-
Warrior
Changes xD
Kyllä, minuun on iskenyt 2pac-friikkeys, olen pahoillani että joudutte kestämään tätä ^__^ No niin no joo, tein tän eilen illalla, ja (taas) loppu tönkää. T_T; (Ehkä se tönkäämuutenkin ^^;) (ton laulun sanat piti olla italicilla mutta en jaksanu väkertää sitä tällä T_T)
------------------------
I see no changes wake up in the morning and I ask myself
Is life worth living should I blast myself?
I'm tired of bein' poor and even worse I'm black
My stomach hurts so I'm lookin' for a purse to snatch
Heräsin kun auringonsäteet osuivat naamaani hajonneesta ikkunasta. Katsoin kelloa. Kahtakymmentä vailla kahdeksan. Minulla oli kaksikymmentä minuuttia mennä kouluun. Käänsin kylkeä ja nukahdin uudestaan.
Avasin silmäni uudestaan kun naapurin akka alkoi huutaa. Äijänsä löi sitä. Hakkasin seinää, haukottelin ja päätin nousta. Kello oli noin kaksitoista. Katselin ympärilleni sotkuisessani huoneessani ja koitin muistaa mihin olin heittänyt vaatteeni. Meni vähän aikaa kun tajusin että olin nukkunut ne päälläni. Huokaisin. Päätäni särki, nousin ja tallustelin kaapille hakemaan aspiriiniä.
Ei meidän talomme iso ollut, pieni kerrostalon yksiö. Luuletteko että meillä olisi varaa suurempaan? Huonekalutkin olivat kaatopaikalta raahattu tai minun rahoillani ostettu. Ai mitä minä oikein tein? Olin diileri.
Give crack to the kids who the hell cares
One less ugly mouth on the welfare
First ship 'em dope & let 'em deal the brothers
Give 'em guns step back watch 'em kill each other
Vedin kengät jalkaan ja laahasin rappuset alas. Vetäisin roikkuvia housujani ylemmäs ja tarkastin että aseeni oli ladattu ja mukana. Ei sitä koskaan tiedä keitä tulee vastaan. Ja olinhan minä yksi tämän osavaltion listalla olevista rikollisista.
Voi paska, ajattelin kun näin poliisit. Juoksin piiloon roskapönntöjen taakse ja koitin hengittää mahdollisimman hiljaa. Kytät eivät pitäneet minusta. He eivät pitäneet tästä korttelista. Ja he vihasivat mustia.
Suljin silmäni ja rukoilin etteivät poliisit tulisi lähemmäs. Kirosin sitä että olin ottanut välitettävän paketin mukaan. Koitin ajatella että ainahan kytät tässä korttelissa kiertelivät, täällä kun sitä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Minäkö positiivinen? Paskat.
It's war on the streets & the war in the Middle East
Instead of war on poverty they got a war on drugs so the police can bother me
And I ain't never did a crime I ain't have to do
But now I'm back with the blacks givin' it back to you
Don't let 'em jack you up, back you up, crack you up and pimp slap you up
No niinpä niin. Olisihan se pitänyt tietää että selliin tästä mennään. He riistivät minulta pyssyni ja kamani vaikka kuinka koitin pyristellä vastaan. He hakkasivat minua auton konepellille ja talon seinään. Ja nyt he raahasivat minua käsiraudoissa vankilan käytävällä potkien minua jalkoihin ja tökkien selkään. Olisin halunnut ampua heidät. Pang pang, ja sen jälkeen olisi ollut uutisissa juttu miten musta yhdeksäntoista-vuotias mies oli tappanut kylmästi kaksi poliisia ja paennut vankilasta. Mutta tyydyin vain katsomaan heitä vihaisesti.
Kuka nyt elättäsi äitini ja pikkuveljeni? Rakastin heitä enemmän kuin mitään. Nuoremmalla veljelläni ei ollut edes kenkiä.
You gotta learn to hold ya own
They get jealous when they see ya with ya mobile phone
But tell the cops they can't touch this
I don't trust this when they try to rush I bust this
Isompi poliisi huusi minulle kysymyksen, mutten vain jaksanut vastata. Hän tuijotti minua vihaisesti ja hänen paksu naamansa punoitti. Minulle tuli mieleen vastasyntynyt porsas ja minulla oli vaikeuksia pitää pokerinaamani. Hänen siansilmänsä katsoivat minua vielä vihaisemmin ja hän alkoi huutaa että olin vain kelvoton mykkä neekeri. Katsoin häntä viileän tyynesti ja ajattelin että mielummin olen musta kun vaaleanpunainen possu. Hänen kolleegansa rauhoitteli häntä ja sanoi että olin pilvessä. Minäkö huumeissa nyt? Olin selvempi kuin koskaan.
And only time we chill is when we kill each other
It takes skill to be real, time to heal each other
Olin vankikopissa. Tietäisin lopulliseni tuomioni vasta kun he olisivat tehneet päätöksensä.
Kuuntelin vankilan ääniä. Ne eivät olleet kauniita, ei todellakaan. Ne olivat epäinhimillisiä huutoja, itkuja. Olin jo tottunut näihin ääniin, ja ajattelin vain perhettäni. Nyt huomasin miksi olin niin väsynyt. He olivat pahoinpidelleet minut pahasti ja vuotisin kuiviin jos minulle ei tehtäisi mitään. Niin, kytät eivät todellakaan välittäneet nuoresta mustasta miehestä. Jos olisin ollut toisen värinen, he olisivat sitoneet haavani. Mutta kun ei niin ei.
Makasin hiljaa paikoillani. Tämä olisi se ilta, ajattelin. Tänään lähtisin pois täältä.
Rukoilin siunasta perheelleni.
How can the Devil take a brother if he's close to me?
I'd love to go back to when we played as kids
but things changed, and that's the way it is
- 2pac, Changes
-
Ihan hyvää jälkeä...ja 2pacin innoittamana?
Juuri kuuntelin 2pacin changessiä kun törmäsin tähän topicciin.
Kirjoitussäännöt
- Et voi aloittaa uusia ketjuja
- Et voi kirjoittaa vastauksia
- Et voi lisätä liitteitä
- Et voi muokata viestejäsi
- BB-koodi on käytössä
- Hymiöt ovat käytössä
- [IMG] koodi on käytössä
- HTML-koodi on poissa käytöstä
Keskustelualueen säännöt