PDA

View Full Version : Miten tutustua, ja mistä ostaa animea/mangaa? Entä mistä tietoa noin yleisesti?

Kreifi
11.7.2002, 15:33:43
Otsikoiden perusteella ei löytynyt kysymyksiini liittyvää ketjua, joten aloitan uuden.
Olen jonkin verran katsellut animea muutaman kaverini luona, ja sitä heiltä myös lainannut. Tosin heilläkin sitä vain muutama kasetillinen, eivätkä niin hirveen hyvin tunne alaa. Siksi kysynkin täältä. Miten pääsisi tutustumaan animeen? Jostakin tietoa? Eihän sitä voi sentään alkaa sikaa säkissä ostamaan. Siis kaipaan jostakin tietoa animesta, leffa arvosteluita ja sen sellaista. Sitten on vielä toinen ongelma. Paikkakunnaltani ei saa mistään ostaa animea. Netistä en oikein paikkoja tiedä, ja tulee taas ongelma; mistä tiedän mikä on laadukasta ja mikä ei? Lähinnä tuo DVD puoli kiinnostaisi, kun sellainen vehjekkin on tullut henkittua.
Kiitokset jo etukäteen. *hymyilee*

ps. Jos joku tosiaankin alkaa valittamaan, että tälläinen aihe on jo ollut vastaan näin: "Kinnittäkää hyvät ihmiset huoimiota niihin otsikoihin. Joskus ne eivät anna pienintäkään kuvaa sisällöstä." *jaksaa valittaa huonosta otsikoinnista*

psaijai
11.7.2002, 15:46:43
Itseasiassa mä en ole varma mistä sitä voi ostaa. Kyllä varmaan joitain kauppoja on josta sitä saa ja tietysti ulkomailta saa netin kautta mut en mä ainakaan selasta rupee tekemään.

Netti on tietysti paras. Jos löytyy kiintee liittymä niin netistä kannattaa jakea vaikkapa CD++:lla tai direct conneectilla. Niillä mä animeni haen ja hyvin on löytyny.

muumuu
11.7.2002, 19:41:08
No minä tiedän yhden paikan mistä saa Animea. [Tai siis tiedän muutamia, mutta niistä en ole niin varmoja JA ne on kalliita :P].
http://www.filmifriikki.fi on hyvä paikka, ja siellä on pieni arvostelu DVD:tä kohti. Eihän siellä mitään kamalia määriä ole, mutta on siellä joitain todella hyviä sarjoja, mm. Neon Genesis Evangelion. Itse olen sieltä tilannut kaikki animet, yhden olen käynyt ostamassakin. Toimitusajat ovatkin sitten aivan toinen juttu.
Jos maksat postiennakolla, varaudu Pitkään toimitusaikaan. Tietysti jos asut Helsingissä, voit käydä ostamassa paikan päällä.
Jos sinulla/vanhemmillasi on mahdollisuus maksaa netissä, maksakaa. Postikulut hupenevat 2 euroon ja toimitusaika on Paljon lyhyempi, ensimmäisen kerran kun tilasin, se tuli viikonlopun aikana, eli perjantaina tehtiin tilaus, maanantaina se oli jo perillä.

Sitten on nämä Direct Connectit sun muut Kazaat.
Niillä olen saanut suurimman osan animeistani.
Direct Connect on oikein oiva vekotin.
Nyt en muuta keksi, utta eiköhän tuossa ole tullut jo tarpeeksi, vai onko?

Jackal von ÖRF
11.7.2002, 21:07:44
Aitoa DVD-tavaraa voi olla vaikeaa saada Suomen aluevesirajojen sisäpuolelta, joten ulkomailta tilaaminen voi olla helpointa. Tässä joitakin käytännöllisiä osoitteita, jos ei tiedä mitä sarjoja kannattaa katsoa:

http://www.animenfo.com/
http://www.animenewsnetwork.com/

Aloittaa voi vaikka järjestämällä AnimeNfo:ssa animet arvostelujen lukumäärän tai arvosanan mukaan ja etsimällä niistä pari mielenkiintoista. AnimeNfo:n arvostelut eivät tosin aina paljasta suoraan sitä, kuinka hyvä jokin sarja on, koska siellä on häiritsevän paljon nyyppiä, jotka antavat kaikille katsomilleen sarjoille pelkkiä ysejä ja kymppejä. Anime News Networkin arvosanat edustavat IMHO paremmin totuutta.

EDIT: linkkien kevätsiivous

Nippe_R
13.7.2002, 13:49:25
Tämä dc-hubi on osoittautunut erittäin hyväksi:
animeplanet.dns2go.com
Mutta se ei huoli dc++ clienttiä (jos ei käytä tweakattua kuten minä ^^)
DVD Box Officella (http://www.dvdboxoffice.com/) on erittäin hyvät anime valikoimat, mutta se sijaitsee rapakon takana ja vaatii luottokortin...

RenTeR
16.7.2002, 9:12:40
Jos asut Helsingissä (tai mahdollista käydä), on Fennica hyvä paikka aloittaa (Varoitus: voi tehdä hallaa pankkitilille!). Fantsun mangahylly ja kirjastot kannattaa myös tarkistaa. Jossain vaiheessa Ghost in the Shelliä kuulemma sai Anttilasta, mutta voi olla vain urbaani huhu.

Sit on pari yritystä Helsingissä/Tampereella jotka tuovat itse maahan tavaraa. (no tietty Fennica kans ;) )

Ach joo, tietoa Anipike (http://www.anipike.com/) (jonka suomalainen mirrori http://anime.jyu.fi/anipike/ .

Crimson
23.7.2002, 22:21:48
Osaako joku kertoa mistä animesta tämä musiikki on:
http://luisangel.animania.free.fr/Meitantei_Conan_-_Secret_of_My_Heart.mp3
Se on AIVAN IHANA mp3, ja tiedän tuosta vain sen että se ON jostain animesta, mutten tiedä mistä! Tahtoisin tietää.. Jos joku vaan tunnistaa...
Min meinaan olen opetellut tuon sanatkin jo miltei ulkoa....:eh:

psaijai
23.7.2002, 22:40:30
Kannattasko lukee niitä sivuja vähän paremmin mistä sen voi ladatakkin. Siellä sanotaan et se on Meitantei Conanista.

Theme:
Secret of my Heart

Anime:
Meitantei Conan

Singer:
Mai Kuraki

Comments:
9th Ending theme

Rating:
8.1 <> 10.0

//edit: Pitääpä ladata noi muukin biisit ja vaikkapa noi animet sit joskus.:D

Sensori
11.8.2002, 18:51:44
Originally posted by RenTeR
Jos asut Helsingissä (tai mahdollista käydä), on Fennica hyvä paikka aloittaa (Varoitus: voi tehdä hallaa pankkitilille!). Fantsun mangahylly ja kirjastot kannattaa myös tarkistaa. Jossain vaiheessa Ghost in the Shelliä kuulemma sai Anttilasta, mutta voi olla vain urbaani huhu.

Ei muuten ole huhu, vai mikäs tää Ghost in the Shell on mikä mulla on tuossa pienessä DVD-pinossa?-) Eikä Fennicaa kannata edes ajatella, ne ulkomaiset rotjakkeet on selvästi parempia. Joku kaveri vaan asialle ja saat kamasi paljon halvemmalla. Parhaimmillaan säästät jopa kymmeniä euroja jos ostat esim. DVDBoxofficesta etkä vaikkapa Fennicasta.

Cicero Jade
13.8.2002, 17:03:23
Et sanonut :huh: mistä päin olet kotoisin, mutta ihan vinkkinä näin Turussa suhteellisen tasaiseen tahtiin käyvänä, että sarjakuvia löytyy todella hyvin Turun Fantsusta (sorry en muista osoitetta katso Fantsun kotisivuilta; siellä se on).

Sekä sarjakuvia että DVD:eitä löytyy (uutena) Alfa-antikva -nimisestä antikvariaatista, joka on Yliopistonkadun Mikaelin kirkon puoleisessa päässä.

Lisäksi Läntiseltä Pitkäkadulta löytyy DVD-divari, josta saattaa löytyä jotakin.

Hoen kuitenkin sitä samaa mitä muutkin :eh: ovat tähän mennessä sanoneet. Ulkomailta tilaamalla saa kaikkein "helpoiten" haluamansa tavarat. AnimeNation (www.animenation.com) on ainakin minun tapauksessani toimittanut tavarat moitteettomasti USA:sta asti. Archonia (www.archonia.com) on sekin ihan hyvä eurooppalainen.

Harkitse kuitenkin ensin tarkkaan ennen kuin tilaat ulkomailta. Siinä voi (ja tuleekin) yllätyksiä.... :eh: Trust me...

Sensori
13.8.2002, 22:13:54
Originally posted by Cicero Jade
Harkitse kuitenkin ensin tarkkaan ennen kuin tilaat ulkomailta. Siinä voi (ja tuleekin) yllätyksiä.... :eh: Trust me...

Jaa mitä yllätyksiä? Itselleni ei koskaan ole mitään tapahtunut kun olen yhden tyypin avustuksella DVDBoxofficesta tilaillut tavaraa. Vain suomalaisissa paikoissa on tullut "mukavia" ylläreitä, kuten 10 kuukauden odotus jonka jälkeen rahojen palautuksessa on vaikeuksia. Kyllä, puhun nyt Laaserista.

Cicero Jade
17.8.2002, 15:18:43
Jaa mitä yllätyksiä? Itselleni ei koskaan ole mitään tapahtunut kun olen yhden tyypin avustuksella DVDBoxofficesta tilaillut tavaraa. Vain suomalaisissa paikoissa on tullut "mukavia" ylläreitä, kuten 10 kuukauden odotus jonka jälkeen rahojen palautuksessa on vaikeuksia. Kyllä, puhun nyt Laaserista.

Itselläni kävi niin, että kun tilasin USA:sta ensimmäisen kerran, kamat juuttuivat Turun pääpostin tullikonttorille. Ja kun ne saatiin tulli maksu oli yli 25 €... :prkl:

Mutta toisella kerralla ei mitään tullimaksuja tarvinnut maksaa, vaan kamat lähestulkoon kannettiin kotiin. Ei mitään sen kummallisempia ylläreitä... :bored:

Banjo_Bill
20.8.2002, 10:42:48
Kukaan ei ole toistaiseksi maininnut Pientä Leffakauppaa.
On halvempi kuin Fennica (mikä ei ole kovinkaan ihmeellinen temppu), johtunee lähinnä siitä, että he ovat keksineet tilata tavaraa Australiasta. Esim. yksi uusi Evangelion DvD maksaa n. 27 euroa (vrt. Fennica jotain yli 40 euroa).
Laaseri on nykyään täysi kakka. Ulkomaisia mestoja en ole kokeillut, mutta täällä mainitut vaikuttavat hyviltä.

Sensori
21.8.2002, 20:42:26

Itselläni kävi niin, että kun tilasin USA:sta ensimmäisen kerran, kamat juuttuivat Turun pääpostin tullikonttorille. Ja kun ne saatiin tulli maksu oli yli 25 €... :prkl:

No noin käy vain jos tilaa paljon yhdellä kertaa. Sen takia ne tilataankin yksitellen. Monet paikat jopa lähettävät ne sillä tavalla, ettei tule mukavia ylläreitä.

Cicero Jade
30.8.2002, 17:40:20
No noin käy vain jos tilaa paljon yhdellä kertaa. Sen takia ne tilataankin yksitellen. Monet paikat jopa lähettävät ne sillä tavalla, ettei tule mukavia ylläreitä.

Tuo ei ole totta! Toisella kerralla jolloin ei ollut noita tullimaksuja olin tilannut noin sadan dollarin edestä enemmän tavaraa. Että älä puhu tuollaisia!
Sitä paitsi yksittäin tilaaminen tulee pirun paljon kalliimaksi pidemmän päälle! Postimaksut ja pankkimaksut ynnä muut sellaiset kivat lisämaksut tuottavat kaikkein eniten niitä ongelmia.

Usko nyt jo viimeinkin! Kokeiltu on monta kertaa!

Yksi huutomerkki per lause riittänee.

Crimson
1.9.2002, 8:05:38
Originally posted by Sensori

No noin käy vain jos tilaa paljon yhdellä kertaa. Sen takia ne tilataankin yksitellen.

Sensori hyvä, TUO tulee kalliimmaksi kuin tilaamalla monta kerralla...! :3
Mutta tee, miten tahdot, omiapa on rahasi...

Usko nyt jo viimeinkin! Kokeiltu on monta kertaa!
Njuu, ja todistajia löytyy! :3

AlkoTanko
4.9.2002, 17:29:16
En tiedä, kuuluko tämä tänne, mutta kysympä kuitenkin.

Sattuuko kukaan tietämään mitään Hellsingin tapaisia animeita? Olen nimittäin täysin hurahtanut kyseiseen sarjaan ja nyt mietin mitä muuta kannattaisi katsoa, kun siitä pidän...?

nox
13.9.2002, 21:33:59
Iski tässä aika ankara Manga-puuska päälle. En ole aikaisemmin niin kamalan innostunut Mangasta ollut joten tietoakaan siitä ei liiemmin ole.
Olisin kiinnostunut sellaisesta sarjakuvasta kun Shotgun Mary. Onko jollakin kokemuksia tästä sarjakuvasta? Ostin Good Fellowsista (Hki) Yhden tuollaisen MangaZine-lehden, josta bongasin muutamat kansikuvat. Niiden perusteella vaikuttaa taidokkaasti tehdyltä...

Mainostan tässä nyt Good Fellows liikettä joka on Helsingin keskustassa, Kampissa. Sieltä saa paljon sarjakuvia mutta hinnat ovat aivan kamalat!

Sensori
15.9.2002, 11:12:48
[B]

Tuo ei ole totta! Toisella kerralla jolloin ei ollut noita tullimaksuja olin tilannut noin sadan dollarin edestä enemmän tavaraa. Että älä puhu tuollaisia!
Sitä paitsi yksittäin tilaaminen tulee pirun paljon kalliimaksi pidemmän päälle! Postimaksut ja pankkimaksut ynnä muut sellaiset kivat lisämaksut tuottavat kaikkein eniten niitä ongelmia.

Riippuu ihan paikasta. DVBoxofficesta ei edes tule postimaksuja, ja kuten sanoin, riippuu paikasta miten kannattaa toimia. Jos tilaa jostakin paikasta jossa ne lähetetään yhdessä isossa paketissa Jenkkilästä, mahdollisuus jäädä kiinni moninkertaistuu. Mutta esimerkiksi juuri tuo DVDBoxofficehan lähettää ne tavarat EU:n sisältä, jolloinka sitä riskiä ei edes tule.

Kyllähän yksittäin tilaaminen kalliimmaksi tulee kuin yhdellä kertaa kaikkien, PAITSI jos "yhdellä kertaa kaikki"-vaihtoehdossa tuleekin tullimaksut maksettavaksi. Jotkut paikat kun eivät niitä lähetä erikseen, vaan yhdessä vain kaikki. Jos joutuisit maksamaan noin 25 euroa lisää per laaki, kyllä se yksitellen ostaminenkin tulisi lopulta joka kerta halvemmaksi.

Sensori
15.9.2002, 12:47:03
Originally posted by Crimson

Sensori hyvä, TUO tulee kalliimmaksi kuin tilaamalla yksi kerralla...! :3
Mutta tee, miten tahdot, omiapa on rahasi...

Joko sinun suomessasi on jotain vikaa, tai sitten ymmärsit asian väärin. Minä sanoin että tilaamalla yksitellen ei tule tulliriskiä toisin kuin tilaamalla kaikki yhdellä kertaa, jolloinka kaikki tulevat joistakin paikoissa yhdessä satsissa. Sekin riippuu hyvin pitkälti paikasta, eli jos vaikka tilaa DVDBoxofficesta, voi tavaransa tilata kerrallaan. Monissa paikoissa voi vielä lisäksi itse päättää, ottaako tavaransa yhdessä vai erikseen, johtuen juuri tulliriskeistä.

Kyllä se tullien kanssa tulee joka tapauksessa kalliimmaksi kuin tuo erikseen hankkiminen...

Z-e-r-o
27.9.2002, 21:40:33
Ja Sensori hyvä min en ainakaan ole joutunut maksamaan ikinä tuota tullimaksua vaikka pari videota mitkä nyt tilasin tulivat kerralla ja eihän tullin pitäisi puuttua asiaan? (vai pitäisikö :huh: )

EDIT# Ja olisi vielä kysymys ett jos tilaan DVDboxofficesta esim. tuon Gundam Wing Boxin niin toimiiko tuo ihan tavallisessa DVD-soittimella tai PS2:della?

uuden lain nojallahan laki tai mitkään viranomaiset eivät puutu yksityisen henkilön ulkomailta tilaamiin tavaroihin.

Crimson
5.10.2002, 12:00:18
Originally posted by Z-e-r-o

eihän tullin pitäisi puuttua asiaan? (vai pitäisikö :huh: )

EDIT# Ja olisi vielä kysymys ett jos tilaan DVDboxofficesta esim. tuon Gundam Wing Boxin niin toimiiko tuo ihan tavallisessa DVD-soittimella tai PS2:della?

"Suuremmat" tilaukset varmaankin menee tullin kauttaa, ainakin luulisin niin, koska Cicero Jaden tilaukset (jotka ovat aina aika pahan kalliita : D) menevät aina ensin tullin kautta...

No PS2:sella ei toimi, jos se ei ole 2 regionia. Jos se on 1 regionin(kuten kaikki ulkomaalaiset yleensä ovat) boxi, sen katsomiseen tarvitaan Region X, tai joku muu vastaava, jolla pystyy katsomaan 1 Regionia. Mutta jos sinulla on koneessa DVD-asema, niin voit katsoa sillä Region 1:sen leffoja.

Toiv. tuo nyt meni oikein... :3

Archux
6.10.2002, 22:26:11
En jaksanut lukea kaikkia näitä vastauksia mutta laitanpa tähän vähän vinkkejä.

www.abcb.com on hyvä paikka jos haluaa tutustua animeen. Sieltä löytyy anime arvosteluitea (paljon), sanakirja jossa kerrotaan animeen littyviä sanoja ja muita japanilaiseen kulttuuriin liittyviä sanoja/ilmaisuja, jotka on syytä tietää. Tietysti voi aina kysya täältä foorumilta jos on jotain johon ei vastausta tuolta löydä.

Kun haluan imuttaa animea käytän, aina WinMX nimistä tiedostojenjakeluohjelmaa. Se on ilmainen, siinä ei ole spywarea ja haluamasi animet tavoittaa sen avulla helposti. Ainoa miinus on että sen kautta imuroiminen voi olla joksus varsin hidasta. Siksipä onkin viisasta imuroida animensa yöllä jolloin imutukset yleensä valmistuvat aamuun mennessä. Jos tarvitset apua tämän ohjelman käyttämisesssä, lähetä minulle peeämmää niin vastaan parhaani mukaan.

Lähes kaikki animet löytyvät DivX muodosa joten suosittelen että imuroit ilmaisen DivX plugin ja DivX Playerin DivX:än sivuilta. Myös Real Player näyttää DivX filmejä mutta DivX Player on mielestäni parempi tähän tarkoitukseen.

Scalio
21.10.2002, 10:21:10
Olen itsekin ajatellut tilata jotain animea juuri tuolta DVDBoxOfficesta. Sitten mietin tuota tullihässäkkää. Pienen kaivelun jälkeen Tullin sivuilta löytyi tällainen (http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html) tietopaketti. Siinä kerrotaan melko hyvin tullimaksuista ja veroista. Olette kyllä varmaan jo tuonkin aiemmin lukeneet, mutta nyt siihen on linkki tässäkin ketjussa :)

Olin ajatellut ostaa Neon Genesis Evangelion: Perfect Collectionin tuolta, sen hinta on 205 CAD, eli noin 134 EUR. Jos tuohon tulee vielä 22% ALV:tä, niin hinnaksi tulee 163 EUR. Postitusmaksua ei tietääkseni Box Officesta tilatessa ole, niin ainakin se mainostaa, joten hinta olisi tuon paketin osalta silti halvempi kuin esim. Filmifriikistä tilatessa (199 EUR). Mutta koska matematiikan taitoni ovat hyvin rajalliset, voi tämäkin olla laskettu aivan metsään.

Sitten on tietenkin juuri tämä netti. Koska kaikkea ei voi ostaa, (ellei voita lotossa, mutta silloin en varmaan asuisi enää täällä ;), on pakko turvautua nettiin. DC++ on tullut tutuksi, vaikkakin hitaat imutukset ja v****maiset ihmiset, jotka katkovat yhteydet kun on pikkuisen enää jäljellä, ovat riesa. Mutta kyllähän aikaa riittää. IRCistä imutusta olen kokeillut myös jonkin verran. Tuo Ren Ren's Fserve Navigator on kyllä loistava apuri siinä hommassa, suosittelen sitä kaikille. Paikka josta aloitin IRC seikkailuni oli Aniverse IRC: irc.aniverse.com. Jos(kun) tiedätte muita, niin niitäkin olisi mukava saada tänne.

Jos joku tietää hyviä nettikauppoja EU:n sisällä, niin postittakaa niitä toki tänne. Pari tässä aiemmin on jo ollutkin, kiitos niistä.

Lisäilen tähän sitten jos ja kun tilaan jotain.

Z-e-r-o
25.10.2002, 20:43:01
Kysyisin muuten semmosta että onko toista HUB ohjelmaa joka olisi yhtä helppokäyttöinen kuin DC++..?

Kiitän jo etukäteen. (jos jaksaisi voisi myös verrata hiukan näitä kahta ohjelmaa.)

Mirtsa
1.11.2002, 11:38:18
Oulusta mangaa saa Fantasiapeleistä (siitä rautatieaseman lähistöltä)
Animea saa aina netistä jos on kiinteät ja nopeat yhteydet irkillä (#Anime-empire , #anime-fansubs , #elite-fansubs @ irc.enterthegame.com) ja Hotlinellä http://www.tracker-tracker.com ja tietenkin vaihtokauppaa käymällä ;D

Ja tässä vielä yksi hyvä sivu:
http://www.kukunor.com ^_^

sampark
5.11.2002, 10:28:44
En nyt ole ihan varma, mainittiinko tämä jo, mutta www.videodivari.com on aika hyvä liike ja toimituksetkin kohtuullisen nopeita. Liikkeen tilat ovat jyväskylässä. ja sitten haluaisin apua. Minkä ihmeen animen oikein ostaisin näin ensimmäiseksi? TV:ssä olen pari sarjaa nähnyt, Pokémon mielestäni ihan mukava, mutta Digimon tosi surkea. Siis onko mitään pokémonia muistuttavaa sarjaa...tyyliltään siis lähinnä koomisempaa...mutta toimintaa pitää myös olla, eikä mitään K-18 juttuja. =)

Archux
12.11.2002, 20:13:07
Originally posted by sampark
En nyt ole ihan varma, mainittiinko tämä jo, mutta www.videodivari.com on aika hyvä liike ja toimituksetkin kohtuullisen nopeita. Liikkeen tilat ovat jyväskylässä. ja sitten haluaisin apua. Minkä ihmeen animen oikein ostaisin näin ensimmäiseksi? TV:ssä olen pari sarjaa nähnyt, Pokémon mielestäni ihan mukava, mutta Digimon tosi surkea. Siis onko mitään pokémonia muistuttavaa sarjaa...tyyliltään siis lähinnä koomisempaa...mutta toimintaa pitää myös olla, eikä mitään K-18 juttuja. =)

Tomiintaa ja komiikkaa vai? Kokeile ehdottomasti Rurouni Kenshiniä tai Trigunia. Kenshin kyllä ehkä vähän parempi. Voi silti olla hyvä idea käydä tuolla www.abcb.com issa katsomassa. Sieltä löytyy myös vieraiden antamat ikäsuositukset moneen animeen niin vältyt siltä K-18-kamalta ja ylipervoilta animeilta.

Justen
11.1.2003, 11:31:49
Pitkin threadia (kyllä, allekirjoittanut luki sen läpi) on esitetty väitteitä koskien kaman tilaamista ulkomailta, postimaksusta ja tullista. Varsinkin tuo tulli-kohta kiinnitti huomioni. Kenellekkään väittelyyn osallistuneille ei juolahtanut mieleen vilkaista Suomen Tullin kotisivuja, josta löytyisi myös faq Internetkauppa (http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/tullineuvonta/top10/Internet-kauppa.html#2). Tämä sivu on kyllä täynnä mielenkiintoista sanahelinää ja vaivalloista tekstinkäyttöä, mutta sieltä löytyy myös nämä tekstit:

Esimerkki 2

Ostetaan dvd-levyjä postitse, hinta postikuluineen 39 euroa.

1) Yksityishenkilö tilaa levyt Isosta-Britanniasta (EU-maa). Lähetyksestä ei ostajan tarvitse maksaa Suomessa tullia, arvonlisäveroa eikä muitakaan veroja.

Tai

2) Levyt tilataan USA:sta. Suomessa niistä kannetaan tullia ja arvonlisäveroa.
- tulli 3,5 % = 1,36 euroa
- arvonlisävero (arvonlisän peruste 39 euroa + 1,36 euroa) 22 % = 8,87 euroa

Tulli ja arvonlisävero yhteensä 10,23 euroa. Koska ne ylittävät 10 euroa, ne kannetaan.

Alempaa löytyy seuraava pätkä. Lähetyksistä, joista kannettavat verot jäävät alle 10 euron, ei kanneta tullia eikä arvonlisäveroa. Verottoman lähetyksen arvoraja on esimerkiksi musiikki- ja dvd-levyillä, vinyylilevyillä ja videokaseteilla 38,05 euroa.

Mitäs sitten viellä? Ai niin, jos joku sanoo että ei ole maksanut arvonlisäveroa/tullia, mutta tilasin enemmän kuin neljällä kympillä kamaa, ni todettakoon että sivun mukaan ne ovat päässeet haavista vahingossa läpi, ja lainkuuliainen kansalainen käy silti viemässä ne tulliin, että niistä saadaan perittyä verot..

Mutta jos joku on todella kiinnostunut niin käyköön tullin sivuilla. Siellä on noiden FAQ:ien lisäksi myös sähköpostiosoite johon voi lähetellä kysymyksiä. Ja Suomen viranomaiset tiedettävästi vastaavat hyvin nopeasti..

EDIT: Ensimmäinen postaus foorumeilla ja älykääpiö yrittää käyttää html-koodia joka ei toimi.. joten muutettiin ne foorumin tageiks..

EDIT2: Unohdin mainita, että juu, tiedän topicin olevan "wanha", mutta tuntuis että tämä aihe ei vanhene. Sitä paitsi newbien toimenkuvaan kuuluu käsittääkseni kuolleiden heppojen potkiminen/lyöminen.

Potion
22.1.2003, 19:09:41
Helsingistä kannattaa etsiskellä kukunorista ja paikasta nimeltä goodfellas en ole aivan varma oliko tuo sen liikkeen nimi mut eiköhän se tuo ollut... :eh: itte ainakin olen lainaillut kavereilta vide cd:itä joita voi katsella tieytokoneella ja polttanut heiltä omalle cd:lle myös sarjakuvaan erikoistuneista pikku putiikeista kannattaa kysellä ettiskelee vaan tarpeeksi nii kyllä jossakin vaiheessa onnistaa

Z-e-r-o
8.5.2003, 17:44:37
Originally posted by Archux

Tomiintaa ja komiikkaa vai? Kokeile ehdottomasti Rurouni Kenshiniä tai Trigunia. Kenshin kyllä ehkä vähän parempi. Voi silti olla hyvä idea käydä tuolla www.abcb.com issa katsomassa. Sieltä löytyy myös vieraiden antamat ikäsuositukset moneen animeen niin vältyt siltä K-18-kamalta ja ylipervoilta animeilta.

Nyt tiiä tuostakaan... Kenshin TV on lapsellinen kuin mikä ja OVA't ovat joillekin "yliraakoja" vaikka ehkä ainakin Reminisence'essä on vivahteita "taide" sarjasta... (kun siinä nyt tulikärpäset lepattavat ja aivan LOISTAVA musiikki soi.)

Trigunista taasen ei ainakaan minun mielestäni löydy mitään puutteellista :D Kaikki toimii on toimintaa, huumoria, hitunen draamaa. Loistava tarina,musiikki ja hahmot ^^.

LOVE&PEACE !

Kaiowas
27.5.2003, 11:44:53
No tässä olisi muutamia kotimaisia nettisivuja josta voi animea tilata:
www.filmifriikki.fi
www.leffat.com
www.videodivari.com
www.dvdpure.net

dvdpure:sta löytyy uk-import kauppa jossa on muistaakseni hiukan alle sata leffaa ja leffat.com:ssa on aika niukasti, mutta aina muutamia tarjouksia. Videodivarista löytyy parisen sataa leffaa, mutta niistä on osa aluekoodi 4. Filmifriikistä löytyy myös paljon ja kaikki pitäisi olla joko alue 2, 0 tai All.

Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt, että kun animesta on kyse usein tulee esille kirjainyhdistelmä ova. Mitä se mahdollisestii tarkoittaa? Mistä lyhennetty? En tiedä onko tämä ihan oikea paikka tälle kysymykselle, mutta täällä se nyt on.

Sitten jos on nopea internet yhteys niin kannattaa kattella www.sharereactor.com siellä on aika paljon ja tosi hyvän laatuista.

Banjo_Bill
27.5.2003, 13:45:40
Originally posted by Kaiowas
Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt, että kun animesta on kyse usein tulee esille kirjainyhdistelmä ova. Mitä se mahdollisestii tarkoittaa? Mistä lyhennetty? En tiedä onko tämä ihan oikea paikka tälle kysymykselle, mutta täällä se nyt on.

Pikkaisen väärä paikka, mutta koitanpas nyt vastata:

OVA = original video animation (myös termiä oav on käytetty jossain piireissä, samat sanat mutta eri järjestyksessä), eli se tarkoittaa että kyseinen pätkä on ilmestynyt suoraan videolle, eli se ei ole tv-sarja eikä teattereissa pyörinyt elokuva. Ova:t voivat olla useampi osaisia sarjoja.

Goljatt
27.5.2003, 13:55:23
Hmm... jos mangaa haluaa nii kannattaa mennä Tennispalatsiin ja siellä on semmoinen liike kuin "Kukunor" en muista kirjotetaanko noin mutta ainakin lausutaan... Tai sitten voi warettaa ja hankkia DC:n josta saa animea sekä mangaa, mikäli hyvän hubin löydät...

Kairi
7.6.2003, 16:41:59
Jos haluut ostaa mangaa tai animea ulkomaista, niin mee tähän (http://www.yesasia.com) sivulle.
Siitä sivusta pitäisi löytyä jonkin verran Aasian animeja ja mangaa, lehtejä, kirjoja, leffoja ja ym. Itse olen vain selaillu Kiinan puolella, ku seällä näytti olevan enitein animea.

PS. Muistakaa katsoa ensin tiedot! Suurin osa animesta ovat pelkästään japanin- ja kanttonian kiinan kielisiä ja enkun tekstiä ei ole, paitsi ehkä DVD:stä löytyy, mutta harvoin. Lisäksi en ole varma, tuleeko ne ees Suomeen. Itse pyydän serkkuani, joka asuu Englannissa, tilaamaan minun puolesta ja hän lähettää ne minulle.

Hyuga
6.7.2003, 12:14:52
www.videodivari.com, jossain oulussa taitaa olla. sivulle on myös merkitty alue koodit. Mikä on hyvä.
www.filmifriikki.fi Hesassa siellä myös myymälä.
Turun alfa antikva yliopiston kadun satamanpuoleisessa päässä.
Turun videodivari mikä on bussi aseman läpi menevän kadun varrella oikealla puolella. Helppo nuomata toisessa risteyksessä.

Manga sarjakuvia saa alfa antikvasta ja yliopiston kadulla myös olevaltan fantasiapelistä. sillä myös netti oote mutta en muista sitä.

Mitä siihen tulee,että mistä pitäisi aloittaa niin en tiedä niitä on niin päästä päähän 60% outoa roskaa ja loput ihan laatua. ja siltä väliltä.
Kokeile vaikka ah my godessia se on ainakin hauska. sitten on batlabor the movie. mechejä ja helsing, hieman vamppyyrejä.
samurai x trus, betrayal ja reflection. saraj kannattaa katsoa ennen reflectionia jotta ymmärtää sen lopun miten siihen päädyttiin. Tosin sarjassa on jotain 50 osaa joten se on aika kallis paukku.
Kannattaa sitten hankkia aluekooditon dvd soitin muuten et pärjää. Niitä 2 alueen filmeja ei ole ihan kaikkialla ja laatu on hyvästä todella huonoon painokseen milloin kone suorastaan sylkee filmin ulos. Jouluna kuulemma alkaa niitä suomi painoksia tulemaan jos jaksat odottaa siihen asti ja luotat kymmenennen käden tietoon.

Alkujaan kirjoittanut Z-e-r-o
Nyt tiiä tuostakaan... Kenshin TV on lapsellinen kuin mikä ja OVA't ovat joillekin "yliraakoja" vaikka ehkä ainakin Reminisence'essä on vivahteita "taide" sarjasta... (kun siinä nyt tulikärpäset lepattavat ja aivan LOISTAVA musiikki soi.)

Trigunista taasen ei ainakaan minun mielestäni löydy mitään puutteellista :D Kaikki toimii on toimintaa, huumoria, hitunen draamaa. Loistava tarina,musiikki ja hahmot ^^.

LOVE&PEACE !
kenshin tv.stä joskus luin että sen tekijä on sen alunperin tarkoittanut sen naisille. 'Vai olisko se ova? tuskin se kertoo tarinan ennen ja jälkeen tv sarjan ja on muutaman vuoden vanha vasta ja todella raaka. tunteikas loppu kyllä tosin ja näin raavas mies sen saa sanoa

Lonely Wolf
14.7.2003, 11:38:32
Jos joku eksyy Tukholmaan niin kannattaa poiketa vanhaan kaupunkiin ja Västerlänggatanille. Sitä pitkin kun kävelee löytyy soma pikku putiikki täynnä animea/mangaa.

Winmxiltäkin voi hakea animea ja goglestakin voi laittaa hakuselle, vaikka varmaa ei ole, löytyykö sen kautta mitään.

(En jaksanut lukea kaikkia posteja...joten, jos tässä oli jotain sellaista, jonka joku on jo kirjoittanut, niin poistakaa tämän roska...)

Rune
14.7.2003, 19:51:15
Nyt en puhukaan ostosta tai muusta, enkä jaksa laittaa kehiin uutta ketjua, kun se sujlettaisiin kuitenkin vähän ajan päästä, koska sille on jo oma ketjunsa. En tosin tiedä minne muuallekaan tämän laittaisin. Eli. Löytyykö mistään anime jaksoja ilman joitain erityisiä hakuohjelmia. Ne eivät ole oikein suostuneet yhteistyöhön. Eli nettisivu, josta saisi jaksoja. Olen ainakin kiinnostunut Patlaborista, Ranmasta ja mahdollisesti Lovehinasta. Hellsingit ja Ninja Scrollit ei kiinnosta itseasiassa pätkääkään. Sori vaan kaikille noidenkin faneille! Ja laittakaa tämä kysymys sinne minne se kuuluu jos éi kuulu tänne. :eh:

Seto
17.7.2003, 18:58:46
www.animenation.com

Laaja valikoima, löytyy vaikka mitä. Nopea toimitus, oma paketti tuli viikossa. Postikulut pienelle paketille noin 17€ (ilman tullia) jos valitsee USPS Air Mail. Tarvitset tietysti luottokortin.

niten
19.7.2003, 2:21:26
No animea saa helsingistä esim. Filmifriikistä, Goodfellowsista ja Fennicacomicsista. Netti on kanssa hyvä paikka. Itselleni olen ostanut ihan suomesta ja myös ulkomailta.. noin 600 jaksoa/elokuvaa on kertynyt. Sitten netistäkin saa imuroitu. Itse teen niin että otan netistä ja katson ja jos anime on hyvä niiin ostan sen. Sponssaan anime studioita, sillä ne kärsivät laittomasta kopionnista siinä missä musiikki ja peli tuotanto.

Little Chocobo
8.8.2003, 18:50:23
Ai toimii videodivari oulussa? No sehän kiva... ^^
Mutta tiedättekö, että toimiiko sieltä ostetut, esim Inu yasha dvdt PS2/tietokoneella? Tuosta tiedosta olisi hyötä, mietin jos pitäisi 13-vuotis syntymäpäivälahjaksi kysyä...

Ai niin joo, jos asut jossain aika suuressa kaupungissa, kirjastosta voi lainata. Meidän kirjastosta löytyi Ghost in the Shell sekä Metropolis ainakin. Paljon mangaa siellä myös on.

Niin ja videodivari toimii jyväskylässä.

Tommistus
14.8.2003, 20:09:54
mIRC:llä joskus kokeilin ottaa animea mutta minun aivokapasiteettini ei riittänyt ymmärtämään tarkkoja ohjeita joten voi väittää että DC++ (http://dcplusplus.sourceforge.net/index.php?page=download) :lla imurointi on kaikkein helpoin, halvin ja moraalittomin keino hankkia animea. No jos modeemilla surffailee niin sitten kannattaa kääntyä videoliikeiden puoleen. Ensin hankitaan DC++, sitten Hubilistan filtteriin "anime" tai nopeuttaen animen saantia niin kirjoittaa "anime fi". Sitten searchiin animen nimi kuten hyvä aloitus anime on Trigun. Se on mielestäni "normaalia" animea. Sitten vaa selaillaan FFfin:n topiceja ja katsotaan mikä anime on suosittua ja imutetaan vähän sitä.

Pari hyvää anime luokan mukaan:
Hellsing = kauhu, toiminta
Goldenboy = huumori
Chobits = huumori, draama
Samurai Deeper Kyo = toiminta
Trigun = vähän kaikkea
jokainen pitäkööt mistä tykkää

Alkujaan kirjoittanut Z-e-r-o
LOVE&PEACE !
LOVE&PEACE ! ^^

Hyuga
17.8.2003, 13:35:03
Alkujaan kirjoittanut Little Chocobo
Ai toimii videodivari oulussa? No sehän kiva... ^^
Mutta tiedättekö, että toimiiko sieltä ostetut, esim Inu yasha dvdt PS2/tietokoneella? Tuosta tiedosta olisi hyötä, mietin jos pitäisi 13-vuotis syntymäpäivälahjaksi kysyä...

Ai niin joo, jos asut jossain aika suuressa kaupungissa, kirjastosta voi lainata. Meidän kirjastosta löytyi Ghost in the Shell sekä Metropolis ainakin. Paljon mangaa siellä myös on.

Niin ja videodivari toimii jyväskylässä.

Sorry mun erehdys. Huomasin kyllä virheeni jälkeenpäin mutta unohdin sen korjata. Ja kyllä ne leffat sieltä Divarista ostettuna toimii ps2 konsoleissa. Tosin aina läytyy leffoja jotka eivät toimi kovin hyvin. Britanniasta importatut 2 alueen Gundam wingit. Ne on niin huonoja painoksia, että ne ei suostu helpolla toimimaan.
Divarissa osa niistä leffoista on poistokamaa. Eli ne on ostanut niitä halvalla jostain ulkomailta ja niiden kannet on yleensä naarmuset ja kuluneet. Mutta levyt kuin uudet. Tässä on esimerkkinä meitin Kindred tv sarja.

Mun paikkakunnalla On muutama manga kirjastossa. Kuten Akira ja Ghost in the shell. Tosin leffoja ei ole kuin yksi.

Oizo
19.8.2003, 15:14:11
tuo haluaisin tietää että onko kokkolassa mitään paikkaa mistä mangaa sais ostettua, muutin tänne viimeviikolla, ja täällä pitäs ainakin seuraavat kolme vuotta olla niin olisi ihan hauska tietää että onko täällä mitään semmosta paikkaa.

Dhar Spidercrush
20.8.2003, 10:57:08
Tuol Fredrikin katu 38 on semmoinen kauppa kun Good fellows shop jossa myydään mangaa ja pystyy myös tilaa jenkeist sinne 10 euron veloituksella mitä mangaa ja animea vaan mut tietenkin joutuu maksaa sen oikeen hinnan sen lähetys maksun lisäks mutta on se varmasti halvempaa kun tilaa tai ostaa suoraan ulkomailta

Ferithem
27.8.2003, 16:48:05
1) - Kukunor (Helsingissä ainakin, saattaa olla myös Tampereella ja/tai Turussa) on mainio paikka. Sieltä saa sentään jotakin... kai?
- Tuo Dhar Spidercrushin mainitsema Good Fellows Shop rulettaa.
- Tukholman Vanhassa kaupungissa on myös ihana kauppa, nimeltään Science Fiction Bokhandel. Sieltä saa kaikenlaista scifi, - fantasia - ja manga/animekamaa. Osoitetta en muista (osaan kyllä kävellä sinne laivaterminaalista), mutta sen löytää aika helposti. Siinä joitakin tuntemiani kauppoja.

2) Internetissä on kaikkea.

Itse olen jo kauan ollut manga - ja animefani, mutta fanius sai lisäpotkua katseltuani paria sarjaa, joita ystäväni kiltisti minulle nauhoitti (meillä ei näy mjyysiktiivii). Elokuvista ja sarjakuvista olen ollut kiinnostunut jo kauemman aikaa, ja kyllä minä joskus mangaa piirtelenkin.

Meya
9.10.2003, 10:27:15
Näistä paikoista löytyy Animea:

http://www.kukunor.com

(Kukunor on suomalainen nettikauppa, josta löytyy Animea, Mangaa ja oi, niin paljon kaikkea ihanaa oheistavaraa :D Tosin aika kallista ja tuotteita joutuu odottamaan!)

http://www.dvdon.com

(dvdon on aika uusi suomenkielinen nettikauppa, josta löytyy CD-levyjä, DVD:itä ja VHS-videoita. Ja tietenkin tuota Animea. Halpa paikka ja halvat postituskulut! :confused: )

Hyuga
12.10.2003, 11:48:42
En suosittele Kukunorissa käyntiä Se on hyvin kallis ja hidas ja muutenkin huono paikka. Valikoimakin on harvinaisen suppea.

Joten käykää www.videodivari.com
ja
www.filmifriikki.fi

Halvalla, nopeasti ja suuret ja kokoajan kasvavat valikoimat, sekä tuotteiden laatu on hyvä.

Huom!!

Vidodivarissa näkyy myös aluekoodi suoraan filmin nimen ja hinnan perässä.

Jiji-cat
20.10.2003, 12:37:11
Helsingissä päin liikuskellessa tuo Fennica Comics on kyllä vierailun arvoinen paikka. Siltähän saa niin animea kuin mangaakin. Tosin hinnat ovat luonnollisesti suhteellisen tyyriit, luultavasti ulkomailta tilaamalla säästäisi rahaa. Yllättäen myös keskustassa sijaitsevien Akateemisen Kirjakaupan ja Suomalaisen Kirjakaupan valikoimissa on mangaa, ja hinnatkin ovat kilpailukykyiset Fennican ja vastaavien liikkeiden rinnalla.

Internetistä imutellessa kannattaa vierailla ainakin Anime Sukin sivustolla. Sieltä saa uusimpia animesarjoja bittorrent-muodossa. Itse en vielä ole kyseistä metodia kokeillut, johtuen nettiyhteyteni hitaudesta, mutta kohta pääsen testaamaan. Tätä on odotettu, hii. Sukista ja bittorentista yleensäkin olen kuitenkin positiivista palautetta kuullut, eli varmasti on kokeilemisen arvoinen metodi.

Lloope
20.10.2003, 16:24:22
Alkujaan kirjoittanut Oizo
tuo haluaisin tietää että onko kokkolassa mitään paikkaa mistä mangaa sais ostettua, muutin tänne viimeviikolla, ja täällä pitäs ainakin seuraavat kolme vuotta olla niin olisi ihan hauska tietää että onko täällä mitään semmosta paikkaa.

Kokkolassa!? Eka ihminen jonku tiedän foorumeilta asuvan tässä lähellä. Itse asun n. 30km pässä Kokkolasta, Lohtajalla ja käyn kokkolassa aika usein mm. ostoksilla, yms. kun täällä ei ole oikein isompia kauppoja. En ole Kokkolasta kyllä ettinyt animea tai mangaa, mutta ei kyllä ole vastaan tullut, joten jossei jotain aivan pieniä liikkeitä ole, niin ei kai. Kannattaa kuitenkin käydä katsomassa kotikatsomo -nimisestä liikkeestä. En ole sielläkään kyllä nähnyt, mutta jos jossakin, niin siellä varmaan on. Kotikatsomo on siinä melko lähellä sitä urheiluliikettä (ei kesporttia vaan sitä toista), eli kun menet urheiluliike katua pitkin, niin jossain kohdalla on risteys (en nyt muista onko se eka vai toinen risteys urheiluliikkeen jälkeen) vasemmalle, niin siellä se on.

Anime ja FF-fani
24.12.2003, 23:00:09
Haluaisin tässä kysyä, että kun pikkuveljeni löysi semmoisen kaupan kuin www.discountanimedvd.com elikkä, joku voisi vaikka käydä vilkaisemassa ja kertoa, jos siellä myydään vaikka piraatti tavaraa, sillä minä en ole kovin kokenut näissä asioissa, niin joku joka on jo ostellut ulkomailta animea niin voisi sanoa mielipiteensä, että kannattaako ostaa vai ei?

Darruel
24.1.2004, 18:49:02
Juuh sellasta kyselisin, että miten tehokas koneen pitäisi olla, jotta sillä voisi animea katsoa ilman suurempaa häiriötä. Ja onko jonkin sortin DC++ tai vastaava välttämätön, jos haluaa animea koneelleen. Ja sitten vielä sen verran, että miten nuo ulkomaalaiset DVD:t, tarvitseeko omaan masiinaan jonkin sortin kaapeleita, että ne toimivat? Kun on vähän sellainen käsitys, ettei esim. amerikkalainen toimi suomalaisessa vempaimessa.

Celeb
24.1.2004, 19:03:06
Originally posted by Darruel
Juuh sellasta kyselisin, että miten tehokas koneen pitäisi olla, jotta sillä voisi animea katsoa ilman suurempaa häiriötä. Ja onko jonkin sortin DC++ tai vastaava välttämätön, jos haluaa animea koneelleen. Ja sitten vielä sen verran, että miten nuo ulkomaalaiset DVD:t, tarvitseeko omaan masiinaan jonkin sortin kaapeleita, että ne toimivat? Kun on vähän sellainen käsitys, ettei esim. amerikkalainen toimi suomalaisessa vempaimessa.
Noin 500 megahertsin prosessorilla saa animea katsottua. Ehkä kannattaisi vähintään 700 megahertsin prosessori hankkia.
DC++ ei ole välttämätön. Joitain muitakin ohjelmia löytyy, joilla voi animea ladata.
DVD elokuvien toimivuus riippuu DVD-soittimesta ja DVD:n region -numerosta (aluekoodi?). Region 2 toimii kaikissa soittimissa, 0:n pitäisi myös mutten ole varma. Enemmän selvennystä asiaan löytää googlettamalla.

OmniWepon
21.2.2004, 10:30:38
Muuten missä päin Hesassa on sellaisia Anime ja magna kauppoja.meen nimittäin porvooseen äidin luo ja vois kävästä hesassa ostamassa animea.niin ja osotteen vois sanoa.

PLIIIS NOPSAA!
pitää pian lähteä asemalle.

liquids
21.2.2004, 13:15:32
Originally posted by OmniWepon
Muuten missä päin Hesassa on sellaisia Anime ja magna kauppoja.meen nimittäin porvooseen äidin luo ja vois kävästä hesassa ostamassa animea.niin ja osotteen vois sanoa.

PLIIIS NOPSAA!
pitää pian lähteä asemalle.

KUKUNOR, Fredrikinkatu 65, Tennispalatsi, 00100 Helsinki.

Tuoltahan sitä löytyy...

EDIT: Olis tietysti voinu kattoa että mihin aikaan lähetit viestin... Stupid me :eh:

OmniWepon
1.3.2004, 17:00:08
No ei se mitään :D
löysin sinenne ite...tai no äitini kaveri tiesi sen paikan joten kävin siellä.JA OSTIN FULLMETALPANIC DVD:n! :D
kivaa kivaa!

miikka
6.3.2004, 19:12:39
Olen katsonut Noir:a ja palan halusta saada kyseisen animesarjan OST:t eli

- Noir Original Soundtrack Volume One
- Noir Original Soundtrack Volume Two

Mistä olisi mahdollista tilata nämä herkut mahdollisimman nopeasti ja edullisesti? Voin ostaa ne myös käytettynä, jos vain joku on halukas myymään ne (hyväkuntoisina).

Tiedän, että ne saisi varmaan helpostikin Kukunorin kautta, mutta varusmiehen budjetti ei ole sieltä parhaimmasta päästä.

Burnhill
1.4.2004, 10:54:50
Itse tutustun animeen tuolla: www.animenfo.com sieltä löytyy tietoa luultavasti kaikista sarjoista...

Tuolta: www.downloadanime.org latailen ensimmäisiä jaksoja, jotta tietää mitä on rupeamassa lataamaan...

Ja täältä: www.boxtorrents.com lataan koko sarjan...

//: olisi ehkä voinut lukea koko topicin ennen kuin alkaa kirjoittelemaan mitään :eh: saa poistaa, jos siltä tuntuu...

hellu123
2.6.2004, 16:48:14
hellou.
Pienenä katoin itku silmässä candy tytön elämää videolta ja olin niin rakastunut anttoniin...Nyt tekisi mieli saada kaikki nuo ´candy,candy jaksot itselle mutta kun ei ole hajuakaan mistä ne voisi saada...sattuisiko kukaan tietämään? Hopeanuoli jaksot olisi myös kiva saada...en vain ole oikein vielä tietoinen näistä asioista että mistä kannattaa etsiä ja sillein...Että jos joku voisi auttaa. :huh:

Karppi
2.6.2004, 18:45:26
hellou.
Pienenä katoin itku silmässä candy tytön elämää videolta ja olin niin rakastunut anttoniin...Nyt tekisi mieli saada kaikki nuo ´candy,candy jaksot itselle mutta kun ei ole hajuakaan mistä ne voisi saada...sattuisiko kukaan tietämään? Hopeanuoli jaksot olisi myös kiva saada...en vain ole oikein vielä tietoinen näistä asioista että mistä kannattaa etsiä ja sillein...Että jos joku voisi auttaa. :huh:Candy Candya varmaan löytyy vhssänä lähi-sittarin alelaarista. Samoin myös joitakin Hopeanuolen jaksoja. Kaikki Hopeanuolet voi nykyään myös ostaa dvd:nä ainakin hyvin varustetuista elokuva-liikkeistä.

Kokeile myös
huuto.nettiä. (http://www.huuto.net)

Anime ja FF-fani
13.6.2004, 18:02:14
Niin, että mistä Hikaru no Go animea ja mangaa?

Itse innostuin sarjaan Naruton kautta, sillä jaksossa 64 Asuma sanoo Shikamarun pelaavan Shogia ja Gota. No minä en ollut kuullut kummastakaan pelistä aiemmin, mutta nimet vaikuttivat mielenkiintoisilta.Joten menin sitten Googlen ja sieltä löytyi Suomigon-sivun ja sieltä löytyi linkki Gaimportiin, josta voi ostaa Itämaisia pelejä (tällä hetkellä, kun kirjoitan tätä niin sieltä ei kuitenkaan vielä löydy Shogi-pelivälineitä). Sitten myös huomasin, että kotoa löytyvästä kirjasta Pelien Parhaat löytyi Shogin ja Gon ohjeet. Olin myös kuullut Anime/Manga sarjasta nimeltä Hikaru no Go. No lähdinpä sitä etimmään Googlen avulla ja löysin yhden hyvän sivun ja sarja vaikutti mielenkiintoiselta. Sitten kävin Animesukissa katsomassa löytyykö sitä ja löytyi, mutta meidän koneessa ei BitTorrent toimi, joten mistä löytyy Hikaru no Go mangaa ja animea?

Kaiowas
14.6.2004, 4:41:55
No bittorrent on kyllä paras, mutta jos teidän koneella se ei toimi niin sitten suosittelen www.anidb.net sieltä löytyy kyseinen sarja. Tarvitset ohjelmaksi eMulen jotta pystyt tuolta lataamaan. eMulen löydät sitten taas osoitteesta www.emule-project.net mutta minä varoitan että kyseisellä ohjelmalla tulee sitten aika hitaasti kaikki...

-AE
14.6.2004, 10:39:55
BitTorrent on kieltämättä paras ohjelma animen ja mangan lataamiseen netistä. Ainoaksi ongelmaksi muodostuu .torrent-tiedostojen etsiminen netistä, se kun saattaa olla hankalaa. Paras ratkaisu tähän on suunnata välittömästi osoitteeseen www.boxtorrents.com (http://www.boxtorrents.com) BitTorrentilla ja leveällä kaistalla aseistautuneena. Sivustolta löytyy USEITA SATOJA kokonaisia animesarjoja, -leffoja ja mangaa.
Lisätietoa BitTorrentista, kuten esimerkiksi elintärkeät käyttöohjeet, löytää kirjoittamalla Googleen vaikkapa "torrent files". Sitten ei kun lataamaan... :D

miikka
18.6.2004, 20:46:21
Olen katsellut animesarja Noiria pitkän aikaa ja jopa hankkinut pari DVD-julkaisua (ja tarkoituksena on hankkia ne kaikkí). Olen ihastunut yhteen Noirin kappaleeseen; Canta Per Me, joka soi silloin tällöin sarjan taustamusiikkina, mutta mieltäni on häirinnyt se, että kenen tekemä kappale se on?

Jos joku sattuu tietämään kenen kappale se on ja mitä aikaisempaa tuotantua kyseisellä artistilla/yhtyeellä on niin olkoon hän mukava persoona ja kertokoon sen tiedon myös minulle. Haluaisin hankkia ihan kannatuksen vuoksi hänen/heidän tuotantoaan, koska tuo kappale teki minuun suuren vaikutuksen.

Dodo
27.6.2004, 14:29:23
en nyt tiiä kuuluuko tämä tänne, mutta no..
Elikkäs..

Mistä saisin ladattua itselleni Wolf's Rainia? suprnovasta ei löydy eikä muualtakaan tunnu löytyvän... Jos jollain olisi ehdotuksia niin kiitos kultainen.

nappi
13.8.2004, 20:56:43
kertokaa sitten heti, jos täällä kyselen jo aikaisemmin kerrottuja juttuja, mutta osaisikos joku kertoa hieman animesta/mangasta (en tiedä kumpaa tämä edustaa) nimeltä to heart. ideaa/tarinaa, henkilöitä jne. ja suositteletteko itse. voi laittaa pelkän osotteenkin, niin ei tarvitse romaania kirjoitella (osaan siis englantiakin :D )
en siis itse ole ahkera harrastelija, mutta kukapa tietää..ehkä minustakin joku kaunis päivä sellainen tulee..tähän päivään mennessä on vain netistä tullut etsiskeltyä tietoa ja kuvia animeista ja mangasta.
ja voisitteko kertoa tästä hahmosta? =)
http://www.we-love-anime.com/gallery/index.php?g=To%20Heart&p=58&frpg=3&f=#pic

Celeb
13.8.2004, 21:40:30
Animenfo (http://www.animenfo.com) on hyvä sivusto, josta voi katsella animeiden ja mangojen esittelyjä ja lähes kaikkea muuta. Heart -nimistä animea ei löytynyt, mutta sarja jota etsit kulkee To Heart (tai Heart to Heart) nimellä.
http://www.animenfo.com/animetitle,493,bhfddn,to_heart.html
http://www.animenfo.com/animetitle,1474,zfmcrp,to_heart___reme.html

Sininenkissa
16.8.2004, 8:39:20
Minusta kantsisi eka mangaa ostaa jostain esim. fantasiapeleistä. Ekana ettiä jotain tuttua (esim. DBZ on varmaan tuttu kaikille! ;D ) tai jotain vastaavaa ja ostaa se. Tai sitten vain kokeilla jotain... Siinä olisi neuvo (mikä on varmaan sanottu jo miljoonaan kertaan) miten voisit tutustua mangaan... Mutta on niitä muitakin keinoja mutta eipä tule mieleen... :huh: Itse tutustuin Ranmaa ostamalla. :) Suomeksi siis... Sitten tuli Weedit ja DBeet...jne.

Poison
21.8.2004, 12:21:35
En ole aivan varma kuuluuko tämä nyt tänne, mutta koska en parempaakaan paikkaa mielestäni löytänyt...
Kun min yritän ladata animea esim. a.scarywater.net :tä niin ne kyllä lataavat alta aikayksikön, mutta kun yrittää sitten katsoa niitä niin mitään ei tapahdu. Miksi? Puuttuuko minulta joku ohjelma jolla niitä pitää katsoa? :huh: Eikös niitten kuitenkin pitäisi näkyä Winampilla tai DivXplayerillä? On aina niin turhauttavaa löydettyään jonkun kivan lataus sivun huomata, että latauksia ei saakaan näkymään.

Jackal von ÖRF
21.8.2004, 15:54:26
Kun min yritän ladata animea esim. a.scarywater.net :tä niin ne kyllä lataavat alta aikayksikön, mutta kun yrittää sitten katsoa niitä niin mitään ei tapahdu.
Et imuroinut itse videota vaan torrent-tiedoston, jota tarvitaan videon imuroimiseksi. Asenna jokin BT clientti, kuten BitTornado (http://bittornado.com/), joka sitten avaa torrent-tiedoston ja aloittaa imuroimisen.

BT-aiheinen ketju: http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=4914

Amira
22.8.2004, 12:53:15
en nyt tiiä kuuluuko tämä tänne, mutta no..
Elikkäs..

Mistä saisin ladattua itselleni Wolf's Rainia? ********sta ei löydy eikä muualtakaan tunnu löytyvän... Jos jollain olisi ehdotuksia niin kiitos kultainen.
Kazaalla ja DC:llä saa ladattua ja nyt on kaksi ensimmäistä DVD:täkin ilmestynyt, joten siitä vaan ostamaan. Robert's Anime Corner (http://www.animecornerstore.com)sta löytyy iso valikoima kaiken näköistä Anime ja Manga krääsää. Löytyy myös nuo Wolffit (http://www.animecornerstore.com/wolfsrain1.html). Tietenkin tuo shoppi ei ole suomessa ja siellä tarvitsee kortin.

Archoniaakin (http://www.archonia.com/) kannattaa harkita, sieltä löytyy mangaa halvalla, ainakin sen verran mitä itse olen katsellut.

Ja sitten pitää vielä suositella tätäkin paikkaa vaikkka sieltä löytyy paljon piraattejakin, mutta kuka voi sanoa ei kun hinnat ovat näin halpoja? Elikkä AnimeKrazy (http://www.shopanimedvd.com/). Itse olen ostanut täältä kuin myös Robert's Anime cornerista ja ystäväni on ostanut mangaa Archoniasta, joten voin sanoa että kaikki nämä ovat luotettavia. AnimeKrazyztä ostetaan sitten omalla vastuulla importteja, piraateissa voi aina olla jotain vikaa.

Suomalaisia sitten tiedän ainakin nämä.
Videodivari (www.videodivari.com), kamalia kiskuri hintoja.
Fantasiapelit (www.fantasiapelit.com), hyvä paikka hankkia mangansa, täällä itse käyn aina.
Kukunor (www.kukunor.com)sta löytyy paljon Anime tavaraa ja julisteita, kauppa sijaitsee Tennispalatsin toisessa kerroksessa. Itse olen käynyt monesti, eipähän kyseisessä kaupassa mielestäni ole mitään erikoista.
Bookplus (www.bookplus.fi), täältä löytyy iso valikoima mangaa, mutta he tilaavat sen muualta joten joutuu sitten tilauksiaan odottamaan k-a-u-a-n.

Muut on taidettu jo mainita.

Jos tietoa animeista tahtoo lukea niin suosittelen Animenfoa (www.animenfo.com) tai sitten googlella vain etsii hakusanalla Anime Reviews tai vastaavaa.
Sitten jos mangoista tahtoo tietoa kannattaa käydä julkaisijan kotisivuilla, tälläisiä nyt ovat esim:
Tokyopop (www.tokyopop.com), Viz (www.viz.com), DarkHorse (www.darkhorse.com).
Ja esimerkiksi Tokyopopin sivuilta löytyy joidenkin mangojen tiedoissa myös 6-8 sivua kyseistä mangaa jota voi lukea ja nähdä sitten samalla millaista se on.

Huuuuh, toivottavasti auttoi.

Paras tapa on tietenkin se, että nostaa perseensä tietokoneen edestä ja kävelee itse kauppaan tutkimaan.

Ozó
8.10.2004, 21:49:11
Tietääkö kukaan mistä päin SUOMEA saisin ostettua Neon Genesis Evangelionia Dvd:nä? Olisi kiva jos liikkestä voisi tilata netin kautta.

Edit: no löysin jo videodivarista, mut vielä saa jotain heittää jos saisin vaikka halvemmalla :eh:

unknown
21.10.2004, 20:25:52
Sanokaa jotain saitteja joilla olisi hyvä manga-valikoima. Ne sais olla Eouroopan sisäpuolella!

raven
31.10.2004, 18:45:33
Olen ihastunut yhteen Noirin kappaleeseen; Canta Per Me, joka soi silloin tällöin sarjan taustamusiikkina, mutta mieltäni on häirinnyt se, että kenen tekemä kappale se on?

Jos joku sattuu tietämään kenen kappale se on ja mitä aikaisempaa tuotantua kyseisellä artistilla/yhtyeellä on niin olkoon hän mukava persoona ja kertokoon sen tiedon myös minulle. Haluaisin hankkia ihan kannatuksen vuoksi hänen/heidän tuotantoaan, koska tuo kappale teki minuun suuren vaikutuksen.

Ainakin Noir ostilla se on Kajiura Yukin nimellä. Ninkuin myös muut Noir-kappaleet.

Canta per me on yksi myös yksi omista suosikeistani. Salva nos dialogi versio on myös huippu! :)

sipuli
3.11.2004, 18:18:39
En muuten sit tie yhtään onko tätä jo kysytty, mutta tietääkö joku mistä löytäisi "Detective Conania" tekstitettynä englanniksijaksoista 57 lähtien. Oon ettinyt jokaisen sivuston, mut mistään ei löydy!
Olisin erittäin kiitollinen :lovetus:

miikka
6.11.2004, 22:09:30
Alunperin kirjoittanut raven Ainakin Noir ostilla se on Kajiura Yukin nimellä. Ninkuin myös muut Noir-kappaleet.

Canta per me on yksi myös yksi omista suosikeistani. Salva nos dialogi versio on myös huippu!

Vihdoinkin sain vastauksen kysymykseenni täällä fffin.com:n sivuilla. Kiitoksia erittäin paljon ravenille, joka oli niin mukava persoona, että kertoi minulle tämän tiedon. Vihdoinkin voi alkaa hakemaan kyseisen artistin (Kajiura Yukin) kappaleita..

Olisin ravenin vastauksen päivämäärästä päättelemällä löytänyt vastauksen tähän kysymykseeni aikaisemminkin, mutta kone oli viimeiset puoli vuotta erittäin herkkä "jumittamaan" ja modeemiyhteys ei toiminut silloin lainkaan. Lisäksi suoritin asevelvollisuuttani valtiolle, joten ne lomat menivät "tilanteen nollaamiseen".

Tuhannet kiitokset kuitenkin ravenille, joka antoi minulle tiedon kaipaamaani kysymykseen.

Chigusa^Miang
28.11.2004, 23:53:47
Jos tämä on jo aiemmin mainittu ketjussa niin saa poistaa. En löytänyt haulla.

Eli, Neon Genesis Evangelionia saa nyt ihan Anttilan Top Tenistä. Tarjolla ovat eka ja toka dvd -levy, tekstityksistä löytyy myös suomi. Hintaa vajaa 20e. Kipinkapin ostamaan, jos kiinnostaa.

Anime ja FF-fani
13.12.2004, 14:29:28
En tiedä tuliko tämä oikeeseen ketjuun, mutta kuitenkin laitoin tämän tänne, siis:

Ajattelin tässä ostaa Neon Genesis Evangelion perfect collectionin Filmifriikistä, mutta en ole varma kannattaako se sillä hinta on reilu 130¤, eli aika suuri nykyistä lompakon kokoa ajatellen (40¤). Eli kannattaako ostos vai ei?

Laureloth
17.12.2004, 23:23:06
Itse vain marssin kirjastoon, nappasin hyllystä pari kiinnostavan näköistä mangakirjaa ja sen jälkeen olen lainaillut niitä aina, kun löydän jotain uutta. Ja meidän kirjaston valikoima ei ole niin kovin hääppöinen.
Ensimmäiset lukemani mangat olivat Neon Genesis Evangelionia. Sen jälkeen olen lukenut jonkin verran Oh! My goddessia ja Ranmaa. Viimeksi lainasin yhden osan sarjasta Fushigi Yuga. (Kirjoitinko oikein?)
En ole lukenut sarjojen osia järjestyksessä, koska niitä on niin vaikea saada. No okei, ei nyt niin vaikeaa, jos jaksaisi varata niitä kirjastosta. Mutten viitsisi koko loppuikääni maksella varausmaksuja... =)
Animesta ei ole niin paljoa kokemusta, mitä nyt Pokemonia tuli katsottua joskus sen alkuaikoina.

Animangari
22.12.2004, 20:42:08
Osoitteesta http://personal.inet.fi/cool/daichi-san/ saa aika hyvät perustiedot (huom! kaikkea ei tarvitse lukea). Kaikki on mielestäni selvitetty siellä perin pohjin historioita myöten. Voisin suositella alkuun vaikkapa Ranmaa, Sailor Moonia ja Dragon Ball Z:taa. Vähän sen suuntaista mistä asioista on nyt yleensä kiinnostunut, kaikenlaisia löytyy. Tämmöinen elokuva kun Henkien Kätkemä voisi olla hyvä ensimmäiseksi anime elokuvaksi. Se on viiden tähden elokuva. Sen piirrosjälki on todella laadukasta. Laadun oppii näkemään ajan kanssa. Animessa ja mangassa kaiken oleellisen oppii ajan kanssa lukemalla ja katsomalla. Mutta jos kiinnostusta ei yhtään löydy ei todennäköisesti voi oppiakaan. Animen ja mangan saanti on Suomessa aika vähäistä, mutta uskon että tulevien vuosien aikana saatavuus parantuu pikku hiljaa. :)

Linkittäjä
29.12.2004, 22:18:16
Ainakin Joensuun Anttilan syrjäisimmästä DVD hyllystä voi ostaa joitain Anime elokuvia, mutta eipä ole niiden ostoa tullut mietittyä....

Nyarlathotep
7.1.2005, 19:57:01
Ihan ensiksi kannattaisi tutustua ihan perusmangaan jota löytää marketeista, kioskeista, hyvin varustetuista kirjakaupoista. Tällä hetkellä minä olen löytänyt Dragon Ballia, Ranmaa, Conania, Tsubashaa, xxxHolicia, Gundam Seedia ja Negimaa. Suomalainen kirjakauppa on ainakin yksi liike joka tarjoaa näitä kaikkia mangoja. Tosin olen myös huomannut että SK myy Dragon Ballia hintaan 7,70 euroa kun muualta sitä saa 5,50 eurolla. Myös divareista kannattaa etsiä. Sitten myöhemmin voi siirtyä ulkomaiden tuotantoon.

Animea löytää ainakin Anttilasta. Se on harvinaisempaa Suomessa kuin manga ja sen etsimiseen vaaditaan kärsivällisyyttä, mutta kyllä sitä löytää kun etsi ja on vain rahaa.

Waretuskin on yksi keino, mutta sitä emme suosittele. Warettajat ovat syvältä.

On jossain ulottuvuudessa ironista että mielestäsi warettajat ja waretus on arsesta, mutta toisessa ketjussa kehuskelet katsovasi kaverin polttamia (tod näk. waretettuja) Cowboy Bebop fansubeja. Niin. Kunhan en itse wareta, niin se on hyvä. Eikä wareta muuten archdemonkaan vaan hänen isoveljensä, jolta hän nämä jaksot sai. Ironista, eikö totta.

Jarkkopekka
8.1.2005, 12:47:38
Waretuskin on yksi keino, mutta sitä emme suosittele. Warettajat ovat syvältä.

On jossain ulottuvuudessa ironista että mielestäsi warettajat ja waretus on arsesta, mutta toisessa ketjussa kehuskelet katsovasi kaverin polttamia (tod näk. waretettuja) Cowboy Bebop fansubeja. =)

Toivottavasti tätä ei ole mainittu, DVD Pacific (http://www.dvdpacific.com)ista saa todella halvalla Animea DVD:inä. Mm. Escaflownea lähtee runsaalla 8 dollarilla per DVD, sen kun vielä muuntaa euroiksi niin päästään varmasti alle sen 8 euron. Eikä se tuohon jää, järjettömän halvat valikoimat. Itse en ole tilannut, enkä ole kuullut kenenkään tilanneen, mutta mikäs tuossa. Luottokortti minulta ja meiltä puuttuu, joten en ole tilannut. :// 8 euroa on kyllä aika kiinnostava hinta jo. j00 d00dx0rsen, avast ye.

Erginol
8.1.2005, 13:37:04
Voiko joku kertoo mistä sais ostettua suomen puolelta halvalla animee Dvd:nä esim. HellsinG ja Naruto. Ku mä haluisin jostain niitä. Ärsyttää pikkuse ku kaverit puhuu niistä ja mä en voi sanoo mitää ku mulla ei oo niitä joten vastailkaa nopsasti

Nyarlathotep
8.1.2005, 16:10:13
Voiko joku kertoo mistä sais ostettua suomen puolelta halvalla animee Dvd:nä esim. HellsinG ja Naruto. Ku mä haluisin jostain niitä. Ärsyttää pikkuse ku kaverit puhuu niistä ja mä en voi sanoo mitää ku mulla ei oo niitä joten vastailkaa nopsasti

Hellsingiä saa Filmifriikistä hintaan 25 euroa per 1 DVD.
Narutoon en ole uppoutunut enkä tiedä muuta keinoa kuin waretus.

Sini-san
16.1.2005, 20:54:57
No minulla on tieto lähteeni =) mutta kummiskin joistakin anime lehistä tulee ilmoituksia kuten ny mulla tuli tietooni kun uusimmassa dragonball sarjakuvassa mainostettiin uutta anime lehtee nimeltä One piece ja nyt on tulossa sellanen nimeltä Animelehti

No siinähän on jo kaksi vaihtoehtoa tai voihan sitä ostaa kumpaakin :)

Gin-Kitsune
23.1.2005, 12:09:28
Kertokaas muita hyviä shounen-ai/yaoi-animeja, kuin Yami no Matsuei ja Gravitation? 8D (ja tavallaan One Piece ^^D)

EDIT: Laihanpuoleisesti on vastauksia kyllä. :eh: Jossain Demin chatissa sais varmasti enemmän vastauksia kuin itse asiaan kuuluvassa.

Erginol
8.2.2005, 20:28:15
Äkkiä kertokaa mistä voi ostaa Rurouni Kenshiniä.
Tarvin sitä äkkiä jostain. Mahdollisiman halvalla ja suomenkielisillä tekseteillä.
Jos ei oo suomenkielisiä niin kyllä englanninkieliset tekstitkin käy.
Vastatkaa heti kuin tiedätte

Alyssa
9.2.2005, 14:12:31
Mistä saisin halvalla Inu Yashaa? Tiedän muutamia paikkoja mistä sitä saa mutta siellä on sitten niin törkeän kalliit hinnat. :/
Enkä oikein ulkomailta viitsisi lähteä tilaamaan kun siinä on sitten omat juttunsa ja riskinsä. Vai?
Suomesta saisin Inu Yashaa mutta sitten se menee niin kauhean kalliiksi että en voisi ostaa koko sarjaa kovinkaan nopeasti.
Että onko mitään ehdotuksia? Mistä kannattaa ostaa?
Tilaisin netin kautta mielummin mutta jos tiedätte Helsingistä jonkun paikan niiin kertokaa. :) Fennican tiedän mutta eikö sielläkin ole aika kallista?
Kiitos jo etukäteen! :)

Roakel
9.2.2005, 14:24:41
Mistä saisin halvalla Inu Yashaa? Tiedän muutamia paikkoja mistä sitä saa mutta siellä on sitten niin törkeän kalliit hinnat. :/
Enkä oikein ulkomailta viitsisi lähteä tilaamaan kun siinä on sitten omat juttunsa ja riskinsä. Vai?
Kaikella on riskinsa ulkomailta tilatessa, mutta sekin on ihan siitä kiinni kuinka paljon tilaat. Jos nyt olet ihan yhden levyn perässä niin mitään tulleja sunmuita ei pitäisi tulla päälle, tosin isompaa satsia tilatessa saattaa ihan hyvin napsahtaa.

Alyssa
9.2.2005, 17:03:33
Kaikella on riskinsa ulkomailta tilatessa, mutta sekin on ihan siitä kiinni kuinka paljon tilaat. Jos nyt olet ihan yhden levyn perässä niin mitään tulleja sunmuita ei pitäisi tulla päälle, tosin isompaa satsia tilatessa saattaa ihan hyvin napsahtaa.

Jep. Ajattelin kylläkin tilata enemmän kuin vain yhden. En mielellään kyllä viitsisi mennä tilaamaan mitään ulkomailta... kun pelkään että kaikki tuonnit yms kasvattaa sitä hintaa entisestään ja päälle vielä porukoiden saarnat niin siitähän vasta mukava päivä syntyisi. Tosin kaikkea kannattaa kokeilla ainakin kerran. No, täytyy sitten vain katsoa mitä uskallan tehdä ja mitä taas en.
Vaikka edelleen kannatan Suomesta ostamista, mutta siinäkin tulee sitä hintaa niin kamalasti.

SanHosee
2.4.2005, 8:19:50
Moraalisen hankkijan kannattanee tutustua Vehloun kirjoittamaan "kuinka suorittaa onnistunut importtaus"-artikkeliin (http://www.kupoli.net/artikkelit/?id=2) . Erittäin asiantunteva artikkeli näin omasta mielestäni.

FullMetalPanicin ja NGE:n tapauksessa kansa marssii (jo) Anttilaan, ja monta kertaa mainittu Fantasiapelit täyttää mangafanin vaatimukset mielestäni ihan hyvin. Nyt vain ostamaan niitä, että tuovat jatkossakin!

liuliu
18.4.2005, 19:46:28
kysyisin mistä sais hellsing-mangaa!
jotkut on sanonut että se on niin vanha ettei sitä saa melkei enää mistään,
onko se totta? :huh:
tai oisko yhtään ossaa jossa sitå myytäis? :huh:

Daretec.Z
19.4.2005, 18:29:21
Onko missään suomalaisissa paikoissa tai nettiosoitteissa myytävänä ihan mitä vaan animea ja mangaa??? :huh:

liuliu
19.4.2005, 18:59:20
hmm...epäilisin että sivulla www.huuto.net olisi tarjolla melkein mitä vaan mangaa...
:) muita en tiedä :huh:

Amira
19.4.2005, 20:07:25
Onko missään suomalaisissa paikoissa tai nettiosoitteissa myytävänä ihan mitä vaan animea ja mangaa??? :huh:

www.bookplus.fi ja www.fantasiapelit.com

Elie
30.4.2005, 16:27:59
Noo Oulussa on ainaki yks kauppa josta kävin ostamassa yhen mangan...
se oli toi konsolipelaaja sen kaupan nimi siis...en sitte tiiä onko niillä nettisivuja... :eh:

Sini-san
1.5.2005, 16:30:19
kysyisin mistä sais hellsing-mangaa!
jotkut on sanonut että se on niin vanha ettei sitä saa melkei enää mistään,
onko se totta? :huh:
tai oisko yhtään ossaa jossa sitå myytäis? :huh:

Tältä (http://www.hellsing.net/) Sivulta voi ostaa Dvd jossa on kaikki osat... Mangasta en tiedä... :(

Oma kysymykseni kuuluu näin:
Mistä vois saada halvalla DB osat 1-4? Huuto.netistä löysin mutta sitä oli huudettu niin paljon... olisi pitänyt maksaa 30 euroo :confused:

Kyoshiro
31.5.2005, 14:24:28
Tietäisikö joku että kelpaako Sampo pankin Visa Eleckron Archoniaan???
Sitten olisi kiva kuulla jotain kommentteja kaupasta yleensäkkin.

ff-pelaaja
31.5.2005, 17:20:28
No jos olet jyväskylästä päin niin jkl:än laidalla siis keskustan laidalla on semmoinen paikka kun *video divari* sieltä saa jos jonkin näköistä elokuvaa muun muassa myös animee.......mutta hinta luokka on jotain aivan uskomatonta... :cry: ....sääli.......

Lord JF
1.7.2005, 15:41:24
Alunperin kirjoittanut Sini-san
Oma kysymykseni kuuluu näin:
Mistä vois saada halvalla DB osat 1-4? Huuto.netistä löysin mutta sitä oli huudettu niin paljon... olisi pitänyt maksaa 30 euroo :confused:
Käsittääkseni paikoista joissa myydään vanhoja lehtiä/mangoja/kirjoja näin ylipäätään. Numerosta 5 eteenpäin voi tietääkseni löytyä kirjakaupoista, mutta sitä vanhempia ei pitäisi olla enää varastossa. Tosin ainakin pääkaupunkiseudulla niitä on myös kirjastoissa.

pensu
1.7.2005, 17:12:04
No, tiedättekös mitään kauppaa, josta saisi kohtuuhintaan manganpiirto-oppaita? Mieluiten kauppa, joita löytyy Helsingistä, tai sitten nettisivu, jolta voi tilata. En ole ihan varma, kuuluiko tämä tänne, mutta who cares.

//Ooh, urhea Jesh rientää taas apuun! Kukunoria tarkoitat? Tosiaan, unohdin kokonaan. Olen siellä käynytkin useasti (olen jopa ostanut sieltä pienen pehmoisen chocobo-figuurin ^^), ja nähnytkin niitä oppaita, vaan enpä sattunut muistamaan, nyt kun tarvitsisin. Baka minä. Olen myös sen huomannut, jota myydään kaikenmaailman marketeissa, mutta sitä en halunnut, sillä se oli vähän.. noh.. tiedät kyllä. :D

Jesh
1.7.2005, 17:20:49
No, tiedättekös mitään kauppaa, josta saisi kohtuuhintaan manganpiirto-oppaita? Mieluiten kauppa, joita löytyy Helsingistä, tai sitten nettisivu, jolta voi tilata. En ole ihan varma, kuuluiko tämä tänne, mutta who cares.

Tuolta Tennispalatsin... Umm... Mikä se ''filmi''-liike on mistä saa kaikkea julisteita, figuureja ja muuta krääsää. Sieltä pitäisi saada enkunkielisiä ''How to draw manga''-oppaita. Ja sieltä pitäisi saada Inu-Yasha-julisteitakin ;). Eli kannattaa mennä.
Se on siellä Tennarin tokassa kerroksessa.

Sitten jostain ärrältä voit kaapata messiisi suomalaisen Manga-piirtäjän oppaan, mutta se opus on ainakin minulle enemmänkin vitsi, kuin mikään ohjekirja.

Yaden
11.7.2005, 22:02:36
Ajattelin, että rupeaisin keräämään Ranma-pokkareita. Onko niitä tullut jo miten monta osaa? Poistuuko entinen pokkari kaupoista, kun uusi tulee?

Entä, mitäs itse sanoisitte kyseisestä mangasta? Ihan ok?
Ja sitäkin taidetaan lukea takakannesta alkaen.. :eh: ?

Sininenkissa
11.7.2005, 22:05:14
Ajattelin, että rupeaisin keräämään Ranma-pokkareita. Onko niitä tullut jo miten monta osaa? Poistuuko entinen pokkari kaupoista, kun uusi tulee?

Entä, mitäs itse sanoisitte kyseisestä mangasta? Ihan ok?
Ja sitäkin taidetaan lukea takakannesta alkaen.. :eh: ?

Juu. Niitä on ilmestynyt 20 kappaletta jo, mutta ne voidaan tilata lehden mukana tulevan tilauskupongin avulla tai sitten ravaat vain kaikki nettipaikat ja kirpparit läpi. :] No, joistain kaupoista poistuu ja joistain ei. En voi tietää.

Minä kerään sarjaa ja olen pitänyt kovasti. Kannattaa kokeilla.
Ja juu, sitä luetaan juuri "takakannesta alkaen".

antt|
11.7.2005, 22:19:05
uusia animeita ja manga-lehtiä pongaa aika hyvin anime-lehdestä (: kannattaa myös käydä katsomassa fantasiapeleistä (fantasiapelit.fi kai), suomalaisessa kirjakaupassakin näkyy olevan jonkin verran mangaa, animee löytää aika hyvin lähinnä helsinkistä :D muualla hyvä on filmifriikki, myös anttilastakin löytyy joskus jotakin animee ((: divareistakin saattaa löytyä kaikennäköistä (: !

|| sou ne watashi ni wa koufuku na ketsumatsu nado
niawanai koto mo dare yori wakatte iru ||

Lord JF
11.7.2005, 22:56:29
Alunperin kirjoittanut AoiNeko
Ja juu, sitä luetaan juuri "takakannesta alkaen".
Kyllä ainakin minulla olevat Ranmat luetaan länsimaisittain vasemmalta oikealle. Dragon Ballit nyt ainakin suomenkielisistä mangoista luetaan japanilaisittain, sekä suurin osa näkemistäni englanninkielisistä.

Kannattaa muuten käyttää myös sitä ah niin ihanaa kirjastoa jos haluaa jotain mangaa koittaa. Ainakin pääkaupukiseudun kirjastoissa on Ranmaa, Dragon Ballia ja joitakin muita anime ja manga sarjoja.

Sininenkissa
11.7.2005, 22:58:30
Kyllä ainakin minulla olevat Ranmat luetaan länsimaisittain vasemmalta oikealle. Dragon Ballit nyt ainakin suomenkielisistä mangoista luetaan japanilaisittain, sekä suurin osa näkemistäni englanninkielisistä.

[offia.]

*lyö itseään Ranma pokkarilla päähän* Sanon kohta itselleni ruman sanan.
Niin, siis annoin väärää informaatiota, kuuntele mieluummin Mähää. ^^' *nolostuu*

[offi loppuu.]

Yaden
18.7.2005, 20:38:31
Yhtäkkiä aloin kiinnostumaan katsomaan Animea. Mutta mutta, kun Sailor Moon loppui, ei ollut enää mitään animea katsottavana, voisitteko, [please]
Kertoa minulle, mitä animea näkyy telkkarista, mihin kellon aikaan ja minä päviänä jne jne. Ja miltä kanavalta, tietty,^.^ Olisin niin kiitollinen teille. =)

Ja jos tiedätte jonkun uuden mangan [mikä on vasta tullut kauppoihin, muutenkin uusi],kertokaa ihmeessä [!!], en millään viitsisi esim. Ranman vanhoja osia ostaa kirppareilta [Etsimisessä menee yleensä hermot, totaalisesti..]

//Kiitokset Jesh, mutta nyt vasta tajusin, että muumit on animea.. :shok:

Mutta mistä tätä One Piece- sarjaa voisi ostaa? Ja onko jokin nettisivu, mistä näkee, kun on tullut uusia mangoja. tjsp..^^;;

Jesh
18.7.2005, 20:50:55
Yhtäkkiä aloin kiinnostumaan katsomaan Animea. Mutta mutta, kun Sailor Moon loppui, ei ollut enää mitään animea katsottavana, voisitteko, [please]
Kertoa minulle, mitä animea näkyy telkkarista, mihin kellon aikaan ja minä päviänä jne jne. Ja miltä kanavalta, tietty,^.^ Olisin niin kiitollinen teille. =)

Ja jos tiedätte jonkun uuden mangan [mikä on vasta tullut kauppoihin, muutenkin uusi],kertokaa ihmeessä [!!], en millään viitsisi esim. Ranman vanhoja osia ostaa kirppareilta [Etsimisessä menee yleensä hermot, totaalisesti..]

TV2:lta tulee Muumit viiden aikaan, maikkarilta tulee Pokemon (luultavasti).

No siis luultavasti tarkoittamaasi animea tulee SubTV:ltä sunnuntaisin klo. 23.30. Neon Genesis Evangelion, tosin se on jo parin jakson jälkeen loppu. Muuta hyvää animea ei sitten Suomen telkkarista tulekkaan, ainakaan miun mielestä.

Uusimpia mangoja on One Piece, joka on edennyt neljänteen osaansa. Todella hyvä shounen-sarja. S00sittelen.

Lord JF
18.7.2005, 22:05:02
Alunperin kirjoittanut Yaden
Kertoa minulle, mitä animea näkyy telkkarista, mihin kellon aikaan ja minä päviänä jne jne. Ja miltä kanavalta, tietty,^.^
Jos digiboxi löytyy niin Yle teemalta tulee syksyllä joitakin vanhempia anime leffoja jotka näytettiin myös keväällä.

Jesh
18.7.2005, 22:18:32
//Kiitokset Jesh, mutta nyt vasta tajusin, että muumit on animea.. :shok:

Mutta mistä tätä One Piece- sarjaa voisi ostaa? Ja onko jokin nettisivu, mistä näkee, kun on tullut uusia mangoja. tjsp..^^;;

Eipä kestä.

No One Pieceä pitäisi saada R-kioskeilta, muista kioskeista, monista kaupoista (Esim. Prismasta) ja kirjakaupoista. Ainakin täällä Helsingissä sitä saa aika yleisesti kaikkialta, aina kioskeista ruokakauppoihin.

painajaisesi
19.7.2005, 22:47:38
suurimman osan mangastani olen ostanut http://www.fantasiapelit.com/ tuon nimisiltä sivuilta... /aika kallis paikka/ sieltä tosin löytyy vaikka mitä :D /tosin ne kaikki ovat englannin kielisiä, mutta kakkoja sattuu :P /

pensu
24.7.2005, 14:13:43
Hei. Mikäs on halvin paikka (tai edes jokin paikka), josta saa InuYasha -mangaa englanniksi?

Mouse
24.7.2005, 14:42:32
Ja onko jokin nettisivu, mistä näkee, kun on tullut uusia mangoja. tjsp..^^;;
http://www.suomimanga.net/ Sinne on listattu kaikki suomennetetut mangat :3 Muutenkin Kupolin uutisia kannattaa seurata.

aeris-92
24.7.2005, 16:36:32
Juu, mul on iha sama juttu, oon kuullu hirveesti animesta ja mangasta, mut en oo koskaa oikee tajunnu mikä taika niis on. Oon nyt alkanu seuraa sitä Neon Genesis Evangeloinia ja se on niiiin hyvä. Kai se anime jotenkin liittyy FF...
Oon harjotellu animehahmojen piirtämistä, mutta oikeiden ihmisten piirtäminen sujuu paremmin. Anime tyylinähän on hyvin suosittu Japanissa. (Mun veli selitti sen niin, että niin japanilaiset kuvittelevat muut ihmiset. Sellasina jättisilmäsinä. xD)
Mutta kun anime piirroksia katsoo, niin kyllä täytyy myöntää, että aika taiteelliselta näyttää.:)
Kts linkeistä.

Jesh
24.7.2005, 17:05:43
Juu, mul on iha sama juttu, oon kuullu hirveesti animesta ja mangasta, mut en oo koskaa oikee tajunnu mikä taika niis on. Oon nyt alkanu seuraa sitä Neon Genesis Evangeloinia ja se on niiiin hyvä. Kai se anime jotenkin liittyy FF...
Oon harjotellu animehahmojen piirtämistä, mutta oikeiden ihmisten piirtäminen sujuu paremmin. Anime tyylinähän on hyvin suosittu Japanissa. (Mun veli selitti sen niin, että niin japanilaiset kuvittelevat muut ihmiset. Sellasina jättisilmäsinä. xD)
Mutta kun anime piirroksia katsoo, niin kyllä täytyy myöntää, että aika taiteelliselta näyttää.:)
Kts linkeistä.

Pari kohtaa korjaan vain. :)
Animehan ei liity melkeinpä millään tapaan Final Fantasyihin. Piirrostyyli, mitä virallisissa Final Fantasy-fanarteissa käytetään, muistuttaa yleistä piirrosjälkeä mitä nähdään japanilaisissa piirretyissä ja sarjakuvissa. Muita asioita, jotka viittaisivat suoraan Japaniin en siitä, yhteisen kielen ja valmistusmaan lisäksi, löydä.
Mutta uskokaa jo hyvät ihmiset, että animeissa ja mangoissa käytettävää tyyliä ei voi suoraan leimata yhdeksi ainoaksi ''manga-tyyliksi'', koska mangojen piirrostyylit eroavat jokaisella artistilla. Verratkaa vaikka One Pieceä ja Berserkkiä, tai Cheeky Angeliä ja Blade of the Immortalia. Itseäni juuri ärsyttää, kun kaikki ensinnäkin sanovat piirtävänsä mangaa, vaikka olemme suomalaisia Suomesta. Toiseksi se, että kerrotaan piirtävänsä juuri sillä ''manga''-tyylillä, vaikka lähes poikkeuksetta se tarkoittaa vain Sailor Moon-sarjassa käytetyn tyylin kaltaista.

Ja anime ei myöskään ole tyyli, vaan ne ovat Japanilaisia piirrettyjä. Mangakaan ei ole tyyli Japanissa, vaan kuten jo sanoin, tyylit vaihtelevat rajusti. Sen sijaan mangasta voi erotella esim. länsimaiseen sarjakuvaan verrattuna hieman erillaisen ruutu-jaottelun ja ääniefektien tärkeämmän ja suuremman käytön.

(:D ''Tyyli'', on päivän sana. Aika tyylikästä, eh?)

dragonfly^
25.7.2005, 17:37:35
Anteeksi jos vastaus tästä ketjusta jo löytyy, mutta minulla on kiire enkä kerkiä tätä kokonaan lukemaan..
Eli haluaisin vain tietää, että kun netistä lataa/imuroi/miksisitänytsanotaankaan animea, niin eikös sieltä tule ihan pirusti kaikkea roskaa ja viruksia mukana? Ei nimittäin huvittaisi tapella virusten kanssa :prkl: . Että kertokaas kokemuksia ja suositelkaa.

Nyarlathotep
25.7.2005, 22:34:07
Tietenkin riippuu ihan mistä lataa. Omalle koneelleni olen ladannut animea niin paljon, etten määrää edes sano. Ainakaan vielä omalle koneelleni ei ole tupsahtanut yhtään virusta, mikäli Antivir XP-virustentorjuntaohjelmaan on uskomista. Tietenkin suurempi mahdollisuus saada viruksia on se, kun menet "Rauskan anime-nettiin" ja painat linkkiä "imuroi tästä. Ei näissä ole mitään". Mitään ware-sivuja/ohjelmia en rupea mainostamaan.

Yaden
30.7.2005, 13:35:15
Lainasin kirjastosta muutaman Ranman, ja ostin samalla kaupasta myös One Piece Vol.5. Mutta, nuita Ranmoja vähän aikaa luettuani tajusin, että Ranma on paljooooooo [ooo]n hauskempi ja hienompi manga kuin One Piece, [One pieceä luin kyllä tod.vähän, mutta kuitenkin, ^^] Haluaisin ruveta keräämään Ranmaa, mutta sehän on jo edennyt 20 osaansa, mahdotonta minun rueta keräilemään niitä aikaisempia osia [en saisi niitä mistään, I'm sure] mutta voisinhan minä aina kirjastosta lainata, mutta kun haluaisin niin kerätä niitä.
Ja Ranman mukana tulevasta tilauskupongista voisin ehkä muutaman tilata, ei rahat riitä kuitenkaan...:[ Niin siis, jäisikö minulta niin paljoa paitsi juonesta [mahti selitys], jos rupeaisin keräämän vasta 20.osasta tjsp.??.D

pensu
12.8.2005, 8:44:59
Lainasin kirjastosta muutaman Ranman, ja ostin samalla kaupasta myös One Piece Vol.5. Mutta, nuita Ranmoja vähän aikaa luettuani tajusin, että Ranma on paljooooooo [ooo]n hauskempi ja hienompi manga kuin One Piece, [One pieceä luin kyllä tod.vähän, mutta kuitenkin, ^^] Haluaisin ruveta keräämään Ranmaa, mutta sehän on jo edennyt 20 osaansa, mahdotonta minun rueta keräilemään niitä aikaisempia osia [en saisi niitä mistään, I'm sure] mutta voisinhan minä aina kirjastosta lainata, mutta kun haluaisin niin kerätä niitä.
Ja Ranman mukana tulevasta tilauskupongista voisin ehkä muutaman tilata, ei rahat riitä kuitenkaan...:[ Niin siis, jäisikö minulta niin paljoa paitsi juonesta [mahti selitys], jos rupeaisin keräämän vasta 20.osasta tjsp.??.D

No jaa, ei Ranman juoni mikään monimutkainen ole. Muttakun siinä tulee matkalla paljon uusia hahmoja, ja myöhemmin sellaisia vitsejä, jotka liittyvät aikaisempiin osiin. Kannattaa varmaan jatkaa siitä 20. osasta, ja lainata loput kirjastosta. Loppua kohden tosin Ranmat alkavat toistaa itseään, joten minä en jaksanut enää. Että oikeastaan ne ovat ne osat enemmän alussa, jotka kannattaisi kerätä.

Mutta hei! Miten ihmeessä saan InuYasha mangaa tilattua ilman minkäänlaista korttia maksuvälineenä? E-enkö.. mitenkään? Äiskä ei tykkää laittaa visanumeroa nettiin. :( Suomeen kun ei ole ilmestynyt enempää kuin 21. Ei saa. Ei mistään. Tulee paha mieli pikku-Sanniaiselle. KEHTAATTEKO VÄITTÄÄ, ETTÄ MINUN TULISI ODOTTAA, ETTÄ HALUAMANI GRAAFISET NOVELLIT ILMESTYVÄT KOTIMAANI KIRJAKAUPPOHIN??

(se sekos)

Lettityttö
13.8.2005, 12:48:29
Ranmaa, Dragonballia ja One Pieceä on tullut luettua.

Huhhuh, onpas vanha viesti. No noita samoja tottakai vielä luen. Sitten vielä Ragnarök, Kill me Kiss me K2, Maison Ikkoku, InuYasha, Time Stranger Kyoko. Siinä taisi olla kaikki. Kai...

unknown
16.8.2005, 19:39:31
Tietääkö joku nettisaittia josta voi tilata mangaa suhteellisen halvalla? Siis joku luotettava sivusto, Euroopan sisäpuolella oleva, jossa tilattava manga on englanniksi. Bleachia haluaisin. Tiedän kyllä www.filmifriikki.fin mutta siellä ei ole Bleachia, http://www.fantasiapelit.com/index.php?main=etus siellä on, mutta post-ja paketointimaksu on JÄRK-YTTÄVÄ :ooh:(9 e.) että onko mitään
muuta?

Plz help!

edit: Kiitos Warheart. Tää on hyvä saitti.

Yaden
16.8.2005, 20:17:48
Tietääkö joku nettisaittia josta voi tilata mangaa suhteellisen halvalla? Siis joku luotettava sivusto, Euroopan sisäpuolella oleva, jossa tilattava manga on englanniksi. Bleachia haluaisin. Tiedän kyllä www.filmifriikki.fin mutta siellä ei ole Bleachia, http://www.fantasiapelit.com/index.php?main=etus siellä on, mutta post-ja paketointimaksu on JÄRK-YTTÄVÄ :ooh:(9 e.) että onko mitään
muuta?

Plz help!

Periaatteessa huuto.net [Swinh, (http://www.huuto.net)]
on kohtuullisen halpa [joskus.^'']
Siis sehän tietenkin riippuu myyjästä, mutta kannattaa katsoa myös tämä:
Kukunor (http://www.kukunor.com) [en ole varma, myydäänkö siellä pokkareita, mutta ainakin animeen ja Mangaan liittyvää.]

M1green1
16.8.2005, 21:04:59
muuta?

Plz help!

Tilaa Fantasialinnasta. Tässä. (www.fantasialinna.com) Sieltä olen itse tähän mennessä tilannut vain ja hyvin kirjat on tullut perille. Per manga tulee vain 1 euron postikulut. Parempi tuolta tilailla, kuin Fantasiapelitistä. Tietääkseni kaikki on englanninkielisiä. Ainakin minun Chobitsit olivat. O_o

Leftbehind83
10.9.2005, 20:04:55
:rispekti:
Juu eli Mangaa saa ainaki seinäjoen Fantasialinnasta. Ja Animea kannattaa kysyä liikkeen kauppiaalta. www.fantasialinna.com ja fantasialinna@fantasialinna.com.
Ja Huuto.netistä käy ettiis,sieltähä saa ostaa vaikka m,itä... :up:

Azu
1.11.2005, 11:42:03
Hyvä paikka tilata niin mangaa kuin animeakin on www.archonia.com (sijaitsee Belgiassa (ja jos et tiedä, niin Belgia sijaitsee Euroopassa ja on myös EU:ssa, eli tullimaksuja ei tule vaikka tilaa hiiiiirveeesti mangoja). Kuriiripalvelu maksaa jotain 30¤, ja sillä saa tilata melko paljon tavaraa (olikohan jotain 15kg :huh: ). Melko nopeasti paketit myös tulevatkin, viikon tai vähän yli kestää. Tietenkin yksittäiset tai pienet ostokset kannattaa edelleen tehdä Suomessa (esim. Fantasiapelit ja Suomalainen Kirjakauppa), mutta isommat ostokset on kannattavampaa tehdä tuolta Archoniasta, vaikka sitten kaverin kanssa, jos tuntuu, ettei itse saa ihan tarpeeksi ostettua.

okkis
24.11.2005, 19:19:11
Hmm, montakohan manga-kirjaa tota Mahou sensei negimaa on tullu ? :/
Voisko joku valaista, oon huono googlettaa nähtävästi =D

Azu
24.11.2005, 20:41:48
Hmm, montakohan manga-kirjaa tota Mahou sensei negimaa on tullu ? :/
Voisko joku valaista, oon huono googlettaa nähtävästi =D

Englanninkielisen virallisen julkaisun löytää googlettamalla "Magister Negi Magi" (tai jotain tuonsuuntaista).

Minun käsittääkseni seitsemän osaa on julkaistu englanniksi. Viimeisin osa tuli tuossa lokakuun loppupuolella (?), eli seuraavaa osaa saa odotella ensi vuoden alkupuolella.

okkis
25.11.2005, 23:06:10
Englanninkielisen virallisen julkaisun löytää googlettamalla "Magister Negi Magi" (tai jotain tuonsuuntaista).

Minun käsittääkseni seitsemän osaa on julkaistu englanniksi. Viimeisin osa tuli tuossa lokakuun loppupuolella (?), eli seuraavaa osaa saa odotella ensi vuoden alkupuolella.
mmm, kiitos :P

Azu
26.11.2005, 0:00:35
Mahoo Sensei Negima on ainakin tuhat kertaa parempi mangana kuin animena. Anime jättää syventymättä suurimpaan osaan luokan oppilaista, ja joitain erittäin isoja juonikoukeroita jätetään kokonaan pois. Esimerkiksi luokkaretki sinne... jonnekin, animessa siitä on kaikkein tärkein osa melkeinpä jätetty pois. Minä en ole henkilökohtaisesti animea katsonut, mutta näin isoveljeni sanoi.

Onhan tuo manga paljon sisältörikkaampi kuin anime, eikä varmaankaan niin siistitty/sensuroitukaan animeen verrattuna. Mikäli vain rahaa riittää suosittelen todella paljon mangaa. Se voittaa mielestäni Love Hinan, koska MSN:ssa on enemmän juonta. LH keskittyi vain siihen, että onko Narusegawa se Keitaron lapsuudenrakkaus vai eikö ole ja siten sitten jatkettiin aikalailla "on/off"-tyylisesti koko sarjan ajan. MHS:n tarina on siis jonkin verran syvempi, eikä "toistoa" ole yhtä paljoa.

okkis
26.11.2005, 10:01:05
Mahoo Sensei Negima on ainakin tuhat kertaa parempi mangana kuin animena. Anime jättää syventymättä suurimpaan osaan luokan oppilaista, ja joitain erittäin isoja juonikoukeroita jätetään kokonaan pois. Esimerkiksi luokkaretki sinne... jonnekin, animessa siitä on kaikkein tärkein osa melkeinpä jätetty pois. Minä en ole henkilökohtaisesti animea katsonut, mutta näin isoveljeni sanoi.

Onhan tuo manga paljon sisältörikkaampi kuin anime, eikä varmaankaan niin siistitty/sensuroitukaan animeen verrattuna. Mikäli vain rahaa riittää suosittelen todella paljon mangaa. Se voittaa mielestäni Love Hinan, koska MSN:ssa on enemmän juonta. LH keskittyi vain siihen, että onko Narusegawa se Keitaron lapsuudenrakkaus vai eikö ole ja siten sitten jatkettiin aikalailla "on/off"-tyylisesti koko sarjan ajan. MHS:n tarina on siis jonkin verran syvempi, eikä "toistoa" ole yhtä paljoa.
JES, tämän juuri halusin kuulla ;)
Paljon kiitoksia <3
Mutta siis, mangaa ei ole tehty vielä loppuun asti? Tai ainakaan sitä ei ole subattu?

Azu
26.11.2005, 13:41:16
JES, tämän juuri halusin kuulla ;)
Paljon kiitoksia <3
Mutta siis, mangaa ei ole tehty vielä loppuun asti? Tai ainakaan sitä ei ole subattu?

Manga ei ole vielä alkuperäisenä versionakaan loppunut. Japanissa mennään käsittääkseni jossain 14. kirjan tienoilla. Mahdollisesti animestakin tulee Love Hinan tavoin jotain "Mahoo Sensei Negima Again", mutta anime on jo nyt auttamattomasti huonompi kuin manga, eikä sitä muutamat extrajaksot pelasta.

Haphazy
26.11.2005, 19:02:02
Tanoshii Moomin Ikkaa jos jostain löytäisi ihan japaniksi. T_T Kai sitä pitää sitten dvd'lle ostaa kun joskus Japanissa käyn. Netistä ei mistään tietenkään löydy..

Auronjii
6.12.2005, 15:28:32
Tietääkö joku jotain ihunaa anime kauppaa Tampereella? Olen kahlannut kaikki kaupat ja sieltä löytyy vain jotain Ghost in the Shelliä tai Full metal paniccia *plääh* Jotain vaikkapa Inuyashaa tai ah! my goddessia? Netistä ei tule tilattua kun äiti ei oikein hyväksy sitä... (yksi huono puoli kun asuu vielä kotona) Olen syvästi kiitollinen jos löydätte/tiedätte jotain.... :)

Nyarlathotep
6.12.2005, 19:43:03
Tietääkö joku jotain ihunaa anime kauppaa Tampereella? Olen kahlannut kaikki kaupat ja sieltä löytyy vain jotain Ghost in the Shelliä tai Full metal paniccia *plääh* Jotain vaikkapa Inuyashaa tai ah! my goddessia? Netistä ei tule tilattua kun äiti ei oikein hyväksy sitä... (yksi huono puoli kun asuu vielä kotona) Olen syvästi kiitollinen jos löydätte/tiedätte jotain.... :)Fantasiapelit Kuninkaankatu 5:ssa. Löydät sieltä englanninkielistä mangaa mielin määrin (tosin itselleni mukaan lähti sieltä vain Cthulhu).

Hayzel
10.12.2005, 20:18:33
Minä en tiedä onko taaskaan oikea ketju, mutta. Kumpi on teidän mielestänne parempi, Chobits manga-, vai animesarja? Kun minä haluaisin jommankumman, ja mahdollisuus saadakin, mutta tahtoisin tietää että kumpi on parempi..? perusteluja? :X

Aki
10.12.2005, 20:41:59
Jaa. Olisiko Espoossa joitain kauppoja, joista löytyisi englanninkielistä mangaa? Vai pitääkö raahautua Helsinkiin asti? Kai netistäkin voisi tilata, mutta silloin isäni joutuisi tekemään sen. Onko Kampin uudella bussipäätepysäkillä jotain kauppaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun voisin alkaa ostelemaan mangaa. Ja mikä olisiko kenelläkään mitään hyviä ehdotuksia?

Vekkuli
28.1.2006, 14:24:44
Epätoivo iskee. Tietääkö kukaan minkään sortin mangaa myyvää liikettä Kotkassa tai sen lähistöllä? Suomalaisissakin myydään vain näitä suomeksi käännettyjä mangoja, mutta niihin olen jo tutustunut. Ainahan voisin tilata, mutta siihen en lupaa saa. Ja Les Bijouxiahan myydään suomenkielisenä käännöksenä, eikö? Onko sen saatavuus samaa luokkaa kuin Inuyashan ja Tokyo Mew Mew:n?

Kuolen.

Mici
11.2.2006, 20:30:04
Epätoivo iskee. Tietääkö kukaan minkään sortin mangaa myyvää liikettä Kotkassa tai sen lähistöllä? Suomalaisissakin myydään vain näitä suomeksi käännettyjä mangoja, mutta niihin olen jo tutustunut. Ainahan voisin tilata, mutta siihen en lupaa saa. Ja Les Bijouxiahan myydään suomenkielisenä käännöksenä, eikö? Onko sen saatavuus samaa luokkaa kuin Inuyashan ja Tokyo Mew Mew:n?

Kuolen.
Olen nyt laiska, mutta tässä (http://www.kupoli.net/arvostelut/?id=43) olisi linkki yhteen suomen kieliseen arvosteluun. Kyllä sitä julkaisua näytettiin kehuvan, mutta en viittinyt itse arvostelua selata. :p

Lady Kiha
12.3.2006, 14:53:16
Pakko postata tänne, kun menetin toivoni googleen ja Helsinkiin yleensäkin...

Sellaista siis, että kuka tietää missä päin Helsinkiä myytäisiin Ginga Legen Weedia? Tarkennan hieman: Äitini on menossa Helsinkiin, ja se kummajainen sitten lupasi ostaa minulle jonkinmoisen synttärilahjan sieltä (vaikka saan jo Harry Potterin, todella kummallisia otuksia nuo vanhemmat). Minä sitten halusin tietenkin Weediä mangana, englanninkielistä (ei siis mitään japaniksi...). Kysyn siis; Mistä päin Helsinkiä löytyy Ginga Legend Weedia niin, että äitini löytäisi sitä sieltä? Ihan mihinkään manga-kauppoihin hän ei kait eksy, joten joku esim. Kirjakauppa, missä niitä myytäisiin. Ja olisihan se mukavaa, jos saisi ainakin ekan osan (käytiin Kökkölässä, ja siellä vaan oli kakkonen ja kolmonen, ei ykköstä). Mutta voihan niitä manga-kauppojakin laittaa missä Weedia löytyy, mutta voisitteko yrittää muistella, jos jossakin kirjakaupassa niitä mangoja olisi?

Äitini lähtee sinne Helsinkiin keskiviikkoaamuna, joten olisi mukavaa jos saisin vastauksen ennen sitä.=) Olisin very happy, jos joku vaivautuisi kertomaan.

muffe
14.3.2006, 13:07:04
ärrrältä ostan mun mangat. mutta tietääkö kukaan mistä voisi ostaa ELFEN-LIEDejä pliiiiiiiiiiiiiiiis kertokaaa jos tiedätte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!1

Akis
15.3.2006, 17:04:14
ärrrältä ostan mun mangat. mutta tietääkö kukaan mistä voisi ostaa ELFEN-LIEDejä pliiiiiiiiiiiiiiiis kertokaaa jos tiedätte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!1

Vähempikin määrä huutomerkkejä varmasti riittää...

Itse olen Elfen Liediä hommaillut täältä (http://dailymanga.fr). Suomestahan ei Elfen Liediä ainakaan tietääkseni ole saatavilla, ellei sitten satu löytämään jostain divarista tms.

Celebsi
15.3.2006, 17:27:47
Kertokaa nyt hyvät ihmiset, että mistä saa Bleachia mangana? Nettiverisot sukkaa, haluan käännellä oikeita sivuja! Blippon sivuilta jo katselin, enkä löytänyt.

Onko sitä edes saatavissa Suomesta? Jos ei, niin kertokaapa, mistä löytyisi helppolukuisia versioita netistä. Siis PM:nä, jottei modet suutu. Kiitos.

Edit// Mitä korvani näkevätkään (inside)? Onko Turussa Fantasiapelien toimipiste? Jesh! Sinne heti! Kiitos paljon avusta Jackal ja Plop. ^^

Jackal von ÖRF
15.3.2006, 17:50:57
Viz näyttää julkaisevan Bleachia täällä lännessä. Julkaisijan sivuilta (http://www.shonenjump.com/graphicnovels/b.php) sen ainakin voi tilata, tosin nyt niillä näyttää olevan verkkomyynti huollossa. RightStufista (http://www.rightstuf.com/) olen pari kertaa tilannut ja siellä nuo ovat $7.95 kirjalta (plus postikulut, 8% ALV ja tulli). Netistä tilattaessa tarvitaan luottokortti, joten joudut lainaamaan sitä joltain.

Plop
15.3.2006, 17:57:19
No Fantasialinnasta (http://www.fantasialinna.com/verkkokauppa.php) saattaa moniakin eri mangasarjoja löytää, eikä postikulut ole kuin euron pokkarilta. Itse pokkarit sen sijaan ovat 12¤. Kyllä tuolta näyttää Bleachiakin löytyvän. Ykkösosa tosin näyttää olevan loppu, mutta muita aikaisempia ja myöhempiäkin näyttää löytyvän. Ihan luotettava paikka, olen tuolta itse tilaillut.

Sitten on myös Fantasiapelit (http://www.fantasiapelit.com/index.php?main=ai&haku_muutos=1&kat=hakulomake&mista=*&yhteen=eri&alue=&etsittava=bleach&etsi=Etsi), joista itse en mitään ole kylläkään tilannut. Yksittäisen Bleach-pokkarin hinta näyttää olevan 9,60¤, mutta muistaisin, että postikulut olivat aika korkeat. Tuolta näyttää ensimmäistä osaakin löytyvän

Play.comkin on, mutta en sieltä nyt ainakaan näin alkuun Bleach-mangaa löytänyt. Postikulujahan tuolta ei tule.

Nautilus
20.3.2006, 11:57:24
Jossain vaiheessa Ghost in the Shelliä kuulemma sai Anttilasta, mutta voi olla vain urbaani huhu.

ainakin joensuun anttilassa on ihan erikseen anime dvd hylly jossa on kyseistä sarjaa monta dvd:tä..ja muitakin animeja löytyy..

josta tulikin mieleen että mitä ovat nämä final fantasy unlimited dvd:t joita on ihan tuhottomasti kyseisellä animehyllyllä?? liittyykö ne jotenkin ff:ään?
yksissä kansissa taisin nähdä chocobon kaltaisen linnun ja yksi likka oli aivan garnetin näköinen?

Lacrima
20.3.2006, 13:42:33
ainakin joensuun anttilassa on ihan erikseen anime dvd hylly jossa on kyseistä sarjaa monta dvd:tä..ja muitakin animeja löytyy..

josta tulikin mieleen että mitä ovat nämä final fantasy unlimited dvd:t joita on ihan tuhottomasti kyseisellä animehyllyllä?? liittyykö ne jotenkin ff:ään?
yksissä kansissa taisin nähdä chocobon kaltaisen linnun ja yksi likka oli aivan garnetin näköinen? Animenewsnetwork (http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=639) kertoo tälläista tuosta ja FFU:n kotisivut (http://www.ffudvd.com/) osaavat kertoa vähän enemmän.

ADV Films would like to welcome you to our new official website for Final Fantasy: Unlimited, the companion anime television series to the popular Final Fantasy role-playing video game series.

Final Fantasy: Unlimited is the story of Ai and Yu, two twelve year-old twins who travel into Wonderland, a mysterious parallel dimension, in search of their missing parents. Along the way they meet many strange new characters and travel to exotic lands in pursuit of their quest. All the while, the evil Earl Tyrant is holding the twins' parents hostage, and has had them brainwashed into working on his side to help him become more powerful. Tyrant desires to consume every world outside Wonderland, other worlds like our own, to become the ultimate power in the universe.

Can the twins and their friends, Lisa, Kaze and the forces of the Comodeen, stop the Earl and save their parents and the rest of the universe. Only time, and the next twenty-five action-packed episodes of FF:U, will tell...

Eli ilmeisesti se liittyy kyllä - ainakin jossain määrin.

Wompatti
20.3.2006, 14:47:07
Final Fantasy Unlimited anime ei liity FF:iin sen enempää kuin pelisarjan osat liittyvät toisiinsa. Siinä ei juonen kannalta ole tietääkseni mitään yhteistä peleihin. Joitain yksittäisi viittauksia, kuten chocobot, voi olla, mutta jonkin pelisarjan pelin tarinaa se ei täydennä. Kuten eivät pelitkään mitenkään täydennä toisiaan.

Ai niin, ja on sitä parempiakin animeita tarjolla kuin FF U.

CereCere
26.8.2006, 16:20:01
Onhan Suomessa nykypäivänä vielä Anime-lehti (lehtipisteistä,nettisivut osoitteessa http://www.animelehti.fi (http://www.animelehti.fi/)),sitä vaan lukemaan! Ja netti on pullollaan animesivuja,fanien tekemistä epävirallisista suomalaisista sivustoista mainittakoon nyt Animevaltakunta (http://www.ningyougeki.net/anime/) ja Sayonara (http://koti.mbnet.fi/sayonara/).

Hidoilla (http://www.hidoi.animeunioni.org/) on animangan osto-opas,josta löytyy paljon linkkejä.

Mayatar
5.2.2007, 13:57:35
Mistä voisi saada tietää minkä ikäisille tietyt animesarjat on japanissa suunnattu? Olen itse katsonut Airia ja se toki vaikuttaa siltä, että lapsetkin voivat sitä katsoa. Haluaisin kuitenkin varmistua siitä minkä ikäisille ko. sarja on Japanissa suunnattu. Katsovatko aikuisetkin usein ajankuluksi "lapsellisia" sarjoja, vai kuuluko katsojakuntaan pääasiassa kuitenkin lapsia? Onko lapsille sitten erikseen sen kaltaisia sarjoja kuten Pokemon ja Hopeanuoli yms. :) Entäpä täällä suomessa, katsovatko pikkusiskot ja veljet sarjoja teidän olkanne yli, vai kuuluuko katsojakuntaan jo lähinnä teini-ikäiseksi kasvaneita nuoria.

mielikki
13.3.2007, 13:20:26
No kyllä noita arvosteluja löytyy joka puolelta, niissä yleensä mainitaan onko sarja lapsille tai nuorille aikuisille tai kenelle.

Kyllähän mulla nyt järkikin vähän sanoo että Pokemon on lapsille ja Galaxy Angel on aika tyttöilyä jne.
Mutta luulisin että Suomessa anime on aika pieni kuvio ns, eli luulisin että suuri ryhmä koostuu esikoululaisista jotka kattoo animea kolmoselta koulusta tullessaan.
Ja sitten on meikäläiset jotka vähän vanhempanakin etsii käsiinsä täällä vähän harvinaisempia helmiä.

Fyana
11.7.2007, 20:58:23
Ja mistäs saisi Bleachiä 02-alueelta tai nettitilauksena? Olisi Bleach etsinnän kohteena ja löysinkin tuolta Fantasiapeleistä, mutta aika kallista näyttää olevan.. Lähinnä Turusta tai Raumalta, jos mahdollista.

Delirium
28.9.2007, 18:03:36
Onkos kenelläkään tietoa että mistä saisi iki ihanaa Rose of versaillesia mangana? Nyt kun on anime tuijoteltu läpi, sitä voisi tutustua ihan mangaankin.

Kapteeni Kunimura
29.9.2007, 8:19:53
ja Galaxy Angel on aika tyttöilyä jne.Niinkö? Katsoin taannoin kaikki neljä kautta ja tykkäsin ihan hirveästi vaikka olenkin 20-vuotias mies. Minusta Galaxy Angel sopii oikeastaan kelle tahansa jos vaan pitää siitä huumoristan.

Ja mistäs saisi Bleachiä 02-alueelta tai nettitilauksena? Olisi Bleach etsinnän kohteena ja löysinkin tuolta Fantasiapeleistä, mutta aika kallista näyttää olevan.. Lähinnä Turusta tai Raumalta, jos mahdollista.Filmifriikistä (http://www.filmifriikki.fi/~ALRGx0000001/?Y999=PIF&Y104=005022366505741&Y220=46fde2f900004e7900241d1d51aa73803212aab2) näkyisi löytyvän ainakin jotain. Halvalla R2-animea ei saa oikein mistään muualta kuin ulkomailta jos sieltäkään. Suomijulkaisut on kyllä halpoja, mutta saa nähdää milloin, jos koskaan, Bleach käännetään suomeksi.

Oikeastaan, jos animea mielii DVD:llä katsella, kannattaa hommata aluekooditon tai R1 DVD-soitin. R1 tarjonta on niin paljon laajempi ja edullisempi, ettei noita R2 DVD:tä tee mieli edes harkita ostavansa.

Raxum
13.1.2008, 21:50:32
Onko mistään mahdollista saada Hokuto no Ken-mangaa?

mielikki
3.2.2008, 18:38:25
Niinkö? Katsoin taannoin kaikki neljä kautta ja tykkäsin ihan hirveästi vaikka olenkin 20-vuotias mies. Minusta Galaxy Angel sopii oikeastaan kelle tahansa jos vaan pitää siitä huumoristan.

No Galaxy Angel on käsittääkseni nk. shojo-anime? Tosin itsekin nautin ihan vaan siitä huumorista enkä ala nyt väittämään etteikö kaikki voisi pitää siitä. Huumorisarjahan tuo pohjimmiltaan.

Ja Hokuto no Keniä saakin varmaan ihan hakea...tosin on sen verran vanha, että voisi löytyä jostain hyvästä "osta ja myy"-paikasta?

Kapteeni Kunimura
3.2.2008, 19:18:29
No Galaxy Angel on käsittääkseni nk. shojo-anime?Ei shojo-anime vaan bishojo-anime. Ero on iso. Shojo ei varsinaisesti ole edes genre vaan tarkoitta kaikkea tytöille suunnattua animea/mangaa. Bishojo sen sijaan tarkoittaa sarjaa joka pitää sisällään kauniita nuoria naisia ja tyttöjä, siis aivan niin kuin Galaxy Angel.

Galaxy Angel ei toki monien muiden bishojo-animejen tavoin rajoitu tarjoamaan silmänruokaa miehille, vaan se on oikeasti todella hauska ja kaikki päähahmot ovat rakastettavia. Mitään yksittäistä kohderyhmää Galaxy Angelilla tuskin on, vaan se sopii kaikille.

Uutena Hokuto no Keniä saa tuskin mistään englanniksi, eikä sitä ole edes käännetty englanniksi kokonaan, mutta ranskaksi se on käsittääkseni käännetty kokonaan nimellä Ken le survivant. Toisaalta, tuosta ei juuri kostu ellei osaa ranskaa. Ja mistä sitä sitten löytäisi ranskaksi? No ei aavistustakaan.

Eipä voi oikein muuta tehdä kuin toivoa että joku kääntäisi sarjan vihdoin englanniksi tai vaikka suomeksi.

Zirdante
15.6.2008, 16:56:09
Mutta luulisin että Suomessa anime on aika pieni kuvio ns, eli luulisin että suuri ryhmä koostuu esikoululaisista jotka kattoo animea kolmoselta koulusta tullessaan.

aamun lastenohjelmat ja pikkukakkosia ei voi edes animeksi kutsua, se olisi loukkaus animelle. Vähän sama kun henkilö A sanoo irkkaavansa, ja kun kysyy tarkemmin niin hän käyttääkin irc-galleriaa.

Subilta taitaa tulla FMA, mutta antaisin oikean käteni jos subtv alkaisi näyttämään ariaa tai GITS.

Herrane
3.1.2009, 19:04:16
En ole lukenut koko triidiä, mutta voin semmoisen vinkin antaa että puolenkuunpelien nettikaupassa myydään mangaa tilaustuotteena ja halvalla. ja lahden puokissa on kaid myynnissä ihan hylly tavarana. katselin tossa vähän hintoja nii suurin osa on 8-20€. Kannattaa käydä katsomassa http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/default.php?manufacturers_id=5 ;)

kanbela
8.4.2009, 0:06:18
Osaako joku sanoa mikä numero on menossa tuossa suomennetussa Death Note-mangassa? Mulla on 9 viimeisin numero ja nyt jostain syystä en ole nähnyt moneen viikkoon yhtään Death Notea kaupassa mistä noita oon käynyt hakemassa. En ole siis ihan varma onko uusin 10 vai 11? Tietäisikö joku myös montako osaa tuossa tulee olemaan, muistelen että 12, mutta en ole ihan varma..

i<3yaoi
8.4.2009, 1:51:09
En ole siis ihan varma onko uusin 10 vai 11? Tietäisikö joku myös montako osaa tuossa tulee olemaan, muistelen että 12, mutta en ole ihan varma..Kymppi on uusin, ainakin mitä kaupassa olin näkevinäni. Ja yhteensä osia on 12. Plus se spesiaaliosa nro 13 jossa on kaikkia testejä ja triviaa sarjasta ja sen hahmoista. En tiedä ollaanko tuota julkaisemassa suomeksi.

Ölölöö, löytyykö Berserkiä mistään halvalla? Runsaasti yli kympin tuntuvat pokkarit maksavan joka paikassa. Vähän liian hintavaa minun kukkarolleni, vaikka kyseessä on sarja joka olisi enemmän kuin mukava omistaa.

The Lord ZXV
7.7.2009, 21:11:01
Tietääkö joku mistä voisi ostaa tai lukea Weed magnaa? Itse en ole missään nähnyt kunnolla mutta vaikuttaa erittäin hyvältä.

Orochimaru
13.6.2010, 22:46:34
Kymppi on uusin, ainakin mitä kaupassa olin näkevinäni. Ja yhteensä osia on 12. Plus se spesiaaliosa nro 13 jossa on kaikkia testejä ja triviaa sarjasta ja sen hahmoista. En tiedä ollaanko tuota julkaisemassa suomeksi.

Ölölöö, löytyykö Berserkiä mistään halvalla? Runsaasti yli kympin tuntuvat pokkarit maksavan joka paikassa. Vähän liian hintavaa minun kukkarolleni, vaikka kyseessä on sarja joka olisi enemmän kuin mukava omistaa.

https://www.akateeminenkirjakauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogSearchResultView?sortKey=&storeId=10052&catalogId=10001&langId=-11&contractId=&pageSize=20&beginIndex=0&searchType=quick&QS_searchTerm=Berserk&submit.x=0&submit.y=0&QS_AvailableItemsOnly=true&OLDQS_AvailableItemsOnly=true

Tuolta pitäis löytyä

Gabriel
31.7.2010, 12:23:05
Haluan ostaa Legend of Koizumia (http://en.wikipedia.org/wiki/Legend_of_koizumi), mutta Amazonista ja Playsta ei löydy, enkä osaa etsiä muualta. Onko tämä niitä, joita on mahdotonta saada länsimaissa? Mitä teen?

Orochimaru
12.1.2011, 20:50:48
tietoa hankin yleensä näiltä sivuilta

http://koti.mbnet.fi/mika9/ Suomeen tulevat anime- ja mangajulkaisut

toinen on sitten tämä http://www.tenmanga.com/