View Full Version : Warcraftit
Amadeus III
12.7.2002, 14:02:14
En tiedä onko ollut topiccia kyseisestä pelisarjasta mutta nyt on.
Pelasin joskus 10-vuotiaana warcraft ykköstä joka oli ihan mestariteos mielestäni, katapultit ja kaikki olivat ihan loistavia.
Mutta sitten kun tuli warcraft 2, niin sitä tuli hakattua vielä enemmän, örkkien taikurit ja kaksipäiset monsterit olivat erittäin hienoja ja tehokkaita yksiköitä.
Ja juuri saatu peli joka oli näistä kaikista parhain (yllätys) Warcraft 3, tuota parempaa peliä en ole kyllä nähnyt aikoihin (paitsi jedi knight: jedi outcast 2), loistava peli siinäpuolin että grafiikka on silmiä häikäisevää, hahmot ovat yksityiskohtaisia ja tekoäly toimii suhtkoht hyvin. Blizzard teki vielä hyvän uudistuksen peliin siten että lisäsi pari uutta rotua, Elffit ja undeadit. Pelattavaa on paljon yksinpelissäkin mutta moninpelin anti on sitä jotain. Sekä peli on täysin kolmiulotteisessa maailmassa. Kolmosen loistavasi tehdyt välidemot on silmäniloa.
Mielipiteitä kyseisestä sarjasta? En tarkoita pelkästään warcraft kolmosta vaikka aluksi meinasin pistää pelkästään sen, mutta eiköhän koko sarja ansaitse topicin.
WarCraft kolmosta en ole vielä pelannut ja ykkösestä on vain pinta raapaisu (Dune 2 on parempi). Joten kokemusta on vain kakkosesta, joka on kyllä loistava peli. Sitä tuli ennen hakattua aika monta tuntia mutta nyt minulla ei sitä taas ole kun kone vaihtui (hyihyi kavalaa piraattia). Örkeillä oli siistimpi pelata vaikka osapuolet olivat jotakuinkin identtiset. Niitten perus örinät muistan kyllä lopun ikääni. Musiikit olivat ihanan mahtipontiset ja ovat midiä joten ne kuulostavat nykypäivänäkin hienoilta (FFVII:n PC-version musiikit on myös midiä). Grafiikat miellyttivät silmää ja koko peli pitikin otteessaan tiukasti nuorta pelimiestä, kunnen tuli uusi jeesus, Red Alert. :)
//edit: tapoin yhden kavalan typon.
Archux
13.7.2002, 15:38:32
Mahtava pelisarjahan tuo. Kaverilla pelasin ykköstä ja omalla koneella kakkosta joskus kauan sitten. Nyt meinaan hankkia sen kolmosen.
Kerrassaan loistava pelisarja.Tuli joskus ykköstä ja kakkosta aika lujaa pelailtua.Mut pitää vielä miettiä hankkisko tuon kolmosen.Jaksaako kenkälaatikko enää pyörittää kyseistä peliä?
Warcraft 3 on loistava peli. Kannattaa ostaa.
Kaikki edellisetkin osat on tullu tahkottua kakkonen varsinki useempaan kertaan. Vähän käväsi mielessä että ne onnistuu pilaamaan koko sarjan tällä kolmosella josta tehtiin vähän enemmän roolipeli painotteinen. Mutta toisin kävi ja hyä niin :)
Haprog
15.7.2002, 23:42:12
Muita on tullut pelattua paitsi ei vielä kolmosta.
Ykköstä en ole paljoa pelannut mutta sen vähän jälkeen mitä sitä kokeilin niin minun mielestäni se on aivan surkea mutta kakkonen oli mielestäni todella hyvä peli ja sitä tuli joskus pelattua aika paljonkin.
Pari päivää sitten huomasin Warcraft 3:n kaupan hyllyllä ja meinasin ostaa sen mutta en sitten viitsinytkään kun en tiennyt kuinka paljon se olisi kakkosta parempi muuten kuin että se on kokonaan kolmiulotteinen. Voisin ehkä jonain päivänä vielä ostaa sen kun on nyt jotain kehujakin siitä kuullut.
The death Magic
13.8.2002, 10:26:36
Warcraft 1 & 2 on minulla ja 3:n aion hankkia. Näkee vain koska.
Peli sarja on loistava mutta 1:ssä ja 2:ssa on liian samanlaiset yksiköt. Mutta kumminkin...
Amadeus III
13.8.2002, 15:21:42
Originally posted by The death Magic
Warcraft 1 & 2 on minulla ja 3:n aion hankkia. Näkee vain koska.
Peli sarja on loistava mutta 1:ssä ja 2:ssa on liian samanlaiset yksiköt. Mutta kumminkin...
Kolmosessakin on myös aika samoja yksiköitä tehty, esim: Ihmisten ballista on tullutkin elffien ballistaksi, örkkien grunt ja trollit ovat myös mukana.
Kolmonen on loistava peli, etenkin heroet ovat loistava keksintö, ihme kyllä, se toimii naksuttelussa.
Scalio
13.8.2002, 21:11:29
Ostin netistä Warcraft III Collectors Editionin. Siinä tuli hyvän pelin lisäksi mieletön määrä roinaa (http://www.warcraft3collectors.com/commun/warcraftcollector.jpg) mukana. Tolla DVDllä on kaikkein Warcraftien videot mukana ja Blizzardin pelien trailerit. Jees paketti. Pelikin on tullut hakattua läpi, vaikka ne jotkut loppupään kentät on ihan kipeitä :)
Sensori
21.8.2002, 22:01:32
Ostin tuon kakkosen sillon aikoinaan kun se ilmestyi. Olihan se ihan mukava peli, ja vielä myöhemminkin netin kautta. Aijai. Moninpelinä se oli todella mukavaa.
Archux
22.8.2002, 17:04:44
Nyt on tullut omistettua W3 jo vähän aikaa. Peli on erittäin hyvä ja suosittelen sitä kaikille strategian ystäville.
Kreifi
22.8.2002, 22:52:55
Joskus kauan sitten kaverin luona pelailin kovastikkin tuota kakkosta. Sittemmin omistin sen myös pleikkarilla, mutta se oli hirveä! Tykkään sarjasta kovin, joskaan kolmosesta en edes viitsi uneksia, kun ei tehot riitä sitten millään. *huokaa* Mutta jos joku olisi kiva ja kertoisi mistä kakkosen voisi hommata? Olisin tosi iloinen ja onnellinen.
Jea,warcraftit on hyviä pelejä,imutin joku aika sitten kazaasta warcraft 2:n(hyi minua) mahtava peli on vaikka onkin vanha(vanhat pelit rok) :)Warcraft kolmonenkin tuli sitten tilattua joskus kesälomalla,mahtava peli sekin,tosin nettipeli on vähän epäreilu,mutta se ei menoa haittaa :P
yksisiipi
26.8.2002, 7:00:23
Vanhoja warcrafteja olen jonkin verran naksutellut, mutta min kyllästyn nopeasti toimintanaxuihin. Fantasiapuoli tuossa oli kyllä plussaa. Uusinta osaa eli kolmosta en ole vielä päässyt pelaamaan, mutta lukemani perusteella se voipi olla kelpo peli.
Tommistus
23.1.2003, 10:40:32
Itse vedin pelin (Warcraft 3) juuri tänään läpi ja olen erittäin tyytyväinen ostooni. Tarina parasta laatua, hahmo kehitys nyt on sitä keski luokkaa eikä mitään parempaa voisi odottaakaan tääläiseltä peliltä. Pelin musiikit ovat mielestäni ja antavat pelille plussan niin kuin muutenkin koko äänimaailma. Ulkonäkö on hienoa ja hiettua jne.
Niihin "Custom Game" peleihin kyllä voisi laittaa jonkun säätimen millä voisi säätää vastuste vaikeus tasoa. Selaista en ole ainakaan itse havainnut. Se jurppi kun campaingissa en päässyt eteenpäin ja halusi pelata peliä siis muuten vaan, mutta vastustajat olivat todella vaikeita. Kesti noin 5 minuuttia ja vastustaja oli jo polttanut koko tukikohdan maan tasalle. Nykyään kyllä pärjään, mutta olisin ollut kiitollinen pelin tekiöille jos sellainen oltaisiin voitu peliin tunkea.
Vähän täsmennystä moderoinnin myötä. -Kurko
Warcrafteista on jo topic, joten tässä hiukan säädän mergen kanssa koska Tommistus ehti jo vastata.
/done: Warcraft 3 topic liitetty vanhaan Warcraft threadiin. Aloitusviesti poistettu, kuten myös yksi ketjun lukitsemista vaatinut postaus.
Amadeus III
23.1.2003, 13:21:29
Originally posted by Tommistus
Niihin "Custom Game" peleihin kyllä voisi laittaa jonkun säätimen millä voisi säätää vastuste vaikeus tasoa. Selaista en ole ainakaan itse havainnut. Se jurppi kun campaingissa en päässyt eteenpäin ja halusi pelata peliä siis muuten vaan, mutta vastustajat olivat todella vaikeita. Kesti noin 5 minuuttia ja vastustaja oli jo polttanut koko tukikohdan maan tasalle. Nykyään kyllä pärjään, mutta olisin ollut kiitollinen pelin tekiöille jos sellainen oltaisiin voitu peliin tunkea.
Itse asiassa pystyykin, päivitetyssä versiossa. Tuolla warcraftin foorumeilla puhuttiin tästä niin paljon että blizzard suostui tekemään semmoisen. Easy, medium ja hard tasot ovat päivitetyssä versiossa sekä muutama uusi yksikkö jokaiselle rodulle.
Pelejä kannattaa aina päivittää uusien keksintöjen toivossa.
Tordragon
23.1.2003, 16:36:23
Rok rok, sanon mie.
Warcraft
Tjuu, kaikkihan lähti ihan tosiaan tästä, vuonna 1994. En minä tavallaan siitä ikinä alkanut pitämään, mutta kyllä se mainio oli silti. Kontrollit aivan hirveät ja sitä rataa, mutta onhan sitä Dune kakkostakin pelattu, eh. Moninpelinä ei ikinä tätä tullut kokeiltua, liekö mitään menettänyt. Tosin oli se aikaansa nähden varmaan hyvin pätevä tälläkin saralla, mutta mennyt mikä mennyt.
Yksiköiden 'ratkiriemukkaat' kommentit niitä tarpeeksi klikatessaan jaksoivat naurattaa silloin, mutta kun tätä peliä viimeksi tuossa kesällä kokeilin niin ne eivät jostakin syystä kovin paljoa nauruhermoja säväyttäneet. Järkikin meinasi mennä kun laumaa yksiköitä halusi käskyttää. Tosin, tämä jos mikä testaa pelaajan microtuskykyä (micromanagement, yksiköiden tai armeijan käskytystä yksittäisten yksiköiden klikkailulla), vaikkei nopeus nyt itse pelissä mikään huumava ollut.
Warcraft II
Toinen osa olikin jo sitten aivan toista kauraa. Kahdessa vuodessa jo SVGA:kin loisti ja kaikki ykkösen lapsukset oli korjattu. Ainoa asia mikä jäi harmittamaan oli liian vähäinen yksiköiden poikkeavuus toisten rotujen vastaavista yksiköistä. Se taas, että lisättiin taisteluelementeiksi vesi ja ilma oli kyllä mainio veto, harmi, ettei tämä vesi periytynyt kolmanteen osaan. Tätä onkin sitten silmät kolmioina pelattu moninpelinä, jopa Battle.netissä kokeiltu ^^ ...mikä itse asiassa vieläkin pyörii, tai uskolliset pelaajat jaksavat tätäkin jauhaa siellä.
Mitä näiden kahden rodun tasapainoon tulee niin örkit tuntuvat voimakkaammilta lähinnä Bloodlust-taian keinoin. Tokihan Paladinin Holy Light kilpailee tämän kanssa, mutta tämä vaatiikin jo sitten aivan älytöntä klikkailua, ainakin jos halutaan bloodlustin tuomaa tehoa kompromisoida. Jälleen kerran tässäkin testataan pelaajan nopeutta.
Warcraft III
Viime keväänä tulleeseen kolmanteen osaan olikin sitten panostettu, ja harppaus kakkosesta kolmanteen on kyllä vaikuttava, muttei tämäkään harppaus näin iso olisi ilman Starcraftia ollut. Tai Starcraftia voidaan pitää kuitenkin kehityskohtana Warcraft-sarjassa, sillä toisesta Warcraftista otettiin asioita Starcraftiin ja kolmas Warcraft taas otti niitä Starcraftista. Periaatteessa sama peli, mutta eri maailmoissa vain.
Warcraft III kyllä järkytti sillä näppäilyllään, tai sen tarpeen lisääntymisellään siis. Jos Starcraftissa piti pärjätäkseen klikkailla yksittäisiä yksiköitä paljon niin WC3 on tämänkin vetänyt vielä pidemmälle. Warcraft III on siis microttajan juhlaa. Warcraft III tosiaan esitteli suhteellisen tuoreen idean RTS-peleihin, paljon puhuttujen Herojen muodossa, ja nämä vaativat yksilöllistä näppäilyä loitsuineen jo yksinpelissä. "Warcraft III is all about Heroes." ja tähän kannattaa yhtyä mikäli meinaa pärjätä pelissä monen pelaajan taholla, ja miksei yksinpelissäkin. Tämä kannattaa siis todella pistää mieleen.
Mitä sitten tulee Battle.netiin niin ilman seuraa pelaavalle tarjotaan erittäin hyviä lähtökohtia itse siis pelaamiseen. Kun Warcraft II:essa ja Starcraftissa oltiin totuttu, että pelit etsitään manuaalisesti alati päivittyvästä listasta ja kun jonkun valitsee niin missään ei ole mainintaa, että mikä on pelaajien taitotaso näin yleensä tai mikä siis tosiaan on homman nimi. Jos siis itse peliin asti pääsee. Odotusruutuun kuka tahansa pääsee, mutta se on eri asia pysyykö pelaaja siellä toisten bannatessa tai muuten vain säätäessä. Warcraft III hoitaa tämän ongelman anonyymilla pelienetsintä vaihtoehdolla. Klikkaat Play Game, klikkaat haluamasi kentät ja Bnet etsii sinulle vastaavanlaista peliseuraa, samalta tasolta vieläpä. Ilman mitään sen kummempaa odotusruuta tai säätämistä. Toki homma toimii perinteisellä keinollakin, mutta tuo anonyymijudanssi niille, jotka ilman seuraa pelaavat. Tämä madaltaa kynnystä lähteä Bnettiin pelaamaan noin metrillä, jos sanotaan.
Warcraft III oli mainio yksinpelinä ja vielä parempi moninpelinä. Voiko Warcraftien pelaaja enempää enää toivoa? Kaikkien kolmen edellisen osan ominaisuudet yhdessä pelissä ja vieläpä uusilla jutuilla höystettynä niin eipähän voi moinen soppa pahaa syötävää olla.
// Los editos typos ja:
Originally posted by Amadeus III
Kolmosessakin on myös aika samoja yksiköitä tehty, esim: Ihmisten ballista on tullutkin elffien ballistaksi, örkkien grunt ja trollit ovat myös mukana.
No, veikkaan, että tuolla yksiköiden samankaltaisuudella Warcraft II:ssa tarkoitettiin, että ihmisten yksiköt eivät juuri eronneet örkkien vastaavista. Piirre on hieman laskeva, sillä se alkaa olla se ja sama, että kummalla sitten pelaa, ennen loitsuja tai myöhäisempää vaihetta.
Starcraft esitteli jo tämän kolmosessa näkyvän yksiköiden omaperäisyyden, mutta Warcraft III on lyönyt paremmaksi yhdellä rodulla. Ja tämä jos mikä vain nostaa pelin ikää ja intoa pelata sitä. Starcraftissa alkoivat kaikki kolmekin jo olla loppuun asti hakattuja, vaikkakin olivat toisistaan hyvin erilaisia, niin Warcraft III tosiaan tarjoaa sitten neljää täysin erilaista rotua täysin erilaisine yksiköineen. Hienoa, hienoa.
The death Magic
31.1.2003, 10:19:14
Itse asiassa pystyykin, päivitetyssä versiossa. Tuolla warcraftin foorumeilla puhuttiin tästä niin paljon että blizzard suostui tekemään semmoisen. Easy, medium ja hard tasot ovat päivitetyssä versiossa sekä muutama uusi yksikkö jokaiselle rodulle.
Pelejä kannattaa aina päivittää uusien keksintöjen toivossa.
Olet nyt sekoittanut keskenään Warcraft3:n tulevan lisäosan sekä päivityksen 1.03
Blizzardin julkistamassa päivityksessä 1.03 joka on julkaistu aikoja sitten(uusin on 1.04c) lisättiin vaikeustasot Easy,Normal ja Insane. Vaikeustasoilla ei ole paljoa eroa lukuunottamatta tietokoneen resurssiensaantia ja rakentamisnopeutta.(saavat esim 20 kultaa per haku ja rakentavat nopeammin) Mutta helpottavat peliä.
(tämä teille jotka ei custom gamea osaa)Pelin custom game itsessään on aluksia vaikea ja vaatii harjoittelua. Tein yhteen warcraft3 foorumiin jopa neuvoja miten selviytyä custom gameissa. Mutta kun häviät tarpeeksi ja opit niin ajallaan alat voittamaan. Se on kuin Battle.netissä.
YHDESSÄKÄÄN päivityksessä ei ole lisätty uusia yksiköitä. Vanhoja on vain muokattu.
MUTTA kesällä 2003 julkaistavassa Frozen Throne lisäosassa tulee uusia yksiköitä ja jokainen rotu saa uuden sankarin jne jne.
Esim ihmiset saavat Blood Mage nimisen heron sekä taian varastaja yksikön.
Örkit saavat trollheron joka tunnetaan shadow hunterina.
Ja niin edelleen.
Netistä kyllä löytää lisätietoja kyseisestä lisäosasta.
Tordragon
31.1.2003, 12:12:16
Mutta kun häviät tarpeeksi ja opit niin ajallaan alat voittamaan. Se on kuin Battle.netissä.
Yea, tuo tosin on sen verran universaali asia, että se on pelissä kuin pelissä, ja Warcraft III ei tosiaan tee poikkeusta tähän. Mutta yksinpelin ja Battle.netin rinnastaminen ei mitenkään muuten toimi, muuta kuin tuolla mitä sanoit: kaava on sama, hävitä pitää ennen kuin voittaa.
Tosin, yksi asia on Warcraft III:n yksinpelissä ja Battle.netissä sama: eli herot. Mikä minulle tuotti ongelmia aluksi custom gameissa oli se, etten vain sisäistänyt koko hero-käsitettä, enkä creepannut (tietänet) tarpeeksi aktiivisesti. Noihin voi moni yksinpeli sortua, mutta luoja saa sinua armahtaa, jos noita ei ole sisäistetty Battle.netiin mentäessä. Vaikka vastassa tuntuu olevan yhtä nyybia ihmisiä kuin itse olet niin ne nyybatkin ovat sentään sisäistäneet koko hero -ja creeppaus -käsitteen. Puhun omasta kokemuksestani.
Mutta kenellekään en silti suosittele yksinpelaamista jos Battle.netiä mielii, nimittäin kyllä koko yksinpeli kokemus on sen verran turruttava, ettei sellaisen jälkeen moninpeli luonnistu. Kyllä sillä aina lämmitellä voi ja mitä vikaa nyt satunnaisessa customissa on, mutta mitään ei kannata soveltaa moninpelissä mikä toimii tietokoneeseen yksinpelissä, toisin päin homma toimii osittain kyllä, mutta ei muuten.
Custom gamet siis tosiaan tuottavat monelle ongelmia, ja veikkaan, että se johtuu täysin siitä, ettei herot luonnistu. Yksinpelissä pärjää yhdelläkin herolla hamaan loppuun asti, toisin kuin Bnetissä, kunhan vain sen koko toiminnan sisäistää. Mutta sanon vain, koska customit eivät pahemmin enää ongelmaa tuottaneet kun sisäistin heron toiminnan ja sen tärkeyden, ja varsinkin sen, että se kannattaa pitää elossa ja vastapainoksi tälle keksiä heron tappokeinoja vastustajan sellaisia ajatellen.
//: Ah, se pakollinen saivartelu unohtui: eli tuota kirjoittaessasi uusin patchi on 1.05 *grinnie* Ei mitään dramaattista muutosta, ei balanssiin eikä itse peliin, Bnet vain vaatii sen.
The death Magic
3.2.2003, 9:56:57
Originally posted by Tordragon
Vaikka vastassa tuntuu olevan yhtä nyybia ihmisiä kuin itse olet niin ne nyybatkin ovat sentään sisäistäneet koko hero -ja creeppaus -käsitteen.
//: Ah, se pakollinen saivartelu unohtui: eli tuota kirjoittaessasi uusin patchi on 1.05 *grinnie* Ei mitään dramaattista muutosta, ei balanssiin eikä itse peliin, Bnet vain vaatii sen.
Väärin. 20% battle.netin nyypaista ei ole sisäistäneet esim creeppausta, scouttimista ja heroja koska eivät sitä tee. Nuijat.
Pelasin ekaa kertaa battle.netissä lauantaina ja vastustajat sen mukaisia. Eka vastustajani ei creepannut tai scouttinut ollenkaan,rakensi vain 3 barrackkia ja ilmeisesti yritti techata massa knighteihin. Hän ei osannut heroaan käyttää ja ei torjunut ghoulejani militialla. Jos hän olisi pelannut esim custom gameja hän olisi ehkä tajunnut tehdä kyseiset asiat. Kyseinen herra oli muuten saksalainen.
Joten jos sinä et ole koskaan kohdannut tämän kaltaisia vihollisia olet ollut onnekas.
mitä tulee tuohon 1.05:een se tuli vasta viestini JÄLKEEN. Joten et voi sanoa että minun kirjoitukseni aikana oli jo 1.05. ja minä olen muuten asian tarkistanut.(1.05 muuten korjasi vain yhden replay ongelman joten aika turha vaikka b.net sen vaatii)
Amadeus III
3.2.2003, 17:02:08
Tämä Blizzardin julkaisu on kyllä aivan turha mielestäni, olen tehnyt jo monta modia kyseiselle pelille ja lisää on tulossa. Jokaisessa on uusia taikoja, uusia sankareita uusineen skinneineen. Blizzard teki tämän vain rahastuksen vuoksi, no, siksihän nämä pelitalot ovat olemassa, rahan takia.
originally posted by The death Magic
YHDESSÄKÄÄN päivityksessä ei ole lisätty uusia yksiköitä. Vanhoja on vain muokattu.
Miksi et tee omia hahmoja warcraftiin? Itse olen tehnyt tätä jo siitä asti kun tutustuin lähemmin editoriin ja netissä olevien editorien tarjontaan.
Täältä (http://www.wc3campaigns.com/forums) löytyy erittäin hyvin kaiken sorttiset editorit warcraftiin, kuten spell editor ja model editorit. Editointi on hauskaa, etenkin kun sitä osaa, kannattaisi kokeilla.
Alkujaan kirjoittanut Amadeus III
Blizzard teki tämän vain rahastuksen vuoksi, no, siksihän nämä pelitalot ovat olemassa, rahan takia. Niin, vain rahan. Me kaikki viisaat tiedämme että ne pelit kasvavat metsässä haapapuiden juurella ja sieltä ne noukitaan ilmaiseksi rahastamista varten. :D
Amadeus III
3.2.2003, 17:43:55
Originally posted by King II
Niin, vain rahan. Me kaikki viisaat tiedämme että ne pelit kasvavat metsässä haapapuiden juurella ja sieltä ne noukitaan ilmaiseksi rahastamista varten. :D
Eikö tuota lueta spammiksi? Kirjoitin tuon vain sen takia että jotkut henkilöt jotka eivät osaa editoita eivät ostaisi tuota, kaikki luottavat niin paljon nykyään pelitaloihin etteivät tajua niiden mukana tulevien editorien voimaa.
Siksihän Blizzard tämän julkaisee, vain siksi että saisivat siitä lisää rahaa vaikka miljoonat ihmiset tekevät omia modejaan, pitäisikö oikeasti perustaa oma peli yritys...:)
Niin ja King II, älä aina kiusaa minua jos sanon jotakin tyhmää :P
Alkujaan kirjoittanut Amadeus III
Niin ja King II, älä aina kiusaa minua jos sanon jotakin tyhmää :P Juu, siis vaikka itsekkin olen täys tylsimö, niin kyllä pikkuisen huumorin itselleni suon. En minä kiusannut, tuo oli vain niin loistava paikka heittää vitsiä pelimaailman kliseestä. Anteeksi jos nyt kovin loukkaannuit.
Eikä tuo ollut kovinkaan raskasta spammia, tuossa sentään oli ideaa, vaikka vähän offtopiciksi veti. Kukko kuittaa.
Ja vielä yhden moderaattorin kommentein turvin sanon minä, että jos vielä tämmöistä teille tulee, niin siirtäkää se PM:lle, tack. -Ilezki
Tordragon
3.2.2003, 21:28:17
Väärin. 20% battle.netin nyypaista ei ole sisäistäneet esim creeppausta, scouttimista ja heroja koska eivät sitä tee. Nuijat.
Saanko muuten kysyä, että mistä päädyit noinkin tarkkaan lukemaan? Ihan by the road vain *grinnie* Ja ehkä he ovat oppineet jotain kun ovat pelanneet sinun tasoistasi huippupelaajaa vastaan. Näinhän se toimii.
Joten jos sinä et ole koskaan kohdannut tämän kaltaisia vihollisia olet ollut onnekas.
Niin, pidän kyllä siitä, että saan pelata parempiani vastaan, eli en ole kohdannut, enemmän tai vähemmän valitettavasti. Minusta vain tuntuu siltä, että tässä on sama tapaus kuin Starcraftissa. Eli peli on ollut jo aika kauan markkinoilla, joten yhä useampi ihminen Battle.netissä osaa pelata. Esimerkiksi kun aloitin Starcraftia joskus vuonna -00 pelaamaan Bnetissä niin ei puhettakaan, että mistään löytäisi mitään nyybapelejä, kun peli siis oli ollut jo kaksi vuotta ulkona.
En minä ainakaan empiirisellä tasolla ole siis itseäni selvästi huonompia pelaajia todistanut Bnetissä. No, ehkä yksi missä mokoma teki heti kättelyyn kolme heroa. Ei kolmessa todellakaan mitään vikaa ole, mutta ilman kokemusta ne eivät paljon asiaa auta. Tuntui vain, että ko. henkilö oli ottanut vähän liiankin tärkeänä tuon herojudanssin ^^
mitä tulee tuohon 1.05:een se tuli vasta viestini JÄLKEEN. Joten et voi sanoa että minun kirjoitukseni aikana oli jo 1.05. ja minä olen muuten asian tarkistanut.(1.05 muuten korjasi vain yhden replay ongelman joten aika turha vaikka b.net sen vaatii)
No, no. Ei pidä turhan vakavasti ottaa asiaa. Mutta jos pidetään nyt kuitenkin kiinni saivartelusta niin olin tuona aamuna pelaamassa joskus kuuden aikoihin, ja se kyllä oli tullut silloin *g* Kerro toki miten tarkastit, minua ihan oikeasti kiinnostaa.
Niin, todella turha itse asiassa sillä minä en ainakaan henkilökohtaisesti ymmärrä miksei tuo voinut mennä johonkin 1.04 alle, esimerkiksi 1.04d. Ei nyt olisi yhden replaybugin takia tarvinnut kokonaan versiota muuttaa. Meinaan vain kun noita replay-tiedostoita löytyy ja eivät oikein toimi toisissa versioissa. Ja kynnys on liian korkea alkaa mitään säätämään tämän ongelman poistamiseksi.
Noo, joskus kaverilla tuli joka päivä ennen koulua näitä molempia hakattua, mutta ei ollut mikään maailman paras pelikokemus, koska en yleensäkään ole strategiapelien ystävä. Tosin örkeillä oli hauska kurmuuttaa ihmisiä
The death Magic
4.2.2003, 14:23:51
AMADEUS III: Koska modit eivät muokkaa kaikkea mitä luulet.
Olen käyttänyt Blizzardin World editoria ja tehnyt pari uutta heroa sillä tarkoituksenani tehdä uusi kampanja. Mutta kun minä sitä teen siinä ei mene vain paria viikkoa vaan useita kuukausia. Kun jotain tekee se tehdään kunnolla. Näkee selvästi ettei kovin moni modin tekijä ole paljoa miettinyt ovat vaan tehneet mitä päähän putkahtaa. Ja oletko nähnyt YHTÄKÄÄN muutosta jossa peliin oltaisiin lisätty kunnon hero joka on balanssoitu peliä varten niin ettei se ole ylivoimainen sekä että sillä on varmasti sellaiset taiat johon ei ole käytetty mitään alkuperäiseen peliin liittyvääkään. Ja että sillä on täysin omat grafiikat ja äänet ja tälläiset.
Frozen Throneen tulee täysin tyhjästä luotuja sankareita,taikoja,yksiköitä ja juonta jatketaan virallisesti.
Frozen thronen yksiköt myös PÄÄSEVÄT BATTLE.NETTIIN pelattavaksi. Sinun yksikkösi eivät. Sen takia niitä modeiksi kutsutaankin. Ne on parin kentän iloja ja sitten on jo tehtävä uusi.
Lisäosassa taataan että ilo jatkuu moninpeleissäkin.
En nyt halua olla ilkeä,modit ja editorit ovat hauskoja jos niitä osaa käyttää mutta kun oikeasti osaavia käyttäjiä ei ole lopulta niin montaa kuin luulisi vaikka editointi tehtäisiinkin helpoksi. Hyvät modaajat uhraavat aikaa. Jos sinulla on useita omia tekeleitäsi niin ei niihin ole paljoa aikaa tunnuttu laittavan.
TORDRAGON: en otakkaan vakavasti. Muttah kun tiedän niin tiedän. 1.05 ja 1.04c tehtiin muuten hakkereiden hidastamiseksi ja kiusaksi. Siitä lukikin jossain. Nämä patchit esim estävät aika hyvin map hackien käytön. Joten siksi nämä patchit tehtiin tällälailla.
Amadeus III
4.2.2003, 15:29:58
Koska modit eivät muokkaa kaikkea mitä luulet.
Eikö? Ja kyllä, olen nähnyt monta modia jossa on tehty lähes kaikki itse paitsi Blizzardin world editor. Uuden maastot, modelit, skinnit ja musiikit sekä uudet ääninäyttelijät.
Itse olen yhdessä projektissa mukana johon tulee olemaan kaikki uutta, uudet valikot, modelit jne...
Se mitä moninpeliin tulee, suurin osa modeista tehdään tarkoituksen vuoksi yksinpeliksi sillä tuskin kukaan mitään Rise of the krilliä haluaisi pelata Battle.netissä.
Olen nähnyt yhden moninpelimodin, mutta koska en pahemmin pelaa warcraftia netissä niin miksi turhaan tekisin netti aiheisen modin?
Jos sinulla on useita omia tekeleitäsi niin ei niihin ole paljoa aikaa tunnuttu laittavan.
No tota, itse asiassa jos jotakin teen tietokoneellani niin editoin. En ole kiinnostunut pelaamisesta enää yhtään, kaikki asiat mitä tietokoneellani teen on editoimista ja uusien modien tekemistä.
Kulutan modien tekemiseen aikaa enemmän kuin uskotkaan ja yleensä laitan ne internettiin vasta sitten kun olen ne mielestäni loppuun asti tehnyt koska en jätä ikinä töitäni kesken.
The death Magic
5.2.2003, 15:33:09
Eikö? Ja kyllä, olen nähnyt monta modia jossa on tehty lähes kaikki itse paitsi Blizzardin world editor. Uuden maastot, modelit, skinnit ja musiikit sekä uudet ääninäyttelijät.
Itse olen yhdessä projektissa mukana johon tulee olemaan kaikki uutta, uudet valikot, modelit jne...
Se mitä moninpeliin tulee, suurin osa modeista tehdään tarkoituksen vuoksi yksinpeliksi sillä tuskin kukaan mitään Rise of the krilliä haluaisi pelata Battle.netissä.
Olen nähnyt yhden moninpelimodin, mutta koska en pahemmin pelaa warcraftia netissä niin miksi turhaan tekisin netti aiheisen modin?
No tota, itse asiassa jos jotakin teen tietokoneellani niin editoin. En ole kiinnostunut pelaamisesta enää yhtään, kaikki asiat mitä tietokoneellani teen on editoimista ja uusien modien tekemistä.
Kulutan modien tekemiseen aikaa enemmän kuin uskotkaan ja yleensä laitan ne internettiin vasta sitten kun olen ne mielestäni loppuun asti tehnyt koska en jätä ikinä töitäni kesken.
Juu kävin tuossa antamassasi paikassa. Siellä oli turhan paljon hajonneita linkkejä. Löysin ainakin neljä. Olihan siellä kivoja editoreita mutta niitäkin saa paljon ottaa ennenkuin saa mitä haluaa. Ja kun katsoin eipä niillä saanut tehtyä lopulta kovin paljoa. Uusia modeleita ei ollut yhtään sivulla ainoastaan jotain rupuisia hahmoja jotka oli kopsattu vanhoista.
Hyviä modeja löytyi muutama mutta koko sivulla ei ollut kuin kuusi. Mitä tämä kertoo sitten? tosin eipä pelikään ole kuin alle vuoden vanha joten eipä paljoa voinutkaan vielä odottaa.
Ja tuo missä niin paasasit uusista modeleista,maastoista jne jne... Tarkoitat ehkä Rise of Krilliniä? no se näyttikin aika hyvältä mutta se oli ainoa laatuaan. Ja sille oli varmaan uhrattu parikin kuukautta aikaa vähintään. Itseasiassa kyseisessä paikassa oli paskat modellien tekoohjelmat. Enkä edes epäillyt sitä. Se ei ole joka pojan hommaa. Ja esim spellien teko ohjelmat oli aika rajoittuneita lopulta.
Tämä lisäosa jota kutsuit rahastukseksi lisää niin paljon asioita joista nämä modien käyttäjät vain unelmoi että kyllä mieluusti maksan siitä. Lisäosaa tekee ammattikoodaajat jotka saavat hommastaan rahaa joten kyllä ne varmasti pesevät teidät 1-0.
Sitä ei voi kutsua rahastukseksi.
Osaisitko sinä esim tehdä spell-editoreillasi taikaa joka ottaa vihollisen taian ja siirtää sen omalle äijällesi? tai osaisitko tehdä spell-editoreillasi kykyä joka tekee täysin immuuniksi taioille jos ei olisi spell immunityä antamassa mallia. Ei se lisäosa ole rahastusta se lisää asioita joita modit ei pysty lisäämään.
Jos teet kerran kunnolla modejasi mitä en epäile niin en voi uskoa että olisit tehnyt paljon modeja. Hyviin modeihin tarvitaan enemmän aikaa kuin se mitä warcraft3 on ollut pihalla.
On ne editorit hyviä silti ja aion niitä kokeilla kotona mutta lisäosa ei ole rahastusta vaan sitä mitä kansa pyytää. Koska blizzardhan ei olisi tehnyt lisäosaa jos yleisö ei olisi vaatinut.
Mutta kyllä modit kannattaa. Kannattaa vaan muistaa että lisäosat kannattavat silti. Olihan Yuri`s revengekin hyvä lisäosa vaikka red alert 2:lle oli sikapaljon modeja.
No joo nyt on offtopic vaivaudu enää tämän jälkeen.
Niin ja jos väität vielä nähneesi täysin muutettuja modeja anna linkkiä jotta nään todisteita. Rise of Krillin on muuten 29 megaa ja siihen ei modeemini pysty joten älä sitä anna.
Outraider
5.2.2003, 22:16:52
Koko virstan pylvääseen tutustuin joskus kun warcraft 2 tuli myyntiin. Koska mistään en peliä saanut tyydyin sarjan ykkös osaan, jota tahkosin innolla, vaikkakin toivoen saavani jostain kakkosen. Nykyään omistan kaikki alkuperäisinä ja kakkoseenkin on lisälevy.
Kolmosta oon pelannu netissä siitä päivästä lähtien kun se ilmestyi. Jos joku haluaa haluaa duelin tai muuten pelata (?) acco on E.L.K-Outraider (en kuulu klaaniin)
//edit :tultamunille: typo
teksti on vähän "karkea", johtunee unen tarpeesta
Amadeus III
7.2.2003, 15:32:51
Originally posted by The death magic
Osaisitko sinä esim tehdä spell-editoreillasi taikaa joka ottaa vihollisen taian ja siirtää sen omalle äijällesi? tai osaisitko tehdä spell-editoreillasi kykyä joka tekee täysin immuuniksi taioille jos ei olisi spell immunityä antamassa mallia. Ei se lisäosa ole rahastusta se lisää asioita joita modit ei pysty lisäämään.
Heh, itse asiassa osaan. Olen alkanut jopa itse tekemään näitä editoreita kun asiasta kerran innostuin.
Olen samaa mieltä siitä että tämmöinen väittely ei johda mihinkään joten meneppäs
Tänne (http://wc3campaigns.com/forums/index.php?s=), siellä on paljon editoreita ja minun ikioma ketju jonka nimi on "The shadow of the old gods" se on listan viimeisenä.
Tuolla sivulla olen tehnyt kenttiä ja oppinut editoimaan vähän kaikkea, suosittelen sitä sinulle The death Magic...
PhoenixFlame
4.3.2003, 18:52:37
Warcraft kakkonen oli ollut pitkään minun lempi strategiapeli. Se lumosi minut sen yksin kertaisuudellaan, "kauneudellaan" ja mukavuudellaan. Warcraft2 rulaa, kolmosest en tiää, enkä ykkösest, mut warcraft 2 rulaa. Ei muuta. Piste.
RED XIII
5.3.2003, 20:24:06
Olen pelannut jokaista Warcraftia.
Paras on kolmonen. Kun pelasin ensimmäisen kerran Warcraftia, se tuntui erittäin mukavalta. Kun myöhemmin pelasin Warcraft 2:sta, se tuntui melkein samanlaiselta, olihan se tosin parempi.
Nyt olen pelannut Warcraft 3:sta puolen kuukauden ajan ja se tuntuu mahtavalta. Herot ja 3D(Maan tasolta pelaaminen) ovat mukavia uudistuksia. Myös muut uudistukset ovat mukavia, etenkin kun ne tekevät yksinpelistä paljon monipuolisempaa.
Tordragon
5.3.2003, 23:17:46
Originally posted by RED XIII
Herot ja 3D(Maan tasolta pelaaminen) ovat mukavia uudistuksia.
Kyl, tuo hero-judanssi on kyllä oiva lisä RTS-genreen. En nyt mitenkään kovin vakaalla ammattitaidolla ja tuntemuksella voi asiasta puhua (kun ei nämä multimediasukupolven pelit aivan liialti lämmitä), mutta tuntuu vain, ettei moiseen ole aikasemminen törmännyt. Onhan tyyliin joukkueenjohtajia ollut aikasemminkin peleissä, mutta Warcraft III:ssa ne todella säätelevät armeijan menestystä, eivätkä vain ole näön vuoksi mukana. Erittäin onnistunut asia pitkään aikaan, mielestäni.
Tuosta 3D:stä en mitään sano. Vain sen tietenkin, että kivahan kun peli näyttää komialta, mutta ulkoasu ei ole mikään edellytys pelin hienoudelle. Jotenkin tuo maantasolle zoomaaminen ei oikein aukene tai itse en ainkaan ole vielä havainnut mihin helvettiin sitä edes tarvitaan *g*
Aivan mahtava pelisarja vaikka olen pelannut vain 2:sta ja 3:sta.
Kolmonen on oston arvoinen sitä jaksaa tahkota, vaikka en ole itse sitä hirveästi pelannutkaan.
Kakkonen taas on klassikko. Örkkien äänet ovat hauskoja (myös kolmosessa)
Eli siis kannattaa pelata WarCraft sarjaa
Kosmetiikkamies
18.3.2003, 12:50:53
Sain tänään WarCraft kolmosen, en viel ehtuny pelaa, jännittää!!!
On näköjään hyvä peli...
Prometheus
29.3.2003, 11:15:49
Sain joskus ikuisuuksia sitten WarCraft 1:sen parilla levykkeellä ja olihan se mukava peli. Muuten ensimmäinen reaaliaikaissotanaksuttelu mitä minulla on ollut.
WarCraft 2 oli sitten taas kerran monta kertaa parempi kuin ykkönen. Se oli sarjakuvamaisen värikäs. Pidin siitä. Yksiköt olivat mukavia ja silloin jopa hieman hauskojakin. Warcraft oli useaan kertaan lainassa ja useaan kertaan koneellakin.
Kolmososaa en ole pelannut, enkä varmaan enää tule pelaamaankaan.
Huomasin, että koneeltanihan löytyy molemmat ykkös- ja kakkososa. Intoa ei tosin enää jaksa löytyä näiden pelien pelaamiseen. Mutta kun pari kertaa olen niitä kokeillut, niin se taustan vieritys mättää, se on aivan liian nopeaa.
vegeta
12.4.2004, 17:31:20
Omistan kaikki ensimmäinen pelaamani strategia pelini oli WarCraft II. Muistan kun pelasin kaveri luona sitä demoa, joka tuntui niin vaikealta :D. Jos jollain oli se niin laittakaa joku linkki :). Vaikka tätä en enää pelakkaan tai en ole pelannut tänä vuonna ( varmaan pitäs ) Se on varmaan silti "Paras" koska se tustutti minut Warrin ihmeelliseen maailmaan...
Warcraft I. Ostin aika myöhään WarCraft BattleChestin yhteidessä ( Tuli War II+Lisä osa). Tämä on huippu peli tosi tosi hyvä, yksiköiden kontrolloiminen on vaan hankalaa.
WarCraft III: Ostin heti tietysti tämän ja onhan tämä sarjan paras , mutta silti jotenkin pidän vaan enempi WarCraft II.
Paras peli sarja mikä on koskaan tehty. Nyt vaan odotan World Of WarCraftia sitten heti vaan elämään Warrin Maailmaan :eh:
Mr.Fox
3.11.2006, 19:50:37
Moi! Pelaako täällä kukaan sellaista peliä kuin Dota? Se on Warcraft 3:sen eräänlainen mod, joka on WOWin ja WCIII:n risteytys?
Mietin vaan, että jos pelaajia löytyy, niin voisi pelata teidän kanssa. Kirjoitelkaa tähän ketjuun, jos olette kiinnostuneita, niin ehkä saamme pelejä aikaan. :)
Voisitko vielä mahdollisesti kertoa pelistä hieman enemmän? Voisit myös antaa hyviä linkkejä sun muuta missä pelistä kerrotaan tarkemmin. Ei sillä ettenkö itse osaisi vaikka googlettaa sitä, mutta uusavuttomia ihmisiä löytyy :)
Slay'a
21.11.2006, 14:41:17
Voisitko vielä mahdollisesti kertoa pelistä hieman enemmän? Voisit myös antaa hyviä linkkejä sun muuta missä pelistä kerrotaan tarkemmin. Ei sillä ettenkö itse osaisi vaikka googlettaa sitä, mutta uusavuttomia ihmisiä löytyy :) blizzardin kotisivuilta (http://www.blizzard.com) pitäis löytyä...
ja joo... min pelaan vähä kaikkia "modeja" TD:t on parhaita :shy: mut kyllä Dotaakin tulee pelattua :) pistetään vaan peli pystyyn kun saan läppärin takas
<(^-^)> joo edittiä... ja minu pääacconi on gamemakerslaya ;D bongatkaa minut joskus ^^
Tangentti
22.11.2006, 16:56:34
Miksi en ole huomannut tätä suosikkipelilleni omistettua ketjua?
Warcraft I:seen ja II:seen en ole koskenut edes kepillä jonka toisessa päässä on koirankakkaa mutta III osaa tulee pelattua lähes joka päivä b.netissä. Erään kaverin kautta tutustuin tähän peliin kun katsoin kun hän pelasi kampanjaa. Sitten sain pelin joko jouluna 2002 (todennäköisemmin) tai 2003 ja lisäosan hommasin puolen vuoden päästä kun halusin nähdä kuinka tarina jatkuu.Juoni siis oli hyvä, samoin grafiikat mutta sehän ei tässä pelissä missään nimessä ole pääasia vaan itse pelattavuus.
Koskaan aiemmin en ollut strategia peleistä piitannut mutta tämä muutti kaiken tosin en ole muita pelannut kuin tätä.
Aluksi pelasin vain kampanjaa, customia vähän kokeilin mutta tappiot ja konetta vastaan mutta se oli tympeää ja epäreilua koska kone voi kontrolloida helpommin yksiköitään. Sitten kerran keksin b.netin ja alkoi hurja pelaaminen siellä kunnes kone alkoi lagia ja pelaaminen jäi vuodeksi sitten pelaaminen kunnes aloitin viime toukokuussa taas pelaamisen ja täytyy sanoa että taidot on kehittynyt paljon mutta prosta on turha puhua.
Suosikki rotujani ovat Ihmiset ja Yöhaltiat ja suosikkiherot Pandaren Brewmaster, Demonhunter,Priestess of Moon ja Warden. Ei varmaan kannata tunnustaa mutta pääacconimeni (tai yksi niistä) on Heimohuima.
Dotaa en ole pelannut mutta kaveri pelaa sitä paljon.
ascalon
22.11.2006, 17:21:16
Itse taas lähinnä pelailen RoC:in DotA:aa, jos tekee miele Warcraftia pelata. TFT:täkään kun ei löydy. Itse ainakin tosin väännän DotA:aa oikein innolla. Jotain tajuttoman kiehtovaa siinä vain on. Koko peli on erittäin mukavasti balanssissa ja pelaaminen varsinkin osaavan porukan kanssa on nautittavaa. Bone Fletcher vie aika nätisti.
Slay'a
25.12.2006, 20:47:52
brobleema reitittimen kanssa... en pysty hostaamaan pelejä battle.netissä mitähän vois tehä o.O? joo tavanomaista sekoilua...
Mazkaline
31.12.2006, 13:31:24
Sattumalta koko loman ajan alkanut ikävöimään monen kuukauden tauon jälkeen Warcraftin ääreen. Itse core-peliä en ole moneen vuoteen pelannu mutta Dota ja erinäiset muut vaikeammat härvellykset on innoittanu aina. Niin harvoin hostattuja pelejä löytyy jostain erikoisemmasta niin tulee itse niitä laitettua pystyyn lähes poikkeuksetta.
DotA tahtoo olla petollisen monipuolinen värkätä vaikka niin yksinkertaiselta vaikuttais. Lopulta aika tarkan tunetuksen tulosta ja hyviä ideoita, selkeästi pelissä huomaa alku- keski- ja loppupelin kohdat joihin tulisi oikeat taktiikat ja nihkutukset rahan kanssa ostaakseen mitä lie haluaakaan.
HoMMfan
7.1.2007, 11:09:17
Mulla oli aluksi warcraft II, mätin sitä aika useasti (yleensä kyllä silloin raukkamaisesti koodeilla =|), kun ei ollut parempaakaan peliä. Sitten ostettiin Venäjältä Warcraft III: Reign of Chaos ja aluksi vähän katselin ekaa mappia, ihmettelin miksi ei koodit toimi (no ehkä koska II:ssa ja III:ssa on eri koodit XD) ja kun olin tehnyt jopa tornin ja kaksi grunttia niin viholliset hyökkäsivät ja se oli menoa. Myöhemmin kun opin sitä pelaamaan, niin sai koodit jäädä ja mätin vihollisia silti yhtälailla. Sitten tuli Frozen Throne, mutta faija hiukka pihtaili sen ostamisen kanssa. Ensin ostettiin Venäjältä, no se oli venäjän kielellä, eikä sen takia osattu asentaa. Ostettiin Venäjältä toinen levy, joka ei kuitenkaan toiminut. Sitten yritettiin vielä netistä, mutta sekään ei toiminut. Lopulta faijan työkaveri hankki sen ja joutui asentamaan warcraftit varmaan 2 kertaa uudestaan kun onnistuin sähläämään niiden kanssa. Nyt, noin 4 kk sitten, postin warcraftit. Asensin uudelleen, asensin netistä siihen jatkoksi bonus campaignin 2 viimestä mappia, jotka olin halunnut jo yli 1/2 vuotta ja crack päälle. Yllätyin aikamoisesti kun se toimikin. Nyt en oikeastaan niin kauheasti pelaa warcraftia, sillä aika on mennyt enimmäkseen perheen rakennuksella käymiseen ja muuhun (välillä wowin pelaamiseen. En sitäkään pelaa enää paljoa kun odotan Burning Crusaden tulemista)
Zoikkeli
21.5.2007, 16:09:31
En ole löytänyt tämän aiheista threadia jotenpas tein tämän... aihe on siis DotA... (Defense of the Ancients) (Warcraft III Tft mode) tässä threadissa kirjottakaa mielipiteitänne kyseisestä modesta, lempi heronne, lempi item buildinne, taktiikoita.. ja esim pelaatko minkä nimisillä Dota pickup channeleilla.. siitä vain kaikki rohkeasti mielipiteitä jakamaan :)
Lempi hero: Venommancer
Lempi item buildinne (lempiherolle) : Bf,boots of travel,Satanic,Mkb,Agahanim (vaihtelee jonkin verran)
Taktiikka: Pelaan tiimissä en tule gänkityksi :D
Channelit: (quakenetissä) Dota.gc (harvoin) , Virtuallan (usein) , Dota.fi (harvoin)
Turha modille omaa ketjua T: JF
Minä pidin dotasta. Pidän kai vieläkin. Mutta voi jumalauta niitä dotan pelaajia! Kuka oikeasti jaksaa edes yrittää pitää hauskaa (videopelin!) kanssa sellainen eliittisten kusipäiden muodostaman kosmisen lian keskellä.
Dotassa joku on paljon parempi (ainakin omasta mielestään) kuin muut ja niiden äidit yhteensä. Tämä taas tekee kaikista muista nyyppejä, joiden ei missään tapauksessa pidä saada pelata kuninkaiden lajia (videopelistä tehtyä minipeliä!!). Tai jos vahingossa joku ei saakaan kickbänniä jo aulassa, niin viimeistään pelin jokaisessa temmellyksessä se "lol noob lol" -mantra pitää kirjoittaa. Jotta kenelläkään ei varmasti olisi hauskaa.
Mutta omaa syytähän tämäkin tietysti on. Pitäisihän se nyt tietää, että ei pidä valita Vääriä sankareita, Vääriä taikoja ja auta armias jos menet ja ostat VÄÄRÄN itemin. Mä jatkan nyt kahvin juomista.
:prkl:
Itselläni on kyseinen peli, siis warcraft III ja tulee sitä silloin tällöin pelattua netissä, mutta DOTA:aa en ole kokeillu. Pitäis kai kokeilla. Mutta kysyn nyt, että saako tällänen tavallinen pelaaja hostata pelejä siellä b:netissä? jossain lukee, että: buoght by *****, eli pitäis ostaa se jostain, jos meinas hostata.
kysytään nyt vielä: Miksi en pysty hostimaan pelejä? Olen portforward.comin kautta yrittänyt portteja avata, mutta olenko tehnyt jotain väärin vai mitä?
Eivoitietää
(Warcraft III TFT on huippu :3)
LegendKiller
22.5.2007, 20:59:04
kysytään nyt vielä: Miksi en pysty hostimaan pelejä? Olen portforward.comin kautta yrittänyt portteja avata, mutta olenko tehnyt jotain väärin vai mitä?
Eivoitietää
(Warcraft III TFT on huippu :3)
Yleisin syy tähän on palomuurin liikaherkkyys...
palomuurin asetuksia voi yleensä muokata Käynnistä[Valikko] -> Ohjauspaneeli -> Windows palomuuri.
[Palomuurin voi myös kytkeä pois, mutta se ei ole suositeltavaa]
The Noob
23.5.2007, 14:06:22
Yleisin syy tähän on palomuurin liikaherkkyys...
palomuurin asetuksia voi yleensä muokata Käynnistä[Valikko] -> Ohjauspaneeli -> Windows palomuuri.
[Palomuurin voi myös kytkeä pois, mutta se ei ole suositeltavaa]
Koneissa on yleensä myös toinenkin palomuuri, koska windowsin oma ei välttämättä riitä. Sitten on mentävä sen ladatun tai ostetun palomuurin asetuksiin ja jostain sieltä se repiä. Joten, jos sinulla on esim joku F-Secure, ei välttämättä auta pistää wintoosan palomuuria pois.
Zoikkeli
11.6.2007, 13:42:17
Seuraavaksi haluaisin puhua Warcraftin modesta nimeltä: Final Fantasy Epic RPG . (tulin juuri pelaamasta) Itse pelasin tätä toissapäivänä ja ihastuin heti.... aluksi Job systeemi tuntui hankalalta ja en osannut ostaa tavaroita/upgradeja . Nyt jystään sitä minkä kerkiän ja lempiheroni on tällä hetkellä thief (näkymättömyys/mug) Minulla ei ole vielä Ninja/Samuraita mutta veikkaan että tuleva lempiheroni on Ninja permanent invisiblen takia. Olen suorittanut suurimman osan questeista viimeistä lukuunottamatta. kehitän herot yleensä siihen 15lvl mutta thieffi on tietääkseni 30lvl Kertokaa tekin oman mielipiteenne pelistä/kokemuksenne/jnejne . Nonnih.. nyt minulla on yli 50lvl holy swordsman ja masamune (oiskohan ollu, kummiskin se miekka jonka saapi siltä dwarfilta kun on hakenut sille arcaniumia.. se kallein miekka... anyway) nyt pärjään kaikille muille paitsi loppu bossille / weaponeille... pitäisi vain jaksaa vetää vielä kerran ainaskin läpi että saisin tarpeeksi rahaa/Crystal shardeja.. sitten ostaa siltä dwarffilta tarpeelliset itemit ja masteerata vielä pari jobia että saisin dmg/xtroja.. sitten ei tarvisi kuin kokeilla loppu bossia... sitten seuraava tavoite olisi vielä saada porukkaa weaponeiden tappoon (pelaan PvPGN)... huomaan ettei näköjään kukaan ole pelannut tätä... hankkikaa tämä modi warcraftinne mappeihin tämä on suurta herkkua FF/Warcraft faneille.. ! uskokaa minua :)
Mutta sen pitemmittä puheitta antoisia pelihetkiä teille toivottaa Zoikkeli !