PDA

View Full Version : Ninja Gaiden

mogvisti
21.5.2004, 10:17:05
Eli ajattelin tehdä tänne tälläisen threadin tätä osastoa piristämään.
Eli peli on Ninja Gaiden ja se on kuulemma X-boxin uusin valtti pelimarkkinoilla.
Itse pelistä en itse tiedä paljoakaan, sillä en tuota X-boxia omista, mutta sen verran tiedän että pelin päähahmo on Ryu Hayabusa ja peli on raaka meininkiä.

Jos jotakuta kiinnostaa tietää enempää, niin täältä löytyy lisää faktaa
http://www.xbox.com/assets/en-us/Flash/games/ninjagaiden/index.html

No, sitten voitte kertoa mielipiteitä tästä pelistä jos olette sitä pelanneet ja muutenkin arvioita.

Ryou
21.5.2004, 13:36:16
Pelaajassa peli sai 4½/5 pistettä, joka tarkoittaa, että se on varmaan melekosen hyvä.

Olen pelannut aiempiakin Ninja Gaideneita, jotka olivat kuitenkin vähän kökköjä, mutta tämä uusin on todella hienon näköinen ja tuntuinen.

Olisipa minulla X-Box. :(

Von Wiensburgh
23.5.2004, 10:22:43
Tämä peli tulee löytymään hyllystäni, heti kun vain löydän sen sellaisena hetkenä, kun minulla on siihen rahaa. On todella loistavan oloinen, ja tuolla X-Box aiheisilla sivustoilla ja foorumeilla ollaan tätä peliä kehuttu maasta taivaisiin. Ainoa moite on tullut siitä että on sensuroitu versio. Ja on kuullemma vain hieman lyhyt, vain 20 tuntia, joka ei ole paljon, ainakaan minun mittakaavassa.

Mutta näin nätin ja mielenkiintoisen oloisen pelin, jossa on vielä Live-tuki, niin varmasti ostan.

ZELDA
18.6.2004, 11:19:05
:angi: X BOXsin paras peli

- Jätän tämän viestin olemaan vain ja ainostaan esimerkkinä siitä, että millaiset viestit syöksevät viestin kirjoittajan Helvetin tuleen palamaan ikuisesti. Ei näin.
- Von Wiensburgh -

Vagrant
18.6.2004, 13:42:11
On hyvä peli, ei voi kiistää. Kuuluu mielestäni parhaimpien toimintaseikkailujen joukkoon. Eikä se ole niin lyhytkään kun ajattelee, vaan pelattavaa on minun mielestäni aivan sopivasti. Ei liikaa, eikä liian vähän.

mogvisti
18.6.2004, 14:19:34
Eikä se ole niin lyhytkään kun ajattelee, vaan pelattavaa on minun mielestäni aivan sopivasti. Ei liikaa, eikä liian vähän.

Mielestäni on muutenkin typerää kaikki puheet, että jos peli on lyhyt se on pilalla. Kuten esim. MGS:t ovat hyvä esimerkki tästä. Pelit ovat lyhyitä, mutta sitäkin parempia! Laatu korvaa määrään myös peleissä. Mutta sitä en sitten sulattaisi jos FF:t kestäisivät vain 2 tuntia, sillä silloin olisi raja ylitetty!

gorchalas
24.7.2004, 20:12:11
pelattu on, mutta jotenkin jäänyt kesken. ihan hyvä grafiikka ja juoni, mutta suoraviivainen tappaminen alkoi pikkuhiljaa kyllästyttää. peli olisi voinut olla hieman enemmän hiiviskelyn tapainen, mutta ei... muuten peli olisi ollut aivan mahtava, mutta ei silti mikään maailman paras

Aerthos
5.8.2004, 10:54:19
En itse omista Xbox:ia, mutta pelasin Hämeenlinnan Anttilan TopTenissä tämän kyseisen pelin Demoversiota.
Demo oli loistava, vaikka aluksi mitään tajunnutkaan.
Toivoisin, että tämä ilmestyisi myös Ps2, mutta se on vain minun toiveeni...

Maduin
5.8.2004, 20:50:04
En itse omista Xbox:ia, mutta pelasin Hämeenlinnan Anttilan TopTenissä tämän kyseisen pelin Demoversiota.
Demo oli loistava, vaikka aluksi mitään tajunnutkaan.
Toivoisin, että tämä ilmestyisi myös Ps2, mutta se on vain minun toiveeni...
Ei ole tulossa, sillä Team Ninja ei tue Nintendon eikä Sonyn konsoleita. En siis puhu handleja, sillä Team Ninjahan tukee DS:ää täysin rinnoin.

Itselläni on Ninja Gaiden, ja peli oli positiivinen yllätys. Aluksi ajattelin että ei helvetti, tämä on liian vaikea peli ja pitäisi olla easy taso. Perun sanani. Se, että pelissä ON haastetta tekee pelistä vaan rikkaamman.Taistelut tuntuvat mahtavilta kun tavalliset rupuset ninjatkin voivat olla uskomattoman hankalia. Bossitappelut ovat jo omaa luokkaansa, joissakin on jokin kuolematon strategia olemassa mutta hyvänä esimerkkinä ensimmäinen taistelu Almaa vastaan, joka osaa olla vikkelä kuin mikäkin pirulainen kettu. Edessäni tulee olemaan vielä Hard, Very Hard ja Hurricane Pack 1 jonka mukana tulee parempi AI viholliselle, eli vaikeampaa.

Mitä pituuteen tulee, en valita. On ollut lyhyempiäkin pelejä, jotka ovat olleet todella paljon tylsempiä, tai pelejä joilla on uudelleenpelattavuusarvo pyöreä 0. Jos omistaa nettiyhteyden Xboxilla, voi ladata näitä Hurricane Packeja, joita tulee enemmän kuin yksi. Hurricane Pack 1 laskettuna mukaan on olemassa 6 erilaista pukua Ryulle, n. 10 asetta. (ei lasketa jousipyssyjä, shurikeneja jne.) Kuten jo kehuin tuota taistelusysteemiä, jo pelkästään taisteluiden takia haluaa pelata uusiksi läpi. Mutta sitten tulee paras syy pelata Ninja Gaidenia. Kerää 50 scrapia, tee pari kikkaa ja saat pelata Xboxillasi NES:n Ninja Gaideneita, kaikkia kolmea. Retroilua kiitos.

Äänimaailmassa ei mitään perin ihmeellistä. Aseiden äänet kuuluvat kuten pitääkin, örkit örisee, puheet on 50-50 ja muut äänet ei niin ihmeellisiä. Mutta musiikki. Sitä kehun tällä kertaa. Pelissä oleva goottilaistyylinen musa on IHASTUTTAVA! <3 Nopeatempoista, taistelun ilmapiiriin ja itse bossiin sopivaa taistelumusiikkeja löytyy monia, joista kaikkein parhain on ehdottomasti Alma Awakened

Eiköhän tuo riitä. Helvetin hyvä peli kyseessä, ja odotan innolla Ninja Gaiden 2:sta (Xbox:n NG2:sta tietenkin ;))

SanHosee
25.8.2004, 20:13:16
Ihan hyvä grafiikka ja juoni, mutta suoraviivainen tappaminen alkoi pikkuhiljaa kyllästyttää. peli olisi voinut olla hieman enemmän hiiviskelyn tapainen, mutta ei...

Ninja Gaidenin tappaminen suoraviivaista? Ninja Gaidenissa tappaminen on taidetta. Kuten jo "paras peli Xboxille"-threadissa ylistin, käykää sieltä katsomassa.

Serkun luona pelasin intohimoisesti kaksi viikkoa, eikä valittamista löydy. Kaksi kertaa pelasin läpi. Tai no, pari inhottavaa jumituskohtaa oli kyllä. Esim:

Ne kaksi sähkömatoa, haamukalaparvet lopussa... Tankki+helikopteri, kun en tajunnut että helikopteribossin vieressä on tallennus.... argh. Almaa, jota kaikki valittavat en joutunut taas kokeilemaan kahta kertaa enempää. Ehkä vain sitten oivalsin, mitä siinä pitää tehdä tjsp.

Muut asiat siinä pelissä ovatkin sitten, elleivät täydellisiä, niin ainakin erittäin lähellä sitä. Musiikki on ihanaa (tietääkö kukaan onko sitä soundtrackkiä jossain imutettavana?),niin on grafiikkakin. Pelattavuus jättää muihin peliin ikävän tervassa rämpimisen tunteen. Voisin jatkaa tätä ylistyslaulua vielä muutaman rivin, mutta pitää mennä nukkumaan :P

Dimish
15.4.2005, 12:29:47
kysyisin ninja gaidenia pelanneilta konkareilta, että mistä sen löytää sen skull keyn sieltä chapter nelosesta (en raaskinu uutta thrediä tehä ku tämmönen jo löytyy) mutta peli on loistava. Kannatan ostoa.

Sarutobi
15.4.2005, 14:11:11
Skull Key:n saa:
Saa siltä jonkun faraon haudalta, ennen ensimmäistä Alma kamppailua chapter seiskassa, eli ei aivan chapter nelosesta... Siinä pitää saada se hauta alas, mutta sen saat ite keksiä

ascalon
16.4.2005, 20:33:12
Joskus vetäisin tuon kaverilla läpi ja aivan uskomattoman hyvä peli onkin kyseessä. Taistelu toimii vaan niin uskomattoman hyvin, kuten myös moni muukin asia. Myöskin mahdollisuus japaninkieliseen puheeseen on plussaa.

Loistopeli.

Sixpounder
17.4.2005, 20:30:44
Ihan tyhmyyksissäni kysäisen, että onko Ninja Gaidenia PS2:lle? Vaikuttaa niin hyvältä peliltä. En satu omistamaan X-Boxia, niin kyselisin tällaista juttua... Anteeksi vielä tästä viestistä =)

// Ool Rait... :(

Dimish
18.4.2005, 7:04:47
vastaus lyhyesti ja ytimekkäästi:ei. Peli on tietääkseni yksinoikeudella Xboxille