+ Vastaa ketjuun
Sivu 1 126:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä tulokset 1 - 15. Tuloksia yhteensä 1880.

Ketju: Tietokoneongelmat

Chibi Tonishi:n avatar
    Liittymispäivä
    15.11.2003
    Sijainti
    Ahtiala (Lahti)
    Ikä
    19

Oletus Tietokoneongelmat

Ajattelin, että olisi hyvä olla yksi ketju, johon laitetaan tietokone ongelmat, ja joissa saa neuvoja. Niinkuin esim. yleistä peliapua ketju. MUTTA jos tätä ei koeta tarpeelliseksi, tämän voi poistaa/otsikon muuttaa...

Minun ongelmani siis..:

Katsokaas tätä ja tätä. Kuvissa Gunz nimisestä nettipelistä.. Siinä pitäisi näkyä tyypitkin.. MUTTA minulla ne eivät näy.. Olettaisin, että vika on näytönajureissa ja kuulemma ne pitäisi asentaa uudelleen.. Jos joku voisi neuvoa, että miten ne asennetaan, niin voisin kokeilla.

//Joop, kiitti Webziz

Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias von Patti
    Ei enää minkään ohjelman logeja tai muita vastaavia tekstejä tähän ketjuun, kiitos. Pistäkää ne johonkin tarkoitusta varten olevaan paikkaan, kuten pastebin.ca.

Muistakaa tästä eteenpäin.
    Viimeksi muokannut Bossi : 29.10.2006 klo 15:27:01
    EWW!
    Don't touch thaT

Please, support the dragons!

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Tonberry12
    Ajattelin, että olisi hyvä olla yksi ketju, johon laitetaan tietokone ongelmat, ja joissa saa neuvoja. Niinkuin esim. yleistä peliapua ketju. MUTTA jos tätä ei koeta tarpeelliseksi, tämän voi poistaa/otsikon muuttaa...

Minun ongelmani siis..:

Katsokaas tätä ja tätä. Kuvissa Gunz nimisestä nettipelistä.. Siinä pitäisi näkyä tyypitkin.. MUTTA minulla ne eivät näy.. Olettaisin, että vika on näytönajureissa ja kuulemma ne pitäisi asentaa uudelleen.. Jos joku voisi neuvoa, että miten ne asennetaan, niin voisin kokeilla.
    Joko näytönohjaimen ajurien päivitys, tai sitten näytönohjaimesi ei vaan yksinkertaisesti tue jotain rajapintaa.

Näytönohjaimeen uudet ajurit saat käymällä näytönohjaimen valmistajan kotisivuilla, ja imet sieltä uudet ajurit. Sitten vaan käynnistät sen asennustiedoston.

That's all folks.

Oletus

Kuinkas kun minulle on tapahtunu niin kauheasti että koneen 3D(video)kortti on mennyt toimintakunnottomaksi, niin kysyisin että korjaantuuko se jos formatoi koneen, vai pitääkö hankkia jostakin uusi?

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut FinPro
    Kuinkas kun minulle on tapahtunu niin kauheasti että koneen 3D(video)kortti on mennyt toimintakunnottomaksi, niin kysyisin että korjaantuuko se jos formatoi koneen, vai pitääkö hankkia jostakin uusi?
    Määritä "toimintakunnoton".

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Webziz
    Määritä "toimintakunnoton".
    No, hajalla tai "pas***a. Tällä koneella ei voi pelata 3D pelejä sen videokortin takia, aina kun yrittää sellaista pelata niin väittää ettei ole sopivaa 3D korttia vaikka samoja pelejä yritän pelata kuin ennenkin.

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut FinPro
    No, hajalla tai "pas***a. Tällä koneella ei voi pelata 3D pelejä sen videokortin takia, aina kun yrittää sellaista pelata niin väittää ettei ole sopivaa 3D korttia vaikka samoja pelejä yritän pelata kuin ennenkin.
    Tarkista onko directX kuosissa, ovatko näytönohjaimen ajurit ajan tasalla, onko 3d-kiihdytys disabloitu näytönohjaimen asetuksista jne. jne.

Mikä laukaisi tilanteen, eli mistä tilanteesta lähtien kortti ei enää toiminut (niinja, mikä kortti)?

Tonberry Arthas:n avatar
    Liittymispäivä
    14.9.2004
    Sijainti
    Northend
    Ikä
    22

Oletus

En tiedä kuuluuko tänne, mutta pistän silti.
    Eli yritin asentaa F-Securea, mutta se väittää kiven kovaa että mulla on joku Cisco VPN Client Firewall koneella vaikken sellasta ikinä ole asentanu. F-Secure ei
    toimi tuon kanssa, tai niin ainakin Secure itse väittää. Mikäs nyt sitten avuksi?

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Webziz
    Tarkista onko directX kuosissa, ovatko näytönohjaimen ajurit ajan tasalla, onko 3d-kiihdytys disabloitu näytönohjaimen asetuksista jne. jne.

Mikä laukaisi tilanteen, eli mistä tilanteesta lähtien kortti ei enää toiminut (niinja, mikä kortti)?
    Sen jälkeen lakkas 3D pelit toimimasta kun Norton ilmoitti viruksesta ja väitti ettei sen poistaminen ollut mahdollista, sen viruksen takia ne pelit ei ehkä toimi, niin ja samalla koneesta meni reilusti tehoja myös.
    EDIT: Ja mistäs nuo dirctXit ja näytönohjaimet katotaan, en löytänyt ohjauspaneelista.(tiedän, olen noviisi)
    Viimeksi muokannut FinPro : 3.9.2005 klo 16:47:48

Oletus

Mitä ohjelmaa tarvitaan että voi katsoa ja kuunnella avi tiedostoja?

Oletus

BsPlayer on hyvä ja toimivat codecit.. Kannattaa esim. ac3filter ja ffdshow ladata ja asentaa. .avi kuitenkin on yksi yleisimmistä videotiedostomuodoista. Voi tietenkin olla että bsplayer jo yksinäänkin saa toimimaan.

In nomine Patri
    Et Fili
    Spiritus Sancti

Lost Number Kaiowas:n avatar
    Liittymispäivä
    29.5.2002
    Sijainti
    Pori
    Ikä
    29

Oletus

No mulla olisi sellainen kysymys kuin, että haittaako se, että windows tunnistaa ja asentaa uudet ajurit näytönohjaimen ajureita päivittäessä. Koska oikein asennettuna täytyy vanhat ajurit poistaa ennen uusien asentamista ja kuitenkin XP tunnistaa automaattisesti uuden laitteen ja asentaa siihen ajurit. Eli jos tämä haittaa niin miten automaattisen tunnistuksen saa pois?
    Now it takes the lotion from the basket. Oh please, mister. Please let me out of here. It puts the lotion on its skin or else it gets the hose again. Yes, that's a good Precious. Okay, now it puts the lotion back in the basket. Please, mister, let me out. It puts the lotion back in the basket! I miss my Mom, mister. I wanna see my Mommy- Put the lotion in the fuckin' basket!

Sorcerer Zenes:n avatar
    Liittymispäivä
    5.8.2003
    Sijainti
    Tampere, Finland
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Kaiowas
    No mulla olisi sellainen kysymys kuin, että haittaako se, että windows tunnistaa ja asentaa uudet ajurit näytönohjaimen ajureita päivittäessä. Koska oikein asennettuna täytyy vanhat ajurit poistaa ennen uusien asentamista ja kuitenkin XP tunnistaa automaattisesti uuden laitteen ja asentaa siihen ajurit. Eli jos tämä haittaa niin miten automaattisen tunnistuksen saa pois?
    Tämä riippuu tilanteesta. Itse olen joskus asentanut uudet ajurit suoraan päälle poistamatta vanhoja ja täysin on toiminut. Tuon näytönohjaimen ajurien asennusohjelman pitäisi tunnistaa täysin kaikki asennetut ajurit kyseiselle laitteelle ja poistaa ne ennen uusien asennusta. Näin siis yleensä. Toki välillä se ei huomaa joitakin ajureita, kuten minulla kerran kävi. Pohjalle oli jäänyt piileksimään, jotkut yli vanhat ajurit. Mutta jos et huomaa mitään ongelmia, niin asennuksen pitäisi olla onnistunut. Itselläni ainakin tuo oireili niin, että heitti pelatessa Blue Screeniä välillä, kun oli "kahdet" ajurit asennettuna.

Eli tiivistettynä: Asennusohjelman pitäisi asentaa ajurit oikein tilanteessa kuin tilanteessa. Eli ei syytä huoleen. Windowsin "asentamat" ajuritkin sen pitäisi osata poistaa ensin automaattisesti.

FISH SMELLING FISHY Wompatti:n avatar
    Liittymispäivä
    26.5.2001
    Sijainti
    Tw@
    Ikä
    27

Oletus

Tuo ajurien poistaminen tarkoittaa sitä että poistat sen laitevalmistajan ajurit ensin. Jos Windows seuraavassa käynnistyksessä sitten haluaa asentaa jotkut VGA-ajurit, niin annat asentaa tai keskeytät asennuksen. VGA-ajurit kun ovat ne perusajurit, joilla kuvan saa ilman noita korttien valmistajien omia ajureita näkymään. Niiden päälle voi siis asentaa uudet.
    FFfin, riivaajahenkien kytöpesä.
    "Punch Out ei perustu mihinkään Rocky-filmiin, vaan se on täysin omin päin suunniteltu nyrkkeilypeli."
    "Valmiin koodin kopiointi - Miksi vitussa ostaa pyörä kun sen voi varastaa."

Roninja Tangentti:n avatar
    Liittymispäivä
    19.10.2004
    Sijainti
    meillä,teillä, mettäteillä
    Ikä
    24

Oletus

Ensimmäinen viestini tälle alueelle ( ja todennäköisesti viimeinen).

Nyt on vaikea muotoilla kysymykseni/ongelmani mutta yritetään:
    Eli mikä onkaan se ohjelma jolla näkee koneen tiedot. Itse sain näkyviin kun kaveri neuvoi että laittaa " suorita" komentoon tietyn sanan mutta en muista mikä se sana oli. Dx siinä muistaakseni oli mutta kysynpä täältä.
    Ex- Yösäilä, Ex-Twinmage, Ex- NinjaX4 ja Ex-Ukko

Sorcerer Zenes:n avatar
    Liittymispäivä
    5.8.2003
    Sijainti
    Tampere, Finland
    Ikä
    23

Oletus

Lainaus Alunperin kirjoittanut Yösäilä
    Ensimmäinen viestini tälle alueelle ( ja todennäköisesti viimeinen).

Nyt on vaikea muotoilla kysymykseni/ongelmani mutta yritetään:
    Eli mikä onkaan se ohjelma jolla näkee koneen tiedot. Itse sain näkyviin kun kaveri neuvoi että laittaa " suorita" komentoon tietyn sanan mutta en muista mikä se sana oli. Dx siinä muistaakseni oli mutta kysynpä täältä.
    Juu tuolla saa näkyviin directx:n kaikki tekniset jutut. Ja tuo sanahan on dxdiag (tulee sanoista DirectX Diagnostic).

+ Vastaa ketjuun

Kirjoitussäännöt

• Et voi aloittaa uusia ketjuja
  • Et voi kirjoittaa vastauksia
  • Et voi lisätä liitteitä
  • Et voi muokata viestejäsi
  • BB-koodi on käytössä
  • Hymiöt ovat käytössä
  • [IMG] koodi on käytössä
  • HTML-koodi on poissa käytöstä