PDA

View Full Version : ff6 kysely... (millin spoilerivaroitus)

toracha
19.7.2004, 12:25:06
kohdassa jossa voit valita otatko ragnarok esperin vai miekan, kumpi on mieluisampi ja miksi? itse olen ottanut 66.66666... prosenttia ajasta esperin, koska minulle on tärkeää omistaa täydellinen lista mörköjä :P
tiedän, että ultiman oppii muualtakin kuin esperistä ja ottamalla ragnarok -miekan sen voi saada vaihdettua vielä parempaan colosseumilla. olen näin tehnytkin kerran, mutta onhan minulla atma-weapon. :D

äänestäkää ja väitelkää aiheesta. neljättä kertaa tullessani samaan kohtaan pelissä käytän tätä poll:ia apuna päätöstä tehdessänii. ehkä.

Rune
19.7.2004, 14:54:16
Esperiä minä olen käyttänyt, ihan Ultiman ja mörkölistan täyttymisen syistä. Ultima, vaikka ei loitsuna niin jännä periaatteessa olekaan, on kuitenkin hankkimisen arvoinen. Kyllä sitä käytin ainakin loppuvastuksessa. Viime pelikerralla (itseasiassa ensimmäinen kerta kun pelasin sen ihan omin avuin läpi. =) Edellisestä kerrasta on mooonta vuotta.) mietin pitkään, että otanko nyt sen miekan, kun niin järjetön tykki se kaiketi on, mutta päädyin tälläkin kertaa Magiciteen. Seuraavalla kerralla taitaa kyllä olla ehkä sen miekan vuoro, tosin silloinkin aika varmasti mietin pitkään, että kumpi maksaa vaivan takaisin, ja päädyn taas Esperiin. ;D Noh, mutta nyt FF IV:n toisen pelikerran jälkeen taidan ottaa FF V:n uudelleenpelattavaksi, josko sen jälkeen jotain vanhempia... ;)

Suuri
19.7.2004, 16:13:29
Itse en tajunnut Esperin voimaa joten sulatin sen miekaksi ja annoin lockelle(atma weapon+Ragnarock miekka=PARAS MIEKKAYHDISTELMÄ!!!11). Myöhemmin kun kuulin että sillä pystyy saamaan ultiman niin "SMACK" Läimäisin itseäni päähän ja :( :cry: ...
Se vieläkin kalvaa(?) mieltäni...

Grove
19.7.2004, 16:24:48
Minä otin Esperin sillä minunkin on jostain syystä pakko saada Esper listani täyteen. =) Ja pitihän minun tietenkin saada Ultima. Minä tosin en tajunnut että se on hyväkin miekka jonka takia en edes harkinnut miekkan ottamista. Kuinkas vahva se miekka muuten on?

toracha
19.7.2004, 16:52:09
ragnarok on hyvin pitkään, varsinkin colosseum reissun jälkeen (=Illumina) paras miekka, joka pistää randomilla pearl:ia. atma-weaponhan on parhaimmillaan vasta sitten kun hahmojen hp on korkea.
ultiman saa myös muualta, mutta... en tule henkisesti itseni kanssa toimeen jos joku esper-rukka ei pääse toteuttamaan itseään.

Mickey
19.7.2004, 17:34:31
Sisältää vähän spoileria. Ei mitään järisyttävää, mutta kuitenkin.

Miekka joka kerralla. Ragnarok on itsessään loistava ase ja silloin kun siitä saa sen Illuminan. Itse käytän pelissä Espereitä todella harvoin; nyt kun eilen sain (taas kerran) pelin päätökseen, en käyttänyt koko pelin aikana Espereitä. Ne on aika turhia mielestäni. Ja Ultiman saa kyllä Paladin Shieldistä samalla nopeudella kuin tuosta Esperistäkin, eli mistään ei oikeastaan jää paitsi.

Ja miekkana hyvin toimii kun laittaa Genji Gloven, Offeringin ja kaksi Scimitaria. Kahdekan iskun sarjassa on todella suuri todennäköisyys, että yksi isku vähintään aiheuttaa suoran kuoleman. Lisäksi tuo miekka on tehokas muutenkin. Toki se Illuminan aiheuttama Pearl on myös ihan kiva hyökkäys, mutta ei yhtä varma.

Necrofobia
19.7.2004, 22:13:53
Jokaisella kerralla olen Ragnarokin esperinä ottanut. Ultima on kuitenkin hyödyllinen loitsu vaikka sen voi oppia muistakin kuin Ragnarokista, mutta Ragnarok summoni on jotenkin hieno minusta ja kohtuullisen hyödyllinenkin. Illuminaa ei nyt välttämättä tarvitse kun jo Atmallakin 99 tasolla tekee aina 9999 damagea.

ijikemushi
19.7.2004, 23:02:19
Esperini olen ottanut sen aina paitsi yhtenä peli kertana. Sekin oli vain sitä kun veljen kaa haluttiin kokeilla sitä miekkaa. Sit se tallennus etenikin ja nyt se on meidän paras FFVI tallennus. Tosin pääsimme ultimallakin mätkimään kun hommasimme sen paladin shieldin.
Eipä kyllä ole tullut kutosta pelattua pitkään aikaan mutta ihan ykkönen se silti on. Tiesittekö että se peli kello joka kertoo peli aikaa pysähtyy kun on pelannut jotain yli 90 tuntia? =)

Rune
19.7.2004, 23:30:17
Sisältää vähän spoileria. Ei mitään järisyttävää, mutta kuitenkin.

Miekka joka kerralla. Ragnarok on itsessään loistava ase ja silloin kun siitä saa sen Illuminan. Itse käytän pelissä Espereitä todella harvoin; nyt kun eilen sain (taas kerran) pelin päätökseen, en käyttänyt koko pelin aikana Espereitä. Ne on aika turhia mielestäni. Ja Ultiman saa kyllä Paladin Shieldistä samalla nopeudella kuin tuosta Esperistäkin, eli mistään ei oikeastaan jää paitsi.

Ja miekkana hyvin toimii kun laittaa Genji Gloven, Offeringin ja kaksi Scimitaria. Kahdekan iskun sarjassa on todella suuri todennäköisyys, että yksi isku vähintään aiheuttaa suoran kuoleman. Lisäksi tuo miekka on tehokas muutenkin. Toki se Illuminan aiheuttama Pearl on myös ihan kiva hyökkäys, mutta ei yhtä varma.
No kukas niitä Espereitä summoneina käyttäisi? =) Loitsujahan niistä haetaan. Summonkäytössä ovat aivan liian kalliita MP:ssä ja tehottomia hinta/laatusuhteessa.

Kartz
20.7.2004, 9:22:45
Ekaa kertaa kun pelailin FFVI:tä, niin silloin otin miekan. Kun sitä pelailin, ja siitä on kauan, en edes jaksanut kiinnittää (enkä kyllä oikeastaan osannutkaan vielä =) ) kiinnittää varsinaisesti mitään huomiota mitä se mies selitti.

Se että Ragnarokin ottaa nykyään Esperinä, on enemmänkin tottumus kysymys. Aikoinaan kun sitä superilla pelailtiin, niin puhuttiin että FFVI:ssä on piilotetut loppukuvat. Yksi niistä kohdista oli että Ragnarok esperi piti olla. Sitä sitten yritettiin päästä epätoivosesti näkemään, kun ei Superi suostunut loppukivia näyttäämään loppuun asti. :P

Roskapussi
22.7.2004, 18:03:07
Miekan minä otin. Se on siinä vaiheessa pitkään paras mahdollinen miekka ja senhän voi Coloseumilla vaihtaa vielä parempaan.
Itse kun en pelissä juurikaan mitään taikoja jaksanut käyttää, niin Ultimaa en tarvinnut. Voimallakin pärjää... ^^
Jos/kun pelaan peliä seuraavan kerran läpi, niin otan varmaan vaihtelun vuoksi kuitenkin esperin.

Riku
4.8.2004, 23:55:27
ragnarok on hyvin pitkään, varsinkin colosseum reissun jälkeen (=Illumina) paras miekka, joka pistää randomilla pearl:ia. atma-weaponhan on parhaimmillaan vasta sitten kun hahmojen hp on korkea.
ultiman saa myös muualta, mutta... en tule henkisesti itseni kanssa toimeen jos joku esper-rukka ei pääse toteuttamaan itseään.

Menee kyllä off-topiciksi, mutta Atma Weaponia kannattaa käyttää sen yhden aseen kanssa, jonka nimeä en muista. Se on kuin Atma Weapon, mutta se on tehokkaimillaan kun hahmon HP on alhaisimmillaan. Eli hahmo iskee paljon ja saman verran HPeestä riippumatta.

//Ainiin, Ultiman pystyy oppimaan vaikka valitsisikin miekan Esperin sijaan. Hanki Paladin Shield rikkomalla Cursed Shieldin kirous, eli pitämällä sitä hahmon kädessä noin 255:n taistelun ajan. Paladin Shieldistä saa myös opittua Ultiman, ja tämä kilpi on ehdottomasti pelin paras.

Juripa
5.8.2004, 10:33:39
Minä kun olen kauhea Summon/Esper fani niin kyllähän se Esperi piti ottaa. Enpäs ole kuin kaksi kertaa VI:n vetänyt läpi, mutta häpeäkseni sanon etten toisella kerralla ottanut kumpaakaan. Se oli vain sellainen pikanen peli :D

Ja sellaisen käsityksen sain Ragnarock- Esperistä että se oli kyllä todella huono, eihän se tee mitään, ei ainakaan minulla. En nykypäivänäkään ymmärrä sen vaikutusta. Nyt uudella läpipeluukerralla otan varmaankin miekan :)

memo
5.8.2004, 12:34:24
Ja sellaisen käsityksen sain Ragnarock- Esperistä että se oli kyllä todella huono, eihän se tee mitään, ei ainakaan minulla. En nykypäivänäkään ymmärrä sen vaikutusta. Nyt uudella läpipeluukerralla otan varmaankin miekan :)
Ragnarokin vaikutus esperinä on sellainen, että se muuttaa vastustajat itemeiksi. Aivan kuten FF VII:n Morph-materia.

Itse olen aina ottanut esperin, mutta seuraavalla kerralla otan kyllä miekan. En ole koskaan jaksanut sitä Cursed Shieldin kirousta poistaa, niin Ragnarok on sitten ollut ainoa keino hankkia Ultima.

edit://
Menee kyllä off-topiciksi, mutta Atma Weaponia kannattaa käyttää sen yhden aseen kanssa, jonka nimeä en muista. Se on kuin Atma Weapon, mutta se on tehokkaimillaan kun hahmon HP on alhaisimmillaan. Eli hahmo iskee paljon ja saman verran HPeestä riippumatta.
Tuo ase on nimeltään Valiant Knife. Taisi muuten olla, että ainoastaan Locke pystyy sitä käyttämään. En kuitenkaan ole ollenkaan varma.

yksisiipi
10.8.2004, 7:58:37
Sen kerran kun pelasin, menin valitsemaan esperin, mutta tajusin sen jälkeen, että ultiman saa muualtakin, miekkaa ei. Yritin sitä esperiä käyttää, tehtaillakseni vihollisten selkänahasta itemeitä, mutta harvemmin onnistuin. Ei ollut kivaa, seuraavan kerran otan sen miekan kyllä.

Critis
11.8.2004, 11:11:34
Mitä nyt viime peli kerrasta muistan niin kyllä sitä Esper tuli otettua. Varmaankin sen takia kun siitä oppii Ultiman ja sen kanssa voi muuttaa viholliset esineiksi.

Ryu-chan
11.8.2004, 13:22:16
Totta tosiaan otan joka kerta miekan. Esper on täysin turha kapistus, sillä vaikkakin metamorphilla saa hyviäkin esinetä (tosin harvoin) niin ne saa kyllä muillakin tavoilla. Sitten ne harvat (vain yksi muistaakseni) kerrat jolloin jotakin saa vain esperiä käyttämällä, niin ei siinä sitten muuta kuin vain heitellään magicitejä (peukut pystyyn) ja heti kun tulee Ragnarok esper, sitten Gogolla mimicoidaan koko homma kunnes se toimii.

Vaikkakin on aina mahdollista käytellä scimitareita sun muita Atma Weaponeja, niin ne eivät ole kuitenkaan ihan niin tehokkaita (Atma tosin on sitten kun hahmot ovat buustattu täyteen) kuin Illumina. Sitten tietysti täytyy muistaa ettei ole aina pakko genji glovettaa Illuminaa. Voi tehdä vaikka Illumina/Paladin Shield yhdistelmän. =3

Muutenkin niitä Genji Glovejahan on vaikka kaikille hahmoille annettavaksi (jos on ymmärtänyt pölliä niitä Floating Continentilla ^^) ja näin ollen voi antaa yhdelle hahmolle vaikkapa Illumina/Atma Weapon yhdistelmän ja jollekkin toiselle jotain muita huippu aseita...

Mutta sitten voimme kysyä miksi ihmeessä käyttää aseita kun on vanish/doom ja muut tappotaktiikat... ^^ (No siis yleisemmin ottaen jos vanish/doom ei toimi, eli bossi herää henkiin taas, silloin vain käytetään jotain lifeä tai revifityä.)

Tässä meni hiukan offtopiciin mutta asia tuli selväksi: Esper on turha... (Ja ette te hölmöt saa kaikkia espereitä vaikka miten yrittäisitte... Odin/Raiden nimittäin ^^)

Juste
21.9.2004, 11:09:37
Minä otan aina miekan, koska sen saa vaihdettua arenalla Illuminaksi ja esper on aivan turha. Ne esineet mitä saa esperillä, saa muutenkin ja Ragnarok-esperillä kun ei saa opeteltua kuin yhden taian ja se oli muistaaksni ultima ja sen voi opetella myös paladin shieldeistä. Eli mitä hyötyä on Ragnarok-esperistä? Vastaus: Ei mitään.

Velvety
4.10.2004, 17:09:45
Muitaakseni valitsin miekan Esperin sijaan. En osaa ajatella Ragnarokia Esperinä, sillä minusta se sopii paremmin miekan nimeksi, joten siksi valitsin mieluummin miekan kuin Esperin, vaikka tiedän, että siitä oppisi vaikka mitä, jos sen olisin valinnut. Noh, ehkä ensi kerralla valitsen Esperin. ^^

Cele
12.10.2004, 22:48:35
Tähänkin pitää nyt vastata, kun pääsin tuon valintakohdan yli. Itse otin Ragnarok miekan. Ensinnäkin, Ragnarok miekan voi muuttaa Colosseumilla Illuminaksi, ja täten saat erittäin hyvän miekan. (Gauntletin kanassa max. 16000 damagea) Myös Raganarok esperinä on naurettava ajatus, koska olen tottunut näkemään Ragnarokin aina jonkin sortin miekkana, en missään muussa "muodossa".

Jotkut sanovat, että ottavat Ragnarok-esperin sen takia, että siitä voi kehittää Ultima-taian. Itse tyydyn saamaan Ultima taian siten, että haen samalla Narshesta sen Cursed Shieldin ja kehitän siitä sen pelin parhaimman(?) suojuksen, ja siitähän saa Ultima-taian.

Tuossa riittävät perustelut siihen, miksi Ragnarok miekan valitsin. =)

Qualin
19.10.2004, 13:32:52
Otan aina ja kaikkialla tappaja-aseen jos vain voin valita. En voi kuvitella mitään hienompaa kuin Sabin jolla on relic'nä Offering ja Genji glove taikka Edgar genji glovella ja aseena Ragnarog ja Atma weapon tai jokin muu tappo masiina. Edgar voi siis hyökätä kolmekin kertaa, Ragna kun pamauttaa toisinaan Flaren, ja tekee joka kerta suuren suuret damaget.

Oli muuten uutta että Ragnarokin voi vaihtaa arenalla paremmaksi miekaksi. Kiitos vinkistä!