View Full Version : Shogun: Total War
AlkoTanko
12.7.2002, 13:57:41
Pelaako täällä kukaan yllämainittua peliä, ja jos pelaa, niin millä klaanilla? Itse olen pelannut pelin kertaalleen läpi Uesugilla, ja nyt olen pelaamassa läpi Odalla.
Onko kellään antaa vielä käytännön vinkkejä itse pelaamiseen? Esim. kannattaako ryhtyä kristityksi tai jotain?
The death Magic
13.7.2002, 17:57:07
Peli on todella hyvä ja itsekkin olen pelannut läpi Uesugilla ja Morilla ja Imagavalla.
Minulla on myös lisäosa Mongol Invasion.
Kristityt saavat enemmän rahaa kuin buddhalaiset(keräävät kristilliseltä kansalta veroa) mutta eivät saa Warrior Monkseja jotka ovat pelin yksiä parhaimpia sotureita. Ja suurin osa klaaneista on buddhia(varsinkin alussa) joten mieluummin ole buddhalainen.
Käytännön vinkkejä löytyy manuaalistakin ja tutoriaalista mutta
annan vielä jotakin. Hommaa mahdollisimman äkkiä armor ja weapon päivitykset ja parhaimmat honorit niin et sitten häviä alussa varsinkin vaikeimalla vaikeustasolla. Mongol Invasiossa vihollinen käy sikana kiinni heti alussa jopa normal vaikeustasolla.
No-Dachit, Heavy Cavalryt ja Warrior Monksit ovat parhaita hyökkäykseen, Naginatat puollustukseen. Archerit ja Cavalry Archerit aina mäen päälle. Käytä Yari Samuraita apujoukkoina kun alkujoukot hyökkää. Jos sinulla on MI käytä Ninjoja ja Kensai miekkamiehiä jotka ovat älyttömän kovia ja kestäviä jopa vähälläkin honorilla. Ja Ninjathan pääsee puihin ja pusikkoihin piiloon muista se.
M1green1
30.4.2004, 21:54:17
Hyvä peli on minusta. En ole kyllä nykyään kauhiasti pelaillut, mutta silloin kun pelasin, niin pelasin Takedalla, Uesugilla, Morilla, Hojolla, Imagawalla, Odalla ja Shimazulla eli kaikilla läpi. Eipä minulla ollut siinä hirmuisia taktiikkoja...Tein vain aina jotain munkkeja, nodacheja, naginatoja, hevostelijoita ja jousiampujia ja hyökkäsin ja voitin. Ja myös geishoja tein, jos kerkesin.
Jaakkima
30.4.2004, 22:19:07
Mie en itse oo koskaan tykänny shogunista koska se ei vaan sovi miule, mutta miun pikkuvali pelas sen varmaa joka klaanilla tai jotain. En tykkää noista "nappula" peleistä mutta muut strategia pelit mennee hyvin.
En ole noihin taktiikoihin perehtynyt mutta veli pommitti toisilta armeijoilta moraalin pois geishoilla ja ninjoilla ja hyökkös vasta sitten sota joukoilla.
Muuta miun on ihan turha kertoo kun en tiedä varmaksi mutta yritä pärjätä ;D .
Loistava strategia peli, itse ainakin pidän tästä, kunnon massiivista ja teemakin on hyvä, tarkoitan siis japania ja mikähän luku oiskaan 1500? Kummiskin yksi parhaista peleistä tosin nykyään ei ole tullut niin hirveänä pelattua tätä. Itse olen vetänyt pelin läpi kaikilla klaaneilla, lempparini taitaa kyllä klaaneista olla hevosteliat(takeda). Aina tein vaan hemmetisti Heavy/Naginata Cavalrejyä ja tietysti hevosjouskareita, eipä ollut vihulla paljoa sanomista. Tai sitten tein Munkkeja, No Dachia ja tietysi Kensaita. Kyllä on se oli loistavaa yks kensai pieksi aina jonkun 200-300 ukon joukot yksinään. Shogun Roks!
mogvisti
16.5.2004, 14:25:27
En omista kyseistä peliä, mutta olen pelannut pelin kerran läpi, sillä japanin valottus jutussa. Silloin pelasin Uesugilla. Pelissä on ihan hienot grafiikat ja pelattavuus toimii.
Hauska peli on ja tykkään tämän tapaisista peleistä. Sääli etteivät ne toimi miun surkealla koneella :cry: .
Mutta peli on mahtava, mutta enpä jaksa sitä enää pelata, mutta ehkäpä taas joskus. Suosittelen peliä kaikille strategia pelien ( :huh: ) ystäville.