Itsekkin tuon viime yönä katsoin kun olin ensin löytänyt kunnolliset tekstit.
AC ei elokuvana mikään ihmeellinen ollut, mutta ei sen toisaalta tarvinnutkaan. Jos mielipiteeni tiivistäisi niin AC oli juuri niin hyvä kuin mitä olin arvellutkin. Ei yhtään sen huonompi eikä parempi.
Lehva tarjosi kyllä hyviä taistelukohtauksia ja kelvollisen juonen. Suurin onkelma oli juuri tuo lyhyys eikä toinen puolitoista tuntinen olisi ollut lainkaan pahaksi (päin vastoin) ja tapahtumat etenivätkin vähän liian nopeasti ja pinnallisesti.
Hyvä maku minulle kuitenkin pääasiassa jäi leffasta ja kyllä VII sai arvoisensa jatkon. Oikeastaan ainoa asia mikä minua enemmän jäi vaivaamaan oli tuo Sephirothin ilmaantuminen tai pikemminkin sen yhtäkkisyys. Kajad puristaa Jenovan päätä itseään vasten ja muuttuu yhtäkkiä Sephirothiksi. Ei hyvä sen olisi pitänyt olla jotain paljon dramaattisempaa. Myöskin lopputaistelulta olisin toivonut enemmän ja Sephiroth kellistyi liian nopeasti vaikka hieno tappelu se olikin. Sephirothin rooli elokuvassa nyt vain jäi tuohon yhteen tappeluun joten olisi siitä voinut tehdä vieläkin hienomman ja isomman.
Kuiteskin hyvä leffa oli ja nyt minun tekeekin (taas vaihteeksi) mieli pelata FF VII:aa oikein urakalla. Katsoo uudestaan taas sitten kun on peli vedetty vielä kerran läpi.

Vastaa siteeraten