+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 67.

Ketju: Star Wars

Ultimaattinen Snake mogvisti:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2004
    Ikä
    23

Oletus Star Wars

Olen hämmentynyt. Tutkittuani foorumeiden sisältöä en löytänyt kuin muutaman Star Wars- ketjun ( nekään eivät varsinaisesti edes käsittele elokuvia ), jotka ovat pääosin muutaman rivin pituisten postausten kyllästämiä, otin vapauden aloittaa uuden Star Wars- ketjun. Eli kysymykset ovat kutakuinkin sitä samaa kuin joka leffan kohdalla, mitä mieltä olette elokuvista? Pidättekö vai inhoatteko? Miksi? Omistatteko yhtään leffaan? Ja sitä rataa.

Olen pitänyt Star Wars-elokuvista nyt jo kolmisen vuotta. Muistan aikaa jolloin suorastaan inhosin näitä kyseisiä leffoja ja pidin niitä pikkulasten hommana. Kuitenkin, kun kerran kaikki leffat tulivat televisiosta joka torstai kuukauden ajan, jäin välittömästi koukkuun. Olin häkeltynyt elokuvien erikoisefekteistä, todella onnistuneista hahmoista, mahtavasta juonesta ja tietenkin tyylikkäistä valonmiekoista. Muistan kuinka ensimmäinen episodi tuntui tylsältä ja jo seuraavana torstaina hypin television edessä odottaessani seuraavaa osaa.

Kaikki tähän mennessä tulleet elokuvat ovat olleet mahtavia. Minut kyllä jätti hieman kylmäksi episodi II, mutta uskon että kun sen seuraavan kerran katson taas, se iskee yhtä kovasti kuin muutkin osat. Leffojen paras puoli on ehdottomasti tyylikkäät efektit. Katsoja ei voi muuta kuin katsoa suu pyöreänä sitä jälkeä, minkä George Lucas on saanut aikaan niinkin alkeellisilla välineillä kuin ennenaikaan oli. Myös toinen hyvä puoli on erikoinen hahmojoukko. Erilaisia hahmoja löytyy niin monta, että siinä saa vain ihmetellä Lucasin mielikuvitusta, sillä leffoista löytyy lähes kaikkea eleganteista roboteista aina karvaisiin evokkeihin asti. Omat henkilökohtaiset suosikkin ovat ehdottomasti Obi-Wan Kenobi ja Darth Vader. Pidän myös suunnatomasti R2-D2:sta, joka on yksityiskohtainen ja hieno luomus. Star Wars- elokuvat ovat myös jättäneet leffamaailmaan monia unohtumattomia lauseita, kuten "May the force be with you" tai "Obi-Wan has taught you well", joita minäkin toistelen melko useasti.

Suosikkini näistä tähän menneessä ilmestyneistä Star Wars-leffoista on "Jedin paluu". Elokuvan maailma on rikas ja toimintaa riittää.
    Spoiler!
    Leffassa myös ilkeä Dart Vader "muuttuu" hyväksi ja pelastaa Luken ilkeän keisarin käsistä, niin kaunis kohta. Myös Evokit saapuvat taistelutantereelle ja tuhoavat ilkeän imperiumin joukot hurjassa taistelussa. Myös uudestaan rakenteilla olevan kuolontähti tuhoutuu kapinnallisten hyökkäyksessä. Unohtamatta loistavaa valomiekka taistelua joka kruunaa koko elokuvan.
    Joten toimintaa riittää niin että siitä jää kertomista vielä jälkipolvillekkin. Pidän myös "Imperiumin vastaiskusta" ja "Uudesta toivosta", mutta tämän leffan alle ne jäävät. Loistavia elokuvia kaikki, ei siinä mitään. Myös "Pimeän uhka" on aivan mahtava, sillä siinä valomiekkailu on todella vauhdikasta ja taitavaa.

Eli siinä oli hieman asiaa Star Wars- elokuvista. Tämä leffasarja mullisti maailman mielikuvituksellisuudellaan ja hurmaa edelleen niin lapset kuin aikuisetkin hurtilla huumorilla. Vai hurmaako? Antakaa mielipiteenne kuluville, kunnollisin perustein luonnollisesti, kiitos! En voi muuta sanoa, että Lucas on nero.

Tonberry King Setzer-44:n avatar
    Liittymispäivä
    19.7.2004
    Sijainti
    Bel air
    Ikä
    24

Oletus

Olipa yllätys että täällä ei ole kunnon Tähtien sota aihetta mutta Star Wars elokuvat on parhaimpia elokuvia mitä tiedän.Uudemmat on hyviä mutta ei oikeaa tunnelmaa.Vanhat ne vasta rulettaakin.

New hope IV: Tämä oli ihan hyvä ja toka Star wars minkä näin(eka Phantom Menace).Tämä sai minut heti hulluksi star wars faniksi ja odotin seuraavaa viikkoa että vitonen tulisi telkusta.Parhaita kohtia on kun tyypit on Kuolontähdessä ja kun ovat siellä aavikkokaupungissa ja oon niitä hullun näköisiä soittajia.

Empire Strikes Back V: Tämä oli parempi kuin nelonen ja uusi hyvä hahmo oli Lando.Yodakin oli kova heppu mutta se oli tympeää kun Luke ja R2 seikkaili omillaan.Parhaita kohtia on lopputaistelu ja se kun siellä madon sisällä Han Solo ja Leia riitelee ja C3PO kaatuu takana kiljuen.Paras repliikki oli:
    Spoiler!
    Luke i´m your father

Return of jedi: TÄMÄ ON PARAS STAR WARS!!!Kaikista paras ja tässä on vaan niin huippu se lopputaistelu sillä planeetalla Ewokit ja Han tappelee ja Lando avaruudessa ja Luke puoli kuolontähdessä.Ennen katsoin usein vain lopputaistelun tästä sillä se on vaan niin hyvä.

Phantom menace ja Attack of clones: Molemmat ihan hyviä.Kloonien hyökkäys parempi ja Jar Jar Binksikin on ihan hyvä.Liikaa tietsikalla tehty kakkonen mutta Yodan ja Dookun taistelu oli hyvä.

Omistan muuten kaikki Star wars-elokuvat.

Wanha ruttunaama Prometheus:n avatar
    Liittymispäivä
    14.10.2002
    Sijainti
    Sammalpeiton alla
    Ikä
    28

Oletus

Edellinen Tähtien Sotaa käsittelevä ketju on niin täynnä spammia, että katson paremmaksi sulkea koko ketjun. Ja eipä siihen olla vastatukaan aikoihin. Tämä uusi ketju saa nyt toimittaa foorumin Star Wars -ketjun virkaa. Loppuun vielä huomio kaikille spämmäreille: ketjua tullaan valvomaan sitten reilusti tarkemmin kuin edellistä. Kaikki ei-perustellut viestit tullaan poistamaan, joten sisällyttäkää niihin omiin posteihinne sitten sitä asiaakin. Joohan?

Kerron oman mielipiteeni elokuvista myöhemmin.

900 postausta!! /o/
    Viimeksi muokannut Prometheus : 11.1.2005 klo 20:47:18
    My words are backed by NUCLEAR WEAPONS!

Militaires Sans Frontieres Critis:n avatar
    Liittymispäivä
    20.5.2004
    Sijainti
    Suomi, Finland

Oletus

Star Wars tai näin kotoisasti Suomennettuna Tähtien Sota kuuluu ehdottomasti lempi elokuviini. Kaikki Star Wars elokuvat on tultu katsottua monta kertaa mutta mielestäni nämä vanhat ovat parempia episode 4-6 kuin nämä uusimmat episode 1-2 mitä tähän asti on ilmestynyt kolmosesta ei osaa sanoa vielä mitään kuin ei ole vielä elokuva teattereihin tullut. Mutta toivon kuitenkin sen olevan parempi kuin episode 1 ja 2 vaikka eivät nekään missään nimessä mitään floppeja olleet. Musiikit näissä elokuvissa ovat parhaimpia elokuva musiikkeja suosikki kappaleitani ovat Star Wars Theme,Imperial March,Cantina Theme. Myös kaikki hahmot ovat persoonallisia ja kiinnostavia ainoa hahmo josta en erityisemmin pidä on Jar Jar Binks enkä varmaan ole ainoa joka on tätä mieltä. Mutta kaikenkaikkiaan parhaimpia elokuvia mitä on olemassa ei voi muuta sanoa kun George Lucas on todellinen nero.

Dr. Mario Sunnu:n avatar
    Liittymispäivä
    10.8.2004
    Sijainti
    Tammerfors
    Blogimerkinnät
    4

Oletus

Omnegui! Star wars! Minä olen sitä vanhempaa sukupolvea joka sai katsella näitä osia 4-6 betavideoilla. Aivan älyttömänä tykkäsimme lapsena katsoa kyseisiä osia. Silloinhan ei vielä pieneen päähäni mahtunut, että jatkoa tulee, tai että osat olisivat juurikin 4-6. Niitä katsottiin, harmiteltiin Jedin paluun loppua ja itkettiin.

Star Warsit olivat tyystin erilaista, mitä kaikki muut elokuvat siihen kivikauden aikaan. Niissä oli valomiekkailua ja lentäviä avaruuslaivueita. Mitä ereikoisempia hahmoja, kuten Jabba The Hut ja wookie. Yksinkertaisesti lapsen silmälle tehosteet olivat sanalla sanoen WAU. Ja tänä päivänäkin tietynlainen kunnioitus kyseisiä elokuvia kohtaan on säilynyt. Niitä vanhoja osia ei tule tarkasteltua yhtä kriittisellä otteella, kuin muita tehoste-elokuvia.

Uusi sukupolvi, uudet kujeet. Suoraan sanoen, aluksi epäilin kovin, onnistuisiko Lucas jälleen. Ja onnistuihan hän. Ei ehkä samalla mittakaavalla kuin muinoin, mutta hyvin kuitenkin. Parasta antia uusimmissa SW:ssa on Jar Jar Binks. Misa laik him veriii mutch! Valomiekkailut ovat yhä hienoja. Tosin jotenkin tällainen käänteinen juonenkulku oudoksuttaa. Tavallaan on hauskaa, kun tietää miten Darth Vaderin käy ja on mielenkiintoista seurata, kuinka Anakin siihen päätyi. Mutta toisaalta kaikki hohto on kadonnut. Anakin on pääosassa ja hänestä ei haluaisi pitää, kun tietää mikä hänestä tulee.

Kyllä tällaisella hyvin onnistuneella pitkällä saagalla on hyvä vuolla rahaa. Kukapa ei rakastaisi pitkiä tarinoita. Ja Lucas osaa kyllä kertomisen taidon. Ei voi kuin ihailla miehen kärsivällisyyttä. Jaksaa odottaa, kunnes aika on kypsä uusille osille.

Oletus

Minusta Star Wars -elokuvat ovat täysin yliarvostettuja. Ehkäpä ne olivat ilmestyessään jotain uutta ja erilaista, mutta minua ne eivät vakuuttaneet. Tarinaa kerrotaan täysin selittelemättä, jonka takia en ensimmäisellä katselukerralla pitänyt elokuvista lainkaan. Elokuvien maailma on niin laaja, eikä elokuvia oikein osaa käsittää jos tuosta maailmasta ei ole valmiiksi minkäänlaista kuvaa. Ainakaan minä en osannut. Sitten kun olin elokuvien ulkopuolella tutustunut Star Warsiin paremmin pelien, kirjojen ja sarjakuvien kautta, onnistuin vasta pääsemään elokuviin sisään ja jopa pitämään niistä.

Elokuvissa ärsyttää se, miten puutteellisia ne ovat. Varsinkin juonellisesti - erikoistehosteet ja muut hömpötykset ymmärrän, ovathan leffat vanhoja. Ensimmäistä elokuvaa en edes kutsuisi varsinaisesti elokuvaksi, vaan se on enemmänkin hahmojen esittelykierros. Kuolettavan tylsän alun jälkeen juostaan päätä pahkaa paikasta toiseen, mihinkään ei saa tartuttua kiinni, tapahtuu yhtä jos toista, mutta ei kuitenkaan mitään järin kiinnostavaa. Varsinkin ärsytti se, miten helposti hahmot tottuivat täysin uudenlaisiin tilanteisiin, ja miten nopeasti kiintyivät uusiin tuttavuuksiin. Ensimmäisessä elokuvassa ei siis tapahdu mitään (minun mittapuullani) tärkeää, siinä vain esitellään hahmot. Toisessa ja kolmannessa elokuvassa juoni sitten alkaa kehittyä ja hahmoja oppii tuntemaan.

Nämä kaksi uusinta elokuvaa, ja tuloillaan oleva kolmas, ovat tunnelmaltaan ihan erilaisia kuin alkuperäinen trilogia. Minä kuulun siihen vähemmistöön, jonka ei tee mieli kuristaa Jar Jar Binksiä - ihan ok hömpöke se on, vaikka ei lukeudu lempihahmoihini. Tuo Episodi I oli muutenkin niin tylsä, että täytyihän siihen jotain piristystä saada. Muistaakseni kyseinen elokuva oli ensimmäinen koskaan näkemäni Star Wars -leffa (olin nähnyt alkua Episodi IV:stä, mutta en jaksanut katsoa sitä "Help me Obi-Wan Kenobi, you're my only hope" -kohtausta pidemmälle), enkä todella siitä pitänyt lainkaan. Sen lisäksi siinä tuotiin esille nämä jotkin hiton verisysteemit, joiden avulla pystyttiin selvittämään oliko joku vahva voimassa, tai jotain sinne päin (siitä on ikuisuus kun elokuvan katsoin viimeksi). Nykyajan Jedit eivät sitten ilmeisesti muista, että voivat käyttää sellaista kivaa pientä juttua kuin Voima, ja sen avulla selvittää tuon. Ei sitä mistään hiton veriarvoista tai vastaavista selvitetä, ei. Nykyajan Jedit on ihan tyhmiä.

Tällä hetkellä uusimmasta elokuvasta jo pidän jonkun verran. Minusta elokuva toimii nimenomaan sen takia, kun tietää mitä Anakinille tulevaisuudessa tapahtuu - ei sen pojan toilailuja muuten jaksaisikaan katsoa. Pitää kai tosin myöntää ne pääsyyt, miksi tästä elokuvasta pidän: siinä on kauniita vaatteita (sillä Anakinin tyttiksellä, en nyt jaksa muistaa sen nimeä), ja minä rakastan kauniita vaatteita. Toinen, suurempi syy on sitten se, että minulla on heikko kohta traagisia rakkaustarinoita kohtaan.

Darth Vader on kiva. Minä en tosin ole koskaan osannut ajatella häntä pahana, ja on jotenkin vaikea mieltää hänet sellaiseksi täysin turmeltuneeksi pahikseksi, jollaiseksi häntä kovasti yritetään elokuvissa kuvata. Minä kun olen alusta asti ollut kovasti sitä mieltä, että Vader oli vain väärinymmärretty, ja oikeasti ihan kiva tyyppi.

Niin, nyt minä taas jaarittelen jotain omituista, enkä oikein saa väännettyä minkäänlaista asiaa. Tykkäänkö elokuvista? Totta hitossa tykkään, Star Wars on minun rakkain satumaailmani, kärsin ja suren kun en koskaan tule sinne oikeasti pääsemään. Opin pitämään SW-maailmasta kuitenkin vasta tutustuttuani Knights of the Old Republic -peliin, joka sijoittuu aikaan noin 4000 vuotta ennen ensimmäistä elokuvaa (joskaan teknologia ei ole kamalasti tuona aikana muuttunut). Peli herätti mielenkiintoni kyseistä aikakautta kohtaan, ja elokuvista tykkään lähinnä sen takia, kun ne kertovat rakkaasta maailmastani. En myöskään osaa mieltää elokuvia pelkästään elokuvina, vaan kyseessä on kokonainen galaksi, jolla on oma historiansa. Elokuvat vain sijoittuvat jonnekin sinne keskelle. Tiivistettynä: rakastan syvästi Star Wars -maailmaa, ja elokuvat ovat osa sitä. Joskus muinoin inhosin elokuvia, nykyisin jopa pidän niistä melko paljon. Yliarvostettuja ne silti mielestäni ovat, mutta eipä siinäkään mitään pahaa ole.

Suosittelisin muuten kaikkia elokuvien faneja lukemaan Timothy Zhanin kirjoittaman Thrawn-trilogian. Ensimmäinen kirja on nimeltään Imperiumin perillinen (Heir to the Empire), toinen Hämärän laivue (Dark Force Rising) ja viimeinen Keisarin käsky (The Last Command). Trilogia sijoittuu joitakin vuosia elokuvien tapahtumien jälkeen, ja mielestäni jatkaa tarinaa varsin luonnollisesti - ei siis tunnu mitenkään pakolla väännetyltä rahastukselta, vaan on oikeasti hyvä lukukokemus. Elokuvien ja tämän trilogian väliin mahtuu vielä jonkin verran tapahtumia (jotka on kai kirjoina ja/tai sarjakuvina julkaistu nekin, mutta kuka niistä välittää, ei siinä välissä tapahtunut mitään mielenkiintoista - Zhanin Thrawn-trilogia on se hyvä).

Kaikkia kiinnostavana infona kerron vielä sen, että omistan tuon alkuperäisen trilogian DVD-boxina. Jälkimmäinenkin on tarkoitus sellaisena hankkia sitten, kun sellainen joskus ilmestyy. Itse DVD-boxille onkin jossain tällä alueella oma ketjunsa, ja sen sisältöä olen siellä tarkemmin kommentoinut.

//Leikkiedit: en keksinyt minne tämän änkeäisin, mutta jossain välissä piti sanoa, että avaruustaistelut ovat tosi tylsiä.

Foot Soldier Aeon:n avatar
    Liittymispäivä
    4.1.2005
    Sijainti
    Timeline
    Ikä
    24

Oletus

Ensimmäisen Warsini taisin nähdä siinä viiden ikäisenä ja siitä lähtien olen ollut täysin koukussa Star Wars- maailmaan. Empire Strikes Back on mielestäni paras osa. DVD-trilogia boxi tuli hankittua heti kun se kauppoihin ilmestyi ja sitä on tullut viime aikoina ahkerasti katseltua.

Vanhat Warsit olivat kaikki upeita, mutta uusi trilogia ei ole vakuuttanut yhtään. Revenge of the Sithia tulle odotettua lähinnä pelonsekaisin tuntein. Entä jos ne sössivät sen täysin...

Star Wars- pelejä on myös tullut pelattua aina 8-bittisen nintendon tekeleistä PC:n upeaan KOTOR:iin.

pahapäinen Candice:n avatar
    Liittymispäivä
    13.6.2002
    Sijainti
    Kuutio
    Ikä
    27

Oletus

Minä joskus olin ihan "star wars! star wars! Han Solo! Han Solo!" Sitten näin nämä uudet väkermät ja minulle tuli huono olo.

Pidän siis paljon näistä vanhemmista tähtien sodista, etenkin Harrison Fordista. Ne ovat lumoavia ja mukaansa tempaavia. Valomiekat ja Yoda olivat... vakuuttava ei ehkä ole oikea sana, mutta ne saivat silmät loistamaan. Pidin näyttelijöiden suorituksista ihan hirmuisesti ja monista erilaisista pörröisistä hahmoista, jotka näyttivät selvästi sille, että niiden eteen oli tehty työtä. Ne olivat hellyyttäviä ja konemaisia. Saivat hymyyn. Päähahmot olivat vakuuttavia avaruushörhö rooleissaan ja vanhemmista löytyi juoni, vekkuli dialogi ja se oikea tunnelma.

Uudemmista star warseista puuttuu se lumoava tunnelma, joka saa jäämään ruudun ääreen hypnoottinen kiilto silmissä. Lucas innostui mielestäni leikkimään aivan liikaa nykyteknologian suomilla mahdollisuuksilla ja unohti itse elokuvat. Juoni pyörii tietokoneiden luomien maailmojen ympärillä, hahmot ovat sanalla sanottuna kehnoja (Paitsi se Ewan Mcgregor, emt miten se kirjoitetaan) ja koko hommasta puuttuu se lämmin sympatia, mikä vanhemmissa leijuu. Uudemmista jää vain metallinen maku suuhun, en oikeasti tykkää yhtään.

En ole laumaeläin.
    Olen mieluummin yksin oikeassa kuin ryhmänä väärässä.

Tonberry King Sookie:n avatar
    Liittymispäivä
    3.5.2004
    Sijainti
    Kotona
    Ikä
    23

Oletus

No onhan ne kaikki leffat tultu nähtyä (mitä nyt on tähän mennessä tullut), ja vaikka uusien tasosta sanoisi mitä niin pitää nekin nähdä, kun on kerta nähnyt jo niin monta. Satun pelaamaankin tällä hetkellä yhtä Star Wars-peliä, ei mikään ihmeellinen juttu mutta sanoinpa nyt vaan.

Sarja alkoi kiehtomaan jo ensimmäisestä elokuvasta lähtien, mutta en siltikään tunnusta olevani mikään megafani. Odotan silti suht koht innolla sitä tulevaa leffaa, ja tässä välissä kysyisinkin teiltä muilta fiksuimmilta että mikäs on ensi-illan päivämäärä?

Kiehtova maailma. Kiehtova mieli. Kiehtova elokuva. Ja Darth Vader on yksi parhaita hahmoja leffoissa koskaan =P toki vain minun mielestäni. Luultavasti lähes jokainen poika on joskus elämässään halunnut hallita jedi-voimia ja pidellä valosapelia kädessään.

Eipä tässä muuta...
    Se on makkara....TAPETAAN SE!!!!!!!!
    And this is the sound, of a cow: "au au auuuuuuuuuuu".
    Well, life is like Funk, and as you know or may not know, some times Funk don't give a funk, and that's Life!! -Boo-Man-Choo-

Lizzielle avatarista

Bubbleman Necrofobia:n avatar
    Liittymispäivä
    16.2.2004
    Sijainti
    Bubbleman's Stage
    Ikä
    24

Oletus

Pidän Star Wars -elokuvista oudolla tavalla. Toinen aivopuoliskoni vihaa typeriä valomiekka taisteluja yhden musiikki raidan särkiessä korvia, kun taas toinen aivopuoliskoni rakastaa niitä ja sitä mahtavaa scifi-meininkiä. Ennen en pitänyt yhtään mutta olen tottunut pitämään näistä. Klassikoita ovat IV, V ja VI, siitä ei päästä mihinkään, muut mielipiteet eivät kelpaa. Omistan 3 VHS boxin jossa on nuo kaikki klasarit ja ole ylpeä siitä, sain vielä joululahjaksi pari vuotta sitten, ihan ilmaiseksi moinen aarre. En muista milloin viimeksi niitä olen tutkaillut mutta ne ovat oikeasti hyviä ja aikaansa edellä, ottaen huomioon aikaisen valmistusvuoden. Parhainta näissä vanhoissa SW:ssä on se että ne näyttävät nykypäiväisille yhdysvaltalaisille Hollywood hyper-efektejä ja silikonirintoja täynnä oleville paskoille toiminta trillereille mistä kana kusee. Yksittäisiä elokuvia en pidä minään, mutta kokonaisuutena (mieluiten putkeen katsottuna) nämä kolme toimivat parhaiten.

Uudemmista I ja II en ole pitänyt. Ensimmäinen episodi meni vielä mutta II osa oli jo sellaista kuraa että toista kertaa en katso vapaaehtoisesti. Olenko muuten ainoa jonka mielestä Jar Jar Binks oli oikeasti hauska?
    Hyvä että ensimmäisistä episodeista tehdään leffat mutta jos olisin tienyt että niistä tulee moista roskaa, olisin mielelläni pitänyt ne vain mielikuvitukseni syövereissä.

Mahtavia kuitenkin nuo klassikot. Scifi-meininki on muutenkin hyvä juttu, ainakin elokuvissa.

DRWN_011 BubbleMan

The world's first underwater type unusual robot. But because of a mistake in the
    layout, he could only move by jumping.

"I'll sink you to the ocean floor, Buku!" (Bubble)

Oletus

"I'm sorry. I've lied to you. My name is not Capt. Kirk from starship Enterprise, my name is Skywalker, Anakin Skywalker." Col. Jack O'Neill.

Star Wars on loistavaa viihdettä, harmi vain että sekin hyvä loppuu aikanaan.
    Minuun iski tietenkin tunnelmallinen musiikki, valomiekkataistelut, ja todentuntuinen scifi-miljöö. Star Warsit (IV-VI) ovat elokuvia, joissa on Tunnelmaa isolla T:llä.

"In a galaxy far far far away, long long long time ago."

Lainaus Alunperin kirjoittanut Necrofobia
    Pidän Star Wars -elokuvista oudolla tavalla. Toinen aivopuoliskoni vihaa typeriä valomiekka taisteluja yhden musiikki raidan särkiessä korvia...
    Star Wars soundtrack on ehdottomasti paras elokuvista. Elokuvissa soitetaan ehkä 20% kaikista kappaleista.

Hyvä että ensimmäisistä episodeista tehdään leffat mutta jos olisin tienyt että niistä tulee moista roskaa, olisin mielelläni pitänyt ne vain mielikuvitukseni syövereissä.
    Joo, joskus tulee ajateltua samaa. Se vähän masentaa, että näin hyvään elokuvasarjaan tehdään huonoja rahastuselokuvia.

Jos käy niinkuin minulle, että sadannen katsontakerran jälkeen harmittaa, kun ne on loppu, slut, end, Ende, kannattaa kokeilla Star Wars -pelejä. Vanhat Star Wars -pelit ovat parempaa viihdettä, kun tiedättekään. Suosittelen X-Wing Allianca, ja koko X-Wing sarjaa tähtisotahulluille. Paitsi nämä nykyajan massaräiskinnät ovat anaalista. Joillekin pelit avautuvat, ja joillekin tietysti eivät.

Bite Bug Corruptor:n avatar
    Liittymispäivä
    20.10.2004
    Sijainti
    Kalakukkomaassa
    Ikä
    28

Oletus

Voi niitä aikoja, jolloin tuli taisteltua äitin kukkia vastaan puu(valo)miekalla musta ämpäri päässä. Tämmöiset nostalgiset muistelut saavat jopa paatuneen Corruptorinkin silmäkulmat kosteiksi No joo. Wanha Star Wars -trilogiahan on se oikea scifin mestariteos. Uusi toivo aloittaa hienosti trilogian, joka pääsee Imperiumin vastaiskun aikana tasoltaan korkeimmalle ja päättyy hienosti Jedin paluun mahtavaan loppuun.

Uudet elokuvat eivät ole täysin epäonnistuneita elokuvina, mutta näin hienon trilogian jälkeen ne ovat selvä pettymys. Toivotaan, että kolmanteen osaan saadaan vähän enemmän tunnelmaa, ehkäpä itse Darth Vaderilla.

"Apology Accepted, Admiral."

Dragon Von Wiensburgh:n avatar
    Liittymispäivä
    21.12.2002
    Sijainti
    Pelitaivas
    Ikä
    33

Oletus

Olen kyllä jo aivan pienestä pitäen pitänyt SW-elokuvista, ja vieläkin ne lukeutuvat top 3:seen minun omassa sisäisessä listauksessa. Taitaa kohta tulla jotain 20 vuotta siitä, kun ensinmäisen kerran elokuvat näin.

Muistan kun silloin 80-luvun puolessa alussa / puolessavälissä rakennettiin legoista kaikkia hienoja SW-juttuja. Samoin kuin melkein kaikki sen aikaiset piirustukset kertoivat SW-maailmasta. Paljon leikittiin SW-leikkejä. Ne muoviukot, hienot lelut, olivat asuinalueeni kovin keräilytavara. Niitä oli miljoonittain taloyhtiöni lapsilla. Niillä sitten leikittiin ja niille rakennettiin jos jonkinmoista rakennusta yms. Ah niitä aikoja.

Nämä uudet SW:t. Nämä ovat luku erikseen, aivan kuten nämä Ewok-elokuvat. Eivät pääse lähellekkään alkuperäistä taikaa. Mutta ihan hyviä elokuvia ovat, kyllä ne on tullut nähtyä kaikki. Ja Episode III:kin tulee nähtyä, kunhan vain ilmestyy.

Minullapa onkin ihan ne alkuperäiset juuri ilmestyttyään myyntiin tulleet vanhat Star Warsit. Ne ovat jo harvinaista herkkua.

Ultimaattinen Snake mogvisti:n avatar
    Liittymispäivä
    9.1.2004
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Purity
    Nykyajan Jedit on ihan tyhmiä.
    Jos nyt viilataan pilkkua, niin ajallisesti vanhat Star Wars- elokuvat sijoittuvat uusien jälkeen, joten uusissa leffoissa on ne "vanhanajan jedit"

Lainaus Alunperin kirjoittanut Corruptor
    Uudet elokuvat eivät ole täysin epäonnistuneita elokuvina, mutta näin hienon trilogian jälkeen ne ovat selvä pettymys. Toivotaan, että kolmanteen osaan saadaan vähän enemmän tunnelmaa, ehkäpä itse Darth Vaderilla.
    Käy osoitteessa www.starwars.com ja sieltä käy vilkaisemassa se lyhyt pätkä, teaser. Yllätyt, sillä
    Spoiler!
    leffassa nähdään kuin nähdäänkin Darth Vader aivan samanlaisessa asussa kuin vanhoissa leffoissa. Myös Yoda vaikuttaa jälleen heiluttavan valomiekkaa.

Ai että rakastan tuota Star Wars DVD- boxia, jonka sain joululahjaksi.

// Purity, olisihan minun tuo pitänyt tajuta.
    Viimeksi muokannut mogvisti : 18.1.2005 klo 13:55:09

Oletus

mogvisti

Jos nyt viilataan pilkkua, niin ajallisesti vanhat Star Wars- elokuvat sijoittuvat uusien jälkeen, joten uusissa leffoissa on ne "vanhanajan jedit"
    Eijei. Elokuvien aikajärjestyksestä olen varsin tietoinen (en minäkään nyt sentään täysin aivoton ole), mutta niin uusissa kuin vanhoissakin elokuvissa on näitä nykyajan Jedejä, siis huonoja Jedejä. Niistä en pidä. Yritin viestissäni sanoa, että en pidä Jedeistä sellaisina kuin he ovat elokuvissa: eivät tajua Voimasta mitään, osaavat vain heiluttaa valomiekkojaan ja puhua tyhmiä. Tykkään vanhanajan Jedeistä, eli niistä jotka olivat kauan ennen elokuvia, sellaiset 4000-5000 vuotta ennen niitä. Silloin niillä oli kunnon säännöt ja Voiman käyttäjät osasivat muutakin kuin vain kuristaa ihmisiä ja leikkiä välkkyvillä kepeillä. Sitten ovat nämä elokuvien Jedit, jotka eivät tiedä mistään mitään.

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä