View Full Version : Kannattaako hankkia GBA?
FullMoon
27.4.2004, 13:08:35
Eli kannattaako hankkia GBA, kun tuota rahaa olisi kohta sen verran, että saisi GBA:n ja ehkäpä vielä pelinkin siihen, mutta mietityttää vain että olenko mahdollisesti heittämässä rahoja hukkaan, kun on tullut sellainen mielikuva että pelit olisivat vain sellaisia "pelaa kun olet bussissa" tyyliin, eli ei paljoakaan pelattavaa... Eli mielipiteitä GBA:n omistajilta kiitos!
Ja jos nyt päättäisin ostaa koneen, niin mistäköhän saisi halvimmalla, eikä mitään käytettyä, eikä ole väliä onko SP tai se vanhempi versio... Ja ehkä joku voisi sitten suositella muutamaa ostamisen arvoista peliä?
Roakel
27.4.2004, 14:24:13
Ehkä kannattaisi kumminkin odotella Nintendon uutta Game Boy DS:ää josta saadaan varmasti pian uutisia kun E3-messutkin ovat tuloillaan, joten mitään hätiköityjä päätöksiä ei kannata vielä tehdä ennen kun on aivan varma näiden käsikonsoleiden laadusta.
Jos olet siitä huolimatta hankkimassa jommankumman niin hanki GBA SP, rahoja ei ainakaan mene hienon kuvaruudun takia hukkaan kuten heillä (minulla) jotka hankkivat alkuperäisen GBA:n.
mogvisti
2.5.2004, 15:00:46
Olen samaa mieltä Roakelin kanssa, eli kannattaa hommata Game Boy Advance SP tavallisen Advancen sijaan. SP:ssä on sentään näyttövalo ja kunnon akku paristojen sijasta ja nättikin kyseinen konsoli on.
Eli jos et malta odottaa seuraavaa Game Boyta niin hommaa SP.
Ei kannata, jos omistaa tietokoneen. Avainsana on emulaattori ja ROM *köhköh*
Von Wiensburgh
3.5.2004, 9:47:11
Ei kannata, jos omistaa tietokoneen. Avainsana on emulaattori ja ROM *köhköh*
Noh, emulaattorista ei ole hyötyä, jos tahtoo käyttää GBA yhteensopivia pelejä Cubella. Jos on Cube, niin suosittelen GBA SP:n hankintaa. Minulla ainakin on tulossa, kun kerran pääsin sitä kokeilemaan, niin on se hyvä masiina, jolle on paljon hyvinä pelejä.
Suosittelen.
Ei kannata, jos omistaa tietokoneen. Avainsana on emulaattori ja ROM *köhköh*Ja tietokonettako sitten kanniskellaan mukana kun tekee mieli pelata junassa/autossa/koulussa/kaverilla/ulkona/ym?
Suurin syy miksi aikoinaan hankin gba sp:n oli tottakai konsolin taskuun sopiva koko. Tuskin koskaan pelaan gba:llani kotona.
Ja tietokonettako sitten kanniskellaan mukana kun tekee mieli pelata junassa/autossa/koulussa/kaverilla/ulkona/ym?
Suurin syy miksi aikoinaan hankin gba sp:n oli tottakai konsolin taskuun sopiva koko. Tuskin koskaan pelaan gba:llani kotona.
Totta, unohdin jo kyseisen HYVÄN syyn hankkia GBA :eh: Kannettavaa tietokonettakaan kaikilla ei ole, mutta itse käytän emulaatoreita.
mogvisti
4.5.2004, 16:01:52
Totta, unohdin jo kyseisen HYVÄN syyn hankkia GBA :eh:
On niitä hyviä syitä muitakin kuin tuo, sillä ei tietokoneella pelaamisessa oo samanlaista tunnelmaa kuin GBA:lla pelatessa ja sitten esim. Pokemonia pelatessa ei voi pelata kavereita vastaa linkkikaapelilla eikä muutenkaan. Eli emullatorilla ei ole mahdollisuutta moninpeliin ja tämän huonontaa emulaattorin puolia.
Mutta saapa pelit emulaattorille ilmaiseksi, kun vaan imuttaa netistä.
On niitä hyviä syitä muitakin kuin tuo, sillä ei tietokoneella pelaamisessa oo samanlaista tunnelmaa kuin GBA:lla pelatessa ja sitten esim. Pokemonia pelatessa ei voi pelata kavereita vastaa linkkikaapelilla eikä muutenkaan. Eli emullatorilla ei ole mahdollisuutta moninpeliin ja tämän huonontaa emulaattorin puolia.
Mutta saapa pelit emulaattorille ilmaiseksi, kun vaan imuttaa netistä.
Tietokoneella ON mahdollista pelata kaverin kesken, mutta se vaatii oikean emulaattorin. En muista imutin sellaisen emulaattorin, mutta olen yrittänyt etsiä sellaista uusiksi.
Tietokoneella ON mahdollista pelata kaverin kesken, mutta se vaatii oikean emulaattorin. En muista imutin sellaisen emulaattorin, mutta olen yrittänyt etsiä sellaista uusiksi.
En minä ole ainakaan sellaiseen gba:n emun ominaisuuteen törmännyt vielä.
Mutta jos se on mahdollista niin mie ainakin haluun sen. :)
Itsellänikin on alkuperäinen gba ja tietysti minua haittaa se että sitä pelatessa tarvitsee hyvän valaistuksen, josta syntyy harmia kun pelaa vaikka autossa tai junassa. Mutta kotona ollessani pelaan aina halogeeni-lampun valossa jolloin valaistuksesta ei ole ollenkaan pulaa.
Mutten ole tuota linkkiä vielä hommannut.
Sanoisin että kannattaa hommata se gba sp juuri sen valaistuksen takia.
Pattereista miulle ei oo ollu haittaa mutta kyllähän se aukku tietysti on kivempi. =)
En minä ole ainakaan sellaiseen gba:n emun ominaisuuteen törmännyt vielä.
Mutta jos se on mahdollista niin mie ainakin haluun sen. :)
Se emu olikin juuri vartavasten valmistettu korvaamaan GBA:n etu linkkikaapelin kanssa pelaamiseen. Luulen että kyseinen sivu on saatettu poistaakkin netistä jo, eihän Nintendo pidä siitä yhtään että jo pelkästään emulaattoreiden vuoksi myös linkkikaapeleiden ostaminen vähenee.
Diamond
7.5.2004, 17:17:34
Niin GBA Sp kun hankkii ja jos omistaa FFCC niin voi pelata sitä moninpeliä siinä kaverin kanssa pelata sitä. Minä aijon ainakin hankkia GBA SP tossa muutaman viikon päästä kun saan palkan. ^^
Jaakkima
12.5.2004, 6:49:38
Niin GBA Sp kun hankkii ja jos omistaa FFCC niin voi pelata sitä moninpeliä siinä kaverin kanssa pelata sitä.
Ei siihen sp:tä tarvita käy ihan perus GBA FFCC:n pelaamiseen, tiedän koska omistan GC:n ja GBA:n ja vielä kaapelin jolla ne saa yhteen ja vaikka ei olisikaan toista GBA:ta siitäkin on hyötyä, koska yksin pelissä mooglea maalaamalla saa GBA:n näyttöön eri toimintoja esim. vihreäksi maalatulla mooglella saa GBA:n ruutuun vihollisen tiedot(paljon elämiä sillä on, mille se on herkkä ja mitä se kantaa mukanaan).
Mutta mielestäni GBA:n hankiminen kannataa, koska onhan sillekin FF jo kehitelty :up: .