View Full Version : Kameo: Elements Of Power
Von Wiensburgh
19.7.2004, 17:23:02
Rare on julkaisemassa hienon uuden seikkailupelin X-Boxille.
Peli näyttää kieltämättä kerrassaan mainiolta, ja jos Rare tekee sen, minkä se parhaiten osaa, niin pelistä tulee varmasti todella vakuuttava tapaus.
Minulla ainakin herahtaa vesi kielelle, kun näitä kuvia katselee. Juuri kunnon seikkailupeliä olenkin juuri nyt vailla. Kerron pelistä enemän, kunhan vain otan asiasta selvää.
Pelin pitäisi ilmestyä tammikuussa 2005.
Täällä (http://screenshots.teamxbox.com/gallery/481/Kameo-Elements-of-Power/p1) on paljon kuvia pelistä.
Traileri (http://www.worthplaying.com/article.php?sid=13069) löytyy täältä
Johnny B.
19.7.2004, 19:15:02
Saas nähdä onnistuuko Rare vieläkään tekemään kunnon seikkailupeliä. Vaikka hienoltahan tuo näyttää, muttei toikan silti anna tarpeeki syytä hankkia koko vehjettä.
Star Fox Adventures oli ainakin Raren viimeiseiksi suurpeliksi Nintondolle pettymys. Olihan se ihan kohtuu wannabe-Zelda, mutta aika yksipuolista, lineaarista ja suoraviivaista seikkailemista.
Rare ei ainakaan oman käsitykseni mukaan ole onnistunut Xboxille tekemissään peleissä kovin hyvin? Olisko tässä sitten jo jotain mitä Rarelta on lupa odottaa.
Muutama laatupeli lisää ja hinnat ihimilliseksi, niin voisi Boxia harkita vakavasti.
edittiä: ostohaluja lievittää myös lähes jokaisen pelin kääntyminen PC:lle, onko tässä taas yksi niistä lisää?
Ihan niin kuin konsolia haluttaisiin väkisin tehdä huonommim myyväksi.
Von Wiensburgh
13.12.2005, 9:25:03
Ikuisuusprojekti on sitten valmis, ja vihdoinkin Rare on alkanut saamaan pelejä ulos hieman paremmin ja MS:n odottamalla tasolla.
Kameo on minusta onnistuneen oloinen peli. Tosin ostin sen eilen, joten vielä ei paljon pysty kertomaan, mutta ainakin sen voi kertoa, että seikkailu tuntuu mukavalta, kontrollit tuntuvat toimivan jne. Grafiikka on todella kaunista katsottavaa.
Edittaan tähän tarkemman näkökannan peliin lähipäivinä, kunhan vain olen ehtinyt paremmin siihen tutustumaan.
//:
Eli nyt sitten olen pelannut sen verran, että osaan kertoa paremmin.
Peli on varsin onnistunut tekele kaiken kaikkiaan. Ainoat soraäänet, mitä olen tähän asti kuullut, on se, että peli on kuulemma harmillisen lyhyt, mutta muuten kaikki on kohdallaan.
Grafiikka on aivan loistavaa katseltavaa. Ainoastaan kaukana olevat rekvisiitta maisemat ovat minusta hieman karuja. Muuten koko peli on yhtä silmäkarkkia. Aivan loistavaa jälkeä Rarelta jälleen kerran.
Äänipuoli samoin on loistava. Eeppiset musiikit, örvelöiden mielenkiintoinen ärjyminen ja muut äänet ympäristössä ovat todella laadukkaita ja minusta tarpeeksi monipuoliset.
Pelattavuus sitten taas on minusta hyvin tehty. Hahmo pysyy tarkasti käsissä eikä montaakaan kertaa ole tullut harhaan mentyä ohjausvirheen takia. Tässä ainoan ongelman aiheuttaa joskus hieman heittelehtivä ja omapäinen kamera, mutta suurimman osan ajasta kamera on ihan kiltisti.
Pelissä on Co-op moninpeli jaetulla ruudulla, mutta kuulemma on tulossa myöskin Live-versio paripeliin, joten sitä odotellessa.
Juoni on pelissä ihan mielenkiintoinen, vaikkakin aika peruskauraa, mutta ihan jees. Pahikset jyllää ja hyviksen pitää pelastaa maailma vihuilta.
Peli saa minulta arvosanaksi 9, vaikka en vielä ole läpi pelannut. Suosittelen peliä kaikille, jotka pitävät laadukaasta tasoloikasta.
Juripa
15.12.2007, 17:47:07
Kameo on uusin pelini ja oikeastaan minun piti hankkia se heti ensimmäiseksi ja kone on ollut minulla jo vuoden. Nyt vasta hankin ja harmittaa että hankkimisessa kesti näinkin kauan. Heti sen alun linnaskenarion jälkeen ihastuin peliin täysin!
En tiedä mikä pelistä tekee niin hyvän. Onko se sen satumaisuus, vai sen monipuolisuus. Nykyään pelit ovat aivan liian helppoja, eikä jumiin voi jäädä. Kameossa huomasin heti että tässä joutuu pähkäillä vähän miten pääsee paikasta toiseen ja kuinka joku vastus voitetaan. Minä olen aina ollut sitä mieltä että Oblivion on graafisesti upein koskaan näkemäni peli, ainakin Kameeon asti. Kehtaan väittää että Kameo saattaisi voittaa ainakin grafiikoissa. On se sen verran elävää ja hienoa. Oli ällistyttävää mennä yhden peikkoarmeija läpi hevosella kun ruudulla pomppi ties miten monta obejtkia, mutta peli ei nykinyt yhtään! Peli on varmasti kaunein näkemäni peli. Ja on ällistyttävää vaikka kyseessä on ensimmäisiä Xbox 360:n pelejä, ei se siltä vaikuta koska 360:llä ollaa nähty graafisesti paljon kehnompiakin pelejä.
Musiikkipuoli on jotain niin uskomatonta kuin vai voi olla. Pelistä löytyy niin hienoja eeppisiä musiikkeja kuin kommandomaisia jumputusmusiikkia. Audiopuoli on muutenkin toimivaa.
Kaikki ilkeiden peikkojen huudahdukset (http://uk.youtube.com/watch?v=k2B28ADvecM) ja ääninäyttelyt tuovat pelkästään plussaa.
Nämä erillaiset elementtimuodot tuovat pelkästään kuin plussaa! Ne ovat hauskoja, söpöjä, ja ne saivat jopa minutkin nauramaan. Varsinkin se nyrkkeilijäkasvi kun se kehittyi seuraavalle tasolle. Ja se jääkarju-Chilla joka heittää viholliset omiin jääpuikkoihin ja sen voi ampua. Näitä muotoja on vielä paljon lisää! Odotan innolla että saan sen punaisen lohikäärmeen, se vasta kivalta näytti! Jos jotain nipotettavaa pitäisi löytää, ehkä kontrolleihin olisi voinut panostaa enemmän. Esimerkiksi Chillalla pelaaminen on hankalaa koska se kääntyy huonosti.
Pelistä on vaikeaa olla pitämättä. Varsinkin jos on tälläinen seikkailupelifriikki kuten minä. On peikkoja, keijuja ja muuttuvia örkkejä ja ötököitä. Peliä on väitetty lyhyeksi vaikka pelattavaa riittää. En edes tahdo päästä tätä koskaan läpi koska niin hieno tämä on. Maksoin pelistä jotain 16 euroa, käytettynä ja voisin sanoa että kyllä tästä olisi voinut enemmänkin pulittaa. Ihan paras peli, varmaan vuoden yllättäjä ainakin minulle vaikka pelihän on Xbox 360:n ensimmäisiä :D
Tässä (http://uk.youtube.com/watch?v=Yk4vp7_--m8&NR=1) videossa voi nähdä kuinka hieno peli Kameo on, ja kuinka upeaa musiikkia pelistä löytyy. Aivan varmasti minun lempparipelini tällä hetkellä!