View Full Version : FFfin Chat
mogvisti
2.5.2004, 16:02:05
Eli hommatkaa tänne kunnon chatti! En halua imuroida mitään Irc:iä vaan olis mukava jutella kunnon chatissa jonne pääsee sisään samalla käyttäjänimellä ja salasanalla kuin tännekkin.
Muuten minulla ei ole mitään Irc:iä vastaan, mutta olen yleensä netissä kaverini luona eikä hän sulata ideaa Irc:in imuroimisesta!
Chattia ei tarvita, koska monet FFfiniläisistä käyttää irkkiä.
Lataa vaikka jokin helppokäyttöinen IRC-asiakasohjelma, kuten mIRC.
Ja lyhenne IRC muuten tulee sanoista Internet Relay Chat, joten onhan FFfinillä oma chattikanavakin. =)
mogvisti
2.5.2004, 16:24:04
Niin niin, mutta kun kaverini ei sulata sitä että imuroisin Irc:in.
Se taas ei taida olla kenenkään muun ongelma kuin sinun.
Kai fffinillä on käytössä vielä se java-apletti (http://www.fffin.com/irc/jirc.html)?
psaijai
2.5.2004, 16:37:12
IRC on se aito oikea chat eikä sitä muuta tarvita. Jos kaipaat jotain muuta, niin onhan sitä Kiss ja Energy olemassa, mutta tänne ei tarvita mitään p33lojen pesäkoloa.
IRC on se aito oikea chat eikä sitä muuta tarvita.Eipäs, kun irc on se aito oikea irc. Xätit sitten erikseen. ^-^
mogvisti
2.5.2004, 19:16:15
Kyllä se chat olisi yksikertainen ja helppo ratkaisu ja mulla on pahat muistot Irc:istä, sillä kerran imuroin sen yhen kaverin koneelle niin mukana tuli virus joka sekotti koko koneen. Onneksi ei ollu oma kone :P
IRC on se aito oikea chat eikä sitä muuta tarvita. Jos kaipaat jotain muuta, niin onhan sitä Kiss ja Energy olemassa, mutta tänne ei tarvita mitään p33lojen pesäkoloa.
Niin onhan niitä Chatteja ympäri nettiä, mutta missään ei löydy samanhenkistä porukkaa kuin täällä. Tämähän on Suomalaisten Final Fantasyjen pelaajien kohtauspaikka.
Niin onhan niitä Chatteja ympäri nettiä, mutta missään ei löydy samanhenkistä porukkaa kuin täällä. Tämähän on Suomalaisten Final Fantasyjen pelaajien kohtauspaikka.
Uskoisin että FFfiniläisille on oma IRC-kanava osoitteessa #fffin@IRCnet.
mogvisti
2.5.2004, 19:42:17
Uskoisin että FFfiniläisille on oma IRC-kanava osoitteessa #fffin@IRCnet.
Voi v*ttu, etkö lue edellisiä viestejä? Niissä sanon selvästi että en imuroi Irc:iä vaan chatti olisi hyvä sellaisille jotka eivät pääse internettiin kotona.
Pay Gried
2.5.2004, 20:07:07
Voi v*ttu, etkö lue edellisiä viestejä? Niissä sanon selvästi että en imuroi Irc:iä vaan chatti olisi hyvä sellaisille jotka eivät pääse internettiin kotona.
No, jos ei Irc kerran herraa miellytä niin hanki MSN ja lähetä sen omaaville fffinniläisillä viesti, että haluat chattia heidän kanssaan. :P
En halua ymmärtää sellaista ajatusta, että tänne tulisi chatti, jossa jotkut ihmiset puhuvat toisilleen tyyliin "Heh, toi oli v**** hyvä vitsi! Kerro toinen!" Olisiko moinen sitten järkevää? Neh? Sellainen ei, minun mielestäni, sovi FFfinin tyyliin. Ja minne se edes täällä laitettaisiin. Etusivulle linkki "Tule chattimaan!" Ei, kyllä pelkkä Irc riittää meidänkaltaisillemme FF-hulluille.
Niin, ja mogvisti, selitä minulle tuo väitteesi, että chatti olisi hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät pääse nettiin kotona. Odotan mielenkiinnolla selkeää selitystä.
kiroilu ei ole kiva, etkä taida itsekkään olla perillä asioista, kuten cleb jo sanoi, IRC tulee sanoista Internet Relay Chat, tämä siis tarkoittaa että tämä käy chatista, mitään muuta ei tarvita. IRC on siis loppujen lopuksi se protokolla, jolla client (asikasohjelma) ja serveri keskustelee. Et voi ladata IRC:tä, voit ladata vaikka mIRC-asiakas ohjelman, jonka mukana ei tule viruksia, älä vaan mene hyväksymään keneltäkään tiedostoja niin hyvin pärjää.
on myös web pohjaisia irc-clientejä, kuten tämä (http://chat.ircnet.org/users.html).
Eli loppujen lopuksi chatti on. Mitä tulee sitten tulee siihen sinun web pohjaiseen chattiin niin se on silkka mahdottumuus seuraavista syistä:
1. kunnon streamaukseen tarvitaan CGI pohjainen serveri, muita yrityksiä on ollut onnistuneita, mutta CGI pohjaisella serverillä homma sujuu parhaiten. (php:llä onnistuu, mutta on suoraan sanottua avutonta touhua)
2. syy miksi CGI pohjaista serveriä ei pystytetä on että nykyinen palvelun tarjoaja tuskin antaisi lupaa sellaiseen
3. kukaan ei olisi valmis maksamaan että tällainen juttu voitaisiin todeuttaa (kun nykyinen palvelun tarjoaja ei tarjoa palvelua pitää se ostaa - joka tarkoittaa kuluja)
tässä tuli varmaan ihan tarpeeksi, en tiedä miksi tätä pitäisi enään jatkaa, fffin postilaatikkoonkin tästä asiasta on malia tullut, ihan kannattamatonta sinnekin sitä ehdostusta lähettää on.
Tonishi
2.5.2004, 20:09:58
Mun kotisivujen (www.freewebs.com/tonberry12/chatti) chatti on käytössä suomalaisille Final Fantasy faneille!!!! :P
Ei toimi tonberry.. Ainakaan mulla. Ja luulen vahavasti, ettei tonberryn chatissa käy niin paljon porukkaa. Tosin, en halua että tänne tulee toista erillistä chattia. Eiköhän se irc riitä. Ja jos mogvist ei ole sisäistänyt, niin käytä tuota java-aplettia joka on siinä irc-kohdassa FFfinin sivuilla.
Et tarvitse siihen erikseen irc-ohjelmaa.. Niin, lue ne viestit. =/
IRC on se ainoa oikea chatti, kuten sanottu vaikken itse sitä käytä..;)
mitään hiton imurointia, täällä esitetyt java (http://www.fffin.com/irc/) ja ircnet (http://www.ircnet.org). Kumpaakaan ei tarvitse imuroida ja kummallakin pääsee ihmeen pitkälle tuolla pelottavassa ircin maailmassa.
Ferithem
3.5.2004, 14:04:25
Irkki on miulle aivan liian pelottava paikka *piiloutuu sängyn alle*, mutta sätti olisi vielä pahempi. En kaipaa yhtään ylimääräistä peeloilua (siis enhän tarkoita, että sitä täällä nyt olisi, mutta sätti voisi tuoda sitä lisää...). Ehkäpä jonakin kauniina päivänä opettelen irkkaamaan, sitten kun ennen lomaa meille uusi kone ja laajakaista hommataan. Silloin alkaa elämä...
Niin, ja onhan sitä olemassa kaiken maailman Messengerit sun muut. Eipä kukaan niiden avulla minulle juttele, mutta kuitekin... Chattia ei tueta.
mogvisti
4.5.2004, 15:26:40
Eli siis täällä on jonkinlainen chatti. Eli kiitoksia kun valistitte tietämätöntä :P .
Eli siis täällä on jonkinlainen chatti. Eli kiitoksia kun valistitte tietämätöntä :P .
Täällä ei ole vieläkään minkäänlaista chattia. #fffin IRC-kanava löytyy IRCnetistä. Vaikka pääsetkin irkkaamaan selaimella niin se ei tarkoita sitä, että meillä olisi chatti.
mogvisti
4.5.2004, 16:04:46
No hyvä on. Ei ole chattia, mutta Irc:iä voi käyttää imuroimatta sitä. Ja nyt kun homma kääntyi näin, niin voin sanoa että ei tänne mitään chattia tarvitakkaan.