Sivu 1 22:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 326.

Ketju: FFVII, "klassikko" vailla vertaa?

~<ó/ MKUP:n avatar
    Liittymispäivä
    30.8.2004
    Sijainti
    HKI
    Ikä
    27
    Blogimerkinnät
    3

Oletus FFVII, klassikko vai ei?

(mikä olisikaan kivempaa kuin muokata jo muokattua aloitusviestiä)

Keskustelun aiheena tänään (ja huomenna sekä ylihuomenna ja ensivuonna) Final Fantasy seiskan asema, onko se klassikkoainesta vaiko ei? (wtf? klassikko? Mestariteos vailla vertaa siinä pitäisi lukea. :I Hitsin modet surkeine otsikkoineen!) Eli aiheena siis mielipiteenne Final Fantasy VII:stä, onko se ylivertainen moneen muuhun Final Fantasyihin verrattuna vai ei? (Joo tää on nyt sanottu kivasti :B)

HAHMOT
    Hahmot ovat varsin viihdyttäviä ja monipuolisuutta löytyy, joka on yllättäen ihan hyväkin juttu. Jokaisella hahmolla on oma tarinansa ja niissä onkin käytetty aika runsaasti mielikuvitusta (paitsi ehkä Tifassa, mutta oman osansa tarinaan tämäkin leidi antaa). Hahmot tarjoavat viihdyttäviä menneisyyksiä ja varsin koomisia tilanteitakin. Tunteiltakaan ei toki olla säästytty, vaan esimerkiksi erään leidin pieni ylläripylläripoistuminen tarjoaa oman surullisen hetkensä peliin.

JUONI
    Juoni on upea useine juonenkäänteineen. Pahiksen tarinaan syventyminen toi oman mausteensa peliin ja varsinkin tämän henkilön aiheuttamat teot saivat pelin edetessä aivan uusia merkityksiä. Miltään ei oltu säästytty. Löytyi komediaa, tragediaa ja vähän kaikkea siltä väliltä.

MUSIIKIT
    Musiikit ovat synkät, jollei lasketa paria poikkeusta, kuten Aerith theme ja Gold Saucerin musiikit. Pelin äänimaailmassa ei kuitenkaan hirveästi oli valittamista pidemmän päälle, koska musiikit tuovat oman osansa pelin synkkään tarinaan, ne vaan aiheuttavat allekirjoittaneessa varsin kivoja pelonväristyksiä, joita joissain kohdissa en olisi hirveästi kaivannut.

TAISTELUT
    Tavallaan aivan liian helppoja. Aika yksinkertainen systeemi, jokseenkin aika toimiva. Loppua kohden taistelut helpottuivat aivan liiaksikin poppoon saadessaan käyttöön Kotrit sun muut 4xCutit. Pelin läpäisy ilman materioitakin on lapsellisen heikkoa, materioitta kun hahmojen hp-määrä on suurempi. Pelin lisäpomot tosin tuovat jotain mielenkiintoa taistelusysteemiä kohtaan ja materia-systeemiäkin oppii rakastamaan jossain vaiheessa, kun oppii keksimään erittäin jänniä yhdistelmiä, joka kuitenkin vie jossain vaiheessa peliltä maun vihollisten kaatuessa liiankin helposti.

VAIKEUSTASO
    Juonellisesti peli ei ollut mielestäni kauhean vaikea. Ainakaan jos jaksoi kouluttaa hahmoja, niinkuin minä. Kuitenkin löytyi myös Weaponit, jotka todellakin toivat oman osansa peliin. Ne olivat upeita ja niitä ei voinut voittaa ihan tuosta vain. Onneksi. Niinpä taistelustrategiat piti vetää uusiksi, eikä enää Cloudin 4xCutilla ollut paljoakaan merkitystä. Jotain haastetta pelin juonelliseen suorittamiseen olisi silti kaivattu

KEHITYS
    Levelit ovat minusta hyvä asia. Olisin kuitenkin toivonut jotain hieman vaikeampaa tai monipuolisempaa. Esimerkiksi, että hahmot saisivat omanlaisia kykyjä levelien myötä, niin se olisi todellakin värittänyt niin mustavalkoista level-systeemiä. Kuitenkin ihan toimiva oli tämäkin. Hieman tylsä. Onneksi materioiden kanssa leikkiminen pisti levelit unohtumaan ihan hyvin.

YHTEENVETO
    Yksi parhaimmista FF:istä, jota olen pelannut. Juoni tuo pitkän plussan pelille, mutta miinuksiakin löytyy. Loppujen lopuksi varsin kelpo peli ja jokaisen FF-fanin kuuluisi pelata tämä läpi. Jos ei muuten, niin jo pelkästään sen syyn takia, että se tarjoaa varsin upean pelikokemuksen ja pitäähän jokaisen tietää, millainen "teh legendary seven" on.
    Viimeksi muokannut MKUP : 12.11.2007 klo 22:49:46
    ~
    There is no such thing as a coincidence in this world,
    there is only the inevitable.
    ~

media-assistentti Velvety:n avatar
    Liittymispäivä
    30.4.2004
    Sijainti
    Haukipudas
    Ikä
    29
    Blogimerkinnät
    3

Oletus

Mestariteos, todellakin. :)

Pelin juoni, hahmot, musiikki ym. ovat loistavasti saatu aikaan. Pelikin oli minusta aivan loistava, kun ensimmäisen kerran sain sen läpi pelattua, ajattelin, että tässäkö tämä nyt sitten oli? Jäin koukkuun noihin finaleihin kun seiskan sain läpi pelattua ja oli pakko saada pelata lisää. :)

Peli on siis mielestäni mestariteos ja mielipiteeni ei muutu siitä asiasta koskaan.

SOLDIER Riku:n avatar
    Liittymispäivä
    9.10.2003
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    31

Oletus

Vaihtoehtoihin voisi lisätä myös sellaisen kuin mukiinmenevä, kohtalainen. Kaikkien mielestä peli ei ole aivan perseestä, mutta ei myöskään ole mikään uber-loistava mestariteos. Itse olisin vastannut, että kohtalainen.

Mage Tuulisti:n avatar
    Liittymispäivä
    5.7.2004
    Sijainti
    Midgar
    Ikä
    34

Oletus

Ehkä ihan hieman turha ketju. Minulla ei tietenkään ole mitään sitä vastaan että saadaan taas uusi ketju jossa puida FFVII loputtomasti ja perustella sen ylivertaisuutta, mutta kysely on hieman johdatteleva ja yksipuolinen.

Yleensä tällaisten kyselyjen idea toimii paremmin tyyliin: "Onko FFVII Yliarvostettu?", sillä mielipiteet tuntuvat useimmiten jakautuvan kahtia seuraavasti:

a) EI! FFVII on paras ikinä!!!11 Ja Sephiroth on paras pahis ja materia-systeemi ihan huippu ja polttamaankin aloin ihan Cidin innoittamana ja...

b) On, FFVII on ihan jees mutta minusta esimerkiksi oma suosikkini (FF) XXXX on parempi koska..... ja lisäksi minua ärsyttää kun kaikki fanittaa sitä seiskaa koko ajan!

En ole vielä koskaan kuullut kenenkään haukkuvan Seiskaa täydeksi munaukseksi, paitsi ehkä liiaallisen fanituksen provosoimana...
    En muuten halua alkaa sitä keskustelua yliarvostamisestakaan, se on minusta katkeraa narinaa.
    Mikä on vaaleanpunainen, jo yli 10 000 kävijän tarkastama ja omistettu kokonaan FFVII-fanitavaralle? *Kliks Kliks*

Imp Hatsor_:n avatar
    Liittymispäivä
    1.1.2005
    Sijainti
    Midgar s-7
    Ikä
    29

Oletus

Peli on aivan mahtava,kenties paras mitä tullaan tekemään...Nobuon musiikit tuo lisää tunnelmaa ja fiilistä peliin. Pelissä on niin stnasti kaikkia sivujuonia ja vastaavia että niiden selvittämiseen kuluukin tovi, juontakin tulee ihan niska limassa mietittyä selväksi

Olen kuullut ff VIItä haukuttavan paskaksi Nimittäin serkkuni joka on 9 vuotias nassikka,osti FFVII ja parin minuutin peliajan jälkeen hän tituuleerasi sen "paskaksi" ja "Paskempaa peliä en oo ikinä nähnyt". Sen jälkeen filosofioin hänelle FFVII maailmasta,sen tekijöistä ja kaikesta joka teki serkkupoikaan suuren vaikutuksen Ei siinä kauaa mennyt kun peli olikin sitten hänenkin mielestä paras...Taas yksi käännytetty
    Viimeksi muokannut Candice : 4.1.2005 klo 17:49:06

Mage Tuulisti:n avatar
    Liittymispäivä
    5.7.2004
    Sijainti
    Midgar
    Ikä
    34

Oletus

Hurjis hei hei vaan sinullekin.

On ihan kiva että olet itsevarma asiastasi ja tiedät asian laidan paremmin kun esimerkiksi peliä kauemmin pelanneet, foorumilla kauemmin pyörineet ja asiaa ehkä jopa tutkineetkin. Jos minä tietäisin kaiken noin varmasti ja tasan tarkkaan olisin todella viisas! (Miksi edes tehdä kyselyjä jos jo tietää niin paljon..?)

Ihan ystävällisessä mielessä alunperin postasin, ja yhtä ystävällisesti ehdotan että jos et kestä lainkaan kritiikkiä tai muokkausehdotuksia menet muitten samanhenkisten kanssa vaikka Tilt.Tv - foorumille tai jonnekin muualle laadukkaaseen keskusteluympäristöön.

Muuten, eikö kuullostakin ihan esiteini-meiningiltä tämä kaikista paras/ kaikista surkein - skaala? Tuskin kukaan hiukkasenkaan kypsempi pystyy valitsemaan edes Seiskan kaltaisen klassikon kohdalla vain kahdesta ääripäästä..?

Edit: Viitaten Hatsor_ir 9-vuotias serkku - esimerkkiin: I rest my case.
    Mikä on vaaleanpunainen, jo yli 10 000 kävijän tarkastama ja omistettu kokonaan FFVII-fanitavaralle? *Kliks Kliks*

Foot Soldier YunaTheMage:n avatar
    Liittymispäivä
    22.12.2004
    Sijainti
    Tre
    Ikä
    25

Oletus

Sanoisin, että mestariteos. Siihen vain saattaa vaikuttaa sekin, kun se oli ensimmäinen Final Fantasy, mitä ikinä pelasin Juoni, pääpahis, pahikset ylipäätään, päähenkilö ja muut henkilöt
    Spoiler!
    Paitsi Tifan rinnat, olen kateellinen

No en nyt kuitenkaan, kuka nyt haluaisi näyttää siltä, kun olisi kaksi melonia paidan sisällä??? Ei, se EI ollut kysymys... Mutta aika moni näemmä Mutta nythän tästä tuli ihan viesti
    Spoiler!
    Tifan rinnoista

Oli pakko laittaa Spoileriin, ettei nuoret ja viattomat näkisi viestini "Öhöm-puolta"...

Mutta mestariteokseksi määrittelisin... Ja onhan siinä persoonalliset hahmot todellakin, osa Bosseista on sellaisia, joita voisi pelätä, jotkut tavalliset hirviötkin ovat pelättäviä, jotkut eivät

Chocobot ovat hauskoja, ja niiden saamiseksi täytyy nähdä vaivaa... Mutta joskus liikaakin...

Arrgh, hiiri lakkoilee, pitää lopettaa, edittailen sitten joskus jos muistan lisää...
    Suuret kiitukset Bactolle avasta!!!
    Jippijaijee!!! Laatasta päästiin!!!!!!!!
    Piastereita! Piastereita!

Soldier Inotti:n avatar
    Liittymispäivä
    2.1.2005
    Sijainti
    Turku
    Ikä
    28

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Riku
    Vaihtoehtoihin voisi lisätä myös sellaisen kuin mukiinmenevä, kohtalainen. Kaikkien mielestä peli ei ole aivan perseestä, mutta ei myöskään ole mikään uber-loistava mestariteos. Itse olisin vastannut, että kohtalainen.
    Aivan, koska kaikkien mielipiteet eivät yleensä ole niin mustavalkoisia. Itse pidän seiskaa todella hyvänä pelinä, mutta en silti käyttäisi oman melipiteeni kuvailemiseen "mestariteos", koska pelissä on paljon asioita, joita voisi parantaa. Esimerkiksi hahmojes designit ovat suoraan sanottuna ihan liian yksinkertaiset. Otetaan esimerkiksi vaikkapa Tifa. Ei minusta vaadi niin paljon taitoa suunnitella naista,jolla on todella lyhyt nahkainen minihame ja henkselit sekä ylisuuret silikonirinnat, jotka on sullottu aivan liian pieneen napapaitaan.
    Enkä sanoisi, että musiikkikaan olisi ff:ien parhaimmistoa. Minusta se on ehkä hieman liian angstaavaa.
    Toki ff7 kuuluu silti yksiin minun lempi peleihini, koska siinä on sitä jotain, joka vetää puoleensa ja pakottaa pelaamaan pelin loppuun asti.
    Saattaa myös olla että ff7:n arvo on minun silmissäni laskenut, osittain muutamien peeloihkuttajien ansiosta ("ff7 o mun lemppari ku siinä o sepi!!!!11"), mutta koitan olla välittämättä näistä hyypiöistä^^

Oletus

Juu, kyseessähän on aivan loistava peli. Ei tosin voita minun mielestäni vanhempia Final Fantasyita, kuten IV:tä ja V:tä. Siitä huolimatta VII:ssä on loistava juoni, hahmot ovat persoonallisia ja hyvin suunniteltuja, maailmankartta on jopa mielenkiintoinen ja pelissä on aika kivasti vaihtelua ja juonenkäänteitä. grafiikkaa en menisi hyväksi sanomaan, mutta se ei tämänkaltaisissa peleissä olekkaan kovin tärkeä seikka. Kuten on todettu, vanhat Final Fantasyt ovat loistavia, vaikka grafiikka olisikin ihan sukasta.

Limit Breakkien tasojen kasvattaminen on todella mukavaa ja siinä samalla tulee hahmoille mukavasti tason-nousuakin. Sepiroth on yliveto jos ruvetaan vertamaan esim. VIII:n loppuvastukseen. Ja kuten yleensä FF:issä on seiskassakin ns. pienemmät pahikset. Kuten VII:ssä Turksit. Turkisitkin ovat jopa mielenkiintoisia hahmoja ja niitä on todella mukava seurata. En rupea tässä mahdollisimman pitkästi kirjoittamaan, joten totean yksinkertaisesti, että peli on loistava!
    wtf?

Bomb Cait Shit:n avatar
    Liittymispäivä
    23.10.2004
    Sijainti
    Paprika!

Arrow

Ei mestari teos sentään... Peli on sinänsä loistava ja plaaplaaplaa mutta on niitä parempiakin pelejä. Ja on myös totta, että hahmo desingit ovat kaivettu kompostista tuossakin jo miljoonannen kerran eikä hahmot loppujen lopuksi kovin paljon muista peleistä eroa. Musiikkikaan ei ole Uematsun parhaimmistoa (paiti normaalisti "One Winged Angel")

Suuret kiitokset upeasta avasta ja signusta Archdemonille
    What!?! Lvl 4000?! That's impossible!
    *Clik*

Moogle Juripa:n avatar
    Liittymispäivä
    12.10.2003
    Sijainti
    Helsinki
    Ikä
    30

Oletus

Minua oikein raivostuttaa tämä VII:n palvominen. Minä pidän sitä Finalina missä muutkin. En löydä siitä mitään erikoista mitä muista en löydä. En kuitenkaan väitä että peli olisi täysin toivoton tekele, se on kaukana siitä. Ei se vain ole meikäläisen suosikki (jotka ovat V, VIII, X ja X-2)
    Ääntäni en kuitenkaan anna mihinkään vaihehtoon koska sopivaa ei ole.

FFVII, What's that? Juuh, kyllä minä VII:n tiedän joten ääni ei mene tähän

Mestariteos No ei todellakaan, kuten tuolla ylhäällä sanoin, on niitä parempiakin Finaleita nähty

Moka No ei todellakaan nyt moka sentään ole.

Oletus

Minä olen palvonut FFVII:tä noin 7-8 ikävuodesta asti, kun tuli katsottua kun isoveli pelasi sitä.
    Noh. En tajua, onko se nyt enään niin hieno/hyvä? Sitä on palvottu iät ja ajat, eikä loppujen lopuksi se ole hassumpi kuin muutkaan, vai?
    Kyllähän materia-systeemi on kiva ja juonessakaan suurempia moittimisia, mutta. Miksi? Miksi se on niin yliarvostettu? Siksikö kun se oli ensimmäinen ns. 3D-FF? Vai siksikö kun siinä on überkivat hahmot? Toisinaan kukaan ei osaa vastata tähän kysymykseen. Olen pelannut pelin lävitse moneen kertaan, ja nyt vasta huomaan, että pelissä ei ole erikoista verrattuna muihin FF:iin. Onhan se mestariteos, mutta silti liian yliarvostettu.

back in the days
    ~

Sorcerer Soul Reaver:n avatar
    Liittymispäivä
    6.10.2003
    Sijainti
    Glory

Oletus

Mhä? Uhhuh. En nyt tiedä, onko mitään järkeä ruveta juuri tätä aihetta jauhamaan. Tosin tässä yhteydessä vosin mainita, että monen monitusta aivan samanlaista keskustelua päätyy yleensä nokkapokkaan Seiskan ja Kasin välillä. Ihan totta, vaikka monesta ei siltä tunnu, niin sillä tavalla asioilla on tapana kääntyä. Olen itse verrannut näitä kahta peliä, enkä huomaa sellaista seikkaa, mikä tekisi näistä verivihollisia. Mistä se johtuu? Yksinkertaisesti erilaisuudesta? Emt.

Ja vastaan nyt jotain in-topic. Elikäs, väänsin ja käänsin, ravistelin, sekoittelin, pyöritin eestaas, kuohin ja kaivoin kaiken mahdollisen. Ja tulin siihen tulokseen että kyllä, Seiska eroaa toisista FF:stä edukseen. Joku täysissä ruumiin ja sielun voimissaan oleva tulisi aivan eri ratkaisuun, joten en edes jatka enempää. Kahden eri mielipiteen kiistelyyn on mahdotonta löytää sitä oikeaa ratkaisua. Kumpi on väärässä ja kumpi oikeassa.
    Viimeksi muokannut Soul Reaver : 6.1.2005 klo 16:27:28 Syy: asiatypåke

Oletus

FFVII oli ensimmäin FF, jota olen koskaan pelannut.
    En ollut konsoliropeja tai RPG-pelejä suuremmin harrastanut, joten se oli myös sillä/tällä saralla ensimmäinen pelini.
    Enkä voi sanoa katuvani, sillä FFVII on erittäin hyvä peli.

Hahmojen ulkoasu ei koskaan häirinnyt minua, tietysti osassa peleistä oli hienommat grafiikat, mutta nämä sopivat tähän peliin.
    Myös kenttäsuunnittelu ja ulkonäkö hurmasi minut välittömästi, todella kauniit maisemat ja kaupungit.

Ja pelin ehkä tärkein osa, juoni. Juoni on nerokas ja kekseliäs, ja se toimii.

Minipelit olivat kivoja. Moottoripyöräily, lumilautailu ja Mogin talo olivat kivoja.
    Sukellusveneilykin menetteli.
    Mutta se Chocobosäätö. :EE
    Chocobot olivat kivoja ja homma toimii paremmin, kuin esim. FFVIII:ssä, mutta ei silti pärjää FFIX:n chocobotouhulle.
    En pitänyt kauheasti siitä kilpailusta, lisäksi niihin musiikkeihin meni hermot.

Taistelusysteemi toimii ja taisteluteema sekä Still More Fighting loivat/luovat tunnelmaa erinomaisesti.
    Ystäväni usein perustelivat pelin huonoksi, puheen puutteen takia.
    En tiedä kaipaako peli ääninäyttelyä, sillä kun voidaan romuutta hyvin helposti hahmoja. Päässä tehdyt mielikuvat on paljon mukavampia, kuin valmiiksi annetut.

Noh, takaisin taisteluihin.
    Materiasysteemi on hienostunut ja monipuolinen ja on loistavaa vaihtelua muiden FF pelien hahmojen kehitys- ja säätelyominaisuuksiin.
    (Olen sitä mieltä, että on hyvä, että eri FF:t omaavat erilaiset järjestelmät, sillä olisi sangen tylsää pelata aina samalla tavalla pelejä.)
    Pomotaistelut eivät ole liian vaikeita, mutta muutamissa kohdissa vaadittiin parikin yritystä ensimmäisillä pelikerroilla.
    Eikä pelistä suuremmin löydy yhden-iskun-tappo -vihujakaan, onneksi.
    Vihaan sitä, kun tulee joku tavallinen monsteri ja oho, se vetikin jotain ja kaikki kuoli, hups. (Esim. petrify kaikkiin on todella ankea.)

Musiikit hurmasivat myös.
    Shinran tunnusmusiikki on yksi hienoimmista kappaleista, joita pelipiireissä olen kuullut, kerrassaan loistavan paha.
    It's Difficult to Stand on Both Feet, Isn't It?, Rufus' Welcoming Ceremony, J-E-N-O-V-A, Debut, Forested Temple, Weapon Raid, Judgement Day ja muut upeat kappaleet loivat tunnelmaa.
    Loistavaa työtä, minä tykkään. :)
    (FF7 on myös hyvin hyödynnetty ReMix puolella, kannattaa tutustua OC:n valikoimiin.)

Kaiken kaikkiaan FF7 on hieno peli, mutta se ei silti yllä Final Fantasy Tacticsin tasolle. Muita sijoituksia en ala laittamaan, sillä pidän jokaisesta Final Fantasysta yhtä paljon (Lukuunottamatta FFT:tä.) ja niille jokaiselle löytyy paikka ja aika pelikonsolini cd-asemasta.

En nyt mitään järkevää sanottavaa keksi, tämä nyt oli tällainen pikainen.
    A4

Bubbleman Necrofobia:n avatar
    Liittymispäivä
    16.2.2004
    Sijainti
    Bubbleman's Stage
    Ikä
    29

Oletus

Olen huomannut vuosien saatossa että FFVII on koko sarjan erottuvin tekele, mutta ei hyvässä mielessä. Kyllä, FFVII oli ensimmäinen pelaamani FF ja pelasin sen ensimmäistä kertaa läpi joskus silloin kun se ilmestyi. Silloin se tuntui varsin pätevältä mutta silloin en voinut väittää itseäni FF-faniksi, koko sarjasta innostuin vasta joskus ykköstä ja kutosta pelattuani.

Ja nyt kun tässä hetkessä ollaan, pelattu on jokainen sarjan osa monta kertaa läpi niin voisin sanoa että seiska on ehkäpä yksi huonoimmista sarjan peleistä. Pohtiessani FFVI ja FFVII samankailtaisuutta huomasin kuin törkeä "kopio" seitsämäs osa on kuudennesta.
    VI:ssa hyödynnettiin ensimmäistä kertaa scifimäistä ja futuristista maailmaa, FFVII on jäljitellyt tuon aika selvästi. Pääpahis, Sephiroth on myös selvä Kefkan "kopio" ja vielä huonompi versio. Myös muiden hahmojen luonteet ovat juuri kuudennesta sekä neljännestä osasta kopioituja. Juoni oli aika omalaatuinen mutta inhottava siinä mielessä että se jätti paljon asioita arvailun varaan.

Materia-systeemi on ok, olen jälkeenpäin oppinut siitä kaikkea uutta ja se on yllättävän monipuolinen ja myös FFVII vahvin osa-alue. Huonoin osa-alue on ehdottomasti musiikit. Ne vaipuvat jopa alemmas kuin FFVIII. Ensimmäisestä pelikerrasta ne ovat ärsyttäneen, nätisti sanottuna ne ovat paskat kuin mitkä. Tarkempaa syytä en osaa sanoa mutta ne kuulostavat lähinnä häväistykseltä muiden FF musiikkeihin verrattuna.

Koska vaihtoehdot olivat typerän puutteelliset, en voinut rehellisesti äänestää sillä aika neutraali olen tämän suhteen. Jouduin silti äänestämään moka vaihtoehtoa. Yhdyn muiden mielipiteisiin että ketju on aika turha, sillä puhtaasta mielipiteestä on kuitenkin kyse...

DRWN_011 BubbleMan

The world's first underwater type unusual robot. But because of a mistake in the
    layout, he could only move by jumping.

"I'll sink you to the ocean floor, Buku!" (Bubble)

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • [VIDEO] code is käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä