View Full Version : Nuotit FFX:n "To Zanarkand":iin?
Pökkelö
29.7.2004, 23:51:46
Mistähän löytäisin sellaiset? Olen melko pökkelö englannin kanssa... Note on siis nuotti, kertoi sanakirja.net. Mutta, mutta... Se tarkoittaa paljon muutakin. Eli siitä ei googlettaessa paljon apua ollut (suomeksikin piti yrittää, ja arvaahan tuon, ettei mitään löytynyt). Niin, pianolla haluaisin siis oppia tuon soittamaan. Huhhuh, väsyttää, tulee ehkä sekavaa tekstiä. Ja olen uusi täällä, antakaa anteeksi kaikki naurettavat virheet. En tajua mistään mitään :(
Ja te musiikin ihmelapset, jotka opitte kaiken kuuntelemalla... Miten te teette sen? Tarvitaanko siinä hommassa kärsivällisyyttä? Itse erotan biiseistä hädin tuskin laulun muusta musiikista (soittimista)... Ja jeps, kärsivällisyys ei ole hyveeni =)
Lisäys: Pahoittelen, jos tämä tuli täysin väärään paikkaan. Mainitkaa ja korjatkaa, ehkä opin vielä joskus "talon" tavoille ;) ...Niin...Ehkäpä...
Käväisepäs katsomassa täällä (http://www.nobuouematsu.com/sheet2.html). Nobuo Uematsun sivuilta löytää todella monen FF -kappaleen nuotit eri soittimille, pianolle pääasiassa (vieläkin kaipailen sitä Eternal Harvestin pianoversiota :D Mahtava kappale...).
Ja te musiikin ihmelapset, jotka opitte kaiken kuuntelemalla... Miten te teette sen?
Ööh, onko nyt kysymys kappaleen opettelemisesta pelkästään kuulon avulla vai mitä (ei ajatus oikein enää pelaa)? No jos niin... tuota, en tiedä. Olen kyllä jonkin verran kappaleita opetellut korvakuulolta, mutta jos totta puhutaan niin FF:ien kappaleet eivät ole sieltä helpoimmasta päästä (en viitsisi alkaa itse nuotintamaan Eternal Harvestin pianoversiota, siksi toivoisinkin että joku ammattilainen sen tuonne sivulle lykkäisi). Ja kyllä, kärsivällisyys on must sekä korvakuulolta opettelussa että korvakuulolta nuotinnuksessa.
(Meni ehkä hieman off-topic tuo loppu, mutta noh...)
Pökkelö
30.7.2004, 15:03:57
Oi, kiitos kaunis, Grav! Käynpäs tuolla vielä tänään, kunhan aikaa vähän järjestyy :)
Ja jep, kappaleen opettelemisesta kuulon avulla oli kysymys :)
niin..äskeisestä osoitteesta oli minullekin hurjasti apua, mutta mistä voisin löytää nuotteja ff crystal chroniclesiin? niitä on jo jonkun aikaa tullut etsiskeltyä, mutta edelleen..tuloksitta. itse en peliä omista, mutta voi kuinka kaunista musiikkia. :D
lisäksi haeskelen kingdom heartsin nuotteja..erityisesti dearly beloved.
lisäksi olisin hyvin kiitollinen jos joku voisi kertoa mistä saisi kokonaisia ilmaisia ffcc: n ja kh:n mp3:a. omistan jo muutaman, mutta ne ovat vain näytteitä kokonaisista kappaleista ja tyssäävät ikävästi kun puolet alkuperäisestä ajasta on kulunut.. :eh: