View Full Version : Kingdom Hearts : Chain of Memories
Ajattelin että tämä peli ansaitsisi oman ketjun, onhan kyseessä yksi kokonainen peli. Eli tänne kyseisestä pelistä uudet ja vanhat faktat, sekä omia mielipiteitä ja teorioita. Mitä tiedämme jo tästä pelistä? Se sijoittautuu aikaa ennen KH I:stä ja II:sta. Sora päätyy linnaan nimeltä Oblivion seuratessaan Plutoa polkua pitkin KH I:sen lopussa. Linna on täynnä portteja menneisyyteen, ja pelissähän liikutaan samoissa paikoissa kuin ensimmäisessä osassa. Uusia paikkoja myös on mukana, esim. Toy Storyn maailma. Myös kaksi Unknowia esitetään tarkemmin, eli Axel ja Vixem. Pelin taistelusysteemi on uudistettu, ja mukana on nyt kortteja, joilla voit kutsua apulaisia, esim. Cloudin. Riku ja Kairi ovat myös mukana, ja Rikun kohtaloa kaiketi valotetaan tarkemmin. Peli ei sinänsä ole pakollinen pelata, mutta siitä selviää varmasti uusia asioita, jotka selvittävät KH II:sta.
Toy Story -maailma? O.o Itse olen kuullut vain puhuttavan Toy Storyn lelualien-hahmojen esiintyvän jossain muodossa, mutta kokonaisesta maailmasta en ole kuullut mitään. Aika vaitonaisia ovat noista uusista maailmoista muutenkin olleet tähän mennessä...
Pelissä esiintyvistä Unknowneista on tähän mennessä paljastettu kolme. Axelin ja Vixenin lisäksi pelissä on nuorempi vaaleahiuksinen Unknown, jonka nimi Japanilaisessa versiossa on jotain tyyliin Laksinu tai Lakchine. On myös sanottu, että Laksinu ja Vixen eivät todennäköisesti esiinny enää KH2:ssa. Kairista en ole itse kuullut mitään, mutta Riku saattanee ainakin olla mukana, koska ilmeisesti Sora kysyy eräässä kuvassa Axelilta "Riku!? Riku's here too?" tai vastaavaa.
Taistelusysteemi on kuulemma suunnilleen samanlainen kuin ennenkin, mutta alkuperäisen KH:n Command Menu on muutettu korttipakaksi josta kiskotaan kortteja ja siten suoritetaan erilaisia iskuja. Tuon Summon-jutun olen ymmärtänyt niin, että jos pakasta vetää esim. muutaman Cloud-kortin, Cloud tulee Soran tilalle taisteluun ja häntä saa itse ohjata jonkin aikaa. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. :)
Euroopassa peli ilmestynee mahdollisesti joulukuussa, tai niin ainakin Suomen Nintendon virallisilla sivuilla ilmoitetaan.
Aerthos
6.8.2004, 10:25:14
Sora päätyy linnaan nimeltä Oblivion seuratessaan Plutoa polkua pitkin KH I:sen lopussa.Eikös Oblivion olekkin Soralle Keyblade KH I:ssä :huh:
Velvety
6.8.2004, 10:44:03
Kun luin aloitisviestin, kiinnostuin pelistä valtavasti. Mutta, mina en varmaankaan saa GBA:ta näin yhtäkkiä ja sitä peliä milloin se sitten julkaistaan täällä päin. :D Minä en itse pelistä tiedä mitään muuta kuin, että Axel ja Vixen ovat mukana. Tuo Toy Story- maailma oli minulle uusi tieto. o.O;; Taistelusysyteemi kuulostaa hyvältä ja itse pelikin vaikuttaa erittäin hyvältä mitä olen kuvia nähnyt.
Voin sanoa, että peli vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitää harkita sen hankkimista. ;D
Eikös Oblivion olekkin Soralle Keyblade KH I:ssä :huh:
No onhan se. Sehän on myös KH2:ssa sillä yhellä unknownilla.
//edit: Min löysin hyviä kuvia tuosta pelistä.
Bongaa vanhoja tuttuja! (http://www.rpgamer.com/games/kh/khcom/khcomss.html)
Toy Story -maailma? O.o Itse olen kuullut vain puhuttavan Toy Storyn lelualien-hahmojen esiintyvän jossain muodossa, mutta kokonaisesta maailmasta en ole kuullut mitään. Aika vaitonaisia ovat noista uusista maailmoista muutenkin olleet tähän mennessä...
Aivan, anteeksi. Toy Storyn maailma ei olekkaan mukana, vaan kyseiset lelualienit ovat vain mukana.
Arthor
29.9.2004, 17:55:05
milloin kyseinen peli oikeen ilmestyy euroopassa?ois kiva tietää ja ruveta oottaan sitä onko peli ilmestynyt jo japanissa?
Squally-girl
29.9.2004, 18:08:38
No tuolla kingdom hearts 2 - "palstalta" sain kuulla, että se ilmestyis marraskuussa. Varmaksi en tuota tietoo uskalla väittää. :D
Odotan innolla tätä peliä :yay:
Ananaz
29.9.2004, 19:11:28
Julkaisupäivä Japanissa on 11. marraskuuta. Muun maailman julkaisuajankohdat ei ole vielä varmuudella tiedossa, mutta luultavasti peli ehtii jenkkilään jouluun mennessä, kun taas täällä euroopassa joudutaan todennäköisesti odottelemaan vielä ensi vuoden tammi-helmikuulle. Suomen Nintendokin on nyt siirtänyt pelin julkaisuajan ensi vuoteen.
No, GBA:ssa ei onneksi ole aluekoodirajoituksia lainkaan, joten pitänee ehkä hankkia jenkkiversio CoMista...
Critis
6.10.2004, 20:54:40
Ajattelin kysyä sellaista että kannattaako tätä Kingdom Hearts Chain of Memoriesia hankkia jos ei ole ensimmäistä tullut pelattua. Kysyn tätä vain siksi että koska minulla ei ole PS2:ta enkä siksi ole voinut pelata ensimmäistä KH:ta vai onko tässä kokonaan uusi tarina niin kuin Finaaleissa että uudetkin pelaajat voivat tutustua tähän ilman että ei tarvitse ensimmäistä peliä alkaa pelamaan.
Ajattelin kysyä sellaista että kannattaako tätä Kingdom Hearts Chain of Memoriesia hankkia jos ei ole ensimmäistä tullut pelattua. Kysyn tätä vain siksi että koska minulla ei ole PS2:ta enkä siksi ole voinut pelata ensimmäistä KH:ta vai onko tässä kokonaan uusi tarina niin kuin Finaaleissa että uudetkin pelaajat voivat tutustua tähän ilman että ei tarvitse ensimmäistä peliä alkaa pelamaan.
Tietääkseni Kingdom Hearts: Chain Of Memories on jollain tavalla jatkoa tai ainakin liittyy Kingdom Heartsiin joten kannattaa olla pelannut KH läpi ennen kuin alkaa KH: Chain Of Memoriesia pelaamaan. Saatan toki olla väärässäkin, mutta uskon, että en ole.
Velvety
7.10.2004, 7:19:00
Tietääkseni Kingdom Hearts: Chain Of Memories on jollain tavalla jatkoa tai ainakin liittyy Kingdom Heartsiin joten kannattaa olla pelannut KH läpi ennen kuin alkaa KH: Chain Of Memoriesia pelaamaan. Saatan toki olla väärässäkin, mutta uskon, että en ole.
Ei, et ole väärässä vaan täysin oikeassa. CoM kertoo tarinan KH1 ja 2:sen välissä ja siinä tavallaan kerrataan ykkösen tapahtumia, joten jos todella haluat tuota kyseistä peliä pelata, sinun pitänee pelata ensin KH1 läpi. Niin, tämä kyseinen CoM jatkaa siitä mihin KH1 jäi, mutta KH2 jatkaa tarinaa vuosi ensimmäisen jälkeen. :)
Tsaukki
8.10.2004, 7:24:07
Oon mennyt ykkösen läpi ja aion ostaa kakkosen mutta CoM:ista en oo ihan varma...juonen kannalta se ei oo varmaan välttämätön mutta hyödyllinen...kannattaisko ostaa... :huh:
Squally-girl
9.10.2004, 16:29:44
Oon mennyt ykkösen läpi ja aion ostaa kakkosen mutta CoM:ista en oo ihan varma...juonen kannalta se ei oo varmaan välttämätön mutta hyödyllinen...kannattaisko ostaa... :huh:
Itse kannatan Com:in ostoa, tai siis ainakin itse sen ostan. Onhan se grafiikaltaan huonompi, kuin kakkonen, mutta sehän on eri konsolille. Ja ymmärtääkseni on kyse eri tarinastakin (vaikka oliski ykkösen kertausta). Com:issahan voi esiintyä jotakin sellaista, mikä olis hyvä tietää pelattaessa kakkosta. Kannatan. Se on miun mielipide.
Ananaz
15.10.2004, 18:51:41
Uudessa Jump-lehdessä oli sitten kuvat ja nimet (luultavasti?) kaikista Kingdom Hearts: Chain of Memoriesissa esiintyvistä Unknowneista, joita on siis yhteensä kuusi kappaletta. Lehdestä on skanni Squarenetissä (http://squarenet.de/main.php?site=sn-news&id=1353). Hahmojen nimet vasemmalta oikealle ovat Axel, Zexion, Maruchia, Lakchine, Lexeus ja Vixen. Ja kuten tuosta samaisesta skannistakin näkee, CoMissa on nähtävästi myös jonkinlainen "Reverse-Rebirth"-lisäskenaario, jossa pelataan Soran sijasta Rikulla!
Sitten vielä Kingdom Hearts Ultimania (http://www.kh2.co.uk/) -niminen fanisivusto on saanut käsiinsä Chain of Memoriesin introvideon. Saitti ei tosin tätä kirjoittaessa näyttänyt toimivan, mutta kaipa se on taas piakkoin pystyssä. Videosta joka tapauksessa näkee, että peli tosiaan alkaa siitä kun Aku, Hessu ja Sora jahtaavat Plutoa tuolla tutulla niityllä.
Sixpounder
15.10.2004, 19:40:15
Juu mie oon kuullu siitä CoM:ista ja en oo varma aionko ostaa sen. Ja pieni kyssä et tuleeks se CoM GBA:le vai sille toiselle GBA:le (en muista nimee) mut kuiteski se joka avataan ja se on sellanen kiiltävä hopea. Se tais olla joku GBA SP, mut kummalle se tulee?
PS: Miulla on GBA
Morofo
15.10.2004, 19:56:16
GBA ja GBA SP ovat oikeastaan sama asia (SP on vain tavallista rahastusta).
Aion itsekin ostaa CoM:in, Nintendo DS:lle (DS:llä on kaksi peliporttia, toinen on tarkoitettu GBA pelejä varten).
Ja tässä pelissä tutustumme sitten siihen Namineen. Yhdessä CoM:in kuvassa Sora sanookin japaniksi "Tulin hakemaan (tai pelastamaan) sinut (Sora puhuu Rikulle) ja Naminen".
Namine on kyllä ihan kivan näköinen tyttö. Lyhyt hiuksinen blondi, jolla on muistaakseni vihreät vaatteet.
Ananaz
16.10.2004, 15:02:06
Eaargh, lisää tietoa Unknowneista! Gamefaqsin foorumeilla löytyi englanninkieliset käännökset tuon skannin tiedoista.
Ei nuo tiedot nyt mitään erityisen tulenarkoja vaikuta olevan, mutta laitetaan nyt kaiken varalta spoileri-tagin taakse piiloon... Noista joka tapauksessa selviää ainakin se, että Vixen on mies, toisin kuin aiemmin on luultu. Aika hassu nimi miehelle kuitenkin. :p
Lisäksi tuo Rikulla pelattava Reverse-Rebirth-osuus saattaapi itseasiassa olla tavallaan koko peli uudestaan, mutta se alkaa Hollow Bastionista joka normaalisti on pelin viimeisiä kenttiä. :o~~~~~
Marlusha: Leader of the hooded ones. Seems to have some kind of parental role in Namine's life.
Roxanne: The only female of the black-coats. She and Axel seem to have alterior motives besides the initial ones of the group.
Vixen: the group's researcher of sorts. Seems to know the full reason behind Sora's memory loss.
Lexeius: A powerful brute. Might not reveal his full power in the boss fight.
Axel: Haughty, rash and crude. With his twin blades, he goes berserk in battle.
Zexion: The only one I could not read at all! From what I can see though, he seems to be a senior officer of some sort, and uses some kind of ability.
Morofo
16.10.2004, 19:35:25
Tässä (http://www.kingdomhearts2.net/gallery/details.php?image_id=951) jonkun lehden kuvia, jossa on Unknowien kuvia ja pari kuvaa Rikulla pelattavasta osuudesta (uskon, että Riku osuus liittyy aikaan kun Sora oli Goofyn Donaldin kanssa seikkailemassa KH1:essä).
Kyllähän siinä yhdessä kuvassa Namine jolle puhutaan.
Lisäänpä vielä:
Tässä (http://www.kingdomhearts2.net/gallery/categories.php?cat_id=32) on vähän kuvia CoM:in Englanninkielisestä versiosta.
Ananaz
25.10.2004, 15:59:55
Ookei, virallista tietoa Chain of Memoriesin jenkkiversiosta:
Unknown-joukon nimi on The Organization.
Vixen on Vexen.
Laksinu/Roxanne on Larxene.
Twilight Town on mukana pelissä.
Lisäksi IGN:llä (http://media.gameboy.ign.com/media/606/606154/vids_1.html?fromint=1) on hieman parempilaatuinen versio tuosta pelin introsta, sekä pari pelivideota, joista näkee aika selvästi kuinka Chain of Memories toimii noin käytännössä. Näyttää (ja kuulostaa) todella lupaavalta!
Ananaz
3.11.2004, 12:53:32
Noniin, japanilainen Famitsu-lehti on nyt sitten arvostellut KH:Chain of Memoriesin. Peli sai neljältä eri arvostelijalta pisteitä seuraavanlaisesti: 10, 9, 9, 8, eli yhteensä 36/40 - varsin hyvin siis. Peli sai kiitosta erityisesti grafiikasta, tarinasta ja kontrolleista. Myös taistelusysteemi keräsi paljolti kehuja, joskin tuo kahdeksikon antanut arvostelija piti sitä hieman sekavana koska taisteluissa pelaaja joutuu tekemään liian monia asioita samanaikaisesti. Todella lupaavalta kuitenkin vaikuttaa!
Lisäksi Square Enix on avannut pelin USA-versiolle viralliset nettisivut (http://www.square-enix.com/playonline/kingdomhearts/), joilla ei tosin ole vielä toistaiseksi muuta kuin flash-intro.
Morofo
16.11.2004, 18:05:07
Elvytetäämpä tämä topic...
Tietoa englanniksi Unknoweista:
Axel, Zexion, Marucha/Marlusha, Lakchine, Lexeus and Vixen.
The other two Unknowns are called Zexion and Lexius, as you probably had an idea of.
Scene w/ Marucia and Namine: Be happy Namine, the time will soon come where you and you're desired savior will meet.
It says Marucia is the leader of the hooded gang, and it seems to be hinting that Roxanne and Axel are aiming at Marucia's post or something like that.
Vixen is some kind of researcher for the group, and Lexius is the brute force behind them all. As for Zexion, the text is so small and blurry I cannot read it!!
As for the thing at the top, turns out the Secret Mode is really a mode, where you play through Riku's side of the story, and instead of cards, he uses Dark Powers. Don't have a clue what kind though...
Ananaz
16.11.2004, 21:14:17
Chain of Memories on nyt sitten tosiaan julkaistu japanissa. Itse olenkin viime päivät hakannut peliä emulaattorilla varsin innokkaasti, joten heitetäänpä nyt hieman kommentteja. Dialogista ja sitä myötä useimmista tapahtumistakaan en ole tajunnut hevon häntääkään (paitsi sen, että Ihaan irtohäntä on jälleen kadoksissa :/), mutta pelaamista japaninkielen taidottomuuteni ei ole suuremmin rajoittanut, sillä taistelusysteemin toimintaperiaatteen oppii nopeasti eikä valikoiden plaraaminenkaan ihmeempiä ongelmia ole tuottanut.
Olen nyt siis pelin ilmeisesti viimeisessä maailmassa ja tässä vaiheessa voin jo varmaan ihan turvallisin mielin sanoa, että Chain of Memories on kauttaaltaan varsin laadukas, mutta pelisysteemi alkaa toistamaan itseään jo alusta saakka melkoisesti. Kaikki maailmat ja huoneet ovat käytännössä vain kopioita toisistaan, ainoastaan aihepiiri ja värimaailma vaihtelee. Huoneiden sisältöä voi tosin itse muovailla ovelan Room Synthesis -systeemin avulla: aina kun on astumassa uuteen huoneeseen, joutuu valitsemaan tietyt kriteerit täyttävän kortin joka määrää mitä seuraava huone tulee pitämään sisällään - huoneista voi loihtia esimerkiksi tavallisia Heartless-pesäkkeitä, tallennuspisteitä tai vaikkapa Mooglejen ylläpitämiä korttikauppoja. Tosin tästä johtuen kunkin maailman tapahtumat kulkevat yleensä täysin epäloogisessa järjestyksessä, mutta eipä tuo mitään oikeastaan haittaakaan.
Pääpaino on lähes kiistatta taisteluissa ja siltä osin peli toimiikin oikein hyvin. Eri liikkeet suoritetaan vetämällä pakasta kortteja ja kombot syntyvät luonnollisesti kun vetää monta korttia yhteen putkeen. Mielenkiintoiseksi korttitaistelun tekee se, että kortit hajoavat mikäli vihollinen ehtii heittää väliin pelaajan käyttämää tehokkaamman kortin tai korttisarjan. Tavallisissa taisteluissa tällä ei yleensä ole kauhean suurta merkitystä, mutta tietyissä bosseissa Card Break on tullut kyllä hyvinkin tutuksi. Tämä tosin on sinällään reilu systeemi, että vastaavasti myös bossien kortit hajoavat ja alkavat lopulta käymään vähiin. Kokonaan kortit eivät kuitenkaan voi loppua, vaan viimeinen lyömäkortti on tuhoutumaton.
Perustaisteluita CoMissa tulee todella paljon, tosin ne voi kyllä näppärästi välttääkin, sillä Heartlessit näkyvät ruudulla etukäteen. Itse tosin tyhjensin joka huoneen pahiksista, koska muutoin peli saattanee käydä jo turhankin yksinkertaiseksi huoneesta huoneeseen ravaamiseksi. Lisäksi levelitkin nousevat tuolla tyylillä varsin nopeaan tahtiin.
CoMin heikoin osa-alue on varmaankin äänimaailma. Kaikki kyllä kuulostaa sinänsä oikein hyvältä - äänet kuuluvat kirkkaasti ja selkeästi (emulaattorilla ainakin) ja musiikki on GBA:n standardeilla äänenlaadullisesti ihan hyvän kuuloista. Ikävä vain, että suurin osa musiikista on kierrätetty suoraan alkuperäisestä, Twilight Townin kaupunki- ja taistelumusiikkia sekä muutamia muita lukuunottamatta. Vähän harmi sinällään, sillä alkuperäisen KH:n mainiot sävelmät eivät oikein jaksa innostaa GBA-muotissa sitäkään vähää, mitä kokonaan uudet kappaleet olisivat saattaneet tehdä...
Eipä tuosta nyt mitään sen ihmeempää sanottavaa taida oikein olla. Erittäin hyvä peli kyllä. Englanninkielinen versio on ihan pakko-ostos, jahka se nyt tulee saataville. :)
Gift of Death
20.11.2004, 9:15:19
Eli onko siis kyse GBA pelistä? Onko tämä ja KH2 eri pelit?
Eli onko siis kyse GBA pelistä? Onko tämä ja KH2 eri pelit?
Kyseessä on eri pelit. CoM sijoittuu ajallisesti melkein heti KH I:sen lopun jälkeen, ja on enemmänkin ykkösen kierrätystä. Eli peli on sivuosa pikemminkin, mutta ymmärtääkseen täysin KH:n maailmaa sinun tarvitsee pelata kaikki nämä kolme KH:ta läpi. KH II ilmestyy näillä näkymin Ps2:selle ensi vuoden loppupuolella, ja on varsinainen jatko-osa ensimmäiselle KH:lle. Aukaisemallesi ja nopeasti lukkoa saaneellesi ketjutellu sanoit CoM:in olevan Final Mix Gameboylle, asia ei ole tosiaankaan näin. Final Mix on japanissa, ja vain japanissa ilmestynyt erikoisversio KH:sta, jossa on uusia taitoja, aseita, vihollisia, ja uusi salainen loppuanimaatio.
//Niin, eli CoM on GBA-peli, KH II Ps2-peli.
Arthor
24.11.2004, 15:43:04
pelasin pelin japanin kielistä versiota ja alussa oli aivan uskomattoman
upea alku demo joka oli oikeen "demo".peli tuntui mielen kiintoiselta ja hyvä grafiikkaiselta.onko kukaan muu testinyt kyseistä peliä?
ja vielä kuvia kyseisestä alku demosta
ja uskokaa tai älkää mut kuvat on gba pelistä :D
Velvety
11.12.2004, 14:48:27
Elvytystä tällekin topicille. :)
onko kukaan muu testinyt kyseistä peliä?
Minä olen. Japanin kielistä versiota, kun en kuitenkaan sitä englannin kielistä versiota saa. Emulla tuota peliä olen pelannut tämän ja eilisen päivän.
Taidan itsekin hiukkasen kommenttia tuosta pelistä laittaa, nyt kun sen emulla omistan. Ensiksi on pakko sanoa, että meinasi hermot mennä kun ensin ei osannut nappuloita kunnolla ja sen jälkeen oli kielen kanssa ongelmia, sillä pelihän oli japanin kielinen.
Mutta kyllä se peli on ihan ok. Huppupäät on todella mukavia (axel varsinkin on <3) ja tässä tosiaan pääsee tutustumaan noihin hahmoihin, jotka myös KHII:ssa näyttäytyvät (osa pahiksista, jotka tuossa jatko-osassa ilmestyvät) ja se on oikeastaan ihan hyväkin juttu.
On vaikea mennä sanomaan enempää tarinasta ja juonesta, mutta sama se. Tapahtumien perusteella voin yrittää päätellä, mitä hahmot oikein sanomat ja oikeastaan suunilleen ymmärrän, mitä pelissä tapahtuukaan. :) Pidän pelistä hyvin paljon ja musiikkikin kuuluu ihan hyvin, vaikka emulla peliä pelaankin.
Se alkuvideo oli kyllä aivan upean näköinen. Tykkäsin hyvin paljon siitä. Siitä niitystä muistuikin mieleen sellainen juttu, mutta enpä ala siitä tässä kertomaan, kun se ei edes aiheeseen liity. Grafiikka pelissä on kuitenkin todella hyvää ja muuta sellaista.
Pieniä näppis virheitä sattuu välillä; kuten vaikkapa painan kolme kertaa F12, joka sitten napsaisee screensotin pelistä, jee. Sitten huomaankin, että miulla on kuvia miljoona kappaletta. x)
Itse olen aika alussa vasta; pääsin juuri aamupäivällä pelattuani Wonderlandiin ja olen onnellinen siitä. En ole kertaakaan alkanut raivoamaan ja poistanut peliä koneelta. :) Peliä on ihan kiva pelata ja muuta. Pidän pelistä ja olenkin seonnut siihen totaalisesti. Erinomainen peli.
Huoneiden sisältöä voi tosin itse muovailla ovelan Room Synthesis -systeemin avulla: aina kun on astumassa uuteen huoneeseen, joutuu valitsemaan tietyt kriteerit täyttävän kortin joka määrää mitä seuraava huone tulee pitämään sisällään - huoneista voi loihtia esimerkiksi tavallisia Heartless-pesäkkeitä, tallennuspisteitä tai vaikkapa Mooglejen ylläpitämiä korttikauppoja.
Aivan. Minusta tämä on ihan kätevä systeemi, kunnes huomasin, että nuo paikkojen järjestys muuttui. (=/) Minä otin aina niitä Heartless kortteja, kun sattui niin ihanasti, että minulla ei oikeastaan ollutkaan mitään muuta kuin niitä kortteja. Oli minulla toki muutama Save - kortti, mutta moogle kortteja ei ollut ollenkaan.
Gokuto
27.12.2004, 18:54:19
Kingdom Hearts : Chain of memories on gameboylle peli joka on epävirallinen kingdom hearts 2 :eek: Siinä on myös hyökkäys, taika, kaveri, vastustaja ja
väline kortteja. Siinä ei ole mitään Toys Stoori maata eikä tule olemaankaa :P Täällä sattuu olemaan ihmisiä jotka ovat vetäneet sen pelin jo läpi esim. :eek: Minä :eek: Ja kun sinulta loppuu ne kortit sinun pitää ladata ne takaisin.
Kingdom Hearts:Chain of memories alkaa kun Sora näkee Pluton ja hän lähtee seuraamaan sitä. Vähän ajan päästä Sora näkee unknowin ja koittaa mennä sen luokse mutta se katoaa. Sillon Sora näkee Oblivion-linnan ja astuu sisään. Sitten Axeli ilmestyy ja pitää tapella sitä vastaan. Kun olet voittanut saat mailma kortteja.
PS: Revi siitä huijari
Ota huomioon, että aloitin tämän ketjun ennen pelin ilmestymistä, ja netissä liikkui aika paljon epävirallisia tietoja, joista alunperin juonsin aihetta tänne. Siksi en ymmärrä, että haukut minua huijariksi. Nuo faktat, jotka kerroit, olivat jo ainakin minulla selvillä.
siis... onko tuo peli edes pakollinen ostos? ehkä hankin sen emulaattorille tai jotain, mutta onko ihan pakko? haluaisin kyllä, mutta jos haluan ymmärtää KH2sta niin pitääkö sitä pelata? :huh: missaanko jotain älytöntä? :(
ja sitten on vielä toinen ongelma: jos hankin sen emulle, niin miten perkuleessa osaan näppäimet? osaan japania joo, mutten todellakaan niin hyvin että ymmärtäisin sitä..
:eh:
siis... onko tuo peli edes pakollinen ostos? ehkä hankin sen emulaattorille tai jotain, mutta onko ihan pakko? haluaisin kyllä, mutta jos haluan ymmärtää KH2sta niin pitääkö sitä pelata? :huh: missaanko jotain älytöntä? :(
ja sitten on vielä toinen ongelma: jos hankin sen emulle, niin miten perkuleessa osaan näppäimet? osaan japania joo, mutten todellakaan niin hyvin että ymmärtäisin sitä..
:eh:
Eh, ei sinun sitä ole pakko ostaa, ellet halua =) Emulaattorille voit toki sen hankkia, mutta suosittelen odottamaan kiltisti englannin kielistä versiota, sillä saatavilla ei ole vielä kuin japanin kielinen. CoM on epävirallinen KH II, ja virallinen KH II jatkuu CoM:n lopusta niinkuin CoM alkaa KH I:sen lopusta. Peli varmasti valoittaa kakkosen taustoja, joten kannattaahan se pelata läpi.
Morofo
10.1.2005, 19:26:05
Katsokaapas mitä löyty netistä:
Publisher: Square-Enix
Developer: Jupiter / Buena Vista
Genre: Action RPG
Number of players:2
Release Date: December 7, 2004 (USA), November 11, 2004 (Japan)
Minä tiesin tuon vasta nyt, koska jotkut varmasti tiesivät että CoM:issa on multiplayer!
Poletti
12.1.2005, 17:44:10
Enkun kielisenä pelasin sen Soralla ja Rikulla. Mahtava peli ja valoitti aika paljon asioita. Korttisysteemi ei oikein ollut minusta niin hyvä, mutta vaihtelua se kyllä oli. Mahtava uutuus oli Rikun ihan iki oma tarina ja hänen dark modensa. Tarina oli syy mikä piti minua peliin koukussa. Nyt on jonkin lainen käsitys tulevasta KH2:sta. Onkohan KH2:ssa jotain castle oblivioniin liittyvää, sillä ainakin niissä trailereissa on täysin samoja kohtauksia mitä niissä KH2 trailereiss??(sora siellä muistinpalautushommassa eli siinä kohtaa kun on se valkoinen tausta soran ympärillä).
jacuzi
12.1.2005, 20:56:20
Mulla alkaa mennä hermot pikku hiljaa...Pelannu tuota englannin kielistä versiota ja menossa 13 kerroksessa, jossa yhteen oveen vaaditaan kortti (blue 1). Olen tässä reilu 3 päivää pelkästään tapellut eri paikoissa ja odottanut, että tippuisi kyseinen kortti, muttakun ei ni ei. Pyllystä ku tommosella tavalla pitää pitkittää pelin pelaamista, eli jos ei käy tuuria niin voin olla tuossa samassa kohdassa vaikka vuoden puuh :/ Muuten peli on kyllä ollut loistava, ja odotan innolla, että joskus pääsisin aloittamaan Rikulla pelaamisen.
Jim Alastor
12.2.2005, 23:44:05
Enkun kielisenä pelasin sen Soralla ja Rikulla. Mahtava peli ja valoitti aika paljon asioita. Korttisysteemi ei oikein ollut minusta niin hyvä, mutta vaihtelua se kyllä oli.
Itsekkin jain kaipaamaan sita KH:1 taisteluasysteemia siksi ettei minun tarvinnut sen pidemalle ajatella kunhan vaan hakkasin vaan piti sitten miettia aina valilla miten tulisi edeta...Sainpahan haastetta siihen saakka kunnes keksin miten selviasisi vahemmallakin ajatus tyolla...
Mulla alkaa mennä hermot pikku hiljaa...Pelannu tuota englannin kielistä versiota ja menossa 13 kerroksessa, jossa yhteen oveen vaaditaan kortti (blue 1). Olen tässä reilu 3 päivää pelkästään tapellut eri paikoissa ja odottanut, että tippuisi kyseinen kortti, muttakun ei ni ei. Pyllystä ku tommosella tavalla pitää pitkittää pelin pelaamista, eli jos ei käy tuuria niin voin olla tuossa samassa kohdassa vaikka vuoden puuh :/
Tiedan tunteen...Itse olen nyt pelin vetamisen jalkeen ruvennut availemaan noita kultakortti ovia ja joihinkin tarvii kaiken mailman eri varisia kortteja ja tietenkin pitaa olla joko tarkka maara tai luku ei jeesus...Aikamontakin kertaa se on ollut vain yhesta kortista kiinni ja sita on saannu sitten metsastaa viikko tolkulla...no enaan taytyy avata parista paikasta ja onhan niista loynyt kaikee hyodyllistakin Esim: Destiny Islanista loysin Megalixirin ja nyt voin sit loytaa niita joka paikasta(vie kyl ikavan paljon tilaa kun ykkonenkin on tasan 50cp).
Muuten peli on kyllä ollut loistava, ja odotan innolla, että joskus pääsisin aloittamaan Rikulla pelaamisen.
Njaa...Onhan se Rikullakin pelaaminen ihan mielen kiintoista mutta tosin hieman pitkastyttavaa silla Rikun dekkia ei voinnut muunnella vaan noi kaikki mita noista paakkareista tuli asettui automaattisesti...Darkmodessa pelaaminen oli kylla aika positiivinen yllatys(jotta tahan kyseiseen tilaan paaisisi pitaa ottaa damagea ja teha card breikkeja mita saa tosi helposti kun tekee comboja...).Sai hyppia ja pomppia hullun lailla ja tanssahdella miekan karjella vihollisten paan paalla.Mut vinkkina voin sanoa etta kun pelaatte Soralla keratkaa mahdollisiman paljon noita Cloudi kortteja ja asettakaa ne teijjan dekkiin(kolmesta Cloudista nimittain tulee ihan sika paha combo...)Itse asensin dekkiini noin 54 cloudi eika se viennyt ku mokamat 1650 cpeeta :D...Njaa vikassa vastuksessa kaytin 3 megalixiria ja 5 curea joten jouduin tekemaan uuden dekin...Kehittaminen oli sinaansa helppoa kun ei tarvinnut muuta kun painella taka nappuloita ja peli kulki niita naita laulellen eteempain joten kun aloitin Rikulla minua alkoi pikku hiljaa pitkastyttamaan joten paatin menna pelin lapi jo 50lv(kehitin sitten myohenmmin 20lv lisaa).Jumitin siina sitten pari ihanaa paivaa...Minulla kavikin aikamoinen munkki silla en olisisi mitenkaan voinnut voittaa Ansemia 50lv jollen olisisi tahalteeni rikkonut kaikia korttejani niin etta jaljelle jai vain yksi 0 souleater ja koska Rikun ei tarvitse ladata dekkiansa mina senkun vain hakkasin ja rikoin kokoajan vihollisen combot ja kaikki muut iskut...Ai etta nauratti kun kaikki loppujen lopuksi kavi niin helposti :D...Kerrassaan mahtava peli taytyy sanoa :)
http://www.square-enix.co.jp/games/gba/kh
Tämä on joku KH2 sivu. Mutta japaninkielinen.
http://wingedchoasblade.bravehost.com/myPictures/Enterleft.jpg
Tuossa on tyttö tuossa kuvassa oliskohan hän Kairi!!! :huh: ;)
Linkittäjä
1.8.2005, 9:11:51
Minulla kavikin aikamoinen munkki silla en olisisi mitenkaan voinnut voittaa Ansemia 50lv jollen olisisi tahalteeni rikkonut kaikia korttejani niin etta jaljelle jai vain yksi 0 souleater ja koska Rikun ei tarvitse ladata dekkiansa mina senkun vain hakkasin ja rikoin kokoajan vihollisen combot ja kaikki muut iskut...Ai etta nauratti kun kaikki loppujen lopuksi kavi niin helposti :D...Kerrassaan mahtava peli taytyy sanoa :)
Minä vedin Ansemin läpi 44 levelisenä eikä minulla mitään kummoisia ongelmia ollut. Siinä oli kiinni varmaan siitä miten oli Rikuaan kehittänyt. Yritin uudestaan levelillä 50 niin Ansem oli ihan kesähessu... :huh:
Asiaan: Peli oli kyllä todella hyvä, mutta harmi, että se oli niin lyhyt, että ei menny kun 2-3 päivää pelatessa sitä ja kun pelasin Rikulla niin minulla meni kai alle 5 tuntia. Liian lyhyt peli siis... Minusta Soran "Mode" oli paljon vaikeampi kun siinä joutu aina kehittämään ja vastukset on semmosia ärsyttävän kovia, Rikulla taas pari iskua ja vastukset kuoli.
Muuten tämä oli todella hyvä peli...
KalTorak
9.8.2005, 16:11:28
Oli kyllä todella mahtava peli todellakin. Rikulla pelaaminen oli omasta mielestäni juuri sen takia hauskempaa kun ei tarttenut pakan kanssa pelleillä. Soran pakkani oli nimittäin aika hemmetin huono ja ekan Marluxian kanssa ongelmia oli oikein reilusti.
Ja eihän levelit edes tuossa niin paljoa vaikuta vaan skilli ja pakka. Ja varsinkin skilli :P Naurattaa oikein kun jotkut valittavat että "Olen levelillä 85 ja Marluxia kyykyttää minut heti alussa."
Viimein pääsin tuonkin pelin läpi sekä Soralla ja Rikulla. Mahtava peli kaiken kaikkiaan, paras mitä olen GBA:lla pelannut. Kaksinpelikin toimii, kokeiltu on. Varsinkin Rikulla pelaaminen jäi mieleen. Varsin onnistunut taistelusysteemi, vaatii kyllä totuttelua, mutta pienen hetken päästä viholliset rupeaa kaatumaan vanhasta tottumuksesta. Yllätyin kyllä, että miten noinkin yksinkertaiselle systeemille kuin Game Boylle on saatu noin toimiva taistelusysteemi. Loppupään erikoisiskut ovat todella näyttäviä.
Tarina oli erinomainen, varsinkin Soralla, Rikun tarinalla luultavasti vain pohjustettiin Kingdom Hearts 2:n tarinaa (Vaikka oli sekin ihan jännä itsessään).
Ehdottomasti pelaamisen arvoinen peli, jos sattuu GBA:n omistamaan. Kannattaa pelata.
//Marluxian pääsin muuten 50lvl. ja Ansemin 47lvl. Marluxia oli mielestäni vaikeampi vaikka olikin paremmat levelit siinä tappelussa.
Onhan se ihan hyvä peli, ja mielestäni paljon haastavampikin kuin KH PS2:lla. En kyllä jaksanut pelata sen kuin kerran Rikulla ja Soralla läpi, kyllästyin siihen sen jälkeen, niin ja tietysti keräsin kaikki hyvät kortit ja parhaimmat aseet Soralle.
Tarina oli hyvin toteutettu myös, ja hyvä, että hahmoja CoM:sta tullaan näkemään KH:ssa, sillä muuten he olisivat jääneet aika pieneen osaan pelisarjassa, kuten Namine ja XIII Organisaatio.
Hahmoista vielä sen verran, että Riku oli erityisesti mieleeni. Pidin hänen tarinastaan enemmän ja taistelu oli todella paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa hänellä kuin Soralla. Alkoi välissä kyllästyttää Soralle se korttien kanssa leikkiminen =).
Saiskohan täältä apua peliin:huh:
Marluxiassa ollaan (inhottava heppu, Axel oli cooli). Aivan hullun vaikea. Mitähän kortteja olisi hyvä käyttää? Paljonko Cp tarvitaan suunnilleen? HPt on maksimissa. Vexe kortti on tietty mukana! :POikeastaan apua KH-peleihin kysytään täällä omassa ketjussaan. (http://foorumit.fffin.com/showthread.php?t=10099)
Käytä Helinä-keiju -korttia. Ja muista myös Oogie Boogiekin Vexenin mukaan. Nämä parantavat erittäin tehokkaasti, mutta Helinä on tehokkaampi. Sitä voi käyttää useamminkin. Oletkos ensimmäisessä vai toisessa Marluxiassa - loppupuolella peliä siis? Ensimmäinen on tosiaan vaikeampi, mutta voin sanoa että Helinä pelastaa päivän.
Itselläni Soran statsit olivat tällaiset:
HP: maxim (560)
CP: 925
level: 70
kortteja pakassa: 34
Käytä vahvimpia kortteja, mutta säästeliäästi että kortteja on paljon. Ota mukaan myös nollakortteja torjumaan Marluxian pahimmat iskut. Käytä comboja kun tarve vaatii, muttei liikaa etteivät kortit lopu kesken. Hakkaa, hakkaa ja väistele sekä paranna kun siltä tuntuu. Siitä se lopulta kaatuu.
----------------
Itse peli on mukava ja sitä oli hieno pelata. Ostin GBA:n vain peliä varten ja on myös mukavaa, kun tuntee tarinan käänteet tästäkin kohdin. Rasittavaahan joskus oli, ja Soran tarina tuli vedettyä läpi puolessa vuodessa. Rikun tarina puolestaan muutamassa viikossa.
Tarina ja hahmot ovat loistavia. Tarina on aivan yhtä vetoava ja mielenkiintoinen kuin ensimmäisessäkin Kingdom Heartsissa, sekä tapahtumiin liittyy aitoa tunnetta. Monesti ihastutti sekä raivostutti, suretti sekä riemu oli suunnaton kun aina sai lopulta kaadettua viikkoja jumittaneen vihollisen. Uudet hahmot olivat erittäin mielenkiintoisia, ja pidin suuresti niin Naminésta, Axelista, Larxenesta kuin Dizistäkin. Naminé on kiehtova nuori noita, jonka tahdoin pelastaa hetiheti. Hän on myös suloinen, sekä mukavan mysteerinen. Kuka hän on, ja mistä hän on kotoisin. Axel puolestaan oli aivan über, sekä Larxenen kiusoittelut olivat ihastuttavia harmitti suuresti kun hän kuoli sekä Dizistä ei tiennyt, oliko hän kovinkaan hyvä vai paha. Rikun tarina oli myös mielenkiintoinen, mutta kyllä se Soran matka oli mehevämpi ja tapahtumarikkaampi. kuitenkin, kokonaisuudessaan hieno peli tarinaltaan.
Itse taistelut olivat myös kivoja, mutta korttihomma rasitti joskus suuresti. En tiennyt pitkään aikaan, että pakkaa voi itse muokata. Niinpä hakkasin mörköjä pelin puoleen väliin ensimmäisellä pakallani. Pelin jonkinmoinen taktisuus oli mukavaa, ja ainakin haastetta riitti. Jotkin viholliset olivat hirmuisia, ja jumitin niissä monta viikkoa, kenties kuukauden parikin. Sitten taas tartuin tauon jälkeen kojeeseen ja hupskeikkaa kun vastus sitten kaatuikin. Rikulla pelattaessa taistelut olivat paljon helpompia, ja peli menikin nopsaan läpi tältä osin. Mutta kun Soran tarinsaa paha mörkö kaatui, pompin seinille kuin hullu.
Upea peli, ja kun puolen vuoden jälkeen läpäisin viimeinkin Soran tarinan kolmen aikaan yöllä, niin olo oli autuas ja melkeinpä itku pääsi kun loppuvideo tuli ja sitten läjähti soimaan tunnepommi Simple and Clean lopputekstien kanssa - aivan upeaa. Nyt on hyvä suunnata kohti virallista jatko-osaa.
Arvosanaksi voisin antaa yhdeksän, sen verran hieno kokemus.
Jassojaajaa, nytpäs minä tulen ryssimään tänne mielipiteilläni kun viime yönä nakkailin sen Rikun stoorin lävitse muutaman viikon jumittamisen jälkeen. Hurray me. o/
Joulukuun lopussa pelin itselleni hankin, vaikka minun mukamas piti ostaa se heti paikalla kun se ilmestyisi. Kuitenkin, minulle tuli sellainen "Eeeen jak~sa säästää"-kausi, joten ostamisen ajankohta heittäytyikin aika kauas tulevaisuuteen. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan, ja kyllä kannatti pitää kukkaron ns. nyörit tiukalla.
Alussa minulla otti ihan hervottoman vaikeasti pelin kanssa, sillä en koskaan jaksa lukea manuaaleja mitenkään ajatuksen kanssa hahmoesittelyjä lukuunottamatta, ja Axelin korttiselostuskin meni alussa ohi puolisilmäiltynä. Käytin paljon sleightejä ja ihmettelin aina että minnekä prklseen ne kortit oikein hukkuu, enkä meinannut millään päästä Jafaria pidemmälle. Lopulta minulla kuitenkin sytytti, epäilemättä. Pelasin lähes aina öisin, päivisin ei löytynyt aikaa oikein mistään. Soran tarinan läpäisy vei yhteensä 13:04 tuntia, Rikun tarina 6:17.
Tarina oli todella mielenkiintoinen ja juuri sopivan mysteerinen monen asian kannalta, minä ainakin rakastan spekulointia kuollakseni. Oikein KH:lta tuntui pelialustasta huolimatta, mikä minua alussa hieman huoletti, pelkäsin nimittäin että idea ei toimisi. Kaikki epäilyni kuitenkin osoittautuivat turhiksi, ja monet hetket suorastaan haukoin henkeä hämmästyksestä juonen edetessä ja salaisuuksien paljastuessa.
Uudet hahmot olivat mielestäni todella kiehtovia, mutta lopulta en pitänytkään kuin kahdesta heistä. Axel on ärsyttävä, Naminé tylsä, Larxene todella ärsyttävä, Vexen liian laimea, Lexaeus ja Zexion mitäänsanomattomia, mutta silti, tarina ei olisi ollut mitään ilman heitä taikka heidän erilaisia luonteenpiirteitään. Pidän ja en pidä. Mikäs pakko tässä on?
Epämääräinen Marluxia onkin sitten suosikkini, pidin kovasti hänen kataluudestaan Vexeniä kohtaan ja rakastin hänen välinpitämättömyyttään joka ilmeni aina aika ajoin. Sitten se pinkki viikate. <3 Voi kyllä, rakastan sitä pinkkiä viikatetta. Ja herran elementtinä on kukka. Perhana. ♥
DiZ on myös aivan mahtava hahmo, hän on niin salaperäinen ja suorastaan huutaa kyhäämään teorioita itsestään. Minullakin on omani, joo. Varsinkin siinä lopussa hänen salaperäisyytensä tulee esille, siinä kun hän kysyy Rikulta minkä tien tämä valitsee. Piru vie, Rikun vastaus: "Road to Dawn", oli jotain mikä sai minut jostain syystä jännittymään ja kaivamaan nenäliinat esille. Pidin kovasti molemmista tarinoista, mutta Rikun tarinassa ilmentyi jonkinlainen autio yksinäisyys, kun välimaailmoissakaan ei keskusteltu mitään alkua lukuunottamatta. Soran tarinassa taas juttua riitti mukavan paljon, eikä kyllästyminen ollut lähelläkään.
Soran tarinan rälläsin läpi viikossa, ja hämmästelen tätä omituisuutta vielä tänäkin päivänä. Mahtanen olla hieman kärsimätön. Rikun tarinan vedin läpi kahdessa päivässä lopparia lukuunottamatta, jonka hakkasin siis vasta viime yönä. Pirskata.
Inhoan sitä korttisysteemiä niin paljon, että kummastelen aina, miksi ihmeessä pelaan peliä kuitenkin ihan skitsona ja taistelen minkä kerkeän. En yhtään tykkää siitä cardbreak-jutusta, se on samalla niin epäreilu ja kuitenkin niin ylivoimaisen simppeli asia minkä kanssa pelailla. Mutta kyllä siihen jo ollaan varsin hyvin totuttu, vaikka aikaa ja hermoja se vei.
Lyhkäiset välivideot sinne tänne ripoteltuna ja lopun sanoinkuvaamaton nostalgiaryöppy oli jotain mikä sai minut hämmästymään. En koskaan osannut arvata, että Simple and Clean voisi kuulostaa niin hyvältä sellaisellakin pelialustalla kuin GBA. Tulipahan siinä itkaistua tyynyyni oikein kunnolla. Rikun tarinan läpäisyn ja lopputekstien jälkeinen kuva- ja tekstisarja Twilight Townista ja Roxasista oli suoranainen yllätys ja jätti monia kysymyksiä ilmaan. Mikä mahtava tapa lopettaa peli.
Pidin niin kovasti alun rämpimistä lukuun ottamatta. Nytten sitten vain jatkoa odotellaan. ~
GolliM
11.4.2006, 16:41:39
Ohhoh. Parempi Game boy peli, kuin Final Fantasy tactics on tehty...
Kyllä, pelasin Rikun tarinan läpi tunti sitten. Sulattelin pelin tapahtumia tunnin ennen kuin tänne tulin ^^
Miten tämän nyt sanoisi... Peli oli aivan mahtava. Etenkin Soran tarinan juoni koukutti minut niin pahasti että pelasin pelin ensimmäiset 10 maata läpi kahdessa päivässä. Ilmeisetsi tämä oli ansa, koska jäin jumiin tiedätte-kyllä-mihin-darl-auraa-käyttävään-ällötykseen. Rikun tarinan pelaisin läpi vain, koska halusin tietää pohjustaako se Soran tarinaa jotenkin. Riku on pelihistorian ärsyttävin hahmo, sillä pelaaminen oli yhtä kidutusta. Onneksi taitselut olivat helpompia ja läpäisin pelin 44 levelisellä rikulla jäämättä kertaakaan jumiin.
Taistelusysteemi on ihana, vaikka vihaankin card breakia, en voi kuin ihmetellä miten hyvin real-time battle on GBA:lle hankittu. Pelkäsin koko ajan, että pelissä oli FFX:n kaltaiste taistelut, jossa hahmot vain jököttäisivät paikalleen, iloinen yllätyshän se oli.
Suosikkihahahmokseni nousi Namine, tuo salaperäinen noita, jota organisatio piti orjanaan uhkailemalla tätä. Halusin koko ajan tietää, koka kumma se tyttö on ja tunsiko sora sen oikeasti, loistava lisä peliin.
Minua jäi hieman häiritsemään tuo Organisaatio o.O Muistaakseni siitä ei ollut mitään mainintaa Kh:ssa, mistä se putkahti? Mutta siitä kerrotaan sitten lisää seuraavassa pelissä. Chain of Memoriesin tarkoituksena oli ilmeisesti pohjustaa kakkosen tarinaa.
Soran tarinan lopussa yllätyin paljon, kun Simple&Clean alkoi soida. En ole koskaan kuullut, että Game Boy-pelissä olisi lopussa ihan _laulu_ eikä mitään pimputusta. Äänenlaatu ei ollut mitään parhainta, mutta minulle se riitti luomaan tilan, jossa tuijotin Game Boy-ruutua silmät suurina. Meinasi siinä itkukin tulla .___. Surullinen loppu ja Simple&Clean päälle... huh.
Viesti on melko sekava, koska olen itsekin täysin sekaisin vielä *_* Jos ykkönenkin olisi ollut GBA-peli, olisin pitänyt tätä parempana, mutta ei GBA peli koskaan Pleikkaripeliä voita ^^
Alku- ja loppudemot olivat ihanaa katseltavaa.
Pelille avosanaksi tulisi (GBA-asteikolla, tietenkin) 9½. Sen verran hyvä oli.
OMG! RELICIOUS FUCK SAKE!
Se on siis totta, Square-Enix todellakin muuttaa Chain of Memoriesin Ps2:selle :shok: Kyseessä on kuin Final Mix-versio, mutta tämähän on jo ilouutinen, kyseinen peli kun on jäänyt kokonaan välistä Gameboylla. Ja kyllä, mukana on edelleen myös Rikun versio, eli Reverse Rebirth :)
"The last trailer from Square-Enix's was Kingdom Hearts II: Final Mix, which is a remixed version of Kingdom Hearts II (a.k.a the US version) as well as a title called Kingdom Hearts: Re:chain of Memories. As the title suggests, this is a remake of the GBA game of a similar name, but it's been completely redone in 3D. Not only that, but the game will include areas that weren't found in Chain of Memories before. Using an engine based on Kingdom Hearts II, the same card-based combat still applies, but it also includes the button-based combat found in Kingdom Hearts II. Interestingly enough, all of the cutscenes shown during the trailer featured only short appearances from the Disney characters."
Lähde: kh2.co.uk (http://www.kh2.co.uk/)
Ja tässä muutavia kuvia:
Sora ja Heartless (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/comre1.jpg)
Axel (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/comre2.jpg)
Hessu, Sora ja Aku (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/comre3.jpg)
Sora ja mystinen ovi (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/comre4.jpg)
Namine ja Marluxia (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/img0009.jpg)
EDIT: Ok, se oli kuitenkin julkaistu muiden CoM:in kuvien seassa niin oletin sen kuuluvan siihen peliin :)
OMG! RELICIOUS FUCK SAKE!
Se on siis totta, Square-Enix todellakin muuttaa Chain of Memoriesin Ps2:selle :shok: Kyseessä on kuin Final Mix-versio, mutta tämähän on jo ilouutinen, kyseinen peli kun on jäänyt kokonaan välistä Gameboylla. Ja kyllä, mukana on edelleen myös Rikun versio, eli Reverse Rebirth :)
Kyseessä on kaiketi vastaava KH2: Final Mix mitä alkuperäisestäkin tehtiin ja jota ei ole englanninkielellä nähty. Kyllä sitä jaksaisi pelin uudestaan mennä läpi 3Dnä, mutta en täyttä hintaa maksaisi yksinään ellei siinä ole jotain todella uutta. Olen suuresti positiivisesti yllättynyt jos tuo saadaan joskus suomen pelihyllyille. Muuten ärsyttää tapa jossa USA/EU saa extraa japseihin verrattuna, sitten japsit saavat uuden version missä on samat extrat + pussillinen uusia.
Itse COM nyt oli ihan kiva välipala, ilkeästi tehty pakkokonsolinostos peli, joka tarjoaa juuri sen verran sarjaan uutta että fani haluaa tietää tapahtumat. Rikun tarina oli ihan kiva silmäys toiselle puolelle, tosin liian lyhyt ja sisällötön kuin muukin peli.
Ananaz
23.9.2006, 20:44:22
En tunnista kuvan hahmoja (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/img0011.jpg) Joo, kuva onkin Kingdom Hearts II: Final Mixistä, ei KHRe: Chain of Memoriesista.
Itsehän olen tätä kuolannut tätä 3D-remake jo viimeiset pari päivää. Chain of Memories oli mielestäni hyvä peli, vaikkakin tylsä huonesysteemi teki pelistä melko pitkäveteisen eikä taktinen korttisysteemi ylihelpoista random-vihollisista johtuen oikein saavuttanut pontetiaaliaan muutoin kuin suht haastavissa Organisaatio-taisteluissa. Pelin tarina sen sijaan oli Kingdom Hearts -sarjan tähän mennesä parhaiten kirjoitettu (KH2 mukaan lukien), ja vaikka peli olikin paljolti ekan osan kierrätystä, niin Disney-maailmatkin oli rutistettu paljon paremmin osaksi kokonaisuutta kuin KH:ssa tai varsinkaan KH2:ssa.
Eli - jos kenttiin saadaan enemmän vivahdetta, taistelusysteemiä tasapainotetaan ja vihollisten pudottamille huonekorteille tehdään jokin selkeä järjestys (ts. tietyt viholliset pudottavat tietyn värisiä, arvoisi, nimisiä kortteja tai jotain vastaavaa), niin sanoisin että Re: CoM on loistava ratkaisu Squaren taholta. Lisäksi kunnollinen Coliseum-sivutehtävä ei olisi yhtään paskempi lisä.
Tietysti on taas eri asia julkaistaanko tätä japanin ulkopuolella, mutta koska kyseessä on kuitenkin uusi peli PS2:lle ja KH-sarjan täkäläisen suosion huomioon ottaen ei länsimainen julkaisu olisi ollenkaan tyhmä ratkaisu. Lisäksi erinäisten TGS-messuraporttien mukaan KH2: Final Mixin uudet kohtaukset ovat olleet katseltavissa kokonaan japaniksi JA englanniksi, minkä perusteella Squarella saattaisi olla aikeita julkaista KH2:FM ja Re: CoM myös japanin ulkopuolella.
Itsemurha
24.9.2006, 3:57:01
En tunnista kuvan hahmoja (http://www.kh2.co.uk/image.php?view=kh2/fm/images/img0011.jpg)
Vaikkei se juuri tahan ketjuun liitykkaan (kuten on jo tuossa aijjemminkin todettu) kuvassa on"Rikunort" (eli Riku Xehanortin Heartless'in "formissa" ennen Kingdom Hearts II:sta) ja Roxas taistelemassa World That Never Was'issa.
PARTIAL TRAILER SUMMARY:
- Roxas (black coat and dual wielding) versus Riku (black coat and blindfolded) in The World That Never Was:
Roxas: I am me!
Roxas attacks Riku and knocks him down.
Riku: No matter how many times we do this the outcome is already decided!
Riku: Looks like I must resort to this...
Roxas: What?
Riku: The power that resides in my heart... the power that I surpressed within my heart... even if I will no longer be me!
Riku is englufed with darkness.
Van mikko
24.9.2006, 19:03:19
Kauankos porukoilla on kestänyt noin suurin pirtein pelata tämä peli läpi..? ajattelin että jos tässä suht nopeaan tahtiin rupeaisin pelailemaan niin ehtisinkö setittämään koko homman läpi ennen KH2:sen tuloa (eli noin puolessa toista viikossa)?
//: ookkei, Kiitokset!
Auroch
24.9.2006, 20:36:25
Itse olen tässä emulaattorilla pelaillut ja ensimmäinen KH joten juoni on hieman....haussa. Toki vähän lukemalla on päässyt juoneen enemmän kiiinni. Pelinä KH:CoM on ihan menevä. Itse en ehkä niin pidä korttisysteemistä mutta muuten pelaaminen on ihan menevää. Tosin harmaita hiuksia aiheuttaa se että ovien avaamiseen tarvittavaa korttia ei aina tahdo saada. Eli meinaan jos ovi vaatii 9 tason kortin niin joskus saa tahkoa mosia kumoon ihan olan takaa ennenkuin sellainen päättää ilmaantua. Tarina kuten mainitsin on ehkä vähän "sekava" kun ei ole sitä KH1:stä tullu pelattua. Muuten ainakin se on erittäin mielenkiintoinen. Oikeastaan CoM on aiheuttanut sen että on tullut himo päästä möykyttämään KH1 ja KH2 kuhan se tulee. Mutta kuten sanottu ei ole ps2:sta omistuksessa joten siitä voi syntyä pieni probleema.
@ Van mikko: Itse nyt sanoisin että puoleentoista viikkoon pelin vetää läpi helposti. Scenaarioissa ei järin mene paljoa aikaa. Alkupään scenaariot vetää läpi varmasti kymmeneen minuuttiin jos pelaa tehokkaasti. Joten uskoisin vahvasti että puolitoista viikkoa on enemmän kuin tarpeeksi.
Ajattelin ilmoittaa, että KH CoM:ia ollaan tekemässä Playstation 2:lle KH2 final mixin yhteydessä. Vielä ei tiedetä, ilmestyykö peli edes eurooppaan asti, mutta mahdollista on. KH Ultimaniasta löydät kuvia pelistä ja myös yleistä tietoa pelistä.
Ajattelin ilmoittaa, että KH CoM:ia ollaan tekemässä Playstation 2:lle KH2 final mixin yhteydessä. Vielä ei tiedetä, ilmestyykö peli edes eurooppaan asti, mutta mahdollista on. KH Ultimaniasta löydät kuvia pelistä ja myös yleistä tietoa pelistä.
Jos jaksaisit lukea muutaman postauksen ylöspäin niin huomaat minun informoineen tuosta samasta asiasta jo parisen päivää sitten. Pelin kääntymisessä Ps2-versioksi ei pitäisi olla iso projekti, kuitenkin tarina, hahmot sun muut ovat jo valmiina, enää ei tarvitse kuin muuttaa grafiikat ja musiikit. Ja jos KH : CoM-remix tai KH II - Final Mix eivät ilmesty Euroopassa niin sisäinen aktivistini alkaa muuttumaan isoksi ja vihreäksi, menen vaikka yksin Japaniin Square-Enixin päämajan eteen marssimaan edestakaisin kyltti kädessäni, kuka tulee mukaan?
pantsu
26.9.2006, 13:32:21
On myös tullut ilmi huhuja, että CoM tehtäisin kokonaan omassa versiossaan Playstation 2:lle, tai 3:lle.
En tiedä, saatan ostaa netistä, vaikka japaniksikin olisi, koska muistan suunnilleen kaiken mitä CoM:issa puhutaan. Sitä paitsi, kuvat grafiikan kehityksestäkin antavat rohkeutta ostaa pelin.
Mutta korttisysteemaa inhoan, vaikka kokeilutkaan en ole. Vaikuttaa todella ärsyttävältä.
Siinä oli tämän kertainen viestini.
Yo~
Jessse
26.9.2006, 13:53:49
Niin. Se on selvä, että KH2'ssa on kaksi cd:tä: KH2 ja CoM. Kuitenkin on todennäköistä, että peli tulee Amerikkaan. Mutta jos KH2 final mix ei tulisi eurooppaan saakka, niin uskon, että CoMille tehtäisiin omat kannet ja sitä myytäisiin ympäri maata. Sen verran paljon rahaa saisivat.
Van mikko
6.10.2006, 16:31:58
nyt kun sain pelattua tämän läpi niin herää kysymys että mitenkä pitkä peli modi tolla Rikulla on? onko se kenties saman mittainen kuin ensimmäisellä kerralla vaiko vähän lyhyempi?
//: Ookkei.. katsotaan mikäli jaksan viellä sen verran malttaa että setittäisin viellä sen läpi ennen kuin uppoudun KH2:sen pariin :)
Haphazy
6.10.2006, 17:31:36
nyt kun sain pelattua tämän läpi niin herää kysymys että mitenkä pitkä peli modi tolla Rikulla on? onko se kenties saman mittainen kuin ensimmäisellä kerralla vaiko vähän lyhyempi?
Jokusen verran lyhempi, vähemmillä välivideoilla sekä lyhemmillä maailmoilla; Uudessa maailmassa matkataan suoraan boss -huoneeseen, ilman Soran juonihuoneita.
Blitz-kid68
16.10.2006, 21:58:16
Olen pelannut KHII läpi. Nyt itseasiassa vasta ajattelin että olisi varmaan hyvä pelata CoM myös läpi. Olen katsellut muutaman videon siitä ja se näytti ihan hyvältä peliltä mitä nyt yleensä Gameboylla voi pelata. Mutta jos sitä ollaan tekemässä pleikalle niin PERFECT!!!:D Se olisi unelmieni täyttymys. En kuitenkaan aio ostaa KHII Final Mixiä. Ellei sihen tule mitää erittäin tärkeitä,hyviä,tai jtn muuta vastaavaa.
Vielä pari kysymystä CoM:ista :
1. Kuinka pitkä peli on? (Yllä mainittu että 1,5 viikkoa. Entäs jos pelaa noin 1h/1vrk)
2. Saako/pitääkö pelissä tappaa Org. XIII jäseniä? (tietääkseni ne, joita ei näkynyt KHII)
3. Onko pelissä jotain Secret endejä tai muuta vastaavaa jonka saisi ''auki'' kun on tehnyt jotain,vaikka vetänyt journalin 100% (onko siinä edes journalia???)
Viitsiikö ketään vastata!?!?
Jessse
21.10.2006, 10:08:15
Opettelisit lukemaan aikaisempia postauksia ennen kuin kysyt mitään, jookosta?
Tarkkaa aikaa ei pelin ilmestymisestä ole vielä ollenkaan tiedossa. Ja sehän ilmestyy samaan aikaan ja samassa paketissa Kingdom Hearts II - Final Mix+ -version kanssa.
Lisään; FM & CoM ilmestyy mahdollisesti keväällä 2007 japanissa.
Lisään; FM & CoM ilmestyy mahdollisesti keväällä 2007 japanissa.
Kuten sanoin, niin ei ole tarkkaa tietoa. Ja kuten itse sanoin, niin mahdollisesti. Päivämäärää ei edellenkään olla laitettu lukkoon, joten mitään aikaa on turha sanoa vielä.
Ja ylipäätänsäkin ne peukut pystyyn että samainen pelipaketti rantautuu edes Amerikkaan, ellei sitten jopa Eurooppaan, jonka suhteen ei pitäisi ainakaan vähäisten myynnin olla esteenä.
Snage
15.12.2006, 19:53:46
Olen pelannut KHII läpi. Nyt itseasiassa vasta ajattelin että olisi varmaan hyvä pelata CoM myös läpi. Olen katsellut muutaman videon siitä ja se näytti ihan hyvältä peliltä mitä nyt yleensä Gameboylla voi pelata. Mutta jos sitä ollaan tekemässä pleikalle niin PERFECT!!!:D Se olisi unelmieni täyttymys. En kuitenkaan aio ostaa KHII Final Mixiä. Ellei sihen tule mitää erittäin tärkeitä,hyviä,tai jtn muuta vastaavaa.
Vielä pari kysymystä CoM:ista :
1. Kuinka pitkä peli on? (Yllä mainittu että 1,5 viikkoa. Entäs jos pelaa noin 1h/1vrk)
2. Saako/pitääkö pelissä tappaa Org. XIII jäseniä? (tietääkseni ne, joita ei näkynyt KHII)
3. Onko pelissä jotain Secret endejä tai muuta vastaavaa jonka saisi ''auki'' kun on tehnyt jotain,vaikka vetänyt journalin 100% (onko siinä edes journalia???)
Viitsiikö ketään vastata!?!?
Tässä vastauksia:
1. Siinä menee n. 10 - 20 tuntia. Tosin se riippuu pelaajasta.
2. Kyllä, siinä tapetaan ne jäsenet, jotka eivät olleet KHII.
3. Ei minun tietääkseni siinä ole mitään secret endingejä. Ja journal löytyy.
Haphazy
15.12.2006, 21:02:36
Yllättävä Chain of Memories -kuume nousee jälleen CoM:RE'n myötä. Itse gba -versiossa ei enempää ole tekemistä, kun journalkin on täydellisesti suoritettu. :/ Duel -modea olisi ollut kiva hakata, mutta ei kukaan tuntemani omista peliä. Huvikseen olen rakentanut Oathkeeper-Oblivion -pakkani. :P
Ehkä joku päivä, joku miitti?
Snage
28.12.2006, 19:24:48
Nyt on peli menty läpi kokonaan, joten pistänpä tähän oman arvioni tästä pelistä.
Tämä oli minun mielestäni todella hyvä, lukuun ottamatta paria kohtaa, joissa piti hankkia 9 kortteja. Juoni oli hyvä, vähän alussa olin sekaisin koko pelin kulusta, mutta kyllä se minulle myöhemmin valkeni. Tästä selvisi todella paljon KHII: sta, kuten miksi Sora oli siinä alussa nukkumassa. Pelattavuus oli hauskaa, ensi reaktio kortti systeemiin oli kielteinen, myöhemmin kumminkin tajusin tämän. Peli oli haastava, haastavampi kuin KHI expertillä mielestäni, enää ei yhden napin hakkaamistekniikka toiminut, vaan piti vähän miettiä mitä tekee. Grafiikat GBA peliksi olivat hyvät, varsinkin välianimaatiot. Pitkäksi tätä peliä ei kuitenkaan voi sanoa. Pelin vetää läpi n. 15 tunnissa, ja sen jälkeen ei mitään tutkittavaa löydy, paitsi Key to Rewards ovet ja hankkia kortteja, joiden hankkiminen on joskus rasittavaa. Onneksi tästä löytyy Reverse/Rebirth moodi, jossa pelataan Rikulla. Link modeakin olisi hauska kokeilla, mutta ei löydy ketään, jolla olisi sama konsoli, saati sitten tätä peliä tai linkkikaapelia. Kokonaisuudessa tämä on hyvä peli, vaikka miinuksia löytyy. Kokemisen arvoinen, jos olet Kingdom Hearts pelien ystävä ja haluat tietää KHII enemmän.
Nobody
14.2.2007, 10:27:28
// Yayy, omistan tämän nyt, mutta en ole päässyt ihan vielä läpi. Hyvältä kuitenkin on vaikuttanut tähän mennessä~ Grafiikkakin on ihmeen menettelevää! ^^
Olen mennyt pelin läpi Rikulla ja Soralla, ja siihen meni sellaiset 42 tuntia. Täytyy sanoa, että peli oli upea kokemus. Aluksi ei Soran tarinasta tajunnut yhtään mitään, ihmetteli vain, miksi sankarit jumittivat jossain linnassa, joka on täynnä mustakaapuisia heppuja. Mutta loppujen lopuksi Organisaatio paljastui mahtavaksi ja sen jäsenistä oppi pitämään. Heitä oppi myöskin lievästi kunnioittamaan siinä vaiheessa, kun Axel ja Vexen tappoivat minut kerta toisensa jälkeen toisissa tappeluissa. Sora oli joissain kohdin tarinaa hiukan ärsyttävä, mutta sitä sieti.
Rikun tarina oli jätetty hieman köyhemmäksi, se oli ärsyttävää. Toisaalta se, että Riku lopultakin tuntui pääsevän pois pimeydestä, oli hienoa. Lisäksi Rikulla oli kivempi pelata kuin Soralla, ei tarvinnut keskittyä niin paljon kortteihin, tappeli vaan :).
Grafiikaltaan peli oli jotain käsittämätöntä, en todellakaan tiennyt, että GBA:sta saa osaavissa käsissä näin paljon irti. Välidemoissa tuli N64-pelit mieleen, ja grafiikka oli muutenkin värikästä ja kaunista.
Äänimaailma oli hyvä, musiikit saivat etenkin Destiny Islandilla ja Twilight Townissa piristymään ja jatkamaan taistelemista, kunnes sekä Sora että Riku olivat lvl 70 (Sora lvl 77). Lisäksi lopputekstien aikana soiva Simple and Clean-kappale yllätti minut jälleen, en tiennyt, että GBA pystyisi siihen.
Maailmat olivat aika tylsiä, pelkkiä huoneita toisensa jälkeen. Toisaalta jokaista karttakorttia kokeiltuani opin pitämään eniten "sleeping darknessista", liikkumattomia vihuja pieni määrä.
Kokonaisuudesta sanon vain, että tämä on minusta toiseksi paras peli GBA:lle, paras on FF Tactics Advance. Älyttömän hieno grafiikka, loistava äänimaailma ja kiinnostava juoni hahmoineen saavat minut varmasti pelaamaan pelin vielä uudestaan läpi. Jupiter Games teki hyvää työtä ja palautti uskoni GBA:han pelilaitteena. Harvasta pelistä olen pitänyt yhtä paljon kuin KH: CoM:sta.
Olenhan minä tätä pelannut. Soran tarina on vedetty pariinkin otteeseen läpi, Rikun tarinassa jökkäilee vielä se Twilight Townin Riku Replica. Minä en vain jaksa kouluttaa tuota pojkaa tarpeeksi. :f En nyt muista kauanko tuon Soran tarinan läpäisemiseen meni, ei kovin kauaa kyllä, sillä loppujen lopuksi se oli aivan naurettavan helppo.
Tosiaan joo, minähän olen noita Kingdom Heartseja pelannut jo nelisen vuotta suurella innolla, joten olihan tuo CoM melkein pakollinen ostos. Minulla oli se kauan koneella emulla, kunnes hankin sen kuitenkin GBA'lle tämän vuoden alussa. Hirveästi sitä nyt ei enää tule hakkailtua, mutta kyllä minä sitä aina silloin tällöin pelailen (tai pelailin, kun rakas ihana veljeni on nyt onnistunut hukkaamaan sen! >:I). Mutta pidän CoMista todella paljon, siinä on kyllä saavutettu loistavasti se sama ihana tunnelma, mikä oli KH ykkösessä, ja joka kakkosesta jäi valitettavasti uupumaan. Korttisysteemi ei tuottanut missään vaiheessa hankaluuksia, mielestäni se oli aivan loistava keksintö.
Grafiikat olivat todellakin jotain aivan loistavaa, jokainen pieni yksityiskohta oli toteutettu tarkasti, ja pelaaminen oli ainakin silmille täyttä nannaa. Musiikitkin menettelivät, vaikka joissain kohdin pitikin laittaa sitä volyymiä vähän pienemmälle. :p Onneksi en kuitenkaan missannut lopun Simple and Cleania, oli se vain niin miellyttävä yllätys, en olisi kyllä uskonut että siihen olisi pystytty. :o~
Juonellisesti CoM oli kuitenkin aivan loistava. Organisaation evil planit, kuinka he suunnittelivat salajuonia Soraa, Rikua ja toisiaan vastaan – ilo oli seurata. Jotkut OrgXIII-jäsenistä saivat osakseen enemmän sympatiaa minun suunnaltani kuin Sora & Co. konsanaan. Varsinkin juonitteleva Axel, kylmän laskelmoiva Zexion ja ybercool kukkapoju Marluxia saivat sydämeni värisemään. Ohahoohihi! Onneksi en ole hysteerinen fanityttö. Mutta tietysti pidin myös muistakin, Sorakaan ei hirveästi ottanut päähän, välillä ehkä tuli semmoinen fiilis, että on tuolla pojulla isot luulot itsestään, mutta loppujen lopuksi Sora on ihan hyvä hemmo.
Ainoa huono asia, mikä nyt tulee mieleen, on tietenkin tuo pelattavien maailmojen laatikkomaisuus ja helppo vaikeustaso. Mutta pikkuvikoja, pikkuvikoja.
Näin tiivistettynä tähän loppuun; CoM on loistava. Selventää hienosti ykkösen ja kakkosen väliin jääneen mustan aukon, ja on ehdottomasti yksi parhaimmista peleistä, mihinkä olen koskenut. Pidän.
Oeöh! Olisi niiiin loistavaa saada se CoMin remake, rakastuisin siihen varmasti. Mutku. En saa sitä ikinä. ;_;
Dorianthem
7.9.2007, 15:38:20
Tämä on pelattu läpi ajat sitten tietokoneella, kun ei oikeasti innostunut ajatus sopivan konsolin ostamisesta ja tämän jälkeen vielä olisi pitänyt tuhlata rahaa vielä itse peliinkin. Nykyään voisin harkita jopa pelin ostamista joskus kun on hieman ylimääräistä rahaa, kun tuo DS tuli ostettua kesän alussa.
Peli oli minusta ainakin hyvä. Soran tarina oli mielenkiintoinen, sisällöltään varsin tasapainoinen ja lisää tietoa annettiin sopivan usein. Taistelusysteemi pisti aluksi sormen suuhun, mutta kyllähän siihenkin nopeasti tottui ja tämän jälkeen pienellä kikkailulla taistelut alkoivat sujumaan nopeasti ja hyvin. Pidin myös pelin grafiikoista, ne olivat minusta varsin hyvät GBA-peliksi ja omalla tavallaan hurjan kauniit. Castle Oblivion on harvinaisen kaunis paikka kyllä.
Yksi asia minua harmitti kuitenkin tässä pelissä. Oli tarina Rikun tai Soran, niin maailmat olivat toistensa kopioita pienin ympäristön muutoksin. Oli tuhoton määrä huoneita joita piti tarpoa eteenpäin ja aina välillä saattoi jäädä jumiin, jos ei sattunutkaan olemaan oikeaa korttia ja sitä saikin sitten metsästää parhaassa tapauksessa tunteja. Tosin tämän jatkuvan taistelemisen takia seuraava maa tuntui menevän yllättävänkin nopeasti ja kaikki tuntui taas kivalta ja elämä maistui.
Uudet hahmot oli mielestäni toteutettu varsin hyvin, varsinkin Axel. Koko pelin ajan sai miettiä mitkä tämän hahmon motiivit ovat ja pelin loputtuakin niitä sai edelleenkin miettiä. Kieroa oikeasti, että vastaus kerrotaan vasta KH2:sessa, jota tietenkin piti odottaa CoM:in aikoihin vielä aika tovi.
Mutta minä pidin pelistä, sen vaikeustaso oli mielestäni varsin hyvä. Tuli muutama pomo joita vastaan piti taistella useammankin kerran. Hyviä esimerkkejä Soran tarinassa Riku Replica ja Rikun tarinassa taas viimeinen vastus, eli Ansem. Kannatti kyllä pelata ja ehkä pääsen pelaamaan joskus uudestaankin, jos joskus hommaan tämän omaksikin.
//Ketjusta siirretty kysymyksiä oikeaan ketjuun.
Makenshi
20.9.2008, 10:52:30
Uuh (http://na.square-enix.com/khrecom/) :lovetus:
Nyt Final Mix+:aa vielä toivoen!
Haphazy
21.9.2008, 19:56:17
Olisivat julkistaneet senkin jos vielä tulisi. Final Mix+:n saa parilla kympillä helposti tilattua Hong Kongista, jos sitä halajaa.
Kirves
21.9.2008, 21:45:10
Tuleeko toi Re:chain of memories tänne eurooppaankin?(jos ei tule itken :cry:!)
juuso16
22.9.2008, 14:44:55
Miten chains of memories peliä pelataan koneella?
Gameboy emulaattoreilla ja lataamalla se peli rom?
Tattip
29.9.2008, 17:17:22
Kyllä nyt nousi toiveet ^_^. Toisivat sen vielä tänne Eurooppaan. Toivottavasti siis tämä on totta eikä mikään feikki. (http://ps2.ign.com/articles/911/911692p1.html)
Odoshi
18.2.2009, 10:33:58
Itse en ole kyseistä peliä päässyt pelaamaan. Kovasti kyllä odottelen tuota eurooppa versiota, jos se nyt sattuisi joskus ilmestymään. ^^
Youtubesta löysin jonkun aikaa sitten CoM:in playstation version videopätkät, jotka aukaisivat juonta minullekkin paljon. Tuossa linkki jos joku muukin on kiinnostunut katsomaan:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=49CE6FCF69BCB77B
Sitten vielä kysymys:
Oliko Riku, joka esiintyi CoMissa koko ajan ainoastaan Vexenin luoma kopio vai oikea Riku?
En ihan pysynyt tarinassa mukana pelkillä video pätkillä sekä netistä löytämillä tiedoilla..
Ze Shoopuf
19.2.2009, 12:35:29
Sitten vielä kysymys:
Oliko Riku, joka esiintyi CoMissa koko ajan ainoastaan Vexenin luoma kopio vai oikea Riku?
En ihan pysynyt tarinassa mukana pelkillä video pätkillä sekä netistä löytämillä tiedoilla..
Laitetaan spoil-tageihin.
Se Riku, joka tuli uhittelemaan Soralle ja vikittelemään Naminéa, oli replica. Se, joka taisteli pimeyttä vastaan oli oikea Riku. Oikea Riku ei muistaakseni kohdannut Soraa missään vaiheessa, mutta replica oli sitäkin innokkaampi etsimään Soran käsiinsä.
Eli Replica oli siis se, jolla oli samat muokatut muistot, kuin Soralla, oikealla Rikulla taas oli Ansem-dilemma.
Ainakin näin olen käsittänyt mangan ja noiden videoiden perusteella. Itse peliähän en ole pelannut, kun en DS:ää omista.
jimpe99
27.3.2010, 12:04:41
Onko totta että tuo kingdom hearts re:chain of memories amerikan/aasian versio toimii euroopan ps:säl:huh::huh:kun saattaisin ostaa ehkä sen mutta en oo varma viittinkö koska jos se ei toimi sinne menis rahat ja levyy vois käyttää frisbeenä!:prkl:Sen takia haluasin vastauksen
Ananaz
27.3.2010, 12:30:43
Ei toimi ilman modattua laitetta tai Swap Magicia.