View Full Version : Kingdom hearts: niksejä aloittelijoille
Jim Alastor
2.8.2004, 14:00:45
Nooniin arvon ihmiset..Siis tämän ketjun ideana on se että tänne saataisisiin kerrottua omia niksejä ja kokemuksia tästä pelistä eli KH:oosta.En tosin tarkoitanut
että tänne pitäisisi tulla kertomaan miten pystyy edetä pelissä vaan miten sinä osaat hoitaa jomkin asian todella kätevästi!Tosin oma niksini:eli oma vinkkini on seuravaan seuraavanlainen..Alussa on tosin vähän pitkästyttävää hankkia leveleitä(mutta niille kyllä löytyy käyttöä kun tarina etenee).helppo tapa saada leveleitä ihan alussa on kimmotaa wakan blits palloja(lyömällä niitä)
jokaisesta osumasta saa yhen exp pistee(tai no sinisestä saa kaksi).tämä
on helpoin ja tehokkain keino kehitää tyyppiänne aivan alussa...Tosin tänne voi sit muutkin kirjoitella omia pikku niksejänsä.
Jos tälläinen ketju on jo olemmassa voit halutessasi poistaa sen...
(Ps:tänne voi myös pistää pelin salaisuuksia)
- Lukekaa koko ketju siltä varalta, ettette laita vahingossakaan samoja vinksuja, SDN
joo olen itse tuon Wakkan blitzball kikan todennut hyväksi.
Ja tämä minun "niksini" koskee sitä kuinka saa ehkä nopeiten (ilman sephirothia) 100 lvl tyypit.
eli: Kun olet läpäissyt Hades Cupin kerran, olet varmasti jo tarpeeksi hyvillä tasoilla, jotta voit vetää Phil-, Pegasus ja Hercules Cupit yksin ja ajalla. tästä saat hyvin expaa. Tämän jälkeen voit tietysti yrittää Hades Cupia yksin tai ajalla. Itse vedin yksin.
Toinen vinkki koskee miten saada lopussa kaikki kyvyt Soralle, Akulle ja Hessulle.
eli: kun olet jo saanut Supergliden, eli olet tappanut Chernabogin, ja kun olet 100 lvl, voit huomata, että Sora/Aku/Hessu ei osaakaan kaikkia kykyjä. No, Mene End Of The Worldin alkuun. kävele/superglidee (itse käytän superglideä) loppuun saakka. Tulee matsi Behemothia vastaa. Matsi on helppo. Yleensä matsin jälkeen Behemoth tiputtaa Mythrilli/MYthril Shardin. 3 mythrilillä ja parilla muulla tavaralla (en kuollakseni muista nimeä) saa synthesize shopista AP UPin, jolla saa 1 AP pisteen.
Jim Alastor
2.8.2004, 14:34:39
Kiitos Olballe hyvistä vinkeistä(ne voivat todellakin olla tarvittaessa hyvin käytännöllisiä).
Tosin minulla olisisi vielä seuravaanlainen niksi:Todella helppo tapa hankkia mystery goo:ta(tämä aine on eritttäin hyödyllinen sillä siitä voi tehdä vaikka mitä esim:ultima weaponin).1)sinun tulisisi etsiä jostakin niitä sinisiä sieni(merirosvo laivan kannelle niitä ilmestyy sillon tällöin).2)kutsu dumbo kentälle.
3)käytä dumbon hyökkäystä sieneen ja se rupeaa pomppimaan vesi suihkun päällä(älä katkaise hyökkäystä) ja kun se on jo kymmenennen kerran pomppaissut siitä tippuu eliksiiri ja(silloin tällöin)mystery goo...
Pelissä esiintyy mustia sieni-Heartlesseja. Päihittämällä tarpeeksi niitä voit saata Mystery Goo-nimisen esineen. Tällä ei ole muuta virkaa, kuin myyt sen kauppaan, ja saat 9999 rahaa. Saat sitten hakata kauan, mutta hyvällä säkällä saat sen jo ensimmäisistä mustista sienistä, mikä on hyvä sillä rahalla on enemmän hyötyä pelin alussa.
Itse koulutan hahmojani Hollow Bastionissa, sekä Hades Cupin 10 viimeisessä taistelussa. Rock Giantista saa meinaan itsessään jo 4000-experienceä, mikä on aika hyvin ottaen huomioon sällin helppouden. Hollow Bastionissa taasen menet vain huoneesta huoneeseen tappaen kaikki Heartlessit, hyvällä säkällä Wizardeilta ja Defendereiltä saat Akulle ja Hessulle uudet aseet.
Älä käytä muita hahmoja ryhmässäsi kuin Akua ja Hessua. Mita hahmoja et saa maailmasta maailmaan, joten heistä ei ole paljon iloa. Akua ja Hessua tarvitset pelin lopussa paljonkin.
Curagan saat Aerikselta Hollow Bastionissa, kunhan juttelet hänen kanssaan muutaman kerran.
Destiny Islandsin harjoittelukavereista Tidus on ehdottomasti nopein ja tehokkain tapa hankkia leveleitä pelin alussa. Hänen iskujaan on helppo torjua ja niistä saa jopa 2 Tech Pointia per isku.
Itse kasvatan leveleitä yleensä kiertämällä Kapteeni Koukun laivaa Neverlandissa. Paikan vihollisilta saa kohtuullisen paljon EXPiä ja parhaana puolena on se, että laivan kannelle ilmestyy melko suurella todennäköisyydellä neljä Rare Trufflea, ja Neverlandissa niiden pomputtaminen on selvästi helpompaa kuin missään muualla pelissä; hyppää vain lentoon, lukitsee tähtäyksen sieneen ja alkaa lyömään. Kun ajoituksen oppii, Rare Trufflea voi helposti pitää ilmassa sadan iskun verran. Tästä taasen saa valtavasti EXPiä (jokainen isku lasketaan luullakseni erikseen, mutta en ole ihan varma asiasta...), Mystery Goota, Elixirejä sekä Shiitake ja Matsutake Rankit, joista tosin ei hyödy mitään. -_- Pelkkään leveluppaamiseen Rock Titan on kyllä ehdottomasti nopein ratkaisu, jahka pelaa Hades Cupin kaikilla eri moodeilla lävitse, jotta saa itse valita mitä vihollista vastaan haluaa taistella.
Älä käytä muita hahmoja ryhmässäsi kuin Akua ja Hessua. Mita hahmoja et saa maailmasta maailmaan, joten heistä ei ole paljon iloa. Akua ja Hessua tarvitset pelin lopussa paljonkin.
Sama se on mitä hahmoja käyttää, koska Akun ja Hessun tasot nousevat suunnilleen samassa tahdissa kuin Sorankin, vaikka he eivät olisikaan taisteluissa mukana. Itse käytän aina kaikkia vaihtoehtohahmoja, koska mielestäni he ovat varsinkin pelin alkupuolella huomattavasti Akua ja Hessua hyödyllisempiä taisteluissa. Lisäksi on paljon enemmän fiilistä loikkia ympäri esim. Halloween Townia kun on Jack mukana. :)
Juu, laitanpa oman niksinkin tänne. :)
Kannattaa ennen ensimmäistä Hollow Bastionin reissua käydä kaikki maailmat läpi ja hakea kaikki mahdolliset aikaisemmin taakse jääneet tavarat, samalla hahmot kehittyvät hyvää vauhtia ja kun olet käynyt kaikki maailmat läpi taas kerran ja olet varma, että olet löytänyt kaikki taakse jättämät tavarat, on hyvä aika lähteä Hollow Bastioniin. :)
Ja toinen. Hahmojen kehitystä taas. ;D
Minä itse käyn monesti Hades-cupin läpi pääsyn jälkeen uudelleen läpi kaikki cupit (Phil, Pegasus, Hercules, Hades), hahmot kehittyvät mukavaa vauhtia ja samalla oppii uusia kykyjä sun muuta hyödyllistä.
Ja yksi vielä, kun muistui mieleen. Laita Soralle, Donaldilla ja Goofylle Lucky Strike käyttöön ja mene Hollow Bastioniin tappelemaan Defendereitä vastaan, saat Goofylle erittäin käyttökelpoisen aseen ja jotta saat Donaldille aseen, on tapeltava Wizardeja vastaan, muistaakseni täälätä sai myös niitä Bright Gemejä, joita tarvitsee Soran Ultima Weaponiin.
Helppo tapa saada paljon EXP:iä nopeasti
Kun olet voittanut Phil Cupin ala pelaamaan Choose Opponent- tyylillä Phil Cupin viimeistä taistelua, koska kyseinen taistelu on melko helppo ja siitä saa jokaisesta pikku vihollisesta muutaman EXP:n, vastuksen molemmista jaloista ja käsistä muistaakseni 20 EXP:iä sekä itse ruumiista saa 500 EXP:n. Tätä kun toistaa muutaman kerran tasot nousevat roimasti.
Saat uuden aseen, en muista kenelle, mutta kunhan teet valkoisille sieni-Heartlesseille jokaista taikaa 3 kertaa putkeen saadaksesi "todistuksen" maagin kyvyistäsi. Eli ensiksi Curea, odota toki niin kauan että sieni vaatii sitä, ja odotat niin kauan taas että se vaatii sitä vielä kaksi kertaa. Siis jokaista taikaa käytät tuolla tavalla, niin mene puhumaan Merlinille, ja tämä antaa sinulle uuden aseen.
Käytä STR UPit, DEF UPit ja AP UPit järkevästi. Soralle kannattaa laittaa kaikki DEF ja STR UPit, sillä hän tarvitsee niitä eniten. AP UPpeja saa tehtyä lisää pelin aikana, joten haluamasi mukaan anna niitä ryhmäsi jäsenille.
Sephiroth13
3.8.2004, 21:01:55
En ole vielä kokeillut tätä mutta uskon ainakin että se toimii. ;)
Siellä Synthesis-kaupassa voi tehdä Str- ja defenseuppeja. kun niitä tekee tarpeeksi paljon, saa kaikille hahmoille hyvän sternghtin ja defensen. :cool:
SnowCrow
21.8.2004, 10:27:11
Pelissä esiintyy mustia sieni-Heartlesseja. Päihittämällä tarpeeksi niitä voit saata Mystery Goo-nimisen esineen. Tällä ei ole muuta virkaa, kuin myyt sen kauppaan, ja saat 9999 rahaa. Saat sitten hakata kauan, mutta hyvällä säkällä saat sen jo ensimmäisistä mustista sienistä, mikä on hyvä sillä rahalla on enemmän hyötyä pelin alussa.
Mystery Goosta on todellakin muutakin hyötyä kuin että siitä saa rahaa. Synthetisoinnissa Goota tarvitsee aika moneen kamaan, kuten Ultima Weaponiin tarvitsi jotain 2-4 muistaakseni.
Omia niksuja:
Sephiroth tappelu:
Sephiroth on KH:n pahin vihollinen, jota vastaan voit tapella Olympus Colosseumilla, kun olet päässyt Hollow Bastionin läpi (muistaakseni). Kun ekan kerrat taistelet Seppo Rothia vastaan, matsi on listassa nimellä ??????????. Muilla kerroilla nimi on Platinum Match. Kuitenkin, Seppoo vastaan voi taistella pelkästään Soralla.
Suositeltavaa olisi olla Superglide, Curaga, Dodge Roll, Defend ja Elixiirejä inventoori täynnä.. Customoi Curaga X-painikkeelle. Se on todella kätevää, koska sitten Sora parantuu, kun vain painat R1+X+X.
Matsin alussa Sephi ei tunnu ottavan ollenkaan vahinkoa iskuistasi, mutta kunhan tarpeeksi tahkoat, enut rupeavat vähenemään. Tee itseesi Aerogaa säännöllisesti, se on todella hyödyllinen. Käytä Dodge Rollia väistääksesi Sephin miekan iskut, ja hakkaa Sephiä nopeasti. Jos isket kerran, jä pidät taukoa, Sephi käyttää ärsyttävää tuli-iskua, joka tekee inhottavasti damagea. Jos onnistut iskemään monta kertaa, Sephi teleporttaa pois, ja iskee takaapäin. Kunhan tätä on jatkunut tarpeeksi, ja olet saanut 2 palkkia enua häneltä, hän rupeaa käyttämään Sin Harvestia. Kun Sephi näyttää pysähtyy kauas, ja viittaa kädellä, ja sanoo "Come", ole valmiina. Hän nimittäin juoksee vähän matkaa ja teleporttaa kentän toiseen päähän, ja käyttää Sin Harvestia, joka jättää Soralle 0 enua ja 0 manaa (ei kuitenkaan tapa). Kun Sephi on telettänyt, lukita häneen ja Supreglidaa nopeasti ja iske. Jos et kerkeä, ja hän kerkeää käyttää Sin Harvestia, käytä Elixiiri mahdollisimman nopeasti, koska muuten peli on ohi. Tällä tyylillä pitäisi voittaa. Kun Sephillä on jäleljellä jotain 2 palkkia enua hän käyttää jotain Meteoriitti iskua, josta yleensä selviää hengissä. Välillä hän myös käyttää jotain Comboa, jolloin häneen ei tehoa iskut, ja hän huitoo hulluna. Defend ja Dodge Roll tulevat silloin tarpeeseen. Muista varoa Sin Harvestia, niin peli on ohi. Palkkioksi saat levelin joka kerta kun voitat Sephin (Aku ja Hessukin saa levelit). Eli hyvä kehityspaikka.
Perhana, se ei ollutkaan MYSTERY Goo, vaan joku toinen Goo. Sillä ei voinut tehdä mitään muuta kuin saada hyvin rahaa, sitä ei voinut käyttää synthetisoidessa tms..
Jim Alastor
23.8.2004, 15:08:59
En ole vielä kokeillut tätä mutta uskon ainakin että se toimii. ;)
Siellä Synthesis-kaupassa voi tehdä Str- ja defenseuppeja. kun niitä tekee tarpeeksi paljon, saa kaikille hahmoille hyvän sternghtin ja defensen. :cool:
Joo kyllä se toimii.Vähän pitkä veteistä mutta palkitsevaa...Muuten melkein kaikki tärkeimmät ainekset str uppiin saa beehemothista(esim:mytril)ja mystery goota sai sit niistä sienistä...
Final Weapon
21.9.2004, 21:16:43
Riku tarkoitat varmaan Mystery Mold:ia...
Kuten Riku sanoi sitä ei voi käyttää syntetisoinnissa, mutta siitä saa rahaa 9999...
Black Funguseilta saa Mystery Goota ja Mystery Moldia helposti jos Fungusin tappaa Critical hitillä... Halloween Townissa on hyvä... mene Moonlight Hill:lle
jolloin sinua vastaan pitäisi tulla muutama Fungus..(jokatoisella kerralla kun tulee vihollisisa) no sytytä kurpitsa palamaan ja heitä sillä...mutta sinulla täytyy olla hyvä ajoitus sillä jos Fungus on harmaa niin kurpitsasta ei ole hyötyä...
oma niksini:
huomasin tämän pari viikkoa sitten, kun etsiskelin White Mushroomeja...
Eli viholliset ilmestyvät aina siihen paikaan jossa olivat viimeksi... kun olet käynyt kolmessa paikassa esimerkki:
menet Wonderlandiin ja lennät suoraan Queen´s Castleen ja menet lotus forestiin..."kappas täällähän onkin pari large bodya ym."
tuhoa kaikki viholliset ja mene takaisin Queen´s Castleen samaa reittiä mitä tulit!(lasketaan 1) sieltä vaikka Rabbit Holeen (2) ja takaisin Queen´s Castleen(3)... nyt voit mennä takaisin Lotus Forestiin ja kappas vain siellä onkin 3-4 White Musroomia(pitää saada Hollow Bastion että tämä onnistuu...ehkä pitää)
yrita saada näistä Mystery Goot ja tee sama uudellen ja nyt paikalla on ttas ne large bodyt ym. tämä jatkuu niin pitkään kun jaksat vain pelata...
ja vielä White Mushroomeista...
Mikä taika pitää tehdä milloinkin:
no
Fire,-a,-ga=kun se tärisee/näyttää vilustuneelta
Blizzard,-a,-ga=kaatuu selälleen/haukottelee
Thunder,-a,-aga=aurinko on sen päällä
Cure,-a,-ga=kumartaa/kaatuu
Aero,-ra,-rga=pyörii
Gravity,-ia,-ga=leijuu ilmassa
Stop,-ga,-pra=pysähtyy kokonaan
toivottavasti näistä oli apua...
Tonishi
25.9.2004, 18:46:51
Saan Kingdom heartsin huomenna, joten... voitteko kertoa niitä kikkoja destiny islandissa? :) Siis vähän tarkemmin ^^
Morofo
25.9.2004, 19:07:39
No, ainakin aika alussa, sinulta kysytään kysymyksiä, niin vastaa kaikkiin ylimmäinen vaihtoehto, niin hahmojen (Sora, Donald ja Goofy) levelit kasvavat nopeammin. Tuo on jo kerrottu, mutta sanon tuon varmuuden vuoksi.
Ananaz
25.9.2004, 20:09:47
No, ainakin aika alussa, sinulta kysytään kysymyksiä, niin vastaa kaikkiin ylimmäinen vaihtoehto, niin hahmojen (Sora, Donald ja Goofy) levelit kasvavat nopeammin. Tuo on jo kerrottu, mutta sanon tuon varmuuden vuoksi.Kannattaa tosin huomata, että jos vastaa kaikkiin ylimmän vaihtoehdon, tasot kasvavat nopeasti vain leveliin 40 asti, jonka jälkeen tasojen nousu kestää tavallista pidempään. Jos taas valitsee kaikki alimmat, tasot nousevat alussa hitaasti, mutta 40:stä eteenpäin ne kasvavat tavallista nopeammin. Keskimmäisillä vaihtoehdoilla tasot kasvavat tasaisesti läpi pelin.
Ei silllä lopulta kauhean suurta merkitystä ole, minkä noista valitsee. Alun asevalinnoilla on mielestäni suurempi merkitys.
Alun asevalinnoilla on mielestäni suurempi merkitys.
Totta. Jos valitset miekan, niin str nousee enemmän kuin magic tai def, taikasauvan valitessa magic sitten nousee eniten. Ja sitten kysytään mitä haluat pelin aikana vähiten nousevan, eli jos nyt valitset miekan, niin str ei nouse niin paljoa.
Joo se wakkan pallojen lähettäminen oli hyvä juttu koska kun tulin alku saarelta pois niin olin jo 20 levelinen, koska olin käyttänyt sitä wakan pallon lyöntiä ja olin kehittänyt saarella kun heartlesit tulevat, mutta parempi oli kyllä käyttää pallon lyöntiä kun siitä sai yhdeltä matsilta väh. 10 exp. :D
Aerthos
5.11.2004, 17:30:06
Niin tuossa alussa kun valitsee nuo aseet niin tässä on mitkä statsit tulee kun valitsee jotkut tietyssä järjestyksessä:
Siis: STR on Strength ja DEF on Defense jne.
Sauva & Kilpi:
STR 5
DEF 1
MP 3
AP 3
Sauva & Miekka
STR 3
DEF 3
MP 3
AP 3
Kilpi & Sauva
STR 5
DEF 4
MP 2
AP 1
Kilpi & Miekka
STR 4
DEF 4
MP 2
AP 3
Miekka & Sauva
STR 6
DEF 2
MP 2
AP 1
Miekka & Kilpi
STR 6
DEF 1
MP 2
AP 3
Outraider
17.11.2004, 22:07:53
Perfektionisti kun olen niin ei voi mitään, saisi siitä vaikka vain mithril shardin. Olen löytänyt kaikki paitsi kolme dalmantilaista, siis yhtä arkkua. Sen pitäisi olla halloween townissa, mutta enpä keksi missä se on. Meneekö siinä oogie boogien voitettua jokin arkku sen paikan mukana? Ja mitä niillä kolmella patsaalla tekee siinä save pointin luona?
Trinityjäkin on vain yksi sininen löytämättä, arvatkaa vaan meneekö pää kun koittaa etsiä. Onko siellä jossain paikassa hollow pastionin lukottamisen jälkeen vielä yhtä semmoista? en ole vielä sinne nokkaani pistänyt, mutta kysympähän jotta voisin mahdollisesti saada mielenrauhan.
Empä taida tätä useammalla kysymyksellä teitä tällä kertaa vaivata.
Ainiin, gemeistäkin on pula, varsinkin thunder sellaisista.
Perfektionisti kun olen niin ei voi mitään, saisi siitä vaikka vain mithril shardin. Olen löytänyt kaikki paitsi kolme dalmantilaista, siis yhtä arkkua. Sen pitäisi olla halloween townissa, mutta enpä keksi missä se on. Meneekö siinä oogie boogien voitettua jokin arkku sen paikan mukana?
Sama ongelma tuli minunkin kohdalle. Halloween Towniin saavuttuasi mene kylän aukiolle. Katsele seinille, niin huomaat rakennuksen, jolla on silmät ja suu, terävillä hampailla varustettuna. Vähän kuin kurpistan näköinen talo. Mene niin korkealle paikalle kuin voit, hyppää korkealle, ja lennä sen rakennuksen suun sisälle. Oogie Boogien kartanon mukana ei katoa mitään ihmeellisen tärkeää.
Ja mitä niillä kolmella patsaalla tekee siinä save pointin luona?
Samaa olen itsekkin miettinyt.
Trinityjäkin on vain yksi sininen löytämättä, arvatkaa vaan meneekö pää kun koittaa etsiä. Onko siellä jossain paikassa hollow pastionin lukottamisen jälkeen vielä yhtä semmoista? en ole vielä sinne nokkaani pistänyt, mutta kysympähän jotta voisin mahdollisesti saada mielenrauhan.
Err, en todellakaan muista mikä se niistä voisi olla...
Empä taida tätä useammalla kysymyksellä teitä tällä kertaa vaivata.
Antaa tulla vaan
Ainiin, gemeistäkin on pula, varsinkin thunder sellaisista.
Muistaakseni niitä sai Atlantiksesta, en muista miltä Heartlessilta.
Outraider
18.11.2004, 10:07:06
Sama ongelma tuli minunkin kohdalle. Halloween Towniin saavuttuasi mene kylän aukiolle. Katsele seinille, niin huomaat rakennuksen, jolla on silmät ja suu, terävillä hampailla varustettuna. Vähän kuin kurpistan näköinen talo. Mene niin korkealle paikalle kuin voit, hyppää korkealle, ja lennä sen rakennuksen suun sisälle.
Jos se on se paikka, missä on kaksi arkkua vierekkäin, niin se on jo käyty.
Jos se on se paikka, missä on kaksi arkkua vierekkäin, niin se on jo käyty.
No perhana, nyt meni vaikeaksi... Entäpä se kivinen arkku, josta pääset siihen paikkaan, jossa pormestari antoio sinulle arvoituksia? Siis se paikka, jossa sinun piti katsoa järjestys, jossa haamut nousevat haudoista? Jostain sen läheltä pääsi hautausmaalle, missä on paljon hautakiviä ja kryptoja. Siellä taisi olla yksi Dalmatialais-arkku.
Outraider
18.11.2004, 17:16:37
pääsette muuten auttamaan minua lisää. Miten niitä kirjan sivuja voi laittaa siihen merlinin kirjaan? joku puupää ei vain osaa.
Kuppa
18.11.2004, 17:20:22
Oogie Boogien kartanon mukana ei katoa mitään ihmeellisen tärkeää.
Kyllä vaan katoaa, vieläpä yksi melko tärkeä asia. Sillä tuon Oogie Boogien tornin mukana katoaa yksi punainen Trinity, JOS et ole ottanut sitä ennen kuin koko paikka tuhoutui.
In memoriam
18.11.2004, 17:26:08
pääsette muuten auttamaan minua lisää. Miten niitä kirjan sivuja voi laittaa siihen merlinin kirjaan? joku puupää ei vain osaa.
Kun sinulla on sivu/sivuja, menet vain sinne Merlinin luokse lukemaan kirjaa. Kävelet kirjan viereen ja laitat examine. NIin pääset sisään kirjaan.
Kyllä vaan katoaa, vieläpä yksi melko tärkeä asia. Sillä tuon Oogie Boogien tornin mukana katoaa yksi punainen Trinity, JOS et ole ottanut sitä ennen kuin koko paikka tuhoutui.
Voi :prkl: Minulle jäikin sellainen kutina, että jotain tärkeää on jäänyt huomaamatta. Juuri eilen pitkästä aikaa alusta saakka pelatessani läpäisin Halloween Townin, ja nyt vasta muistin koko Trinityn... Whyippee, perfektionistina aloitan jälleen alusta saakka.
Outraider
19.11.2004, 7:13:12
Kun sinulla on sivu/sivuja, menet vain sinne Merlinin luokse lukemaan kirjaa. Kävelet kirjan viereen ja laitat examine. NIin pääset sisään kirjaan.
Minulla on niitä revenneitä sivuja 5 kpl mukana, eikä kirja siitä kummene vaikka kuinka siellä käyn. Vai onko siinä sitten muitakin aukeamia, kuin puolen hehtaarin metsä? Siellä tietenkin pitää jotain R2 tai R3 painaa, että sivu vaihtuu.
Minulla on niitä revenneitä sivuja 5 kpl mukana, eikä kirja siitä kummene vaikka kuinka siellä käyn. Vai onko siinä sitten muitakin aukeamia, kuin puolen hehtaarin metsä? Siellä tietenkin pitää jotain R2 tai R3 painaa, että sivu vaihtuu.
Sinulla on muistaakseni nyt kaikki sivut, mutta kirjaan mennessä ei tarvitse sivuja käännellä. Kun menet puunkannolle ekalla visiitillä jutustelemaan Puhin kanssa, niin sitten pääset uuteen paikkaa. Sinun pitää suorittaa aina uuden paikan tietty tehtävä(t) päästääksesi uuteen paikkaan, eli tehtävien myötä keräät Puhin ja kaverit kokoon. Tehtävät koostuvat pikkupeleistä, joista saa ihan kivoja palkintoja, kuten str ja def uppeja.
Omia niksuja:
Sephiroth tappelu:
Sephiroth on KH:n pahin vihollinen, jota vastaan voit tapella Olympus Colosseumilla, kun olet päässyt Hollow Bastionin läpi (muistaakseni). Kun ekan kerrat taistelet Seppo Rothia vastaan, matsi on listassa nimellä ??????????. Muilla kerroilla nimi on Platinum Match. Kuitenkin, Seppoo vastaan voi taistella pelkästään Soralla.
Suositeltavaa olisi olla Superglide, Curaga, Dodge Roll, Defend ja Elixiirejä inventoori täynnä.. Customoi Curaga X-painikkeelle. Se on todella kätevää, koska sitten Sora parantuu, kun vain painat R1+X+X.
Matsin alussa Sephi ei tunnu ottavan ollenkaan vahinkoa iskuistasi, mutta kunhan tarpeeksi tahkoat, enut rupeavat vähenemään. Tee itseesi Aerogaa säännöllisesti, se on todella hyödyllinen. Käytä Dodge Rollia väistääksesi Sephin miekan iskut, ja hakkaa Sephiä nopeasti. Jos isket kerran, jä pidät taukoa, Sephi käyttää ärsyttävää tuli-iskua, joka tekee inhottavasti damagea. Jos onnistut iskemään monta kertaa, Sephi teleporttaa pois, ja iskee takaapäin. Kunhan tätä on jatkunut tarpeeksi, ja olet saanut 2 palkkia enua häneltä, hän rupeaa käyttämään Sin Harvestia. Kun Sephi näyttää pysähtyy kauas, ja viittaa kädellä, ja sanoo "Come", ole valmiina. Hän nimittäin juoksee vähän matkaa ja teleporttaa kentän toiseen päähän, ja käyttää Sin Harvestia, joka jättää Soralle 0 enua ja 0 manaa (ei kuitenkaan tapa). Kun Sephi on telettänyt, lukita häneen ja Supreglidaa nopeasti ja iske. Jos et kerkeä, ja hän kerkeää käyttää Sin Harvestia, käytä Elixiiri mahdollisimman nopeasti, koska muuten peli on ohi. Tällä tyylillä pitäisi voittaa. Kun Sephillä on jäleljellä jotain 2 palkkia enua hän käyttää jotain Meteoriitti iskua, josta yleensä selviää hengissä. Välillä hän myös käyttää jotain Comboa, jolloin häneen ei tehoa iskut, ja hän huitoo hulluna. Defend ja Dodge Roll tulevat silloin tarpeeseen. Muista varoa Sin Harvestia, niin peli on ohi. Palkkioksi saat levelin joka kerta kun voitat Sephin (Aku ja Hessukin saa levelit). Eli hyvä kehityspaikka.Osa tiedostasi on käytännöllistä mutta Sepon minä taisin piestä jo 50 levelisellä kun Seppo näet käyttää sin harvestia. Heti kun huomaat että hän hyppää kauas(siis ennen "come" kohtaa) juokse lähelle kentän laitaa ja ole sitä laitaa kohti aika suorasti (sinun täytyy vain tuntea missä lähistöllä on seinä ÄLÄ OLE SEINÄSSÄ KIINNI! äläkä liian lähellä seinää.) ja odota kun hän juoksee sinua kohti. Tämän jälkeen vain odota että hän muuttuu näkymättömäksi ja juoksee taaksesi. Sitten hän ilmestyy uudestaan suoraan seinän viereen jolloin hän on aivan avuton, koska enkkujen ja MPeiden imuttaminen vie kauan aikaa. Sitten mätkäiset häntä ja hyökkäys keskeytyy. Ja elixiirejä etkä aerogaa tarvitse. MPeen ja elixiirien tuhlausta tuo vain olisi. Tarvitset vain curagan sekä hyvän kyvyn saada MPeetä omista sekä vastustajan lyönneistä. Kun seppo tekee omnislässin sinun täytyy vain suojata(guard) hänen iskujaan ja seisoa paikallasi. Muista AINA omnislässin eli lyöntisarjan jolloin seppoon ei tehoa viimeisen lyönnin jälkeen osui tuo sinuun tai ei juokse lähelle seinää koska hän käyttää pakosti sin harvestia tässä tilanteessa. Jos hän ei käytä vika ei ole minussa mutta aina kannattaa varautua. Viimeinen osuus on enkkuja kuluttava osuus kun hän imuttaa itselleen jotkin supervoimat ja käyttää meteoria ja semmoisia. Tässä osuudessa sinun vain täytyy mennä sepon viereen lyömään häntä vaikka hänen ympärillä olisikin liiloja palloja jotka kuluttavat enkkuja. Jos et pysty väistämään sepon kierrevolttilyöntiä jolloin hän huutaa "darkness!" niin tämä osuus voi olla liian vaikea. Tämä kehittää sorasi hetkessä levelille 100. edittaan jos jaksan.
Pari Niksiä:
-Pidä aina se Roll liike mukana siitä on hyötyä melkein kaikissa pomoissa.
-Käytä Guardia ja pidä sekin aina mukana.
-Muista varustaa item socotit ethereillä,Potioneita et tarvitse omasta mielestäni koska voi käyttää Cureja.
Joo... Tossa vähäsen niksuja =)
Frelial
27.11.2004, 12:02:43
No ongelma on etten tiedä miten saan ne arkut sieltä hullun hatun tekijän pöydän ympäriltä. sis sieltä pensaan päältä ja sieltä parvekkeelta. en onnistunu edes hyppäämään sinne kun kaide on edessä. Olen näköjään aika pahvi ku en toomosta keksi, mutta siellä on ne dalmatialaiset jotka multa puuttuu... Auttakaa pahvia pulassa... =)
Flame
28.11.2004, 21:52:29
Frelial, arkkujen luokse ei pääse suoraan hullun hatuntekijän huoneesta. En muista tarkkoja reittejä mutta metsästä löytyvien kulkuteiden lävitsehän pääsee hyppimään Bizzard Roomin seinille väärän painovoiman alaisena ym. Nämä seinät kannattaa sitten tutkia tarkkaan sillä esim. kääntelemällä hanoja sekä tipauttamalla teddykarhun maahan saa uusia itemsejä. Tarkkaan kun etsit niin löydät reitit arkkujenkin luokse. Yksi saattoi olla eräällä seinällä olleessa taulussa, jonka sisään hyppäämällä pääsi sitten arkun luokse. Taulu vain piti aktivoida ensin tekemällä lähistöllä jotakin. Anteeksi etten muista tarkemmin.. Tarkkaan vain kun tutkit niin kyllä löytyy.
Outraider
28.11.2004, 22:31:49
Yksi saattoi olla eräällä seinällä olleessa taulussa, jonka sisään hyppäämällä pääsi sitten arkun luokse. Taulu vain piti aktivoida ensin tekemällä lähistöllä jotakin. .
Sen saa aktivoitua sytyttämällä molemmat sen taulun vieressä olevat lyhdyt
Cloud93
27.12.2004, 9:49:49
[Quite=Olba]
Jos menee vain Soralla Hades cuppia läpi, niin siinä käy helposti silleen, että Aku ja Hessu jäävät leveleissä jälkeen, koska kun Sora on yksin, Aku ja Hessu eivät saa leveleitä.[/quote]
:prkl: Tämä EI pidä paikkansa!!!!! :prkl: Kyllä Aku ja Hessu saa leveleitä jos menee yksin johonkin cuppiin!!Menkää vaikka Deep Jungleen ja katso Tarzanin levelit!!Se kehittyy muitten mukana!Siinä teille!Ja cuppeja kannattaa aina kavereiden kanssa,sillä KAIKKI saavat kokemusta kun vaikka Sora tappaa jonkun.Myös Peter Pan,Tarzan,Aladdin,Jack,Ariel ja Peto
Tämä viesti jota lainasin oli paljon aikaisemmin tässä ketjussa.
Lainaus Olbalta:
Jos menee vain Soralla Hades cuppia läpi, niin siinä käy helposti silleen, että Aku ja Hessu jäävät leveleissä jälkeen, koska kun Sora on yksin, Aku ja Hessu eivät saa leveleitä.
:prkl: Tämä EI pidä paikkansa!!!!! :prkl: Kyllä Aku ja Hessu saa leveleitä jos menee yksin johonkin cuppiin!!
Noh, voi olla noinkin, itse en tiedä, kun minulla Aku ja Hessu olivat 100 lvl kauan ennen kuin Sora oli edes 90 lvl, pahoittelen virhettäni, ja korjaan sen välittömästi.
Jim Alastor
27.12.2004, 13:35:59
Noh, voi olla noinkin, itse en tiedä, kun minulla Aku ja Hessu olivat 100 lvl kauan ennen kuin Sora oli edes 90 lvl, pahoittelen virhettäni, ja korjaan sen välittömästi.Kuis nyt silleen..? Mun jokaisessa savessa Akulla ja Hessulla on vain pari levelia eroa sorasta(Esim: sora lv.13,Aku lv.11 ja Hessu lv.15).Eli kysympa nyt ihan yksin kertaisesti etta miten se on mahdollista? :huh: :eek:
Sir Edmund
27.12.2004, 15:52:25
Level-kehityksen nopeus soralla riippuu siitä, mitkä valinnat tekee alussa, kun Selphie, Tidus ja Wakka kyselevät sinulta jotain juttuja.
Thalassa
22.6.2005, 19:28:24
En tiedä, onko nämä jo sanottu, mutta kannattaa heti laittaa Soralle roll- ja scan kyvyt. Roll auttaa jopa yllättävän paljon pelin loppua kohti edetessä ja varsinkin nopeita vihollisia/vastuksia vastaan. Scan puolestaan näyttää vihollisten hp:t, joka sekin myös auttaa vihollisten sekä vastusten mätkimisessä ja motivoi kummasti kiristämään sitä mättöä vihollisen hp:n huvetessa. :D
Ja tässä vielä lopuksi pieni helpotus valkoisia trinityjä metsästäessä; niitä on yksi jokaisessa maassa (mukaan lukien Monstro ja Hollow Bastion).
Vinkeistä kuitenkin kysymyksiin. Olen jo pitkään metsästänyt mystery goo -itemejä, mutta en ole vielä päässyt metsästykseni päähän ja löytänyt niitä. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä niitä löytää? Olenko vain jotenkin kärsimätön, tietämätön vai yksinkertaisesti tyhmä?
SnowCrow
23.6.2005, 9:14:02
Vinkeistä kuitenkin kysymyksiin. Olen jo pitkään metsästänyt mystery goo -itemejä, mutta en ole vielä päässyt metsästykseni päähän ja löytänyt niitä. Eli lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä niitä löytää? Olenko vain jotenkin kärsimätön, tietämätön vai yksinkertaisesti tyhmä?
Se viimeksi mainittu sopisi tähän. :D
Ei vaineskaan.
Mystery Goota saa niiltä sieniltä, mitä aina ilmestyy joihinkin paikkoihin. Ne kuitenkin katoavat, jos niitä isketään. En muista niiden nimiä, kun pelasin monta monta aikaa sitten KH:ta viimeksi. Sellaisia valkoisia otuksia, joilla on punaiset turbaanit päässä.
Eli, kun niitä ilmestyy sinne mestaan, tarkkaile mitä ne tekevät. Niihin pitää käyttää sopivaa taikaa, samalla kun ne tekevät jotain liikettä.
En muista kovin hyvin enää, mitkä taijat vastasivat mitäkin liikettä, mutta se meni jotenkin näin: (otin suoraan netistä, toivottavasti osaat englantia.)
Shivering: Cast Fire
Fanning themselves: Cast Blizzard
Light over their head: Cast Thunder
Floating in the air: Cast Gravity
Spinning around: Cast Aero
Laying on the ground: Cast Cure
Completely motionless: Cast Stop
Eli kun on saanut kolme kertaa peräkkäin tehtyä SAMAN taijan oikein, ne tipauttavat taikaa vastaavan itemin ja Mystery Goon.
Tai jos erehdyn, niin minä en todellakaan enää tiedä mitään KH:sta. :D
//Eipä kestä, auttaminen on iloni.
Thalassa
23.6.2005, 14:10:02
Jep, kiitoksia vain, SnowCrow.
Minä idiootti kun olen vaikka kuinka monta kertaa yrittänyt noita sieniä "voittaa" noiden taikojen kanssa, mutta eipäs ole onnistunut. No, katsotaan, onnistuuko nyt tuon listan luettua ja kopioituani (jep, kyllä minäkin sitä englantia osaan lukea ja mongertaa :D ).
Kiitos vielä kerran sinulle, vaikka pientähän tuo loppujen lopuksi olikin pelin läpi pelaamisen kannalta.