PDA

View Full Version : Mikä soitin sopisi FFX:ään tai FFX2:seen?

Shilu
1.8.2004, 18:03:28
Niin, kysymys on vähän typeränmoinen, mutta ei voi mitään.
Mun mielestä FFX:ään sopisi poikkihuilu, erityisesti siihen Tiduksen ja Yunan kohtaukseen. Huilussa olisi juuri siihen sopiva ääni, jos se ei siis soisi liian lujaa, pelkästään hissuksiin...

Taistelukohtiin sopisi jotkut rummut, ei mitään puhaltimia. :tultamunille: Piano sopisi kaikkiin kohtiin (yllättävää), erityisesti Cloister of trialsiin.

Ja nyt mä väistyn tästä höpöttämästä, ja annan teidänkin jotain sanoa. :lurps:

SDNKorento
2.8.2004, 13:51:53
Itse olisin kaivannut taustalle viuluja ja muita jousisoittimia. Taustainstrumentteina ne ovat aivan mahtavia tunnelman luojia. Yleisesti ottaen FFX:n musiikkimaailma oli ehkä liian pirteä mainiota alkua lukuunottamatta. Pelin tunnelma olisi voinut olla aivan erilainen, jos koko pelin ajan taustalla olisi soinut Wandering Flamesin tyylisiä melankolisia (?) kappaleita.

Berrycake
2.8.2004, 15:51:50
X:ssä ainakin oli mielestäni ihan kohtuuhyvät musiikit. Jopa taistelumusiikki on ainakin tällä hetkellä ajateltuna ihan ok, sopivan menevä ja sellainen, että siihen ei kyllästy liian nopeasti. Keinotekoinen poppisoundi sopi siis ainakin mielestäni siihen ihan hyvin. Mutta tulipahan tässä mieleen, että samoin niinkuin bosseihinkin, niin randomtaisteluihinkin voisi laittaa muutaman erilaisen biisivaihtoehdon. Ettei aina olisi se sama musiikki. Ja jos täysin omituisiksi heittäydytään, niin olisi aika mahtavaa jos kaikkkiin omiin paikkoihinsakin saisi omanlaisensa musiikin. esim Gagazetin kaltaisiin kylmiin paikkoihin omanlaisensa, sekä Bikanelin kaltaisiin aavikkomestoihin omansa. Vähän teeman mukaan? Ehkä.

"The spring" kohtaus oli upea sellaisenaan, Rikkin "Suteki Da Ne":n tahdissa. Eimen!

Yleisesti X:n musiikkiin olisi ehkä voinut laittaa toki mausteeksi ihan iidibiidi pikkuisen enemmän oikeata musiikkia, kuten juuri jousia ja huilija ja muita luonnollisia piipittäjiä. Mutta toisaalta, eipä siitä valmiistakaan versiosta kamalasti valitettavaa löydy.

X-2 taas olisi saanut ihan uutta uskottavuutta ja puhtia kunnon musiikista. Jotain vähän vakavampaa ja dramaattisempaa väliin. Puhaltimia ja rumpuja ehkä... ja enemmän pienoa. Alkumusiikki oli ihan kivan kuuloinen pianoineen päivineen, sellaista olisi voinut laittaa itse peliinkin enemmän. Useat paikat ja kohtaukset olisivat saaneet huomattavasti enemmän syvyyttä ja koko peli yleensäkin uskottavuutta vähän vakavammalla musiikilla. Mutta kaippa se "hömpänpömppä" teema haluttiin vetää sitten alusta loppuun sadalla prosentilla...

Via infiniton Great Cloister- teema on muuten aivan :up:

Cactuar02
10.8.2004, 9:39:02
Musiikit FFX ei oo minun mielestä hyvät verrattuna kolmeen viimeisimpään finaliin. Taistelu musiikki on kumminkin paras jos ekojen finaleiden tappelu musaa oteta mukaan. No taistelu musiikkin minun mielestä sopisi kitara ja piano plus rummut.

Leon
10.8.2004, 10:44:32
FFX: Oikeastaan pelin musiikit olivat aika hyvät. Eihän ne tosiaankaan yltäneet aiempien pelien tasolle, mutta kelpasivat kuitenkin. Lähinnä olisin kaivannut lopari musiikkeihin vähän jännitystä ja melodisuutta enemmän.
Ajattelisin, että urut olisivat saaneet lisätunnelmaa niihin. SIIS URKUJA LISÄÄ!
Sitten voisin vielä lisätä, että viimeisen paikan musiikkia olisi voinut kohentaa reilusti. Olisivat voineet pistää sen kuulostamaan joltain kauhuelokuvan tunnarilta :D Ehkä patarummut olisivat sopineet siihen ;)

Velvety
22.8.2004, 15:57:54
Hii, hienoa aihe. ^____^

Minä olisin ehdottomasti Pianon, huilun, flyygelin ja mahdollisesti viulun, nämä ovat minusta hyvä yhdistelmä. :) Musiikki muuttuisi enemmän VII:n ja VIII:n tyyliseksi, mii tykkäsin hyvin pajon siitä. :P

En mene kuitenkaan haukkumaan noita FFX:n ja FFX-2:n musiikkeja, olivathan ne osaltaan hyvin kauniita kappaleita, vaikka eivät kaikki kunnolla minuun iskeneetkään. FFX-2:n musiikit olivat monella tapaa kauniita minun mielestäni, vaikka taistelumusiikit olivat päin peetä. =/

FFX:n musiikit taas olivat enemmän sellaisia tunnelmallisia, niistä minä pidin aika paljon. ^^

Squally-girl
3.9.2004, 14:03:11
FFx: hyvät musiikit jo valmiiksi. Enemmän sen Via Puricifon kaltaisia musiikkeja. Piano,huilu ja viulu hitaisiin, romanttisiin ja surullisiin kohtauksiin esim. suteki da ne. Mm. urkuja lisää

FFx-2: Yunan laulut (niistä ne kauniit kuten one thousand words) sais jäädä ennalleen, niin ja osat muutkin ihanat kipaleet (yuna`s ballad on ihana), mutta kaiken muun muuttaisin. Chocobo musiikki ffx-2:ssa on aivan karseaa. Sopisi myös viulut, huilu ja piano mm. rummut ja sähkökitara menis vähän vauhdikkaampaan menoon. Urkuja vois tässäkin olla enemmän.

Ai että ku se Via Puricifo on ihana (kuuntelen sitä tälläkin hetkellä) :love:

ff1:kin kappaleen Matoya alku sopiski niihin myös. Se on kiva ja osittain iloinen musiikki.

Se Il Mio Amore sta Vincinokin menis.