähän se on
orimos
18.4.2002, 20:37:24
On yksi minun lempiohjelmistani. :)
Olen nähnyt varmaan kaikki ne jaksot mitä TV:ssä on näytetty ja on kyllä hienoo, että näyttää vihdoinkin uusia jaksoja. :)
psaijai
19.4.2002, 10:06:58
Kyllähän tota on tullu kateltuu mutta ei se niitä mun ihan lempisarjoja ole mutta katsottava kuitenkin.
Jim Profit
19.4.2002, 11:09:58
Yhtään jaksoo en oo missannu..
Ikanan
19.4.2002, 17:24:58
Jokos se alkoi? Ja mä tietysti missasin sen jakson :( Täytyy yrittää katsoa sitä nyt sit seuraavilla kerroilla. Ennen tauolle menoa niitä tuli katsottua oikein urakalla.
:D mustakin tähtiportti on ihan hyvä sarja..unohdin kyl kattoo sen viime jakson..pahus sentään :eh:
Flaming Amarant
19.4.2002, 18:49:13
Se on mahtava sarja, olen katsonut 99 % kaikista jaksoista.
Ja mulla on se tähtiportti -elokuvakin, kaiken alku. Se on hyvä myös. :)
David A. Mage
20.4.2002, 23:24:38
Originally posted by Ren @ 18.4.2002 18:01
Ihan hyvä idea, mutta ryssitty täysin mitäänsanomattomalla toteutuksella. Kaikki jaksot jotka olen nähnyt sisälsivät seuraavan juonikuvion.
a) Mentiin planeetalle
b) Löydettiin planeetalta vain kaksi _primitiivistä_ kylää, hyvien ja pahojen
c) Vietetään aikaa hyvien kylässä, yksi seurueen jäsen senssii
d) Pahat käyvät hyvien kimppuun keihän ja miekoin
e) Seurue tappaa kaikki pahat konepistooleilla
f) Hyvien kylä on taas onnellinen
g) Taas lisää senssiä, haikea kotiinlähtö
Onni etten keksinyt enempää, eihän noita aakkosia tuota pidemmälle olisi osannutkaan.
Sanopa sitten joku muu sarja, joka ei käytä tuota kaavaa.. Siinä sitten hommaa vähäksi aikaa.
Minun mielestäni sarja on itse asiassa parempi kuin elokuva, tosin se saattaa johtua siitä, että seurasin sarjaa ennen kuin katsoin elokuvan.. Oikeastaan voisin mennä sanomaan niinkin radikaalia informaatiota (pitää varmaan vaihteeksi ottaa nenä pois sivistyssanakirjasta), että se kuuluu eräisiin parhaista sarjoista, mitä olen seurannut, tosin Babylon 5 menee sen edelle.
Siis joka jaksossa täsmälleen sama juoni ilman yhtään yllätystä. Toki jokaisen sarjan jaksot toisiaan jonkin verran muistuttavat, siksi kai niitä sarjoiksi kutsutaankin.
Sanon vaikka x-files ja murder call. Seuraan vain toista, joten en edes vedä kotiin päin :)
Narbeleth
21.4.2002, 16:02:59
Ensimmäistä tuotantokautta seurasin muutaman jakson. Sitten kiinnostus lopahti, kun se tuli silloin niin hankalaan aikaankin. Toistaa itseään.
Valax Silverstar
21.4.2002, 16:35:10
Ajatelkoon "jumalamme" mitä ajattelee, mutta kyllä Tähtiportti Dark Angelit ja Poltergeistit ainakin voittaa.. Sitä et liene voi kiistää.
Kylhän se on ihan ookoo....min kattoo sitä aina joskus...min kattoo hyvin vähän teeweetä, enkä seuraa mitään sarjaa.... :P
Dreamer
21.4.2002, 17:57:07
Kyllähän sitä katsoo, kun on hereillä... eli aika usein. Varsinkin ensimmäisen kauden jaksoja oli mukava katsoa, kun pidin elokuvastakin.
Eltsi:
Eipä seuraa x-fileskään sentään aivan noin tiiviisti. Ja sitä minä muuten en seuraa, kököh :)
Valax:
Kyllä voittaa, mutta se ei ole kovinkaan suuri saavutus :)
Diamond
22.4.2002, 7:47:52
jees kun alko taas toi tähtiportti se on sairaan hyvä sarja. onneksi se tulee melkein koko kesän ajan
:ohhoh:
Edited by uruk-hai on 22.4.2002 08:53
jemina
23.4.2002, 13:49:50
Mie tykkään ja paljon! Olen odottanut että nämä uudet jaksot alkaisivat ja nyt ne alko... :) Hyvää ajan vietettä.
C:\Jemina Puumalainen\J Yuna&Tidus.jpg
Scrtydogs
23.4.2002, 13:52:58
Lopultakin!! Kyllä näitä uusia jaksoja onkin saanut odottaa!! :/
Onko tiedossa kuinka pitkään niitä näytetään ennen taukoa? Vai tulisko jopa koko kesän? :huh:
Diamond
23.4.2002, 16:06:16
tulee elokuun loppuun asti niitä jaksoja 3-4 tuotantokauden maikkari aikoo näyttää. olen kattonut koko sarjan eli ihan alusta.
Pyromaniac
24.4.2002, 7:34:58
tosi hyvä sarja olen katsonut jokaisen jakson ja nähnyt elokuvan varmaan viisi kertaa, että kai mä sitte olen fani
Kyllä sitä tulee katottua. Itse asiassa se on aika loistava ohjelma.
Isosiskoni jaksaa aina ihmetellä miten voin tykätä tähtiportista ja näkymättömästä miehestä.
Loistavia sarjoja molemmat.
hehehe...
Stargåten XD
Son ihan paras sarja, min voisin kanssa kattoo vaikka joka päivä!
:D
Predator
3.5.2002, 12:14:38
Joo oon Tähtiportti-sarjan fani. Mä voisin kattoo ikuisuuden sitä sarjaa. ;D
Diamond
3.5.2002, 14:36:00
Originally posted by Predator @ 03.5.2002 13:14
Joo oon Tähtiportti-sarjan fani. Mä voisin kattoo ikuisuuden sitä sarjaa. ;D
sä olet oikeassa sitä vois kattoo maailmanloppuun saakka ??? :nuija: <-- minä
Kyllähän sitä tulee katsottua, mun mielestä sarja on parempi kun leffa oli. Nykyään niissä on kyllä tullut ne perinteiset ufotkin mukaan, mutta väliäkö sillä. Kattelen aina kun kerkeen.
mä laitan ne nauhalle joka kerta ja katellaan niitä sitten siskon kanssa.
se sarja on aivan huippu.
jackson on paras
Minä katson tähtiporttia ja minun mielestä se on ihan katottava sarja
Originally posted by Sephy @ 26.4.2002 18:25
hehehe...
Stargåten XD
Lausutaanko se sitten [stargout]... hehee, Tähtivuohi... :D
Joka ikisen jakson otan nauhalle, armoton fani olen. :)
Malokan
8.5.2002, 19:55:13
Paremman puitteissa. Pitää vain muistaa että se on amerikkalainen, niin kaikki sujuu hyvin.
Amadeus III
9.5.2002, 9:16:06
En ole kyllä mikään suuri fani mutta onhan toi Stårgate aika hyvää ajanvietettä...vaikka onhan sitä parempiakin avaruussarjoja nähty.
Tähtiportti on ihan huba sarja. Joskus tulee sitäkin kateltua.
Narvinye
26.5.2002, 14:07:48
mräyh, miäkin seuraan sitä. seurannut alusta asti =)
Dark Angel on sukka mäkkaiveriin verrattuna. Mullakin on se elokuva, mutta sarjassa ei turhaan kruisailla.. kai.. :huh:
Diamond
27.5.2002, 13:48:05
Originally posted by Narvinye @ 26.5.2002 15:07
mräyh, miäkin seuraan sitä. seurannut alusta asti =)
Dark Angel on sukka mäkkaiveriin verrattuna. Mullakin on se elokuva, mutta sarjassa ei turhaan kruisailla.. kai.. :huh:
ai hyvä että säkin oot seurannut tähtiporttia alusta asti ja eikö olekkin hyvä sarja. ootan innolla uutta tähtiportti elokuvaa jos sellaista tulee
Cycloz
27.5.2002, 14:16:12
Tähtiportti omistaa
timmy87
27.5.2002, 14:57:42
Kylhä sitä tulee katottuu nytkii ois viime viikon jakso
nauhalla mut ei oo viel jaksanu kattoo. :)
Eiks se Tuu/Tullu myös Moon TV:ltä?
Nii ja mitä jaksoi silt Moon TV:ltä tuli/tulee? :huh:
Shiroi Kumo
27.5.2002, 15:17:05
Kyllähän sarjaa tulee seurattua tosin nyttemmin olen hakenut netistä seuraavat 4 jaksoa etukäteen. Divx jaksojen laatukaan ei ole mikään ihan surkea, löytyy Dolby Digital 3.1 äänet ja 16:9 widescreen kuva.
Guardianshepardess
28.5.2002, 8:39:53
Se on aivan huippusarja!! :D
Ei jää yksikään jakso katsomatta. Jos ei ole mahdollista katsoa sinä iltana kun tulee, niin nauhalle menee nautittavaksi myöhemmin. :shy:
Originally posted by Aphrael @ 18.4.2002 19:21
oon kattonu yhen jakson, eikä sekään ollu mikää huippu. Voi sitä kattoo jos ei oo parempaa tekemistä... =)
Torque-
30.5.2002, 14:14:41
Ihan katottava sarja. Ja parasta mitä tällä hetkellä edes tulee.
Roleplayer
1.6.2002, 18:01:04
Minä katson myös tähti-portti sarjaa mutta en voi sanoa että haluiasin katsella sitä joka päivä joka ohjelman tilalla :eh: ..mutta todella hyvä sarja kummiskin...Seuraan myös salaisia kansioita tai oikeestaan seurasin...Nooh en jaksa nyt kirjottaa muuta ku ei oo siitä tähtiportista mielessä mitään kysymistä tai puhuttavaa
Olen kyllä kattonut muutaman jakson ja voin sanoa että sarja ei ihan kiinnostanut.
Tristam
6.6.2002, 23:15:31
Vähän erikoinen vastaus muihin verrattuna mutta...
Vastaus on EI.
En pidä. En ollenkaan. Sorry. No bonus.
Swordman
6.6.2002, 23:38:33
Olen katsonut melkein alusta kaikki jaksot ja voin sanoa että sarja hakkaa elokuvan 10-0.Tähtiportti elokuva oli todella tökerö tekele enkä suosittele sen katsomista.
Dragonic
9.6.2002, 17:24:29
Siis kyllähän Richard Dean Anderssonia jaksaa katsoa vaikka vuosia. Mc Gyver on vieläkin hieman näkyvissä... Eli takatukka';D'
Archux
11.6.2002, 20:30:56
Olen katsonut sekä elokuvan että melkeen kaikki jaksot sarjasta. Erittäin hyvä sarja mun mielestä.
Kepakko
13.6.2002, 14:35:39
Onhan tuo ihan hyvä, katson sen melkein joka kerta. Näyttelijät ovat hyviä ja esim. Teal`c sopii tohon tosi hyvin.
Laguna
14.6.2002, 18:53:53
Juu kyllähän se hyvä sarja on mutta se että se toistaa itteään on vähän miinusta
Kultru
14.6.2002, 23:59:59
Tähtiportti on yksi lempisarjoistani.
Tarpeeksi viihdyttävä.
Ja sarjan puolustukseksi voin sanoa että "Stargåte"
on ainoa sana jossa virallisesti hyväksyn kirjaimen "å"
käytön.
Kiitos huomiostanne. :P
Sam Kuu
22.6.2002, 21:48:03
Pidän Tähtiportista, koska siinä esiintyy Richard Dean Anderson, joka esitti Ihmemiestä. Pidän Ihmemiehestä. Pidän Richard Dean Andersonista. Pidän hänen esittämästään hahmosta Tähtiportti-sarjassa. Pidän Tähtiportti-sarjasta.
@TranceKuja@
25.6.2002, 19:57:26
No,kyllähän minäkin Tähti Porttia kattelen.Ihan aina en vaan ehi kattomaan.Oli kiva että sarja alkoi alusta...:) :)
vaikka se on fiktiota (vai onko?) se silti tempaa mukaansa!
Tämäkin on yksi niistä lempisarjoistani!
Se on hyvin suunniteltu ja digitalisoitu joten..
Se on hyvä! Ja minä pidän siitä! Ja sillä sipuli sitten!:D
Nightblade
28.6.2002, 17:53:02
Se on kyllä varmaan ihan hyvä sarja kun sitä alkaa seuraamaan, mutta kun katsoin kokeeksi yhden jakson, niin en ymmärtänyt paljoakaan Ko`ak:eista (vai mitälie) ja muista olennoista. Mutta kuten sanoin, se on varmaan ihan hyvä sarja, kun siitä tajuaa jotain ja sitä seuraa. Ja minähän en voi seurata, kun nukkumaanmenoaika on klo 7
Tsunami
28.6.2002, 17:57:31
Mun mielestä se on ihan hyvä ohjelma.:D
kervi-chan
29.6.2002, 13:37:38
Originally posted by @TranceKuja@
No,kyllähän minäkin Tähti Porttia kattelen.Ihan aina en vaan ehi kattomaan.Oli kiva että sarja alkoi alusta...:) :)
alko alusta..? milloin...?....nythän maikkari lähettää kolmoskautta...
joo mutta kyllähän sitä tulee katsottua ja oon alkanut imuttaa episodeja netistä...kuudes kausi on jo rapakon takana käynnissä...
Tommistus
1.7.2002, 14:24:32
Mun mielipide tosta Tähtiportista. Hmmm...
Onhan se semmonen että sitä voi kattoo. Oon kattonut elokuvan ja monta jaksoa silloin tällöin. Eli ihan OK.
Näitä uusimpia jaksoja katsellessani huomaa että taso on hieman laskenut... se alkaa toistaa aivan liika itseään. Ehkä kyse on vain siitä, että R. D. Andersson -buumi on laskenut ja on alkanut nähdä sarjan hieman neutraalimmin. Sitä kautta myös kriittisemmin...
The Blinzar
1.7.2002, 22:21:16
Meikälänenkin sitä kattoo, kyllä se nimittäin Muumit päihittää.
Mutta mä en vieläkään tajuu miks sillä Teal'c:llä on se juttu otsassa?
Originally posted by Seifer Almasy
Meikälänenkin sitä kattoo, kyllä se nimittäin Muumit päihittää.
Mutta mä en vieläkään tajuu miks sillä Teal'c:llä on se juttu otsassa?
Teal'c on aikaisemmin Apophiksen palvelussa ollut jaffa, eli kuului soturiluokkaan joka myös kasvattaa nuoret goa'uld-symbiootit aikuisiksi omissa ruumiissaan. Tästä on se merkkinä se symboli otsassa. Sitä ei ole jotain syystä otettu pois (muistaakseni se on viillettyyn haavaan valutettua sulaa kultaa), hyvä idea, koska esimerkiksi pari kolme viikkoa sitten hän pystyi esittämään Apophikselle uskollista jaffaa niille TP-ryhmiä jäjitteleville nuorille sotilaille.
TidusWeb
29.7.2002, 14:16:08
mikään ei voi olla parempaa viihdettä kuin tähtiportti!
(finalit tulee vasta kakkos sijalla)
Mahtavaa KAKS JAKSOO PERÄKKÄIN !!!
minun mielestä se on hyvä sarja. Sitä katsoo ihan mielellään, eikä se ole tippaakaan tylsä. Ja nyt niitä näytetään kaksi jaksoa kerralaa. Kivakiva.
Zell Dincht
2.8.2002, 17:54:17
Tähtiportti on loistava. Oon kattonu kaikki jaksot eikä se todellakaan oo tylsä sarja. Sen jaksaa aina kattoo.
kyllähän sitä kattoo ,mutta viime kauden jaksot olivat paljon parempia silloin oisin voinut sanoa ,että olen fani mutta uudet jaksot eivät enää oikein ole innostaneet =/
Tykkään paljon siitä sarjasta :)
Se ei ole ollenkaan tylsä, ja jaksaisin katsoa enemmänkin kuin kaksi jaksoa peräkkäin :D
Helkkarin hyvä sarja vaikka juoni onkin aika yksinkertainen...
Aina se tulee katottua ja onpa noita jaksoja koneellakin jonkin verta :D
Minä en mitenkään erikoisesti pidä sarjasta. Parempia sarjojakin kun tällä hetkellä tulee(Esim. Näkymätön Mies). Tuleehan sitä katottua, ja aika hyvin olenkin sitä viimeaikoina seurannut. Onhan siinä sarjassa hyvätkin puolensa. Tealc tyyppiä saa nauraa...ja paljon. Siinä on maailman paras näyttelijä. Se on sellainen, "ei ole mitään tekemistä, katson tuota" sarja.
Edit// *korjaa tökeröä ulosantiaan*
kawaii-chan
14.8.2002, 20:11:30
No ihan mukava sarja, mutta kyllä mä mieluiten netissä siihen aikaan aikaani kulutan ;)
Red-XIII
15.8.2002, 11:55:56
Ai että Tähtiportti.. No jaa en oo kattonu nyt sitäkää vähään aikaan! En ees muistanu koko sarjaa vähä aikaa sitte... Vaikka :eh: mitä mä nyt muistasinkaa?? Harvoin muistan mistään mitään... Pitäs kait alkaa kattoo taas Tähtiporttii kun hyvä sarja se kumminkin on.. Monelta se tulee ja millo... Tai senki saa selville TXT TV:ltä..
marvin
15.8.2002, 13:03:06
Minua ainakin on pistänyt silmään Jack O'Neill. Elokuvassa Kurt Russelin esittämä O'Neill oli synkkä ja tiukkapipoinen macho, kun taas TV-sarjassa Richard Dean Anderssonin O'Neill on läppää heittävä rentojätkä. Itse en ainakaan muista että sarjassa olisi ollut mitään jaksoa mikä olisi kenties perustellut tai selittänyt tämän luonteen vaihdoksen.
Ei siinä mitään, tykkään kummankin näyttelijän versioista everstistä, etenkin Anderssonin hahmon sarkastinen suhtautuminen ja kuivat vitsit tilanteessa kuin tilanteessa ovat hyvä vastapaino sarjan muiden hahmojen -välillä naurettavankin- vakavaan meininkiin. Toisaalta synkempi ja motiiveiltaan häilyvä elokuva-O'Neill oli hahmona ehkä hieman mielenkiintoisempi seurattava.
Asiasta toiseen: Viime jaksossa (14.8) huomasin että ST-1:n varustus (lue: aseistus) oli muutunut, liekkö tuottajat lisänneet hieman budjettia, mutta tavallisten MP-5 -konepistoolijen sijaan sankareilla oli käytössään nyt pumppuhaulikkoa, konekivääriä, M-16 ja M-4. Kerrankin maapallon suojelijat saivat kunnon kamaa. Etenkin M-4 lisäsi hieman uskottavuutta, sillä tuo rynnäkkökiväärihän on muistaakseni yleisesti Yhdysvaltojen erikoisjoukkojen (Delta, SEAL) käyttämä ase.
Minäkö pikkutarkka? =)
Originally posted by marvin
Minua ainakin on pistänyt silmään Jack O'Neill. Elokuvassa Kurt Russelin esittämä O'Neill oli synkkä ja tiukkapipoinen macho, kun taas TV-sarjassa Richard Dean Anderssonin O'Neill on läppää heittävä rentojätkä. Itse en ainakaan muista että sarjassa olisi ollut mitään jaksoa mikä olisi kenties perustellut tai selittänyt tämän luonteen vaihdoksen.
Sarjassa everstin nimi kirjoitetaan yhdellä L-kirjaimella, "O'Neil" (tai toisin päin, kuitenkin), ja hänen poikansa etunimi oli eri kuin elokuvassa, joten periaatteessa kyseessä ei ole sama henkilö. Menee nyt pilkunrakasteluksi mutta vuoroin vieraissa. ;)
Mitä TP ykkösen aseistukseen tulee niin ehkä nyt kun tilanne tunnettiin paremmin niin O'Neilille lähetettiin hiukan raskaampaa ja monipuolisempaa varustusta. Veikkaanpa että jos neloskausi joskus vielä Maikkarilla nähdään niin ns. tavallisissa tehtävissä mukana on taas ne MP5:t.
Juu tykätään ja katellaan kovasti ku ihmiset hyppii tähtiportilla toisiin maailmoihin :)
On hyvä sarja ja oon kattonu melkeen joka jakson :D
Katoin joka osan ja se on lempi sarjani ja oon kahtany sen elokuvankin.
Rupeavat näyttämään sitä muute uudestaan en tiiä onko ne uusintoja vai iha uusia jaksoja mutta aijon kummissiin kahtoo ne
:tultamunille:
Onhan se ihan hyvä sarja. Tuli aikoinaan katsottua joka ikinen jakso, mutta nyt se on sitten jäänyt vähemmälle. Sit se leffakin oli ihan hyvä.
Kaikista eniten sarjassa pidin Daniel Jacksonista.. :D
Mielestäni aika tylsä ennalta arvattavissa oleva perussarja, joka oli vähän yliammuttukkin. Innostus lopahti heti ensimmäissen katselukerran jälkeen, mutta on helppo arvat, että tuommoinen sarja alkaa toistamaan itseään. Eli en tykkää.
Avokaado
11.5.2003, 12:13:08
Aloin kattomaan sitä sillon ku se tuli maikkarilta ja se oli sillon ainakin ihan sika hyvä. Mut sit se siirty SubTv:lle ja sit en sitä kattonutkaan enää, kun ei meillä subTV näy. Sit se tuli takas maikkarille ja riemu oli katossa, mutta nyt se näkyy taas vaan Subilla. Pöh sanon minä!
Kylläpä tämä sarja lukeutuu minun listallani parhaisiin sarjoihin. Idea on hyvin lähellä sydäntäni ja se o toteuttu vallan mainiosti ja näyttelijät ovat huippuluokkaa (erityisesti RDA :D).
TitanWolf Subbarilta tulee tällä hetkellä samat jaksot mitkä tuli Kolmoselta viimeks.
9.7. jatkuu Stargate, mut MTV3:lla on joko sivuilla bugi tai sit ne tosissaa aikoovat näyttää vain 7 jaksoo ja sit taas lopettaa. Way to go!
Ja pieni mainostuksen poikanen perään (:P): Vierailkaa (ja mahollisesti jääkää) QuakeNetissä kanavalla #stargate.fi
Roleplayer
11.5.2003, 14:25:24
aaahh..Tämä on yksi niistä sarjoista jonkalaisia pitäisi tulla paljon enemmän telkkarista. Tämä vetää vertoja myös 24 sarjalle...Tai no sanoisin että kummatkin ovat yhtä hyviä...
Mutta tämä sarja siirtyi sitten Subille ja meillä sitä ei näy joten sepäs on hauskaa....Mutta eikös tästäkin ole huhuttu että se palaisi vielä MTV3:selle...?
Ken_Masters
11.5.2003, 14:36:04
Tähtiportti on hieno sarja ja se on hyvä arvosana minunlaiseltani TV narkomaanilta, :D Ja totta tämä sarjahan palaa Mtv3:lle ja mitä tulee Subtv:een sieltä tuli vain uusintoja... Mutta Tp fanina katsoin jaksot mielellään uudestaan.
Z-e-r-o
11.5.2003, 19:06:15
Hyvä sarka kertakaikkiaaaaaaan. (SPAM SPAM SPAM) ööhh...
Niin eli toivottavsti tämäkin palaisi MTV'lle tai edes uusintoja (SubTV ei täällä "korvessa" näy ilman kaapelia)
/digiboxia)
Mutta viimeiset jaksot itseasiassa jotka muistan ovat niitä jossa SG-1 (oliko se noin? ) oli vankina siellä tuliplaneetalla missä oli niitä vankeja. Myös sen muistan että he pääsivät sieltä pois mutta siiten stoppaa... (noh tämä tässä kuitenkin)
Eliza Liv
12.5.2003, 11:07:33
Meikä vahtailee aina kun näkyy. Yksi parhaimmista sarjoista, joita on tehty. Ei puutu mielikuvitusta. Nyt kun ajattelee, tulee sarjasta niin mukavia muistoja mieleen... Odotan innolla... Näyttelijätkin on niin hyviä että... :D
Tietääkseni kyseinen sarja jatkuu taas piakkoin.
Jäipäs se niin jännitävään kohtaan viimeksi, etä oikein odotan, koska taas saa tuijottaa, mitä tapahtuu ja miten jatkuu.
On kyllä aivan erinomainen sarja. Oikeastaan ei parempaa sarjaa olekaan. Kaikki jaksot ovat olleet erinomaisia ja tulevat aina olemaan.
Von Wiensburgh
12.5.2003, 12:22:51
Katson kyllä tätä herkkua. Aluksi pidin vielä enemmän, mutta varmasti jatkan katsomista.
Onhan tässä joitain noita "tökeröitä" juonellisia hommia, kuten juuri tuo mainittu kaavamaisuus, mutta on hyvä sarja, telkkarin parhaimmistoa.
Leffaa parempi. Leffa oli hyvä, mutta musta sarja on parempi, paljon parempi. Moni asia selveni sarjassa, joita alkoi miettimään leffan jälkeen. Ja Kurt Russel on hirvi.
Alkujaan kirjoittanut Aiona
Tietääkseni kyseinen sarja jatkuu taas piakkoin.
Sitten liimaudunkin joka kerta siihen televisioon kiinni ja tietenkin tämä televisio pitää ensiksi varastaa pikkusiskoltani takaisin.
Stargåtehan on yksi perimmäinen syy miksi ylipäänsä televisiota katson ja toinen oli Babylon 5. Ja McGyver aka Richard Dean Andersson on perimmäinen syy miksi katson Stargåtea. Siinä sällissä on hohtoa. Erittäin viihdyttävä sarja. Toivottavasti jatkavat tätä nopeasti.
StrongBad
24.5.2003, 13:54:38
Tämä sarja on todella hyvä ja on todella harmi että Subiltakin tulee vanhoja jaksoja mitkä on nähnyt kolmoselta jo kerran...Tämä sarja lukeutuu niihin "kulttisarjoihin" jotka kaikkien Tiedehömpän ystävien on pitänyt nähdä...Sarjan idea on hyvin keksitty joten tätä sarjaa seuraisi mielinmäärin...
Originally posted by Von Wiensburgh
Katson kyllä tätä herkkua. Aluksi pidin vielä enemmän, mutta varmasti jatkan katsomista.
Onhan tässä joitain noita "tökeröitä" juonellisia hommia, kuten juuri tuo mainittu kaavamaisuus, mutta on hyvä sarja, telkkarin parhaimmistoa.
Leffaa parempi. Leffa oli hyvä, mutta musta sarja on parempi, paljon parempi. Moni asia selveni sarjassa, joita alkoi miettimään leffan jälkeen. Ja Kurt Russel on hirvi.
Se jatkuu heinäkuussa.... perhana kun minä odotin jo ensi kuuta.
Siis Erinnnomainen sarja...ei sille maha mitään. Tuosta saisi varmaan hyvänlaisen morpg, missä liikuttais Tähtiporteilla
Melinda
25.5.2003, 19:27:54
Olen katsonut pari jaksoa, enkä siitä kauemmin jaksanut seurata..ei ole sen arvoinen, vaikken nykyää paljoakaan edes telkkaria jaksa katsoa.
MacGyver:it oli joskus aikoinaan hyviä, mutta tämä tähtiportti ei enää ollutkaan.:)
Diamond
27.5.2003, 18:29:23
olen kattonut sitä alusta asti ihme :ooh: ja musta se on sillei jännää kattoo kun ne menee aina sen tähtiportin läpi ja tapaa uusia kulttuureita ja teknologiaan mutta kiva kun se jatkuu taas heinäkuussa. Sen jälkeen kun se jatkuu niin en liiku mihinkään telkkarin äärestä ja en syö ja enkä käy vessassa sillä välin kun on mainoskatko. Mä en halua missata sekunttiakaan mistään jaksosta.
Prometheus
20.6.2003, 12:19:09
Pidän. Vähän leppoisampi (scifi)sarja. Mukava seurata, vaikka nyt vasta uusittu kolmas kausi ei ollutkaan niin hyvä, muutamia parempia jaksoja lukuunottamatta. Totta kai niitä kehnompia kertoja aina tulee, melkeinpä jokaisen sarjan kohdalla, mutta yleensä ottaen Tähtiportti on erittäin katsottava sarja.
Aloin katselemaan tätä ensimmäisen tuotantokauden lopulla ihan kunnolla. Sarja toistaa itseään varmasti, jos aletaan arvioimaan sitä niistä lähtökohdista, kuin "Mennään planeetalla ja tehdään jotain". Minäkin kyllä myönnän, että niissä planeetoissa voisi olla enemmän vaihtelua. Pääasianahan on tämä matkustus portin välityksellä.
Eniten minua kiinnostaa koko sarjassa (ja suurin syy koko seuraamiseen) ovat nämä muukalaiset, etenkin muinaiset miellyttävät. Niistä etsinkin sarjan myötä lisää infoa. Myös pienet viittaukset mytologioihin ja eri kulttuureihin ovat ihan kivoja, vaikka niitä olisi voinut ehkäpä hyödyntää vähän enemmän (mitään kansantarujen uudelleensovitusta en kuitenkaan toivo).
Nythän heinäkuussa alkavat neljännen tuotantokauden jaksot, jatketaan siitä mihin jäätiinkin.
Rose *Valkea Neito*
22.6.2003, 12:09:25
ihan ihq sarja, voisin katsoa sitä vaikka loputtomiin :P . Ja Richard Dean Andersonille :rispekti:iä, on sen verran ihuna tapaus.
Tähtiportti ja MacGyver rulzzz!!!
Clacier
22.6.2003, 12:46:17
Ensimmäisen tuotantokauden aikana sarja oli todella loistava ja sitä tuli seurattua aina kun se tuli, mutta parhaat jaksot ja ideatkin olivat sitten siinä. Toisesta tuotantokaudesta en niinkään jaksanut yhtä paljoa olla kiinnostunut mitä ensimmäisestä, koska jaksot olivat tapahtumiltaan miltei samanlaisia mitä ensimmäisen tuotantokauden jaksot. Toki toisellakin kaudella jotain uuttakin oli saatu mukaan, mutta liian vähän.
Näyttelijöiden suorituksista minulla ei ole mitään valittamista. Avaruusoliotkin on toteutettu ihan kiitettävästi.
Noista uusinnoista en jaksa myöskään välittää olivat ne sitten ensimmäisen tuotantokauden uusintoja tai eivät. Muutaman parhaan jakson olen ekalta kaudelta nauhoittanut ja säästänyt pahan päivän varalle xD
Ehkä kaikkein pahiten Stargate-intooni vaikutti sen yhden tuotantokauden, saattoi olla kakkoskauden [korjatkaa jos olen väärässä] viimeinen jakso, jossa oli niitä replikaattoreita. Kausi jäi liian jännittävään paikkaan ja lisäksi sen ja kyseiseen jaksoon jatkoa tuovan kauden näyttämistä lykättiin niin pitkälle että ehdin jo unohtaa koko asian vaikka olinkin sitä niin paljon odottanut.
Xuador
25.6.2003, 12:12:00
kyl se on ihan hyvä sarja ja kyllä sitä katsoo mielellään
Lloope
10.7.2003, 20:20:23
Nostampa vanhan aiheen ylemmäksi vastaamalla tähän näin stargåte -sarjan uuden alun kunniaksi tänä kesänä.
Pidän tähtiportista todella paljon ja tänä kesänä aionkin nauhottaa kaikki jaksot, jotta talvella saa sitten katsoa :D Ei voi muuta sanoa kuin, että yksi parhaista sarjoista mitä on, ellei jopa paras, vaikka avaruusörminkäiset joskus näyttävätkin hieman epäuskottavilta ja tökeröiltä ;)
Harmi vain en ole elokuvaa nähnyt, mutta tulisi kyllä takuuvarmasti ostettua, jos näkyis jossain kaupanhyllyillä joskus...
Joo anttilassa näin 4 jakson paketin DVD:nä. Jaksot olivat 6 tuotantokaudelta. Ihan suomennettu yms.
Hyvähän tuo on kun kolmonen perkele näyttää kerran vuodessa 1½-2kk ajan sarjaa, kerran viikossa. Ei edes kerkeä edetä mihinkään. 4. kausi vasta menossa, hohhoijaa...
Necroth
20.7.2003, 18:38:22
Minusta tähtiportti on aivan mahtava sarja. Jotenkin sekin on sen verran kumminkin muista vastaavista sarjoista poikkeava, että sitä jaksaa seurata mielenkiinnolla. Tuo ninjan huomautus osui kyllä aivan nappiin. Tämä sarjojen keskenjättäminen ja jaksojen hidas näyttäminen ei ole uutta ja sitä on tapahtunut muissakin kuin Tähtiportissa. Se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää jo oikein olantakaa. Pitäisi pistää massahakemus Kolmoselle että jos aloittavat jonkun suositun sarjan niin myös pitäisivät sen vähintään yhden tuotantokauden verran :(
forever_child
23.7.2003, 22:40:37
joo mahtava sarja tuo tähtiportti..justiin tulikin.
En oo niin ahkerasti sitä kattonu mutta nykyään katson sen aina. Se on tosi mielenkiintoinen ja joka jakso on omalla tavallaan jännittävä.
Medic44
23.7.2003, 22:54:24
prkl ku katoin tähän topicciin vasta nyt keskiviikkona 23:50..
no kyllä minäkin sarjasta pidän mutta en jaksa vaivautua aina sitä katsomaan mutta tekemisen puutteessa ja jos telkkari sattuu olemaan auki oikealta kanavalta
I Lieky. :boing: Hyvä sarja, hyvät näyttelijät, sitä on hauska katsoa O'neillin takia. Aina se keksii jotain naurattavaa esim. Miksemme anna sille sähköiskua niinkuin teho-osastossa. Jaffan symbiootti oli kuolemaisillaan, O'neill pelasti koko päivän.
Tosi hyvä sarja.. katson sen aina kun se tulee :D Aluksi katsoin ihmetellen kun Teal'c:lla on parta =D parhaimmat tyypit ovat O'Neil ja Teal'c.
O'Neil on paras tyyppi koska sillä on aina hyvät väli kommentit :)
Teal'c:lla taas on niin kivat ilmeet ja se symboli otsassa.
Eli katsomisen arvoinen sarja, joka saisi tulla useammin kuin kerran viikossa :prkl:
mä katon joka jakson koska ne on niin hyviä ja uuet jaksot on muuten minusta parempia kuin ne vanhat! Ihan huippu sarja muiden rinnalla...
From Finland
1.8.2003, 1:43:46
ihan jees sarja mutta jos totta puhutaan niin en varmaan edes katsoisi koko stargatea jos siinä ei olisi jumalaani Richard dean andersonia.
Osaako muuten kukaan kertoa, mistä saisi ostettua tähtiportin vaikka kolmannen tai neljännen tuotantokauden dvd:lle? Kiinnostais tällanen...
Originally posted by Lloope
Osaako muuten kukaan kertoa, mistä saisi ostettua tähtiportin vaikka kolmannen tai neljännen tuotantokauden dvd:lle? Kiinnostais tällanen...
www.filmifriikki.fi
1-5 kaudet näyttäs olevan myynnissä
Jhan hyvä sarja! Tulee yleensä katsottua joka jakso, mutta olis kiva nähdä eka ja toka tuotanto kausi, kun en oo niitä kahtonut.............
Mä oon kattonu jo kaikki ne uudet jaksot, jotka on tullut telkus. Mä tykkään kattoa sitä sarjaa, koska siinä on kaikenlaisia örkkejä jne. :D
Rakastan tätä kyseistä sarjaa. :lovetus: Jack O'Neill:n hahmo on muuttunut entistä enemmän MacGyveriksi, mikä on askel parempaan suuntaan (ainakin minun mielestäni). Jack, Danielin ja Teal'cin keskinäiset naljailut ovat hauskoja.
Tähtiportti on viikkoni kohokohta... C.S.I.:n ohella tietty...
Lloope
15.11.2003, 9:03:25
Jossei joku vielä ole mainoksia nähnyt, niin ihan pakko ilmoittaa ilouutinen, eli tähtiportti alkaa taas kolmoselta! Ja vieläpä uusin jaksoin. Ehdin jo sättiä MTV3:sta vaikka missä, kun näytetään 1/3 osa tuotantokautta ja sitten sarja laitetaan poikki, mutta ovat varmaan vähän kuunnelleet katsojien palautetta ja laittaneet sarjan takaisin ruutuun. Kolmoselta. Keskiviikkona. Klo 22.30 (kai?).
Bodom
15.11.2003, 11:21:28
Jees, oli Stargate alkaa taas tulemaan MTV3:lta Keskiviikkoisin 19.11.2003 klo: 23.20 - 00.10.
Harmittaa vaan, kun Suomessa ollaan edelleen 4. tuotantokaudella. Jenkeissä esitetään parhaillaan 7. kautta, ja kahdeksannen kauden jaksojen kuvauksien pitäisi alkaa ensi Helmikuussa. En viitsi pahemmin spoilata tulevaa, mutta varsin mielenkiintoista kamaa näkyy myöhemmillä tuotantokausilla.
Itse en nähny 2-3 ekaa jaksoa, muuten olen kaikki katsonut. Pitäisi ostaa sarjaa DVD:lle, mutta kun ne pirulaiset on niin kovin kalliita :(
Diamond
15.11.2003, 20:52:16
Mä ootinkin jo pitkää että tähtiportti jatkuisi taas kun se on mun lempisarja telkkarista muitten lisäksi, ilo kuulla että siitä tehdään 8 tuotantokausi se lämmittää mun sydäntä niin paljon että ei tarvii huolehtia siitä että se loppuis ainakaan lähiaikana. :ooh:
'Jecht'
22.11.2003, 20:24:33
Richard Dean Anderson on kyllä erittäin hyvä näyttelija varsinkin hänen rooli tässä kyseisessä sarjassa on loistava. Varsinkin hänen lausahdukset melkein joka väliin joita kukaan ei edes osaa odottaa. SG-1 on yksi parhaista sarjoista joita seuraan ja en turhaan. MTV3 kanavan ehdottomasti paras sarja tällä hetkellä.
Jubei
24.11.2003, 11:13:25
Richard Dean Anderson on kyllä erittäin hyvä näyttelija varsinkin hänen rooli tässä kyseisessä sarjassa on loistava. Varsinkin hänen lausahdukset melkein joka väliin joita kukaan ei edes osaa odottaa. SG-1 on yksi parhaista sarjoista joita seuraan ja en turhaan. MTV3 kanavan ehdottomasti paras sarja tällä hetkellä
Todella hyvä sarja ja tuosta olen näyttelijästäkin olen vielä samaa mieltä. Richard on todella tilannekomiikan mestari. Tilannekomiikkahan on juuri taitoa sanoa jotain tyhmää väliin, jossa sitä vähiten odotetaan.
Stårgate on TV-sarja parhaimmasta päästä! Harmittaa vaan ohjelman myöhäinen aikataulu, just ehkä jaksaa valvoa sen alkamiseen...pakko aina ajastaa kasetille. Mut tulee kuitenkin katottua. :)
M1green1
18.3.2004, 22:35:04
Tähtiportti on kyllä ihan huippu ohjelma, yksi minun kaikkien aikojen suosikeistani. Pidän siitä, koska siinä on hyvä juoni, hyvin keksittyjä erillaisia rotuja ja muutenkin kaikin puolin monipuolinen. Lisäksi löytyy myös hyvää huumoria :D. Seurasin myös Mag Gyveriäkin, kun se tuli. Molemmat ihan huippuja sarjoja.
Shushannah
19.3.2004, 9:22:37
Haa! Pitääpä itsekkin jotain tähän laittaa kun kerran kyseistä sarjaa seuraan!
Planeettojen tutkimista, hengissä selviytymistä, eri kulttuurien tutkimista ja vähä erilaisuutta tuo sellaiset "erilaiset" jaksot kuten se jossa O'Neill ja Tealc joutuivat (mikä hemskutti se nyt olikaan) teleporttiin (oliko se nyt se, mutta kyllä kyseiset ihmiset tietävät jos ovat jakson nähneet). Golffasivat tähtiportilla, ja tekivät kaikkea hölmöä! ;D
Ylikansleri Per'sus... heheheehee oli hyvä!
Miten muuten tähtiportille kävi? Ei sitä ainakaan pariin viikkoon ole tullut. Ja vielä kun se jäi juuri hyvää kohtaan :( Ei kellään olisi tietoja?
Kreifi
19.3.2004, 13:30:27
Voisinpa päivittää mielipidettäni.
Tämäkin sarjan kanssa on käynyt niin, että tekijät eivät enää ole nin kovin vakavissaan sarjan suhteen. Kaikkein vähiten sen kanssa tosissaan on MacGyver, joka on aivan uskomaton äärimmäisen typerine juttuineen ja ilmeineen.
Juoni nyt on sellainen korni, mutta en menisi sitä ihan totaalisen typeräksi sanomaan.
Ja nykyään tuo toistaminen on minusta jo historiaa. Tietty aina jonkun löyhän kaavan voi löytää jos ottaa tarpeeksi monta jaksoa tarkasteluun, mutta helposti voi katsoa viisikin jaksoa löytämättä niistä mitään yhteistä nimittäjää (paitsi yhden surkean näyttelijän ja yhden näyttelijän, jota ei yksinkertaisesti nappaa).
vegeta
20.3.2004, 10:13:37
Tuleehan tota porttia aina katottua kun muistan/jaksan... eli ei ole mikään lempi sarjani jota oisi pakko katsoa mutta kyllähän touta siis aina kahtellee, ihan OK näytteliätkin mutta jokin tästä sarjasta vielä puuttuu kun keksis vielä mikä... :eh:
Psynever
20.3.2004, 11:41:11
Vai että tähtiportti, onha sitä tullut seurattua todella paljon mutta jotenki ei enää jaksa innostaa, samat ideat on alkanut kiertämään kokoajan ja sitte Macgyver on todella ärsyttävä ja Teal'c on ylivoimaisesti paras :] Mutta eipä televisiosta mitään parempaakaan tule enää. pakko tyytyä siihen mitä tarjotaan vaikkakin se ei ole mitään kauhean miellyttävää katsottavaa.
M1green1
21.3.2004, 15:57:39
Originally posted by Jubei
Miten muuten tähtiportille kävi? Ei sitä ainakaan pariin viikkoon ole tullut. Ja vielä kun se jäi juuri hyvää kohtaan :( Ei kellään olisi tietoja?
Se tais mennä taas tauolle. Just kyllä osasivat ärsyttävään kohtaan jättää ohjelman...Tietääkseni tähtiportti palaa ruutuun kesällä tai syksyllä.
Bananasplit
22.3.2004, 16:21:18
Originally posted by Warheart
Se tais mennä taas tauolle. Just kyllä osasivat ärsyttävään kohtaan jättää ohjelman...Tietääkseni tähtiportti palaa ruutuun kesällä tai syksyllä.
No niin, no, neljäs tuotantokausi päättyi. Ne jättää ne aina silleen, että tuotantokauden viimeinen jakso voisi olla viimeinen, hitto, etenkin toi kuudennen kauden viimeinen, mutta enpä mene sitä spoilaamaan.
Tähtiportti on ainoa ohjelma, jonka vuoksi valvon (valvoin?) yli puolenyön kun aamulla pitää lähteä kouluun ja kun on muutenkin niin hidas nukahtamaan, mutta kun en osaa videoita ohjelmoida nauhoitusta aloittamaan omin päin, vaikka lopettamaan osaankin, joten alkuun on pakko valvoa ja sitten sitä jotenkin ei vaan halua niitä seksilinjamainoksia sinne väliin... ja niinhän siinä sitten käy, että on pakko katsoa koko jakso.
Koko näyttelijäkaarti on upeaa porukkaa, etenkin Richard Dean Anderson ja Christopher Judge (Nimihän sen jo sanoo, kaikki Christopher-nimiset vaan näyttelemään, suosio on taattu)
fffani-90
22.3.2004, 18:35:11
minunkin oli ihan pakko katsoa se sarja alusta loppuun kun se on niin hyvä :) :)
Rupesin selaamaan Stargaten sivuilta mihin se sarja jäikään ja samalla huomasin hauskan kuvan. En ole omistanut kyseistä tikkua, mutta joskus aikoinaan meinasin sen ostaa. Kuva on Season 5. Proving Ground jaksosta. Enkä ole tuota jaksoakaan katsonut. Lieneeköhän tuo jonkun sortin ohjauskapula :)
http://www.stargatesg1.com/home/episodes/images/fullsize_s5/ProvingGround_1.jpg
http://www.migman.com/history/Hjalmarson/pics/history3-12.jpg
Necrofobia
22.3.2004, 23:14:07
Joskus pari vuotta sitten katsoin sitä jonkun verran mutta en ole katsonut sen jälkeen. Aika tylsä sarja loppujen lopuksi, toistaa itseään aika paljon. Olen sitä mieltä että elokuvien pohjalta tehty sarja ei ole niin hyvä kuin sarja jota ei ole tehty elokuvasta.
Vanhemmat jaksot ovat ihan hyviä, mutta nykyiset jaksot maistuvat jo puulta toistumisen vuoksi :eh:
Sainpas vihdoin digiboxin ja rupesi subtv:n välityksellä näkymään tähtiporttikin. Sellaista olisin vain kysellyt että mikä tuotantokausi on meneillään? Kolmoselta viimeinen näkyvä taisi olla kutonen. Onko tämä siis seiska vai jotain vanhoja uusintoja? Läsäksi olisin kysynyt että kuinka kauan tätä tuotantokautta on tullut?
Prometheus
3.3.2005, 15:42:16
Sainpas vihdoin digiboxin ja rupesi subtv:n välityksellä näkymään tähtiporttikin. Sellaista olisin vain kysellyt että mikä tuotantokausi on meneillään? Kolmoselta viimeinen näkyvä taisi olla kutonen. Onko tämä siis seiska vai jotain vanhoja uusintoja? Läsäksi olisin kysynyt että kuinka kauan tätä tuotantokautta on tullut?
Eipä kun kolmosen viimeinen näytetty kausi oli viides, joka näytettiin loppuun asti. Nythän Tähtiportista ei enää ole ostettu uusia kausia, joten uusia jaksojakaan ei enää Suomessa nähdä. Näin siis, jos kolmonen päättää jatkaa samaa rataa. Kuudetta tuotantokautta ei olla Suomen omilla televisiokanavilla nähtykään. Tällä hetkellä on meneillään järkevästi viidennen tuotantokauden uusintakierros SubTv:ltä. Katsoin, että tänään näytettävä jakso on kauden yhdeksäs jakso tutusta kahdestakymmenestäkahdesta. Sarjaa näytetään kai toukokuun loppuun ja sen jälkeen SG jää ohjelmistosta varmaan kokonaan pois.
Pitänee nyt keväällä varmaan pari jaksoa katsastaa, kun unohtuivat viime syksyllä.
Täällä (http://www.gateworld.net/movies/images/02_01.jpg.shtml) kuvia tulevasta SG-elokuvasta. Missä McGyver?
EDIT:
Suunnitteilla myös uusi sisarsarja, Stargate : Universe.
Riku meniköhän tuo linkki nyt ihan oikein?
McGyveriä tuskin välttämättä tullaan näkemään koska tuossa elokuvassahan hän on jo kenraali eikä enää pääosassa. Ainakin itse olen ymmärtänyt että kyseinen elokuva sijoittuu 10 tuotantokauden jälkeiseen aikaan koska yhdettätoista tuotantokautta ei tulla tekemään. Suomessa on siis edelleen näytetty vain viides tuotantokausi.
Nyt toimii, tuli hieman typoja linkkiin mukaan. :shok:
Nyt toimii, tuli hieman typoja linkkiin mukaan.:shok:
Thanks, tosiaan kuten sanoin niin tämä uusi elokuva on jatkoa 10:lle tuotantokaudelle, eikä siis ole missään mielessä jatkoa ensimmäiselle elokuvalle joka siis aloitti koko sarjan ja sijoittui aikaan ennen ensimmäistä tuotantokautta. Muun muassa tuolta (http://www.sg1archive.com/s10.shtml) voi saada informaatiota väliin jäävistä tuotantokausista.
Itse kaikki tuotantokaudet nähneenä odotan elokuvaa innolla, kymmenes tuotantokausi oli loistava ja päättyi ikävästi kesken, joten mukavaa nähdä tarinalle päätös elokuvan muodossa.
Missä McGyver?
Tosiaan vielä sen verran että O'neal (vai miten kirjoitetaankaan) ei ole sarjoissa ollut mukana enää muutamaan tuotantokauteen muuten kuin vierailevana tähtenä, joten häntä luultavasti ei näy elokuvassakaan ja jos näkyy niin ei ainakaan suuressa roolissa.
Edit: Ainiin myös Atlantista olen seurannut ja stargate universi kiinnostaa myöskin kovasti. Luin wikipediasta että stargatesta on olemassa vielä kolmaskin sisarsarja infinity, mutta tästä ei ole sen kummempaa tietoa.
Edit II: Lol stargate infinity on kai joku stargatesta tehty animaatiosarja.
Kreifi
3.12.2007, 19:53:17
Jotenkin ei oikein huvita katsoa leffaa, kun välistä puuttuu viisi tuotantokautta. :P Vaikka mitenkään aktiivisesti en tuota seurannutkaan, ehkä joku 50-80% jaksoista nähty. Juonessa pysyin jotakuinkin mukana eli en ihan pihalla ole/ollut, niin tässä tilanteessa tuntuisi hassulta hypätä kaikki yli ja katsoa leffa.
Jotenkin ei oikein huvita katsoa leffaa, kun välistä puuttuu viisi tuotantokautta.:P Vaikka mitenkään aktiivisesti en tuota seurannutkaan, ehkä joku 50-80% jaksoista nähty. Juonessa pysyin jotakuinkin mukana eli en ihan pihalla ole/ollut, niin tässä tilanteessa tuntuisi hassulta hypätä kaikki yli ja katsoa leffa.
Täytyy itsekkin myöntää että koko homma menee vähän typerästi, mutta kai pitäisi syyttää Suomalaisia televisiokanavia kun eivät ole ottaneet näytettävikseen enempää stargaten tuotantokausia. Joko elokuvaa tehdessä ei tiedostettu etteivät kaikki potentiaaliset katojat ole nähneet aikaisempia kausia, tai sitten siitä ei välitetty. Kai elokuvantekijät suuntavat elokuvan pääasiassa oman maansa kansalaisille joilla on ollut mahdollisuus nähdä tv:stä kaikki tuotantokaudet.
Kreifi
3.12.2007, 20:05:50
Täytyy itsekkin myöntää että koko homma menee vähän typerästi, mutta kai pitäisi syyttää Suomalaisia televisiokanavia kun eivät ole ottaneet näytettävikseen enempää stargaten tuotantokausia.Niiden vikahan se aina on. En tiedä sitten mikä siinä oli kun ei enää kiinnostanut ostaa lisää kausia näytettäväksi. Kai sillä kuitenkin ihan mukavasti katsojia oli (tuollaiseksi sarjaksi tuohon aikaan). Tosin katsojien puutteesta voi kieliä se, että muistaakseni sarjan esitysaikaa rukattiin pariinkin otteeseen (ja aina paskemmaksi :P).
Mutta miksei tehdä samalla tavalla kuin kaikkien tuollaisten vähemmän katsojia keräävien sarjojen kanssa, pistetään Subille. :) Ei varmaan Stargate paljoakaan maksa.
YLE on muuten siitä rok-kanava, että näyttävät oikeasti koko sarjan, eikä välissä ole mitään hassuja kesätaukoja, ellei kyseisen kannun politiikka ole sitten muuttunut.
Tangentti
3.12.2007, 20:32:29
Tietääkseni Tähtiportti-sarja ei ole Suomessa saanut jatkoa liian pienien katsojalukujen takia mutta enpä kyllä tajua miksei ohjelmaa voisi laittaa Subille. Ainakin riittäisi pitkäksi aikaa ohjelma-paikkojen täyttöä. Eipä ainakaan pari vuotta sitten kun koulussa puhuttiin Tähtiportista ollut juuri kukaan katsonut tätä sarjaa, liian sci-fiä kai.
Itse olen aina silloin tällöin katsellut ja nyt alkaa olla huonossa muistissa koko ohjelma, päähenkilöt muistan ja joitan jaksoja tai tapahtumia sieltä täältä mutta enpä juuri muuta. MacGyverin takia alunperin aloin katsoa sarjaa ( aivan kuten joskus aikoja sitten katsoin South Parkia vain Kennyn kuolemien takia, jos sammui TV heti kun Kenny delasi) mutta pikkuhiljaa aloin pitää juonenkuvioista ja oli pakko nähdä kuinkas käy.
Suosikkijaksojani (mitä muistan) oli ainakin eräs jossa sama päivä alkoi aina alusta mutta ainoastaan O´neal ja Tealq ( vai mikä sen kiintiömustan nimi olikaan) muistivat tapahtumat sekä jakso jossa vain SG-tiimi muisti erään sotilaan mutta kukaan tukikohdassa ei ollut kuullutkaan hänestä.
jousia
23.8.2010, 22:27:02
Pienenä katselin aina Stargatea koska siinä oli kivoja örkkejä, hauskoja seikkailuja ja Jaffa (suosikki hahmoni:lovetus:). En kuitenkaan sitten vanhemmiten muistanut sarjaa ja sitä tulikin katsottua aina vaan silloin kun myöhäisleffat loppui eikä vielä nukuttanut. Sitten tapahtui jotain mystistä; aloin seurustelemaan scifistä kiinnostuneen pojan kanssa! Stargate palasi kuvioihin ja juonestakin ymmärsi jotain.
Nyt aloimme siipan kanssa katsomaan Stargate Universea ja olen ihan myyty! OK käsikirjoitus vähän junnaa paikallaan, mutta on se niin jännä! Pyörin aina tuossa sohvalla ihan silkasta jännityksestä ja innosta. Hahmot ovat varsin kuumiksia (varsinkin taustakuvanani komeileva Young AHHHHHH). Muutenkin Universen idea on mielenkiintoinen ja toisaaltaan hirveän ahdistava... Mitä tästä opimme? Älkää menkö avaruusalukseen!
Pitänee ottaa projektiksi alkaa katsoa SG-1:sestä kaikki eteenpäin. Amanda Tappingkin kun vaan kaunistuu vanhetessaan.
Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt stargate universen hehkutusta. SG-1:n katsoin ensimmäisestä tuotantokaudesta viimeiseen ja se oli oikeasti hyvä. Stargate Atlantiksessa sama juttu ja se oli jopa hieman parempi kuin alkuperäinen SG-1, mutta SG-Universe taas on vain...tylsä. Ehkä pitäisi antaa sarjalle uusi mahdollisuus, mutta ensimmäisen tuotantokauden katsoin hieman yli puolenvälin ja minusta se oli tylsä. Ensinnäkin siinä keskitytään mielestäni liikaa ihmissuhteisiin, tuntuu oikeasti että pääjuoni hukkuu siihen kun hahmot argumentoivat keskenään melko turhistakin asioista ja välillä tulee melkein salatut elämät mieleen. SG-1:n ja Atlantiksen pääpointti oli galaksin tutkiminen ja uuden löytäminen. Stargate Universen pointti pitäisi olla kotiin pääseminen ja sen ohella selviytyminen, mutta ainakin ensimmäisen tuotantokauden puolikkaan katsottuani se tuntui olevan draamailu.
Myöskin näyttelijäkaarti on mielestäni huonontunut. Ketään vanhaa ei oikeastaan ole edes juurikaan vierailevana tähtenä ja oikeastaan kukaan uusista ei pahemmin sytytä. Ehkä tosin eeppisyys scaalakin on pienetynyt sen verran että ongelmatkin tuntuvat mitättömiltä. Esimerkkinä SG-1:n viimeiset tuotantokaudet jossa porukka taistelee yhdessä muiden galaksin rotujen kanssa Ori:eitä vastaan panoksena suunnilleen galaksin kohtalo. SG-univesessä taasen ongelman taso on suunnilleen: "apua aluksessa on eläviä hiekanjyviä, jotka tuhoo kaiken meidän veden ja kuollaan janoon!". Jotenkin ensimmäinen kiinnostaa itseäni huomattavasti enemmän juonelliselta tasoltaan kuin jälkimmäinen.
En tiedä, ehkä pitäisi antaa SG-Universelle uusi mahdollisuus. Jotenkin vain jäi kohtuu paska maku suuhun kymmenestä ekasta jaksosta ettei ole pahemmin huvittanut enää katsoa.
Subilta tuota alkuperäistä katsellut. Harmi vaan kun ei oikein tiedä mitä esittävä ja juonest aon vähän vaikea saada kiinni. :D Tommosta viitti kuitenkaan ostaa, hyvä B-sarja, jota katsoo mielellä'än, mutta mihin ei viitsisi rahaa sijoittaa.
Nuorempanahan tätä on tullut seurattua telkkarista, muutamaa ensimmäistä tuotantokautta todennäköisimmin. Tietenkin seurasin melko randomisti, vaikka sarja olikin todella mieluinen. Liekkö sitten ollut myöhäisellä lähetysajankohdalla jotain tekemistä asian kanssa. Noh, tykkäsin kuitenkin paljon, ja joitakin jaksoja jäi mieleenkin.
Viime vuonna saatiin sitten avopuolison kanssa päähämme katsoa koko sarja, kun muutamia uusintoja oltiin telkkarista nähty. Kaverilta lainattiin kaudet ykkösestä kasiin, eikäpä niiden kanssa kauaa nokka tuhissut. Sarja on erinomaisen hauskaa katsottavaa, yleisjuoni on ihan kutkuttava ja joitakin jänniä juonenkäänteitäkin löytyy. Toki näin pitkässä sarjassa on ongelmana se, ettei koko juonikuviota ole suunniteltu etukäteen, vaan se muotoutuu ajan kuluessa, mutta enpä ole sitä ainakaan SG1:n kohdalla kokenut ongelmaksi. Sarja ei oikeastaan missään vaiheessa menettänyt tasoaan, vaan oli hyvä aina sinne kymppikauden loppuun asti. Monet on haukkunut kahden viimeisen kauden Ori-tarinakaarta, mutta omasta mielestäni se on hyvää jatkoa Goa'uldien vastaavalle. Meininki on varsin lohdutonta ja välillä mennään melko filosofisillekin urille normaalin turpasaunan ohella. Joitakin ehkä haittaa, ettei sarja ole aina niin sci-fiä, vaan kaikenlaisiin maapallon sisäisiin ongelmiinkin keskitytään paljon, mutta kaikki tämä on omaan makuuni varsin toimivaa viihdettä.
Hahmoista jonkin verran: edesmennyt Don S. Davis on aivan loistava kenraali Hammondin roolissa. RDA-O'neill on tietty aina loistavaa katseltavaa, ja varsinkin Teal'cin kanssa nämä kaksi muodostavat kunnon koheloparin. Daniel Jackson on ehkä lempihahmoni koko sarjasta, tosin omistaudutaanhan hänen henkilökohtaiselle tarinalleenkin eniten. :P Carteristakaan ei ole mitään valitettavaa. Hahmot on hyvin kirjoitettu, ja etenkin tämän ydinporukan sisäinen kemia toimii mainiosti (+ Frasier ja Jacob ehkä siihen päälle.).
Atlantis on tuotantoarvoiltaan parempi sarjana, ja kieltämättä ehkä myös ihan ylipäätäänkin se nousee hiukan SG1:n yläpuolelle. Hahmoista mieluisimmat on Shepard ja McCain, jotka hoitavat hommansa kotiin loistavasti. Wraithit ovat hieno rotu, mukavan erilaisia verrattuna Goa'uldeihin ja Ori'in. Todd on aivan loistava hahmo myös. x) Enitenhän tietty Atlantiksessa ärsyttää se, että se loppuu kesken. Niinhän SG1:nkin kävi tietty, mutta siitä saatiin sentään jo Ori-kaaren lopettava direct-to-DVD -leffa, jota tietenkin odotetaan myös Atlantikselle saapuvaksi. Tekeillä on, mutta ei ole kuulunut oikein mitään.
Universe taasen on aivan erilainen sarja. Ei sillä ole oikein mitään tekemistä SG1:n kanssa kuin tapahtumauniversumi. Onhan siellä välillä O'neill, Carter ja Jackson esiintynyt, ja joitakin tuttuja juttuja on siteerattu ja käytettykin juonen kanssa hyväksi, mutta omanlaisensa juttu tämä kuitenkin on. Universe on ehdottomasti draamasarja kapeassa sci-fi -kontekstissa siinä missä SG1 ja Atlantis olivat lähinnä sci-fi-toimintaa. Olen kuitenkin katsonut koko ykköskauden ja tykkään näkemästäni. Tuotantoarvot ovat kohdallaan, sarja näyttää oikein hyvälle nykystandardeilla ja jännitystä on ilmassa oikeastaan koko ajan. Se voi olla joillekin ehkä huono puolikin, sillä Universessä on KOKO AJAN meneillään jotain tosi ahdistavaa. :D Etenkin Young ja Rush ovat loistavia hahmoja, eikä muukaan cast nyt huonoa ole. Yksi ärsyttävä juttu Universessä kuitenkin on: kuvaustyyli. Kaikki on kuvattu käsivaralta, juttuja zoomaillaan ihan ihmeellisesti, ja jopa CGI-jutut näkee saman kohtelun. Hiukan tyhmän näköistä.
Mutta joo, kaitpa tuota voisi itsensä "faniksi" lukea. Kaikki leffat ja sarjojen jaksot on katsottu, ja harvoin on jättänyt kylmäksi. Alkuperäinen Stargate-leffa on kyllä aika huono, mutta kyllä se luo ihan hyvän pohjustan SG1:lle. Ja Jubeinkin kannattaa antaa Universelle uusi yritys, tuo ykköskauden toinen puolikas on varsin tapahtumarikas. Siihen vaan pitää sitten asennoitua, ettei sarja ole yhtään samanlainen kuin se nostalgian kultaama SG1!