Mestari teos tottakai...
Kai se tulee siittä että se oli ensimmäinen ff:ä jota olin pelannu... Ennen pidin kaikkia roolipelejä paskoina ( anteeksi), enkä edes ekan kerran viihtynä koskea ees koko peliin... ylä-asteella seiskalla lainasin kaverilta huvikseni koska väitti sitä hyväksi joten kokeilin ja yllätys yllätys olin ihanHUOM!!!!!: sitä ennen oli jo puhetta ff10:stä joten oli jo tullu ff8 ja ff9 mutta valitsin seiskan koska ( tossa muutama selitys)
1) Sephiroth pääpahis vailla vertaa... Siinä oli ensimmäinen esikuvani ff:ssä..
2) Juoni: en silloin välittäny juonesta paitsi ykkös levyn lopulla kunSe tempaisi minut mukaan ja olin että WOW...
Spoiler!
aeris kuolee![]()
3) Musiikki ounas tässä pelissä (kiitos uematsu...) tykkäsin pahisten tunnarista ja maailman kartta musasta ( mitä???...)
4) Hauska juttu mitä huomasin kun selasin ohjekirjasta Test players: joku. joku.joku. Andy Mckoy. joku... siis MITÄ!!!!????"kuka toi äskönen oli!!!" siinä oli nauru paikallaan
![]()

...
HUOM!!!!!: sitä ennen oli jo puhetta ff10:stä joten oli jo tullu ff8 ja ff9 mutta valitsin seiskan koska ( tossa muutama selitys)
"kuka toi äskönen oli!!!" siinä oli nauru paikallaan 
Vastaa siteeraten

Siinä on haastetta tarpeeksi ja hyviä juonenkäänteitä. Grafiikka on kyllä semmosta kulmikasta mutta siihen aikaan semmonen oli hyvä. Pahempaaki on nähty.FF VIIssa on ihan kiva pelkistetty grafiikka. Ja eikä grafiikka peliä tee! 

Voin kyllä sanoa että vanhemmat ja IX jää sen samaisen millin taakse. Näitä on niin vaikea vertailla.