PDA

View Full Version : FFV ja jobit.

urho
15.7.2002, 21:12:00
En löytänyt tällaista tåpiccia joten armahtakaa.

Eli ostinpas just äsken Anthologyn ja aloitin ensín pelaamaan vitosta. Nyt Wind crystal tuhoutui ja siitä sai ne jobit, joten mitkä olis mahdollisimman hyvät kaikille?

Rune
15.7.2002, 21:47:53
Hmm... Sillä ei ole kovinkaan paljoa väliä. Kannattaa katsoa jokaisen hahmon statuksista mikä heillä on hyvänä. Esim. jos vaikka Bartzilla on str ja vit hyvät, tee hänestä knight. Jos taas dex ja ne niin varas tai monk. Jos intelligense ja spirit niin tee musta tai valkoinen maagi. Kaikki rakentuu statuksien ympärille. Mutta muista, jos joku on yhtä hyvä kahdessa asiassa, on aina mahdollista tehdä eimerkkinä Reinasta Mustaa magiaa käyttävä knight (joka ei ole kovin kannattavaa).

Safir
16.7.2002, 7:50:09
Öhem... Minä aina laitan Butzille, knightin, Farikselle monkin tahi black magicin, Reinalle tai Lennalle siis White M., ja Galufille monkin, tahi blue magic. En tiiä miksi, minä vain laitan ne aina ekaksi, ja no se on minun mielestä hyvä järjestely, tai jotain.

Jaaha, Rune. Minä en olekaan tiennyt tuota... No ehkä olisi pitännyt tajuta se minun itse mutta gun ei diid ei. :P
Perkseles, kun viruksen takia hävisi snessi, niin en pääse enää finaleita IV,V ja VI pelaan... Yäää... >.<

RenTeR
16.7.2002, 8:22:00
Ei kai alussa aomadoushista (blue) mitään apua ole... ekat skillit tulee vasta joskus ja silloin saa jo parista-kolmesta tappelusta ne 10AP mitä siihen ekaan leveliin tarvii. Mulla yleensä 2x monk + magiat. Kun maagit on saanu pari tasoa niin lisää munkkeja... kyllä niitä ehtii kehittämään myöhemminkin ;)

Munkit on melko guruja alussa (ja lopussa. Ja keskivaiheilla). Plus ei tarvi ostella aseita.

urho
16.7.2002, 13:18:15
Originally posted by RenTeR

Munkit on melko guruja alussa (ja lopussa. Ja keskivaiheilla). Plus ei tarvi ostella aseita.
Jep, huomasin tuon itsekin. Kannattaa olla muuten alussa 2 black magea,yks white mage ja knight. Mulla on Faris nytten Monk joka voi tehdä myös Black magicceja. Galuffi on Black mage ja Riena White mage. Bartzista taidan tehdä siitäkin monkin, ne on ihan huippuja.

Kurko
17.7.2002, 5:07:39
Jobeja saa vielä lisää joten valinnan varaa löytyy (olen kauhea spoilaaja, tappakaa minut). Minä esim. laitoin ekana sekä Farisista että Butzista ritareita. Galuf pääsi mustaksi maagiksi ja Lenna valkoiseksi. Myöhemmin Galuf pääsi kutsumaan espereitä ja vielä myöhemmin opettelemaan Mystic Knight kykyjä. Joten Galuf on opetellut kolmen eri tyypin kykyjä. Niitä voi sitten muutella tilanteen mukaan. Koska kaksi ritaria on typerä valinta, pääsi Faris punaiseksi maagiksi. Tällä hetkellä Butz on keskeyttänyt knight opinnot ja mätkii vastustajia nyrkeillään munkkina. Ainoastaan Lenna on ollut aina White wizard. Kyllä niitä aika mielivaltaisesti voi muutella koska olen ihan hyvin pärjännyt tähänkin mennessä. Niin ja muistattehan laittaa heikoimmat takariviin. Ei se valkoinen taikka musta maagi niitä vihollisia kuitenkaan tapa fyysisillä "voimillaan".

Nightblade
17.7.2002, 10:23:00
Mulla on aina Buzt: Blue Wizard, Lenna: White Wizard, Galuf: Black Wizard ja Faris Monk. Varmaan siksi, koska ne on ainoat hyödylliset Jobit siinä vaiheessa. Nyt Buzt on oppinut Blue Wizardin, Thiefin ja opettelee Dragoonia. Lenna on oppinut White ja Black Wizard kyvyt ja opettelee Time Wizardia. Galuf taas on oppinut Black ja White Wizardin sekä Monkin ja Faris Monkin ja Callerin. Toimii hyvin.

Tommistus
26.7.2002, 17:32:49
Pelin alkuvaiheilla ryhmäni oli:
Butz: Knight
Lenna: Red Mage/Blue Mage
Faris: Thief/Ninja
Galuf:Monk

Sitten kun on saanut noi ekat työt mestari tasolle vaihdan ne näin:
Butz: Samurai/Dragoon
Lenna: White Mage/Black Mage
Faris: Summoner/Samurai/Dancer
Galuf: Mystic Knight/Knight

Ja sitten vähän ajan päästä näin:
Butz:Mimic
Lenna:Mimic
Faris:Mimic
Galuf:Mimic

Ja tästä eteenpäin työt vaihtelee koko ajan.

Aika omeperäinen lista vai?

PS. Parhaimmillaan mimic on jos sillä on EquipKatanas, 2-Swords ja X-fight taidot päällä. Se tekee aika mukavasti tuhoa, Attack on sitä 200 luokkaa.

Rune
26.7.2002, 20:28:48
No eii välttämättä. Kaikilla on omat tapansa. Silti en ymmärrä miksi teet black/white magen vasta summonerin/blue magen jälkeen. Se on jo omaperäistä, mutta luulisi sen toimivan. Mimicit ovat pelin loppu puolella loistavia, muttei vasta muutaman master jobin jälkeen. Mimicit saa pumpattua täydellisiksi sitten, kun heille antaa 2-handedin, miekka kyvyn ja +30 HP:ta, noin esimerkkinä. Mutta aina eivät mimicitkään ole täydellisiä, koska heillä ei ole minkäänlaista alkukykyä, kuten tiefin nopeus, ninjan kahdenkäden asetaito (you know....) ja Monkin HP:t. Joskus on kannattavaa pitää hahmoja hyvissä jobeissa pumpattuna muilla kyvuillä, tilanteesta riippuen ja miltä sillä hetkelä tuntuu.
Sori jos laitan kaksi viestiä samaan topiciin, mutta haluan vain antaa neuvoja, is that ookoo?

TidusWeb
29.7.2002, 13:43:03
alussa ritari munkki white magic ja black.

itella on kaikki masterilla... myös mimic

Maximus
6.8.2002, 3:08:04
Mulla oli alussa:

Butz:Knight/Mysticknight
Lenna:Time Mage
Galuf:Monk
Faris:Thief/Bluemage

Ja nytten on:
Butz:Ninja/Trainer
Lenna:Time mage/White wizzard
Galuf:Monk/Summoner
Faris:Red Wiz/Dragoon

Levelit on kaikilla 31 ja hyvin olen pärjännyt(yhteenkään bossiin en ole jumiin jäänyt).

mazzeneko
9.8.2002, 18:53:49
mä tein seuraavaa... Butz: eka Knight ja annoin myöhemmin White Magicin parannusta varten, Lennalle White Magicin ensin ja sit lisäsin siihen Black Magicin, Galufista ensin Monkin , sitten Blue Magen jolle annoin "brawl" kyvyn jotta se olisi mahd. hyvä taistelija myöskin (ja voi käyttää armoria sekä blue magicia), Farikselle ensin varkaan kyvyt ja sitten myöhemmin vaihdoin ninjaan jolle varkaan kyvyt päälle.. sitten paaaaaljon myöhemmin X-fight Archerilta.... ja sitten ne tuplaiskun tekevät tikarit ..4x vuorssa ja se x4 joten... semmoiset hulppeat 18 iskua vuorossa (huom, pelkästään faris, jos kaikille X-fight ja ninja tuplaiskun tekevillä tikareilla 4x18=72 iskua vuorossa. :)) siinä on kyl tekemistä...

Kekezzinen
10.8.2002, 17:56:56
Minulla oli Bartz alussa knigth, sitten vaihdoin sen ninjaksi.
Reina oli ensin W.mage ja nyt se opiskelee summonerin taitoja.
Galuf on monk.
Faris oli eka Black mage nyt thief :D

Olen kyllä aika alkuvaiheessa, vasta Ifritin sain.