View Full Version : Yleistä keskustelua GameCubesta
Johnny B.
26.7.2004, 14:47:42
Toi "omistatko Cuben" -topikki on kasvanut jo aikamoiseksi spämmijärkäleeksi, ja tämän topikin tarkoitus olisi laajentaa keskustelun aihetta. Uusi topikki on ihan paikallaan, ylempänä mainittu kun on jo menetetty tapaus, ja se rajaa aiheen liian suppeaksi.
Yritetään siis välttää turhia topikkeja joka aiheesta ja yritetään pitää ei-pelikohtaiset Cube-aiheet täällä. Tarkoittaen ettei täällä ole tarkoitus keskustella yksittäisistä peleistä, vaan pelitarjonnasta, lisälaitteista ja Cuben tulevaisuudesta.
Tänne ei ole myöskään pakko ilmottaa että satut omistamaan Cuben, vaan postaukseen voisi myös sisällyttää asiaa tai mielipidettä. Muistakaa se kun postaatte.
Lisätäänpä vielä tärkeä yksi tärkeä asia, eli PAL-julkaisulista (http://www.cube-europe.com/releases.php?land=eu).
Omalla kohdallani mielienkiintoisimmiksi nimiksi nousevat Star Fox 2 ja Metroid Prime 2: Echoes. Uutta Zeldaa ja Mariota ei tuolla listalla näkynyt, mutta yleisesti uskotaan kummankin ilmestyvän '2005. Ei kumminkaan peräjälkeen, van toinen alku- ja toinen loppuvuodesta, mikä varmasti pitääkin paikkansa
Itse omistan Gamecuben. Ostin sen hiljattain pääasiassa Resident Evilien vuoksi, mutta pettymykseksi huomasin että ainoastaan Residen Evil 1 ja 0 olivat ainoat kannattavat Resarit, jotka ostaa. Sillä muut käännökset olivat miltei TÄYSIN identtisiä Playstation-versioiden kanssa. Resident Evil 1 Remaken grafiikan perusteella Gamecube on aika hyvä konsoli. Aluksi minäkin pidin sitä aika lapsellisena kapistuksena silloisten pelien perusteella. Nykyään Pelikuutiolla on aikuisempaakin makuun pelejeä, True Crimes, Resident Evilit jne. Hyvä konsoli Playstation 2:sen ohella.
Johnny B.
26.7.2004, 23:57:45
Itse omistan Gamecuben. Ostin sen hiljattain pääasiassa Resident Evilien vuoksi, mutta pettymykseksi huomasin että ainoastaan Residen Evil 1 ja 0 olivat ainoat kannattavat Resarit, jotka ostaa. Sillä muut käännökset olivat miltei TÄYSIN identtisiä Playstation-versioiden kanssa. Resident Evil 1 Remaken grafiikan perusteella Gamecube on aika hyvä konsoli. Aluksi minäkin pidin sitä aika lapsellisena kapistuksena silloisten pelien perusteella. Nykyään Pelikuutiolla on aikuisempaakin makuun pelejeä, True Crimes, Resident Evilit jne. Hyvä konsoli Playstation 2:sen ohella.
Pelitarjonta on tosiaankin monipuolistunut sitten N64-aikojen, ja esim. uudet RES-pelit tulevat pelkästään Cubelle, mikä sinällänsä jo nostaa konsolin myyntiä rajusti. Ne viimeisetkin perusteettomat "lasten konsoli" -dissaukset ovat hävinneet muutamien onnistuneiden tuotosten ja lisenssien myötä (etc. RES-yksinoikeus, Eternal Darkness, Metroid Prime....). Aika sitten näyttää hyppääkö Square takaisin Nintendon kelkkaan, josta se lähti ainoastaan N64:n kasettipohjaisuuden takia. Mahdoton ajatus tämä ei tosiaankan ole, ja FFXII:n jälkeen kaikki on auki.
Cube pesee hardware -vertailuissa PS2:n mennen tullen, ja erot Xboxin kanssa ovat todella marginaalisia. Joistain asioista Cube suoriutuu jopa Xboxia paremmin; äkkiseltään tulee mieleen latausajat. Myöskin graafiset ominaisuudet ovat siinä Xboxin tasolle, ja ainoastaan äänipuolella Xbox on selvästi Cubea parempi vehje.
Muistikorttti tosin aiheuttaa yhä narinaa ja aivan syystäkin, vaikka sitä 59 paikkaista muistikorttia ei taida olla edes myynnissä enää. Vielä ei ole oma 251-muistikortti täyteen tullut, mutta jo pelkästään kolmen pelin tallentukset tuntuvat täyttävän sen puolilleen. Korkeintaan 1-2 peliä enää mahtuu, ja sen jälkeen onkin sitten muistikortin hankinta edessä. Häviää kilpailijoilleen rajusti, ja on selvästi suurin puute mitä Cubesta löytyy.
Ohjain ei itteeni miellytä, vaikka muut pelaajat tuntuvatkin tykkäävän. Hyvä puoli on ehdottomasti N64:n tattiongelmista eroon pääseminen, enää ei analoginen tikku ajan myötö löysty tai katkea. Muutoin ohjain on mielestäni taaksepäin menoa, eikä yllä N64-ohjaimen tasolle. Ristiohjain suoraan sanottuna huono vitsi, mutta onneksi sitä ei nykypäivänä tarvitakkaan. Napitkin on sijoteltu jotenkin tyhmästi; Ohjaimesta olisi saanut tehdä isomman jotta R- ja L-nappien viereen ei olisi tarvinnut sijotella muita nappeja, vaan ne olisi voinut laittaa ohjaimen päälle. Nyt ne ovat epäsymmetrisessä järjestyksessä, ja esim. Zeldassa ei aina tahdo muista mistä mitäkin tapahtuu. C-tikku on ihan hyvä lisä joihinkin peleihin, mutta mitä varten Zelda:WW ohjaussysteemiä ei uusittu enempää, sillä se pohjauhtuu N64-Zeldoilla optimaaliselle ohjaussysteemille. Pienellä ohjeimen hienosäädöllä tämäkin asia oltaisiin saatu korjattua, vaikka ei se nyt mikään varsinainen ongelma silti ole.
Kokonaisuutena mielestäni paras konsoli markkinoilla, lyhyimmät latausajat ja omasta mielestäni paras pelitarjonta. Ja tulevaisuudessa mitkään pelit eivät syrjäytä Mariota tai Zeldaa odotuslistan kärjessä.
Ohoh, tulipas pitkä ja tylsä. Syytä lopettaa se tähän.
Joo todellakin, itteäni alkuun ihmetytti alkuun noin vähän nappuloita, siinähän on suunilleen saman verran ku snes ohjaimessa, mutta loppujen lopuksi niitä on tarpeeksi, ja ohjain on ihanteellisen kokoinen, sillä minä aina xbox ohjaimessa naputin väärä nappia huonon sijoittelun takia kun kiireessä pelaili.
Mut joo RE 4 on jo niin herkun näkönen et HUH HUH! Jos sen tuleminen ei saa myyntiä kasvaa niin en kyl tiiä mikä saa.
RPG tarjonta on kyl vähän vaisu mutta nytten tuo Tales of Symphony (http://cube.ign.com/objects/481/481670.html?fromint=1) kun on tulossa niin se ainakin arvosteluiden perusteella on erinomainen ja paras RPG täl hetkellä konsolille
Ja tosiaankin SquareEnix minusta tuntuu alkaa tekemään GC enemmin myös pelejä, aikoinaan Enix väänti muutaman tosi hyvän RPG:n kuten Terranigman toille, ja Ogre Tactics yms. jotka saisivat tehdä modernimman paluun GC. Toivottovasti Koei alkaa myös GC tekee pelejä niin pääsisin nauttimaan niiden Dynasty ym. saagoista
Edit: Joo no tosta muistikortista en kyl ite osaaa sanoa kaveril o vissii 5 vai 4 peliä ja eikä 251 oo ees viel puolilkaan...
Johnny B.
17.8.2004, 0:38:41
RPG tarjonta on kyl vähän vaisu mutta nytten tuo Tales of Symphony (http://cube.ign.com/objects/481/481670.html?fromint=1) kun on tulossa niin se ainakin arvosteluiden perusteella on erinomainen ja paras RPG täl hetkellä konsolille
Eiköhän Skies of Arcadia Legends voida laskea näihin. Tosin Dreamcastin Remake, eli vanhentuneet grafiikat ja tuskin on äänillekkään mitään surround-tukea. Kiven alla tämä vaan tuntuu olevan, hyvä kun edes löytyy suomesta.
Tales of Symphony taidetaan julkaista syyskuussa Euroopassa? Ihan mielenkiintoiseltätekeleeltä vaikuttaa, vaikka cell-shading(?) on aina miinusta mun makuun.
Edit: Joo no tosta muistikortista en kyl ite osaaa sanoa kaveril o vissii 5 vai 4 peliä ja eikä 251 oo ees viel puolilkaan...
Riippuu paljon peleistä, jokkut vievät kuulemma kokonaisen 59-mauistikortin. Eihän tämä tilanpuute enää niin paha 251-kortissa ole, mutta selvä häviäjä kilpailijoihinsa verrattaessa.
Eliroaero
28.8.2004, 1:45:33
Cube löytyy viiden ohjaimen kera 3 Nintendon, violetti, kaksi mustaa, Thrustmaster ja Nyko starpad. Ainoa konsoli tällä hetkellä ja sille 48 peliä.
Toinen mustista toimii USB adapterilla PC padina emuihin ym. peleihin joita on paras pelätä padilla.
Muistikortteja löytyy viisi. Kaksi Memory Card 59:a, Thrustmaster 59, Joytech 103 epäluotettava kortti, ja pääasiassa käytössä oleva uusin Memory Card 1019
Omastakin mielestä Cubelle löytyy määrä/laatusuhteessa enemmän hyviä pelejä kuin muille konsoleille kärkipäässä totta kai ainoastaan Cubelle tehdyt pelit sillä käännöksien laatu saattaa vaihdella.
Tulevia julkaisuja mitä odotellaan kieli pitkällä on Star Fox Assault, uusi Zelda ja Mario jahka ne ilmaantuvat. Pitänee lisätä listaan myös Mortal Kombat Deception.
The Pagan Winter
29.8.2004, 21:11:16
Ja onhan cubelle tulossa Baton Kaitos,joka täydentää hienosti cuben RPG
kokoelmaa.
http://www.the-magicbox.com/game072203i.htm ...ja hyvältä näyttää.
WonderAndy
31.8.2004, 9:02:14
Multakin löytyy Cube ja jo muutama pelikin on (Wind Waker, Zelda: Collector's edition ja Super Smash Bros. Melee.) Ihan hyviä pelejä kaikki. GameCuben RPG tarjonta on tosiaan hieman heikko ja pelitarjonta muutenkin vähempi kuin muilla koneilla. Itseolen siltä mieltä, että Square-Enixin pitäisi julkaista FFVII-IX myös Cubelle, mieluiten jonkinlaisena remakena. Ja tietysti myös Game Boylle kokoelma Fantasyista.
ascalon
6.9.2004, 19:51:09
Kuutio löytyy kyllä kotoa ja pyöreästi kymmenen peliä. Ciimeisimpinä uusin Harvest Moon. Paras kotoa löytyvä peli on varmaanki Twin Snakes.
Ja itse asiassa se RPG-tarjonta on paratumassa loppuvuodesta, kun kauppihin tulee loppusyksystä uusi Paper Mario, sekä 80-tuntiseksi eeposeksi hypetetty Tales of Symphonia. Molemmat on kyllä aivan pakko hankkia.
Hankin GameCuben tuossa päälle kuukausi sitten ja voinen kyllä sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt. GameCube on todellakin paljon parempi kuin ennen oletin, vaikka omistan vasta 2 peliä enkä toista edes pelaa. (Se tuli itse konsoli kylkiäisenä) Se peli jota pelaan on Final Fantasy Chrystal Chornicles, jota en ollut ennen edes kuvitellutkaan haluavani. Kuitenkin hankin sen kun halvalla oli, ja olen tyytyväinen ostokseeni.
Lisäksi minusta GameCuben pelitarjonta on melko hyvä. Tälläkin hetkellä on monta eri peliä harkinnassa ostoon, mutta en ole vielä päättänyt. Ja tulevaisuudessakkin näyttää tulevan Kuutiolle melko hyviä pelejä, jopa pari pakko hankintaa.
Sabotööri
25.9.2004, 20:35:59
Kuten arvata saattoi, Nintendo jatkoi diivailu-linjaansa eikä osallistunut Tokyo Game Show'hun. Yhtiö ei myöskään pidä Space Worldia tänä vuonna, mutta aikoo silti mölistä uusista peleistään World Touch DS tourilla. Kiertue on siis tulossa, joka sijoittuu välille 3. - 28. lokakuuta, ja nimestä päätellen käsittelee pääasiassa DS:ää. Muistakin peleistä on toki tietoa tulossa, joten ei tarvitse turhan takia huolestua.
Siitä minulla ei ole mitään tietoa, missä päin Nintendo sitten kiertelee, mutta eiköhän Eurooppa ole se vähäpätöisin alue, jos sitä on ohjelmassa ollenkaan. Kuukauden päivät joudumme siis vielä odottelemaan.
Kaikkiaan Nintendon on tarkoitus esitellä 80 peliä, sekä uusia että vanhoja pelejä on mukana. Uuden Marion aika tuskin on vielä, sillä se on kuulemma Miyamoton pelilistan häntäpäässä (ja jäädytettynä) tällä hetkellä. Uudesta Zeldasta todennäköisesti kuulemma lisää, mutta sitä onkin vaikea sanoa mitä uutta me siitä kuulemma, jos kuulemme mitään. Julkaisupäivä, ehkä?
Se on sitten tälläistä kun on ollaan olevinansa niin suurta firmaa, että pitää saada omat yksityiset tilaisuutensa. Taitaa olla yhtiöllä aika suuri ego Japanissa, sillä tämä TGS ei todellakaan ole mikään kylätapahtuma. Aikamoista pelleilyä, jos suoraa sanotaan.
//Yritän löytää tänne Cube-pelien listan joita Nintendo on aikeissa esitellä. Tähän hätään en sellaista kuitenkan löytänyt, ja täytyy vain toivoa, että sellainen tullaan julkistamaan.
Ja nähtävästi innostuin vähän liikaa. Tuo tilaisuus keskittyy pelkästään Japaniin, mutta eiköhän sinne eksy väkeä myös USAsta ja Euroopasta. Ainakin näin luulisi, sillä se taitaa olla ainoa tapahtuma missä Nintendo on mukana ennen ensi vuoden E3-messuja.
E// Ja kelataanpa vielä World Touch DS Touria kuukaudella eteenpäin, eli siis 3. - 28.11 -04 (marraskuu). Prkl, joutuu sittenkin odotteleen lähes pari kuukautta.
Tälläi Gamespot:
TOKYO--Nintendo announced today that it will launch a nationwide Japanese tour, Nintendo World Touch! DS, to promote its upcoming dual-screen handheld. Starting on November 3, Nintendo will tour through five major cities to let gamers get their hands on the Nintendo DS, which is expected to be released within the year in both the US and Japan.
The World Touch tour will be the first time that the Japanese public will get the chance to play the Nintendo DS. In addition, visitors will get their hands on upcoming games for the Game Boy Advance and GameCube. In total, a whopping 80 games will be on exhibit during the tour.
Nintendo World Touch! DS will tour across Japan from the west to the east, starting in Nagoya prefecture on November 3, then moving on to Osaka on November 7, Tokyo on November 13 and 14, Sapporo on November 23, and finally Fukuoka on November 28. The show will run from 9am to 4pm each day, and admission is free.
By Hirohiko Niizumi -- GameSpot
WWWWolf
26.9.2004, 19:48:49
Itellä on ollut Cube vuodenvaihteesta asti, pelejä löytyy seitsemän (tai kahdeksan jos Wind Wakerin bonuslevy lasketaan). Läpi olen vääntänyt jo kolme (Star Fox Adventures, Twin Snakes ja Wind Waker).
GC on muuttumassa suosikkikoneekseni siitä syystä että sille tulee (siis eksklusiivijulkaisuina) todella outoja ja omaperäisiä pelejä, ja ne pelit mitkä eivät ole outoja tai omaperäisiä ovat ainakin vähintään hiton hauskoja. Ja se pädi on taivaallinen. (Microsoftin PC-pädien jälkeen mikä hyvänsä tuntuu taivaalliselta. No jaa...)
Viimeisin suuri odotus oli Animal Crossing, jonka ryntäsin hankkimaan hetkohta ilmestymisaamuna, ja iltapäivällä olin todennut sen hiton tylsäksi ja, koska en aina ihan heti luovuta, seuraavana päivänä olin todennut sen Mahtavan Loistavaksi ja Addiktoivaksi Ajanvietteeksi. :) Tällä hetkellä itse odotan eniten Star Fox 2:ta ja sitä uutta Zeldaa. (Tosin kumpikaan ei taida ehtiä jouluksi joten ajattelin ainakin sen Crystal Chroniclesin hankkia.)
Ja näköjään tuolla PAL-listalla on ensi vuoden puolella Donkey Kong Jungle Beat ja Odama. Odama kuulosti niin sairaalta mutta samalla nerokkaalta idealta että se on pakko hankkia. Sotapeli-flipperi-yhdistelmä jota huhun mukaan voi vielä ohjata bongorummuilla. Tuo on niin kahjo idea että sen on pakko olla hyvä. :)
Nyt kun vielä Square tekisi twinsnakesit FF7:lle niin saataisiin nämä muinaiset kolossaaliset vihamielisyydet lakaistua lopullisesti maton alle...
Sabotööri
14.10.2004, 22:05:50
Uudet Nintendon tuotteet ovat saapumassa Eurooppaan sopivasti ennen joulua, ja yhtä sopivasti huhut GameCuben uudelleenjulkaisusta ovat nousseet esille eri messulaudoilla ja muilla keskustelukanavilla. Nintendo on nyt siinä tilanteessa, että Xbox on myös ajanut myynnissä selvästi Cuben edelle ja Nintendo on pakko tehdä jotakin millä saadaan kurssi kääntymään.
Hulluimmissa huhuissa puhutaan jopa neljän pelin bundleista, joihin kuuluisi Pokemon Colosseum ja kolme muuta peliä (joista ei ole tietoa). Nintendo ei ole tehnyt Cubella voittoa pitkiin aikoihin ja pilkkahinnasta huolimatta se menettää markkinaosuttaan yhä enemmän ja enemmän vastustajilleen. Ei kai tuo nyt mitenkään mahdoton ajatus ole, kun ottaa huomioon Cuben nykytilan, joka ei varmasti Nintendoa tyydytä. Ainoastaan käsikonsoleiden ylivalta ja Pokemon (=brändi) pitää Nintendon edelleen selvästi voiton puolella.
Eiköhän sieltä joka tapauksessa uusia bundleja ole tulossa, ainakin Paper Mario 2:n, MP: Echoesin ja Donkey Kongan luulisi saavan omat Bundlensa. Ehkä jopa TOS, jos vaan myy tarpeeksi hyvin.
Dentrian
29.10.2004, 10:54:46
Kyllä löytyy, se on löytynyt minulta jo vuodesta 2002 (itseasiassa tarkka päivämäärä on 15.06.2002). Pelejä minulla OLISI noin 25, jos en vaihtelisi niitä pois silloin tällöin. Nyt niitä on kymmenen. Konsoli on minun mieleeni täysin tasoissa kaikkien muidenkin nykypäivän konsolien kanssa (minun on todella vaikea nostaa mitään konsolia toista paremmaksi), mutta toisaalta Nintendon omat pelit tuovat pientä ekstraa. Mielestäni kuitenkin jokaisella konsolilla on omat hyvät puolensa, joten niitä on turha pistää järjestykseen. Enkä tosiaan siis edes osaisi. Omistan itse Xboxin ja GC:n. Tällä hetkellä pelaan enemmän Xboxia, uutuudenviehätyksen sekä tällä hetkellä parempien pelien takia. Mutta seuraava Zelda, sekä Paper Mario varmaankin kääntävät vaakakupin taas GC:n puolelle. Joka tapauksessa todella hyvä konsoli, missä on todella hyviä pelejä. Nintendo voisi kylläkin pitää paremmin kiinni yksinoikeuksistaan...
Weirdo
4.11.2004, 21:20:49
Jos vaan kiinnostaa, täällä (http://nintendo.co.jp/n10/nwt/gcsoft/index.html) voi katsella jonkinlaista yhteenvetoa Cuben tulevista peleistä (Nintendon Cube-peleistä pääasiassa). Sivut on tosin Japanin kieliset ja linkit aukeaa vain nettiselaimessa (minulla ne tosin toimi oikein mallikkaasti). Kolme ylintä linkkiä on videoita, loput Japanin kielisiä artikkeleita, joissa näyttäisi olevan kuviakin seassa. Ei kestä ladata kauaa ja kun nuo kerrat on ladannut, niitä ei näköjään tavitse ladata uudestaan, riittää kun klikkaa linkiä.
Ainakin Star Fox Assaultin grafiikka näytti oikein hyvältä keskimmäisen videon alussa (13.3 MB) ja siinä oli myös sellaista materaalia mitä trailereissä ei ole nähty. Olihan tuolla myös videopätkiä mm. MP: Echoessista, uudesta Mario tenniksestä, Fire Emblemin Cube versiosta jne. En sitten tiedä ilmestyykä noista kaikki Japanin ulkopuolella, mutta jonkinverran tuolla on sellaista materiaalia mitä ei ole ennen nähty. Uudesta zeldasta ei tosin mitään lisäsälää tuolla ole, joten sen toivossa noita ei kannata katsella.
Prometheus
6.1.2005, 18:40:28
Parempi nostaa tämä ketju kuin tuo toinen. Kerrotaanpa se nyt täälläkin, kun on jo ainakin kahdessa paikassa mainittu. Tämän jälkeen voin olla asian osalta hiljaa. Eli minäkin ostin lopultakin itselleni Gamecuben. Pitkän harkinnan jälkeen päätin viimein tämän konsolin itselleni hankkia. Alun perin aioin ostaa gc:n etupäässä sille ilmestyvän Final Fantasyn vuoksi, mutta sittemmin mielenkiintoisia pelejä olen löytänyt muitakin.
Anttilasta ostamani kone oli Zelda Collector's Edition Bundle, johon koneen lisäksi sisältyi Nessin Zeldat, N64:n Ocarina of Time ja Majora's Mask sekä Wind Wakerin demo. Oli viimeinen kappale, roikkunut jo pitkään hyllyllä. En ehkä olisi koko konsolia vielä ostanut, jos tätä pakettia ei olisi ollut. Zelda kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin ne muut bundlet, vaikken olekaan Zeldaa aikaisemmin NES:n kokeiluja lukuunottamatta pelannut. Ja erittäin hyviä pelejä ovatkin. Innostuin jo OoT:stä ja WW:sta. Ostin myös 29 euroa maksaneen 251-muistikortin. Huomasin myöhemmin, että eräässä toisessa kaupassa olisi ollut samaan hintaan se ~1019-muistikortti. Harmitti vähän.
Pidän paljon enemmän Gamecubesta kuin inhasta X-Boxista. Boxille ei löydy oikein pelejä minun makuuni, paitsi kuin ehkä Fable. Mieluummin kuitenkin pelaan Cubella. Tehoista en osaa oikein mitään sanoa, kun ne eivät ole minulle pääasia. Ihan kivalta nuo pelit näyttävät. Cel-shading-tekniikka on aivan mainio, vaikka eihän se nyt mikään konsolin ominaisuus olekaan. Pidän tyylistä, virkistävän näköistä. Muun muassa Zelda on upean näköinen.
Vaikka olen Gamecuben nähnyt niin useassa paikkaa ennenkin, sen pienuus ihan omassa olohuoneessa yllätti. Kone on musta, joten se sopii paremmin sisustukseen kuin se perusvioletti. Ohjaimeen olen totutellut hiljakseen ja onhan se ihan ok. Vielä en sitä hallitse niin kuin pleikkarin omaa, mutta ehkä kohta. Se Gameboy Playerkin on herättänyt kiinnostusta, jos se todellakin on laite, jolla pystyy pelaamaan Gameboy-pelejä myös TV-ruudulta katsoen.
Kuutiossa kiinnostavat sen eriskummalliset ja hyvällä tavalla oudot pelit, joita ei muilta konsoleilta juuri löydy. X-boxista ei ole toivoakaan, että sellaisia löytäisi. Ja juuri noiden pelien vuoksi uskon, että cuupio löytää paikkansa minun pelimaailmassani. Nyt sekä PC:ltä, Pleikalta että Gamecubelta löytyy jokaisesta jotakin omaa ja minua miellyttävää pelitarjontaa.
Gamecubelta keksin jo alkuunsa vaikka kuinka monta kiinnostavaa peliä, jotka tulen aika varmasti hankkimaan jossakin vaiheessa. Saa nähdä olenko niin hätäinen, että kaikki nuo pelit löytyvät ennen kesän alkua jo pelihyllystäni. Kaksi jo ostin kun halvalla sain: Legend of Zelda: Wind Waker ja Eternal Darkness. Hienoisesti eri tyylisiä pelejä…
Pakko mainita nuo muut kiinnostavat pelit ohimennen: Tales of Symphonia, Final Fantasy: Chrystal Chronicles, Pikmin 2, Harvest Moon: A Wonderful Life (snes-versiota pelattu), Animal Crossing, Paper Mario: The Thousand Year Door (tämäkin jopa kiinnostaa)
johannes_mikael
7.1.2005, 21:53:01
Omistan tämän konsolin ja olen todella tyytyväinen.
Konsoli on pieni ja halpa ja käytännöllinen ja tehokkaampi kuin ps2.
Peli valikoima on suuri ja täynnä hyviä RPG pelejä esim. Tales Of Symphonia, FF:Crystal Chronicles. Ohjain on juuri sopiva kädelle ja se sopii pienelle kuin isollekkin kädelle.
Osta !!!!
Omenarosvo
7.1.2005, 22:36:29
Itselläni on ollut Cube hieman alle 1,5 vuotta, ostin huuto.netistä käytettynä muistikortteineen edullisesti. Olin juuri päässyt sivarikeskukselta jossa eräällä "asetoverilla" oli Cube ja Super Smash Bros mukanaan. Oli niin lystikästä että pakko oli hankkia itsellekin.
Olen tyytyväinen tasaisen laadukkaaseen pelivalikoimaan. Olen ehtinyt hankkimaan jo tusinan verran pelejä, mutta luopumaan suostuisin ainoastaan yhdestä. Onhan kone myös hienon näköinen ja ohjain mielestäni paras konsoliohjain ikinä, ellei NES-nostalgiaa lasketa.
Ainoana haittapuolena tulee mieleen joidenkin pelikehittäjien vähäinen tuki. Myös Ninja Gaidenia, KOTORia ja joitakin Konamin pelejä haikailen. Parhaina peleinä (kaikista hyvistä ;)) mainitsen Smash Brosin, Metal Arms:Glitch in the Systemin ja Metroid Prime 1:n. Odottelen tässä kuumeisesti Resident Evil 4:ää, joka sai juuri IGN:n arvostelussa 9,8/10 pistettä!
Critis
11.1.2005, 22:14:36
GameCube löytyy ja myös pelejä jonkin verran uusinpana Metroid Prime 2 Echoes. Mielestäni GC on paras konsoli runsaan ja hyvän peli tarjontansa ansiosta ja myös siksi koska Cubelle tulee näitä tiettyjä pelejä joita muille konsoleille ei tule joita on Mariot,Zeldat,Metroidit. Ulkomuodoltaan GC on hienon näköinen koska kuutio muotoilu näyttää omaperäiseltä verrattuna muihin konsoleihin ja ohjain istuu myös hyvin käteen. Eli taattua Nintendo laatua niin konsolina kuin pelien osalta.
Renuski
15.1.2005, 12:33:51
jöh.Tänään mekin hommattiin tuo Cube. 94euron hintaan lähti Zelda päkki(oli aika yllätys että sellainen löytyi, koska olimme jo etsineet pitkään) Tyylikäs musta värikin vielä :).
Cube me ostettiin lähinnä Resident Evileitä varten(ja FF CC:tä) mutta ainakaan vielä emme ole löytäneet Remakeja enää kaupoista. Veli laittaa RE4:n ennakkotilaukseen.^^
Ostettiin siihen samaan Wind Waker ja Twin Snake kun kerran halvalla löytyi.
jees poks XD. ihan kiva ja pieni konsoli<3. voi ettänelevyton sittnepieniäja suloisiax3!.
Tällä hetkellä meiltä uupuu vielä elintärkeä muistikortti, joten ei me varmaan vielä paljoa pelailla:).Oih samanlainen fiilis oli kun PSX hommattiinXD.ilman muistikorttia yritimme pärjäillä vähänaikaaXD.
Ehdottomasti huonoin juttu on tuo muistikortti syseemi, Itselläni 3 peliä työnalla ja muistari täynnä, Oli pakko siirtää joittenki pelien saveja kamun muistikortille kun 65 pelitunnin jälkeen ei innosta poistaa. Plussaa cubelle tulee ehdottomasti hyvistä lisälaitteista ja 4 ohjainpaikasta. Esim.Gameboy player vai mikä se on, Niin mahtava idea olla ostamatta gbaata kun voit ostaa pelkästään sen.
Miinusta tulee kyllä sitten aika huonosta nettipeli tarjonnasta, Vai onko nettipelejä paljonkin jo kubelle?
Weirdo
18.2.2005, 20:22:35
Ehdottomasti huonoin juttu on tuo muistikortti syseemi, Itselläni 3 peliä työnalla ja muistari täynnä, Oli pakko siirtää joittenki pelien saveja kamun muistikortille kun 65 pelitunnin jälkeen ei innosta poistaa.
Siis kolme peliä täyttää koko muistikorttisi? Ei minulla täytä edes neljä, tosin muistikortti on 251 paikkainen. Eipä sitä pienempää (59 paikkaa) taida enää saada muuta kuin Pokemon Colosseumin mukana, joten en tota kovin suurena onglemana pitäisi, kun ainakin Nintendon peleissä yhteen pelin luomaan paikkaan mahtuu yleensä kolme tallentusta, eivätkä ne vie kuin n. 10 paikkaa kortilta.
Miinusta tulee kyllä sitten aika huonosta nettipeli tarjonnasta, Vai onko nettipelejä paljonkin jo kubelle?
Ainakin Phantasy Star Online on nettipeli, muita ei mieleen. Taitaa olla kiinni siitä, ettei cuben nettiominaisuudet kait oikein riitä nettipelaamisen.
JuhaS14
25.4.2006, 10:39:00
Varsin monessa paikassa on liikkuneet Cubepackitkin nyt maltilliseen 50-70e hintaan joten nyt on viimeinen kunnollinen tilaisuus poistaa itselleen suht edullisesti tämä loistokas konsoli!
Omasta mielestäni Cuben parhaimpia puolia on se, että se on todella vakaa. PS2 ja Xbox kaatuvat lähestulkoon kerran pelisessiossa, mutta Cubea en ole ikinä saannut kaatumaan mitenkään.
Ja hyviä pelejäkin löytyy roppakaupalla:
F-Zero, Resident Evilit, Zelda, Mariot, Ikaruga ja Tales of Symphonia & Fire Emblem, yms yms.. Se RE4 on ainakin jo NIIIN paljon siistimmän näköinen Cubella, että pakkopoisto tämä laite :)
PhazonBlaxor
25.4.2006, 21:07:52
Herätit sitten puolitoista vuotta vanhan ketjun henkiin? Jes.
Itelläni on cuubio, eikä oikein mitään sanottavaa ole. Pelejen määrä on ihan ok, se kattaa toiseksi eniiten pelejä kaikista minun konsoleista(DS menee kylläkin kohta ohi). Cube on mielestäni konsolina parempi kuin PS2 tai vanha xbox, mutta PS2:lle on eniiten hyviä pelejä. Cube on kyllä pelottavan halpa... Mutta mitä tuosta vanhasta koneesta enää alkaa puhumaan, kuun uudet ovat tuloillaan? Voihan puhua aina, mutta jotenkin se on puhki kulutettua, ainakin tästä aiheesta.
Clichet
9.5.2006, 13:27:50
Jooh kyllä Cube löytyy myös tältä pojalta. Ostin sen vuosia sitten, lähes heti kun se tänne Suomeen rantautui. Jälkeenpäin on hieman kaduttanut, että menin kiirehtimään sen oston kanssa, sillä Cuben hinta niistä päivistä on laskenut 200 eurolla. :eh: Ostin Cuben juuri tiettyjen pelien takia: Resident Evilit ja Star Wars Roque Squadron 2. Oikeastaan nuo kuuluvat niihin Cuben peleihin jotka todella todistavat tuon pienen konsolin tehot. Varsinkin Resident Evil remaken grafiikat hivelevät silmiä. Muutenkin olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon konsoliin. Pelivalikoima saisi olla hieman laajempi, mutta aina välillä tuolle tulee aivan mahtavia pelejä, esimerkiksi: Metroid Primet, Star Fox Adventures, Eternal Darkness, Zelda Wind Waker ja Super Mario Sunshine.