PDA

View Full Version : Mikä IRC-Client?

RenTeR
18.7.2002, 13:10:05
En löytänyt tällaista kyselyä ja kiinnostaisi tietää ;) Jos jossain piilossa sellainen on niin ilmoittakaa ja sulkekaa.

psaijai
18.7.2002, 17:55:12
Sä oot varmaan toiselta nimeltä Buzer?

No sama virsi täälläkin:

Mä käytän mIRC:n yhtä Polaris sriptiä. mIrc on monipuolinen ja helppo joten sitä tulee käytettyy. Joskus tulee myös käytettyy BersIRC:tä koska mIRC:n sendi ei aina toimi jostain syysta joten pitää ottaa toinen rinnalle.

Kurko
18.7.2002, 22:18:09
mIRC. Sen hommasin ensimmäisenä kun päätin kokeilla irkkaamista. Siinä vähän säätelin ja sain kuin sainkin sen toimimaan. Siinä ohjelmassa olenkin pysynyt koska sitä minä osaan jo suhteellisen hyvin käyttää ja siinä on tarpeeksi ominaisuuksia minun tarpeisiin.

Crimson
18.7.2002, 22:21:51
mIRC on ollut tässä kauiten käytössä ja tulee olemaankin!!!:)

Griever
18.7.2002, 23:26:35
Höh, oonko mä vasta toka irssaaja. Kuka on toinen fiksu, kertokaa heti? :D

Archux
19.7.2002, 15:30:43
mIRC on minun valintani. Oikeestaan se on ainoa jota osaan käyttää. Harvemmin IRCaan joten tyydyn siihen mitä osaan käyttä enkä väsää mitään spesiaaliscriptejä jotka kertoo kissan ja pikkuveljen nimen kun kirjottaa !kissaveli. Osaan vain perustoiminnot eikä skriptailu kiinnosta :D

Naksu
22.7.2002, 14:44:41
http://youzen.projectb2.net/~naksu/kawaii_mirc.png
http://youzen.projectb2.net/~naksu/mirc-fffin.jpg

enpä vaihda mircistä ihan heti pois, tähän oon tehny niin paljo lisäkivaa että tää pesee lattiaa muilla :D

(13:42:58) [Naksu_ VERSION reply]: ...ihminen on kestänyt täydellisesti ilman aistiärsykkeitä pisimmillään 92 tuntia.

Celeb
24.7.2002, 8:51:44
Oliko se nyt irssi 0.78 :P kivan vanha. Sitten on mIRC 6.01 mutta se ei ole käytössä.

Heldy
24.7.2002, 8:59:26
minullahan on se vanha kunnon mIRC..sen minä sain kun ircciä halusin kokeilla... ja toimii yhä

kervi-chan
31.7.2002, 8:46:29
mirc on ihan jees kuhan sitä vähän scriptaa...ite käytän invasionia, procreationia ja sysresetiä...aikaisemmin käytin polarista ja syristä mutta ne ei oikein toimineet niin hyvin...

Wompatti
31.7.2002, 8:57:28
X-Chat. BitchX olisi ihan hyvä silloin kun ei ole itse kotona ja etäyhteys on ainoa keino olla IRCissä. Käytän siis tietenkin Liimaxia.

Tristam
31.7.2002, 13:48:12
mIRC. Ihan vaan sen takia että se on hyväksi todettu, suhteellisen bugiton, helppokäyttöinen jne.

skaven
2.8.2002, 19:05:29
mIRCiä käytän. Se on ihan tarpeeks hyvä, siihen tuli alussa tutustuttua.
(Saisi tuosta mIRCistä tulla jo uusia versioita, kun ei toimi oikein tämä..)

n4x
2.8.2002, 19:56:02
Käytän mIRC scriptiä; Linkph (http://linkph.cjb.net):ta,eli mIRCciä

Cloud
2.8.2002, 20:25:53
BitchX:ää sitä tulee käytettyä, tässä Windows-clienttejä jaksa tukea. Suurin syy tuohon clienttiin on se että sitä saa pyöritellä koulun servulla 24/7.

Sepiroth
5.8.2002, 16:40:04
ircII ,

Se ainoa oikea :o)

Eltsi
6.8.2002, 0:39:52
.

Welc
6.8.2002, 13:59:03
Mirg 5.9 & ircN 2.27.

Ra
6.8.2002, 14:16:09
viellä on vanha mIRC 5.91 mutta kyllä sillä ihan hyvin pärjää :)

Zhal
13.8.2002, 12:07:16
Ite muunneltua mIRCiä.

Chang
16.8.2002, 17:31:34
mIRCiä käytän aina silloin kun käyn ircissä mikä on nykyään harvinaista.Mutta ehkä jonain päivänä saan uuden netin.niin sitten voi olla toisin.

Belwar
18.8.2002, 14:39:46
mIRC
- Helppo käyttää
- Helppo tehdä itse scriptoja
- Paljon ominaisuuksia / monipuolinen

LegendKiller
27.2.2008, 23:20:25
mIRC:iä käytän itse.

On tullut myös käytettyä:
-XirConia jota käytin ppuolisenvuotta, kunnes vaihoin mIRC:iin. Myös Miranda IM:ia on tultu kokeiluta, mutta sen kirjaimet ei tukenu kunnolla UTF-8, joten se lensi roskikseen.

Irssiä haluan/yritänkin kokeilla, mutta ainoa ongelma on vain se, että mistään ei tunnu saava shh - tunnusta. Ideoita? Kun ei itse jaksaisi asentaa Ubuntua ja tehdä omaa serveriä :F (Ja sieltä mistä taas saisi shh - tunnuksia + kaupanpäälle muutakin jättiextraa maksaa...) :eh:

yuho
1.3.2008, 15:13:04
mIRCin käyttöliittymä on jotain kauheaa...vaikeaselkoinen ja epälooginen. Käytän X-Chat 2 (http://www.silverex.org/download/).

Sagu
1.3.2008, 16:03:42
Mac OS X käytössä täällä, ja irkkailen X-Chat Aqualla. Aiemmin tuli käytettyä Colloquyta, mutta se oli vähän kökkö. Tämä taas on paria pikku puutetta lukuunottamatta oikein hyvä ja sopivan kevyt, joten enköhän käytä jatkossakin.

Drake
25.3.2008, 13:25:39
Vanha kunnon mIRC jota tullut käytettyä jo monia vuosia. Toki muitakin samantyyppisiä sovelluksia tullut kokeiltua.

antt|
25.3.2008, 14:02:14
mIRC. Se on ihan simppeli ja oon käyttäny sitä jo vuosia :D en vaihtais nostalgisista syistä sitä mihinkään.

Irkkaaminen jääny nyt viime aikoina aika vähäselle, mut se on ihan kätevä varsinkin silloin, kun IRC-galleri tai msn messenger ei toimi..

|| sou ne watashi ni wa koufuku na ketsumatsu nado
niawanai koto mo dare yori wakatte iru ||

Hukka
26.3.2008, 9:19:50
mIRC:iä olen melkeinpä aina käyttänyt. Mielestäni se on helppokäyttöinen ohjelma, juuri meikäläiselle passeli. Joskus joudun käyttämään myös irssiä Puttylla, esimerkiksi koulussa se on kätevä.

Nyarlathotep
26.3.2008, 12:49:43
mIRC on ollut käytössä siitä lähtien kun irkkaamisen silloin joskus yli kolme vuotta sitten aloitin, enkä uskalla vaihtaa enää mihinkään muuhun. Se nyt vaan sattuu olemaan tarpeeksi helppokäyttöinen ja toimiva. Firc XP, X-Chat ja Trillianin irc ovat myös olleet jonkun aikaa käytössä. Fircciä käytin itse asiassa pari kuukautta, mutta lopulta paloi hermot senkin kanssa.

Draconsword
1.6.2008, 17:35:48
mIrc:iä käytän, jos jotain käytän... Tullut nykyään harvinaiseksi senkin käyttäminen. Eipä ole tullut oikeen jaksettua muita vaihtoehtoja edes lähteä testaamaan.

Lord JF
1.6.2008, 20:15:21
mIRC on minullakin. Paria muutakin kokeilin silloin irkkausta aloitellessani, muttta tämä oli ainoa, josta sain edes jotenkin selvää. :P

Tosin siihenkin tarvittiin ennen ekaa irkkisessiota kaveri meseen selittämään miten päästään alkuun.

Kreifi
1.6.2008, 20:20:50
mIRC on käsittääkseni varsin helppokäyttöinen muihin clienteihin verrattuna? Lisäksi siihen saa helposti apua jos tulee ongelmia.

Itselläkin mIRC edelleen käytössä, ollut aina ja epäilen, että tulee aina olemaankin, kun en ole kyseisesta softasta vielä löytänyt mitään niin huonoa, että pitäisi vaihtaa.

Yoona
1.6.2008, 21:19:09
mirc:iä kokeilin, mutta se ei koskaan tuntunut hyvältä. Jonkun aikaa itselleni sopivaa etsittyäni törmäsin leafchat:iin. Suosittelen. Mielestäni tähän mennessä paras omista kokeiluistani :up:

Feamor
2.6.2008, 1:05:58
mIRCin tossa eilen latasin ja kerran jopa kokeilluki. Ihan sillä saa asiansa hoidettua ja suht helppokäyttönenkin (onneks). En usko, että tulee muita ohjelmia edes kokeiltua ellei tuo ohjelma tule tulevaisuudessa tuottamaan jotain ylitsepääsemätöntä ongelmaa.

//Ja JF, mä kysyin mesessä kans miten pääsee alkuun.:P

Gabriel
2.6.2008, 7:24:34
//Ja JF, mä kysyin mesessä kans miten pääsee alkuun.:P
Aika perverssiä, että ihmiset osaavat käyttää helpommin meseä kuin mirkkiä. Nykynuoret. :)

Tosin kerran kun jostain syystä jouduin mirkin taas lataamaan, en ollut tunnistaa ohjelmaa entisekseen. Kehittäjiltä on ilmeisesti suunnittelufilosofia karannut, koska tietokoneiden moodin kehittyminen tehokkaammaksi ei ole mikään syy lisätä ohjelmaan kaikkea ylimääräistä härpäkettä, jota kukaan ei tarvitse tai halua. Kun ensimmäisen kerran latasin mirkin vuonna 2001, kyseessä oli selkeä ja intuitiivisesti käytettävä (ts. jutut olivat siellä missä niiden luulikin olevan) ohjelma. Samaa ei voida sanoa tästä rönsyilevästä versiosta.

Käytössäni on irssi. Se on ihan hyvä clientti.

Kreifi
2.6.2008, 8:00:14
Tosin kerran kun jostain syystä jouduin mirkin taas lataamaan, en ollut tunnistaa ohjelmaa entisekseen. Kehittäjiltä on ilmeisesti suunnittelufilosofia karannut, koska tietokoneiden moodin kehittyminen tehokkaammaksi ei ole mikään syy lisätä ohjelmaan kaikkea ylimääräistä härpäkettä, jota kukaan ei tarvitse tai halua. Kun ensimmäisen kerran latasin mirkin vuonna 2001, kyseessä oli selkeä ja intuitiivisesti käytettävä (ts. jutut olivat siellä missä niiden luulikin olevan) ohjelma. Samaa ei voida sanoa tästä rönsyilevästä versiosta.Heh, kyllähän ohjelman kehityksen huomaa, itsekin olin tämän uusimman version kanssa muutaman jutun kanssa hukassa aluksi, ja sen hailaitin kanssa edelleenkin. :P Mutta, onpa noita nähty valtavasti suurempiakin muutoksia. Se on kyllä totta, että mIRC:in käyttöjärjestelmä tuntuu ottaneen askeleen taaksepäin, joskaan ei se mielestäni ole ikinä ollut mikään täydellinen. Sen sijaan, mitä haittaa ominaisuuksista on? Ei niitä ole pakko käyttää, mutta ne on siellä olemassa jos tarvitsee. :)

Sininenkissa
2.6.2008, 12:01:23
Tämä kunnon mIRC täälläkin päässä toimii oikein hyvin ja nyt tainnut pari vuotta sitä käyttääkkin, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Ei vain ole niin paljon asiaa irkkiin kuin esim. meseen, joten ei siellä päivittäin tule lorvittua. En ole menettänyt vielä elämääni ihan kokonaan.

Nerd.

Laiskuri
4.6.2008, 13:02:43
Nooh, ite oon tässä tuota mIRCiä käyttäny vähä pitemmän aikaa. xchattiä, leafchattia sun muita javairkkejä on kokeiltu, mut khyl tää omasta mielestä vie voiton :)
Tuossa mIRC kanssahan mulla on se NNS (NoNameScript) että niis

Zenes
21.8.2008, 22:41:49
Ennen käytin mIRC:iä ja XChattiä, kunnes maantaina koin valaistuksen yliopiston serverillä pyörivän irssin kautta. PuTTY:llä yhteys yliopiston serveriin, jossa siis pyörii irssi. Paras puoli on se, että tuo pitää minua linjoilla, vaikka koneeni ei ole päällä ja näen sillä välin kirjoitetut viestit.

Aredh
23.9.2008, 22:15:18
Täällä on toinenkin puTTY käyttäjä. empä muuta osaa ja irssinkin käyttämistä mulle opetettiin melkein kädestä pitäen.

Wompatti
23.9.2008, 22:25:35
Itsellänikin on käytössä Irssi, ties kuinka monetta vuotta jo. Yhteyden otan puTTY:lla tai jollain muulla SSH-ohjelmalla. Vaikka irssissäkin on erilaisia teemoja, käytän aina oletusteemaa, koska se on ehkä kuitenkin kaikkein selkein Irssin teemoista. Käyttääkö muuten kukaan mitään muuta SSH-ohjelmaa serverille yhdistämiseen kuin puTTY?

Aredh
23.9.2008, 22:45:14
Itsellänikin on käytössä Irssi, ties kuinka monetta vuotta jo. Yhteyden otan puTTY:lla tai jollain muulla SSH-ohjelmalla. Vaikka irssissäkin on erilaisia teemoja, käytän aina oletusteemaa, koska se on ehkä kuitenkin kaikkein selkein Irssin teemoista. Käyttääkö muuten kukaan mitään muuta SSH-ohjelmaa serverille yhdistämiseen kuin puTTY?

Meidän koulun koneissa ei ole puTTYä joten käytän silloin SSH Secure Shell Client.

Mä en osaa vaihtaa irsissä teemoja joten oletus teema löytyy.

Celeb
24.9.2008, 9:55:22
Käyttääkö muuten kukaan mitään muuta SSH-ohjelmaa serverille yhdistämiseen kuin puTTY?
Käytän PuTTyn sijasta Nuttya, koska siinä on tuki hyperlinkeille. PuTTy Tray 0.6:sta en ole vielä koittanut, mutta Tietokone uutisoi siitä viime viikolla (http://www.tietokone.fi/softa/tiedosto.asp?id=13483).