+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 50.

Ketju: Final Fantasy V

Smile Final Fantasy V

Kenen mielestä Final Fantasy 5 on Paras?mun mielestä se on just kaikista parhain koska siinä on ne hahmoluokat... ja sit siinä on hyvä juoni ja hyvät hahmot.

.mut tykkääkö kukaa enää vanhoista final fantasy peleista?Vai onko kaikki kiinni niissä uusissa huippugrafikkaapeleissä?No jos joku on sitä mieltä et FF5 is best nii tänne viestii vaa!

Parhaat hahmoluokat:Samurai,Berserker,Blue mage,Knight,Ninja ja Monk

Kertokaa Te mielipiteenne Final Fantasy viitosesta

// Vaihdoin tuon otsikon, ei sillä kyllä mitään väliä ole, mutta perfektionistinvaisto puuttui peliin. =D - Faust
    Viimeksi muokannut Faust : 16.5.2006 klo 15:33:22

Oletus

Ei oikein kuulu suosikkeihini. Peliä on lähdetty rakentamaan enemmän taistelusysteemin ja hahmoluokkien pohjalta kuin itse juonen kannalta. Pelissä ei oikein ole sitä koukkua, joka pakottaa pelaamaan, ja tämä onkin ainoa FF-peli jonka olen jättänyt kesken. Pelin ainoa pelastava seikka on Gilgamesh, joka rokkaa jo pelkän tunnusmusiikkinsa perusteella.

"Hurls an immense fiery boulder..." Rune:n avatar
    Liittymispäivä
    19.1.2002
    Sijainti
    Joensuun sotkalampi
    Ikä
    23

Oletus

No en minä nyt mene vannomaan vitosen paremmuuden puolesta, tai julista FF V:n ilosanomaa kädet pystyssä ja kovaan ääneen, mutta nerokas peli se on siitä huolimatta. Kun vertaillaan klassikkofinaleita, en oikein osaa järjestää niitä mihinkään järjestykseen, mutta myös äf äf viisi, kuten monet muutkin, on ikimuistoinen pelikokemus, jonka jaksaa kyllä tahkota läpi uudestaan ja uudestaan. No, mielessään nyt vähintään.

Ehkä eniten pidän FF V:ssä juurikin hahmoluokista, ja ehkä myös pirteällä maailmalla on sanansa sanottavana. Musiikki on kivaa kuunneltavaa, ja varsinkin biisi Harvest nivoo minusta aika hyvin pelin yleistunnelmaa yhteen. Teemabiisi on luonnollisesti myös ikimuistoinen. Mutta ehkä parasta mitä pelillä on antaa, on todellakin erinomaisesti tehty ammatti-systeemi. Sen kanssa, jos minkä, jaksaa temmeltää kuin pieni lapsi kesäpäivänä hiekkalaatikossa. Minusta ainakin se on paljon viihdttävämpi ja monipuolisempi, kuin esim. FF X:n ylisestty Sphere Grid. En siis sano etteikö Sphere Grid olisi ollut kiva ja toimiva, olihan tuo, mutta tässäkin todistetaan taas, että myös klassikot osaavat vetää vielä pidemmän korren niistä tunnetummista systeemeistä. Kukaan tuskin muistaa kuulleensakaan FF V:n Job-systeemin hypetyksestä, hm?

Jobeista olen aina tykännyt käyttää Knightia, Ninjaa, White Magea ja Elementalistia. Parhaat kyvyt saa kuitenkin ehkä Archerilta, Red Magelta, Ninjalta ja Black Magelta, mutta jokaista kuitenkin tulee käytettyä ainakin jossain vaiheessa. Kaikesta saa jotain.

Kyllähän näitä vanhoja jaksetaan hakata vielä vaikka kuinka. Miksei jaksettaisi? Mitä sitä turhaan tuhlata rahaa uusiin ja köyhempiin peleihin, kun vanhat ja hyvät ovat vielä tallella?

edit\\
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Necrofobia
    Huippugrafiikat ovat perseestä. Hail old-school Final Fantasy!
    All hail the Word!
    Viimeksi muokannut Rune : 9.8.2005 klo 22:03:04
    "Oh, to the Hades with the manners! He's a complete bastard, and calling him that insults bastards everywhere!"
    -Nalia De'Arnise

-For a pessimist, I'm pretty optimistic-

Lemmentohtori Plop:n avatar
    Liittymispäivä
    10.1.2005
    Sijainti
    nla
    Ikä
    20

Oletus

Ei se nyt paras ole, mutta hyvä kuitenkin.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut reiska-fani
    .mut tykkääkö kukaa enää vanhoista final fantasy peleista?Vai onko kaikki kiinni niissä uusissa huippugrafikkaapeleissä?
    Eeei. Monethan pitävät VII:täkin parhaana FF:nä, vaikka ei siinä nyt kovinkaan "huippugrafiikat" ole. Minä pidän VI:stä paljon, vaikka grafiikat eivät loista läsnäolollaan kovinkaan näyttävästi. Kyllä juoni on peleissä suuressa roolissa pelattavuuden tavoin. Tottakai grafiikka on aina plussaa, jos muut tärkeät ominaisuudet eivät siitä (liikaa) kärsi.

Lost Number In memoriam:n avatar
    Liittymispäivä
    13.8.2004
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    21

Oletus

Mukava klassikko, ei ehkä paras.

Erittäin helposti omaksuttava peli, josta kuitenkin löytyi tekemistä ja hc-pelaajille hommia. Alusta erittäin helposti lähti käyntiin, ainoana ongelmana muistan tavaroiden karmean kalliit hinnat, varsinkin Phoenix Downien. Tuli rahapula helposti. Juoni oli melko yksinkertainen ja jopa kliseinen, mutta ei se menoa haitannut, päinvastoin. Mukavaa oli liikuskella ympäriinsä ja kolme erilaista maailmaa piristivät mukavasti, vaikka kolmas olikin kahden ensimmäinen kombinaatio.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Rune
    Mutta ehkä parasta mitä pelillä on antaa, on todellakin erinomaisesti tehty ammatti-systeemi. Sen kanssa, jos minkä, jaksaa temmeltää kuin pieni lapsi kesäpäivänä hiekkalaatikossa. Minusta ainakin se on paljon viihdttävämpi ja monipuolisempi, kuin esim. FF X:n ylisestty Sphere Grid. En siis sano etteikö Sphere Grid olisi ollut kiva ja toimiva, olihan tuo, mutta tässäkin todistetaan taas, että myös klassikot osaavat vetää vielä pidemmän korren niistä tunnetummista systeemeistä. Kukaan tuskin muistaa kuulleensakaan FF V:n Job-systeemin hypetyksestä, hm?
    Ammatti-systeemi todellakin oli siihen aikaan ja tekniikkaan verrattuna loistava, ja nykyäänkin toimii erittäin hyvin. Ainoa ongelma on varmaan se, että systeemi painottaa paljon lisä-expan hankintareissuihin ja levelien keräilyyn juonen välissä. Itse en pidä tästä. Tosin kaikki vanhemmat FF:t sisältävät tätä ja myös ysi yhdessä kohdassa. Muuten eri ammattien kykyjä yhdistelemällä saa todella hyviä, omaperäisiä ja toimivia ratkaisuja. Loppupelistä saatava mimic-ammatti vielä kruunaa kaiken, kun saa laittaa niitä kykyjä oikein kunnolla.
    Job-systeemi on kyllä vähintäänkin yhtä viihdyttävä kuin sphere grid, jossa itse aloin säätelemään ja liikuttelemaan palloa, jokaisen saadun "levelin" jälkeen. Alkoi ehkä vähän kyllästyttämään, jos joka taistelun jälkeen avaa aina valikon. Vertailemaan muuten en ala, sillä molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Molemmat myöskin toimivat peleissään tarpeeksi hyvin.

Musiikeistä ainoastaan yksi on jäänyt päähän kunnolla: Gilgameshin teema. Herraa vastaan taisteli pelkästään sen takia, että sai kuulla kyseisen teeman. Ei oikeasti uskoisi, että noin vauhdikkaaseen ja loistavaan muusiikkiin pystyisi snesillä.

Soldier
    Liittymispäivä
    25.5.2004
    Sijainti
    Tampere
    Ikä
    24

Oletus

Kyllähän tuo FF 5 on hyvä peli, hahmoluokkineen päivineen, mutta loppua kohti se alkaa vähän tympiä . Mielestäni FF 4:ssä oli parempi juoni. Mitä tuohon ammattijärjestelmään tulee, on minun mielestäni parempi järjestelmä FF Tacticsissa . Ymmärtäähän sen tietysti nuoremmalla iällä ja onhan sitä virheistä opittu...
    Fast and furious we're riding with serpent speed
    Through the essence, through the greed
    Forcing ourselves to overcome this mystery
    This restless degradation
    temptation and our endless lust
    Will bring us down - will bring us deeper down!

Soilworker's song of the damned/Soilwork~

Roninja Tangentti:n avatar
    Liittymispäivä
    19.10.2004
    Sijainti
    meillä,teillä, mettäteillä
    Ikä
    24

Oletus

Kivaa klassikkoalueelle uusi aihe.

FFV häviää mielestäni VI:selle ja IV:selle helposti jos klassikoista puhutaan sillä en pidä pelin juonesta. Pahis on kyllä tosi ilkeä pahis mutta eipä hänellä tunnu olevan mitään syytä ja suurin osa pelattavista hahmoista kökköjä tai alkupäässä he olivat vielä hauskempia mutta loppua kohden unohdettiin suurin osa aiemmin tapahtuneesta. Parhaimmat hahmot on Cara/Krile, Cid, Mid ja Gilgamesh jolla on hyvä tunnari kuten Harmonica sanoi.

Se mikä tekee tästä pelistä kuitenkin hyvän on Job-systeemi joka on parempi kuin III:sen Job-systeemi ja eniten tykkään käyttää Ninjaa (yllätys), Samurai, Knight, White- ja Blackmage ja Elementalist. Job-systeemi on kyllä hauska ja hyvä, eikä mitään vikaa ,mutta pidän kyllä silti VI:n ja IV:n persoonallisista ja valmiiksi laitetuista ammateista.

Musiikitkin on hyviä ja osa kappaleista jää päähän.Grafiikat on itseasissa aika kökköjä sillä niitä ei ole paljoa IV:stä parannettu.

Jälkisanoina että se mikä III:sen Job-systeemissä parempaa on että Ninja on paras ammatti.

Asiaa Necrofobia!

//Stona puhutko kenties viestistäni?
    Viimeksi muokannut Tangentti : 8.8.2005 klo 21:25:05

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Stona
    Tajuaako teistä kukaan yhtikäs mitään ?
    Hell no! Tajuan tosin, että X:n jälkeen FF sarja on lähtenyt syöksylaskuun, mutta se tajusi myös pikkuveljenikin.

Mutta FFV:n on oikein mainio Final Fantasy! Rune, selvä klassikkofani, osasi tiivistää asian paljon paremmin, kuin minä osaisin.
    Painotus tosin usein oli taisteluilla, mutta kun ne oltiin toteutettu usein hyvinkin ovelasti, ei valittamista tästä päästä. Muistan yhä sitä tuskailua, kun koetin pähkäillä kuinka eräs velho Boss voitetaan. Tämähän aloitti taistelun alusta aina, kun joku tirvaisi tätä fyysisesti. Mikäs minun Party kokoonpanoni olikaan? Knight, Monk, Knight, Mystic Knight. Oh dear...
    V:ssä oli siis minusta hyvin paljon tarvetta taktikoinnille ja runsaalle valmistelulle. Jos Bossista ei tiennyt kaikkea kengänkokoa myöten, oli turha tulla edes sitä uutta Ragnarok miekkaa heiluttelemaan tämän naamalle. Pidänkin viitosta vaikeimpana pelaamani Final Fantasyna, täysin hyvässä mielessä. Korkea vaikeusaste erottelee jyvät akanoista!

mut tykkääkö kukaa enää vanhoista final fantasy peleista?Vai onko kaikki kiinni niissä uusissa huippugrafikkaapeleissä?
    Oikeastaan klassikoiden efektien ja polygoonien puute ovat osa sitä wanhaa charmia, jota ne tihkuavat. Nykyään peleissä yleensäkin on ongelmana aivan hirveä efektien määrä, sekä niihin paneutuminen. Plus, minä sain niistä aivan aitoja päänsärkyjä.
    On siis vain mukavan nostalgista palata wanhojen ääreen hymyillen lämpimästi niille muistoille menneestä.

Lainaus Alunperin kirjoittanut Necrofobia
    Sieg heil!
    Viimeksi muokannut Unski : 9.8.2005 klo 13:51:12

Bubbleman Necrofobia:n avatar
    Liittymispäivä
    16.2.2004
    Sijainti
    Bubbleman's Stage
    Ikä
    24

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Rune
    Kun vertaillaan klassikkofinaleita, en oikein osaa järjestää niitä mihinkään järjestykseen, mutta myös äf äf viisi, kuten monet muutkin, on ikimuistoinen pelikokemus, jonka jaksaa kyllä tahkota läpi uudestaan ja uudestaan.
    Täysin samaa mieltä. Minusta jokaisella klassikolla (1-3 ja 4-6) on omat hetkensä ja näin voisin väittää että ne ovat kaikki yhdessä tietynlainen kokonaisuus tai näin minä olen aina ajatellut.

FFV on todella hyvä peli. Pelissä juurikin iskee tuo Job-systeemi, joka on vertaansa vailla ja pelin yleinen värikkyys ja keskiaikainen maailma on miellyttävää. Juoni nyt on mitä on mutta näin muuten viihdyttävä peli ei mielestäni tarvitse mitään ylidramaattista huippujuonta, FFV:n kliseinen keskiaikajuoni sopii peliin todella hyvin. FFV on myös ainoa FF kaikista FF:stä, jossa vaikeustaso on täysin balanssissa, imo.
    Vaikka tavallaan pidänkin SNES-klassikoista VI parhaimpana, olen silti varmasti pelannut eniten V:sta ja taatusti myös nauttinut siitä eniten.

Viimeksi muokannut Necrofobia : 8.8.2005 klo 14:13:41 Syy: sensurointi

DRWN_011 BubbleMan

The world's first underwater type unusual robot. But because of a mistake in the
    layout, he could only move by jumping.

"I'll sink you to the ocean floor, Buku!" (Bubble)

Militaires Sans Frontieres Critis:n avatar
    Liittymispäivä
    20.5.2004
    Sijainti
    Suomi, Finland

Oletus

Mielestäni Final Fantasy V on toiseksi paras klassikko FF parhain on tietenkin FFVI. Hyviä puolia mitä pelistä löytyy on Job systeemi ja FFV:n musiikki on myös hyvää ja yksi parhaimpia kappaleita on Battle with Gilgamesh. Päähahmot ovat kylläkin aika persoonattomia mielestäni mutta onneksi on muita hahmoja kuten Gilgamesh ja Exdeath jotka ovat mielestäni pelin parhaimpia hahmoja varsinkin Exdeath todellisella pahuudellaan. Graaffisesti peli on mielestäni huonompi kuin FFIV mikä on mielestäni pelin huonompia puolia mutta onneksi hirviöiden sprite grafiikka on sentään hyvää itseasiassa parempaa kuin FFIV:ssä. Toiseksi paras klassikko FF ehdottomasti tämä FFV ja Kefka on parhain klassikko pahis mutta Exdeath tulee toiseksi.

Cool FF5

Kiva ku tänne on vastattu . Gilgamesh tappelut on oikeestikkin tosi mukavia ku pitää vaan samurailla tehä $toss nii viuuh,Gilgamesh lentää kaatopaikalle ... kuutosesta näytetään tykkäävän mut mulla ei oo kutosta.oon vaa kerran kaverilla kokeillu ja kyllä se ihan hyvä oli .. mutta mikä on teiän mielestä HUONOIN final fantasy ? mä en kyllä tiiä.

PupuParka SDNKorento:n avatar
    Liittymispäivä
    27.3.2002
    Sijainti
    Jakomäki

Oletus

Heps, eipäs eksytä väärille alueille. Tämä ketju keskittyy vain ja ainoastaan FF5. Huonoin FF -ketju löytyy Squaresta.

Mutta niin, aikoinaan FFV viehätti huomattavalla hahmoluokkasysteemillä. Valinnanvapautta oli paljon, koska eri hahmojen kyvyt pystyi sekoittamaan. Sai luoda niin omaperäisen hahmon kun halusi. Ja mikä parasta, jokaisella hahmolla oli omat versionsa hahmoluokista - tekemälläkään ei saatu samanlaista hahmoa.

Tosin kuten monissa peleissä yleensä, jotkut hahmot jäävät liian heikoiksi. Esimerkiksi min en koskaan keksinyt mitään käyttöä Dancerille tai Bardille, jospa vaikka Enkuli keksisi. Valinnanvapaus olikin vain illuusiota.

Mutta eniten peli kärsi juonen puutteesta. FFIV motivoi pelaamaan hahmojen ja juonen vuoksi - FFV taas exp-systeemin. Sinänsä exp-systeemi paikkaa hyvin tarinan puutteen, mutta eikös modernit pelit tarjoa sormiaktiviteetin lisäksi päänruokaa.

Mutta hemmetti vie, FFV on raksu siinä missä muutkin - yksi klassikoista
    -

Imp Freir:n avatar
    Liittymispäivä
    11.8.2005
    Sijainti
    Suomi
    Ikä
    22

Oletus np. The Black Mages - Matoya's Cave [Final Fantasy I]

Final Fantasy V todistaa, ettei hyvä peli välttämättä tarvitse monimutkaista juonta tai käsikirjoitusta. Hyvä on, peli keskittyy suurimmilta osin valikoiden selailemiseen ja taisteluihin, mutta kun nämä alueet on hoidettu niin loistavasti, ei sitä monimutkaisempaa juonta jää kaipaamaan. Final Fantasy V on FF I:n ja FF III:n ohella sitä Final Fantasya perinteisimmillään: Kristalleja, Chocoboja, ja se seikkailunmaku. Minä ainakin pidin pelistä kovasti, eikä juonessa ollut juurikaan valittamista. X-Death r0xorz ja silleen. :P
    - Freir -

Goblin Callisto:n avatar
    Liittymispäivä
    16.8.2005
    Sijainti
    Th 'Gnaar
    Ikä
    28

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Harmonica
    Ei oikein kuulu suosikkeihini. Peliä on lähdetty rakentamaan enemmän taistelusysteemin ja hahmoluokkien pohjalta kuin itse juonen kannalta. Pelissä ei oikein ole sitä koukkua, joka pakottaa pelaamaan, ja tämä onkin ainoa FF-peli jonka olen jättänyt kesken. Pelin ainoa pelastava seikka on Gilgamesh, joka rokkaa jo pelkän tunnusmusiikkinsa perusteella.
    Näinhän se tokikin on. Mutta hahmoluokkien kehitys onkin onnistunut sitten melko hyvin. Tosin kunnollisen juonen puute hieman verottaa.

Goblin Maza:n avatar
    Liittymispäivä
    26.9.2003
    Sijainti
    Turku, Finland
    Ikä
    24

Oletus

Ehdottomasti paras vanhoista (=nes & snes) Final Fantasyista. Erityisesti minut vei mukanaan hieno Job systeemi, mutta myös hieno(t) world map(it). Sekä Gilgamesh ja hänen tunnarinsa (joka on täällä jo muutamaan kertaan mainittu) .
    Hyvä on, myönnetään että juoni on hieman kliseinen: jokseenkin pimahtanut, sisimmiltään täysin paha kaveri haluaa tuhota koko maailman ihan muuten vain. Silti juoni pysyy (ainakin minun mielestä) kasassa, eikä tuota pahempi pettymyksiä. Plus "multiple endingit" ovat hieno lisä (joita ei muissa FF:ssä taida olla, vai olenko väärässä?).
    Currently playing: Final Fantasy VI Advance
    On hold: Final Fantasy VII - Trying to get 100%
    On hold: Final Fantasy X - Beating Dark Aeons (only Yojimbo and The Magus Sisters to go)

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä