View Full Version : Millä pelaat mieluiten?
Ei tullut tälläistä aihetta näköpiiriin täällä niin perustinpa sellaisen. (Enkä myöskään ollut varma mille alueelle tämä ketju kannattaisi tehdä.) Mutta kuitenkin aiheen kysymys on tämä: Millä konsolilla tykkäät pelata Final Fantasyjä mieluiten. Eli siis esim. Pleikkarilla, tietokoneen emuilla vai Nintendolla?
Minä itse en ole ikinä pelannut Nintendolla FF:iä joten minun tapauksessani jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa emut ja Pleikkari joista taas minä suosin enemmän Pleikkaria koska olen tottunut pelaamaan sillä toisin kuin tietokoneella FF:ien pelaamisen olen aloittanut aivan vasta ja minusta se tuntuu hieman oudolta. Ja onhan Playstationilla ne hieman uudemmat versiot eli siis VII ja IX jotka ovat minu lempi FF:iä
Kertokaahan omat mielipiteenne tai jos tämä on turha ketju/tälläinen on jo tehty niin voi lukita.
// Muokkasin otsikkoa :)
Muistakaa perustella kunnolla vastauksenne, kuten Twom-san on tehnyt. - SDNK
Muistukseksi kaikille, perusteluiksi ei kelpaa esimerkiksi pelkkä PC:n luonnottomuus. Sellaiset viestit katoavat heti bittiavaruuteen - SDNK
mogvisti
16.6.2004, 15:28:23
Ei sillä ole väliä millä pelaa, vaan sillä mitä pelaa! Minulle kelpaa kaikki konsolit ja emut kunhan niissä toimii FF:t.
Mutta jos nyt jokin pitäisi valita niin se olisi playstation, sillä sille on ilmestynyt parhaat FF:t ja ohjain on muotoilultaan hyvä myös pitempiinkin pelisessioihin.
Mutta vielä lopuksi. Ei sillä väliä millä pelaa!
// Ja muuten mielestäni ketjun otsikko kannattaisi muuttaa " Millä pelaat mieluiten" sillä tuo miten harhautti minua ainakin jonkin verran.
// Kiitoksia. :)
No tietokoneella on omat etunsa kuten pääsee nopeasti nettiin etsimään apua peliin. Mutta toisaalta tietokoneella pelaaminen ei välttämättä ole mukavinta esim. huono tuoli ja näppäimistö. Myös äänet ovat pääasiassa midejä jotka eivät ole parasta kuultavaa. Itse en välittänyt FF 7 musiikeista kun pelasin sitä tietokoneella.
Pleikkarilla pelaaminen: Siinä pääsee löhöämään kunnolla sohvalla. Myös jääkaappi on lähellä joten siitä vaan kokista. Pleikkarissa on myös hyvä ohjain joka on pelejä pelatessa välttämättömyys.
zeikki-
16.6.2004, 19:33:07
Ehdoton ei tietokoneelle. Ainakaan emulaattoreilla ei mitenkään voi saada peliin samaa tunnelmaa kuin konsolilla. Enkä oikeastaan tiedä mikä siinä tietokoneessa niin risoo, mutta telkkarin ruudusta kaikki tuntuu näyttävän paremmalta. Varsinkin jos sattuu olemaan hienot kajarisysteemit ja muut liitettynä siihen.
Tietenkin riippuu aika paljon pelistä. En voisi edes kuvitella pelaavani mitään räiskintäpeliä pelkkä pleikkarin ohjain kädessä. Mutta jos nyt Final Fantasyista, niin pleikkari on se ainut oikea. Pitää olla kunnollinen ohjain eikä mitään ylimääräisiä härdellejä. Vieläpä kun tuo tietokone tuppaa vähän väliä kaatuilemaankin. Super Nintendollakin oli aika legendaarista pelata. Oi niitä aikoja..
Surfer
16.6.2004, 20:12:01
Pelaan oikeastaan molemmilla pc:llä ja ps2:lla yhtä mieluusti, riippuu tosin aika paljon minkä sortin peli on kyseessä. Esim, räiskintä/toiminta tyyliset fps pelit ovat paljon parempia pelattavuudeltaan tietokoneella, mutta sitten roolipelejä esim ff:iä tulee pleikalla rämpättyä. Auto pelitkin ovat minusta paljon parempia pleikalla kun en omista tietokoneelle rattia ja polkimia.
Necrofobia
17.6.2004, 17:44:45
En minäkään ole Nintendolla tai Super Nintendolla ikinä Finaleita. Tietokoneella joudun pelaan vain kolmosta ja kuutosta koska en omista niitä aitoina. Ja pleikkareista mieluiten pelaan ehkä ykkösellä koska siitä ei lähde niin suuri melu kuin ps2:sta ja eikä kulu ps2 niin paljon. PS2:lla pelaan tietenkin X ja X-2 koska se on ainoa kone jolla voin.
Ei sillä ole väliä millä pelaa, vaan sillä mitä pelaa!
Olen täysin samaa mieltä.
Pleikkarilla, ei oikein ollut luontevaa PC:llä pelata, kun koitin kasia sillä. Pleikkari on mukavampi. Finaleita tietysti sillä pelaa paremmin, kuin pc:llä, emulla tai nintendoilla. Muita pelejä ehkä PC:l, räiskintää, strategiaa jne. Mutta tappelu pelit toimivat vain konsoleilla.
Burnhill
7.7.2004, 12:08:48
Playstaitonilla olen tottunut Final Fantasyja (VII, VIII, IX, X, X-2) pelaamaan. Tietokoneella olen pelannut myös VII:kaa + jotain vanhempia emulaattoreilla, GC:llä CC:ia, Snes:llä III:sta ja GBA:lla Tacticsia.
Playstationille niitä nyt on eniten, joten aika selvää on, että sillä niitä on pelattu eniten. Ohjain on hyvä PS:ssä ja kontrollit toimivat moitteettomasti. Myös pelien laatu (en tarkoita pelkästään grafiikkaa...) on parempi Playstation versioissa.
Pelaan Pleikka2:lla, koska koneemme hidastelee jatkuvasti. Yleensä kun lataan jotain peliä/emua niin ne joutuu poistamaan kuitenkin jossain vaiheessa, jotta saisi lisää nopeutta koneeseen, niin ainakin veljeni väittää ja sitten poistaa kaikki tiedostot koneelta. Niin että se on sitten saven menoa. Ei ole kivaa aloittaa uutta peliä niin monta kertaa sen takia. Mutta siitä täytyy vain syyttää tätä konetta.
Omistan myös super nintendon, mutta siihen ei löydy pelejä mistään, etenkään final fantasyja.
Pelaan Pleikka2:lla myös sen takia, koska se mukavempaa. Pleikka2:sta pelatessani istun täytetylla ilma-laiskanlinnassa ja siitä löytää aina mukavan asennon, jossa pelata.
Pleikka2:n on muutenkin omassa huoneessani, joten jos vaikka läksyjen jälkeen ajattelin pelata, niin ei tarvitse ainakaan mennä yläkertaan konetta pistämään päälle. Tietokoneen lataamisessä kestää muutenkin jonkin aikaa, pelikoneella pelin aloittaminen sujuu hetkessä.
Siinä syitä minun vastaukseen.
Kiinnostaako? Dankematolla pomppien tai peliohjainta varpailla sörkkien.
No en, noin pelaan Steppua ja Tenchua. Pelaan kuule sillä, mille laite on tarkoitettu. FFX menee PS2 kanssa ja muut mahdolliset mieluiten PS1:llä jos jaksan sen seinään kytkeä. Hyvin Preikka2-chan pyörittää ykkösenkin pelejä. Muihin lootiin en kyllä koske Finaleitten tapauksessa.
Roskapussi
8.7.2004, 11:14:52
Itse pelaan PsOnella/Ps2:lla. Kaikista suurin syy on, että meillä tämä tietokone on pas.. varsin huono. Eli siis tietokoneella ei voi pelailla mitään.
Snesiä taas ei löydy minulta, joten silläkään en voi pelata.
Mutta enköhän minä muutenkin pelaisi tuolla PsOnella. Tietokoneella kun en osaisi kummiskaan mitään FF:ää pelata. Näyttö on ahdistavan pieni, joten pelaaminen ei olisi mukavaa. Eikä tuolikaan ole pitemmän pelaamisen päälle ollenkaan mukava. Enkä kehtaa syödäkkään koneen lähellä oikein mitään. Toki tietokoneella olisi helppo sitten hakea jotain ohjeita peliin, jos on jumissa.
PsOnella onkin sitten paljon mukavampi pelata. Pääsee istumaan omaan ihanaan tuoliin, jossa on mukava oleskella. Telkkari on isompi, kuin tietokoneen näyttö, joten peliä on mukavampi pelata. PsOnen ohjainkin on minulla paljon paremmin hanskassa, kuin PC:n näppis. Pleikkarin äärellä kehtaan syödäkin jotain, kun ei ole vaaraa, että näppis suttaantuisi.
Kyllä se pelaaminen tietokoneenkin kanssa ajan mittaan varmasti onnistuisi, mutta pleikkarilla se on paljon yksinkertaisempaa minulle.
Thunderheart
8.7.2004, 14:14:55
Ettäkö millä pelaan mieluiten? No, kaikkein mieluiten on tullut pelattua FF:iä ainoalla oikealla, legendaarisella, häikäisevällä, klassisella, tuhoutumattomalla, pöyristyttävän upealla PSX-/PS One -konsolilla. Piste. Jos perusteluntynkää täytyy laittaa, niin tässä seuraavaa:
Pleikulla ovat lempparifinaalini eli kasi ja seiska sekä ysi. JA lisäksi sille on myös käännetty FFI, FFII, FF IV, FF V, FF VI ja sillä on myös FF Tactics.....niitä on pleikkarilla niin paljon, että ihan huippaa! Huah! :D
Jotta tämmöstä tänään..... :nuija:
Mieluiten pelailen PSX:sällä. Tietokoneella on järkevää pelata vain sotapelejä, kun siinä ollaan muutenkin sellaisessa rambo-asennossa. Ainakin oma tietokonetuolin kanssa. =) Ja tietokone olisi todella hankala, kun näppäimíä on paljon, siihen toki tottuu, mutta ei ole silti minun mieleen. Apua toki saisi aika nopeaan mutta.. ..silti pleikkari on enemmän miun mieleen.
Pleikkarille ovat tulleet parhaat FF:t ja kaikki osat pleikkarissa ovat luksusta. Muistikortti tuo tunnelmaa, kun savetetaan.^^ No joo toi nyt oli vain sellanen heitto.
Kuitenkin pleikkarilla on paras pelata FF:iä. Niitä vartenhan se aikoinaan luotiin.
Kun kysymys on pelkistä FF:istä, niin Pleikkarilla tietenkin. Löhötuoli, kunnon ohjain ja iso ruutu eivät kuulu tietokoneella pelaamisen mukavuuksiin. Oikeastaan ainoat pelit, joita pelaan mielummin PC:llä ovat strategiat.
Emulaattorifani tässä. On tullut nuo kolme ps ykköselle ihan konsolilla pelattua läpi niin olen sitten siirtymässä tästä hiljalleen emulaattoripuolelle. Ei ehkä tee pelaamisesta kaikkein yksinkertaisinta mutta jos tykkää säätämisestä niin menee. Asiaankuuluvat lisävarusteet, kuten tietokone kannettavassa muodossa ja varsinkin ohjainkonvertteri on kyllä hyviä ratkaisuja. Minä olen myös suht luonnollisessa ympäristössäni tietokoneen ääressä.
..Toisaalta, olen jaksanut emulaattorilla pelata FFVIII:tä jopa tanssiaiskohtaukseen saakka.. No. Ilmeisesti ne emulaattorit kaikkine säätöineen ovat minulle se pääasia. Jonain päivänä kuitenkin. Voi johtua siitäkin että ko. pelin ensimmäinen levy on tuskaa.
Tässä nyt kuitenkin sitten odotellaan toimivaa ps2-emulaattoria, vaikka tuskin koneeni jaksaisi sellaista pyörittää. Siihen asti pelaan kymppisaagaa ihan virallisella koneella.
Kuten moni muukin täällä, tykkään pelata FF:iä rakkaalla PS2:llani. Tosin kuin jotkut muut, minä en pääse istumaan parempaan tuoliin pelatessani PS2:lla, sattuimoisin kun laite ja TV sijaitsevat n. metrin päässä tietokoneesta. Onhan minulla toisaalta tuo yksi hieman "löhömpi" tuoli, mutta tykkään enemmän tästä tietokonetuolistani :D
Syynä Pleikkarilla pelaamiseen on lähinnä tunnelma (kyse klassikoista): En hirveästi välitä emulaattoreiden päälle eikä niillä saa samanlaista tunnelmaa kuin pleikkarilla pelatessa. Myös tuo ainainen Save Staten käyttö ärsyttää minua =) Itse kun en halua käyttää sitä, mutta ennen, kun emulla vanhoja finaleita pelasin, siitä tuli jotenkin pakko, ilman ei osannut olla vaikka oli tarkoitus.
Jos taas kyse on näistä uudemmista FF:stä, niin sitten alkaa olla jo melkein sama pelaako PC:llä vaiko Pleikkarilla. Mieluiten sitä kyllä Pleikkarilla pelaisi, satun tykkäämään enemmän tuosta PS:n ohjaimesta kuin näppäimistöstä. Ohjain onkin yksi niistä syistä, jotka puoltavat PS:a. Tosin omistan FF VIII:n PC:lle eikä sen pelaaminen minua PC:llä haittaa tippaakaan, olen näköjään jo tottunut siihen (lisäksi PC-version mukana tulee Chocobo World :D).
Critis
15.7.2004, 18:08:27
Itse pelaan vanhoja Final Fantasyitä eli IV-VI emulaattorilla koska en ole ostanut niitä snesille eikä niitä varmaan enää mistään saisikaan ostettua. Playstationia minulla ei ole joten silläkään en voi IV-VI pelata. FFVII-VIII Minulla on PC versioina ja muutenkin kasin PC versio on parempi kun siinä tulee PocketStation emulaattori mukana että pystyy pelaamaan Chocobo World minipeliä.
Candice
15.7.2004, 19:20:36
En ole ikinä edes yrittänyt pelata finaaleita muulla kuin omalla rakkaalla PS2:lla (ok, kerran pelasin seiskaa ja kutosta poikiksen playstationilla, mutta sitä ei nyt lasketa. Eihän?).
Minusta kuulostaa pyhäinhäväistykseltä pelata finaaleita PC:llä. Niiden paikka ei ole tietokoneen sisässä vaan pleikkarissa. Tosin kasin pelaamisen PC:llä voin miltei antaa anteeksi, kun siinä pääsee käsiksi chocobo worldiin ja minä tahdon kanssa, tahdon hirmusti. Nintendolla minä aion näitä vanhempia joskus kokeilla kunhan vain näppini ulottuisivat tarpeeksi pitkälle.
Mutmut, finaalit pelataan pleikkarilla ja PC:lle irvistellään.
Pleikkarilla tietenkin. En minä mitään Final Fantasyiden PC-versioita omista, enkä tule varmaankaan omistamaan. Jotenkin minua vain ei miellytä ajatus pelata FF:iä tietokoneella. Kyllähän minä sen tiedän, että tietokoneelle saa padin laitettua, muttaa silti jotenkin vieroksun koko ajatusta.
Se padin asentaminen on kuitenkin aina oma hommansa ja en minä ainakaan jaksaisi tehdä sitä laiskana ihmisenä. Pleikkarilla homma hoituu vain power-nappia painamalla. Ihan luonnotonta minusta ainakin pelata PC:llä Finaleita.
Aikojen alusta olen Pleikkarilla niitä pelannut ja tulen jatkossakin pelaaman.
Liquid
19.7.2004, 11:35:30
Olen pelannut juu muillakin kun PS:llä. Joskus 4 vuota sitten pelasin Final Fantasy kasia PC:llä nelos CD:n Adeliin asti. Mutta sitten en päässyt sitä koskaan läpi ja myin koko pelin. Nyt oon kiroillut monta kertaa miksi myin sen. Myöhemmin ostin sitten PS version ja menin koko pelin läpi. Itse palikokemus PC:llä ei hirveesti eronnut PS:versiosta, paitsi siinä taisi olla paremmat grafiikat kun playstationilla... muistaakseni. Ja kun en ollut PS onella vielä paljon silloin pelannut, niin edes näppäimet eivät haitanneet yhtään. Sama peli kuitenkin, vaikka pelaisi millä alustalla.
Sanctio
19.7.2004, 21:37:48
Minusta on kaikkein mukavinta pelata Ff,fiä pleikalla, koska tietokoneen näppäimistöllä se tuntuu aivan tyhmältä. Myöskään se ei oikein tunnu samalta tietokoneella, koska penkki on kova (olen tottunut pelaamaan kunnon löhötuolista tai makuu asennosta vatsallaan sohvalla) ja näyttö on liian pieni. Ainoastaan vanhat finalit, jotka ovat mielestäni 1-6 olen mennyt tietokoneen emuilla. Ja Crystallia tietysti GameCubella!
Pleikkarilla pelailen mielummin, tosin vanhoja (I-VI) pelailisin mielummin emulaattorilla koska PS2lla ei pysty liikuttamaan hahmoja analoogitateilla joihin olen tottunut. Nuolinäppäimet kun on niin kaukana :D
Ja ainakin Anthologyssä ja VI:ssä on könkömmät musiikit. Kuuntelisin mielummin SNES-versioiden musiikkeja. Onhan PSOnen versioissa samat mutta ne on jotenkin erilaisia :D
Asmodeus^
21.7.2004, 13:34:53
ainut oikea alusta FF sarjalle on pleikkari. siitä ei pääse mihinkään.
ja tietokoneel pelates ei voi röhnöttää sängyllä. :D
tietokoneel tulee pelattua: cs, wc3