Suljettu ketju
Sivu 1 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 37.

Ketju: kuka on jaksanut?

Warrior Leviathan:n avatar
    Liittymispäivä
    10.6.2002
    Sijainti
    Lower than you
    Ikä
    23

Oletus kuka on jaksanut?

Elikkä jos tämmönen on niin pois vaan. Eli oletko jaksanut lukea Taru Sormusten Herrasta kirjan? Itse olen kolmannen kirjan puoli välissä. Tosin nyt en ole lukenut vähään aikaan koko kirjaa, koska se on kadoksissa

EDIT:Itse aloitin kirjan vuosi ennen elokuvaa silloin jumituin 2kirjaan(minusta aika tylsä), ja kun elokuva tuli jaksoin lukea kolmoiskirjaa niin pitkälle että se hävisi eli n.puoliväliin
    Viimeksi muokannut Leviathan : 16.8.2002 klo 11:15:12
    Liekki
    Hiljaa lepattaa
    Varjojen täyttämässä huoneessa
    Vain hengitys
    Saa sen tanssimaan

pahapäinen Candice:n avatar
    Liittymispäivä
    13.6.2002
    Sijainti
    Kuutio
    Ikä
    27

Oletus

koko trillogian suomeksi 3 kertaa ja englanniksi kerran. On se sen veraan hyvä, että pitää taas syventyä siihen jossain välissä. Tolkien on muutenkin saanut meikäläisen aivan pauloihinsa. Hobitti oli ehkä jossain välissä suosikkikirjani.

En ole laumaeläin.
    Olen mieluummin yksin oikeassa kuin ryhmänä väärässä.

Goblin RenTeR:n avatar
    Liittymispäivä
    15.7.2002
    Sijainti
    Kenkä - hellsink

Oletus

*hep* Luin ensimmäistä kertaa toisella luokalla. Omistan ne kolme vanhaa kirjaa (vieläkin väitän että siinä uudessa ei ole asennetta), luen läpi pari-kolme kertaa vuodessa, olosuhteista riippuen. Nyt on esimerkiksi hieman hankalaa :/

Yhteensä varmaan noin 30 kertaa tullut luettua läpi. TSH trilogiaa en ole koskaan lukenut englanniksi läpi (suomennos on iki-ihana), omistan Hobitin ja Silmarillionin 60-luvun painoksina englanniksi. Silmarillionin jaksoin kahlata kerran lävitse, katsotaan uudestaan ensi kesänä kun on aikaa
    DAY SIXTEEN
    Legolas told me Aragorn is way into Frodo. Sam will kill him if he tries anything. Suggested to Legolas that we might want a leader who is less of a lech. Legolas then asked if I wanted to take a bath with him. Beginning to suspect that all that Elvish poetry about the glory of warrior-bonds between men just big cover-up for illicit spanking games.

-From the Very Secret Diary of Gimli, son of Gloin.

~Folk Music Band Medieval Dream - Muukalainen doing vocals, Yksisiipi whisking Keys and lead guitar, Crimson movin' the bass, Brain Power bouncing 2nd bass, Croppola banging and drumming for all he's worth and Me in penny whistle & Banjo!
    ~Valtuutettu hieroja. Asiakkaita: Yksisiipi.
    ~Pikkuveli of Crimson

Mykoplasma nox:n avatar
    Liittymispäivä
    21.2.2002
    Sijainti
    Planet from outer space!
    Ikä
    30

Oletus

Tottakai olen jaksanut lukea sen. Jotain kolme kertaa kai. En kyllä kertaakaan leffan ekan osan nähtyäni mutta tarkoitus olisi aloittaa vielä ennen kuin Kaksi tornia tulee leffaan.

...

Smile

Tietenkin olen lukenut.

Ja huom! Ennen kuin se elokuva tuli. Elokuvan jälkeen innostukseni kirjaa kohtaan onkin sitten vähän laskenut. Hyvähän se elokuva oli, mutta minä en halua, että minut sotketaan kaikkiin niihin ihmisiin, jotka väittävät olevansa suuria TSH faneja, vaikka oikeasti katsoivat elokuvan vain, koska Elijah Wood on söpö.

Jokatapauksessa olen lukenut.

Mage auron_86:n avatar
    Liittymispäivä
    15.2.2002
    Sijainti
    Dreams
    Ikä
    25

Oletus

Oon lukenu TSH:n kolme kertaa. Ensimmäisen kerran silloin kun koko TSH elokuvasta ei ollut vielä kuultu mitään, toisen kjerran siinä pari vuotta sitten ja kun THS elokuva oli jouluna elokuvissa luin kirjan kolmannen kerran. Tuolla hyllyssä on nide TSH:sta jossa on kaikki kolme osaa.
    Kiitoksia Puritylle aivan mahtavasta signusta

"Sword is a weapon. Weapon is meant for killing. That's the truth."

~Purity is my lovely sister~
    ~I am Troublesome's and Crimson's trusted guardian~

Oletus

Olen lukenut ties kuinka monta kertaa, omasta hyllysähän nuo kirjat edelleen nököttää...

Tosin Kuninkaan Paluuta en ole ihan loppuun asti lukenut, että säästyy jotain jännitystä elokuvaankin...

En ole mitään TSH-friikkejä, mutta koko trilogian aion katsoa kuitenkin.

Oletus

Onhan se tullut luettua muutamaan kertaan ja olen yhä sitä mieltä että se on täysin paska.

Warrior
    Liittymispäivä
    16.2.2002
    Sijainti
    Kellari
    Ikä
    25

Oletus

Originally posted by Malokan
    Onhan se tullut luettua muutamaan kertaan ja olen yhä sitä mieltä että se on täysin paska.
    En ihan noin kärjistetysti sanoisi mutta ei se minustakaan ollut sellainen Suuri Kirja. Olen TSH:n kerran lukenut - harvoin luen kirjoja toiseen kertaan -, ennen elokuvaa, puhtaasti yleissivistyksen nimissä. Oli siellä hyviäkin osioita, esimerkiksi Kahden Tornin lopussa ja Kuninkaan Paluun alussa, mutta muutoin kirja tuntui vain turhan raskaalta. Sanon tämän silläkin uhalla että minua pidettäisiin tietämättömänä palikkana; makuasiahan se on.

Edit: Taitaa olla muuten ainoa fantasiakirja jonka olen lukenut kannesta kanteen; voi selittää jotain.
    Viimeksi muokannut Kassi : 31.7.2002 klo 23:44:00
    Cum catapultae proscriptae erunt tum soli proscripti catapultas habebunt.

Lost Number Gyro:n avatar
    Liittymispäivä
    24.5.2002
    Sijainti
    Hyrule Castle
    Ikä
    23

Oletus

Tottakai oon lukenu sen, mut kyllä meni pitkään. Nyt luen sitä Hobitti kirjaa. (vajaa 100 sivua jäljellä)

Originally posted by _Quistis_
    koko trillogian suomeksi 3 kertaa ja englanniksi kerran. On se sen veraan hyvä, että pitää taas syventyä siihen jossain välissä. Tolkien on muutenkin saanut meikäläisen aivan pauloihinsa. Hobitti oli ehkä jossain välissä suosikkikirjani.

Huhhuh......Mite sä jaksoit lukee sen nii monesti? Taidat olla
    todellinen TSH fani.

Mollosilmä Arwie:n avatar
    Liittymispäivä
    4.6.2002
    Sijainti
    Espoo
    Ikä
    25
    Blogimerkinnät
    3

Oletus

Myönnän häpeäkseni kuuluvani niihin, jotka muistivat koko kirjan olemassaolon vasta elokuvan jälkeen. Ostin Hobitin sekä suomeksi että englanniksi (Englanniksi luettu kahdesti, suomeksi kerran) sekä trilogian kun menin seuraavana päivänä kirjakauppaan. Trilogia on luettu nyt kerran. Aion ostaa sen myös englanniksi, sillä se on ehdottomasti parhaita kirjoja mitä olen lukenut. Ymmärrän kyllä niitä jotka eivät sitä jaksaneet lukea, se tekstihän on kauhean raskasta verraten nykyajan fantasiakirjoihin yleensä.

Tolkien on minun jumalani.

~settitaiteilijana toimi Shoopuf <3

tr00 banana warrior yksisiipi:n avatar
    Liittymispäivä
    16.5.2002
    Sijainti
    JKL
    Ikä
    28

Oletus

Tulihan tuo luettua reilu kuukausi ennen elokuvaa kolmessa viikossa. Toinen lukukerta tyssäsi jostain syystä Entin puiseen syliin tuossa Helmikuun alussa. Ehkäpä kaivan sen kohta taas esiin ja luen loppuun.
    o.o

Mykoplasma nox:n avatar
    Liittymispäivä
    21.2.2002
    Sijainti
    Planet from outer space!
    Ikä
    30

Oletus

Originally posted by Rally-ho
    Tottakai oon lukenu sen, mut kyllä meni pitkään. Nyt luen sitä Hobitti kirjaa. (vajaa 100 sivua jäljellä)

Huhhuh......Mite sä jaksoit lukee sen nii monesti? Taidat olla
    todellinen TSH fani.
    Plaah...ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Olen itsekkin lukenut sen muutaman kerran ja eräs kaverin kaverin joku tyyppi on lukenyt sen joku kuusi kertaa. Plus Silmarillionin muutaman kerran ja Hobitin kanssa muutaman kerran. Kaikki muut Tolkienit kanssa. Se tyyppi onkin jotain kolmekyt, mut mikä ihme se on kun kirja kirjotettiin joskus 50 vuotta sitten. Esim joku meidän vanhempien ikäisistähän on kerennyt lukea sen jo vaikka 20 kertaa jos ne vaikka sen ois kerran muutamassa vuodessa lukeneet. Tai jotain sinne päin...

...

Warrior Archux:n avatar
    Liittymispäivä
    8.6.2002
    Sijainti
    Sipoo
    Ikä
    26

Oletus

Olen lukenut toisen ja kolmannen kirjan. Minä olen kyllä sitä mieltä että se oli vähän tylsä. Tarina eteni hitaasti ja siitä todeella huomas että kyseessä on erittäin vanha kirja kun kaikkia ylistetään niin hirveesti. Lisäksi imperatiivin liiallinen käyttö käännöksessä pisti silmään.

Elokuva oli kyllä paljon parempi.

Goblin Dragonic:n avatar
    Liittymispäivä
    9.6.2002
    Sijainti
    Kotona
    Ikä
    25

Oletus

Tulihan se nyt kesällä luettua. ei se mikään mestariteos ollut mutta menetteli. Enemmän pidän vaikkapa Inu-Yashasta. Tai fantasiaa: Taru 3 miekasta tai Ajan pyörä
    Mitä nopeammin, sitä nopeammin!

Watashi yopparai desu!

Tahtoo Jyväskylään Hanskia tapaamaan!

Suljettu ketju

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä