View Full Version : Tekeillä olevat materiaalit
Paajehu
15.6.2004, 15:31:49
Tonne Uusien materiaalien alueelle voitaisiin laittaa kiinteäksi semmonen palsta, johon aina kirjoteteaan mitä opasta ollaan tekemässä, jottei oppaat mene päällekkäin. Tässä muutaman päivän aiakna olen jo muutamassa kohdassa "estänyt" ihmisiä tekemästä samoja oppaita :)
Kreifi
15.6.2004, 16:15:01
Tästä on ollut aikaisemminkin jotain puhetta, mutta puheeksi taisi jäädäkin. Ei lainkaan huono idea. Ainoa ongelma on vain se "mä teen sitä ja mä teen tätä eikä kukaan tee mitään". Ketju tarvitsisi siis ohjeistaa aika tiukasti (se kyllä varmasti onnistuu sen aloittajalta). Toinen pieni "mutta" on se, että ei sitä materiaalia nyt niin hirveästi tule jotta mitään päälekkäisyyksiä syntyisi.
Eipä silti, ei tuo ketju varmasti hukkaan menisi. Sitä pitäisi vain pitää tiukasti silmällä ja porukoiden pitäisi yrittää pitää lupauksensa. Tässä valossa esimerkki:
Mä teen FFX juttu öö;n
Ai kato, toi tekee FFX juttu öö:n, mä en tee sitä.
(vuoden päästä)
Ei ole FFX juttu öö:tä.
SDNKorento
15.6.2004, 16:46:07
Ei sen tarvitse pelkästään olla "mä teen sitä, sä et" -ketju. Sehän voi olla myös "Mä teen tätä, kaikki mukaan" -ketju.
Ja myös tämä elää: http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=7930
Tuossa on otettu kaikki huomioon ja vähän enemmänkin. Eikö tämä ketju viimeinkin ansaitse päätöstä? Edes kielteinen...
mogvisti
15.6.2004, 17:18:30
Tuo olisi kyllä loistava idea!
Mutta kuten Kreifi sanoa saattaisi olla ikävää jos jollakin on valtava halu tehdä esim. FF VIII draw-lista ja sitten joku muu tekee sitä eikä saa koskaan valmiiksi.
Miltä kuullostaisi sellainen idea, että saa ilmoittautua tekemään jotain materiaalia. Mutta jos lopettaa sen tekemisen, niin sen voi lähettää seuravaalle tekijälle ( jos sellainen löytyy ) vaikkapa sähköpostina.
Mutta homma vaatisi jonkinlaisen sitoutumisen. Jos vaikka homman jättää tekemättä ilmoittamatta siitä kellekkään, niin miltä kuullostaisi vaikka peelottaminen?
SDNKorento
15.6.2004, 18:16:44
Tuo ketju, minkä nostin on ehdotus laajemmasta uudistukseksta. Kuten sanoin, siinä on otettu kaikki huomioon ja vähän enemmänkin.
Miltä kuullostaisi sellainen idea, että saa ilmoittautua tekemään jotain materiaalia.
Ehdotukseen sisältyy se kohta, jossa esitellään omaa ala-foorumia (kuten uudet materiaalit), jonne saa julkaista keskeneräisiä töitä muiden kommentoitavaksi. Samalla ilmottautuminenkin kävisi kätevästi, eikä itse Uudet Materiaalit -ketju saastu.
Mutta homma vaatisi jonkinlaisen sitoutumisen. Jos vaikka homman jättää tekemättä ilmoittamatta siitä kellekkään, niin miltä kuullostaisi vaikka peelottaminen?
Rankkaa. Ehdotukseeni kuuluu pykälä, jonka mukaan luotettaville kehitystyöläisille annetaan jonkinlainen certificate eli todistus. Todistuksen saamiseen vaaditaan tutkintoa, joka koostuu kieliopista, netiketistä ja muusta sellaisesta.
Edit: Typo
Kreifi
15.6.2004, 18:25:41
Ei sen tarvitse pelkästään olla "mä teen sitä, sä et" -ketju. Sehän voi olla myös "Mä teen tätä, kaikki mukaan" -ketju.
En tarkoittanut, että siitä TULISI sellainen ketju. Sanoin vain, että sitä pitää pitää silmällä ETTEI siitä tule sellaista ketjua.
Todistuksen saamiseen vaaditaan tutkintoa, joka koostuu kieliopista, netikestistä ja muusta sellaisesta.Et läpässy. :P
Paajehu
15.6.2004, 19:25:56
Jotta tämmösiä "Mä teen korttilistan" ja sitten ei teekkään juttuja tulisi, voitasisiin vaikka kerran kahdessa viikossa julkistaa uutta materiaalia kyseisestä asiasta. Jos ei tule saa vaikka kolme päivää aikaa antaa selityksen asiaan. Jos taas on lähdössä vaikka lomalle, niin asiasta täytyy ilmoittaa etukäteen, niin että kaikki tietävät, että se on lomalla, mutta jatkaa silti juttua.
//Taas tuli viestiin kauheasti pilkkuja... =)
mogvisti
16.6.2004, 14:04:18
Mitäpä jos tehtäisiin sillä tavalla, että joku mode tai admin tms. aloittaa ketjun jonne ei kukaan muu kirjoittele paitsi ketjun aloittaja. Sitten siellä olisi sellainen lista jossa näkyy projektin nimi ja tekijät(t).
Tälläisestä hyvä esimerkki löytyy tästä (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=9282)