+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 90.

Ketju: Konsoleiden hardwarea koskevat ongelmat ja kysymykset

Oletus Konsoleiden hardwarea koskevat ongelmat ja kysymykset

Kaippa tälläinenkin topikki voisi olla ihan asiallinen, kun näitä ongelmia tietyissä konsoleissa ilmenee kaiken aikaa, ja myös adapterit, muistikorit ja muut lisälaitteet saattavat olla mutkitkaampia tapauksia kun mainostektit antavat ymmärtää. Ohjaimet lasketaan myös hardwareksi, onhan esim. N64:n ohjaimen huono kestävyys maailmankuulua.

Mitään peliapua ja vinkkejä täällä ei ole tarkoitus kysellä, vaan pelkästään pelien ja hardwarejen toimivuusongelmia, esim. vaikkapa musiikkien pätkimistä tai grafiikan puuroutumista. Pleikkarien Mod-piireille täällä on jo oma topikkinsa, niistä voi kysellä siellä.

Ja konsolihan on vapaa, mutta kunhan se on konsoli. Tietokoneille täällä on oma alueensa.

Avataanpa peli kysymyllä SNESin adapterista, jolla saa sekä NTSC- että PAL-versiot toimimaan vaikkapa pelkässä PAL-koneessa. Lähinnä kiinnostaisi tietää vaatiiko se myös jonkun oman johtonsa, esim Scartin, vai riittääkö alkuperäinen SNESin TV-liitäntäjohto?
    Paska haisee, banjot soi ja muutenkin on itämainen tunnelma

Kraut-sama Jackal von ÖRF:n avatar
    Liittymispäivä
    26.5.2001
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    28

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Sabotööri
    Avataanpa peli kysymyllä SNESin adapterista, jolla saa sekä NTSC- että PAL-versiot toimimaan vaikkapa pelkässä PAL-koneessa. Lähinnä kiinnostaisi tietää vaatiiko se myös jonkun oman johtonsa, esim Scartin, vai riittääkö alkuperäinen SNESin TV-liitäntäjohto?
    Minulla oli aikoinaan tuollainen ja kyllä se muistaakseni ihan tavallisella konsolin mukana tulleella johdolla toimi.

Tonberry King Chigusa^Miang:n avatar
    Liittymispäivä
    1.9.2004
    Sijainti
    Plain Awful
    Ikä
    28

Oletus

No pistänpä tämän nyt kuitenkin tännekkin, kun ilmestyi sopiva ketju. Sama kysymys on siis myös Burnout 3 Takedown -thredissa.

Eli, kun liitetään kaksi ps2:ta linkkikaapelilla toisiinsa ja kahteen televisioon tarkoituksena pelata peliä (Burnouttia tässä tapauksessa) kahdestaan eri huoneissa, niin tarvitseeko myös kaksi peliä, vai riittääkö yksi?
    <3

The Polecat Ben:n avatar
    Liittymispäivä
    14.5.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Chigusa^Miang
    Eli, kun liitetään kaksi ps2:ta linkkikaapelilla toisiinsa ja kahteen televisioon tarkoituksena pelata peliä (Burnouttia tässä tapauksessa) kahdestaan eri huoneissa, niin tarvitseeko myös kaksi peliä, vai riittääkö yksi?
    Oon pelannu Gran Turismo 3:a linkkikaapelilla ja silloin molemmat tarvitsi kyseisen pelin, joten uskon että sama kaava toistuu muissakin peleissä. Hitsi, luulin jo ettei linkkikaapelia tue enää mikään peli
    Relax. I have a feeling something's coming our way. Something big.

Tonberry King Chigusa^Miang:n avatar
    Liittymispäivä
    1.9.2004
    Sijainti
    Plain Awful
    Ikä
    28

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Pandemoni
    Oon pelannu Gran Turismo 3:a linkkikaapelilla ja silloin molemmat tarvitsi kyseisen pelin, joten uskon että sama kaava toistuu muissakin peleissä. Hitsi, luulin jo ettei linkkikaapelia tue enää mikään peli
    Ai hitto, no en minä kyllä tiedä tukeeko toi Burnout linkkikaapelia

Jotenkin vaan halutaan niitata koneet yhteen ja pelata, kun jaetulla ruudulla kaksinpeli ei ole niin kivaa. Toivottavasti se nyt jollain onnistuu...jollain verkkojutulla kenties? Kellään tästä kokemusta?
    <3

The Polecat Ben:n avatar
    Liittymispäivä
    14.5.2002
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    26

Oletus

No jos moninpelissä ei ole mitään mikä vois viitata i.link toimintoon niin eise varmaan sitten tue sitä. Ohjekirjassa eikä pelikannen takanakaan mainita mitään. Joten tuon linkkikaapelin voi unohtaa.

Toki peliä voi pelata netissä, hommaat vaan nettiadapterin, mikä maksaa ehkä 30e. Sitä en tiedä onnistuuko LAN-systeemit, mitä luultavammin kyllä, mutta niistä en taas tiedä yhtikäs mitään.
    Relax. I have a feeling something's coming our way. Something big.

Oletus

Ongelma Ps2 muistikortilla.

Minulla on muistikortillani häiritsevä tiedosto. Sen kuvake on sininen kuutio ja sen nimi on "Corrupted data" ja koko "Size ? KB". siis siinä on tuo "?" merkki. Tuota tiedostoa ei voi kopioida toiselle muistikortille eikä sitä voi poistaa.

Huomasin kun yritin kaverini kanssa pelata 007 Nightfireä mutta latasin profiiliani (joka on "666") niin siihen tuli joku että aseta muistikortti juttu. Sitten katsoin Browserista muistikortin sisältöä, siellä ei ollut 007 Nightfire profiilia nimeltä "666". Menin takaisin peliin, mutta pelissä näkyi vieläkin se "666".

Mikä tämä tiedosto on?

//Snif, eikö kukaan tiedä?
    Viimeksi muokannut Aerthos : 9.10.2004 klo 17:22:15

back in the days
    ~

Warrior Archux:n avatar
    Liittymispäivä
    8.6.2002
    Sijainti
    Sipoo
    Ikä
    26

Oletus

Jos vaikkapa postaisin tänne ratkaisun PS2 + sinipohjaiset levyt ongelmaan.

Kyseessä on siis joko vika levyn kiinnitysmekanismissa tai likaa lukijan päällä. Ajan myötä pleikkarin laseri kun heikkenee todella paljon, eikä se lopulta enää lue jos edessä on vähänkin pölyä.

Kiinnitysmekanismivian voi hoitaa laittamalla pari pätkää maalarinteippiä levyn keskellä olevan reijän ympärille. Käsittääkseni sinipohjaiset levyt ovat hiuksen verran ohuempia ja pleikkarin ote löystyy ajan myötä, joten teippi auttaa tekemään levyistä paksumpia.

Likaisen laserin voi putsata joko purkamalla konsolin ja sitten sitä kautta (lienee hankalaa), tai käyttämällä linssien putsaukseen tarkoitettua putsausromppua. Putsausrompussa on siis pieni harja pohjassa joka puhdistaa lukijan muutamassa minuutissa.

Pedobear memo:n avatar
    Liittymispäivä
    7.8.2002
    Sijainti
    Where your loli is
    Ikä
    23

Oletus

No pistetään tämä nyt tänne:

Minulla on siis ongelma PSX:n kanssa (on sitä uudempaa mallia, elikkäs se pieni). Eräänä päivänä pelailin ihan tavallisesti kaverin kanssa Gran Turismo 2:n arcade modea. Kaveri sitten lähti kotiinsa, ja tunti sen jälkeen menin itse pelamaan GT-moodia. Noh, ainnoin PSX:n käynnistyä, ja selailin samalla kanavat läpi. Vaihdoin AV-kanavalle, ja huomasin, kuinka peli oli yllättävän nopeasti mennyt siihen kielenvalinta valikkoon (se ei siis ladannut muistikorttia). Otin ohjaimen käteen, mutta peli ei reagoinut mitenkään, kun yritin hyväksyä englannin kielen. Analogisen ohjauksen sain päälle, mutta muuten se ei sitä tuntunut tunnistavan. Noh, rämpyttelemällä sain itseni kartalle, ja Homeen, mutta siinä huomasin sitten, että minulla on 10,000 rahaa, ja menossa ensimmäinen päivä.

Tuossa vaiheessa pleikkari lensi kiinni, ja menin "biosiin". Noh, huomasin, ettei pleikkari halunnut tunnistaa muistikortteja. Se tuli selville, että sitä ohjainta pystyin käyttämään, jos se ei ollut samalla kohtaa aidon muistikorttini (tästälähtein valkoinen muistikortti) kanssa. Toisaalta minun toinen ohjaimeni, ei aito toimi missä kohtaa vaan. Menin sitten kokeilemaan FF VII:tä, mutta eihän se toiminut. Takaisin biokseen, ja nyt päätin vaihtaa epäaidon kortin (tästälähtien musta kortti) ykköspaikkaan, ja nyt se halusi tunnistaa kaiken.

Tässä vaiheessa olo oli todella helpottunut. Minulle on nimittäin kerran käynyt silleensä, että muistikortti on itse formatoinut itsensä.

Sitten parin päivän jälkeen tästä, menimme kaverin kanssa taasen pelaamaan GT 2:ta, mutta taas, se ei ladannut alussa muistikorttia, ja sitä ohjainta se ei halunnut tunnistaa. Noh, biokseen, ja hätäistä kikkailua. --> Ei mitään. Tein samat jutut, kuin edellisellä kerralla --> ei mitään. Lopulta sain valkoisen kortin toimimaan (toimii ainoastaan, jos ei ole samassa paikassa valkoisen (eli aidon) ohjaimen kanssa. Eli asetelma on tällä hetkellä seuraava: ykköspaikassa on valkoinen ohjain, eikä lainkaan muistikorttia. Kakkospaikassa valkoinen muistikortti, ja harmaa ohjain (eli siis se epäaito))
    Sen myös huomasin, että PSX ei tunnista sitä valkoista korttia jos musta on sisällä koneessa.

Ei kellään olisi koskaan tapahtunut vastaavanlaista. Ja kyllä, tiedän että oli vähän epäselvästi kerrottu, mutta voin yrittää selittää paremmin.
    Olisikohan nyt aika ostaa se PS2?

There is no way that you can touch her like I do

Oh no, she thinks of me when she's with you

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut memo
    No pistetään tämä nyt tänne:

Minulla on siis ongelma PSX:n kanssa (on sitä uudempaa mallia, elikkäs se pieni). Eräänä päivänä pelailin ihan tavallisesti kaverin kanssa Gran Turismo 2:n arcade modea. Kaveri sitten lähti kotiinsa, ja tunti sen jälkeen menin itse pelamaan GT-moodia. Noh, ainnoin PSX:n käynnistyä, ja selailin samalla kanavat läpi. Vaihdoin AV-kanavalle, ja huomasin, kuinka peli oli yllättävän nopeasti mennyt siihen kielenvalinta valikkoon (se ei siis ladannut muistikorttia). Otin ohjaimen käteen, mutta peli ei reagoinut mitenkään, kun yritin hyväksyä englannin kielen. Analogisen ohjauksen sain päälle, mutta muuten se ei sitä tuntunut tunnistavan. Noh, rämpyttelemällä sain itseni kartalle, ja Homeen, mutta siinä huomasin sitten, että minulla on 10,000 rahaa, ja menossa ensimmäinen päivä.

Tuossa vaiheessa pleikkari lensi kiinni, ja menin "biosiin". Noh, huomasin, ettei pleikkari halunnut tunnistaa muistikortteja. Se tuli selville, että sitä ohjainta pystyin käyttämään, jos se ei ollut samalla kohtaa aidon muistikorttini (tästälähtein valkoinen muistikortti) kanssa. Toisaalta minun toinen ohjaimeni, ei aito toimi missä kohtaa vaan. Menin sitten kokeilemaan FF VII:tä, mutta eihän se toiminut. Takaisin biokseen, ja nyt päätin vaihtaa epäaidon kortin (tästälähtien musta kortti) ykköspaikkaan, ja nyt se halusi tunnistaa kaiken.

Tässä vaiheessa olo oli todella helpottunut. Minulle on nimittäin kerran käynyt silleensä, että muistikortti on itse formatoinut itsensä.

Sitten parin päivän jälkeen tästä, menimme kaverin kanssa taasen pelaamaan GT 2:ta, mutta taas, se ei ladannut alussa muistikorttia, ja sitä ohjainta se ei halunnut tunnistaa. Noh, biokseen, ja hätäistä kikkailua. --> Ei mitään. Tein samat jutut, kuin edellisellä kerralla --> ei mitään. Lopulta sain valkoisen kortin toimimaan (toimii ainoastaan, jos ei ole samassa paikassa valkoisen (eli aidon) ohjaimen kanssa. Eli asetelma on tällä hetkellä seuraava: ykköspaikassa on valkoinen ohjain, eikä lainkaan muistikorttia. Kakkospaikassa valkoinen muistikortti, ja harmaa ohjain (eli siis se epäaito))
    Sen myös huomasin, että PSX ei tunnista sitä valkoista korttia jos musta on sisällä koneessa.

Ei kellään olisi koskaan tapahtunut vastaavanlaista. Ja kyllä, tiedän että oli vähän epäselvästi kerrottu, mutta voin yrittää selittää paremmin.
    Olisikohan nyt aika ostaa se PS2?
    Eiköhän noi ongelmat johdu melko varmasti viallisesta konsolista - kannattaa tosin tarkistaa vaikkapa jonkun kaverin konsolilla kummassa vika on. Olen kyllä 99% varma että vika on konsolissa. Muistikortti tuskin on rikki, kerran toinen muistikorttipaikka sen tunnistaa, ohjainten kanssa tolla ongelmalla on tuskin mitään tekemistä.

Vaikka onhan samantapaisia ongelmia noilla PSX:n muistikorteilla ennenkin ollut, esim. minulla on yksi aika omalaatuinen muistikortti: sekä kopioiminen että lataaminen onnistuu, mutta tallentaminen ei onnistu.

Sitten Pari kysymystä koskien Cubea

Sitten on tämä Gameboy Player, joka laitetaan Cuben pohjaan. Tarviiko tämä GBA:n toimakseen, vai riittääkö kunhan on pelikasetti + GBP kytkettynä Cuben pohjaan. Ja miten on värien suhteen: parempaa kuin SNESillä vai puuroutuko GBA:n grafiikka kun se suurennetaan TV-kuvaruudun kokoiseksi.

E//Hyvä minä ja helvetin tyhmä kysymys! Siinähän on RGB-liitin valmiiksi. kunpa vaan tajuaisi ensin ajatella ja postata sen jälkeen.
    Viimeksi muokannut Sabotööri : 18.10.2004 klo 18:59:08
    Paska haisee, banjot soi ja muutenkin on itämainen tunnelma

EX-SOLDIER
    Liittymispäivä
    25.10.2004
    Ikä
    7

Oletus Voi vittu sentään

Sori "tuplapostista", mutta hyvä topikki menee tätä menoo hukkaan ja oikeastaan nosto ei ole edes turha.

Eli pelailin FFIX:iä tossa pari kolme viikkoa sitten, ja se toimi hyvin kunnes 3. CD:n alkupuolella pari FMV:ta ei suostunut toimimaan ja jouduin skippaan ne (luukku auki ja luukku kiinni -taktiikalla). En nyt viitsi spoilata kohta missä sitä tarkalleen tapahtui, mutta sanotaan että Trenon jälkeiset tapahtumat Alexandriassa ei meinannut toimia; yksi FMV toimi puoliväliin ja toinen ei edes lähtenyt liikkeelle. Vaihdoin Smoothin pois ja kokeilin kumpaakin pyörimisnopeutta, mutta tulos oli sama ja puolituurilla sain pelattua sen kohdan läpi. Sen jälkeen kaikki on taas toiminut normaalisti ja ongelmat hävinneet kokonaan.

Luultavasti johtuu CD:stä, kun toi PS2 lukee pelejä yleensä paremmin kuin PSX, mutta kysästään nyt vielä onko PS2:lla ollut mitään FFIX:n kanssa? PSX:lläkän toi ei meinannut toimia, mutta silloin ajattelin vian olevan koneessa (silloin tosin koko peli ei meinannut pyöriä). Valittetavasti ei vaan siltä näyttä, ja kun toi on vielä alkuperäispainos.. ..tunnearvo. Kyllä vituttaa jos uuden joutuu ostaan, prkl.

E//

Lainaus Alunperin kirjoittanut Mac_HH
    Minulla oli sama ongelma FFVIII:n kanssa. Välillä PS2 valitti, että levyä ei ole koneessa vaikka se siellä ihan selvästi olikin. Muutama päivä tämän jälkeen ei toiminut enää mikään muukaan peli. Vein pleikan huoltoon ja kun olin hakemassa sitä, niin kysyin, että mikä oli vikana? Oli kuulemma ollut levyn lukija sen verran likainen, että ei ollut toiminut. Eli hanki puhdistus levy, yritä itse puhdistaa tai vie huoltoon (maksoi 40 euroa). Mainitaan nyt vielä, että ei ole ollut mitään ongelmia PS2:n kanssa kun sain sen huollosta.
    Äh, ei ollut siitä kiinni. Testasin kaverin FFIX:iä ja PS2 pyöritti niitä kahta FMV:tä mainiosti, jotka eivät toimineet minun FFIX:ssäni. CD:n putsauskaan tuskin auttaa, sillä se ei likainen ja toimii huonosti koska PSX luultavasti naarmutti sitä joskus. En tosin tiedä onko mitään enää tehtävissä, mutta tuskinpa naarmuja voi ainakaan putsata.

Eipä niissä mitään tähdellistä menetä, mutta kyllä se silti pistää vituttamaan (hinta oli sentään n. 400 MK postikuluineen - kiitos Nordic Gamesin kaltaisen ryöväriluolan). Pahinta koko hommassa on vaan se, ettei tätä tunnu löytyvän edes platinumina mistään.
    Viimeksi muokannut Weirdo : 14.11.2004 klo 2:44:47

Bomb Mac_HH:n avatar
    Liittymispäivä
    5.8.2003
    Sijainti
    Mikkeli
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Weirdo
    Sen jälkeen kaikki on taas toiminut normaalisti ja ongelmat hävinneet kokonaan.

Luultavasti johtuu CD:stä, kun toi PS2 lukee pelejä yleensä paremmin kuin PSX, mutta kysästään nyt vielä onko PS2:lla ollut mitään FFIX:n kanssa? PSX:lläkän toi ei meinannut toimia, mutta silloin ajattelin vian olevan koneessa (silloin tosin koko peli ei meinannut pyöriä). Valittetavasti ei vaan siltä näyttä, ja kun toi on vielä alkuperäispainos.. ..tunnearvo. Kyllä vituttaa jos uuden joutuu ostaan, prkl.
    Minulla oli sama ongelma FFVIII:n kanssa. Välillä PS2 valitti, että levyä ei ole koneessa vaikka se siellä ihan selvästi olikin. Muutama päivä tämän jälkeen ei toiminut enää mikään muukaan peli. Vein pleikan huoltoon ja kun olin hakemassa sitä, niin kysyin, että mikä oli vikana? Oli kuulemma ollut levyn lukija sen verran likainen, että ei ollut toiminut. Eli hanki puhdistus levy, yritä itse puhdistaa tai vie huoltoon (maksoi 40 euroa). Mainitaan nyt vielä, että ei ole ollut mitään ongelmia PS2:n kanssa kun sain sen huollosta.

Question PS2:sessa vikaa...

Eli ostin yli 3v sitten PS2:sen, ja nyt siinä aina lukee vaan "disc read error" kun yritän pelata jotain, mist toi vois johtuu? En oo pelannu piraattei sil, enkä kulettanu mihinkään, siin ei oo naarmuukaa mut yhtäkkii se vaan meni sököks! Jelppikää!
    ex-Kamesennin
    Some come here to sit and think.. I come here to shit and stink.
    (\_/) This is Bunny.
    (O.ô) Copy Bunny into your signature to help
    (> <) him on his way to world domination.

Veritas Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    26

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Aerthos
    Minulla on muistikortillani häiritsevä tiedosto. Sen kuvake on sininen kuutio ja sen nimi on "Corrupted data" ja koko "Size ? KB". siis siinä on tuo "?" merkki. Tuota tiedostoa ei voi kopioida toiselle muistikortille eikä sitä voi poistaa.
    Minun yhdellä muistikortillani on samanlainen tapaus, jota en ole onnistunut ratkomaa. Pelailin kerran FF VII:tä, ja olin tallentamassa pelitilannettani. Kesken tallentamisen pikkusiskoni kaatoi jalallaan vahingossa pleikkarini pöydältä, ja peli-cd sekä muistikortti irtauvuivat konsolista. Noh, pienen manaamisen jälkeen käynnistin pelin uudestaan siinä toivossa, että olisin jatkanut pelaamista. Ei, tallusta en saanut ladatuksi, ja kortilla huomasin kaikkien kortila olleiden tallenteiden korruptoituneen. Kortti on naftaliinissa, eikä toimi enää.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kamesennin
    Eli ostin yli 3v sitten PS2:sen, ja nyt siinä aina lukee vaan "disc read error" kun yritän pelata jotain, mist toi vois johtuu? En oo pelannu piraattei sil, enkä kulettanu mihinkään, siin ei oo naarmuukaa mut yhtäkkii se vaan meni sököks! Jelppikää!
    Ps2 ei ole hirveän pitkäikäinen, ellet puhdista säännöllisestä koneen sisältöä pölystä. Puhdistus cd:tä saa kaupasta huokeaan hintaa vertaamalla uuden Ps2:sen hintaa. Jos on peukalo keskellä kämmentä, ei kannata ainakaan omatoimisesti aukaista konetta ja yrittää puhdistaa sitä. Minun San Andreas ei toimi, vaikka jostain ihmeestä siihen tulikin naarmuja, mutta sain ne poistettua yhdellä tökötillä. Ei naarmun naarmuakaan, mutta peli toimiii viallisesti, vaikka muut pelit toimivat täydellisesti.

Oletus

Ps2 jotain häikkää minulla.

Se on 3v vanha. Voiko olla mahdollista että se naarmuttaa itse levyjä?
    Minun GTA San Andreasini jää joskus jumiin jne, koska siinä on naarmuja. Peli on ollut aina kotelossaan, tai Ps2:en sisällä. Eli en keksi muuta vaihtoehtoa kuin että se naarmuttaa itsestään?

//Kiitos Weirdo
    Viimeksi muokannut Aerthos : 21.11.2004 klo 21:13:00

back in the days
    ~

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä