No pistetään tämä nyt tänne:
Minulla on siis ongelma PSX:n kanssa (on sitä uudempaa mallia, elikkäs se pieni). Eräänä päivänä pelailin ihan tavallisesti kaverin kanssa Gran Turismo 2:n arcade modea. Kaveri sitten lähti kotiinsa, ja tunti sen jälkeen menin itse pelamaan GT-moodia. Noh, ainnoin PSX:n käynnistyä, ja selailin samalla kanavat läpi. Vaihdoin AV-kanavalle, ja huomasin, kuinka peli oli yllättävän nopeasti mennyt siihen kielenvalinta valikkoon (se ei siis ladannut muistikorttia). Otin ohjaimen käteen, mutta peli ei reagoinut mitenkään, kun yritin hyväksyä englannin kielen. Analogisen ohjauksen sain päälle, mutta muuten se ei sitä tuntunut tunnistavan. Noh, rämpyttelemällä sain itseni kartalle, ja Homeen, mutta siinä huomasin sitten, että minulla on 10,000 rahaa, ja menossa ensimmäinen päivä.
Tuossa vaiheessa pleikkari lensi kiinni, ja menin "biosiin". Noh, huomasin, ettei pleikkari halunnut tunnistaa muistikortteja. Se tuli selville, että sitä ohjainta pystyin käyttämään, jos se ei ollut samalla kohtaa aidon muistikorttini (tästälähtein valkoinen muistikortti) kanssa. Toisaalta minun toinen ohjaimeni, ei aito toimi missä kohtaa vaan. Menin sitten kokeilemaan FF VII:tä, mutta eihän se toiminut. Takaisin biokseen, ja nyt päätin vaihtaa epäaidon kortin (tästälähtien musta kortti) ykköspaikkaan, ja nyt se halusi tunnistaa kaiken.
Tässä vaiheessa olo oli todella helpottunut. Minulle on nimittäin kerran käynyt silleensä, että muistikortti on itse formatoinut itsensä.
Sitten parin päivän jälkeen tästä, menimme kaverin kanssa taasen pelaamaan GT 2:ta, mutta taas, se ei ladannut alussa muistikorttia, ja sitä ohjainta se ei halunnut tunnistaa. Noh, biokseen, ja hätäistä kikkailua. --> Ei mitään. Tein samat jutut, kuin edellisellä kerralla --> ei mitään. Lopulta sain valkoisen kortin toimimaan (toimii ainoastaan, jos ei ole samassa paikassa valkoisen (eli aidon) ohjaimen kanssa. Eli asetelma on tällä hetkellä seuraava: ykköspaikassa on valkoinen ohjain, eikä lainkaan muistikorttia. Kakkospaikassa valkoinen muistikortti, ja harmaa ohjain (eli siis se epäaito))
Sen myös huomasin, että PSX ei tunnista sitä valkoista korttia jos musta on sisällä koneessa.
Ei kellään olisi koskaan tapahtunut vastaavanlaista. Ja kyllä, tiedän että oli vähän epäselvästi kerrottu, mutta voin yrittää selittää paremmin.
Olisikohan nyt aika ostaa se PS2?