View Full Version : Final Fantasy 9 läpi pelanneena
Ryydman
18.7.2004, 17:32:50
Terve olen uusi käyttäjä tällä Foorumilla . Hienoa että tälläinenkin on tehty.
En ole aikaisemmin pelannut Final Fantasy pelejä ,mutta päätin kokeilla FF IX:ä
Pääsin vihdoin läpi FF9:sistä :) ja täytyy sanoa että oli mahtava peli ,koskaan ennen en ole kokenut vastaavanlaista pelielämystä.
PEli on aivan mahtava ja juoni yllätyksellinen ,sekä kaikenlaiset minipelit mukavia.
Välianimaatiot oli tunteilla tehtyjä ja täytyy sanoa että lopussa minultakin pääsi itku (raavaalta mieheltä) kun
Zidane ilmestyi kaavun alta ja Daggeri juoksi hänen syliinsä.
Minkähän Final Fantasyn ostan seuraavaksi, onko ehdotuksia?
Kymmppiä en varmaankaan vielä osta mutta VII vai VIII?
PS:Miksei jukeboxsissa ole laulettua versiota "Melodies of Life" kappaleesta joka tuli FF IX:n lopussa ,kun se on niin kaunis kappale.
Liquid
18.7.2004, 18:00:23
Se on vähän hankala sanoa, koska koko hommahan on makuasia. Mutta sinuna pelaisin Final Fanatsy VIII:n seuraavana. Jokaisessa FF:ssä on mahtava juoni ja hyvin suunnitellut hahmot, mutta koska itse pelasin ensimmäisenä FF pelinä kasin, niin pidän sitä edelleen koko sarjan parhaana osana. Kasissa on kyllä realistisemmat hahmot kun ysissä ja juoni lähtee ehkä hitaammin käyntiin, joten ei kannata alussa lannistua. Kehityssysteemikin on ihan omanlaisensa.
Seiska taas on se osa, joka aloitti FF buumin Euroopassa, sekä Suomessa. Se on myös mun mielestä ihan loistava peli, tulee heti kaisin jäljessä. Ja toki jos sulta PS2 löytyy, niin kannattaa sitä FFX:ää harkita myös.
Seiskasta saa paljon enemmän irti kuin mistään muusta FF:stä joten minä suosittelen sitä. Juoni on aivan loistava ja Materia kehitys systeemi on yksi niistä parhaista. Grafiikka on yksi harvoista FFVII:n heikkouksista, mutta minua se ei ainakaan haitannut tippaakaan. (Ei ole siitä kiinni minkä näköinen peli on, vaan millainen se on. :) )
Kasia minä en voi suositella, koska itse olen inhonnut sitä aina ja minä en saa siitä mitään irti, koska se on liian monimutkainen. Sitten on tietenkin FFVI, mutta silloin pitäisi olla SNES versio tai Pleikkari versio joista kumpaakaan ei taida enää löytyä kaupan hyllyiltä. (Voihan sen tietenkin imuttaa netistä niinkuin minä tein...)
Antendo
18.7.2004, 18:10:48
Minkähän Final Fantasyn ostan seuraavaksi, onko ehdotuksia?
Kymmppiä en varmaankaan vielä osta mutta VII vai VIII?
No tervepä terve. Mie ehottaisin että ostat seiska. Miun mielestä Pleikan (ykkösen) paras äffä :D . Ei oo kyllä se hienoin mutta kumminkii.
Olen ittekkii pelannu ysin läpi ja toinen kerta on menossa. Ei oo kieltämättä sieltä huonoimmasta päästä missään tapauksessa.
kun Zidane ilmestyi kaavun alta ja Daggeri juoksi hänen syliinsä.
Tuo muuten olis pitäny vissiin pistää siihen Spoileriin laatikkoon. Jos et tiiä miten tehää nii [SPOILER*] Ja teksti tähän [/SPOILER*] JA JÄTÄT NUO TÄHET POIEES!!!!!
Sitten on tietenkin FFVI, mutta silloin pitäisi olla NES versio tai Pleikkari versio joista kumpaakaan ei taida enää löytyä kaupan hyllyiltä.
Miun tietääkseni se kutone on SNES:ille. Miulla on ollu se pleikalla mut myin sen ku en taju siitä paljo paskaakaa ni myin sen =) :cry: :nuija: :mad: . Nyt harmittaa ku oon emulaattorilla pelannu aikasen pitkälle. Kehveli ku kone meni jumii ja piti pistää Windows uusiks (XP) ja eikun alusta.
Ryydman
18.7.2004, 18:18:51
Juu kiitos vastauksista.
VII itsekin ajattelin kun lueskelin arvosteluja.
Antendo kirjoitti:
"Tuo muuten olis pitäny vissiin pistää siihen Spoileriin laatikkoon. Jos et tiiä miten tehää nii [SPOILER*] Ja teksti tähän [/SPOILER*] JA JÄTÄT NUO TÄHET POIEES!!!!!"
Hups enpäs huomannutkaan tuota , nyt on spoilerit mutta näkyy se sun viestissäsi vielä =)
Feamor
18.7.2004, 18:24:26
Minäkin ehdontean seiskaa, sillä se on ihan legenda. Materiat on kyllä yksi FF:ien parhaista keksinnöistä, ja se on tosi yksinkertanen. Pelissä ei oo kovin kummoset grafiikat, mutta se on pieni murhe pelin loisteliaisuudessa.
Seiskassa on myöskin paljon juonenkäänteitä ja varmaankin juoneltaan samaa tasoa kympin kanssa.
Ehdotan kyllä hankkimaan kympin myös, sillä siinä on upeet grafiikat ja kaikkein aikojen paras minipeli Bllizball. :D
squal[FIN
18.7.2004, 18:40:38
Tervetuloa tänne FF fanien joukkoon. Itse en kyllä osaa päättää kumpi kannattaisi hommata, mielestäni FFVII ja FFVIII ovat parhaita koskaan tehtyjä pelejä ja molemmat parempia kuin FFIX joka on kyllä mielestäni kolmanneksi paras.
Tässä muutama mielipiteeni/tieto molemmista:
FFVII:
Grafiikka pistää alussa aika pahasti silmään kun olet varmasti tottunut parempaan, mutta ei häiritse enää muutaman tunnin pelaamisen jälkeen kun siihen tottuu myös omituiset näppäimet (ympyrä päänäppäin :confused: ) tuntuvat alussa oudoille, mutta nekin voi vaihtaa optionssista tai niihinkin tottuu jonkin ajan päästä. Juoni on pelissä erinomainen, ehkä paras kaikista Final Fantasyistä ja kehitys systeemi on todella hyvä.
Jos ysinloppu itketti sinua niin tämä peli itkettää taatusti tuplasti enemmän =) .
FFVIII:
Näyttää selvästi seiskaa paremmalta, mutta kehitys systeemi ei ole yhtä hyvä. Tämä oli minun ensimmäinen Final Fantasy joten kehitys systeemi ei minua härinnyt. Pelin juoni ei ehkä ole ihan seiskan tasoa, mutta lähellä sitä. Alkudemo on paljon parempi kuin seiskassa ja saa heti ajattelemaan, että peli on aivan mahtava, mutta itse peli lähtee hitaammin käyntiin kuin FFVII ja FFIX. Pelin päähahmo on aika lailla erilainen persoona kuin Cloud tai Zidane, mutta ei millään tavoin huonompi (ainakaan minun mielstäni). Myös välidemoja on enemmän kuin ysissä ja seiskassa. Tämäkin peli saa luultavasti mielen haikeaksi muutamissa kohtauksissa.
Yhteenveto:
Lue tämä viimeisenä (ei sisällä peleistä mitään paljastuksia)
Osta molemmat :) .
Chocobo83
19.7.2004, 14:42:01
Ehdottomasti kannattaa hankkia Final Fantasy VII! Paras koko Final Fantasy Saagasta! Tosin grafiikka on vähän huonompaa ku ysissä, kuten aiemmin jo mainittiinkin, mutta se on sivuseikka sillä juoni ja hahmojen kehityssysteemi on pelin parasta antia! Oon pelannu 3kertaa läpi eikä vieläkään kyllästytä!
mogvisti
19.7.2004, 15:56:53
Pitääkö tästä nyt kyselyä ruveta tekemään? Vastaushan on selvä, sillä totta kai FF VII kannattaa ostaa.
Itse olen pelannut sen läpi noin 3 kertaa ja toissapäivänä laitoin sen taas pleikkaan ja aloitin pelaamisen taas.
Juoni on loistava ja hahmot persoonallisia. Myös Sephiroth on kovin pahis mitä FF:ssä nähty. Ja moneen otteeseen mainittu grafiikka ei ole niin loistavaa, mutta toiminnan keskellä se on vähin asia mitä jää kaipaamaan.
Peli on myös sopivan pitkä mutta lopussa suorastaan rupesin toivomaan että peli jatkuisi, mutta kun ei.
Pelin juonessa on myös monia yllätyksiä ja käänteitä. Ja sitten yksi parhaista syistä ostaa tämä peli. Sillä kun se on PS1:n peli, niin se on myös halpa! Itse ostin pelin uutena divarista 18 eurolla. Ei todellakaan paha hinta näin hyvästä pelistä.
Sitten voisin sanoa jotain FF VIII:stä. Älä ihmeessä hommaa tätä, tai muuten saattaa olla että FF:ien pelaamiset loppuvat osaltasi, niin huono se on. Alku siinä on kyllä loistava ja sen perusteella voisi odottaa peliltä enemmän, mutta kun päästään 2 cd:lle, niin pelin taso laskee kuin kissan häntä.
Itse olen hikisesti pelata pelin melkein loppuun, mutta siinä on ollut monta taukoa välissä. Mutta jos nyt aivan välttämättä haluat hommata FF VIII:n, niin mikäpä minä olen sinua estämään.
Mutta vielä loppuun. Tahtoisin sanoa että pelaa ensiksi läpi VII ja sitten vasta VIII. Sillä saattaa olla että VIII:n tylsyys saa sinut lopettamaan FF:t ( näin kävi eräälle kaverilleni, eli puhun kokemuksesta ) ja sitten sinulta jää väliin yksi maailman parhaista peleistä, eli FF VII!
Hassua muuten, että suurin osai kallistuu pitämään parhaana sitä Finalia mitä on ekana pelannut. ^^ Tuttu juttu, olen itsekin sitä mieltä että 7 on paras, vaikkei olekaan eka pelaamani Finali. Mutta se oli ensimmäinen jonka läpäisin "itsenäisesti". Voin suositella lämpimästi kaikkia 6:sta ylöspäin. Siitä alas päin voivat olla vähän turhan vaikea siirros yhden finalin jälkeen.
Nyarlathotep
21.7.2004, 10:47:50
...Kannattaa ostaa ehdottomasti Final Fantasy VIII. Se oli ensimmäinen Finali jota olen pelannut. Aloitin Final Fantasyjen pelaamisen Syksyllä 2002. Koulussa pari kaveria puhuivat Final Fantasyista. (Taisi olla FFX josta puhuivat.) Sitten tutustuin kaveriin jonka nimi on täällä FFfinissä archdemon. (Oikeaa nimeä en paljasta.) Hänellä oli Final Fantasy VIII. Pyysin sitä lainaan koska halusin nähdä minkälainen peli se "Finaali" on. Kokeilin ja jäin heti koukkuun. Läpi en päässyt mutta 4CD:lle Ultimecia Castleen kyllä. Sitten sain valita kerran otanko kaupasta Final Fantasy IX:n vai Harry Potter ja Salaisuuksien kammio-pelin. Aluksi harkitsin asiaa. Sitten päädyin Final Fantasy IX:ään. Sitten alkoi sadan tunnin tahkoaminen kyseistä peliä. Nykyään se on pelattu läpi moneen kertaan. Sitten sain eräältä toiselta kaverilta lainaan uudestaan FFVIII:n Kaveri muutti pois ja FFVIII jäi minulle. Sitten myöhemmin olin kaupassa ja näin siellä Final Fantasy Anthologyn eli FFIV ja FFV Pleikalle. Ostin sen koska se oli minusta halpa 32,90 euroa.
Pelejä on tahkottu yhteensä yli 100 tuntia. Tämän jälkeen ostin FFVII:n käytettynä 14 eurolla. Peli ei tietenkään toiminut (Siis CD1 ei toiminut :( )
Palautin pelin ja ostin sen vähän myöhemmin UUTENA 13 eurolla. Pelin olen melkein päässyt läpi.
Mutta palataanpa asiaan. Mielestän FFVIII ja FFIX ovat molemmat lähes yhtä loistavia pelejä. Mutta FFVIII on ehkä hitusen parempi joten suosittelen sitä sinulle.
Hyviä pelihetkiä toivottaa: GenowaWeapon. :boing:
tahvogirl~88
23.7.2004, 18:06:08
No, minä suosittelisin myös Final Fantasy VII-osaa. Minä pelasin sitä ensimmäisenä, ja jotenkin se on minusta vain niin hyvä. Itse en omistanut pleikkaria, mutta kävin eräällä kaverillani usein, ja pelasin sen kaverini avulla läpi ekan kerran.. :D
Sitten hankin pleikkarin ja siihen FF7:n. Pelasin sitä melkein joka päivä, ja yritin päästä omin avuin eteenpäin, ja olin niin onnellinen ko pääsin Sephirothin itse läpi.. ;D
Sitten pelasin FF5 ja FF6 odotellessani FF9:n hankkimista..aina kun menin kauppaan, menin ekana pelihyllylle, mutta sitä vain en nähnyt missään.. kirosin itsekseni kauan.. mutta nyt mulla on myös FF9. Kasia mulla ei ole, mutta ehkä hankin sen vielä joskus..
Aikeissa on myös ostaa FFX tässä lähi aikoina, mutt tällä hetkellä on pieni rahapula.. mutta suosittelen todella FF7:aa..
(sori tää mun osittainen kirjakieli lässytykseni..) :eh: