Sivu 22 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122
Näkyvissä tulokset 316 - 323. Tuloksia yhteensä 323.

Ketju: FFVII, "klassikko" vailla vertaa?

Sorcerer Linkittäjä:n avatar
    Liittymispäivä
    16.6.2004
    Sijainti
    Joensuu
    Ikä
    25

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti
    Siis miten tuo savepointti sitten estää pääsyn ulos kraaterista? Se nimenomainen ruutu jossa porukka jakaantuu oikealle ja vasemmalle on juuri se ruutu johon olen lähes aina laittanu savepointtini koska se on mielestäni paras ruutu sille. Minulla savepointti ei ole kuitenkaan koskaan estänyt pääsyä pois kraaterista. Muistaakseni virallinen ffvii guide (kaupasta saatava) suosittelee juurikin tuota ruutua savepointille. Pitääkö se tökätä niiden portaiden eteen jotenkin oudosti vai mitä ihmettä?

Onko tämä sitten kovinkin yleinen vaiva? Myönnän nykyään pelaavani seiskaa lähinnä emulaattorilla, mutta kyllä minä ensimmäiset 6-7 kertaa pelasin seiskan ihan pleikka ykkösellä eikä seiska koskaan corruptoinut savejani vaikka niitä tuli satoja.
    Siinä tapauksessa muistan sen verran väärin, että se olisi tuo samainen ruutu mihin hahmosi jää tiimin jakamisen jälkeen. Kyse taisi olla tosiaan siitä, että savepointti pitää laittaa niiden portaiden eteen. Tässä wikiartikkeli kyseisestä glitchista.

Ei ole yleinen vaiva. Itselläni joskus ilmestyi kuin tyhjästä violetti ruutu seiskan saveikkunaan jossa luki jotain siiihen suuntaan, että haluanko varmasti poistaa kaikki saveni. Noista korruptoituneista tallenuksista olen vaan lukenut pariin otteeseen.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Jubei Katso viesti

Miksi kontrollit eivät toimi? Ja jos ne eivät oikeasti toimisi niin onko niitä mahdoton muuttaa takaisin?
    Kontrolleihin liittyy oikeasti bugi (mutta alkuperäiset kontrollit voi vaihtaa takaisin, eli käytännössä haittaa ei ole). Huomasin että puhuit asiasta hieman epäilevästi, joten tässäpä selitys. Kokeile itse jos et usko.

Eli siis... jos olet vaihtanut esimerkiksi X:n ja O:n paikan (jonka itse teen aina, sillä ympyrä valintanäppäimenä on typerä keksintö), et voi Chocobo-talleilla valita "Ride Chocobo" tai "Feed Chocobo" valikoista Chocoboa, jolla ratsastaa tai jota ruokkia. Syynä on se, että peli ohjeistaa sinua ensin etsimään chocobon nuolinäppäimillä ja sitten valitsemaan O-näppäimellä. Mikäli sinulla on X valintanäppäimenä, ei peli reagoi X:n painamiseen millään tavalla, koska sinun täytyisi painaa ympyrää valitaksesi Chocobo. Jos kuitenkin painat ympyrää, peli palaa edelliseen valikkoon.

Eli jos meinaat ratsastaa chocobollasi, on kontrollit pakko muuttaa oletusasetuksiin ainakin chocobo-tallilla. Kovin monelle ei ehkä tule mieleen vaihtaa X:n ja O:n paikkaa, mutta omasta mielestäni pelaaminen on tällä tavoin luontevampaa.

YouTube.com/Soigge - Your Guide to Final Fantasy

Oletus

Kyllä, seiska on varmaankin tarinan ja hahmojen kannalta paras? ainakin lähelle... Grafiikka ei tietenkään ole parasta, mutta se onkin playstationin ensimmäinen final fantasy ja öhh tarpeeksi "hienoa". Enkä tajua mitä täällä valitetaan musiikeista, nehän ovat loistavat ainakin paremmat kuin VIII:ssä joka muuten oli ensimmäinen FF mitä pelasin sen jälkeen vasta VII. Se on kyllä totta että alku on pitkäveteinen, ja mielestäni jotkun hahmoista ovat hieman absurdeja kuten cait siht...

Cd 2 on muuten oudon lyhyt Cd 1 verrattuna hmm?

Täällä on myös valitettu kuinka vastukset helpponevat loppua kohden, minun mielestäni niistä taas tulee yhtäkkiä liian vaikeita. Tarkoitan siis lähinä pomo vastuksia... cd1 kaikki voitaa käden käänteessä mutta lopussa vaikenee yhtäkkisen paljon...

Materia systeemi on ihan hyvä, VIII:n draw systeemi todella ärsyttävä taas.

Pedobear memo:n avatar
    Liittymispäivä
    7.8.2002
    Sijainti
    Where your loli is
    Ikä
    28

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut .squinkkeli. Katso viesti
    Kontrolleihin liittyy oikeasti bugi (mutta alkuperäiset kontrollit voi vaihtaa takaisin, eli käytännössä haittaa ei ole). Huomasin että puhuit asiasta hieman epäilevästi, joten tässäpä selitys. Kokeile itse jos et usko.

Eli siis... jos olet vaihtanut esimerkiksi X:n ja O:n paikan (jonka itse teen aina, sillä ympyrä valintanäppäimenä on typerä keksintö), et voi Chocobo-talleilla valita "Ride Chocobo" tai "Feed Chocobo" valikoista Chocoboa, jolla ratsastaa tai jota ruokkia. Syynä on se, että peli ohjeistaa sinua ensin etsimään chocobon nuolinäppäimillä ja sitten valitsemaan O-näppäimellä. Mikäli sinulla on X valintanäppäimenä, ei peli reagoi X:n painamiseen millään tavalla, koska sinun täytyisi painaa ympyrää valitaksesi Chocobo. Jos kuitenkin painat ympyrää, peli palaa edelliseen valikkoon.

Eli jos meinaat ratsastaa chocobollasi, on kontrollit pakko muuttaa oletusasetuksiin ainakin chocobo-tallilla. Kovin monelle ei ehkä tule mieleen vaihtaa X:n ja O:n paikkaa, mutta omasta mielestäni pelaaminen on tällä tavoin luontevampaa.
    Itsekin vaihdan aina näppäinten paikkaa edellä mainitsemistasi syistä, mutta ei siitä koskaan ole ongelmaa muodostunut. Mm. Chocobo-tallilla napit toimivat kyllä eri tavalla, mutta en ole koskaan joutunut vaihtamaan alkuperäisasetuksia takaisin, jotta olisin kohdasta päässyt eteenpäin. En nyt muista mitä olen sitten joutunut tekemään, mutta layoutin palauttaminen se ei ainakaan ollut.

There is no way that you can touch her like I do

Oh no, she thinks of me when she's with you

Oletus

Aloitin tämän pelaamisen muutama viikko sitten (neljäs läpipeluu, viimeksi 2004) ja täytyy sanoa, että peli ei ole menettänyt oikeastaan yhtään viehätysvoimaansa. Ainoat asiat, jotka ärsyttävät, ovat jotkin typerät japsilogiikalla toteutetut minipelimekaniikat, ja satunnaiskohtaamiset, jotka aiheuttavat nykyään lähinnä sydäreitä. Seuraavaksi pitäisi hakea Key Stone ja mennä Muinaisten temppeliin, mutta olen pitänyt Aerista partyssä alusta pitäen, joten pelin jatkaminen herättää ristiriitaisia tunteita, kun vääjäämätöntä ei millään haluaisi kohdata, mutta ei kai sille mitään voi Sephiroth on kyllä ärsyttävä insestifantasioista kärsivä pikkupaska.
    Redistribution is not ethical; it's theft and destruction. It is simply a means to satisfy the envy of some who seek to harm those who have obtained greater wealth through the satisfaction of the wants of consumers. If we succumb to its siren song, the gravestone will read: "For the want of Bill Gates's money, the world wrought its end." -Jim Fedako

| Duke 3D | | Blog | | Fate Reversal Half-Life -modi

Lost Number
    Liittymispäivä
    2.9.2009
    Blogimerkinnät
    4

Oletus

Nyt kun olen melkein läpi pelannut niin voin todeta että yksi parhaista peleistähän tämä on, vaikka kutonen säilyykin suosikkina. Hahmokaarti lähinnä ei ylltäny ihan kutosen tasolle, vaikka vaikka mm Cait Sith ja Sepi ovat suursuosikkejani. Musiikki on mainioita ja aika scifi henkistäkin paikoin kuten pelikin. Kyrsii vaan tuo loppupomon viimeinen vaihe kun menin vikaan luolaan pahemmin grindailematta. Kyllähän se varmaan menisi alilevuisenakin riittävän monella yrityksellä, mutta kun kyrsii mennä kokoajan uudestaan ne leijuvat rappuset ja sitä seuraavat kaksi taistelua ennen Safer Sephirothia.
    Viimeksi muokannut Fixis : 21.8.2012 klo 16:18:27

Goblin FF-Fan:n avatar
    Liittymispäivä
    14.9.2006
    Sijainti
    Salonia
    Ikä
    32

Oletus

Palaan foorumille vielä kerran, sillä eräs asia on jäänyt minua vaivaamaan hyvin pian sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran tähän viestiketjuun kirjoitin. Nimittäin:

Lainaus Alunperin kirjoittanut SuperDude Katso viesti
    Siis nimenomaan se tekee tarinasta hienon, että kaikkea ei pureskella valmiiksi pelaajan puolesta, vaan sivutehtäviä suorittamalla ja uudella läpipeluukerralla pikkuhiljaa avautuu kokonaisuus kerros kerrokselta. Ensimmäisellä kerralla pelatessani FFVII ei mielestäni ollut erikoinen, vasta toisella kerralla alkoi asiat oikeasti hahmottumaan, vaikka luulinkin ymmärtäneeni kaiken.
    Nyt olen vihdoinkin pelannut Final Fantasy VII:n läpi toistamiseen, tällä kertaa jokseenkin täydellisesti, läpipeluuoppaita hyödyntäen. Kieltämättä uudelleenpeluu kaiken ekstrasisällön kanssa avasi pelin juonta paremmin, ja nyt minäkin hahmotan sen lähes kokonaan. Alkuperäisessä viestissäni on kuitenkin yksi kysymys, johon en uudella läpipeluulla saanut vieläkään vastausta: miksi Planeetan luomat Aseet, jotka oli luotu Jenovan tuhoamiseksi, hyökkäsivät kaupunkeihin sen sijaan, että ne yrittäisivät tuhota Jenovan? Tämä osa juonesta tuntuu minusta edelleen täysin käsittämättömältä, ja jos siihen onkin jokin looginen syy, olen pettynyt siihen, ettei asiaa ole mitenkään pelissä selitetty.
    Mut piru tuo, mi kanssa Mestarini
    puhetta piti, kiirehesti kääntyi
    ja lausui: "Hiljaa, hiljaa, Scarmiglione!"

-Dante: Jumalainen näytelmä

Dragon Doga:n avatar
    Liittymispäivä
    28.3.2002
    Sijainti
    Dark space

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut FF-Fan Katso viesti
    Palaan foorumille vielä kerran, sillä eräs asia on jäänyt minua vaivaamaan hyvin pian sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran tähän viestiketjuun kirjoitin. Nimittäin:

Nyt olen vihdoinkin pelannut Final Fantasy VII:n läpi toistamiseen, tällä kertaa jokseenkin täydellisesti, läpipeluuoppaita hyödyntäen. Kieltämättä uudelleenpeluu kaiken ekstrasisällön kanssa avasi pelin juonta paremmin, ja nyt minäkin hahmotan sen lähes kokonaan. Alkuperäisessä viestissäni on kuitenkin yksi kysymys, johon en uudella läpipeluulla saanut vieläkään vastausta: miksi Planeetan luomat Aseet, jotka oli luotu Jenovan tuhoamiseksi, hyökkäsivät kaupunkeihin sen sijaan, että ne yrittäisivät tuhota Jenovan? Tämä osa juonesta tuntuu minusta edelleen täysin käsittämättömältä, ja jos siihen onkin jokin looginen syy, olen pettynyt siihen, ettei asiaa ole mitenkään pelissä selitetty.
    En muista tarkkaan mistä tämän tarinan osan palaset sai kerättyä Icicle Innin lisäksi, mutta juttu on kyllä selitetty pelissä. Planeetta loi WEAPONit tuhotakseen Jenovan, mutta Cetra sulki ne Northern Crateriin, koska Jenovan uhka oli siinä kohtaa (toistaiseksi) torjuttu. Sephiroth herättää ne uudelleen henkiin ja nostattaa samalla kraaterin ympärille sen energiakilven. WEAPONien tarkoitus on toimia planeetan suojelijoina erilaisia uhkia vastaan ja koska Sephyn energiakilpi suojaa kraateria, eivät ne aisti Jenovan tai Sephyn läsnäoloa. Suurin uhka planeetalle siinä kohtaa on Shinra, joka imee planeettaa kuiviin Mako-reaktoreilla. Luonnollisesti WEAPONien seuraava kohde on Midgar ja sen Mako-reaktorit. Pelissähän ne hyökkäävät vain Midgariin ja Junoniin. Ultimate Weaponin aiheuttamat tuhot Mideelissä ovat ainoat mitä peli ei millään logiikalla pysty selittämään. Voi toki teorisoida, että Lifestream houkutteli sen paikalle tai jotain, mutta peli ei varsinaisesti anna mitään selitystä. Ultimate Weapon tuntuu muutenkin olevan ihan pihalla ja eksyksissä kavereihinsa verrattuna.
    ~ATA~
    Liittynyt Uberin kansan armeijaan!

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • [VIDEO] code is käytössä