PDA

View Full Version : The Legend of Zelda: Ocarina of Time

karpo90
13.6.2004, 10:50:48
Ajattelin tistää pystyyn tällaisen ketjun ja toivon ettei kukaan poista sitä, koska en ole huomannut yhtään tätä muistuttavaa. Kiitän syvästi jos tätä ei poisteta :) .

No niin ajattelin rakentaa juttua ensimmäisestä 3D-grafikkaisesta Zelda-pelistä, ainakin luulen, että se on, juu on se. Kuitenkin pidän tätä peliä loistavana, joka puolilla. Siinä on kiinnostava pääjuoni ja kiinnostavia pikku sivujuonia. Tyrmät ovat hianosti tehty, joska niissä aina pitää pähkäillä hieman jotain asiaa(tämä liikkuu tuonne ja tuo avautuu tuolla, miten minä sinne pääsen!? :huh: ). Tykkään tästä pelistä niin etten myisi sitä kellekkään(en tietenkään se on mun veljen :eh: ). Suosittelen tätä peliä kaikille.

Postatkaa sitten omia mielipiteitänne tähän ketjuun.(jos se säilyy) :D

Roakel
13.6.2004, 13:18:49
Hieman tarkemmin olisit kyllä voinut etsiä, sillä täällä on jo olemassa ketju (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=1496&page=3&pp=15&highlight=zelda) pyhitetty Zelda peleille.

//Njoo, annetaan sitten ihan "poikkeuksellisen pelin" merkeissä pysyä pystyssä.

Potri
13.6.2004, 13:31:07
Mutta se ei tarkoita etteikö yksittäinen Zelda ansaitsisi omaa ketjua. Never mess with Zelda...

Edittaan tähän oman ylistykseni, jos jaksan.

Johnny B.
21.6.2004, 13:30:25
Joo, sen verran usein läpi pelattu ja joka paikassa kuivaksi puhuttu peli, etten mää ainakaan jaksa mitään sen erikoisempia enää kirjoitella.

Jos nyt joku ei ole peliä läpi pelannu, niin älä edes ala pelaan millään kuppasella emulaattorilla. Konsolilla ja mieluiten N64:lla, GC menettelee jossei muuta ole.

En muista kuka, mutta joku sen joskus sanoi seuraavasti, Ja osuu täysin oikeaan:

"Ocarina of Time just feels right"

Critis
23.6.2004, 13:36:09
Itsellänikin on Ocarina of Time N64 ja GameCube versioina. Itse peli on yksi Nintendon parhaimpia tekemiä pelejä ja Zelda 3D grafiikalla on erittäin onnistunut ja myös musiikit ovat tuttua Zelda laatua joka on tämän pelin parhaimpia puolia. Ohjaus on myöskin hyvä ja helppo ja toimiva myös tämä Master Quest versio mikä tulee Wind Wakerin mukana on tarpeeksi haastava.

Sanctio
4.7.2004, 0:18:49
The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time!!!

Tuo suurista suurin Zelda mitä ikinä on tehty!!!
Shigery Miyamoto ylitti itsensä täysin, tässä suuressa ZELDASSA!!!
Ostin sen ensimmäisen kerran 64loselle heti kun se ilmestyi!!!
Pelasin sitä 4 vuorokautta yhteen putkeen, Kunnes nukahdin!
Pelasin sitä taas, mutta hieman rajoitetummin. Se ei kuitenkaan kestänyt kauaa, vaan Hajosi!!!

Itkin surusta!!! Zelda oli minulle elämä!!! Elin surussa kunnes saapui pelastus!!!

Tuo suuri pelien kuningas, Shigery Miyamoto loi pelastuksen, KUUTION!!!

Sain taas vihdoin pelata Zeldaa. Oi sitä suurta peliä. Vain taivas tietää, mitä Nintendo seuraavaksi luo!!!
No, sitä odotellessa voinkin kertoa olevani iloinen 100 Skultulan omistaja! eli jos joku tarvitsee tietoa niistä, niin kertokoot asiansa vaikka sitten tässä foorumissa.

(saatoin ehkä vähän liioitella)

Sabotööri
27.9.2004, 1:17:11
Eipäs anneta topikin kuivua kokonaan, onhan kyseessä ehkäpä maailman paras peli. (ja voisiko tolle Sanction viestille "tehdä jotakin"?).

Vaikka peli on pelattu läpi n. 20 kertaa, alkoi silti ihmetyttään kun löysin n. pari kk:ta sitten Gamefaqsista topikin jossa kyseltiin missä järjestyksessä pelaajat menevät temppelit läpi. Olikohan kyseessä joku inside-vitsi vai eikö niitä todella ole pakkoa mennä tietyssä järjestyksessä? Forest, Fire, Water, Shadow ja Spirit on järjestys missä olen ne aina mennyt ja luullut sen olevan ainoa mahdollinen järjestys.

Sen tiedän, että alkupään luolastot on pakko mennä samassa järjestyksessä, mutta kun noita temppeleitä tarkemmin ajattelen, en ole ollenkaan varma onko niissä joku tietty järjestys. No, ei kai sillä sen suurempaa merkitystä ole, mutta voishan niitä ihan "mielenkiinnosta" koittaa mennä jossain muussakin järjestyksessä.

ascalon
27.9.2004, 12:54:06
Omasta mielestäni on varmastikin maailman paras peli. Uskomattoman hyvä fiilis ja rautainen pelattavuus. Yhdistelmä, josta ainakin minun on lähes mahdoton kieltäytyä. Seitsemän pelikertaa taitaa olla takana ja edelleenkni se viehättää yhtä paljon kuin silloin joskus vuonna 1998.

Kyllä nuo temppelit kai on pakko vetää tuossa järjestyksessä. Tai no, ei aivan pakko. Fire Templeä ei ole pakko vetää suoraan Forest Templen jälkeen ja Spirit ja Shadow Templen voi vetää kummin päin tahansa. Spirit Templessä ei tarvita Hover Bootseja, eikä Shadow Templessä Silver gaunteltseja tai Mirror Shieldiä. Eikä Megaton Hammeria kai tarvita kuin vasta Ganon's Castlessa.

WWWWolf
5.10.2004, 17:05:37
Jep. Ocarina of Timen hyvyys voitaisiin määritellä vaikkapa fysiikan vakioksi (Gz). Tämän jälkeen kaikkien muiden pelien laatu (Ga pelille a) voitaisiin muuntaa vertailukelpoiseksi kertoimeksi ka kaavan ka = Ga / Gz mukaan. On äärimmäisen epätodennäköistä (muttei mahdotonta) että ka > 1.

Eli toisin sanoen Ocarina of Time on Maailman Paras Peli. On pelejä, jotka ovat parempia, mutta OoT on silti Maailman Paras Peli, eikä se sieltä hievahda ikinä.

Edit: Piti sanomani ka > 1, ei Ga > 1 :) Ja toteanpa tässä samaan hengenvetoon että vast' tuntipari sitten väänsin Ocarina of Timen lopultakin läpi. Ihmiset liioittelevat suuresti lopputemppelien vaikeutta...

scirata
5.10.2004, 17:48:39
Ensimmäinen roolipeli, jonka olen pelannut läpi yhä uudestaan ja uudestaan ja joka ei missään vaiheessa tunnu tylsältä.

Grafiikat on nättiä, itse rakastuin Koriki Forestiin, siihen taianomaiseen fiilikseen minkä saa sitä pelatessa. Koko peli oli ihana, Eponalla ratsastaminen oli kivaa, mutta Shadow Templeä ja Kaivoa VIHASIN, koska ne pelottivat minua =/

Ja pelkäsin myös niitä luurankoja auringon laskettua sielä aukiolla ~

Paras peli ikinä.

Thunderheart
5.10.2004, 20:25:18
Minun mielestäni The Legend Of Zelda: The Ocarina Of Time on tähänastisista Zelda-peleistä kaikkein paras, sillä en ole tietenkään vielä päässyt pelaamaan sitä uutta GC-peliä......Sormeni syyhyävät....mutta enivei, hiukan perusteluja näkökannalleni.
Juoni on hyvä, sillä se liittyy juuri Mestarimiekan tarinaan. Hahmot ovat hyviä, ja grafiikka tietenkin ajanmukaisesti ihan hyvää. (itse pelaan kyseistä peliä GC:n Wind Wakerin mukana tulleella lisälevyllä) Äänet ihan hyviä ja musiikit loistavia. Link ei osaa vieläkään puhua, huudahdella vain, niin kuin hänellä on tapana tehdä.
Miinuspuolia ovat turhautuminen (johtuu myös minusta, eikä yksin pelistä) esimerkiksi Water Templessä, ne temppelit osaa olla rasittavia, onneksi en ole aikomassakaan aloittaa Master Questia, viholliset saisivat olla hiukan kestävämpiä, tai sitten minun täytyy lopettaa Biggoron Swordin käyttö.. :eh:
Mutta enihau, Ajan okariina on loistava peli. Itse rentoudun aina parhaiten pieksämällä teekupposen äärellä Ganondorfia oikein olan takaa :nuija: .....Ganondorf on ollut tuhma poika, pitää antaa selkään..... :D